Cautare acte in Monitorul Oficial care contin:
metodologie din 6 decembrie 2024
Monitorul Oficial 8 bis din 09 Ianuarie 2025 (M. Of. 8 bis/2025)
METODOLOGIE DIN 6 DECEMBRIE 2024 pentru monitorizarea, evaluarea, identificarea, prevenirea şi combaterea segregării şcolare în învăţământul preuniversitar EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 8 bis din 9 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.701 din 6 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 8 din 9 ianuarie 2025.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) prezenta metodologie reglementează monitorizarea, identificarea, evaluarea şi prevenirea segregării şcolare, precum şi intervenţia în cazuri de segregare şcolară.(2) prezenta metodologie stabileşte cadrul general pentru acţiunile de prevenire şi monitorizare a segregării şcolare, calendarul monitorizării, precum şi acţiunile de prevenire a segregării şcolare sau de intervenţie în cazurile de segregare şcolară din unităţile de învăţământ preuniversitar. metodologia stabileşte obligaţiile privind desegregarea şcolară care revin unităţilor de învăţământ preuniversitar, inspectoratelor Şcolare judeţene,/inspectoratului Şcolar al municipiului bucureşti, ...
Monitorul Oficial 22 din 14 Ianuarie 2025 (M. Of. 22/2025)
DECIZIA nr. 364 din 11 iulie 2024 referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 7 alin. (2) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic şi ale art. 7 alin. (5) din Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calităţii în sistemul de sănătate EMITENT: Curtea Constituţională PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 22 din 14 ianuarie 2025
┌───────────────────┬──────────────────┐│marian enache │- preşedinte │├───────────────────┼──────────────────┤│mihaela ciochină │- judecător │├───────────────────┼──────────────────┤│dimitrie-bogdan │- judecător ││licu │ │├───────────────────┼──────────────────┤│laura-iuliana │- judecător ││scântei │ ...
Monitorul Oficial 20 din 13 Ianuarie 2025 (M. Of. 20/2025)
METODOLOGIE din 20 decembrie 2024 privind înfiinţarea şi organizarea programelor de studii universitare de licenţă "Educaţie timpurie" EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 20 din 13 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.841 din 20 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 20 din 13 ianuarie 2025.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1programul de studii universitare de licenţă „educaţie timpurie“ este programul de studii organizat în vederea accesului absolvenţilor la o carieră didactică în învăţământul preuniversitar şi certifică competenţele didactice corespunzătoare funcţiei didactice de profesor pentru educaţie timpurie.art. 2programul de studii universitare de licenţă „educaţie timpurie“ pregăteşte resursa umană pentru o carieră didactică în educaţia timpurie, formată din învăţământul antepreşcolar - pentru copii antepreşcolari cu vârste cuprinse între 3 luni şi 3 ani şi pentru preşcolar - ...
Monitorul Oficial 18 din 13 Ianuarie 2025 (M. Of. 18/2025)
METODOLOGIE din 20 decembrie 2024 privind înfiinţarea şi organizarea programelor de studii universitare de licenţă - Pedagogia învăţământului primar EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 18 din 13 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.872 din 20 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 18 din 13 ianuarie 2025.──────────cap. i dispoziţii generaleart. 1programul de studii universitare de licenţă „pedagogia învăţământului primar“ este programul de studii organizat în vederea accesului absolvenţilor la o carieră didactică în învăţământul preuniversitar şi certifică competenţele didactice corespunzătoare funcţiei didactice de profesor pentru învăţământ primar.art. 2programul de studii universitare de licenţă „pedagogia învăţământului primar“ pregăteşte resursa umană pentru cariera didactică aferentă învăţământului primar, respectiv învăţământul obligatoriu cu durata de 5 ani, care cuprinde clasa pregătitoare şi clasele i-iv.art. 3programul de studii universitare ...
Monitorul Oficial 14 din 10 Ianuarie 2025 (M. Of. 14/2025)
METODOLOGIE din 18 decembrie 2024 privind organizarea şi funcţionarea învăţământului obligatoriu la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 14 din 10 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.822 din 18 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 14 din 10 ianuarie 2025.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) prezenta metodologie reglementează organizarea şi funcţionarea învăţământului obligatoriu la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă. (2) Învăţământul cu frecvenţă redusă implică participarea beneficiarilor primari în spaţiul şcolar doar la o parte dintre activităţile didactice prevăzute în planurile-cadru de învăţământ, altă parte dintre acestea fiind înlocuită cu activităţi de studiu individual, în formele şi contextele stabilite de unitatea de învăţământ.art. 2(1) Învăţământul obligatoriu cuprinde învăţământul preşcolar, învăţământul primar, învăţământul gimnazial şi învăţământul ...
Monitorul Oficial 11 din 09 Ianuarie 2025 (M. Of. 11/2025)
HOTĂRÂRE nr. 33 din 9 decembrie 2024 pentru modificarea şi completarea Metodologiei de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi a asistenţilor medicali, aprobată prin Hotărârea Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 44/2023 EMITENT: Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 11 din 9 ianuarie 2025
În temeiul prevederilor art. 53 din ordonanţa de urgenţă a guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea ordinului asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali din românia, aprobată cu modificări prin legea nr. 53/2014, cu modificările şi completările ulterioare, consiliul naţional al ordinului asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali din românia, întrunit în şedinţa din data de 9 decembrie 2024, emite următoarea hotărâre:art. imetodologia de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi a asistenţilor medicali, aprobată prin hotărârea consiliului naţional ...
Monitorul Oficial 7 din 09 Ianuarie 2025 (M. Of. 7/2025)
CODUL SILVIC din 20 decembrie 2024 (Legea nr. 331/2024) EMITENT: Parlamentul PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 7 din 9 ianuarie 2025
Parlamentul româniei adoptă prezenta lege.titlul idispoziţii generalecap. iobiectul de reglementare şi domeniul de aplicareart. 1fondul forestier naţional(1) terenurile cu destinaţie forestieră constituie fondul forestier naţional al româniei, denumit în continuare ffn, şi se supun prevederilor prezentei legi. (2) terenurile cu destinaţie forestieră sunt cele cuprinse în amenajamente silvice în vigoare la data de 1 ianuarie 1990, inclusiv cu modificările de suprafaţă, conform operaţiunilor de intrări-ieşiri efectuate şi/sau actelor administrative emise în condiţiile legii.(3) terenurile cu destinaţie forestieră au următoarele categorii de folosinţă:a) terenuri cu păduri;b) terenuri în curs de regenerare;c) terenuri destinate împăduririi: terenuri degradate şi terenuri ...
Monitorul Oficial 8 din 09 Ianuarie 2025 (M. Of. 8/2025)
ORDIN nr. 7.701 din 6 decembrie 2024 privind aprobarea Metodologiei pentru monitorizarea, evaluarea, identificarea, prevenirea şi combaterea segregării şcolare în învăţământul preuniversitar EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 8 din 9 ianuarie 2025
Având în vedere prevederile art. 79 din legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din hotărârea guvernului nr. 731/2024 privind organizarea şi funcţionarea ministerului educaţiei, cu modificările ulterioare,ministrul educaţiei emite prezentul ordin.art. 1se aprobă metodologia pentru monitorizarea, evaluarea, identificarea, prevenirea şi combaterea segregării şcolare în învăţământul preuniversitar, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. *) anexa se publică în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 8 bis, care se poate achiziţiona de la centrul pentru relaţii cu publicul din şos. panduri nr. 1, bloc p33, parter, sectorul 5, bucureşti.art. ...
Monitorul Oficial 4 din 08 Ianuarie 2025 (M. Of. 4/2025)
METODOLOGICE din 18 decembrie 2024 privind promovarea a 2 ani de studii într-un an şcolar în învăţământul preuniversitar EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 4 din 8 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.839 din 18 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 4 din 8 ianuarie 2025.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) elevii capabili de performanţe şcolare înalte pot promova doi ani de studii într-un an şcolar, ca parte a parcursului educaţional subsumat învăţământului preuniversitar obligatoriu. (2) prezenta metodologie reglementează modalitatea de promovare a doi ani de studii într-un an şcolar de către elevii capabili de performanţe şcolare înalte din învăţământul preuniversitar, forma de învăţământ cu frecvenţă.art. 2(1) accelerarea promovării se realizează prin parcurgerea a doi ani de studii într-un singur an şcolar ...
Monitorul Oficial 3 din 03 Ianuarie 2025 (M. Of. 3/2025)
METODOLOGIE din 20 decembrie 2024 de alocare a fondurilor bugetare pentru finanţarea de bază şi finanţarea suplimentară a instituţiilor de învăţământ superior de stat din România, pentru anul 2025 EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 3 din 3 ianuarie 2025
──────────aprobată prin ordinul nr. 7.845 din 20 decembrie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 3 din 3 ianuarie 2025.──────────art. 1(1) sumele stabilite pentru finanţarea de bază şi cea suplimentară, provenite de la bugetul ministerului educaţiei, sunt evidenţiate distinct în contractul instituţional al instituţiilor de învăţământ superior. În contract sunt specificate: numărul de studenţi (echivalenţi unitari) finanţaţi de la bugetul de stat pe cicluri de studii şi numărul de granturi doctorale finanţate. (2) contractele instituţionale pentru alocarea de fonduri bugetare sunt supuse controlului periodic efectuat de ministerul educaţiei (me) şi comisia naţională pentru finanţarea Învăţământului ...