Cautare acte in Monitorul Oficial care contin:
metodologie din 23 august 2024
Monitorul Oficial 879 bis din 02 Septembrie 2024 (M. Of. 879 bis/2024)
PLAN DE MANAGEMENT din 23 august 2024 al sitului Natura 2000 ROSCI0290 Coridorul Ialomiţei, al sitului Natura 2000 R0SPA0152 Coridorul Ialomiţei şi al ariei naturale protejate de interes naţional Pădurea Alexeni - cod III.2 (R0NPA0850) EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 879 bis din 2 septembrie 2024
──────────aprobat prin ordinul nr. 1.851 din 23 august 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 879 din 2 septembrie 2024.──────────cuprins1. informaŢii generale1.1. descrierea sintetică a planului de management1.2. procesul de elaborare al planului de management1.3. descrierea ariilor naturale protejate vizate de planul de management1.3.1. ariile naturale protejate vizate de planul de management1.3.2. localizarea ariilor naturale protejate vizate de planul de management1.3.3. limitele ariilor naturale protejate vizate de planul de management1.3.4. zonarea internă a ariei naturale protejate2. mediul abiotic al ariilor naturale protejate2.1. geologie2.2. hidrografie2.3. pedologie2.4. clima2.5. elemente de interes conservativ, de tip abiotic3. mediul biotic al ariilor ...
Monitorul Oficial 874 din 30 August 2024 (M. Of. 874/2024)
METODOLOGIE DIN 23 AUGUST 2024 pentru elaborarea şi actualizarea calificărilor profesionale EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 874 din 30 august 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 6.194 din 23 august 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 874 din 30 august 2024.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1calificarea este rezultatul formal al unui proces de evaluare şi validare, care este obţinut atunci când un organism competent stabileşte că o persoană a dobândit, ca urmare a învăţării, rezultate la anumite standarde prestabilite.art. 2(1) rezultatul formal al procesului de evaluare şi validare este un document care certifică încheierea cu succes a acestuia.(2) documentul menţionat la alin. (1) poartă numele de act de studii şi poate fi diplomă/certificat/atestat, după caz.(3) actele de ...
ORDIN nr. 6.194 din 23 august 2024 privind aprobarea Metodologiei pentru elaborarea şi actualizarea calificărilor profesionale EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 874 din 30 august 2024
Având în vedere prevederile:- art. 196 alin. (1) lit. e) din legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;– art. 3 şi 4 din hotărârea guvernului nr. 556/2011 privind organizarea, structura şi funcţionarea autorităţii naţionale pentru calificări, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul referatului de aprobare nr. 5.054 din 29.03.2024,în baza prevederilor art. 13 alin. (3) din hotărârea guvernului nr. 731/2024 privind organizarea şi funcţionarea ministerului educaţiei,ministrul educaţiei emite prezentul ordin.art. 1se aprobă metodologia pentru elaborarea şi actualizarea calificărilor profesionale, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.art. 2autoritatea naţională pentru calificări şi centrul naţional de dezvoltare a ...
Monitorul Oficial 823 bis din 19 August 2024 (M. Of. 823 bis/2024)
STRATEGIE NAŢIONALĂ din 14 august 2024 privind adaptarea la schimbările climatice pentru perioada 2024-2030, cu perspectiva anului 2050 EMITENT: Guvernul PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 823 bis din 19 august 2024
──────────aprobată prin hotĂrÂrea nr. 1.010 din 14 august 2024, publicată în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 823 din 19 august 2024.──────────lista acronimelor1. introducere1.1. necesitatea elaborării strategiei1.2. metodologia utilizată pentru elaborarea strategiei1.3. implementarea snasc şi pnasc în perioada 2016 - 20201.4. scenariile utilizate1.5. instituţiile implicate în elaborarea strategiei2. viziune3. priorităţile, politicile şi cadrul legal3.1. cadrul de politici şi legislativ internaţional3.2. cadrul de politici şi legislativ european3.3. cadrul de politici şi legislativ naţional3.4. cadrul instituţional4. analiza contextului4.1. schimbările climatice la nivel global. tendinţe observate şi proiecţii4.1.1. temperatura şi extremele termice4.1.2. cantitatea medie de precipitaţii şi extremele pluviometrice4.1.3. alte tendinţe relevante ...
Monitorul Oficial 858 din 27 August 2024 (M. Of. 858/2024)
METODOLOGIE din 22 august 2024 de organizare şi desfăşurare a concursurilor/testărilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 858 din 27 august 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 6.170 din 22 august 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 858 din 27 august 2024.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) coordonarea metodologică a concursurilor/testărilor pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat este asigurată de ministerul educaţiei.(2) conform art. 116 alin. (5) lit. t) şi ţ) din legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, inspectoratele şcolare judeţene/ municipiului bucureşti asigură:a) consiliere şi asistenţă unităţilor de învăţământ în gestionarea resurselor umane, a posturilor didactice, legalitatea organizării şi desfăşurării concursurilor de ocupare a posturilor didactice;b) gestionarea, reactualizarea şi publicarea ...
Monitorul Oficial 842 din 23 August 2024 (M. Of. 842/2024)
METODOLOGIE din 13 august 2024 privind recunoaşterea automată a calităţii de conducător de doctorat obţinute în instituţii de învăţământ superior sau de cercetare-dezvoltare din străinătate EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 842 din 23 august 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 5.956 din 13 august 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 842 din 23 august 2024.──────────art. 1(1) prevederile prezentei metodologii se aplică cetăţenilor români, cetăţenilor din state membre ale uniunii europene, ale spaţiului economic european, din confederaţia elveţiană şi cetăţenilor din state terţe, care au dobândit dreptul legal de a conduce doctorate în instituţii de învăţământ superior sau de cercetare-dezvoltare acreditate din străinătate.(2) cetăţenii prevăzuţi la alin. (1) pot obţine atestatul de recunoaştere a abilitării după cum urmează:a) specialiştii care au calitatea de conducător de doctorat în unul dintre statele membre ...
ORDIN nr. 5.956 din 13 august 2024 pentru aprobarea Metodologiei privind recunoaşterea automată a calităţii de conducător de doctorat obţinute în instituţii de învăţământ superior sau de cercetare-dezvoltare din străinătate EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 842 din 23 august 2024
În conformitate cu prevederile art. 5 alin. (4) lit. j), art. 69 alin. (8), (10) şi ale art. 156 alin. (1) din legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere prevederile legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate în românia, cu modificările şi completările ulterioare,luând în considerare prevederile ordinului ministrului educaţiei nr. 4.002/2024 privind aprobarea listei universităţilor de prestigiu din alte state,având în vedere prevederile ordinului ministrului educaţiei nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului naţional de învăţământ preuniversitar şi superior, cu modificările ulterioare, luând în considerare recomandarea (ue) 2023/2.611 ...
Monitorul Oficial 807 din 13 August 2024 (M. Of. 807/2024)
METODOLOGIE din 8 august 2024 de evaluare externă a calităţii educaţiei în învăţământul superior EMITENT: Guvernul PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 807 din 13 august 2024
──────────aprobată prin hotĂrÂrea nr. 962 din 8 august 2024, publicată în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 807 din 13 august 2024.──────────cap. idispoziţii generale - elaborare, scop, principii şi domeniul de aplicareart. 1elaborare şi conţinut(1) prezenta metodologie de evaluare externă a calităţii educaţiei în învăţământul superior, denumită în continuare metodologia, este elaborată de către agenţia română de asigurare a calităţii în Învăţământul superior, denumită în continuare aracis, în concordanţă cu standardele şi liniile directoare privind asigurarea calităţii în spaţiul european al învăţământului superior, denumite în continuare esg, adoptate la nivelul spaţiului european al învăţământului superior, denumit în ...
HOTĂRÂRE nr. 962 din 8 august 2024 privind aprobarea Metodologiei de evaluare externă a calităţii educaţiei în învăţământul superior EMITENT: Guvernul PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 807 din 13 august 2024
În temeiul art. 108 din constituţia româniei, republicată, şi al art. 225 alin. (5) din legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare,guvernul româniei adoptă prezenta hotărâre.art. 1se aprobă metodologia de evaluare externă a calităţii educaţiei în învăţământul superior, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.art. 2metodologia prevăzută la art. 1 intră în vigoare la 180 de zile de la data publicării în monitorul oficial al româniei, partea i. art. 3la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă hotărârea guvernului nr. 1.418/2006 pentru aprobarea metodologiei de evaluare externă, a standardelor, a standardelor de referinţă şi a ...
Monitorul Oficial 795 bis din 12 August 2024 (M. Of. 795 bis/2024)
REGULAMENT-CADRU din 6 august 2024 de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 795 bis din 12 august 2024
──────────aprobat prin ordinul nr. 5.726 din 6 august 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 795 din 12 august 2024.──────────titlul idispoziţii generalecap. icadrul de reglementareart. 1(1) regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, denumit în continuare regulament, reglementează organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar, denumite în continuare unităţi de învăţământ, în cadrul sistemului de învăţământ din românia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, şi se aplică în toate unităţile de învăţământ.(2) unitatea de învăţământ se organizează şi funcţionează în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, ale prezentului regulament, ale propriului regulament de ...