Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   TRATAT din 26 mai 1999  intre Romania si Statele Unite ale Americii cu privire la asistenta judiciara in materie penala*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TRATAT din 26 mai 1999 intre Romania si Statele Unite ale Americii cu privire la asistenta judiciara in materie penala*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 425 din 31 august 1999

PREAMBUL

Romania si Statele Unite ale Americii, denumite in continuare parti contractante,
dorind sa imbunatateasca eficienta activitatii ambelor state in urmarirea, judecarea si prevenirea infractiunilor prin cooperare si asistenta judiciara in materie penala,
au convenit dupa cum urmeaza:

-----------
*) Traducere.

ART. 1
Obiectul asistentei

1. Partile contractante isi vor acorda asistenta, in conformitate cu dispozitiile acestui tratat, in ceea ce priveste urmarirea, judecarea si prevenirea infractiunilor, precum si procedurile in materie penala.
2. Asistenta va include:
a) audierea si consemnarea declaratiilor persoanelor;
b) furnizarea de documente, dosare si alte obiecte;
c) localizarea sau identificarea persoanelor ori a obiectelor;
d) transmiterea documentelor;
e) transferul persoanelor arestate in vederea depunerii marturiei sau in alte scopuri;
f) efectuarea perchezitiilor si sechestrarilor;
g) asistenta in proceduri referitoare la: indisponibilizarea si confiscarea bunurilor; restituirea; incasarea amenzilor; si
h) orice alta forma de asistenta neinterzisa de legile statului solicitat.
3. Exceptand cazul in care este altfel stipulat in acest tratat, asistenta se va acorda fara a se tine seama daca fapta care este supusa urmaririi, judecarii sau procedurii in statul solicitant ar constitui o infractiune conform legilor statului solicitat.
4. Prezentul tratat se refera exclusiv la asistenta judiciara intre partile contractante. Dispozitiile acestui tratat nu vor acorda nici unei persoane particulare dreptul sa obtina, sa inlature sau sa excluda orice proba ori sa impiedice indeplinirea unei cereri.
ART. 2
Autoritatile centrale
1. Fiecare parte contractanta va desemna cate o autoritate centrala pentru formularea si primirea cererilor in conformitate cu acest tratat.
2. Pentru Romania autoritatea centrala va fi ministrul justitiei. Pentru Statele Unite ale Americii autoritatea centrala va fi procurorul general sau o persoana desemnata de acesta.
3. Autoritatile centrale vor comunica direct intre ele in aplicarea acestui tratat.
ART. 3
Restrictii privind asistenta
1. Autoritatea centrala a statului solicitat poate refuza acordarea asistentei, daca:
a) cererea se refera la o infractiune conform legii militare, care nu constituie o infractiune conform dreptului penal comun;
b) indeplinirea cererii ar prejudicia securitatea sau alte interese esentiale similare ale statului solicitat;
c) cererea se refera la o infractiune considerata de catre statul solicitat ca infractiune politica; sau
d) cererea nu este intocmita in conformitate cu prevederile tratatului.
2. Inainte de a refuza asistenta conform acestui articol, autoritatea centrala a statului solicitat se va consulta cu autoritatea centrala a statului solicitant pentru a stabili daca asistenta poate fi totusi acordata in anumite conditii. Daca statul solicitant accepta acordarea asistentei in aceste conditii, acesta are obligatia de a le respecta.
3. Daca autoritatea centrala a statului solicitat refuza asistenta in temeiul acestui articol, ea va informa autoritatea centrala a statului solicitant despre motivele refuzului.
4. Statul solicitat nu va refuza indeplinirea unei cereri de asistenta judiciara, invocand secretul bancar.
ART. 4
Forma si continutul cererilor
1. Cererea de asistenta judiciara se va face in scris, in afara de cazul in care autoritatea centrala a statului solicitat accepta o cerere intr-o alta forma in situatii urgente. Daca cererea nu este facuta in scris, ea va fi confirmata in scris in termen de 10 zile, in afara de cazul in care autoritatea centrala a statului solicitat convine altfel.
2. Cererea va fi tradusa in limba statului solicitat, exceptand cazul in care s-a convenit altfel. Orice documentatie necesara va fi tradusa in limba statului solicitat, daca va fi cazul, la cererea acestuia.
3. Cererea va include urmatoarele:
a) numele autoritatii care efectueaza urmarirea, judecarea sau procedura la care se refera cererea;
b) o descriere a faptei si natura urmaririi, judecarii sau procedurii, inclusiv infractiunile specifice care se refera la aceasta;
c) o descriere a probelor, a informatiilor sau a altor activitati solicitate; si
d) motivele pentru care proba, informatia sau o alta activitate este solicitata.
4. In masura in care este necesar si posibil, cererea va mai include:
a) informatii cu privire la identitatea si la locul unde se afla orice persoana de la care se solicita probe;
b) informatii cu privire la identitatea si la locul unde se afla persoana careia urmeaza sa i se transmita acte de procedura, calitatea acesteia si modul in care se va face comunicarea;
c) informatii cu privire la identitatea si la locul in care se presupune ca se afla persoana sau obiectul de identificat;
d) o descriere exacta a locului sau a persoanei care urmeaza sa fie perchezitionata si a obiectului ce urmeaza sa fie confiscat;
e) o descriere a modului in care orice marturie sau declaratie urmeaza sa fie luata si consemnata;
f) o descriere a marturiei sau a declaratiei solicitate, care poate include o lista cuprinzand intrebari care ar urma sa fie adresate persoanei;
g) o descriere a unei anumite proceduri care ar trebui urmata in indeplinirea cererii;
h) informatii privind indemnizatiile si cheltuielile la care este indreptatita persoana solicitata sa se infatiseze in statul solicitant;
i) termenul in care ar trebui indeplinita cererea; si
j) orice alta informatie ce poate fi adusa la cunostinta statului solicitat pentru a-i facilita indeplinirea cererii.
ART. 5
Indeplinirea cererilor
1. Autoritatea centrala a statului solicitat va indeplini prompt cererea sau, cand este cazul, o va transmite autoritatii care are competenta in acest sens. Autoritatile competente ale statului solicitat vor face tot ce se poate in vederea indeplinirii cererii. Autoritatile judecatoresti sau alte autoritati competente ale statului solicitat sunt indreptatite sa emita citatii, mandate de perchezitie sau alte dispozitii necesare indeplinirii cererii.
2. Autoritatea centrala a statului solicitat va face toate demersurile necesare pentru reprezentarea autoritatii centrale a statului solicitant in indeplinirea unei cereri de asistenta in statul solicitat.
3. Cererile vor fi indeplinite conform legilor si procedurilor statului solicitat, daca prin prezentul tratat nu se prevede altfel. Procedurile mentionate in cerere vor fi urmate, cu exceptia cazului in care acestea nu pot fi legal indeplinite in statul solicitat.
4. Daca autoritatea centrala a statului solicitat constata ca indeplinirea unei cereri ar impiedica o ancheta penala, o judecata sau o alta procedura aflata in curs in acel stat, aceasta poate amana indeplinirea cererii sau poate supune indeplinirea ei unor conditii considerate necesare in urma consultarilor cu autoritatea centrala a statului solicitant. Daca statul solicitant accepta conditiile respective, acesta va trebui sa se conformeze acestora.
5. Statul solicitat va depune toate eforturile pentru a asigura confidentialitatea unei cereri si a continutului ei, daca o asemenea confidentialitate este ceruta de catre autoritatea centrala a statului solicitant. Daca cererea nu poate fi indeplinita fara incalcarea acestei confidentialitati, autoritatea centrala a statului solicitat va informa, inainte de indeplinirea cererii, autoritatea centrala a statului solicitant, care va hotari daca cererea trebuie totusi indeplinita.
6. Autoritatea centrala a statului solicitat va raspunde la intrebarile rezonabile ale autoritatii centrale a statului solicitant cu privire la stadiul indeplinirii cererii.
7. Autoritatea centrala a statului solicitat va informa prompt autoritatea centrala a statului solicitant despre rezultatul indeplinirii unei cereri. Daca indeplinirea cererii este refuzata, intarziata sau amanata, autoritatea centrala a statului solicitat va informa autoritatea centrala a statului solicitant despre motivele respective.
ART. 6
Cheltuielile
1. Statul solicitat va suporta toate cheltuielile privind indeplinirea unei cereri, inclusiv cheltuielile de reprezentare, cu exceptia celor de mai jos, care vor fi suportate de statul solicitant:
a) onorariile expertilor;
b) cheltuielile de traducere, translatie si de transcriere; si
c) indemnizatiile si cheltuielile referitoare la deplasarea persoanelor conform art. 10, 11 si 12.
2. Daca in timpul efectuarii unei cereri se constata ca aducerea acesteia la indeplinire ar impune cheltuieli exorbitante, autoritatile centrale se vor consulta in vederea stabilirii modalitatilor si conditiilor potrivit carora indeplinirea cererii poate continua.
ART. 7
Restrictii privind folosirea
1. Autoritatea centrala a statului solicitat poate cere statului solicitant sa nu foloseasca nici o informatie sau proba obtinuta conform acestui tratat in orice urmarire, judecare sau procedura, alta decat cea mentionata in cerere, fara consimtamantul prealabil al autoritatii centrale a statului solicitat. In astfel de situatii statul solicitant se va conforma acestei cereri.
2. Autoritatea centrala a statului solicitat poate cere ca informatiile sau probele furnizate conform prezentului tratat sa ramana confidentiale sau sa fie folosite numai in modalitatile si in conditiile pe care le poate prescrie aceasta autoritate centrala. Daca statul solicitant accepta informatiile sau probele potrivit acestor conditii, el va depune eforturile necesare pentru respectarea lor.
3. Prevederile prezentului articol nu exclud folosirea sau dezvaluirea informatiilor ori probelor, in masura in care exista o obligatie de a proceda astfel conform Constitutiei statului solicitant, in cazul unei judecati penale. Statul solicitant va informa in prealabil statul solicitat despre orice asemenea utilizare a informatiilor sau probelor.
4. Informatiile sau probele care au fost facute publice in statul solicitant, in conformitate cu paragrafele 1 sau 2, pot fi folosite ulterior.
ART. 8
Declaratia de martor sau alte probe in statul solicitat
1. O persoana din statul solicitat, a carei marturie sau alta proba este ceruta, va fi obligata, daca este necesar, sa se infatiseze sa depuna marturie sau sa prezinte obiecte, inclusiv documente, dosare ori alte probe.
2. La cerere, autoritatea centrala a statului solicitat va transmite anticipat informatii privind data si locul luarii marturiei sau a administrarii celorlalte probe, conform acestui articol.
3. Statul solicitat va permite prezenta persoanelor mentionate in cerere in timpul indeplinirii cererii si va permite acestora sa formuleze intrebari celor care depun marturie. Persoanelor prezente la indeplinirea unei cereri li se va permite inregistrarea integrala a procedurii. Folosirea mijloacelor tehnice pentru a face inregistrarile este permisa.
4. Daca persoana la care se refera paragraful 1 invoca imunitatea, incapacitatea sau un privilegiu care exista conform legislatiei statului solicitant, dar nu si a celui solicitat, marturia sau proba va fi luata totusi si aceasta pretentie va fi adusa la cunostinta autoritatii centrale a statului solicitant, in vederea luarii unei decizii de catre autoritatile acelui stat.
5. Probele care au fost administrate in statul solicitat conform acestui articol sau care au constituit obiectul marturiei luate conform acestui articol vor fi certificate, la cerere, printr-un atestat care sa cuprinda, in cazul documentelor de afaceri, o certificare care se va face potrivit formularului A anexat la acest tratat. Lipsa sau inexistenta unor asemenea documente va fi certificata, la cerere, prin folosirea formularului B anexat la acest tratat. Documentele certificate conform formularului A sau formularului B, care atesta lipsa sau inexistenta unor asemenea documente, vor fi admise ca probe in statul solicitant.
ART. 9
Documente oficiale
1. Statul solicitat va procura si va transmite statului solicitant copii de pe documente accesibile publicului, inclusiv acte sau informatii in orice forma, aflate in posesia unei autoritati guvernamentale sau judiciare din statul solicitat.
2. Statul solicitat poate pune la dispozitie copii de pe orice document, inclusiv acte sau informatii in orice forma, care se afla in posesia unei autoritati guvernamentale sau judiciare din acel stat, dar care nu sunt accesibile publicului, in aceeasi masura si in aceleasi conditii ca in cazul in care asemenea copii ar fi accesibile autoritatilor guvernamentale sau judiciare ale statului solicitat. Statul solicitat poate refuza, in totalitate sau in parte, daca doreste, o cerere pentru documente care nu sunt accesibile publicului.
3. Documentele procurate conform acestui articol vor fi certificate, la cerere, de un functionar responsabil cu pastrarea lor, folosind formularul C anexat la acest tratat. Absenta sau inexistenta unor asemenea documente va fi, la cerere, certificata de catre functionarul insarcinat cu pastrarea unor asemenea documente prin folosirea formularului D anexat la acest tratat. Nici o certificare suplimentara nu va mai fi necesara. Documentele certificate conform formularului C sau formularului D, care atesta lipsa sau inexistenta unor asemenea documente, vor fi admise ca proba in statul solicitant.
ART. 10
Infatisarea in afara teritoriului statului solicitat
1. Atunci cand statul solicitant cere ca o persoana din statul solicitat sa se prezinte in statul solicitant sau intr-un stat tert, in scopul asistentei conform acestui tratat, statul solicitat va invita persoana sa faca acest lucru. Aceasta poate fi de acord sau poate refuza sa se prezinte. Autoritatea centrala a statului solicitat va informa prompt autoritatea centrala a statului solicitant despre raspunsul persoanei respective. Daca va fi necesar, statul solicitant va obtine autorizarea statului tert.
2. Statul solicitant va indica limita pana la care vor fi platite cheltuielile persoanei. O persoana care este de acord sa se prezinte poate cere ca statul solicitant sa avanseze o suma de bani pentru a acoperi aceste cheltuieli. Sumele avansate pot fi furnizate prin ambasada sau printr-un consulat al statului solicitant.
3. Autoritatea centrala a statului solicitant are libertatea de a hotari ca o persoana care se prezinta in statul solicitant conform acestui articol sa nu fie chemata in proces, detinuta sau supusa vreunei restrictii privind libertatea personala, din cauza unor fapte ori condamnari care au precedat plecarea acesteia din statul solicitat.
4. Protectia prevazuta la paragraful 3 al acestui articol va inceta la 7 zile dupa ce autoritatea centrala a statului solicitant va notifica autoritatii centrale a statului solicitat ca prezenta persoanei nu mai este ceruta sau atunci cand persoana, parasind statul solicitant, se intoarce de bunavoie. Autoritatea centrala a statului solicitant poate prelungi, daca doreste, aceasta perioada pana la 15 zile, daca apreciaza ca exista motive pentru a proceda astfel.
ART. 11
Transferul persoanelor arestate
1. O persoana arestata in statul solicitat, a carei prezenta este ceruta in statul solicitant sau intr-un stat tert in scopul asistentei conform acestui tratat, va fi transferata in acest scop din statul solicitat, daca persoana consimte si daca autoritatile centrale ale ambelor state sunt de acord. Daca va fi necesar, statul solicitant va obtine autorizarea statului tert.
2. O persoana arestata in statul solicitant, a carei prezenta este ceruta in statul solicitat in scopul asistentei conform acestui tratat, poate fi transferata din statul solicitant in statul solicitat in acest scop, daca persoana consimte si daca autoritatile centrale ale ambelor state sunt de acord.
3. In scopul acestui articol:
a) statul primitor va avea autoritatea si obligatia sa tina in arest persoana transferata, in afara de cazul in care statul trimitator a autorizat altfel;
b) statul primitor va trimite inapoi persoana in stare de arest in statul trimitator, de indata ce imprejurarile permit acest lucru, in afara de cazul in care ambele autoritati centrale au convenit altfel;
c) statul primitor nu va cere statului trimitator sa inceapa procedurile de extradare sau alte proceduri pentru predarea persoanei transferate; si
d) persoana transferata va putea beneficia de reducerea din pedeapsa aplicata de statul trimitator a perioadei executate in arest preventiv in statul primitor.
ART. 12
Tranzitul persoanelor arestate
1. Statul solicitat poate autoriza tranzitarea pe teritoriul sau a unei persoane aflate in arest in statul solicitant sau intr-un stat tert, a carei infatisare in persoana a fost solicitata de statul solicitant intr-o urmarire, judecata sau procedura.
2. Statul solicitat va avea autoritatea si obligatia de a retine persoana in arest in timpul tranzitarii.
ART. 13
Localizarea sau identificarea persoanelor ori a obiectelor
Daca statul solicitant cere localizarea sau stabilirea identitatii persoanelor ori a obiectelor in statul solicitat, statul solicitat va depune toate eforturile pentru a stabili locul sau identitatea acestora.
ART. 14
Inmanarea documentelor
1. Statul solicitat va face tot ce se poate pentru a inmana orice document care se refera in intregime sau in parte la orice cerere de asistenta facuta de statul solicitant conform dispozitiilor acestui tratat.
2. Statul solicitant va transmite orice cerere pentru inmanarea unui document care solicita prezentarea unei persoane in fata unei autoritati in statul solicitant la o data rezonabila inaintea infatisarii programate.
3. Statul solicitat va remite o dovada a inmanarii in modul specificat in cerere.
ART. 15
Perchezitia si confiscarea
1. Statul solicitat va indeplini o cerere prin care se solicita sa localizeze, sa confiste si sa transfere in statul solicitant orice obiect, daca cererea cuprinde informatii care justifica o astfel de actiune conform legilor statului solicitat.
2. La cerere, fiecare functionar care detine un obiect confiscat va certifica, potrivit formularului E anexat la tratat, identificarea acestuia, detinerea neintrerupta, precum si orice modificari intervenite in starea obiectului. Nici o alta certificare nu mai este necesara. Formularele vor fi admise ca probe in statul solicitant.
3. Autoritatea centrala a statului solicitat poate cere ca statul solicitant sa fie de acord cu modalitatile si conditiile considerate necesare pentru a proteja interesele unei terte parti in ceea ce priveste obiectul ce urmeaza sa fie transferat.
ART. 16
Restituirea obiectelor
Autoritatea centrala a statului solicitat poate cere ca autoritatea centrala a statului solicitant sa restituie, cat mai curand posibil, orice obiect, inclusiv documente, inregistrari si alte articole, ce constituie probe furnizate acesteia, in vederea indeplinirii unei cereri facute potrivit tratatului.
ART. 17
Sume de bani si bunurile care au folosit la savarsirea infractiunii sau care au rezultat din infractiune
1. Daca autoritatea centrala a unei parti contractante are cunostinta despre faptul ca sume de bani sau bunurile care au folosit la savarsirea infractiunii ori care sunt rezultate din infractiune si care pot fi supuse confiscarii sau sechestrarii sunt localizate in cealalta parte contractanta, ea poate informa despre aceasta autoritatea centrala a celeilalte parti contractante. Daca partea contractanta care primeste astfel de informatii are competenta in acest sens, ea poate prezenta aceasta informatie autoritatilor sale pentru a stabili daca este necesara luarea unor masuri. Aceste autoritati vor hotari in conformitate cu legile statului lor. Autoritatea centrala a partii contractante care a primit informatia va informa despre actiunea intreprinsa autoritatea centrala a partii contractante care a furnizat informatia.
2. Partile contractante isi vor acorda asistenta, in limita permisa de legislatia lor, in procedurile referitoare la confiscarea sumelor de bani si a bunurilor care au folosit la savarsirea infractiunii sau sunt rezultate din infractiune, la restituirea acestora victimelor infractiunii si la incasarea amenzilor aplicate ca pedepse prin sentinte penale. Aceasta asistenta poate include actiunea de indisponibilizare temporara a sumelor sau a bunurilor care au folosit la savarsirea infractiunii ori sunt rezultate din infractiune pana la reluarea procedurilor.
3. Partea contractanta care are in pastrare sume de bani sau bunuri care au folosit la savarsirea infractiunii ori care sunt rezultate din infractiune va dispune de ele in conformitate cu legile sale. Fiecare parte contractanta poate transmite celeilalte parti contractante toate sau o parte din aceste valori ori sumele incasate de pe urma vanzarii lor, in limita admisa de legislatia partii contractante care efectueaza transmiterea si in conditii pe care le considera corespunzatoare.
ART. 18
Compatibilitatea cu alte acorduri
Asistenta si procedurile prevazute in acest tratat nu vor impiedica o parte contractanta sa acorde asistenta celeilalte parti contractante in baza prevederilor altor acorduri internationale sau potrivit dispozitiilor legilor nationale aplicabile. Partile contractante pot, de asemenea, acorda asistenta conform oricarui aranjament, acord sau practici bilaterale aplicabile.
ART. 19
Consultari
Autoritatile centrale ale partilor contractante se vor consulta, la date convenite de comun acord, pentru a promova aplicarea in modul cel mai eficient a acestui tratat. Autoritatile centrale pot conveni si asupra unor masuri practice pe care le considera necesare pentru a facilita aplicarea tratatului.
ART. 20
Ratificarea, intrarea in vigoare si incetarea valabilitatii
1. Prezentul tratat va fi supus ratificarii, iar instrumentele de ratificare vor fi schimbate cat mai curand posibil.
2. Tratatul va intra in vigoare la data schimbului instrumentelor de ratificare.
3. Tratatul se va aplica oricarei cereri prezentate dupa data intrarii sale in vigoare, chiar daca actiuni sau omisiuni relevante au aparut anterior ori dupa acea data.
4. Oricare dintre partile contractante poate face sa inceteze prezentul tratat printr-o notificare scrisa, adresata celeilalte parti contractante. Incetarea va produce efecte dupa 6 luni de la data primirii notificarii.
Drept care subsemnatii, legal imputerniciti in acest scop, au semnat acest tratat.
Semnat la Washington la 26 mai 1999, in doua exemplare, in limbile romana si engleza, ambele avand aceeasi valoare.

Pentru Romania,
Valeriu Stoica

Pentru Statele Unite
ale Americii,
Janet Reno


FORMULARUL A

Certificarea documentelor de afaceri

Subsemnatul ... (numele si prenumele) ....., certific, sub sanctiune penala pentru fals in declaratii sau in inscrisuri, ca sunt angajat/asociat al ... (numele institutiei de la care se solicita documentul) ... in functia de ...... (titlul) ..... si ca in temeiul functiei mele sunt competent sa fac aceasta certificare. Fiecare dintre documentele anexate la prezentul formular este un act aflat in pastrarea institutiei mai sus mentionate si:

A. a fost intocmit, la data de sau in apropierea datei aparitiei problemelor mentionate, de catre (ori pe baza informatiei transmise de) o persoana cu cunostinte in acele probleme;

B. a fost pastrat in cursul unei activitati obisnuite a institutiei;

C. a fost intocmit de catre institutie potrivit practicii sale obisnuite; si

D. in cazul in care nu este un document original, este un duplicat al originalului.

..............
(data intocmirii)
..............
(locul intocmirii)
..............
(semnatura)

FORMULARUL B
Certificarea lipsei sau a inexistentei documentelor de afaceri

Subsemnatul ... (numele si prenumele) ..., certific, sub sanctiune penala pentru fals in declaratii sau in inscrisuri, ca sunt angajat/asociat al ... (numele institutiei de la care se solicita documentele) ... in functia de ... (titlul) ... si ca in temeiul functiei mele sunt competent sa fac aceasta certificare.
Ca urmare a incadrarii/asocierii mele la sus-mentionata institutie, ma aflu in situatia de a cunoaste documentele oficiale ale acesteia.
Institutia pastreaza documente care sunt:

A. intocmite, la data de sau in apropierea datei aparitiei problemei mentionate, de catre (ori ca urmare a informatiei transmise de) o persoana cu cunostinte in acele probleme;

B. pastrate in cadrul unei activitati obisnuite; si

C. intocmite de persoane si entitati potrivit practicii sale obisnuite.

Printre documentele astfel pastrate sunt documente privind persoane si entitati care au conturi ori au tranzactionat in alt mod cu sus-mentionata institutie. Am intreprins sau am solicitat efectuarea unei verificari minutioase a acestor documente.
Nu a fost gasit nici un document care sa reflecte vreo activitate oficiala intre institutie si urmatoarele persoane sau entitati.

..............
(data intocmirii)
..............
(locul intocmirii)
..............
(semnatura)

FORMULARUL C
Certificarea documentelor oficiale

Subsemnatul ... (numele si prenumele) ..., certific, sub sanctiune penala pentru fals in declaratii sau in inscrisuri, ca:
1. ... (numele oficiului sau al institutiei) ... este o institutie guvernamentala sau o alta autoritate a ... (tara) ... si ca este competenta potrivit legii sa pastreze documente oficiale privind probleme autorizate de lege sa fie raportate si inregistrate sau indosariate;
2. functia mea in sus-mentionata autoritate publica este ... (titlul oficial) ...;
3. potrivit atributiilor mele oficiale, am dispus intocmirea unor copii conforme de pe documentele pastrate de aceasta autoritate publica; si
4. copiile in discutie sunt descrise mai jos si anexate.
Descrierea documentelor: ................................................


............
(semnatura) Stampila oficiala
............
(data)



FORMULARUL D
Certificarea lipsei sau a inexistentei documentelor oficiale
Subsemnatul ... (numele si prenumele) ..., certific, sub sanctiune penala pentru fals in declaratii sau in inscrisuri, ca:
1. ... (numele oficiului sau al institutiei) ... este o institutie guvernamentala sau o alta autoritate a ... (tara) ... si ca este competenta potrivit legii sa pastreze dosare oficiale referitoare la probleme autorizate de lege sa fie raportate si inregistrate sau indosariate;
2. documente de tipul celor descrise mai jos privesc probleme care sunt autorizate de lege sa fie raportate si inregistrate sau indosariate, iar asemenea probleme sunt inregistrate sau indosariate in mod obisnuit de autoritatea publica mai sus mentionata;
3. functia mea in cadrul sus-mentionatei autoritati publice este ... (titlul oficial) ...;
4. am intreprins sau am solicitat efectuarea unei verificari minutioase a documentelor pastrate de aceasta autoritate publica; si
5. nu au fost gasite asemenea documente.
Descrierea documentelor: ................................................


............
(semnatura) Sigiliul oficial
............
(data)



FORMULARUL E
Certificarea in legatura cu obiecte confiscate

Subsemnatul ... (numele si prenumele) ..., certific, sub sanctiune penala pentru fals in declaratii sau in inscrisuri, ca:
1. functia mea in cadrul .. (tara) ... este ... (titlul oficial si numele institutiei) ...;
2. am primit spre pastrare obiectele enumerate mai jos de la ... (numele persoanei) ... la ... (data) ..., in ... (locul) ...; si
3. am predat custodia obiectelor mai jos enumerate, catre ... (numele persoanei) ... la ... (data) ..., in ... (locul) ..., in aceeasi stare in care le-am primit (daca exista diferente, acestea se mentioneaza in continuare).
Descrierea obiectelor: ....................................................
Schimbari in starea obiectelor in timpul custodiei mele: ..................



.................
(data intocmirii)
..................
(locul intocmirii)
............
(semnatura) Sigiliul oficial



---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016