Monitorul Oficial
Metodologie (afisez 1670 rezultate)
- 2025
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 2004
- 2003
- 2002
- 2001
- 2000
- 1999
- 1998
- 1997
- 1996
- 1995
- 1994
- 1993
- 1992
- 1990
- 1976
Selectati luna pentru care doriti sa afisam metodologie din
Monitorul Oficial 591 din 25 Iunie 2024 (M. Of. 591/2024)
METODOLOGIE din 12 iunie 2024 privind înfiinţarea, structura planurilor de învăţământ şi organizarea programelor de studii universitare de licenţă didactică cu dublă specializare EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 591 din 25 iunie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 4.693 din 12 iunie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 591 din 25 iunie 2024.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) programul de studii universitare de licenţă didactică cu dublă specializare este un program de studii universitare format din două specializări care, de regulă, sunt din acelaşi domeniu fundamental de ştiinţă. (2) programele universitare de licenţă didactică cu dublă specializare se organizează în vederea accesului absolvenţilor la o carieră didactică în învăţământul preuniversitar pentru discipline din specializarea/specializările urmată/urmate.art. 2(1) ministerul educaţiei, prin direcţiile de specialitate, elaborează periodic lista programelor universitare de licenţă ...
Monitorul Oficial 575 din 20 Iunie 2024 (M. Of. 575/2024)
METODOLOGIE-CADRU din 11 iunie 2024 pentru organizarea şi funcţionarea programelor de studii universitare integrate organizate în cadrul instituţiilor de învăţământ superior din România, finalizate cu diplomă comună sau diplomă dublă sau multiplă EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 575 din 20 iunie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 4.637 din 11 iunie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 575 din 20 iunie 2024.──────────cap. idispoziţii generaleart. 1(1) prezenta metodologie-cadru reglementează condiţiile generale de funcţionare a programelor de studii universitare integrate organizate de instituţiile de învăţământ superior acreditate din sistemul de învăţământ superior din românia împreună cu alte instituţii de învăţământ superior acreditate din spaţiul european al învăţământului superior, denumit în continuare seis.(2) programele de studii integrate pot fi organizate în comun de două sau mai multe instituţii de învăţământ superior acreditate din seis, recunoscute de statul de origine, acreditate ...
Monitorul Oficial 572 din 19 Iunie 2024 (M. Of. 572/2024)
METODOLOGIE din 7 iunie 2024 privind ierarhizarea structurilor de obstetrică-ginecologie, neonatologie şi pediatrie care asigură servicii de terapie intensivă pentru nou-născuţi EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 572 din 19 iunie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 3.368 din 7 iunie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 572 din 19 iunie 2024.──────────art. 1În termen de maximum 2 ani de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii, spitalele care au structuri de obstetrică-ginecologie şi neonatologie, inclusiv spitale de pediatrie care acordă servicii de terapie intensivă pentru nou-născuţi, sunt obligate să transmită, în scris, direcţiei de sănătate publică judeţene din aria administrativ-teritorială unde îşi desfăşoară activitatea, respectiv a municipiului bucureşti o cerere în care să solicite ierarhizarea structurilor, în condiţiile prezentei metodologii.art. 2cererea prevăzută la art. 1 este însoţită de ...
Monitorul Oficial 561 din 17 Iunie 2024 (M. Of. 561/2024)
METODOLOGIE din 11 iunie 2024 pentru acordarea avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor de investiţii în infrastructura laboratoarelor de microbiologie din cadrul unităţilor sanitare publice cu finanţare din Programul Sănătate EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 561 din 17 iunie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 3.433 din 11 iunie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 561 din 17 iunie 2024.──────────preambulsectorul spitalicesc din românia se confruntă cu multiple probleme pornind de la o organizare complicată şi disfuncţională, o arhitectură care nu se adaptează cerinţelor actuale, la costuri mari, care au o eficienţă redusă, la lipsa unui management profesional, la inexistenţa unor mecanisme de control al calităţii sau distribuirea inechitabilă a resurselor umane.aceste aspecte se răsfrâng şi asupra infrastructurii laboratoarelor de microbiologie. diagnosticul de laborator este o componentă esenţială a actului medical, contribuind la stabilirea diagnosticului de certitudine al ...
Monitorul Oficial 526 din 06 Iunie 2024 (M. Of. 526/2024)
METODOLOGIE-CADRU din 29 mai 2024 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 526 din 6 iunie 2024
──────────aprobată prin ordin nr. m.113 din 29 mai 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 526 din 6 iunie 2024.──────────art. 1prezenta metodologie-cadru asigură reglementarea admiterii la programele de studii postliceale în unităţile de învăţământ postliceal militar, denumite în continuare şcoli militare de maiştri militari şi subofiţeri, începând cu anul şcolar 2024-2025.art. 2metodologia stabileşte procedura de admitere a candidaţilor în şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri, pentru locurile alocate atât ministerului apărării naţionale, cât şi celorlalte structuri din cadrul sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională, prin planul de şcolarizare al ministerului apărării naţionale, secţiunea „Învăţământ ...
Monitorul Oficial 524 din 06 Iunie 2024 (M. Of. 524/2024)
METODOLOGIE din 16 mai 2024 de implementare a activităţilor şcolare locale din cadrul programului "Săptămâna verde", pentru anii 2024 şi 2025, finanţate din Fondul pentru mediu EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 524 din 6 iunie 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 4.448 din 16 mai 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 524 din 6 iunie 2024.──────────cap. icontext - cadrul de referinţăart. 1(1) schimbările climatice şi degradarea mediului sunt probleme cu care ne confruntăm la nivel naţional şi internaţional. abordarea acestora trebuie să aibă în vedere schimbări radicale atât la nivel economic, cât şi la nivel social. educaţia este unul dintre pilonii îmbunătăţirii răspunsului la schimbările climatice, prin schimbarea comportamentului uman, în vederea protejării naturii şi a resurselor, fiind recunoscut faptul că educaţia pentru climă joacă un rol fundamental în adaptarea comportamentală şi ...
Monitorul Oficial 503 din 30 Mai 2024 (M. Of. 503/2024)
METODOLOGIE din 16 mai 2024 privind calculul indicatorilor-cheie de performanţă prevăzuţi la art. 21 alin. (3) din Legea nr. 156/2023 privind organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie şi procedura de diminuare a cotei procentuale de finanţare a centrelor de zi EMITENT: Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 503 din 30 mai 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 25.080 din 16 mai 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 503 din 30 mai 2024.──────────art. 1scopul prezentei metodologii este de a reglementa modul de calcul al indicatorilor-cheie de performanţă utilizaţi în activitatea de prevenire a separării copilului de familie, precum şi procedura de diminuare a cotei procentuale de finanţare a centrelor de zi.art. 2În sensul prezentei metodologii, sintagmele şi termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:a) indicator-cheie de performanţă în activitatea de prevenire a separării copilului de familie este o măsură cuantificabilă utilizată pentru a evalua eficacitatea, eficienţa şi progresul activităţii de ...
Monitorul Oficial 491 din 28 Mai 2024 (M. Of. 491/2024)
METODOLOGIE din 9 aprilie 2024 privind evaluarea anuală a activităţii cluburilor sportive universitare şi a fluxurilor aferente procesului de alocare a subvenţiilor de la bugetul de stat pentru cluburile sportive universitare din subordinea Ministerului Educaţiei şi din subordinea instituţiilor de învăţământ superior de stat EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 491 din 28 mai 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 4.172 din 9 aprilie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 491 din 28 mai 2024.──────────art. 1(1) evaluarea anuală a activităţii cluburilor sportive universitare constă în determinarea gradului de îndeplinire a obiectivelor instituţionale: performanţa, selecţia, pregătirea şi participarea la competiţii interne şi internaţionale.(2) evaluarea anuală include monitorizarea continuă a rezultatelor obţinute de cluburile sportive universitare, identificarea necesităţilor de dezvoltare şi a barierelor întâmpinate în vederea obţinerii performanţei sportive.(3) evaluarea anuală a activităţii cluburilor sportive universitare se realizează în conformitate cu următoarele principii de bază:a) obiectivitate - federaţia sportului Şcolar şi ...
Monitorul Oficial 466 din 21 Mai 2024 (M. Of. 466/2024)
METODOLOGIE din 25 aprilie 2024 de confirmare a rezultatelor evaluărilor desfăşurate de către agenţiile de asigurare a calităţii din străinătate, înregistrate în Registrul European pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior (EQAR), pe teritoriul României EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 466 din 21 mai 2024
──────────aprobată prin ordinul nr. 4.341 din 25 aprilie 2024, publicat în monitorul oficial al româniei, partea i, nr. 466 din 21 mai 2024.──────────art. 1asigurarea calităţii învăţământului superior şi a cercetării ştiinţifice universitare este o obligaţie a instituţiei de învăţământ superior şi o atribuţie fundamentală a ministerului educaţiei. În realizarea acestei atribuţii, ministerul educaţiei colaborează cu agenţia română pentru asigurarea calităţii în Învăţământul superior, denumită în continuare aracis, cu alte agenţii înscrise în registrul european pentru asigurarea calităţii în Învăţământul superior (eqar), denumite în continuare aac, precum şi cu alte organisme cu competenţe în domeniu, conform legislaţiei în vigoare.art. 2(1) ...