Cautare acte in Monitorul Oficial care contin:
metodologie din 24 februarie 2021
Monitorul Oficial 225 din 05 Martie 2021 (M. Of. 225/2021)
METODOLOGIE din 25 februarie 2021 privind organizarea şi desfăşurarea perioadei de practică din cadrul cursurilor de iniţiere a poliţiştilor de penitenciare debutanţi EMITENT: Administraţia Naţională a Penitenciarelor PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 225 din 5 martie 2021
──────────aprobată prin decizia nr. 412 din 25 februarie 2021, publicată în monitorul oficial, partea i, nr. 225 din 5 martie 2021.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1prezenta metodologie reglementează modul de organizare şi desfăşurare a stagiilor de practică pentru poliţiştii de penitenciare debutanţi care participă la cursul de iniţiere.art. 2stagiile de practică ale cursanţilor se organizează şi se desfăşoară în conformitate cu programa analitică a stagiului de practică, întocmită de către Şcoala naţională de pregătire a agenţilor de penitenciare târgu ocna, denumită în continuare Şcoală, cu respectarea prevederilor legii nr. 145/2019 privind statutul poliţiştilor de penitenciare, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale ordinului ...
Monitorul Oficial 222 din 04 Martie 2021 (M. Of. 222/2021)
ORDIN nr. 388 din 25 februarie 2021 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice specifice privind exercitarea activităţii de audit public intern în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 288/2014 EMITENT: Casa Naţională de Asigurări de Sănătate PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 222 din 4 martie 2021
Având în vedere:- art. 13 lit. a) din legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicată, cu modificările ulterioare;– art. 304 din legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;– art. 18 pct. 10 din statutul casei naţionale de asigurări de sănătate, aprobat prin hotărârea guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare;– adresa ministerului finanţelor publice - unitatea centrală de armonizare pentru auditul public intern nr. 440.105 din 11.02.2020;– avizul favorabil nr. 199 din 11.02.2020 al ministerului finanţelor publice - unitatea centrală de armonizare pentru auditul public intern;– referatul de ...
Monitorul Oficial 189 bis din 25 Februarie 2021 (M. Of. 189 bis/2021)
GHID DE PRACTICĂ MEDICALĂ din 23 februarie 2021 pentru specialitatea hematologie - Mielom multiplu EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 189 bis din 25 februarie 2021
──────────aprobat prin ordinul nr. 219 din 23 februarie 2019, publicat în monitorul oficial, partea i, nr. 189 din 25 februarie 2021.────────── mielom multiplumielomul multiplu (mm) este o boală malignă ce constă în proliferarea monoclonală a celulelor plasmocitare, cu o frecvenţă de 1% din totalul afecţiunilor maligne şi 10% din cele hematologice. clona plasmocitară produce o imunoglobulină monoclonală, evidenţiată prin intermediul electroforezei proteinelor serice care identifică componentul monoclonal (cm). proteină m reprezintă un „marker tumoral” serologic util în diagnostic şi monitorizare.prezentarea clinicĂ:• boala osoasă (90% pacienţi) : dureri osoase, fracturi pe os patologic, osteoliză (rar osteoscleroză), plasmocitoame• anemie( 70% pacienţi): paloare, fatigabilitate• ...
GHID DE PRACTICĂ MEDICALĂ din 23 februarie 2021 pentru specialitatea hematologie - Macroglobulinemia Waldenstrom (MW) EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 189 bis din 25 februarie 2021
──────────aprobat prin ordinul nr. 219 din 23 februarie 2021, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 189 din 25 februarie 2021.────────── macroglobulinemia walpenstrom (mw)definiŢie:macroglobulinemia waldenstrom (mw) este o proliferare malignă a limfocitelor b mature, post centru germinal, caracterizată prin prezenţa unui infiltrat limfoplasmocitar în măduva osoasă şi prezenţa în sânge a unui proteine monoclonale de tip igm. tabloul clinic este determinat de infiltrarea limfo-plasmocitară în măduva osoasă, ganglioni, splină, ficat şi de efectele prezenţei proteinei monoclonale în sânge.incidenŢa Şi epidemiologie:mw este o boală rară, reprezintă 1-2% din totalul limfoamelor non-hodgkin. În europa, incidenţa estimată este 7,3/1 000 000 locuitori ...
GHID DE PRACTICĂ MEDICALĂ din 23 februarie 2021 pentru specialitatea hematologie - Leucemia limfocitară cronică (LLC)/Limfomul cu celulă mică EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 189 bis din 25 februarie 2021
──────────aprobat prin ordinul nr. 219 din 23 februarie 2021, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 189 din 25 februarie 2021.────────── leucemia limfocitarĂ cronicĂ/limfomul cu celulĂ micĂdefiniŢie:leucemia limfocitară cronică (llc) / limfomul cu celula mică / limfocitic (small lymphocyte lymphoma – sll) este cea mai frecventă limfoproliferare cronică. este datorată unui defect în apoptoză (moarte celulară programată), care determină acumularea de celule b incompetente imunologic, cu origine în zona marginală a foliculului limfoid secundar, cu coexpresia cd5, care pot produce la un moment dat boala, prin acumulare progresivă iniţial în măduva osoasă şi sânge periferic, ulterior în ganglioni, splină, ...
Monitorul Oficial 159 din 16 Februarie 2021 (M. Of. 159/2021)
METODOLOGIE din 5 februarie 2021 privind dezvoltarea curriculumului la decizia şcolii EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 159 din 16 februarie 2021
──────────aprobată prin ordinul nr. 3.238 din 5 februarie 2021, publicat în monitorul oficial, partea i, nr. 159 din 16 februarie 2021.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1prezenta metodologie reglementează regimul curriculumului la decizia şcolii din învăţământul preuniversitar. de asemenea, stabileşte procedurile de constituire a ofertei şi de alegere a curriculumului la decizia şcolii, de elaborare şi de avizare a programelor corespunzătoare, de monitorizare şi evaluare a implementării acestuia.art. 2În sensul prezentei metodologii, se definesc următorii termeni:a) curriculum, în sens larg, reprezintă ansamblul structurat al proceselor şi al experienţelor de învăţare prin care trece elevul pe durata parcursului său şcolar; în sens restrâns, cuprinde ...
ORDIN nr. 3.238 din 5 februarie 2021 pentru aprobarea Metodologiei privind dezvoltarea curriculumului la decizia şcolii EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 159 din 16 februarie 2021
În temeiul ordonanţei de urgenţă a guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi al art. 65 alin. (4) din legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în baza prevederilor contractului de finanţare nr. pocu/254/6/20 al proiectului „curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi“ - cred, cod smis 2014+:118327, al cărui beneficiar este ministerul educaţiei, şi ale ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 5.447/2020 privind aprobarea regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar,în temeiul art. 15 alin. 3 din hotărârea guvernului nr. 24/2020 privind organizarea şi funcţionarea ministerului ...
Monitorul Oficial 151 bis din 15 Februarie 2021 (M. Of. 151 bis/2021)
ANEXĂ din 5 februarie 2021 privind documentul de politici educaţionale Repere pentru proiectarea, actualizarea şi evaluarea Curriculumului naţional. Cadrul de referinţă al Curriculumului naţional EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 151 bis din 15 februarie 2021
──────────conţinută de ordinul nr. 3.239 din 5 februarie 2021 publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 151 din 15 februarie 2021.────────── repere pentru proiectarea, actualizarea Şi evaluarea curriculumului naŢional cadrul de referinŢĂ al curriculumului naŢionalcuprinsacronimeargument partea 1repere pentru proiectarea, actualizarea şi evaluarea curriculumului naţional în românia1. schimbarea curriculară în context contemporan1.1. contextul internaţional1.1.1. tendinţe şi provocări globale1.1.2. tendinţe în politicile educaţionale1.2. contextul naţional2. finalităţile curriculumului naţional2.1. viziunea curriculumului naţional2.2. valori promovate prin curriculumul naţional2.3. finalităţile sistemului educaţional2.4. profilurile de formare3. principii de politici în domeniul curriculumului4. sistemul de competenţe promovat în curriculumul naţional4.1. competenţe-cheie4.2. competenţe generale4.3. competenţe specifice4.4. abordări ale competenţei în ...
Monitorul Oficial 136 bis din 10 Februarie 2021 (M. Of. 136 bis/2021)
ANEXE din 27 ianuarie 2021 pentru modificarea şi completarea Metodologiei de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.143/2011 EMITENT: Ministerul Educaţiei Naţionale PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 136 bis din 10 februarie 2021
──────────conţinute de ordinul nr. 3.189 din 27 ianuarie 2021, publicat în monitorul oficial, partea i, nr. 136 din 10 februarie 2021.──────────anexa 1 (anexa nr. 1 la metodologie) graficul/calendarul activitĂŢilor de evaluare┌──────────┬───────────────────────────┐│termene │activitĂŢi │├──────────┼───────────────────────────┤│ │depunerea fişei de ││15 iunie -│autoevaluare/evaluare şi a ││15 august │raportului justificativ la ││ │secretariatul unităţii/ ││ ...
Monitorul Oficial 136 din 10 Februarie 2021 (M. Of. 136/2021)
ORDIN nr. 3.189 din 27 ianuarie 2021 pentru modificarea şi completarea Metodologiei de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.143/2011 EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 136 din 10 februarie 2021
Având în vedere:- ordonanţa de urgenţă a guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;– prevederile art. 92 alin. (1) din legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;– prevederile regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 15 alin. (3) din hotărârea guvernului nr. 24/2020 privind organizarea şi funcţionarea ministerului educaţiei şi cercetării, cu modificările ulterioare,ministrul educaţiei emite prezentul ordin.art. imetodologia de evaluare anuală a activităţii personalului ...