Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Prezenta strategie de restructurare şi privatizare stabileşte mandatul instituţiei publice implicate şi metodele de restructurare şi privatizare ale Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A., denumitã în continuare societate naţionalã sau Plafar. 1. Prezentare 1.1. Societatea naţionalã a fost înfiinţatã, sub formã de societate comercialã pe acţiuni cu capital integral de stat, prin reorganizarea Regiei Autonome "Plafar" în anul 1999, prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 143/1999 . 1.2. Societatea naţionalã este organizatã ca o societate comercialã pe acţiuni, având 8 subunitãţi cu statut de sucursalã fãrã personalitate juridicã, dupã cum urmeazã: Sucursala Botoşani, Sucursala Braşov, Sucursala Brãila, Sucursala Cluj, Sucursala Craiova, Sucursala Constanţa, Sucursala Roman şi Sucursala Timişoara. 1.3. Potrivit <>art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 143/1999 , Plafar are drept scop îndeplinirea strategiei naţionale privind exploatarea plantelor medicinale şi aromatice din flora spontanã şi cultivatã, iar potrivit art. 5, obiectul principal de activitate al societãţii naţionale îl reprezintã producţia, industrializarea şi comercializarea pe piaţa internã şi externã a plantelor medicinale aromatice, toxice şi stupefiante din culturi şi din flora spontanã. 1.4. Date sintetice: Capitalul social (lei): 2.026.730 Valoarea nominalã a unei acţiuni (lei): 10 Numãrul de acţiuni: 202.673 buc. Numãrul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: J40/5889/1999 Cod unic de înregistrare: 11945506 Numãrul de angajaţi la 31 decembrie 2005: 335 1.5. Situaţia economico-financiarã*)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Indicator 31.12.2002 31.12.2003 31.12.2004 31.12.2005
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Venituri totale 8.173.424,5 7.854.908,7 7.695.247,2 9.498.743
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Cifra de afaceri 5.880.817,1 6.220.766,5 6.152.015,3 6.210.639
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Rezultat din exploatare -536.413,2 -1.115.185,8 -1.129.518,2 -3.710.906
(+/-)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Rezultat brut (+/-) -536.413,2 -1.115.185,8 -1.138.099,9 -3.704.861
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Rezultat net (+/-) -536.413,2 -1.115.185,8 -1.138.099,9 -3.704.861
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Conform situaţiilor economico-financiare depuse de Plafar la organele
fiscale competente.
2. Obiectivele restructurãrii/privatizãrii: 2.1. menţinerea obiectului de activitate al societãţii naţionale, asigurarea pãstrãrii în funcţiune a acelor capacitãţi de producţie viabile şi dezvoltarea acestora; 2.2. restructurarea activitãţii societãţii naţionale prin identificarea acelor active ce pot fi vândute, identificare bazatã pe raţiuni de oportunitate tehnicã şi economicã, operativitate şi eficienţã; 2.3. atragerea unor investitori strategici care sã demonstreze un real potenţial financiar şi care sã poatã prezenta garanţii în realizarea de investiţii, în scopul introducerii de noi tehnologii şi al modernizãrii celor existente, precum şi pentru extinderea gamei de produse şi asimilarea unora noi; 2.4. transferul de know-how şi creşterea eficienţei operaţionale a societãţii naţionale prin pãtrunderea pe pieţe strãine de desfacere a produselor, având în vedere cã pe piaţa vesticã medicina naturistã este în creştere, cu tendinţa de a se alinia standardelor şi rigorilor ştiinţifice caracteristice pieţei de medicamente; 2.5. crearea unui climat competitiv, în condiţii de transparenţã; 2.6. modernizarea organizatoricã şi managerialã; 2.7. maximizarea contribuţiei societãţii naţionale la bugetul de stat, pe termen lung; 2.8. asigurarea de locuri de muncã pentru personalul societãţii naţionale, pe termen lung. 3. Strategia de restructurare a societãţii naţionale prin vânzarea unor active În urma analizelor realizate pânã în prezent, a reieşit faptul cã numeroase active care nu au o contribuţie directã la realizarea procesului de producţie sau care nu au o activitate economicã viabilã pot fi vândute. Vânzarea acestor active se va realiza de cãtre societatea naţionalã, în baza mandatului acordat prin ordin al ministrului economiei şi comerţului reprezentanţilor Ministerului Economiei şi Comerţului în adunarea generalã a acţionarilor la societatea naţionalã. Se au în vedere activele neutilizate (spaţii de depozitare, terenuri nefolosite, clãdiri de birouri, ateliere mecanice, uscãtoare etc.) care aduc în acest moment societãţii naţionale cheltuieli cu amortizarea lor şi cu asigurarea pazei. Vânzarea activelor se va realiza în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Prin vânzarea acestor active se urmãreşte în primul rând plata datoriilor cãtre bugetul de stat şi bugetele locale. 4. Strategia de privatizare a societãţii naţionale 4.1. Cota de participare la capitalul social al societãţii naţionale, oferitã la privatizare, este de 51% din capitalul social al societãţii naţionale, la care vor putea participa doar investitorii strategici/consorţiile de investitori. 4.2. În sensul prezentei strategii, investitor strategic este acel investitor individual, persoanã juridicã sau grupul de investitori (consorţiul de investitori) care îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 30 din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi participã la procesul de privatizare în vederea dobândirii controlului asupra societãţii naţionale prin cumpãrarea pachetului de acţiuni oferit la privatizare pentru investitori strategici/consorţiu de investitori, reprezentând 51% din capitalul social al societãţii naţionale. Investitorul individual trebuie sã facã dovada unei experienţe de naturã financiarã, organizatoricã şi tehnicã în domeniul de activitate al societãţii naţionale sau în domeniul farmaceutic. Grupul de investitori (consorţiul de investitori) este organizarea mai multor investitori financiari şi/sau comerciali reputaţi într-o asociere cu sau fãrã personalitate juridicã care prezintã o ofertã comunã, dintre care cel puţin unul va trebui sã deţinã experienţa corespunzãtoare de naturã organizatoricã şi tehnicã în domeniul de activitate al societãţii naţionale sau în domeniul farmaceutic. Investitorii, membri ai unui consorţiu de investitori, nu pot face parte decât dintr-un singur consorţiu de investitori şi nu pot depune oferte şi în mod individual şi ca parte dintr-un consorţiu de investitori. Consorţiul de investitori, denumit în continuare consorţiu, include investitori financiari şi/sau comerciali reputaţi, dintre care cel puţin unul va trebui sã deţinã experienţa corespunzãtoare de naturã organizatoricã şi tehnicã în domeniul de activitate al societãţii naţionale sau în domeniul farmaceutic. Acesta va trebui sã deţinã în cadrul consorţiului o cotã care îi dã dreptul la achiziţia a cel puţin 33% din acţiunile societãţii naţionale şi va numi majoritatea administratorilor. 4.3. Asocierea investitorilor în consorţiu trebuie sã respecte urmãtoarele condiţii: a) fiecare membru al consorţiului va face dovada cã deţine resursele financiare şi organizatorice necesare pentru a-şi îndeplini obligaţiile individuale pe parcursul procesului de privatizare, precum şi în cazul în care consorţiul dobândeşte pachetul de acţiuni supus privatizãrii; b) toţi membrii consorţiului rãspund în mod solidar pentru obligaţiile care le incumbã în calitate de acţionari în cadrul Plafar, în cazul în care consorţiul achiziţioneazã pachetul de acţiuni supus privatizãrii; c) consorţiul va desemna fie investitorul care deţine cel mai mare procent de acţiuni în cadrul consorţiului, fie cel care are experienţa necesarã în domeniul de activitate al societãţii naţionale drept investitor conducãtor şi reprezentant autorizat al consorţiului pe parcursul procesului de privatizare; d) consorţiul trebuie sã facã dovada raporturilor existente între membrii sãi, prin prezentarea contractului de asociere sau a unui alt document similar; e) perioada pentru care se realizeazã asocierea trebuie sã fie cel puţin egalã cu perioada de realizare a investiţiilor; f) consorţiul va putea sã îşi modifice componenţa, dupã etapa de precalificare a procesului de privatizare, numai în condiţiile în care noii membri vor face dovada îndeplinirii criteriilor de precalificare şi cu acordul prealabil scris al Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie. 4.4. Persoanele fizice vor putea participa la procesul de privatizare doar în consorţiu cu persoane juridice, împreunã cu care vor face dovada îndeplinirii (în mod cumulativ) a criteriilor de precalificare. Prezentarea dovezii capabilitãţii financiare cade în sarcina persoanei/persoanelor juridice membre a/ale consorţiului. 5. Asistenţa în privatizare În conformitate cu prevederile legale în vigoare, Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, în vederea pregãtirii şi realizãrii procesului de privatizare a societãţii naţionale, va angaja, potrivit prevederilor legale, serviciile de asistenţã juridicã ale unei firme de avocaturã pentru privatizarea societãţii naţionale. Firma de avocaturã va depune raportul de analizã-diagnostic pentru activitatea legalã a societãţii naţionale şi va acorda consultanţã legalã în ceea ce priveşte alegerea metodei de privatizare a societãţii naţionale. Dupã aprobarea strategiei de privatizare, firma de avocaturã urmeazã sã acorde asistenţã în negocierea cu potenţialii investitori în vederea finalizãrii cu succes a privatizãrii societãţii naţionale. Costurile aferente asigurãrii asistenţei juridice în cadrul procesului de privatizare vor fi suportate de instituţia publicã implicatã, în conformitate cu prevederile <>art. 51 lit. b) teza întâi din Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 6. Metoda de privatizare 6.1. Privatizarea pachetului de 51% din capitalul social al societãţii naţionale cãtre un investitor strategic sau un consorţiu se va realiza prin vânzarea pachetului de acţiuni deţinut de Ministerul Economiei şi Comerţului la Plafar. 6.2. Pentru vânzarea acţiunilor se va folosi metoda vânzãrii de acţiuni prin negociere pe bazã de oferte finale, îmbunãtãţite şi irevocabile, cu îndeplinirea de cãtre potenţialii ofertanţi a unor criterii de precalificare, conform <>Legii nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu derogãrile menţionate în prezenta strategie. 6.3. Având în vedere necesitatea restructurãrii şi dezvoltãrii societãţii naţionale, investitorul strategic va asigura un program de investiţii pentru modernizare şi dezvoltare, urmând ca, pe mãsura realizãrii lor, sã majoreze capitalul social al societãţii naţionale cu contravaloarea investiţiilor asumate şi realizate. Totodatã, investitorul strategic va asigura un aport în numerar, cu titlu de capital de lucru, care nu va fi inclus în volumul de investiţii angajat şi care va putea fi utilizat pentru plata materiilor prime, materialelor necesare producţiei societãţii, precum şi pentru plata datoriilor societãţii naţionale cãtre creditori. Capitalul de lucru va fi vãrsat în contul curent al societãţii naţionale, în termen de 3 luni de la transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din capitalul social al societãţii naţionale. 7. Etapele privatizãrii Etapele de desfãşurare a privatizãrii societãţii naţionale sunt urmãtoarele: - etapa publicitãţii; - etapa de precalificare; - etapa/faza de ofertare; - etapa finalã, respectiv de încheiere a documentelor de privatizare cu ofertantul declarat câştigãtor în urma procesului de ofertare. Selectarea competitivã a investitorului strategic se realizeazã de cãtre instituţia publicã implicatã, dupã parcurgerea urmãtoarelor etape de ofertare: a) etapa calificãrii, în care potenţialii ofertanţi fac dovada îndeplinirii criteriilor de precalificare şi pot depune oferte angajante, tehnice şi financiare; b) etapa intermediarã, în care, ca urmare a negocierilor cu instituţia publicã implicatã, ofertanţii pot depune oferte angajante îmbunãtãţite, tehnice şi financiare; c) etapa finalã, în care, ulterior evaluãrii ofertelor angajante îmbunãtãţite prin aplicarea unei grile de punctaj asupra ofertelor depuse, se vor purta negocieri în vederea încheierii contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni cu ofertantul declarat câştigãtor în baza ofertei sale tehnice şi financiare. 7.1. Etapa publicitãţii Publicitatea vânzãrii se va asigura prin publicarea în cel puţin un cotidian local şi naţional de largã circulaţie, prin mijloace electronice şi într-un jurnal internaţional de largã circulaţie internaţionalã a unui anunţ care va cuprinde: (i) informaţii privind societatea naţionalã, cu privire la: a) denumirea şi sediul instituţiei publice implicate vânzãtoare; b) denumirea, sediul social, numãrul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului şi codul fiscal ale societãţii naţionale; c) obiectul principal de activitate, capitalul social, numãrul total de acţiuni, valoarea nominalã şi structura acţionariatului, conform ultimei cereri de înscriere de menţiuni la oficiul registrului comerţului; d) metoda de vânzare a acţiunilor, numãrul de acţiuni oferite la vânzare şi procentul acestora din totalul acţiunilor; e) persoana desemnatã sã dea relaţii suplimentare (numele şi prenumele, numãrul de telefon, telefax); f) criteriile de precalificare; g) locul unde, data şi ora pânã la care se depun documentele solicitate; h) locul, data şi ora la care se deschid ofertele; i) documentele de participare şi valoarea taxei de participare, precum şi orice alte informaţii suplimentare ce prezintã relevanţã în procesul de privatizare; (ii) pachetul de acţiuni oferit la vânzare; (iii) criteriile de precalificare; (iv) data limitã şi locul de depunere a documentelor care atestã îndeplinirea criteriilor de precalificare; (v) modul de transmitere şi forma documentelor de precalificare; (vi) metoda de privatizare şi modul de selectare a investitorului/grupului de investitori pe bazã de oferte finale, îmbunãtãţite şi irevocabile; (vii) detalii privind modul de achiziţionare a dosarului de prezentare; (viii) menţiunea cã dosarul de prezentare va putea fi achiziţionat doar de cãtre potenţialii investitori precalificaţi. Cerinţele Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, care trebuie satisfãcute prin oferta tehnicã şi financiarã, vor fi cuprinse în dosarul de prezentare. Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie va solicita ca oferta tehnicã şi oferta financiarã sã fie depuse separat, în plicuri sigilate. 7.2. Etapa de precalificare Pentru a putea participa la procedura de negociere şi selecţie pe bazã de oferte finale, îmbunãtãţite şi irevocabile, potenţialii investitori trebuie sã dovedeascã îndeplinirea cumulativã a urmãtoarelor criterii de precalificare, care vor fi menţionate în anunţul de privatizare: a) experienţã de minimum 5 ani în activitãţi specifice domeniului de activitate al societãţii naţionale, respectiv producţia, prelucrarea şi comercializarea plantelor aromatice şi medicinale, sau experienţã de minimum 5 ani în domeniul producţiei medico-farmaceutice; b) o cifrã de afaceri, aferentã ultimului an pentru care exerciţiul financiar a fost încheiat, cel puţin egalã cu cea a societãţii naţionale. În cazul persoanelor juridice strãine, cifra de afaceri a acestora, exprimatã în valutã, va fi transformatã în lei, la cursul mediu al anului respectiv, comunicat de Banca Naţionalã a României pentru acea valutã, la data depunerii documentelor de participare. În cazul consorţiilor, suma cifrelor de afaceri ale membrilor acestora trebuie sã fie de cel puţin 1,5 ori cifra de afaceri a societãţii naţionale, aferentã ultimului exerciţiu financiar, şi cel puţin unul dintre membrii consorţiului trebuie sã îndeplineascã criteriul referitor la experienţa minimã. Dovada capabilitãţii financiare cade în sarcina persoanei/persoanelor juridice membre a/ale consorţiului. Comisia de negociere va deschide plicurile sigilate cuprinzând documentele de precalificare şi, dupã verificarea acestora, va comunica în scris potenţialilor investitori îndeplinirea sau, dupã caz, neîndeplinirea condiţiilor de precalificare. În cazul potenţialilor investitori care îndeplinesc condiţiile de precalificare, odatã cu comunicarea de cãtre Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie a îndeplinirii criteriilor de precalificare, acesta va comunica totodatã invitaţia formalã de a cumpãra dosarul de prezentare a societãţii naţionale şi de a depune oferte de cumpãrare a pachetului scos la vânzare. 7.3. Etapa ofertãrii 7.3.1. Etapa ofertelor angajante Potenţialii investitori pot depune la sediul instituţiei publice implicate documentele care atestã îndeplinirea criteriilor de precalificare, precum şi ofertele tehnice şi financiare angajante, documentele de participare prevãzute de art. 35 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, menţionate şi completate prin dosarul de prezentare, precum şi dovada constituirii garanţiei de participare, în cuantum de 20% din valoarea nominalã a pachetului de acţiuni supus privatizãrii. Dacã din conţinutul documentelor de participare nu rezultã îndeplinirea cerinţelor instituţiei publice implicate, prevãzute în dosarul de prezentare, potenţialii cumpãrãtori vor fi eliminaţi, iar ofertele tehnice şi financiare ale acestora vor fi returnate sigilate. Dupã verificarea documentelor de participare, comisia de negociere va deschide ofertele tehnice şi financiare ale ofertanţilor care au prezentat toate documentele de participare. Evaluarea ofertelor angajante se va face prin aplicarea unei grile de punctaj asupra ofertelor tehnice şi financiare depuse de ofertanţii care fac dovada îndeplinirii criteriilor de precalificare şi se va încheia un proces-verbal în care se menţioneazã rezultatul evaluãrii ofertelor angajante. Comisia comunicã rezultatul evaluãrii tuturor ofertanţilor ale cãror oferte angajante au fost evaluate. 7.3.2. Etapa ofertelor angajante îmbunãtãţite Dupã întocmirea listei cu ofertanţii care au depus oferte angajante şi dupã realizarea evaluãrii prealabile, pe baza criteriilor din grila de punctaj prevãzutã la art. 4 alin. (4), instituţia publicã implicatã va stabili ca selecţia potenţialilor investitori sã se desfãşoare pe bazã de oferte angajante îmbunãtãţite. În acest caz se vor solicita oferte angajante îmbunãtãţite numai investitorilor calificaţi. Vor fi consideraţi investitori calificaţi investitorii care, în urma evaluãrii ofertelor angajante, au obţinut un punctaj minim de 75 % din punctajul primului clasat. Comisia de negociere va negocia cu ofertanţii calificaţi, în vederea îmbunãtãţirii ofertelor acestora şi întocmirii proiectului final al contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni. Dupã încheierea negocierilor, comisia de negociere întocmeşte proiectul final al cadrului contractual de privatizare, pe care îl comunicã tuturor ofertanţilor cu care a avut loc negocierea, împreunã cu instrucţiunile privind întocmirea ofertelor angajante îmbunãtãţite şi cu criteriile care stau la baza întocmirii grilei de punctaj pentru evaluarea ofertelor angajante îmbunãtãţite, fãrã a fi obligatorie menţionarea ponderii fiecãrui criteriu, cu cel puţin 10 zile înainte de data depunerii acestora. 7.3.3. Etapa ofertelor angajante îmbunãtãţite şi irevocabile În vederea depunerii de oferte angajante îmbunãtãţite şi irevocabile, instituţia publicã implicatã va invita ofertanţii selectaţi la negocierea proiectului contractului de vânzare-cumpã rare de acţiuni şi, dacã este cazul, a proiectului altor documente contractuale necesare în vederea încheierii tranzacţiei, care se comunicã ofertanţilor potenţiali cu cel puţin 8 zile înaintea datei depunerii ofertelor angajante şi îmbunãtãţite. Dupã derularea negocierilor, cu cel puţin 8 zile înaintea datei anunţate pentru depunerea ofertelor angajante îmbunãtãţite şi irevocabile, se vor comunica ofertanţilor selectaţi proiectul final al contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi, dacã este cazul, proiectul altor documente contractuale necesare în vederea încheierii tranzacţiei, iar aceştia vor fi invitaţi sã depunã ofertele angajante îmbunãtãţite şi irevocabile. Ofertele angajante îmbunãtãţite şi irevocabile se vor depune având ca bazã acceptarea necondiţionatã de cãtre ofertanţii selectaţi a proiectului final al contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi, dacã este cazul, a proiectului final al altor documente contractuale comunicate, conform alineatului anterior, şi vor consta în preţul pe acţiune oferit. Preţul pe acţiune oferit de un ofertant selectat prin oferta sa angajantã îmbunãtãţitã şi irevocabilã va fi cel puţin egal cu preţul pe acţiune pe care respectivul ofertant selectat l-a oferit prin oferta sa angajantã îmbunãtãţitã. Dupã depunerea ofertelor angajante îmbunãtãţite şi irevocabile, instituţia publicã implicatã va desemna ofertantul câştigãtor ca fiind acel ofertant selectat care a depus o ofertã angajantã îmbunãtãţitã şi irevocabilã conformã cu instrucţiunile comunicate de comisie şi care întruneşte cel mai bun punctaj, prin aplicarea grilei de punctaj stabilite de instituţia publicã implicatã. În situaţia în care şi noile oferte angajante îmbunãtãţite şi irevocabile sunt egale, va fi desemnat drept ofertant câştigãtor ofertantul selectat care oferã în cadrul unei licitaţii competitive organizate de instituţia publicã implicatã preţul cel mai mare. 7.4. Etapa finalã Dupã finalizarea negocierilor cu ofertantul selectat, va fi semnat contractul de vânzare-cumpãrare şi celelalte documente ale tranzacţiei. Contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, dupã caz, vor fi semnate în termen de 15 zile de la data aprobãrii de cãtre Guvern a elementelor principale ale contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni. În cazul în care contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, dupã caz, nu se încheie cu ofertantul declarat câştigãtor, instituţia publicã implicatã poate decide sã semneze contractul de vânzare-cumpãrare şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei cu ofertantul care a oferit prin oferta sa angajantã îmbunãtãţitã şi irevocabilã preţul pe acţiune imediat urmãtor. În cazul în care nu este depusã nicio ofertã angajantã îmbunãtãţitã şi irevocabilã sau nicio ofertã angajantã îmbunãtãţitã şi irevocabilã depusã nu este conformã cu instrucţiunile pentru depunerea ofertelor angajante îmbunãtãţite şi irevocabile ori contractul de vânzare-cumpã rare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare finalizãrii tranzacţiei, dupã caz, nu se încheie cu ofertantul declarat câştigãtor, instituţia publicã implicatã poate decide sã declare oferta câştigãtoare cea mai bunã dintre ofertele angajante îmbunãtãţite care respectã instrucţiunile şi care au fost însoţite de toate documentele prevãzute la <>art. 35 din normele metodologice aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, menţionate şi completate prin dosarul de prezentare. În cazul de mai sus comisia de privatizare va negocia contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, dupã caz, cu ofertantul a cãrui ofertã angajantã a întrunit cel mai mare numãr de puncte ca urmare a aplicãrii grilei de punctaj, prevederile art. 41 alin. (2) şi ale <>art. 42 din normele metodologice aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aplicându-se în mod corespunzãtor. În cazul în care contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni nu se încheie, din motivele prevãzute la <>art. 15^1 din Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, instituţia publicã implicatã poate decide sã negocieze în vederea definitivãrii contractului de vânzare-cumpã rare de acţiuni şi a celorlalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, dupã caz, cu ofertantul clasat imediat urmãtor în urma aplicãrii grilei de punctaj tuturor ofertelor angajante îmbunãtãţite depuse, care respectã instrucţiunile şi care au fost însoţite de toate documentele prevãzute la <>art. 35 din normele metodologice aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 8. Dispoziţii finale Pentru derularea procesului de privatizare se va numi comisia de negociere şi secretariatul acesteia. Numãrul de membri titulari şi supleanţi ai comisiei de negociere şi ai secretariatului acesteia, precum şi componenţa, atribuţiile şi drepturile comisiei de negociere şi ale secretariatului se stabilesc prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 184/2005 privind aprobarea Strategiei de accelerare a privatizãrii şi atragere de investiţii pentru operatorii economici din portofoliul Ministerului Economiei şi Comerţului pentru anul 2005, precum şi a unor mãsuri pentru aplicarea acesteia. De la data declanşãrii procesului de privatizare, respectiv de la data publicãrii anunţului de vânzare conform prezentei strategii şi pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din acţiunile Plafar, membrii comisiei de negociere, inclusiv supleanţii şi secretariatul tehnic al acesteia, vor beneficia de o indemnizaţie lunarã, suportatã de societatea naţionalã, în conformitate cu prevederile <>art. 51 lit. b) teza a doua din Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al cãrei cuantum va fi aprobat de adunarea generalã a acţionarilor societãţii naţionale. 9. Legislaţia în baza cãreia s-a întocmit strategia de privatizare a Plafar - <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - <>Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 552/2001 ; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 869/2001 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, republicatã; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; - <>Hotãrârea Guvernului nr. 184/2005 privind aprobarea Strategiei de accelerare a privatizãrii şi atragere de investiţii pentru agenţii economici din portofoliul Ministerului Economiei şi Comerţului pentru anul 2005, precum şi a unor mãsuri pentru aplicarea acesteia. -------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.