Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STRATEGIE din 18 septembrie 2008  de restructurare a Companiei Nationale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STRATEGIE din 18 septembrie 2008 de restructurare a Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A. in vederea declansarii procesului de privatizare a acesteia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 9 octombrie 2008

1. Generalitãţi
1.1. Prezenta strategie stabileşte metodele de restructurare a Companiei Naţionale "Poşta Românã" - S.A., denumitã în continuare CNPR, în vederea privatizãrii.
1.2. Restructurarea CNPR în vederea privatizãrii reprezintã unul dintre obiectivele Guvernului, prevãzut în Programul de guvernare 2004-2008.
În vederea declanşãrii procesului de privatizare a CNPR, prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 728/2005 privind unele mãsuri pentru declanşarea procesului de privatizare a Companiei Naţionale "Poşta Românã" - S.A. s-a prevãzut încheierea de cãtre Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei a unui contract de consultanţã cu un consultant internaţional specializat care sã presteze servicii de consultanţã în legãturã cu restructurarea CNPR în vederea privatizãrii. Prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.658/2006 s-a mandatat Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei sã semneze contractul de consultanţã şi servicii financiare pentru restructurarea CNPR în vederea privatizãrii cu firma Roland Berger Strategy Consultants GmbH. Între alte obligaţii care îi reveneau consultantului, principalele obiective au privit propunerea unei strategii de restructurare în vederea privatizãrii, care sã fie supusã iniţial aprobãrii Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei şi ulterior Guvernului.

2. Prezentarea CNPR
CNPR este o societate comercialã cu capital majoritar de stat, acţionarii acesteia fiind statul român, reprezentat de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, care deţine 74,99486% din capitalul social, şi Fondul "Proprietatea", care deţine 25,00514% din capitalul social.
CNPR este entitatea desemnatã ca furnizor naţional de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, fiind de asemenea şi organismul responsabil de îndeplinirea obligaţiilor rezultate din aderarea României la Uniunea Poştalã Universalã, denumitã în continuare U.P.U. În aceastã calitate, CNPR trebuie sã asigure condiţiile necesare integrãrii serviciilor poştale naţionale în sistemul celor internaţionale.
În prezent, CNPR este organizatã în 10 direcţii regionale, 41 de structuri judeţene, 3 sucursale specializate şi o filialã. Fiecare direcţie regionalã are în subordine şi administreazã oficii judeţene de poştã şi centre regionale de tranzit.
În anul 2007, CNPR a înregistrat un profit net de 25.480.590 lei, la o cifrã de afaceri de 1.043.799.710 lei.

3. Obiectivele strategiei de restructurare
Obiectivele prezentei strategii sunt axate pe douã direcţii majore:
a) mãsuri de restructurare strategicã ce au ca obiectiv creşterea competitivitãţii CNPR şi accesul la segmente cu potenţial de creştere pentru a asigura o dezvoltare şi profitabilitate durabile şi o atractivitate sporitã a CNPR pentru privatizare;
b) mãsuri de restructurare operaţionalã ce au ca obiectiv eficientizarea activitãţilor din cadrul CNPR şi reducerea bazei de costuri.

4. Prezentarea strategiei de restructurare
4.1. Mãsuri de restructurare strategicã
4.1.1. În urma analizei portofoliului de servicii oferite în prezent şi posibil de lansat de cãtre CNPR au fost selectate urmãtoarele segmente cu potenţial de creştere pe termen mediu şi lung: corespondenţa, servicii pe pieţe concurenţiale şi servicii financiare. Analiza a luat în calcul potenţialul fiecãrui segment de piaţã, poziţia curentã a CNPR şi capabilitãţile interne existente sau potenţiale ce pot fi accesate pentru creşterea veniturilor pe fiecare segment.
4.1.2. Pentru serviciile de corespondenţã, mãsurile de restructurare au ca obiective o mai bunã acoperire a aşteptãrilor clienţilor prin îmbunãtãţirea calitãţii şi a orientãrii cãtre client şi securizarea clienţilor strategici în contextul viitoarei liberalizãri a serviciilor poştale şi implicã urmãtoarele acţiuni:
a) îmbunãtãţirea gestiunii clienţilor majori prin reorganizarea departamentului de vânzãri şi ajustarea proceselor interne în aşa fel încât sã permitã un control eficient al acestora şi securizarea clienţilor strategici;
b) creşterea calitãţii serviciului de corespondenţã printr-un program de excelenţã operaţionalã ce include automatizarea centrelor de tranzit, înnoirea parcului auto şi consolidarea structurii şi controlului prin înfiinţarea unei direcţii de operaţiuni poştale la nivel naţional;
c) dezvoltarea şi lansarea unui produs de corespondenţã prioritarã ce respectã cerinţele de calitate ale Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.
4.1.3. O altã serie de mãsuri vizeazã reorientarea strategicã a CNPR pentru îmbunãtãţirea poziţiei competitive pe segmentele deja deschise competiţiei.
4.1.4. Mãsurile pentru segmentul serviciilor financiare includ urmãtoarele:
a) dezvoltarea distribuţiei de servicii financiare (credite, carduri, depozite, asigurãri);
b) creşterea portofoliului de furnizori pentru care se colecteazã facturi, rate etc. şi îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor prestate la ghişeu;
c) crearea Direcţiei de dezvoltare reţea cu responsabilitate strategicã pentru administrarea portofoliului de servicii distribuite prin reţeaua de subunitãţi poştale.
4.2. Mãsuri de restructurare operaţionalã
4.2.1. Analiza detaliatã efectuatã de consultantul Roland Berger Strategy Consultants a luat în considerare diverse zone cu potenţial de reducere a bazei de costuri a CNPR şi a identificat o serie de mãsuri ce pot conduce la o reducere a bazei de costuri, dupã cum urmeazã:
a) optimizarea structurii regionale şi a personalului-suport;
b)optimizarea personalului pentru activitãţile de transport;
c) optimizarea funcţiei de achiziţii prin implementarea unui concept organizaţional şi procedural îmbunãtãţit;
d) optimizarea reţelei de subunitãţi poştale cu activitate de prezentare;
e) implementarea unui sistem TI de gestiune şi planificare a resurselor întreprinderii şi a unui sistem de management al costurilor.

5. Efectul financiar al mãsurilor de restructurare în vederea privatizãrii CNPR




┌───────────────────────────┬───────────────┬────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┐
│ Mãsura │ Investiţii │ Impact asupra rezultatelor financiare │ │
│ │(milioane lei) │ (milioane lei) │2008 2009 2010 2011 2012│
├───┬───────────────────────┼───────────────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ R │Corespondenţã │ 177 │Impact net asupra profitului brut înainte de│ -7 -13 5 8 9│
│ e │- Automatizare sortare │ │dobândã, impozite, depreciere şi amortizare │ │
│ s │Bucureşti şi Cluj │ │- din care costuri: │ 9 17 6 5 5│
│ t ├───────────────────────┼───────────────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ r │- Înnoire flotã │ │Impact net asupra profitului brut înainte de│ -4 -17 -16 -15 -13│
│ u │ │ │dobândã, impozite, depreciere şi amortizare │ │
│ c │ │ │- din care costuri: │ 12 63 66 68 70│
│ t ├───────────────────────┼───────────────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ u │- Implementare poştã │ 1 │Impact net asupra profitului brut înainte de│ -1 5 8 9 10│
│ r │hibridã │ │dobândã, impozite, depreciere şi amortizare │ │
│ a │ │ │- din care costuri: │ 18 56 59 62 66│
│ r ├───────────────────────┼───────────────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ e │- Corespondenţã │ │Impact net asupra profitului brut înainte de│ -4 6 -10 -7 -4│
│ │prioritarã │ │dobândã, impozite, depreciere şi amortizare │ │
│ s │ │ │- din care costuri: │ 18 18 38 38 38│
│ t ├───────────────────────┼───────────────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ r │Marketing direct │ │Impact net asupra profitului brut înainte de│ 2 5 7 8 9│
│ a │ │ │dobândã, impozite, depreciere şi amortizare │ │
│ t │ │ │- din care costuri │ 9 13 16 17 18│
│ e ├───────────────────────┼───────────────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ g │Expres şi curierat │ 104 │Impact net asupra profitului brut înainte de│ -6 6 19 36 52│
│ i │ │ │dobândã, impozite, depreciere şi amortizare │ │
│ c │ │ │- din care costuri │ 77 110 151 197 254│
│ ã ├───────────────────────┼───────────────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ │Servicii financiare │ 4 │Impact net asupra profitului brut înainte de│ 2 11 20 28 37│
│ │ │ │dobândã, impozite, depreciere şi amortizare │ │
│ │ │ │- din care costuri │ 0.1 0.1 0.2 0.2 0.2│
├───┼───────────────────────┼───────────────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ R │Optimizarea personalu- │ │Impact net asupra profitului brut înainte de│ 8 37 40 42 43│
│ e │lui suport în direc- │ │dobândã, impozite, depreciere şi amortizare │ │
│ s │ţiile regionale de │ │- din care costuri: │ -27 │
│ t │poştã │ │ │ │
│ r ├───────────────────────┼───────────────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ u │Optimizarea personalu- │ │Impact net asupra profitului brut înainte de│ -1 8 8 8 9│
│ c │lui însoţitor transport│ │dobândã, impozite, depreciere şi amortizare │ │
│ t │ │ │- din care costuri: │ 10 2 3 3 3│
│ u ├───────────────────────┼───────────────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ r │Optimizarea funcţiei de│ │Impact net asupra profitului brut înainte de│ 24 25 26│
│ a │achiziţii │ │dobândã, impozite, depreciere şi amortizare │ │
│ r │ │ │- din care costuri: │ -24 -25 -26│
│ e ├───────────────────────┼───────────────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ │Optimizarea reţelei │ │Impact net asupra profitului brut înainte de│ -1 18 38 40 41│
│ o │de retail │ │dobândã, impozite, depreciere şi amortizare │ │
│ p │ │ │- din care costuri: │ -12 -14 0 0 0│
│ e ├───────────────────────┼───────────────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ r │Implementarea unui │ 25 │Impact net asupra profitului brut înainte de│ │
│ a │sistem │ │dobândã, impozite, depreciere şi amortizare │ │
│ ţ │Planificarea resurselor│ │- din care costuri: │ │
│ i │întreprinderii (TI) │ │ │ │
│ o │ │ │ │ │
│ n │ │ │ │ │
│ a │ │ │ │ │
│ l │ │ │ │ │
│ ã │ │ │ │ │
├───┴───────────────────────┼───────────────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────┤
│Efect combinat al mãsurilor│ 311 │Impact net asupra profitului brut înainte de│ 33 127 202 236 267│
│de restructurare^1) │ │dobândã, impozite, depreciere şi amortizare │ │
└───────────────────────────┴───────────────┴────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┘


^1) Include menţinerea salariilor la nivelul real din luna decembrie 2007 în cursul anului 2008; nu corespunde
cu suma mãsurilor individuale datoritã efectelor combinate (sinergii şi evitãri de costuri) ale mãsurilor.


6. Etapele implementãrii strategiei de restructurare
Implementarea prezentei strategii va avea loc în perioada 2008-2012.
Principalele etape care vor trebui parcurse din punct de vedere legal în vederea implementãrii prezentei strategii, ulterior aprobãrii sale de cãtre Guvern, constau în urmãtoarele:
a) aprobarea de cãtre consiliul de administraţie şi adunarea generalã a acţionarilor a mãsurilor necesar a fi luate pentru îmbunãtãţirea poziţiei competitive a CNPR pe segmentele deschise competiţiei;
b) încheierea unor contractate de achiziţie în vederea implementãrii unui sistem TI de gestiune şi planificare a resurselor întreprinderii, a unui sistem de management al costurilor, precum şi în vederea înnoirii parcului auto;
c) aprobarea prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei a programului de restructurare a personalului;
d) aprobarea de cãtre Consiliul de administraţie şi Adunarea Generalã Extraordinarã a acţionarilor CNPR a reducerii numãrului de direcţii regionale de poştã ca urmare a comasãrii cu alte sucursale şi înfiinţãrii Direcţiei de dezvoltare reţea şi Direcţiei de operaţiuni poştale şi a mãsurilor de optimizare expuse mai sus, însoţitã de modificarea contractelor de muncã ale salariaţilor aferenţi sucursalelor desfiinţate sau nou-înfiinţate;
e) aprobarea de cãtre Consiliul de administraţie al CNPR a organigramei şi regulamentelor interne ca urmare a modificãrilor ce urmeazã a fi implementate în cadrul procesului de restructurare;
f) notificarea şi consultarea cu sindicatele, precum şi cu autoritãţile teritoriale de muncã în ceea ce priveşte mãsurile de optimizare a personalului expuse mai sus.

7. Concluzii
Prin prezenta strategie se au în vedere:
a) poziţionarea competitivã a CNPR pe segmentele de piaţã cu potenţial de creştere prin mãsurile de restructurare strategicã ce implicã atât dezvoltarea competenţelor interne, cât şi încheierea de parteneriate strategice în zonele în care capabilitãţile interne sunt insuficiente;
b) lansarea de produse noi, inovative şi un management eficient al portofoliului de produse şi servicii;
c) evoluţia pozitivã a profitabilitãţii CNPR prin eficientizarea activitãţilor şi reducerea costurilor.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016