Cautare acte in Monitorul Oficial care contin:
metodologie din 22 martie 2024
Monitorul Oficial 303 din 05 Aprilie 2024 (M. Of. 303/2024)
METODOLOGIE din 28 martie 2024 de efectuare a inspecţiei tehnice şi a supravegherii prin acţiuni de inspecţie tehnică în domeniul feroviar, al transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi al transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 303 din 5 aprilie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 877 din 28 martie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 303 din 5 aprilie 2024.──────────cap. idispoziţii generale1. prezenta metodologie stabileşte procedura de aplicare a prevederilor ordonanţei guvernului nr. 16/2024 privind inspecţia tehnică şi supravegherea prin acţiuni de inspecţie tehnică în domeniul feroviar, al transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi al transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic şi ale ordonanţei guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin legea nr. 180/2002, ...
Monitorul Oficial 296 din 04 Aprilie 2024 (M. Of. 296/2024)
METODOLOGIE DIN 22 MARTIE 2024 privind organizarea şi funcţionarea centrelor de consiliere şi orientare în carieră din instituţiile de învăţământ superior EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 296 din 4 aprilie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 4.042 din 22 martie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 296 din 4 aprilie 2024.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) prezenta metodologie reglementează modul de organizare şi funcţionare a centrelor de consiliere şi orientare în carieră, denumite în continuare ccoc, constituite ca structuri fără personalitate juridică la nivelul instituţiilor de învăţământ superior de stat sau particulare din românia.(2) ccoc-urile desfăşoară, prin personal specializat angajat, activităţi de consiliere educaţională şi vocaţională, consiliere şi orientare în carieră, consiliere în scop de optimizare personală şi servicii de consiliere psihologică, adresate studenţilor, elevilor, absolvenţilor şi altor ...
ORDIN nr. 4.042 din 22 martie 2024 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea centrelor de consiliere şi orientare în carieră din instituţiile de învăţământ superior EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 296 din 4 aprilie 2024
În conformitate cu prevederile:- art. 3 alin. (2) lit. d), art. 11 alin. (4), art. 121 alin. (8) lit. b), art. 126, 180, 193 şi 198 din legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;– art. 13 alin. (3) din hotărârea guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea ministerului educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei emite prezentul ordin.art. 1se aprobă metodologia privind organizarea şi funcţionarea centrelor de consiliere şi orientare în carieră din instituţiile de învăţământ superior, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.art. 2direcţia generală învăţământ universitar din cadrul ministerului educaţiei şi instituţiile de ...
Monitorul Oficial 294 din 04 Aprilie 2024 (M. Of. 294/2024)
METODOLOGIE DIN 22 MARTIE 2024 privind ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar aflate în structura/subordinea instituţiilor de învăţământ superior EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 294 din 4 aprilie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 4.034 din 22 martie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 294 din 4 aprilie 2024.──────────art. 1(1) prezenta metodologie reglementează modalitatea de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar aflate în structura/subordinea instituţiilor de învăţământ superior de stat, respectiv particulare şi confesionale.(2) instituţiile de învăţământ superior de stat, respectiv particulare şi confesionale pot înfiinţa unităţi de învăţământ preuniversitar, conform prevederilor art. 17 alin. (1) din legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, pentru următoarele niveluri educaţionale:a) pentru învăţământul antepreşcolar şi preşcolar, unităţi fără personalitate juridică, ...
ORDIN nr. 4.034 din 22 martie 2024 pentru aprobarea Metodologiei privind ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar aflate în structura/subordinea instituţiilor de învăţământ superior EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 294 din 4 aprilie 2024
În temeiul prevederilor:- art. 176, 177, 181, art. 183 alin. (1) - (5), art. 191 alin. (1), (4) şi (5), art. 207, art. 208 alin. (1) şi (2), art. 248 alin. (6), art. 249 alin. (1) - (28) din legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;– art. 11, 16, 17, 210 - 215 din legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;– art. 13 alin. (3) din hotărârea guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea ministerului educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei emite prezentul ordin.art. 1se aprobă metodologia privind ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din cadrul unităţilor de învăţământ ...
Monitorul Oficial 276 din 01 Aprilie 2024 (M. Of. 276/2024)
ORDIN nr. 4.041 din 22 martie 2024 privind modificarea şi completarea Metodologiei de selecţie a personalului din România pentru posturi didactice din cadrul sistemului şcolilor europene, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.475/2018 EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 276 din 1 aprilie 2024
În temeiul legii nr. 356/2007 pentru aderarea româniei la convenţia privind definirea statutului şcolilor europene, adoptată la luxemburg la 21 iunie 1994,având în vedere legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare,în baza prevederilor statutului personalului detaşat la şcolile europene,în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din hotărârea guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea ministerului educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei emite prezentul ordin.art. imetodologia de selecţie a personalului din românia pentru posturi didactice din cadrul sistemului şcolilor europene, aprobată prin ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.475/2018, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 339 din 18 ...
Monitorul Oficial 273 din 29 Martie 2024 (M. Of. 273/2024)
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 32 din 28 martie 2024 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei şi adoptarea unor măsuri în domeniul energiei EMITENT: Guvernul PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 273 din 29 martie 2024
Având în vedere că prin ordonanţa de urgenţă a guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei, aprobată cu modificări şi completări prin legea nr. 206/2022, cu modificările şi completările ulterioare, a fost aprobată o schemă de sprijin pentru clienţii finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale, schemă de sprijin care se aplică începând cu data de 1 aprilie 2022 până la data de 31 martie 2025,luând în considerare evoluţiile descendente ale ...
Monitorul Oficial 251 din 25 Martie 2024 (M. Of. 251/2024)
METODOLOGIE-CADRU din 15 martie 2024 de înscriere a copiilor în unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar şi în servicii de educaţie timpurie complementare EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 251 din 25 martie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 4.018 din 15 martie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 251 din 25 martie 2024.──────────cap. i dispoziţii generaleart. 1prezenta metodologie-cadru reglementează procesul de înscriere a copiilor în unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, ca structuri ale acestora.art. 2În sensul prezentei metodologii-cadru, următorii termeni se definesc astfel:a) prin unitate de învăţământ se înţelege unitatea de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică, cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar, inclusiv creşele cu personalitate juridică pentru care autoritatea publică locală are ...
Monitorul Oficial 247 din 22 Martie 2024 (M. Of. 247/2024)
METODOLOGIE din 15 martie 2024 de înscriere a copiilor în învăţământul primar EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 247 din 22 martie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 4.019 din 15 martie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 247 din 22 martie 2024.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) Înscrierea copiilor în învăţământul primar se face în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.(2) inspectoratele şcolare soluţionează orice situaţie legată de înscrierea în învăţământul primar în interesul superior al elevului şi în limitele legii.art. 2În sensul prezentei metodologii, următorii termeni se definesc astfel:a) prin domiciliu se înţelege inclusiv reşedinţa;b) prin părinţi se înţelege inclusiv tutorele legal instituit sau reprezentantul legal;c) şcoala de circumscripţie reprezintă unitatea şcolară aflată în proximitatea domiciliului elevului;d) circumscripţia şcolară ...
ORDIN nr. 4.019 din 15 martie 2024 privind aprobarea Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar şi a Calendarului înscrierii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2024-2025 EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 247 din 22 martie 2024
Având în vedere:- prevederile art. 13 şi 31 din legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;– prevederile art. 90 alin. (1) din regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin ordinul ministrului educaţiei nr. 4.183/2022, cu modificările şi completările ulterioare;– prevederile ordinului ministrului educaţiei nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului naţional de învăţământ preuniversitar şi superior, cu modificările ulterioare;– referatul de aprobare nr. 235dgip din 7.02.2024 al proiectului de ordin privind aprobarea metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar şi a calendarului înscrierii în învăţământul primar ...