Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STRATEGIE din 18 august 2010  de descentralizare a activitatilor din domeniul tineretului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STRATEGIE din 18 august 2010 de descentralizare a activitatilor din domeniul tineretului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 1 septembrie 2010
STRATEGIE din 18 august 2010
de descentralizare a activitãţilor din domeniul tineretului
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 1 septembrie 2010


CAP. I
Introducere

SECŢIUNEA 1
Scop şi argumente

Printre obiectivele prioritare ale Programului de guvernare 2009-2012, se numãrã şi întãrirea autonomiei locale, descentralizarea administrativã şi descentralizarea fiscalã. Pentru aceasta, autoritatea centralã va avea nevoie de o strânsã colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale şi de relaţii de parteneriat cu organizaţiile private. Procesul de descentralizare în domeniul tineretului are la bazã principiul plasãrii tinerilor în centrul sistemului, împreunã cu responsabilizarea decidenţilor în faţa lor şi adaptarea ofertei de servicii specifice activitãţii de tineret la cererea, nevoile şi specificul fiecãrei comunitãţi locale. Acest lucru presupune ca decizia sã poatã fi luatã cât mai aproape de locul unde sunt furnizate şi utilizate serviciile de tineret. În acest mod se vine în întâmpinarea nevoilor populaţiei în aceste domenii. În acelaşi timp, structurile centrale - în special Autoritatea Naţionalã pentru Sport si Tineret -, retrãgându-se din managementul de nivel local, se pot concentra pe funcţiile strategice, respectiv pe dezvoltarea de politici sectoriale, supravegherea şi îndrumarea întregului sistem, incluzând activitãţile din afara sistemului care au impact asupra domeniilor sale de activitate, precum şi pe dezvoltarea mecanismelor şi structurilor de cooperare intersectorialã.
Un asemenea demers va conduce la dezvoltarea instituţiilor care urmeazã a fi descentralizate şi prin faptul cã aparţinând de autoritãţile administraţiei publice locale vor putea accesa fonduri structurale prin depunerea de proiecte pentru investiţii şi pentru reabilitarea infrastructurii. De asemenea, va contribui la creşterea nivelului de acces, participare şi implicare a membrilor colectivitãţii locale şi la transformarea acestor instituţii într-un factor de dezvoltare localã, dotând autoritãţile locale cu instrumentele care sã le permitã sã elaboreze şi sã defineascã direcţii şi planuri de acţiune în plan local în domeniul tineretului, pe fondul simplificãrii administrative şi al descentralizãrii financiare şi administrative.

SECŢIUNEA a 2-a
Pãrţile implicate în elaborarea Strategiei

a) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, denumit în continuare MECTS: autoritatea centralã cu rol de sintezã şi coordonare în aplicarea Strategiei şi Programului de guvernare în domeniul educaţiei, învãţãmântului, cercetãrii ştiinţifice, dezvoltãrii tehnologice, tineretului şi sportului;
b) Autoritatea Naţionalã pentru Sport şi Tineret, denumitã în continuare ANST: autoritatea centralã în subordinea MECTS, cu atribuţii în domeniile sportului şi tineretului;
c) Ministerul Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare MAI: autoritate cu rol de coordonare şi susţinere tehnicã şi metodologicã a politicii de descentralizare;
d) Ministerul Finanţelor Publice, denumit în continuare MFP: autoritate cu rol de suport pentru elaborarea aspectelor financiare ale descentralizãrii;
e) autoritãţi ale administraţiei publice locale: factori interesaţi şi care vor prelua competenţele de tineret, aferente taberelor/centrelor de agrement care vor fi transferate;
f) Uniunea Naţionalã a Consiliilor Judeţene din România;
g) Asociaţia Municipiilor din România;
h) Asociaţia Oraşelor din România;
i) Asociaţia Comunelor din România.

SECŢIUNEA a 3-a
Demersuri pregãtitoare


În vederea elaborãrii Strategiei au fost parcurse urmãtoarele etape procedurale:
a) a fost înfiinţat grupul de lucru, care a avut prima întâlnire operativã;
b) a fost realizatã analiza situaţiei unitãţilor din subordinea ANST (statutul de unitãţi deconcentrate sau alte tipuri de unitãţi subordonate);
c) a fost realizatã analiza situaţiei juridice şi patrimoniale a unitãţilor din subordinea ANST (au fost trecute în revistã aproximativ 159 de unitãţi);
d) a fost iniţiatã analiza taberelor/centrelor de agrement din subordinea ANST şi s-a constatat cã acestea sunt de douã categorii: de nivel şi interes central (instituţiile publice deconcentrate ale MECTS în subordinea ANST, Complexul Cultural Sportiv Studenţesc "Tei" şi unele tabere de interes naţional) şi unitãţi de nivel şi interes exclusiv judeţean/local (o parte din taberele/centrele de agrement aflate în subordinea ANST);
e) s-a stabilit în consecinţã cã se vor descentraliza taberele/centrele de agrement de interes exclusiv judeţean/local;
f) s-a stabilit în consecinţã cã taberele/centrele de agrement de interes naţional vor rãmâne în administrarea ANST, pentru implementarea programelor de şi pentru tineret de interes naţional şi în vederea valorificãrii şi aducerii acestora la standarde europene, conform Programului de guvernare 2009-2012. Aceste bunuri vor putea fi valorificate prin închiriere sau concesiune;
g) a fost elaborat planul de acţiune al grupului de lucru pentru elaborarea Strategiei;
h) a fost iniţiat procesul de consultare şi dezbatere publicã asupra descentralizãrii în domeniul tineretului.

SECŢIUNEA a 4-a
Situaţia actualã a instituţiilor de tineret

Existã douã niveluri ale domeniului tineretului în România:
a) nivelul central: - ANST, subordonatã MECTS;
- Complexul Cultural Sportiv Studenţesc "Tei" Bucureşti (unitate cu personalitate juridicã aflatã în subordinea ANST);
b) nivelul judeţean: direcţiile judeţene pentru sport şi tineret, respectiv Direcţia pentru Sport şi Tineret a Municipiului Bucureşti (servicii publice deconcentrate ale ANST) şi casele de culturã ale studenţilor.
Taberele/Centrele de agrement ale MECTS, aflate în subordinea ANST, sunt de douã categorii:
a) de interes naţional: cele prin care se desfãşoarã acţiuni, proiecte, programe de interes naţional;
b) de interes judeţean/local: cele care deservesc exclusiv activitãţile de tabãrã/agrement la nivelul judeţelor/localitãţilor.

SECŢIUNEA a 5-a
Politici şi cadrul juridic existent

5.1. Cadrul legal general în domeniul descentralizãrii:
a) Programul de guvernare 2009-2012, cap. 10 "Tineret şi sport", cap. 19 "Reforma administraţiei publice";
b) <>Legea-cadru a descentralizãrii nr. 195/2006 ;
c) <>Hotãrârea Guvernului nr. 139/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii-cadru a descentralizãrii nr. 195/2006 ;
d) <>Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) <>Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 109/2008 , cu modificãrile ulterioare;
h) <>Legea nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice, cu modificãrile ulterioare.

5.2. Cadrul legal specific în domeniul tineretului
a) <>Hotãrârea Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
b) <>Hotãrârea Guvernului nr. 141/2010 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) <>Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) <>Hotãrârea Guvernului nr. 884/2001 pentru aprobarea Regulamentului de punere în aplicare a dispoziţiilor <>Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , cu modificãrile ulterioare;
e) <>Legea tinerilor nr. 350/2006 , cu modificãrile ulterioare;
f) <>Hotãrârea Guvernului nr. 801/2004 privind organizarea şi funcţionarea caselor de culturã ale studenţilor şi a Complexului Cultural Sportiv Studenţesc "Tei";
g) <>Ordonanţa Guvernului nr. 15/2010 privind unele mãsuri de reorganizare a activitãţilor de tineret şi sport;
h) <>Hotãrârea Guvernului nr. 776/2010 privind organizarea şi funcţionarea direcţiilor judeţene pentru sport şi tineret, respectiv a Direcţiei pentru Sport şi Tineret a Municipiului Bucureşti;
i) <>Hotãrârea Guvernului nr. 563/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind descentralizarea activitãţii sportive şi de tineret.

SECŢIUNEA a 6-a
Analizele PEST şi SWOT ale procesului de descentralizare a instituţiilor din domeniul tineretului

Analiza PEST reprezintã o analizã a impactului şi a tendinţelor generale ale mediului extern, privitã prin prisma factorilor politici, economici, sociali şi tehnologici.
Analiza SWOT este o analizã a punctelor tari şi slabe, ca elemente interne, precum şi a oportunitãţilor şi riscurilor din mediul extern.
Aceste analize servesc la stabilirea obiectivelor şi a direcţiilor de acţiune ale strategiei de descentralizare a activitãţilor din domeniul tineretului.

6.1. PEST:
6.1.1. Politic: Orientarea României spre valorile democraţiei occidentale şi spre alinierea la politicile europene, ca urmare a aderãrii la Uniunea Europeanã, constituie un factor propice dezvoltãrii unei administraţii eficiente, orientatã spre nevoile cetãţenilor.
Preocuparea factorilor de decizie politicã, în condiţii de crizã economicã, de a valorifica la maxim potenţialul unitãţilor din subordinea ministerelor, pe principiul eficienţei şi eficacitãţii, pentru a obţine maximum de fonduri la bugetul de stat cu resursele existente.
Descentralizarea taberelor nefuncţionale şi reabilitarea celor funcţionale ca obiectiv în Programul de guvernare 2009-2012.
6.1.2. Economic: Efectele crizei economice s-au accentuat în anul 2010 în România, fapt care a dus la luarea unor mãsuri de diminuare a cheltuielilor bugetare, inclusiv cele destinate investiţiilor. În aceste condiţii, pentru dezvoltarea infrastructurii, atragerea fondurilor europene şi dezvoltarea parteneriatelor publice-private se constituie ca alternative ale finanţãrii publice.
6.1.3. Social: Raportat la nivelul ţãrilor europene, nivelul de trai al populaţiei este scãzut, venitul pe cap de locuitor şi câştigurile salariale sunt printre cele mai mici, iar reducerea salariilor şi concedierile vor adânci decalajul faţã de ţãrile UE, fiind necesarã luarea unor mãsuri concertate ale autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale, precum şi ale mediului de afaceri care sã ducã la pãstrarea locurilor de muncã şi menţinerea populaţiei tinere în România.
6.1.4. Tehnologic: România este aliniatã în mare mãsurã nivelului internaţional în privinţa echipamentelor şi standardelor de tehnologie, minimul decalaj cunoscut fiind datorat capacitãţii financiare reduse, şi nu barierelor protecţioniste sau de altã naturã. Cu toate acestea, dotarea destinatã structurilor de tineret prezintã un decalaj real faţã de ţãrile UE, impunându-se astfel mãsuri corective.
6.2. SWOT:



┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ S (Puncte tari) │ W (Puncte slabe) │
│- Creşterea gradului de autonomie │- Instituţii diverse ca statut şi │
│localã │organizare (instituţii deconcentrate │
│- Existenţa unui interes pentru susţi-│şi alte unitãţi subordonate), de unde│
│nerea tinerilor │rezultã imposibilitatea descentrali- │
│- Adaptarea ofertei de servicii desti-│zãrii lor potrivit unei scheme unice │
│nate tinerilor la cerinţele şi │- Instituţiile administraţiei publice│
│specificul comunitãţilor │centrale şi cele deconcentrate │
│- Capacitatea administrativã şi finan-│nu sunt eligibile pe anumite linii de│
│ciarã a unora dintre consiliile │finanţare nerambursabilã, conform │
│judeţene şi locale de a prelua şi │ghidurilor solicitantului (de │
│valorifica unitãţile nefuncţionale │exemplu: POR). │
│sau nerentabile │- Legislaţia insuficient reglementatã│
│ │privind descentralizarea în domeniile│
│ │sportului şi tineretului (Hotãrârea │
│ │Guvernului <>nr. 563/2009 ) │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ O (Oportunitãţi) │ T (Ameninţãri) │
│- Existenţa unor surse de finanţare │- Unele instituţii sunt nerentabile │
│nerambursabilã pentru reabilitarea │financiar sau sunt nefuncţionale şi │
│infrastructurii ale cãror potenţiali │deci posibil neatractive pentru │
│beneficiari sunt autoritãţile admini- │autoritãţile administraţiei publice │
│straţiei publice locale şi asociaţiile│locale. │
│de dezvoltare intercomunitarã │- Slaba capacitate şi insuficientele │
│- Interesul autoritãţilor administra- │competenţe ale unor autoritãţi ale │
│ţiei publice locale pentru preluarea │administraţiei publice locale din │
│unor tabere/centre de agrement din │zone mai puţin dezvoltate de a prelua│
│subordinea ANST │şi valorifica unitãţile descentra- │
│- Obiectivele referitoare la descen- │lizate │
│tralizare, asumate prin Programul de │ │
│guvernare 2009-2012 │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘




SECŢIUNEA a 7-a
Problemele curente ale instituţiilor de tineret, beneficii şi riscuri ale descentralizãrii

7.1. Probleme ale instituţiilor de tineret
Aceastã analizã are în vedere problemele de sistem care afecteazã activitatea instituţiilor de tineret şi nu abordeazã problemele specifice fiecãrei instituţii sau eventualele erori de management.
Cu toate cã existã încã un numãr mare de unitãţi în domeniul tineretului subordonate ANST, unele dintre acestea rãspund în principal nevoilor colectivitãţilor judeţene/locale. Prin urmare, se justificã includerea acestora în procesul de descentralizare şi predarea lor cãtre autoritãţile administraţiei publice locale. Excepţie fac numai unitãţile/instituţiile de interes naţional, prin care se pot implementa programe şi proiecte naţionale. Aceste instituţii, în special cele care sunt destinate desfãşurãrii activitãţilor naţionale de tineret, pot şi trebuie sã rãmânã în subordinea ANST.
Actualul sistem cu finanţãri venite de la bugetul de stat nu este suficient. Totodatã, nu permite atragerea de venituri suplimentare din fondurilor structurale nerambursabile pentru aceste instituţii de tineret, limitând posibilitãţile de reabilitare a infrastructurii şi valorificare a potenţialului acestora.

7.2. Beneficii ale descentralizãrii:
a) creşterea calitãţii serviciilor publice în domeniul tineretului şi îmbunãtãţirea accesului/participãrii tinerilor la acestea;
b) implicarea mai activã a tuturor actorilor locali în dezvoltarea durabilã a tineretului;
c) posibilitatea elaborãrii de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale a strategiilor judeţene/locale în domeniul tineretului, în funcţie de specificul judeţean/local;
d) includerea taberelor/centrelor de agrement în strategiile de dezvoltare judeţeanã/localã;
e) atragerea de fonduri europene nerambursabile de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, pentru reabilitarea infrastructurii unitãţilor preluate prin descentralizare, pornind de la faptul cã în prezent ANST nu este eligibilã pentru a aplica pe aceste linii de finanţare, conform ghidurilor solicitantului.

7.3. Matricea riscurilor descentralizãrii



┌───────────────────────────────┬───────────────────────────────┬────────────┐
│ Factori de risc │ Mãsuri de prevenire sau │Responsabili│
│ │ contracarare propuse │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────────┼────────────┤
│Riscul ca autoritãţile admini- │Informarea autoritãţilor admi- │MECTS şi │
│straţiei publice locale sã nu │nistraţiei publice locale cu │ANST │
│reabiliteze taberele nefuncţi- │privire la potenţialul acestor │ │
│onale preluate, iar acestea sã │tabere, posibilitãţile reabili-│ │
│rãmânã în continuare închise şi│tãrii lor cu fonduri europene │ │
│în aceeaşi stare │nerambursabile şi beneficiile │ │
│ │repunerii lor în circuitul │ │
│ │turistic │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────────┼────────────┤
│Rezistenţa la schimbare şi re- │Informarea largã şi sensibili- │MECTS şi │
│zistenţa unor autoritãţi ale │zarea opiniei publice în legã- │ANST │
│administraţiei publice locale │turã cu instituţiile implicate │ │
│cu privire la preluarea tabe- │şi avantajele acestui proces │ │
│relor ce necesitã reabilitare │ │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────────┼────────────┤
│Scãderea atractivitãţii şi │Oferirea de consultanţã autori-│MECTS şi │
│varietatea redusã a ofertei de │tãţilor administraţiei publice │ANST │
│servicii pentru tineret oferite│locale, în domeniul activitãţi-│ │
│de autoritãţile administraţiei │lor şi serviciilor de tineret │ │
│publice locale prin unitãţile │Elaborarea standardelor de │ │
│preluate │calitate şi cost, ţinând cont │ │
│ │şi de acest aspect │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────────┼────────────┤
│Etapele descentralizãrii nu vor│Acţionarea în sensul desfãşu- │Grupul de │
│fi bine definite şi nu se vor │rãrii procesului de descentra- │lucru │
│derula coerent, controlat şi la│lizare pe baza unei bune │ │
│termenele stabilite. │cunoaşteri de cãtre toţi cei │ │
│ │care îl pun în practicã a prin-│ │
│ │cipiilor de bazã şi a actelor │ │
│ │normative care guverneazã acest│ │
│ │proces │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────────┼────────────┤
│Nerespectarea standardelor de │Informarea cu privire la pro- │MECTS şi │
│calitate şi cost │cedura şi strategia de descen- │ANST │
│ │tralizare şi la prevederile │ │
│ │legale │ │
├───────────────────────────────┼───────────────────────────────┼────────────┤
│Riscul unor capacitãţi de │Crearea unui cadru institu- │Grupul de │
│audit, control şi monitorizare │ţional şi metodologic de exer- │lucru │
│insuficiente, care sã conducã │citare la toate nivelurile a │ │
│la scãderea accesului sau │unui audit şi control eficient │ │
│calitãţii ofertei de servicii │ │ │
│de tabãrã/agrement │ │ │
└───────────────────────────────┴───────────────────────────────┴────────────┘




CAP. II
Principii, obiective, direcţii de acţiune şi activitãţi ale strategiei de descentralizare

SECŢIUNEA 1
Principii ale descentralizãrii

1.1. Principii metodologice ale descentralizãrii
a) principiul subsidiaritãţii, care constã în exercitarea competenţelor de cãtre autoritatea administraţiei publice locale situatã la nivelul administrativ cel mai apropiat de cetãţean şi care dispune de capacitate administrativã necesarã;
b) principiul asigurãrii resurselor corespunzãtoare competenţelor transferate;
c) principiul responsabilitãţii autoritãţilor administraţiei publice locale în raport cu competenţele ce le revin, care impune obligativitatea realizãrii standardelor de calitate în furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publicã;
d) principiul asigurãrii unui proces de descentralizare stabil, predictibil, bazat pe criterii şi reguli obiective, care sã nu constrângã activitatea autoritãţilor administraţiei publice locale sau sã limiteze autonomia localã financiarã;
e) principiul echitãţii, care implicã asigurarea accesului tuturor cetãţenilor la serviciile publice şi de utilitate publicã;
f) principiul constrângerii bugetare, care interzice utilizarea de cãtre autoritãţile administraţiei publice centrale a transferurilor speciale sau a subvenţiilor pentru acoperirea deficitelor finale ale bugetelor locale.

1.2. Principii ale descentralizãrii în domeniul tineretului
a) utilitate: descentralizarea nu este un scop în sine, ea trebuie sã ducã la îmbunãtãţirea accesului şi participãrii în domeniul tineretului în comunitãţile locale;
b) participativitate: prin implicarea realã a autoritãţilor administraţiei publice locale în procesul de consultare în vederea descentralizãrii şi implementarea planului de acţiuni;
c) abordare selectivã: prin limitarea procesului la acele instituţii de tineret unde descentralizarea se dovedeşte a fi oportunã comparativ cu toate soluţiile posibile (menţinerea sub controlul autoritãţii centrale, închiriere, concesionare);
d) abordare transsectorialã (integrarea problematicii financiare, de salarizare etc.).

SECŢIUNEA a 2-a
Obiectivele, direcţiile de acţiune şi activitãţile strategiei de descentralizare

2.1. Obiectiv general:
Adaptarea ofertei de servicii specifice activitãţii de tineret la cererea, nevoile şi specificul fiecãrei comunitãţii locale, astfel încât decizia sã poatã fi luatã cât mai aproape de locul unde sunt furnizate şi utilizate aceste servicii.
2.2. Obiective specifice
Obiectiv specific 1:
Elaborarea actelor normative de transfer al competenţelor şi resurselor cãtre autoritãţile administraţiei publice locale
Obiectiv specific 2:
Modificarea şi adaptarea legislaţiei specifice, conexe, în domeniul tineretului
Obiectiv specific 3:
Dezvoltarea şi implementarea unor modalitãţi eficiente de control privind respectarea legislaţiei în domeniul tineretului
2.3. Direcţii de acţiune şi activitãţi
Pentru obiectivul specific 1:
a) elaborarea standardelor de calitate şi cost şi supunerea acestora spre aprobare prin hotãrâre a Guvernului;
b) elaborarea hotãrârii Guvernului de transfer a unitãţilor descentralizate cãtre autoritãţile administraţiei publice locale. Transferul taberelor/centrelor de agrement de interes exclusiv judeţean/local cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, de la nivelul autoritãţii centrale şi al instituţiilor deconcentrate ale ANST, va cuprinde unitãţile, competenţele şi resursele aferente. Promovarea unui pachet legislativ care asigurã transferul de competenţe şi resurse de la nivel central la nivel local, pentru administrarea instituţiilor de tineret.
1) competenţe care vor fi transferate:
- gestionarea taberelor/centrelor de agrement de nivel şi interes judeţean/local se va face de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale;
2) competenţe de nivel central care nu pot fi transferate:
a) elaborarea şi coordonarea programelor, proiectelor naţionale;
b) elaborarea strategiei şi politicilor naţionale de tineret;

c) asigurarea editãrii de lucrãri şi a unor publicaţii de specialitate şi de informare;
d) atribuţiile privind controlul respectãrii legalitãţii în domeniu şi asigurarea compatibilitãţii cu legislaţia europeanã şi cu cea internaţionalã;
e) instituţiile publice deconcentrate al ANST, deoarece acestea sunt reprezentarea în teritoriu a instituţiei de nivel central;
f) tabere/centre de agrement de interes naţional pentru realizarea de programe şi proiecte naţionale şi internaţionale;
g) serviciile oferite de Complexul Cultural Sportiv "Tei" Bucureşti.
Pentru obiectivul specific 2:
- elaborarea proiectului de modificare a <>Legii nr. 350/2006 , cu modificãrile ulterioare.
Pentru obiectivul specific 3:
a) grupul de lucru va efectua primele activitãţi de monitorizare începând cu mijlocul anului viitor, având cel puţin douã întruniri anual;
b) stabilirea modului şi a frecvenţei colectãrii datelor. Pentru fiecare indicator de performanţã aferent fiecãrei activitãţi se identificã datele necesare a fi colectate, sursa datelor, factorii responsabili de colectarea şi transmiterea acestora, frecvenţa colectãrii datelor. Frecvenţa colectãrii datelor (calendarul colectãrii datelor). Sistemul de monitorizare trebuie sã se bazeze pe strângerea de date comparabile, colectate cu o anumitã periodicitate, pentru a se putea mãsura progresul. În funcţie de tipul indicatorului de performanţã, colectarea datelor se poate face lunar, trimestrial, semestrial sau anual, dupã caz;
c) stabilirea modului de procesare şi analizã a datelor şi a modului de întocmire a rapoartelor de monitorizare semestriale, care trebuie sã conţinã şi informaţii privind mãsurile pe care ANST le are în vedere pentru redefinirea acţiunilor în cazul în care acestea nu conduc la atingerea rezultatelor aşteptate, precum şi a raportului de evaluare.
Activitatea de monitorizare se va concentra pe urmãrirea îndeplinirii mãsurilor din planul de acţiune şi a evoluţiei indicatorilor din strategie.
Vor fi urmãrite, de cãtre grupul de lucru, urmãtoarele aspecte:
a) adoptarea şi implementarea legislaţiei privind descentralizarea;
b) managementul instituţiilor descentralizate (gestionarea eficientã a resurselor umane şi financiare);
c) întreţinerea şi, dacã este cazul, reabilitarea unitãţilor preluate de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale de la ANST, prin descentralizare;
d) respectarea standardelor de calitate şi cost;
e) dezvoltarea şi diversificarea acţiunilor de şi pentru tineret;
f) adaptarea activitãţilor de şi pentru tineret la nevoile comunitãţii;
g) identificarea de surse alternative de finanţare (aportul veniturilor proprii prin atragerea de sponsorizãri, organizarea unor activitãţi de strângere de fonduri);
h) dezvoltarea de parteneriate şi participarea în cadrul unor programe naţionale şi internaţionale.
La sfârşitul fiecãrei sesiuni de monitorizare, grupul de lucru va elabora un raport în care va evalua, pe baza planului de acţiune şi a indicatorilor menţionaţi, activitatea instituţiilor transferate în subordinea autoritãţilor administraţiei publice locale.

SECŢIUNEA a 3-a
Planul de acţiune al strategiei de descentralizare





┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Obiectiv general: │
│Adaptarea ofertei de servicii specifice activitãţii de tineret la cererea, nevoile şi specificul │
│fiecãrei comunitãţii locale, astfel încât decizia sã poatã fi luatã cât mai aproape de locul unde sunt│
│furnizate şi utilizate aceste servicii. │
├─────────────────────────┬───────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┤
│Obiectiv specific 1: │Rezultatul aşteptat│Indicator-cheie de performanţã aferent obiectivului │
│elaborarea actelor norma-│aferent obiectivu- │specific 1: │
│tive privind transferul │lui specific 1: │toate actele normative necesare pentru transferul │
│competenţelor şi resur- │hotãrâre a Guver- │competenţelor şi resurselor elaborate şi aprobate; │
│selor cãtre autoritãţile │nului privind apro-│transferul competenţelor şi resurselor, realizat în │
│administraţiei publice │barea standardelor │termenul specificat. │
│locale │de calitate şi │ │
│ │cost, elaboratã şi │ │
│ │aprobatã; │ │
│ │hotãrâre a Guver- │ │
│ │nului privind │ │
│ │transferul unitã- │ │
│ │ţilor şi competen- │ │
│ │ţelor şi resurselor│ │
│ │aferente, elaboratã│ │
│ │şi aprobatã; │ │
│ │transferul unitã- │ │
│ │ţilor, competenţe- │ │
│ │lor şi resurselor. │ │
├─────────────────────────┼───────────────────┼──────────┬──────────┬────────────────┬─────────────────┤
│Activitate 1.1 │ Resurse necesare │ Respon- │ Termene │ Rezultatul │ Indicatori de │
│ │ │ sabili │ │ activitãţii │ performanţã │
│ ├──────┬──────┬─────┤ │ │ │ │
│ │Umane │Finan-│Mate-│ │ │ │ │
│ │ │ciare │riale│ │ │ │ │
├─────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────────┼──────────┼────────────────┼─────────────────┤
│Elaborarea standardelor │MECTS,│ │ │MECTS, │Noiembrie │Standarde de │Standarde de │
│de calitate şi cost şi │ANST │ │ │ANST şi � │calitate şi cost│calitate şi cost │
│supunerea acestora spre │şi │ │ │grupul de │ │pentru tabere/ │elaborate │
│aprobare prin hotãrâre a │grupul│ │ │lucru │ │centre de │Respectarea │
│Guvernului │de │ │ │(doar │ │agrement elabo- │termenului │
│ │lucru │ │ │conform │ │rate şi aprobate│pentru aprobarea │
│ │ │ │ │atribuţii-│ │prin hotãrâre a │Hotãrârii │
│ │ │ │ │lor sale │ │Guvernului │Guvernului │
│ │ │ │ │stabilite │ │ │privind standar- │
│ │ │ │ │prin │ │ │dele de calitate │
│ │ │ │ │Hotãrârea │ │ │şi cost aferente │
│ │ │ │ │Guvernului│ │ │unitãţilor │
│ │ │ │ │nr. 139/ │ │ │descentralizate │
│ │ │ │ �) │ │ │ │
├─────────────────────────┼──────┴──────┴─────┼──────────┼──────────┼────────────────┼─────────────────┤
│Activitate 1.2 │ Resurse necesare │ Respon- │ Termene │ Rezultatul │ Indicatori de │
│ │ │ sabili │ │ activitãţii │ performanţã │
│ ├──────┬──────┬─────┤ │ │ │ │
│ │Umane │Finan-│Mate-│ │ │ │ │
│ │ │ciare │riale│ │ │ │ │
├─────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────────┼──────────┼────────────────┼─────────────────┤
│Elaborarea hotãrârii │MECTS,│ │ │MECTS, │Noiembrie │Hotãrâre a │Respectarea ter- │
│Guvernului privind trans-│ANST │ │ │ANST şi � │Guvernului │menului pentru │
│ferul unitãţilor descen- │şi │ │ │grupul de │ │privind transfe-│aprobarea Hotãrâ-│
│tralizate cãtre autoritã-│grupul│ │ │lucru │ │rul unitãţilor │rii Guvernului │
│ţile administraţiei pu- │de │ │ │(doar │ │descentralizate │privind transfe- │
│blice locale, împreunã cu│lucru │ │ │conform │ │cãtre autoritã- │rul unitãţilor │
│competenţele şi resursele│ │ │ │atribuţii-│ │ţile administra-│descentralizate │
│aferente │ │ │ │lor sale │ │ţiei publice │cãtre autoritã- │
│ │ │ │ │stabilite │ │locale, împreunã│ţile administra- │
│ │ │ │ │prin │ │cu competenţele │ţiei publice │
│ │ │ │ │Hotãrârea │ │şi resursele │locale, împreunã │
│ │ │ │ │Guvernului│ │aferente, │cu competenţele │
│ │ │ │ │nr. 139/ │ │proiect avizat │şi resursele │
│ │ │ │ �) │ │şi aprobat │aferente │
│ │ │ │ │ │ │ │Predarea unitã- │
│ │ │ │ │ │ │ │ţilor descentra- │
│ │ │ │ │ │ │ │lizate prin │
│ │ │ │ │ │ │ │hotãrâre a │
│ │ │ │ │ │ │ │Guvernului │
├─────────────────────────┼──────┴──────┴─────┼──────────┴──────────┴────────────────┴─────────────────┤
│Obiectiv specific 2: │Rezultatul aşteptat│Indicator-cheie de performanţã aferent obiectivului │
│Modificarea şi adaptarea │aferent obiecti- │specific 2: │
│legislaţiei specifice, │vului specific 2: │Legislaţia astfel modificatã şi actualizatã va fi în │
│conexe, în domeniul │Legislaţia în dome-│conformitate cu situaţia creatã prin descentralizare │
│tineretului │niul tineretului │ │
│ │modificatã, actua- │ │
│ │lizatã şi conformã │ │
│ │cu situaţia nou- │ │
│ │creatã prin des- │ │
│ │centralizare │ │
├─────────────────────────┼───────────────────┼──────────┬──────────┬────────────────┬─────────────────┤
│Activitate 2.1 │ Resurse necesare │ Respon- │ Termene │ Rezultatul │ Indicatori de │
│ │ │ sabili │ │ activitãţii │ performanţã │
│ ├──────┬──────┬─────┤ │ │ │ │
│ │Umane │Finan-│Mate-│ │ │ │ │
│ │ │ciare │riale│ │ │ │ │
├─────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────────┼──────────┼────────────────┼─────────────────┤
│Elaborarea proiectului de│MECTS │ │ │MECTS şi │Februarie │Proiect de act │Respectarea ter- │
│act normativ de modifi- │şi │ │ │ANST � │normativ de │menului pentru │
│care a Legii nr. 350/ │ANST │ │ │ │ │modificare a │aprobarea proiec-│
�, cu modificãrile │ │ │ │ │ │Legii nr. 350/ │tului de act │
│ulterioare │ │ │ │ │ �, cu │normativ de │
│ │ │ │ │ │ │modificãrile │modificare a │
│ │ │ │ │ │ │ulterioare, │Legii nr. 350/ │
│ │ │ │ │ │ │aprobat �, cu modifi- │
│ │ │ │ │ │ │ │cãrile ulterioare│
├─────────────────────────┼──────┴──────┴─────┼──────────┴──────────┴────────────────┴─────────────────┤
│Obiectiv specific 3: │Rezultatul aşteptat│Indicator-cheie de performanţã aferent obiectivului │
│Dezvoltarea şi implemen- │aferent obiectivu- │specific 3: │
│tarea unor modalitãţi │lui specific 3: │Respectarea legislaţiei în domeniul tineretului │
│eficiente de monitorizare│Modalitãţi eficien-│Monitorizarea şi evaluarea strategiei de descentralizare│
│şi evaluare a strategiei │te de monitorizare │se fac pe baza unor modalitãţi eficiente. │
│de descentralizare şi │şi evaluare a │ │
│privind respectarea │strategiei de des- │ │
│legislaţiei în domeniul │centralizare şi │ │
│tineretului │privind respectarea│ │
│ │legislaţiei în do- │ │
│ │meniul tineretului │ │
├─────────────────────────┼───────────────────┼──────────┬──────────┬────────────────┬─────────────────┤
│Activitate 3.1 │ Resurse necesare │ Respon- │ Termene │ Rezultatul │ Indicatori de │
│ │ │ sabili │ │ activitãţii │ performanţã │
│ ├──────┬──────┬─────┤ │ │ │ │
│ │Umane │Finan-│Mate-│ │ │ │ │
│ │ │ciare │riale│ │ │ │ │
├─────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────────┼──────────┼────────────────┼─────────────────┤
│Stabilirea modului şi a │Grupul│ │ │Grupul de │Permanent │Documentul cu │Mod şi frecvenţã │
│frecvenţei colectãrii │de │ │ │lucru │ │privire la modul│de colectare a │
│datelor (calendarul │lucru │ │ │ │ │şi frecvenţa │datelor adecvatã │
│colectãrii datelor) │ │ │ │ │ │colectãrii │scopului şi │
│ │ │ │ │ │ │datelor, elabo- │obiectivelor │
│ │ │ │ │ │ │rat şi aprobat │descentralizãrii │
│ │ │ │ │ │ │de membrii │în domeniul │
│ │ │ │ │ │ │grupului de │tineretului │
│ │ │ │ │ │ │lucru │ │
├─────────────────────────┼──────┴──────┴─────┼──────────┼──────────┼────────────────┼─────────────────┤
│Activitate 3.2 │ Resurse necesare │ Respon- │ Termene │ Rezultatul │ Indicatori de │
│ │ │ sabili │ │ activitãţii │ performanţã │
│ ├──────┬──────┬─────┤ │ │ │ │
│ │Umane │Finan-│Mate-│ │ │ │ │
│ │ │ciare │riale│ │ │ │ │
├─────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────────┼──────────┼────────────────┼─────────────────┤
│Stabilirea modului de │Grupul│ │ │Grupul de │Permanent │Documentele cu │Mod de procesare │
│procesare şi analizã a │de │ │ │lucru │ │privire la modul│şi analizã a │
│datelor şi a modului de │lucru │ │ │ │ │de procesare şi │datelor, mod de │
│întocmire a rapoartelor │ │ │ │ │ │analizã a date- │întocmire a │
│de monitorizare semes- │ │ │ │ │ │lor, modul de │rapoartelor de │
│triale │ │ │ │ │ │întocmire a │monitorizare │
│ │ │ │ │ │ │rapoartelor de │adecvate scopului│
│ │ │ │ │ │ │monitorizare, │şi obiectivelor │
│ │ │ │ │ │ │elaborat şi │descentralizãrii │
│ │ │ │ │ │ │aprobat de mem- │în domeniul │
│ │ │ │ │ │ │brii grupului │tineretului şi │
│ │ │ │ │ │ │de lucru │prevederilor │
│ │ │ │ │ │ │ │legale │
├─────────────────────────┼──────┴──────┴─────┼──────────┼──────────┼────────────────┼─────────────────┤
│Activitate 3.3 │ Resurse necesare │ Respon- │ Termene │ Rezultatul │ Indicatori de │
│ │ │ sabili │ │ activitãţii │ performanţã │
│ ├──────┬──────┬─────┤ │ │ │ │
│ │Umane │Finan-│Mate-│ │ │ │ │
│ │ │ciare │riale│ │ │ │ │
├─────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼──────────┼──────────┼────────────────┼─────────────────┤
│Stabilirea aspectelor ce │Grupul│ │ │Grupul de │Permanent │Document cu pri-│Aspectele urmã- │
│vor fi monitorizate │de │ │ │lucru │ │vire la aspecte-│rite în monitori-│
│ │lucru │ │ │ │ │le urmãrite în │zare sunt utile │
│ │ │ │ │ │ │monitorizare, │pentru evaluarea │
│ │ │ │ │ │ │elaborat şi │descentralizãrii │
│ │ │ │ │ │ │aprobat de mem- │în domeniul │
│ │ │ │ │ │ │brii grupului de│tineretului │
│ │ │ │ │ │ │lucru │ │
└─────────────────────────┴──────┴──────┴─────┴──────────┴──────────┴────────────────┴─────────────────┘



----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016