Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STRATEGIE din 5 iunie 2003  de privatizare a unor societati comerciale aflate in portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor, pentru anul 2003    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STRATEGIE din 5 iunie 2003 de privatizare a unor societati comerciale aflate in portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor, pentru anul 2003

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 19 iunie 2003
1. Obiectivele privatizãrii
În conformitate cu prevederile Programului de guvernare şi ale Planului de acţiune al Programului de guvernare pe perioada 2001-2004, cu Strategia nationala de dezvoltare energetica a României pe termen mediu - 2001-2004, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 647/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 444 din 7 august 2001, Ministerul Industriei şi Resurselor, prin Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie (OPSPI), îşi propune prin prezentul mandat privind realizarea strategiei de privatizare pentru anul 2003 urmãtoarele obiective:
a) armonizarea prezentei strategii de privatizare cu procesul de reindustrializare şi restructurare a societãţilor comerciale potrivit strategiilor de dezvoltare sectoriala;
b) consolidarea creşterii cantitative a producţiei industriale, urmãrindu-se în special îmbunãtãţirea calitativã a producţiei, pentru atingerea standardelor Uniunii Europene;
c) continuarea procesului de privatizare a societãţilor comerciale din industrie prin atragerea de investitori romani şi strãini, care demonstreaza un real potenţial financiar şi prezintã garanţii în realizarea de investiţii în perioada postprivatizare;
d) parcurgerea de cãtre agenţii economici, acolo unde este cazul, a unor etape de restructurare şi externalizare a serviciilor împreunã cu personalul aferent şi constituirea de noi societãţi comerciale şi parteneriate, înainte de privatizare;
e) asigurarea regenerarii industriei, refacerea sistemului industrial naţional deschis şi flexibil, prin procesul de privatizare.
2. Cadrul legislativ
Cadrul legal în vigoare în materie de privatizare este reprezentat de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii.
În acest fel s-a oferit procesului de privatizare un cadru de reglementare unitar şi flexibil.
3. Instituţia implicata în procesul de privatizare
Prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea Oficiului Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 552/2001 , a fost înfiinţat Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, în subordinea Ministerului Industriei şi Resurselor, care asigura aplicarea strategiei Guvernului privind realizarea procesului de privatizare a agenţilor economici din portofoliul sau.
4. Portofoliul de agenţi economici
Portofoliul Ministerului Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie cuprinde un numãr de 112 agenţi economici în urmãtoarea structura:



DOMENII DE ACTIVITATE, AGENŢI ECONOMICI, CAPITAL SOCIAL

- miliarde lei -
┌────────┬────────────┬────────────┬───────────┬────────┬──────────┬───┬───────┐
│ │ │ │ │ │Institute │Fi-│ │
│ │ Societãţi │ Companii │ Societãţi │ Regii │naţionale │li-│ │
│Domeniul│ naţionale │ naţionale │ comeciale │autonome│şi insti- │ale│ │
│ │ │ │ │ │tute de │ *)│ TOTAL │
│ │ │ │ │ │cercetare-│ │ │
│ │ │ │ │ │dezvoltare│ │ │
│ ├────┬───────┼────┬───────┼───┬───────┼───┬────┼───┬──────┼───┼───────┤
│ │ Nr.│Capital│ Nr.│Capital│Nr.│Capital│Nr.│Pa- │Nr.│Patri-│Nr.│Capital│
│ │ │social │ │social │ │social │ │tri-│ │moniu │ │social │
│ │ │ │ │ │ │ │ │mo- │ │ │ │şi pa- │
│ │ │ │ │ │ │ │ │niu │ │ │ │trimo- │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ niu │
├────────┼────┼───────┼────┼───────┼───┼───────┼───┼────┼───┼──────┼───┼───────┤
│Energie │ 1 │ 10.702│ 1 │ 6.295 │ 4 │ 79.848│ 1│ 948│ │ │24 │ 97.793│
├────────┼────┼───────┼────┼───────┼───┼───────┼───┼────┼───┼──────┼───┼───────┤
│Petrol │ 1 │ 37.735│ │ │ 3 │ 846│ │ │ │ │ │ 38.581│
├────────┼────┼───────┼────┼───────┼───┼───────┼───┼────┼───┼──────┼───┼───────┤
│Gaze │ 2 │ 4.853│ │ │ 2 │ 3.142│ │ │ │ │ │ 7.995│
├────────┼────┼───────┼────┼───────┼───┼───────┼───┼────┼───┼──────┼───┼───────┤
│Minerit │ 3 │ 787│ 5 │ 4.297 │14 │ 961│ 1│ 58│ │ │ 9 │ 6.103│
├────────┼────┼───────┼────┼───────┼───┼───────┼───┼────┼───┼──────┼───┼───────┤
│Apãrare │ │ │ 1 │ 1.759 │13 │ 1.153│ │ │ │ │16 │ 2.912│
├────────┼────┼───────┼────┼───────┼───┼───────┼───┼────┼───┼──────┼───┼───────┤
│Alte │ 1 │ 19│ │ │ 3 │ 9│ │ │ 7 │ 29 │ │ 57│
│acti- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│vitati │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────┼───────┼────┼───────┼───┼───────┼───┼────┼───┼──────┼───┼───────┤
│TOTAL │ 8 │ 54.096│ 7 │12.351 │39 │ 85.959│ 2│1006│ 7 │ 29 │49 │153.441│
└────────┴────┴───────┴────┴───────┴───┴───────┴───┴────┴───┴──────┴───┴───────┘


-----------
*) Capitalul social este inclus în capitalul social al agenţilor economici la care sunt
filiale.

5. Metode de privatizare şi atragere de capital
Pentru realizarea strategiei de privatizare a agenţilor economici aflaţi în portofoliul Ministerului Industriei şi Resurselor, Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie va putea utiliza urmãtoarele metode de privatizare:
a) Metode de privatizare prevãzute de <>Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 , aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare:
- atragerea de capital prin majorarea capitalului social cu acordarea unui drept de opţiune la cumpãrarea unor pachete de acţiuni la societãţile comerciale din domeniul utilitãţilor;
- majorarea capitalului social prin aport de capital;
- transferul cu plata sau cu titlu gratuit al activelor cu caracter social;
- atragere de capital în investiţii prin parteneriat public, utilizându-se urmãtoarele metode:
- construieste, opereazã şi transfera;
- construieste, deţine şi opereazã;
- constituirea de societãţi comerciale cu capital mixt;
- vânzarea de active, inclusiv sucursale ale societãţilor comerciale;
- vânzarea filialelor societãţilor comerciale (pachetelor de acţiuni ale societãţilor comerciale filiale).
b) Metode de vânzare a acţiunilor societãţilor comerciale utilizate pana în prezent de cãtre instituţiile publice implicate:
- negociere cu selecţie pe baza de oferte tehnice;
- negociere pe baza de oferte finale, imbunatatite şi irevocabile;
- negociere pe baza de oferte finale;
- negocierea cadrului contractual pe baza de oferte preliminare şi neangajante;
- negociere cu precalificare, pe baza de oferte preliminare neangajante, urmatã de oferte finale angajante;
- licitaţie publica cu strigare sau licitaţie cu oferta în plic sigilat;
- metode specifice pieţei de capital.
c) Metode combinate - în funcţie de situaţia economico-financiarã a societãţii se pot utiliza combinatii ale metodelor menţionate mai sus.
Metodele de privatizare permit ca sumele obţinute ca urmare a procesului de privatizare sa fie utilizate în cadrul societãţii, pentru capitalizare, investiţii şi retehnologizare, ceea ce va conduce la regenerarea industriei, respectiv refacerea sistemului industrial naţional.
Agenţii economici aflaţi sub autoritatea Ministerului Industriei şi Resurselor asigura furnizarea utilitãţilor populaţiei şi economiei naţionale în domeniile petrol, gaze, energie electrica şi termica. Furnizorii de utilitãţi sunt agenţi economici care desfãşoarã activitãţi de explorare, exploatare, procesare, producere, transport, depozitare, distribuţie şi furnizare a utilitãţilor din domeniile petrol, gaze, energie electrica şi termica, iar capacitatile de producţie din aceste domenii sunt în mare parte invechite, funcţioneazã cu costuri mari şi necesita investiţii substanţiale.
6. Abordari ale procesului de privatizare
Procesul de privatizare a agenţilor economici din portofoliul Ministerului Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie va fi abordat ţinându-se seama, în principal, de urmãtoarele elemente:
a) corelarea privatizãrii cu procesul de reindustrializare, prin retehnologizarea şi modernizarea societãţilor comerciale, care sa asigure transformarea industriei într-un sistem deschis şi flexibil;
b) restructurarea societãţilor comerciale înainte de privatizare, potrivit strategiei fiecãrui sector din cadrul Ministerului Industriei şi Resurselor;
c) consolidarea creşterii producţiei industriale, nu atât ca o creştere cantitativã, ci ca o schimbare de structura şi cu modificãri de substanta de ordin calitativ;
d) reducerea costurilor în sectorul energetic prin:
- gruparea în complexuri energetice a furnizorilor de materii prime cu producãtorii de energie;
- dezvoltarea de grupuri noi;
- finalizarea investiţiilor începute la Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice "Hidroelectrica" - S.A. Bucureşti;
- externalizarea de servicii, împreunã cu personalul aferent, şi constituirea de noi societãţi comerciale şi parteneriate;
- continuarea investiţiilor la grupurile începute la Centrala Nuclearelectrica de la Cernavoda, prin atragere de capital;
e) realizarea de grupuri, aliante, parteneriate între societãţile comerciale din industrie, care sa asigure:
- fluxuri industriale integrate în cadrul unei ramuri industriale;
- fluxuri integrate între diferite ramuri (complexuri energetice - furnizori de materii prime cu producãtori de energie);
- complexuri industriale zonale (platforme industriale);
- urmãrirea privatizãrii unor pachete de societãţi de profil asemãnãtor;
f) necesitatea proiectãrii evoluţiei postprivatizare a societãţilor comerciale şi asigurãrii dezvoltãrii acestora prin contractele de privatizare.
7. Privatizarea agenţilor economici cuprinşi în programul PSAL II
În anul 2003 se va continua procesul de privatizare şi atragere de capital pentru societãţile comerciale cuprinse în programul PSAL II: Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucureşti, Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. Targu Mures, Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. Bucureşti, filialele Societatea Comercialã "Electrica Banat" - S.A., Societatea Comercialã "Electrica Dobrogea" - S.A.
Privatizarea acestor societãţi a fost angajata în urmãtoarele condiţii:
a) utilizarea serviciilor de consultanţa internationala cu bãnci de investiţii de reputaţie internationala;
b) recomandarea de cãtre consultant a strategiei de privatizare, care va fi supusã spre aprobare Guvernului;
c) privatizarea cãtre investitori strategici.
Se va iniţia privatizarea altor doua societãţi comerciale, filiale de distribuţie a energiei electrice, Societatea Comericala "Electrica Oltenia" - S.A. şi Societatea Comercialã "Electrica Moldova" - S.A.
La filialele Societatea Comercialã "Electrica Oltenia" - S.A. şi Societatea Comercialã "Electrica Moldova" - S.A. cheltuielile legate de plata componentei fixe a onorariului consultantului se fac din fonduri PHARE, iar cele legate de plata componentei variabile a onorariului şi celelalte cheltuieli pentru pregãtirea şi realizarea privatizãrii se fac de cele doua societãţi proporţional cu sumele încasate.
Pentru privatizarea societãţilor comerciale cuprinse în programul PSAL II, comisiile de negociere se vor constitui din 5-7 membri şi acelaşi numãr de supleanţi, formate din salariaţi ai Oficiului Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, Ministerului Industriei şi Resurselor şi, dupã caz, ai acţionarului principal, numit prin ordin al ministrului industriei şi resurselor.
8. Privatizarea prin programe proprii
În anul 2003 se va continua derularea procesului de privatizare la societãţile la care s-a initiat privatizarea în anul 2002, din domeniul industriei de apãrare şi al industriei miniere: Societatea Comercialã "Avioane" - S.A. Craiova, Societatea Comercialã "IOR" - S.A. Bucureşti, Societatea Comercialã "Elprof" - S.A. Bucureşti, Societatea Comercialã "Rompiro" - S.A. Orastie, Societatea Comercialã "Şantierul Naval Mangalia" - S.A., Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Marsa" - S.A., Societatea Comercialã "MFA" - S.A. Mizil, Societatea Nationala "Plafar" - S.A. Bucureşti, Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Ramnicu Valcea" - S.A., Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Babeni" - S.A., Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Dragasani" - S.A., Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Filiasi" - S.A., Societatea Comercialã "Romaero" - S.A. Bucureşti, Societatea Comercialã "IAR" - S.A. Ghimbav, Societatea Comercialã "Mecanicã Poiana Rusca" - S.A.
Privatizarea se va efectua în baza strategiilor de dezvoltare elaborate de direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Industriei şi Resurselor, având ca sistem de referinta, în principal, urmãtoarele elemente:
a) obiectivele de dezvoltare ale sectorului;
b) dimensiunea, forta de munca şi situaţia financiarã a agentului economic;
c) mediul concurential şi cazuri de poziţii de monopol;
d) parcurgerea etapei de restructurare şi externalizare de servicii şi personal, înainte de privatizare.
8.1. Sectorul energie electrica şi termica
În acest domeniu se va continua procesul de restructurare a societãţilor comerciale.
Se vor utiliza pentru privatizare cu prioritate vânzãri de filiale/sucursale/active, atragerea de capital, crearea de societãţi comerciale cu capital mixt şi alte forme de parteneriat.
Se va iniţia procesul de privatizare la urmãtoarele societãţi comerciale furnizoare de utilitãţi, inclusiv pentru filiale şi/sau societãţi comerciale mixte de producţie sau servicii, înfiinţate de acestea:
a) Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. Bucureşti - filiale şi/sau sucursale de producţie, servicii, active;
b) Societatea Comercialã "Uzina Termoelectrica Midia" - S.A. Navodari - vânzare de acţiuni, combinata cu majorare de capital social;
c) Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. Bucureşti - alte filiale ale societãţii;
d) Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice "Hidroelectrica" - S.A. Bucureşti:
● atragerea de fonduri de investiţii pentru finalizarea obiectivelor aflate în diferite stadii de execuţie, pentru obiective noi sau pentru modernizãri;
● privatizarea de filiale/sucursale/active;
e) Compania Nationala de Transport a Energiei Electrice "Transelectrica" - S.A. Bucureşti - filiale şi/sau sucursale de servicii auxiliare, active, precum şi crearea unor societãţi cu capital mixt.
8.2. Sectorul petrol şi gaze
Se va continua restructurarea Societãţii Comerciale "Petrotrans" - S.A. Ploiesti prin transferarea administrãrii bunurilor din domeniul public al statului la Societatea Comercialã "Conpet" - S.A. Ploiesti.
Dupã finalizarea restructurãrii se va iniţia privatizarea Societãţii Comerciale "Petrotrans" - S.A. Ploiesti.
8.3. Sectorul minier
Se va continua acţiunea de externalizare a personalului şi serviciilor, cum sunt serviciile mecanice, transport, catering, foraje de apa, paza şi alte activitãţi auxiliare, potrivit strategiei sectorului minier.
Ca metode de privatizare prioritare se vor folosi:
- parteneriate pentru exploatarea şi/sau prelucrarea unor zãcãminte;
- privatizarea unor servicii externalizate (inclusiv vânzarea acţiunilor societãţilor de servicii);
- privatizarea de filiale/sucursale;
- crearea de societãţi cu capital mixt;
- vânzarea participatiilor la societãţi cu capital mixt;
- vânzarea de active.
În aceste condiţii va fi initiata privatizarea la urmãtoarele pachete de agenţi economici pentru activitãţile auxiliare din sectorul minier şi alte resurse minerale, constituite la agenţii economici furnizori de resurse, astfel:
- cãrbune: Compania Nationala a Lignitului "Oltenia" - S.A. Targu Jiu, Compania Nationala a Huilei - S.A. Petrosani, Societatea Nationala a Carbunelui - S.A. Ploiesti;
- minereuri: Compania Nationala a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" - S.A. Deva, Compania Nationala a Metalelor Preţioase şi Neferoase "Remin" - S.A. Baia Mare, Societatea Comercialã Miniera "Banat-Anina" - S.A., Societatea Comercialã "Moldomin" - S.A. Moldova Noua;
- alte resurse minerale: Societatea Nationala a Sarii - S.A. Bucureşti.
8.4. Sectorul industriei de apãrare
Se vor continua acţiunea de restructurare a societãţilor comerciale şi de externalizare de servicii împreunã cu personalul aferent şi constituirea de noi societãţi comerciale şi parteneriate.
Metodele de privatizare care se vor utiliza cu prioritate:
- vânzarea de sucursale/filiale/active ale societãţilor;
- vânzarea de acţiuni însoţitã de obligaţia de investiţii în societate;
- crearea de societãţi cu capital mixt, cu prioritate prin atragerea unor investitori strategici, îndeosebi pentru industria de aviatie;
- alte forme de parteneriat.
Se va iniţia privatizarea unor societãţi desprinse din Compania Nationala "Romarm" - S.A. Bucureşti.
Se va finaliza privatizarea agenţilor economici la care aceasta a fost initiata în anul 2002.
8.5. Alte activitãţi
În sectorul produse primare se va iniţia privatizarea Societãţii Comerciale "Melana IV" - S.A. Savinesti.
Institutele de cercetare şi proiectare din portofoliul Ministerului Industriei şi Resurselor, care vor fi oferite la privatizare, vor fi stabilite prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, în funcţie de prevederile strategiilor de dezvoltare sectoriala.
Societãţile comerciale ce vor intra în portofoliul Ministerului Industriei şi Resurselor şi pentru care se va iniţia privatizarea vor fi stabilite prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, în funcţie de prevederile strategiilor de ramura.
9. Dispoziţii finale
9.1. Societãţile comerciale la care se va iniţia privatizarea în anul 2003 se pot diviza potrivit legii, iar societãţile comerciale rezultate în urma divizãrii pot fi privatizate prin oricare dintre metodele prevãzute la pct. 5.
9.2. Pentru societãţile comerciale care se vor privatiza în baza prezentei strategii de privatizare, se va asigura consolidarea preţului în condiţiile inflaţiei şi devalorizarii dupã cum urmeazã:
a) pentru contractele de vânzare de acţiuni cu plata preţului în rate, în cazul în care preţul este stabilit şi plãtit în lei, la cuantumul fiecãrei rate se aplica o dobanda care sa acopere inflatia, la care se adauga doua procente;
b) pentru contractele de vânzare de acţiuni cu plata preţului în rate, în cazul în care preţul este stabilit şi plãtit în valuta, la cuantumul fiecãrei rate se aplica o dobanda LIBOR plus o marja negociata de pãrţi;
c) pentru contractele de vânzare de acţiuni cu plata integrala în lei sau în valuta, în cazul în care plata se va face într-un termen mai mare de 30 de zile, se vor aplica prevederile lit. a), respectiv lit. b), dupã caz.
Pentru vânzarea activelor societãţilor comerciale se vor aplica similar prevederile alin. 1.
9.3. În perioada de privatizare se va asigura protecţia patrimoniului societãţilor comerciale oferite la privatizare prin instituirea administrãrii speciale şi supravegherii financiare, în condiţiile legii, pentru:
a) pãstrarea integritãţii patrimoniului necesar realizãrii obiectului principal de activitate al societãţii comerciale, începând cu momentul declansarii acţiunii de evaluare a societãţii comerciale pana la transferul pachetului de acţiuni deţinut de cãtre stat la aceasta, asa încât sa existe o deplina concordanta între dosarul de prezentare şi realitatea din teren;
b) asigurarea functionarii în condiţii de eficienta economicã a societãţii comerciale, în vederea sporirii atractivitatii acesteia la privatizare, precum şi a viabilitatii în perioada postprivatizare.
În situaţia în care societatea comercialã aflatã în proces de privatizare nu dispune de fondurile necesare pentru plata cheltuielilor generate de pregãtirea şi realizarea privatizãrii, inclusiv cele privind întocmirea raportului de evaluare a societãţii, a bilanţurilor de mediu necesare pentru obţinerea avizului de mediu, a remunerãrii administratorului special sau a consiliului de administrare specialã, la solicitarea societãţii comerciale, acestea vor fi suportate de Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, în limita sumelor prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat prin hotãrâre a Guvernului, la capitolul de cheltuieli pentru pregãtirea şi realizarea privatizãrii.
9.4. În vederea depunerii de cãtre potentialii investitori a scrisorilor de intenţie sau a expresiilor de interes, listele cuprinzând informaţii minime despre societãţile comerciale care se vor privatiza în baza prezentului mandat se pot publica în cotidiene locale, naţionale şi/sau internaţionale.
9.5. Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie poate angaja consultanţi şi firme de avocatura pentru activitatea de pregãtire a privatizãrii, inclusiv pentru efectuarea de analize şi strategii de restructurare şi privatizare, pentru asistenta tehnica pe perioada desfãşurãrii procesului de privatizare a agenţilor economici din portofoliu şi poate angaja consultanţi şi firme de avocatura în vederea îndeplinirii celorlalte atribuţii legate de obiectul sau de activitate.
9.6. În aprecierea ofertelor investitorilor vor fi luate în considerare elementele de baza ale planurilor de afaceri prezentate de aceştia.
9.7. Ministerul Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie va acorda o atentie deosebita, în cadrul procesului de privatizare a agenţilor economici din portofoliu, componentei sociale.
În cazul privatizãrii unor societãţi comerciale cu investitori strategici vor putea fi oferite conform legii, contra cost, pachete de acţiuni de pana la 10% din capitalul social deţinut de Ministerul Industriei şi Resurselor asociaţiilor salariaţilor din societãţile comerciale, constituite conform legislaţiei în vigoare.
9.8. În activitatea de evaluare a societãţilor comerciale din portofoliul sau, Ministerul Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie va putea utiliza şi alte metode, inclusiv cele specifice pieţei de capital, precum şi auditori independenţi ai raportului de evaluare, rezultatele obţinute urmând sa fie utilizate pentru stabilirea preţului de oferta.
Ministerul Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie va stabili preţul de oferta pe baza oricãreia dintre metodele de evaluare utilizate, indiferent de valoarea rezultatã în urma evaluãrii, având în vedere şi celelalte elemente care compun oferta de vânzare (investiţii, majorãri de capital, capital de lucru, datorii preluate de cumpãrãtor, elemente de protecţie socialã şi altele).
9.9. Ministerul Industriei şi Resurselor va îndeplini orice alte activitãţi necesare în scopul realizãrii prezentei strategii de privatizare, potrivit prevederilor legale în vigoare.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016