Cautare acte in Monitorul Oficial care contin:
metodologie din 7 mai 2020
Monitorul Oficial 253 din 12 Martie 2021 (M. Of. 253/2021)
METODOLOGIE din 10 martie 2021 de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2021-2022 EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 253 din 12 martie 2021
──────────aprobată prin ordinul nr. 3.473 din 10 martie 2021, publicat în monitorul oficial, partea i, nr. 253 din 12 martie 2021.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) Înscrierea copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2021-2022 se face în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.(2) inspectoratele şcolare soluţionează orice situaţie legată de înscrierea în învăţământul primar în interesul superior al elevului şi în limitele legii.art. 2În sensul prezentei metodologii, următorii termeni se definesc astfel:a) prin domiciliu se înţelege inclusiv reşedinţa;b) prin părinţi se înţelege inclusiv tutorele legal instituit sau reprezentantul legal;c) şcoala de circumscripţie reprezintă unitatea şcolară aflată în proximitatea domiciliului elevului;d) ...
ORDIN nr. 3.473 din 10 martie 2021 privind aprobarea Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2021-2022 şi a Calendarului înscrierii EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 253 din 12 martie 2021
Având în vedere prevederile art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă a guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,raportat la prevederile art. 23 şi 29 din legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 90 alin. (1) din regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 15 alin. (3) din hotărârea guvernului nr. 24/2020 privind organizarea şi funcţionarea ministerului educaţiei şi cercetării, cu modificările ulterioare,ministrul ...
Monitorul Oficial 244 din 10 Martie 2021 (M. Of. 244/2021)
METODOLOGIE din 24 februarie 2021 de alocare şi utilizare a fondului pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior de stat, pentru anul 2021 EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 244 din 10 martie 2021
──────────aprobată prin ordinul nr. 3.320 din 24 februarie 2021, publicat în monitorul oficial, partea i, nr. 244 din 10 martie 2021.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) În conformitate cu art. 197 lit. b) din legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se formează un fond distinct pentru dezvoltarea instituţională (fdi), din bugetul alocat ministerului educaţiei (me).(2) fondurile alocate pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior de stat, finanţate din bugetul me, sunt considerate ca venituri proprii ale acestora şi sunt utilizate în condiţiile autonomiei universitare şi în conformitate cu prevederile contractelor de finanţare instituţională în vederea ...
Monitorul Oficial 233 din 08 Martie 2021 (M. Of. 233/2021)
METODOLOGIE din 24 februarie 2021 de alocare a fondurilor bugetare pentru finanţarea de bază şi finanţarea suplimentară a instituţiilor de învăţământ superior de stat din România, pentru anul 2021 EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 233 din 8 martie 2021
──────────aprobată prin ordinul nr. 3.321 din 24 februarie 2021, publicat în monitorul oficial, partea i, nr. 233 din 8 martie 2021.──────────art. 1(1) sumele stabilite pentru finanţarea de bază şi cea suplimentară, provenite de la bugetul ministerului educaţiei, sunt evidenţiate distinct în contractul instituţional al instituţiilor de învăţământ superior. În contract sunt specificate: numărul de studenţi (echivalenţi unitari) finanţaţi de la bugetul de stat, pe cicluri de studii, şi numărul de granturi doctorale finanţate. (2) contractele instituţionale pentru alocarea de fonduri bugetare sunt supuse controlului periodic efectuat de ministerul educaţiei (me) şi consiliul naţional pentru finanţarea Învăţământului superior (cnfis).art. ...
Monitorul Oficial 222 din 04 Martie 2021 (M. Of. 222/2021)
ORDIN nr. 388 din 25 februarie 2021 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice specifice privind exercitarea activităţii de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 288/2014 EMITENT: Casa Naţională de Asigurări de Sănătate PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 222 din 4 martie 2021
Având în vedere:- art. 13 lit. a) din legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicată, cu modificările ulterioare;– art. 304 din legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;– art. 18 pct. 10 din statutul casei naţionale de asigurări de sănătate, aprobat prin hotărârea guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare;– adresa ministerului finanţelor publice - unitatea centrală de armonizare pentru auditul public intern nr. 440.105 din 11.02.2020;– avizul favorabil nr. 199 din 11.02.2020 al ministerului finanţelor publice - unitatea centrală de armonizare pentru auditul public intern;– referatul de ...
Monitorul Oficial 189 bis din 25 Februarie 2021 (M. Of. 189 bis/2021)
GHID DE PRACTICĂ MEDICALĂ din 23 februarie 2021 pentru specialitatea hematologie - Mielom multiplu EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 189 bis din 25 februarie 2021
──────────aprobat prin ordinul nr. 219 din 23 februarie 2019, publicat în monitorul oficial, partea i, nr. 189 din 25 februarie 2021.────────── mielom multiplumielomul multiplu (mm) este o boală malignă ce constă în proliferarea monoclonală a celulelor plasmocitare, cu o frecvenţă de 1% din totalul afecţiunilor maligne şi 10% din cele hematologice. clona plasmocitară produce o imunoglobulină monoclonală, evidenţiată prin intermediul electroforezei proteinelor serice care identifică componentul monoclonal (cm). proteină m reprezintă un „marker tumoral” serologic util în diagnostic şi monitorizare.prezentarea clinicĂ:• boala osoasă (90% pacienţi) : dureri osoase, fracturi pe os patologic, osteoliză (rar osteoscleroză), plasmocitoame• anemie( 70% pacienţi): paloare, fatigabilitate• ...
GHID DE PRACTICĂ MEDICALĂ din 23 februarie 2021 pentru specialitatea hematologie - Macroglobulinemia Waldenstrom (MW) EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 189 bis din 25 februarie 2021
──────────aprobat prin ordinul nr. 219 din 23 februarie 2021, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 189 din 25 februarie 2021.────────── macroglobulinemia walpenstrom (mw)definiŢie:macroglobulinemia waldenstrom (mw) este o proliferare malignă a limfocitelor b mature, post centru germinal, caracterizată prin prezenţa unui infiltrat limfoplasmocitar în măduva osoasă şi prezenţa în sânge a unui proteine monoclonale de tip igm. tabloul clinic este determinat de infiltrarea limfo-plasmocitară în măduva osoasă, ganglioni, splină, ficat şi de efectele prezenţei proteinei monoclonale în sânge.incidenŢa Şi epidemiologie:mw este o boală rară, reprezintă 1-2% din totalul limfoamelor non-hodgkin. În europa, incidenţa estimată este 7,3/1 000 000 locuitori ...
GHID DE PRACTICĂ MEDICALĂ din 23 februarie 2021 pentru specialitatea hematologie - Leucemia limfocitară cronică (LLC)/Limfomul cu celulă mică EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 189 bis din 25 februarie 2021
──────────aprobat prin ordinul nr. 219 din 23 februarie 2021, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 189 din 25 februarie 2021.────────── leucemia limfocitarĂ cronicĂ/limfomul cu celulĂ micĂdefiniŢie:leucemia limfocitară cronică (llc) / limfomul cu celula mică / limfocitic (small lymphocyte lymphoma – sll) este cea mai frecventă limfoproliferare cronică. este datorată unui defect în apoptoză (moarte celulară programată), care determină acumularea de celule b incompetente imunologic, cu origine în zona marginală a foliculului limfoid secundar, cu coexpresia cd5, care pot produce la un moment dat boala, prin acumulare progresivă iniţial în măduva osoasă şi sânge periferic, ulterior în ganglioni, splină, ...
Monitorul Oficial 131 bis din 09 Februarie 2021 (M. Of. 131 bis/2021)
PLANUL DE MANAGEMENT din 25 ianuarie 2021 al sitului NATURA 2000 ROSCI0234 Stânca Ştefăneşti EMITENT: Ministerul Mediului şi Pădurilor PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 131 bis din 9 februarie 2021
──────────aprobat prin ordinul nr. 105 din 25 ianuarie 2021, publicat în monitorul oficial, partea i, nr. 131 din 9 februarie 2021.──────────cuprins1. informaŢii generale1.1. descrierea sintetică a planului de management1.2. procesul de elaborare al planului de management1.3. descrierea sitului natura 2000 rosci0234 stânca Ştefăneşti1.3.1. ariile naturale protejate vizate de planul de management1.3.2. localizarea ariei naturale protejate1.3.3. limitele ariei naturale protejate2. mediul abiotic al sitului natura 2000 rosci0234 stÂnca ŞtefĂneŞti2.1. geologie2.2. hidrografie2.3. pedologie2.4. clima3. mediul biotic al sitului natura 2000 rosci0234 stÂnca ŞtefĂneŞti3.1. ecosistemele3.2. habitate de interes conservativ în baza cărora a fost declarată arie naturală protejată3.2.1. habitate natura 20004. informaŢii socio-economice ...
Monitorul Oficial 151 bis din 15 Februarie 2021 (M. Of. 151 bis/2021)
ANEXĂ din 5 februarie 2021 privind documentul de politici educaţionale Repere pentru proiectarea, actualizarea şi evaluarea Curriculumului naţional. Cadrul de referinţă al Curriculumului naţional EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 151 bis din 15 februarie 2021
──────────conţinută de ordinul nr. 3.239 din 5 februarie 2021 publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 151 din 15 februarie 2021.────────── repere pentru proiectarea, actualizarea Şi evaluarea curriculumului naŢional cadrul de referinŢĂ al curriculumului naŢionalcuprinsacronimeargument partea 1repere pentru proiectarea, actualizarea şi evaluarea curriculumului naţional în românia1. schimbarea curriculară în context contemporan1.1. contextul internaţional1.1.1. tendinţe şi provocări globale1.1.2. tendinţe în politicile educaţionale1.2. contextul naţional2. finalităţile curriculumului naţional2.1. viziunea curriculumului naţional2.2. valori promovate prin curriculumul naţional2.3. finalităţile sistemului educaţional2.4. profilurile de formare3. principii de politici în domeniul curriculumului4. sistemul de competenţe promovat în curriculumul naţional4.1. competenţe-cheie4.2. competenţe generale4.3. competenţe specifice4.4. abordări ale competenţei în ...