Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
STRATEGIA NAŢIONALĂ din 4 noiembrie 2022 de control al respectării regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora şi privind activitatea lucrătorilor mobili şi detaşarea conducătorilor auto
EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1129 din 23 noiembrie 2022
──────────
Aprobată prin ORDINUL nr. 2.254 din 4 noiembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1129 din 23 noiembrie 2022.
──────────
ART. 1
(1) Coordonatorul naţional introduce un sistem de clasificare în funcţie de gradul de risc pentru întreprinderile/operatorii de transport rutier pe baza numărului şi a gravităţii încălcărilor prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3.821/85 şi (CE) nr. 2.135/98 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.820/85 al Consiliului, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 4 februarie 2014 privind tahografele în transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 38/2008 privind organizarea timpului de muncă al persoanelor care efectuează activităţi mobile de transport rutier, cu modificările ulterioare, denumită în continuare legislaţie specifică, constatate pentru fiecare întreprindere/operator de transport rutier, şi organizează controalele în funcţie de gradul de risc al întreprinderii/ operatorului de transport rutier.
(2) Clasificarea în funcţie de gradul de risc al întreprinderilor/ operatorilor de transport rutier conform alin. (1) se realizează conform Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/695 al Comisiei din 2 mai 2022 de stabilire a normelor de aplicare a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte formula comună pentru calcularea gradului de risc al întreprinderilor de transport.
(3) Pentru a facilita controalele selective în trafic, datele din sistemul naţional de clasificare în funcţie de gradul de risc sunt accesibile în momentul controlului tuturor autorităţilor de control competente din România.
(4) Modul de acces al informaţiilor existente în sistemul prevăzut la alin. (3) se realizează prin protocol încheiat între coordonatorul naţional şi celelalte autorităţi competente din România.
ART. 2
Întreprinderile/Operatorii de transport rutier evaluate/evaluaţi ca prezentând un grad de risc ridicat vor face obiectul unor controale mai riguroase şi mai frecvente, atât în trafic, cât şi la sediu.
ART. 3
În cadrul controalelor efectuate în trafic pentru verificarea respectării legislaţiei specifice, inclusiv în ceea ce priveşte normele speciale privind detaşarea conducătorilor auto, personalul cu atribuţii de control are în vedere verificarea cu precădere a autovehiculelor deţinute/utilizate de întreprinderile/ operatorii de transport rutier clasificate/clasificaţi cu risc ridicat.
ART. 4
(1) Verificarea activităţii întreprinderilor/operatorilor de transport rutier evaluate/evaluaţi ca prezentând un grad de risc ridicat se efectuează la sediul acestora cel puţin o dată la 12 luni.
(2) În cazul întreprinderilor/operatorilor de transport care în douăsprezece luni nu şi-au îmbunătăţit gradul de risc şi sunt evaluate/evaluaţi cu grad de risc ridicat după această perioadă, controlul la sediul acestora se efectuează cel puţin o dată la 6 luni.
(3) În cadrul controalelor efectuate la sediul întreprinderilor/ operatorilor de transport rutier conform alin. (1) şi (2) sunt realizate verificări mai riguroase, în principal prin prelevarea înregistrărilor tahograf de la cât mai mulţi conducători auto şi pentru perioade de timp mai mari.
ART. 5
Controalele prevăzute la art. 2 din Normele metodologice privind activitatea de control al respectării perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto şi al utilizării aparatelor de înregistrare a activităţii acestora, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.058/2007, cu modificările şi completările ulterioare, includ, după caz, un control asupra operaţiunilor de cabotaj.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: