Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
STRATEGIA DE INFORMATIZARE din 9 iunie 2005 a sistemului judiciar pe perioada 2005-2009
Reforma sistemului judiciar reprezintã o prioritate în cadrul procesului de reformã instituţionalã din România, ale cãrei obiective au fost stabilite prin Strategia adoptatã la sfârşitul lunii martie 2005*1). __________ *1) <>Hotãrâre Guvernului nr. 232/2005 privind aprobarea Strategiei de reformã a sistemului judiciar pe perioada 2005-2007 şi a Planului de acţiune pentru implementarea Strategiei de reformã a sistemului judiciar pe perioada 2005-2007
Realizarea unui act de justiţie transparent, îmbunãtãţirea accesului cetãţeanului la justiţie, diminuarea corupţiei reprezintã obiective principale şi prioritare în procesul de pregãtire a aderãrii României la structurile UE. Reforma justiţiei cuprinde obiective necesare modernizãrii şi informatizãrii sistemului judiciar, în contextul accelerãrii procesului de integrare europeanã Utilizarea tehnologiilor informatice moderne va accelera procesul de reformã prin asigurarea standardizãrii procedurilor la nivelul întregului sistem, unificarea acestora, precum şi prin introducerea unor indicatori de mãsurare a eficienţei actului de justiţie. Informatizarea sistemului judiciar vizeazã:
1. Eficientizarea procedurilor judiciare
1.1. creşterea calitãţii actului de justiţie şi scurtarea timpului de rezolvare a cauzelor aflate pe rolul instanţelor 1.2. accelerarea derulãrii procedurilor judiciare 1.3. asigurarea accesului simultan al justiţiabililor la informaţiile de interes public privind actul de justiţie 1.4. standardizarea procedurilor, formularelor nomenclatoarelor la nivelul întregului sistem judiciar 1.5. eliminarea treptatã a gestionãrii datelor în format de hârtie prin utilizarea formei electronice a dosarelor şi a celorlalte documente specifice 1.6. accesul rapid la legislaţie, jurisprudentã şi la informaţii privind cazurile aflate pe rol pentru personalul instanţelor şi parchetelor 1.7. comunicarea rapidã între unitãţile sistemului judiciar, prin utilizarea mijloacelor electronice securizate 1.8. reorganizarea activitãţii judiciare şi degrevarea magistraţilor de responsabilitãţile administrative 1.9. creşterea gradului de pregãtire în domeniul informatic al magistraţilor şi personalului auxiliar, în scopul utilizãrii eficiente a noilor tehnologii 1.10. Reducerea costurilor audierii martorilor sau inculpaţilor aflaţi în detenţie.
2. Creşterea gradului de transparenţã
2.1. deschidere cãtre cetãţeni, mass-media şi ONG-uri prin prezentarea on-line a informaţiilor publice despre activitatea de judecatã şi alte activitãţi cu caracter public ale justiţiei 2.2. aprofundarea relaţiilor de colaborare între instituţiile din sistemul judiciar şi mass-media pentru a se asigura o informare corectã şi exactã a opiniei publice 2.3. servicii electronice pentru cetãţeni, avocaţi şi alţi specialişti implicaţi în actul de justiţie (exemplu depunerea de citaţii on-line, cu utilizarea semnãturii electronice) 2.4. deschiderea cãtre alte sisteme informatice pentru a prelua şi a transmite informaţii cãtre acestea într-o tehnologie standard
3. Securizarea informaţiilor cu caracter personal şi a celor cu caracter secret
3.1. creşterea gradului de securizare al reţelelor LAN şi WAN 3.2. implementarea unei politici de acces în sistem pentru fiecare utilizator, în funcţie de competenţele specifice
4. Eliminarea corupţiei
4.1. repartizarea aleatoare a cauzelor pe complete de judecatã 4.2. repartizarea aleatorie a dosarelor penale în cadrul parchetelor 4.3. eliminarea posibilitãţilor de intervenţie neautorizatã asupra datelor din dosare
5. Gestionarea eficientã a resurselor umane, financiare, materiale prin:
5.1. managementul informatizat al documentelor inteme 5.2. optimizarea proceselor de alocare, lichidare, ordonanţare şi platã 5.3. planificarea multianuala a investiţiilor şi bugetului pe baza analizelor de execuţie şi a prognozelor 5.4. corelarea proceselor de achiziţii publice cu nevoile reale şi calendarul bugetar 5.5. remunerarea şi motivarea personalului în concordantã cu activitatea prestatã şi performanţele înregistrate 5.6. gestionarea corespunzãtoare a patrimoniului
II STADIUL ACTUAL AL INFORMATIZĂRII
II.1. Modul de organizare şi structura personalului informatic din cadrul sistemului judiciar
Activitatea informaticã a instanţelor este coordonatã de cãtre Direcţia de Exploatare a Tehnologiei Informaţiei din cadrul Ministerului Justiţiei. Compartimentul informatic al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie coordoneazã activitatea informaticã a parchetelor. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Consiliul Superior al Magistraturii şi Parchetul Naţional Anticorupţie îşi gestioneazã autonom propria activitate informaticã şi dispun de personal de specialitate informaticã propriu. În cadrul instanţelor s-au alocat în total aproximativ 300 de posturi de informaticieni care sunt repartizate la nivelul curţilor de apel şi tribunalelor. Informaticienii din cadrul tribunalelor desfãşoarã activitate inclusiv în judecãtoriile din raza teritoriala a tribunalului. În prezent este în derulare procesul de organizare a birourilor de informaticã în instanţe şi alegerea informaticienilor şefi. În cadrul parchetelor, deoarece personalul acestora reprezintã aproximativ 1/3 faţã de cel al instanţelor, existã câte un post de informaţician în cadrul fiecãrui parchet de pe lângã curtea de apel şi de pe lângã tribunal, cu excepţia PCA Bucureşti şi PT Bucureşti unde existã câte douã posturi. În prezent funcţioneazã efectiv un numãr de 66 de informaticieni. Potrivit dispoziţiilor legale, numãrul de informaticieni din instanţe şi parchete se stabileşte de cãtre preşedintele instanţei sau de cãtre conducãtorul parchetului. Selectarea acestora, promovarea, numirea infomnaticienilor şefi din instanţe şi parchete se face cu implicarea compartimentelor informatice de la nivelul Ministerului Justiţiei şi a Ministerului Public. Biroul pentru Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiei al Parchetului Naţional Anticorupţie funcţioneazã în cadrul Serviciului informaţiilor clasificate şi de centralizare a datelor privind corupţia şi este compus din 6 specialişti IT (3 administratori de reţea, 3 specialişti IT care au ca atribuţii administrarea şi programarea bazelor de date, actualizarea site-ului PNA si realizarea de rapoarte de constatare în dosare penale), Structurile teritoriale ale Parchetului Naţional Anticorupţie nu dispun de personal IT. Activitatea de introducere/validare a datelor în baza de dosare a PNA este realizatã atât în structura centralã cât şi în cea teritorialã de cãtre grefieri. În subordinea Ministerului Justiţiei sunt organizate Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. Deşi nu fac parte din instituţiile cãrora le-au fost stabilite competenţe în materie de organizare şi funcţionare a sistemului judiciar, în fapt aceste instituţii prin activitãţile specifice şi datele pe care le furnizeazã sunt foarte importante pentru buna funcţionare a întregului sistem în ansamblu. Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor coordoneazã activitatea penitenciarelor. În cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor este organizatã Direcţia de Exploatare a Tehnologiei Informaţiei care coordoneazã activitatea informaticienilor din sistemul penitenciar. Fiecare unitate penitenciarã are un informatician propriu şi un numãr de 1-3 operatori calculator. Oficiul Naţional al Registrului Comerţului dispune de o structurã IT centralã formatã din 30 de specialişti (din care 6 cu studii medii) precum şi personal IT în cadrul fiecãrui registru teritorial, organizat la nivelul fiecãrui judeţ (1-3 persoane în funcţie de mãrimea judeţului). Pe fluxul de procesare a cererilor de înregistrare, operarea datelor în calculator se realizeazã în funcţie de organigrama fiecãrui Oficiu al Registrului Comerţului, fie de operatori, fie de referenţi.
II.2. Dotarea cu tehnicã de calcul
În prezent, dotarea cu tehnicã de calcul este eterogenã. Instanţele, parchetele şi penitenciarele care au fost incluse în programul Phare 2000 au un nivel de dotare mult superior celor care nu au beneficiat de acest program. Deşi programele PHARE au permis achiziţionarea unui numãr mare de echipamente (peste 130 de servere, 2700 staţii de lucru, 630 împrimante, 330 switch-uri, cabluri şi elemente de conecticã), acestea nu au fost suficiente decât pentru informatizarea parţialã a unui numãr de 120 din cele 520 de locaţii existente, constând din instanţe, penitenciare şi parchete. Anterior acestor programe PHARE, printr-o dotare proprie, au fost achiziţionate un numãr de aproximativ 1500 de echipamente de tehnicã de calcul care sunt însã, în bunã mãsurã, depãşite din punct de vedere fizic şi moral Pentru implementarea aplicaţiei de repartizare aleatorie a dosarelor pe complete de judecatã şi a aplicaţiei privind procedura falimentului, la sfârşitul anului 2004 s-au achiziţionat din resurse proprii un numãr de 300 de calculatoare şi 275 imprimante. La data de elaborãrii prezentei strategii (mai 2005) dotarea cu tehnicã de calcul acoperã pentru instanţe şi parchete acoperã aproximativ 25% din necesar, dar multe dintre echipamentele existente (aproximativ 33%) sunt uzate din punct de vedere fizic şi moralş fiind necesarã casarea şi înlocuirea acestora. Parchetul Naţional Anticorupţie a fost principalul beneficiar al Programul PHARE RO9910.05, de întãrire a capacitãţii instituţiilor româneşti de luptã împotriva corupţiei. Acest program a inclus şi o componentã investiţionalã ce prevedea realizarea de comunicaţii interinstituţionale de date prin furnizarea de echipamente informatice şi a unei aplicaţii software. Parchetul Naţional Anticorupţie, a fost şi beneficiarul proiectului ACOS aferent programului PHARE RO9910.05, prin care s-au realizat dotarea cu 6 servere, 90 staţii de lucru, 16 imprimante, 2 computere portabile, echipamente de comunicaţii, software pentru comunicaţii, Pânã la 1 mai 2005, Parchetul Naţional Anticorupţie a mai achiziţionat prin eforturi proprii un numãr de 68 staţii de lucru, 9 laptop-uri, 138 imprimante şi licenţe de software de bazã aferente. Dintr-un total de 15 servicii teritoriale ale Parchetului Naţional Anticorupţie, 11 au fost dotate cu 2 calculatoare şi 2 imprimante, 3 servicii teritoriale deţin 3 calculatoare şi 3 imprimante, iar unul deţine un calculator şi o imprimantã. Celor 3 birouri teritoriale ale Parchetului Naţional Anticorupţie le-au fost repartizate câte un calculator şi o imprimantã. Echipamentele IT existente acoperã aproximativ 35% din necesitãţile şi personalul Parchetului Naţional Anticorupţie. Pentru sistemul penitenciar, stadiul de dotare cu hardware acoperã aproximativ 45% din necesarul estimat la momentul actual. În ceea ce priveşte Oficiul Naţional al Registrului Comerţului stadiul de dotare cu hardware acoperã aproximativ 95% din necesarul estimat la momentul actual iar activitatea instituţiei este complet informatizatã. Dotarea cu tehnicã de calcul a ONRC constã din 95 servere, 1432 staţii de lucru, 672 imprimante, 44 routere, 114 switch-uri, 83 scannere, 47 staţii de scanare. La nivelul ONRC şi la nivelul fiecãrui oficiu teritorial existã reţele locale (LAN) de tip TCP/IP şi IPX/SPX. Majoritatea oficiilor teritoriale beneficiazã de cablare structuratã voce/date.
II.3 Infrastructura de comunicaţii
Infrastructura de comunicaţii este eterogenã reflectând dotarea cu tehnicã de calcul şi posibilitãţile financiare. Începând cu trimestrul 1 al anului 2004, s'ada implementat un sistem modern de comunicaţii WANS format dintr'ado reţea privatã, care opereazã la nivel naţional Acesta conecteazã entitãţi din cadrul Ministerului Justiţiei, Ministerul Public, Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor. Sunt conectate la sistemul WAN curţile de apel şi 8 parchete de pe lângã acestea, tribunalele şi unele parchetele aferente precum şi unele judecãtorii din reşedinţele de judeţ şi unele parchete de pe lângã aceste instanţe. În total, din structura informaticã a Ministerului Justiţiei şi a instanţelor 103 locaţii sunt cuprinse în reţea iar din structura Ministerului Public 25 locaţii. De asemenea sunt conectate 46 de penitenciare. Nodurile centrale ale reţelei sunt la Ministerul Justiţiei pentru instanţele judecãtoreşti, la Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pentru parchete şi la Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor pentru penitenciare. Concomitent în conformitate cu programul PHARE 2000, au fost realizate reţele locale LAN, în toate locaţiile care au beneficiat de dotãri (45 unitãţi penitenciare, 16 instanţe, Ministerul Justiţiei, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, 35 unitãţi ale Ministerului Public), Realizarea acestor reţele locale a fost posibilã, în principal, ca urmarea a asigurãrii elementelor de dotare necesare prin programul PHARE 2000, manopera fiind finanţatã din resurse proprii. Ulterior s-au realizat reţele locale şi în alte instanţe şi parchete, astfel încât în prezent sunt funcţionale reţele LAN în 31 de instanţe şi 40 de parchete. La aceastã reţea de arie extinsã este conectat şi Consiliul Superior al Magistraturii, Sediul acestei instituţii dispune de o reţea LAN proprie. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nu este conectatã la reţeaua WAN a sistemului judiciar şi beneficiazã de o conexiune internet proprie. Sediul central al Parchetului Naţional Anticorupţie deţine o reţea localã de calculatoare având conexiune Internet (linie telefonicã închiriatã - 512 kbps), ce permite interogarea bazelor de date gestionate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. În acelaşi timp cu consolidarea clãdirii Parchetului Naţional Anticorupţie, infrastructura reţelei de date a sediului central a fost extinsã prin executarea lucrãrilor de cablare structuratã voce/date. Structura centralã a Parchetului Naţional Anticorupţie deţine în prezent conexiuni (linie telefonicã închiriatã - 2 Mbps) cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, Inspectoratul General al Poliţiei Române şi Autoritatea Naţionalã a Vãmilor. Prin aceastã reţea informaţiile aflate în bazele de date gestionate de aceste instituţii sunt disponibile personalului autorizat astfel: 1. date aparţinând Ministerului Administraţiei şi Internelor: - baza de date cu evidenţa posesorilor permiselor de conducere si deţinãtorii de certificate de înmatriculare - registrul permanent de evidenţa populaţiei - evidenţa deţinãtorilor de paşapoarte simple (turistice) 2. datele aparţinând Autoritãţii Naţionale a Vãmilor În prezent, nu existã linii de comunicaţii de date între structura centralã a Parchetului Naţional Anticorupţie şi serviciile teritoriale, acestea neputând beneficia în timp real de aplicaţiile şi informaţiile existente la nivel central sau transmite date în format electronic. Începând din anul 1996, toate comunicaţiile în sistemul registrului comerţului se bazeazã pe reţeaua Internet Comunicaţia se utilizeazã pentru transmisia zilnicã a datelor de la oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale, atribuirea codului unic de înregistrare (CUI) pentru comercianţi, furnizare de informaţii din bazele de date ale registrului central computerizat al comerţului, difuzarea aplicaţiilor şi actualizãrilor acestora, poştã electronicã şi intranet. Biroului Unic Bucureşti este conectat cu Oficiul Registrului Comerţului de pe lângã Tribunalul Bucureşti printr-o conexiune radio de 8 Mbps (extra LAN) iar Oficiul Naţional al Registrului Comerţului împreunã cu Oficiul Registrului Comerţului de pe lângã Tribunalul Bucureşti au o conexiune Internet pe fibrã opticã de 2,5 Mbps. Majoritatea oficiilor teritoriale au conexiuni permanente pe medii fizice diferite (fibrã opticã, linie telefonicã închiriatã, cablu TV5 radio) cu rate de transfer variabile (de la 64 kbps la 196 kbps). Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului teritoriale au furnizori proprii diferiţi de servicii Internet, selectaţi prin licitaţie.
II.4. Dotarea cu software
Dotarea software s-a fãcut pânã în prezent, în general în mod independent pentru fiecare dintre componentele sistemului. Principala aplicaţie software existentã în instanţe este aplicaţia ECRIS, inclusiv la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, realizatã ca urmare a derulãrii programului Phare 1997. În prezent aplicaţia - forma pentru instanţele judecãtoreşti - este funcţionalã în 31 de instanţe şi se testeazã în vederea instalãrii în alte 4 locaţii. Aplicaţia conţine 3 module principale: de management al dosarelor, de repartizare aleatorie a dosarelor pe complete de judecatã şi de bibliotecã legislativã şi de jurisprudenţã. Modulul de management al dosarelor este util pentru înregistrarea datelor esenţiale din dosare şi pentru tipãrirea citaţiilor, a comunicãrilor, listelor de şedinţã şi a altor documente specifice activitãţii judecãtoreşti. Modulul de repartizare aleatorie a dosarelor pe complete de judecatã asigurã repartizarea dosarelor dupã criterii obiective, fãrã intervenţia factorului uman. Modulul de bibliotecã legislativã şi jurisprudenţã permite accesul la legislaţie şi jurisprudenţã în formã electronicã pentru magistraţi şi personalul auxiliar al instanţelor. Modulul este poate fi actualizat zilnic şi conţine motoare de cãutare performante. Instanţele folosesc de asemenea aplicaţii diverse financiar-contabile, alte aplicaţii de legislaţie şi jurisprudenţã şi de repartizare aleatorie a dosarelor pe complete de judecatã, precum şi aplicaţii realizate de minister în platformã Lotus Notes: aplicaţia de personal, aplicaţia pentru dovadã de disponibilitate de denumire pentru asociaţii, fundaţii şi federaţii, aplicaţia conţinând bazele de date privind experţii tehnici judiciari. Ministerul Justiţiei centralizeazã datele introduse de instanţe. Ministerul dispune de asemenea de o serie de aplicaţii cum sunt: - aplicaţia de registraturã unicã, care asigurã înregistrarea şi circulaţia între compartimente a datelor principale privind documentele în lucru, emise de minister sau intrate din afara instituţiei; aplicaţia conţine şi un modul de rapoarte care poate fi utilizat pentru mãsurarea unor indici de performanţã - arhiva electronicã de garanţii reale mobiliare, aplicaţie dezvoltatã ca un portal interactiv web pentru înscrierea garanţiilor reale mobiliare - aplicaţii pentru ţinerea la zi a bazelor de date privind notarii, experţii tehnici judiciari, executorii judecãtoreşti, executorii bancari aplicaţia de personal - aplicaţia pentru eliberarea dovezii disponibilitãţii de denumire pentru asociaţii, fundaţii şi federaţii - persoane juridice fãrã scop patrimonial - aplicaţii conţinând bazele de date privind experţii tehnici judiciari - aplicaţia cuprinzând avizul formulat de Ministerul Justiţiei pentru graţierile individuale - aplicaţia cuprinzând baza de date cu avizele formulate de Ministerul Justiţiei pentru actele normative ce se supun adoptãrii de cãtre Guvern - aplicaţia cuprinzând baza de date privind actele normative elaborate de Ministerul Justiţiei, conform competenţelor specifice, precum şi traseul parcurs de aceste acte din momentul elaborãrii şi pânã la adoptare sau respingere - 2 aplicaţii de legislaţie şi jurisprudenţã - aplicaţia privind persoanele aflate în procedurã de reintegrare socialã şi supraveghere, care conţin activitatea centrelor de protecţie a victimelor şi reintegrare socialã a infractorilor, de pe lângã fiecare tribunal - aplicaţia privind emiterea de acte privind obţinerea sau renunţarea la cetãţenia românã aplicaţii economice şi de contabilitate Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie utilizeazã aplicaţia ECRIS şi dispune totodatã de o serie de aplicaţii specifice, cum sunt aplicaţia de registraturã, aplicaţia privind evidenţa materialului documentar din biblioteca instituţiei, precum şi de aplicaţii de legislaţie şi jurisprudenţã, financiar - economice, de contabilitate etc. Consiliul Superior al Magistraturii s-a creat ca şi instituţie distinctã de Ministerul Justiţiei, cu personal tehnic propriu, în cursul lunii februarie a anului curent Aplicaţiile utilizate în prezent sunt în general preluate din Ministerul Justiţiei şi adaptate necesitãţilor proprii, Consiliul Superior al Magistraturii şi-a dezvoltat un site web propriu. În cadrul parchetelor funcţioneazã în principal urmãtoarele produse software: - aplicaţia ECRIS, modulul pentru parchete, implementatã în 37 de parchete - evidenţã dosare penale - evidenţã personal program pentru bibliotecã - evidenţã apeluri şi recursuri - tribuna 2000 - Program realizat în cooperarea româno-elveţianã (jud. Braşov -judeţ pilot); - evidenţã achitãri şi restituiri - evidenţã amenzi administrative (18^1) - program de contabilitate bugetarã - calculul salariilor - evidenţã plângeri - evidenţã lucrãri cu caracter general - evidenţa ordinelor cu termen; - aplicaţia de legislaţie În cadrul PNA funcţioneazã aplicaţii realizate şi dezvoltate de personal propriu şi aplicaţii de legislaţie şi jurisprudenţã (LEX EXPERT, EUROLEX). La nivel central şi la nivelul serviciilor teritoriale se utilizeazã: - aplicaţia de administrare a bazei de date privind dosarele Parchetului Naţional Anticorupţie. Funcţioneazã din decembrie 2002 şi, conţine cauzele PNA de la înfiinţare, fiind o sursã importantã de elaborare a situaţiilor solicitate prin intermediul compartimentului de cooperare de: minister Comisia Europeanã, Institutul de Politici Publice, Asociaţia Românã pentru Transparentã, instituţii cu atribuţii de control, Ministerul Administraţiei si Internelor, etc. - aplicaţia privind informaţiile clasificate În plus, la nivel central se utilizeazã: - aplicaţia pentru secţia judiciarã care are ca obiect dosarele PNA aflate pe rolul instanţelor, prin care sunt evidenţiate pânã la hotãrâre definitiva, stadiile prin care trece un dosar si soluţiile aferente fiecãrui stadiu - aplicaţia de registraturã pentru urmãrirea datelor principale din documentele (sesizãri, plângeri, memorii, rapoarte) intrate - Intranet-ul unde sunt disponibile în vederea consultãrii, note şi studii realizate în cadrul Biroului de documentare (Note şi comentarii la <>Legea nr. 78 din 4 mai 2000 , Metodologia cercetãrii infracţiunilor în legãturã directã cu infracţiunile de corupţie, jurisprudenţa infracţiunilor în legãturã directã cu infracţiunile de corupţie) site-ul PNA, operaţional la adresa http://www.pna.ro, realizat prin Programul PHARE 1999 Principala aplicaţie software modernã existentã în sistemul penitenciar este aplicaţia EvDet - de evidenţã a deţinuţilor (PMS), realizatã ca urmare a derulãrii programului Phare 2000. In prezent aplicaţia este funcţionalã în toate cele 46 de unitãţi ale sistemului penitenciar şi la nivelul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi este intens exploatata Aplicaţia asigurã managementul datelor personale şi juridice ale persoanelor private de libertate şi acoperã majoritatea activitãţilor legate de deţinuţi. Aplicaţia poate oferi date şi celorlalte componente ale sistemului judiciar şi nu numai, în prezent fiind în fazã de testare conectarea tribunalului Teleorman la aplicaţie. Concomitent cu modificarea legislaţiei în materia executãrii pedepselor privative de libertate, aplicaţia necesitã modificãri şi îmbunãtãţiri. Celelalte aplicaţii informatice utilizate în sistemul penitenciar sunt: - Aplicaţia de management a resurselor umane ce asigurã gestionarea întregii cariere a angajaţilor de penitenciar. - Aplicaţia de secretariat ce asigurã evidenţa şi traseul documentelor în A.N.P. - Aplicaţia "Ferma" ce asigurã evidenta producţiei vegetale şi animale în unitãţile penitenciare - Aplicaţia de achiziţii ce urmãreşte eliminarea discrepanţelor dintre preţurile de achiziţie pentru produsele de bazã între penitenciare - Aplicaţia financiarã ce asigurã calculul salariilor pentru toate categoriile de personal din cadrul sistemului penitenciar Sistemul informatic al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului are în principal urmãtoarele caracteristici: - este suportul de bazã al întregii activitãţi desfãşurate la nivel local şi central; - este unitar - se foloseşte aceeaşi metodologie, aceleaşi proceduri de lucru, nomenclatoare, structuri de baze de date şi programe la toate oficiile registrului comerţului teritoriale; - furnizeazã direct, din datele înregistrate în registrul computerizat, actele eliberate solicitanţilor privind soluţionarea cererilor; - asigurã accesul partajat şi controlat la baza de date atât pentru introducerea datelor cât şi pentru furnizarea rapoartelor; - este dotat cu sisteme de protecţie fiind permis accesul numai persoanelor autorizate din cadrul sistemului registrului comerţului; - Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prin direcţiile specializate, asigurã dotarea tehnicã unitarã, realizarea aplicaţiilor informatice, adaptarea aplicaţiilor informatice existente la modificãrile de legislaţie, asistenţã de specialitate pentru cele 42 de oficii ale registrului comerţului de pe lângã fiecare tribunal; Sistemul informatic funcţioneazã pe douã nivele, nivelul teritorial, implementat în cele 42 de oficii teritoriale ale registrului comerţului, care gestioneazã întregul proces de înregistrare a comercianţilor şi nivelul central care asigurã centralizarea, corelarea şi administrarea informaţiilor de la nivel teritorial în termen de 24 ore de la înregistrare inclusiv situaţii statistice. În prezent se utilizeazã circa 40 aplicaţii informatice în activitatea de întreţinere şi gestionare a datelor din registrul comerţului computerizat. 1. La nivel teritorial: - Rezervare nume firmã; - Preluarea şi actualizarea datelor pentru înmatriculãri (firme noi); - Preluarea şi actualizarea datelor referitoare la modificãrile aduse actului constitutiv (menţiuni); - Legãtura prin Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu baza de date a Ministerului de Finanţe pentru obţinerea codului unic de înregistrare - CUI (codul fiscal); - Realizarea încheierii de înmatriculare - completã şi în extras; - Realizarea încheierii de menţiuni; - Personalizare certificate de înregistrare; - Elaborare de certificate de înscriere menţiuni; - Elaborare dovadã privind disponibilitatea firmei; - Realizare istoric firmã; - Certificate constatatoare potrivit <>art. 4 din Legea nr. 26/1990 republicatã; - Informaţii punctuale despre firme; - Selecţii din datele de registru pe diverse criterii; - Alte aplicaţii: ● evidenţa activitãţilor din cadrul birourilor unice, cereri de autorizare a funcţionãrii, activitãţi autorizate, certificate constatatoare privind autorizarea funcţionãrii; ● lucrãri de grefã şi secretariat ale judecãtorului delegat; ● registraturã intrãri-ieşiri; ● evidenţã financiar-contabilã; ● evidenţã personal; ● gestiune arhivã de documente; ● evidenţa publicãrilor în Monitorul Oficial a actelor prevãzute de lege; etc. 2 La nivel naţional: - Rezervare firmã la nivel naţional; - Actualizarea zilnicã a datelor din registrul computerizat la nivel central; - Verificarea coerenţei şi completitudinii informaţiilor din bazele de date din teritoriu; - Furnizare de informaţii despre orice firmã înmatriculatã în România; - Certificat constatator despre orice firmã înmatriculatã în România; - Istoricul unei firme; - Statistici periodice privind operaţiunile de înmatriculare şi menţiuni; - Statistica investiţiei strãine; fişã de ţarã - Evidenţe financiar - contabile - Evidenţã personal - Calcul salarii 3 Site'aderi şi aplicaţii Web - Site-ul Web al ONRC: http://www.otirc.rg - reţeaua ORC - formulare ce sunt publicate şi pe site-ul www.e-guvernare.ro - formalitãţi privind înregistrarea în Registrul Comerţului - statistici nomenclator CAEN - publicitatea firmelor care intrã sub incidenţa <>art. 30 din Legea nr. 359/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare "Dizolvãrii cf. Art. 30 L359/2004" - publicitate a firmelor care se aflã în unul sau mai multe din cazurile de dizolvare prevãzute de <>art. 237 din Legea nr. 31/1990 , republicata - "Semnal art. 237" - Serviciul RECOM on-line: http://recom.onrc.ro - utilizeazã aplicaţii de import a datelor din bazele de date FOXPRO în baze de date ORACLE, pentru interogarea prin Internet a bazelor de date pe diferite criterii, pentru evidentã clienţi, şi pentru statistici privind accesul pe diferite criterii (perioadã, clienţi); - Intranet-ul ONRC - ORC: http://intranet.onrc.ro - Asigurã difuzarea şi acces ieftin şi rapid la informaţii/documente numai de cãtre oficiile registrului comerţului. - Site-ul web http://nnic.onrc.ro, la care au acces numai oficiile registrului comerţului şi permite: - verificarea disponibilitãţii firmei la nivel naţional; - verificarea asociaţilor unici; - distribuirea aplicaţiilor informatice elaborate de ONRC pentru oficiile teritoriale.
II.5. Proiecte de dezvoltare în derulare
II.5.1. Dezvoltarea sistemului ECRIS - proiect cu finanţare din fonduri de la bugetul de stat. În vederea dezvoltãrii sistemului ECRIS, Ministerul Justiţiei şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au încheiat un acord de asociere, pentru derularea în comun a unei proceduri de achiziţie publicã deschisã. În cursul acestui an, prin acest proiect se urmãreşte dezvoltarea sistemului software prin adãugarea urmãtoarelor funcţii: 1. transfer electronic al dosarelor între instanţe cu utilizarea numãrului unic naţional al cazului 2. modul de executãri penale şi civile 3. implementarea modulului de statisticã judiciarã pentru instanţe si parchete 4. extinderea şi consolidarea setului de şabloane de documente la nivel naţional 5. modul de arhivare electronicã a datelor 6. bazã de date centralizatã pentru parchete 7. instrumente pentru obţinerea de rapoarte complexe 8. transferul si publicarea pe portalul Ministerului Justiţiei a datelor publice despre dosare, liste de şedinţã, decizii si încheieri, complete de judecatã, dezvoltarea bazei de legislaţie şi jurisprudenţã, inserarea capabilitãtii de a furniza modificãri la nivel de articol, forma on-line a actului, utilizarea jurisprudenţei rezultatã din activitatea instanţelor. De asemenea se va instrui o parte din personalului instanţelor pentru utilizarea sistemului ECRIS, în funcţie de fondurile disponibile şi de posibilitãţile de extindere a sistemului.
II.5.2. Dezvoltarea unui sistem de statisticã judiciarã electronicã - proiect finanţat din fonduri de Ia Banca Mondialã. Proiectul urmãreşte obţinerea de date statistice exacte privind activitatea instanţelor. Modulul statistic se va realiza în urma constituirii unui grup de lucru format din reprezentanţi ai CSM şi MJ care va stabili indicii statistici relevanţi precum şi modalitãţile optime de implementare a acestora în programul ECRIS. Programul ECRIS dispune de un modul de statisticã judiciarã care nu este funcţional în special datoritã necorelãrii indicilor statistici prevãzuţi iniţial, la data realizãrii programului, cu actuala legislaţie aplicabila.
II.5.3. Dezvoltarea unei aplicaţii de management al dosarelor în materia falimentului, integratã în aplicaţia ECRIS - proiect finanţat din fonduri PHARE. Prin acest proiect se va informatiza activitatea instanţelor în aceastã materie, documentele ce sunt emise de cãtre instanţe urmând sã fie redactate prin intermediul acestei aplicaţii software. Totodatã, se are în vedere şi publicare pe pagini web a datelor de interes public extrase din dosarele de faliment.
II.5.4. Derularea programului PHARE 2003/005-551.04.15 la nivelul Parchetului National Anticorupţie, a cãrui componentã de investiţii va avea drept obiectiv major dezvoltarea infrastructurii IT a sediului central şi crearea de linii de comunicaţii securizate de date cu serviciile teritoriale ale Parchetului Naţional Anticorupţie, Programul PHARE 2003 intenţioneazã sã continue dotarea cu hardware, software şi echipamente de comunicaţii a Parchetului Naţional Anticoruptie, dotare iniţiatã prin Proiectul PHARE RO 9910.05. Componenta de investiţii IT a proiectului PHARE RO 2003/005-551.04.15 are un buget de 1.270.000 euro (800.000 fonduri PHARE şi 470.000 cofinanţare naţionalã), iar contractul de achiziţii va fi atribuit începând cu luna septembrie 2005.
II.5.5. Implementarea "Sistemului de arhivare electronicã a documentelor" la nivelul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului - proiect cu finanţare din fonduri proprii. Proiectul reprezintã un proiect pilot pentru un sistem de arhivare electronicã a documentelor pentru întreg sistemul judiciar. Sistemul va permite încãrcarea dosarelor comercianţilor în fiecare din cele 42 de oficii teritoriale ale registrului comerţului şi transferul în format electronic al acestora cãtre platforma centralã de la Oficiul National al Registrului Comerţului. Sistemul va pune la dispoziţie, în viitor, prin Internet, instituţiilor statului şi persoanelor interesate, sub formã de imagini, documentele care au stat la baza înregistrãrilor în registrul comerţului. Experienţa dobânditã prin acest proiect va fi utilizatã ulterior pentru arhivarea dosarelor din instanţe şi parchete.
III MĂSURI ŞI ACŢIUNI PENTRU ÎNDEPLINIREA OBIECTIVELOR STRATEGIEI DE REFORMA A JUSTIŢIEI PE PERIOADA 2005-2009
Strategia de dezvoltare a sistemului informatic al justiţiei în ansamblul sãu, vizeazã realizarea unei infrastructuri integrate, într-o tehnologie coerentã, care sã permitã personalului sistemului judiciar o activitate transparentã, eficientã şi performantã, astfel încât prin colaborare instituţiile administraţiei publice, agenţii, ONG-uri sã furnizeze comunitãţii servicii care sã rãspundã nevoilor acesteia. Principalele componente ale acesteia sunt: 1. Dotarea cu tehnicã de calcul şi produse software a tuturor instituţiilor sistemului judiciar (2005-2007) 2. Crearea unei reţele informatice securizate şi interconectarea tuturor instituţiilor sistemului judiciar prin aceastã reţea (2005-2007) 3. Implementarea unei politici de securitate comunã, la nivelul întregului sistem judiciar (2005-2007) 4. Dezvoltarea şi extinderea sistemului informatic ECRIS la nivel naţional pe mãsurã ce instanţele şi parchetele sunt dotate cu tehnica de calcul necesarã. Publicarea în portalul ce se va realiza a informaţiilor de interes public din activitatea instanţelor şi parchetelor (2005-2007). 5. Dezvoltarea sistemului informatic "Registry" ca sistem integrat de gestiune a documentelor şi a fluxurilor de documente pentru toate activitãţile administrative din Ministerul Justiţiei (2005-2006) şi extinderea/adaptarea acestuia la nivelul tuturor componentelor sistemului judiciar (2007-2008). 6. Crearea "Sistemului de arhivare electronicã a documentelor" în mod unitar, la nivelul întregului sistem judiciar, cu particularizãri în ceea ce priveşte dosarele aflate pe rolul instanţelor, dosarele de urmãrire penalã, dosarele de penitenciar şi dosarele aferente activitãţii ONRC (2005-2009) 7. Crearea unui sistem electronic, unitar şi performant, de înregistrare a şedinţelor de judecatã, audiere în faţa instanţei a martorilor cu identitate ascunsã şi audierea de la distanţã a deţinuţilor încarceraţi (2005-2009) 8. Crearea de info-chioşcuri la nivelul instanţelor de judecatã pentru corecta informare a cetãţeanului (2006-2009) 9. Dezvoltare, extinderea/reproiectarea sistemelor informatice ale instituţiilor subordonate Ministerului Justiţiei (ANP şi ONRC) 10. Crearea sistemului unic al justiţiei prin integrarea tuturor sistemelor informatice într-o infrastructurã de tip portal (2006'ad2009). Concomitent, în portal se vor implementa urmãtoarele proiecte: managementul resurselor umane, managementul resurselor financiare şi materiale, managementul pregãtirii şi execuţiei bugetare, managementul programelor şi proiectelor, managementul relaţiilor cu publicul şi managementul instruirii 11. Interconectarea sistemului informatic integrat judiciar cu celelalte sisteme informatice din administraţia publicã, la nivel naţional şi european (2006-2009).
IV. DESCRIEREA COMPONENTELOR
1. Dotarea cu tehnicã de calcul şi produse software a tuturor instituţiilor sistemului judiciar Pentru dotarea corespunzãtoare cu hard, la momentul actual sunt necesare: 1. pentru Ministerului Justiţiei şi instanţele judecãtoreşti, inclusiv Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie 700 servere, 12.000 staţii de lucru, 5000 imprimate, 2500 scanere, echipamente de reţea şi comunicaţii precum şi licenţe produse software 2. pentru Consiliul Superior al Magistraturii şi instituţiile subordonate - 10 servere, 200 staţii de lucru, 100 imprimante, 5 scanere, echipamente de reţea şi comunicaţii şi licenţe produse software 3. pentru Ministerul Public şi parchete aproximativ 280 servere, 2.200 staţii de lucru, 1000 imprimante, 400 scanere, echipamente de reţea şi comunicaţii şi licenţe produse software 4. pentru PNA 15 servere, 100 staţii de lucru, 100 imprimante 100 laptopuri, 10 scanere, echipamente de reţea şi comunicaţii şi licenţe produse software 5. pentru penitenciare 80 servere, 2000 staţii de lucru, 700 imprimante, 45 scanere, echipamente de reţea şi comunicaţii şi licenţe produse software 6. pentru sistemul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului: - 5 servere, aprox, 800 staţii de lucru, 400 imprimante, 90 UPS-uri - pentru completarea dotãrii şi, începând din 2007, înlocuirea treptatã a echipamentelor uzate fizic şi moral, echipamente de reţea şi comunicaţii şi licenţe produse software; - 5 servere, 170 staţii de lucru, 45 imprimante, 30 switch-uri, licenţe produse software (MS Office Professional, ORACLE, antivirus) - pentru editarea Buletinului reorganizãrii judiciare şi a falimentului Aceastã etapã implicã: - achiziţionarea de echipamente si tehnica de calcul pentru a completa dotarea tehnica a instituţiilor sistemului judiciar şi penitenciar - achiziţionarea de pachete software, conform necesitãţilor instituţiilor componente - distribuirea echipamentelor si a tehnicii de calcul - instalarea si configurarea echipamentelor şi a produselor software - asigurarea de servicii de întreţinere a echipamentelor şi actualizare a produselor software
Rezultate aşteptate; - dotarea cu tehnica de calcul şi produse software a unitãţilor sistemului judiciar - distribuirea echipamentelor şi produselor software conform necesitãţilor utilizatorilor
Termen: - 2005 - 2007
Costuri estimative: - 12 milioane Euro cofinanţare program PHARE 2000 pentru Ministerul Justiţiei şi instanţele judecãtoreşti - 10 milioane Euro cofinanţare program PHARE 2000 pentru parchete - 0,8 milioane Euro finanţare program PHARE 2003 - 0,4 milioane Euro cofinanţare program PHARE 2003 - 11,5 milioane Euro finanţare program PHARE 2004 - 2 milioane Euro cofinanţare program PHARE 2004 - 15 milioane Euro finanţare proiect program PHARE 2005 - 2 milioane Euro cofinanţare proiect program PHARE 2005 - 1,2 milioane USD finanţare proiect program Banca Mondialã - aprox. 1 milion Euro - în anul 2005, 2 milioane Euro - în anul 2006, 2,5 milioane Euro - în anul 2007 - finanţare venituri proprii ONRC şi 1,53 milioane pentru Buletinul reorganizãrii judiciare şi a falimentului.
2. Crearea unei reţele informatice securizate şi Interconectarea tuturor instituţiilor sistemului jediciar prim aceastã reţea
Aceastã etapã implicã:
i. Auditarea instituţiilor sistemului judiciar şi implementarea soluţiei tehnice optime - auditarea tuturor instituţiilor componente ale sistemului judiciar de cãtre o firmã specializatã şi identificarea soluţiei tehnice optime pentru constituirea unei reţele securizate unice, cu nivele diferite de acces la informaţii - asigurarea de suport tehnic de cãtre firma de audit, pentru a implementa soluţia tehnicã rezultantã ii. Crearea unei reţele WAN, de arie extinsã, la care sã se conecteze toate unitãţile sistemului judiciar - organizarea unei proceduri de licitaţie publicã deschisã cu participarea tuturor instituţiilor sistemului judiciar în calitate de asociaţie achizitoare şi achiziţionarea de servicii de comunicaţii de arie extinsã, cu respectarea parametrilor tehnici recomandaţi de cãtre firma de audit - implementarea noii reţele WAN în toate locaţiile - implementarea politicii de securitate comunã iii. Crearea sau extinderea reţelelor locale (LAN) existente - achiziţionarea de echipamente de comunicaţie active şi pasive pentru a completa dotarea tehnicã a instituţiilor sistemului judiciar - distribuirea echipamentelor de comunicaţie - realizarea cablãrii structurate, instalarea si configurarea echipamentelor - configurarea reţelelor locale cu respectarea politicilor de securitate recomandate
Rezultate aşteptate: - realizarea comunicaţiei de date între toate componentele sistemului judiciar - asigurarea accesului la date într-un mod cât mai eficient şi echilibrat posibil - celerizarea activitãţilor - îmbunãtãţirea lucrului în echipã - reducerea birocraţiei - reducerea costurilor prin eliminarea tipãririi documentelor intermediare - creşterea numãrului de puncte de acces la înternet în cadrul instituţiilor sistemului judiciar
Termen: 2005-2007
Costuri estimative: i. Audit - 0,5 milioane Euro - sursa urmeazã a fi identificatã ii. Reţele LAN - 0,6 milioane Euro co-finanţare PHARE 2000 - 0,5 milioane Euro finanţare PHARE 2004 - 0,2 milioane Euro co-finanţare PHARE 2004 - 0,8 milioane Euro finanţare proiect PHARE 2005 - 0,3 milioane Euro co-fmanţare proiect PHARE 2005 iii. Servicii WAN - 1 milion euro/an co-finanţare PHARE 2004 - 0,15 milioane Euro/an - venituri proprii ONRC
3. Implementarea unei politici de securitate comune, la nivelul întregului sistem judiciar (2005-2007)
Aceastã etapã implicã: - realizarea auditului prevãzut la punctul 2 - implementarea în mod unitar a soluţiilor de securitate propuse de cãtre firma de audit - emiterea de norme tehnice cu caracter obligatoriu care sã stabileascã procedurile ce trebuie urmate în aceastã materie de cãtre administratori şi utilizatori - achiziţia şi implementarea unei soluţii antivirus comune tuturor instituţiilor sistemului judiciar - implementarea unei soluţii de semnãturã electronicã - specializarea unei pãrţi din personalul IT pentru preluarea şi gestionarea mecanismelor de securitate şi crearea unui call-center pe probleme de securitate - instruirea utilizatorilor în vederea respectãrii acestor norme tehnice de securitate - crearea unei modalitãţi de control a respectãrii normelor de securitate
Rezultate aşteptate: - creşterea gradului de securitate a informaţiilor pe suport electronic gestionate în cadrul sistemului judiciar - creşterea nivelului de instruire al utilizatorilor - reducerea timpilor de nefuncţionare a sistemului - rezolvarea operativã a majoritãţii problemelor ce ar putea afecta securitatea sistemului - celerizarea activitãţilor specifice sistemului judiciar
Termen: - 2005-2007
Cosiuri estimative: - 1 milion Euro cofinanţare PHARE 2004 - 2 milion Euro cofinanţare proiect PHARE 2005
4. Dezvoltarea şi extinderea sistemului informatic ECRIS la nivel naţional în toate instanţele şi parchetele (2005-2009)
Aceastã etapã implicã: - definirea cerinţelor - organizarea unei licitaţii publice deschise pentru stabilirea companiei care va dezvolta sistemul informatic - analiza cerinţelor şi definirea specificaţiilor funcţionale - implementarea şi extinderea aplicaţiei prin particularizare conform necesitãţilor instituţiei, în cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie, începând cu 2005; contractarea de servicii de dezvoltare în mod unitar - dezvoltarea sistemului informatic atât în partea de instanţe, partea de parchete şi modulul central de colectare a datelor statistice, prin încheierea contractelor de dezvoltare cu acelaşi furnizor de servicii, selectat în urma derulãrii unei proceduri de licitaţie publicã deschisã - implementare şi integrare - extinderea sistemului informatic la nivel naţional în toate instanţele şi parchetele, precum şi în cadrul Ministerului Justiţiei şi a Consiliului Superior al Magistraturii, pentru analizarea datelor statistice - instruirea grefierilor Judecãtorilor, magistraţilor şi a personalului IT calificat - organizarea unui centru de suport tehnic centralizat - interconectarea între Instanţe si Parchete pentru transfer de informaţie privind dosarele existente pe rolul instanţelor - interconectare ECRIS - EvDET pentru schimbul de informaţie între Instanţe, Parchete si Penitenciare - interconectarea ECRIS - Buletinului reorganizãrii judiciare şi a falimentului - interconectarea ECRIS - baza de date a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului privind comercianţii şi societãţile comerciale - extinderea sistemului ECRIS la poliţia judiciarã, aflatã în directa coordonare a parchetelor şi crearea unui modul special pentru aceasta, interconectat cu modulul pentru parchete
Rezultate aşteptate: - dezvoltarea funcţionalitãţilor sistemului informatic ECRIS prin: 1. transfer electronic al dosarelor între instanţe cu utilizarea numãrului unic naţional al cazului 2. modul de executãri penale şi civile 3. implementarea modulului de statisticã judiciarã pentru instanţe si parchete 4. extinderea si consolidarea setului de şabloane de documente la nivel naţional 5. modul de arhivã electronicã 6. bazã de date centralizatã la nivelul parchetelor 7. integrare editor de texte (parchete) care sã permitã managementul conţinutului documentelor ataşate cauzei 8. transferul si publicarea pe portalul Ministerului Justiţiei a datelor publice despre dosare, liste de şedinţã, decizii si încheieri, complete de judecatã 9. dezvoltarea bazei de legislaţie şi jurisprudenţã, înserarea capabilitãţii de a furniza modificãri la nivel de articol, forma on-line a actului, utilizarea jurisprudenţei rezultatã din activitatea instanţelor 10. proceduri de analizã statisticã a datelor înregistrate (tehnologii OLAP) pentru crearea de prognoze si predictii despre evoluţia cazurilor, rezolvarea acestora, circuit etc. 11. semnãturã electronicã pentru autentificarea documentelor create în sistemul informatic 12. publicarea pe portalul Ministerului Justiţiei de proceduri, şabloane si nomenclatoare utilizate în activitatea instanţelor şi de statistici referitoare la cazuri 13. constituirea centrului de suport tehnic si mentenanţã ce are ca rol rezolvarea problemelor tehnice apãrute in teritoriu, monitorizare a activitãţii, configurare de la distanţã 14. instalarea si configurarea sistemului informatic în instanţe şi parchete 15. instruirea tuturor utilizatorilor sistemului informatic (grefieri, judecãtori, procurori, informaticieni etc) 16. interconectarea între instanţe şi parchete pentru schimburi de informaţii despre cazurile supuse judecãţii 17. trasarea cursului cazurilor (evoluţia cazului) 18. publicarea în portalul Ministerului Justiţiei a datelor statistice despre cazurile instrumentate de parchete si instanţe
Termene - stabilirea cerinţelor: martie 2005 - licitaţie publicã şi stabilirea companiei care va dezvolta ECRIS: mai-iunie 2005 - dezvoltare software: 2005-2007 - implementarea la nivel naţional: decembrie 2007 - instruirea completã a utilizatorilor: decembrie 2007 - interconectare Instanţe - Parchete: decembrie 2007 - interconectare ECRIS - EvDET: decembrie 2007
Costuri estimative: - 0,25 milioane Euro finanţare şi cofinanţare Phare 2004 - 0,2 milioane/an Euro finanţare de la bugetul de stat - 1 milion Euro cofinanţare proiect Phare 2005
5. Dezvoltarea sistemului Informatic "Regjstry" ca sistem iiitegrat de gestiune a documentelor şi a fluxurilor de documente pentru toate activitãţile administrative din Ministerul Justiţiei (2005-2006) şi extinderea/adaptarea acestuia la nivelul tuturor componentelor sistemului judiciar (2005-2008).
Aceastã etapã implicã: - analiza cerinţelor şi definirea unor fluxuri interne de lucru care sã permitã îmbunãtãţirea organizãrii interne - dezvoltarea sistemului informatic Registry - implementare la nivelul tuturor instituţiilor sistemului judiciar, ţinând seama de particularitãţile acestora - instruirea utilizatorilor - constituirea centrului de suport tehnic pentru activitatea informatica desfãşurata in Ministerul Justiţiei (configurare si întreţinere tehnica de calcul, întreţinere si administrare sisteme informatice, portal web)
Rezultate aşteptate: - dezvoltarea Registry: 1. îmbunãtãţirea organizãrii înterne prin stabilirea şi respectarea unor fluxuri interne de lucru 2. controlul proceselor interne prin identificarea blocajelor în ciclul de prelucrare internã a documentelor şi examinarea stadiului în care se aflã documentele 3. îmbunãtãţirea accesului la informaţia internã prin regãsirea uşoarã a documentelor în formã electronica, cu facilitãţi de menţinere a multiple versiuni (versioning), de arhivare, de integrare a semnãturii electronice 4. integrarea tuturor aplicaţiilor software existente şi necesare cu sistemul informatic Registry 5. instruirea utilizatorilor prin cursuri
Termene - dezvoltarea sistemului informatic pentru a putea stoca forma electronicã a documentelor: decembrie 2005 - extinderea sistemului informatic pentru a acoperi toate necesitãţile existente si pentru a înlocui aplicaţiile vechi existente: august 2006
Costuri estimative: - 0,5 milioane Euro finanţare Phare 2004 - 0,2 milioane Euro finanţare bugetarã 2005
6. Crearea "Sistemului de arhivare electronicã a documentelor" în mod unitar, la nivelul întregului sistem judiciar, cu particularizãri în ceea ce priveşte dosarele aflate pe rolul instanţelor, dosarele de urmãrire penalã, dosarele de penitenciar ca extindere a proiectului pilot ONRC de arhivare electronicã a dosarelor (2005-2009)
Aceastã etapã implicã: - Finalizarea proiectului pilot al ONRC - Analizã pentru stabilirea cerinţelor funcţionale specifice - Realizarea specificaţiilor funcţionale bazate pe cerinţele funcţionale specifice şi pe experienţa obţinutã în cadrul proiectului pilot al ONRC - Dezvoltarea aplicaţiei pe baza documentului de specificaţii. - Testarea aplicaţiei şi corectarea erorilor - Crearea documentaţiei atât pentru utilizatorii finali cât şi pentru administratorii sistemului - Instalarea şi configurarea infrastructurii software de bazã - Instalarea şi configurarea aplicaţiei dezvoltate - Parcurgerea testelor de acceptanţã în vederea verificãrii sistemului din punct de vedere calitativ - Organizarea sesiunii de training pentru 10 instructori desemnaţi sã-i pregãteascã pe utilizatorii finali ai aplicaţiei (train the trainers) - Organizarea sesiunii de training pentru administratorii sistemului (5 persoane)
Rezultate aşteptate: - Celerizarea actului de justiţie prin reducerea timpului de regãsire a documentelor - Crearea unei infrastructuri informatice care sã asigure desfãşurarea optimã a activitãţilor în sistemul judiciar român: - Controlul accesului la documente şi asigurarea confidenţialitãţii (citire, editare, ştergere), cu pãstrarea istoricului şi a modificãrilor fãcute de fiecare utilizator accesul ficându-se pe baza drepturilor stabilite pentru fiecare utilizator; - Asigurarea contra distrugerii fizice a documentelor în cazul calamitãţilor sau altor circumstanţe neprevãzute - Control în timp real al documentelor şi securitate maximã bazatã pe drepturi de acces care sã permitã stabilirea şi urmãrirea termenelor limitã pentru fiecare document în parte. - Reducerea costurilor legate de multiplicarea documentelor, acestea putând fi accesate simultan de toţi utilizatorii în drept - Reducerea în viitor a cheltuielilor prin reducerea costurilor legate de producerea şi transmiterea documentelor în format fizic (hârtie, toner, imprimante, fax, cheltuieli poştale şi de personal). - Reducerea costurilor legate de stocarea documentelor fizice (arhivã) prin stocarea acestora în arhiva electronicã.
Termen: 2005 - 2008
Costuri estimative: - 3,2 milioane Euro finanţare împrumut Banca Mondialã 2008
7. Crearea unui sistem electronic, unitar şi performant, de înregistrare a şedinţelor de judecatã, audiere în faţa Instanţei a martorilor cu identitate ascunsã şi audierea de la distanţã a deţinuţilor încarceraţi (2005-2009)
7.1. Crearea unul sistem unitar şi performant de înregistrare a şedinţelor de judecatã şi a audierilor penale (2005-2009)
Aceasta etapã implicã; - definirea cerinţelor; - stabilirea locaţiilor în care se va implementa sistemul (Curţi de Apel, Tribunale, Judecãtorii, Parchete) în ordinea prioritãţilor; - stabilirea bazei juridice care sã ofere cadrul legal şi parametrii de performantã ai sistemului; - instruirea grefierilor, judecãtorilor, magistraţilor şi a personalului IT calificat, în utilizarea sistemului;
Rezultate aşteptate; - efectuarea de înregistrãri digitale la nivel profesional; - mãrirea duratei de înregistrare pânã la 66.000 ore; - efectuarea de înregistrãri ce nu pot fi modificate sau şterse, ceea ce duce la imposibilitatea alterãrii fişierelor; - disponibilizarea calculatoarelor din sãlile de judecatã şi dirijarea acestora cãtre alţi utilizatori; - uşurarea transcrierii audierilor prin folosirea tastaturilor "de picior" şi, ulterior, prin implementarea softului de conversie "voce-text"; - posibilitatea stocãrii înregistrãrilor pentru perioade mari de timp (10-20 de ani); - accesul prin LAN securizat la o înregistrare specificã din orice punct al ţãrii; - posibilitatea reascultãrii audierilor pe fiecare canal sau "per integrum";
Termene: - stabilirea cerinţelor: mai 2005; - selectarea companiei care va implementa locaţiile pilot: iulie 2005; - implementarea locaţiilor pilot şi instruirea specialiştilor M.J.: decembrie 2005; - implementarea la nivel naţional: ianuarie 2006 - septembrie 2009, pe mãsura existenţei fondurilor necesare;
Costuri estimative: - 4.000 Euro/salã de şedinţe - 170.000 Euro finanţare PHARE 2004 "Lupta împotriva criminalitãţii organizate" - 55.000 Euro cofinanţare PHARE 2004 "Lupta împotriva criminalitãţii organizate" - 2,5 milioane Euro - urmeazã a fi determinatã sursa de finanţare
7.2. Crearea unul sistem unitar şi performant de audiere în faţa instanţei a martorilor cu identitate ascunsã (2005-2009)
Aceastã etapã implicã: - definirea cerinţelor; - stabilirea locaţiilor în care se va implementa sistemul (Curţi de Apel, Tribunale, Judecãtorii, Parchete, Penitenciare) în ordinea prioritãţilor; - implementarea - stabilirea bazei juridice care sã ofere cadrul legal şi parametrii de performanţã ai sistemului; - instruirea grefierilor, judecãtorilor, magistraţilor şi a personalului IT calificat, în utilizarea sistemului;
Rezultate aşteptate: - înregistrarea, în paralel, a audierilor "in clar" ca şi a celor cu voce şi imagine alterate; - posibilitatea ca şi martorul aflat sub acoperire sã vadã sala de judecatã pentru eventuala recunoaştere vizualã a inculpaţilor; - uşurarea transcrierii audierilor prin folosirea tastaturilor "de picior" şi, ulterior, prin implementarea softului de conversie "voce-text"; - posibilitatea stocãrii înregistrãrilor pentru perioade mari de timp (10-20 de ani); - accesul prin LAN securizat la o înregistrare specifica din orice punct al ţãrii; - posibilitatea reascultãrii audierilor pe fiecare canal sau "per integrum"; - posibilitatea audierii martorului aflat sub protecţie în orice salã de judecata, din orice loc de detenţie; - imposibilitatea recunoaşterii vocale sau vizuale a martorului aflat sub protecţie;
Termene; - stabilirea cerinţelor: iulie 2005; - selectarea companiei care va implementa locaţiile pilot: august 2005; - implementarea locaţiilor pilot şi instruirea specialiştilor M.J.: decembrie 2005; - implementarea la nivel naţional: ianuarie 2006 - decembrie 2009, pe mãsura existenţei fondurilor necesare;
Costuri estimative: - 1.200 Euro/salã de şedinţe echipatã conform sistemului unitar şi performant de înregistrare a şedinţelor de judecatã şi a audierilor penale - 24.000 Euro cofinanţare PHARE 2004 "Lupta împotriva criminalitãţii organizate" - 600.000 Euro - sursa urmeazã a fi determinatã
7.3. Crearea unui sistem electronic de audiere la distanţã a deţinuţilor încarceraţi (2005-2009)
Aceastã etapã implicã: - executarea pilotului - analiza cerinţelor şi definirea sistemului - instruirea utilizatorilor din sistemele conectate (Curţi de Apel, Tribunale, Judecãtorii şi Parchete, respectiv penitenciare; - organizarea unei licitaţii publice pentru stabilirea companiei care va furniza sistemul de audiere şi transmisie duplex; - integrarea acestui sistem cu alte aplicaţii (înregistrarea audierii, transcrierea electronicã a audierii);
Rezultate aşteptate: - simplificarea procedurilor de audiere a deţinuţilor încarceraţi; - eliminarea completã a cheltuielilor necesare transportului deţinuţilor; - eliminarea completã a cheltuielilor necesare asigurãrii pazei acestora pe timpul deplasãrii şi al audierilor; - posibilitatea efectuãrii audierilor din orice penitenciar cãtre orice instanţã (Curte Apel, Tribunal, Judecãtorie, Parchet) aflatã în orice punct al ţãrii, prin VPN securizat;
Termene: - analiza necesitãţilor pe o locaţie pilot 2005-2006 - stabilirea cerinţelor: iunie 2007 - selectarea companiei care va implementa pilotul: iulie 2007; - implementarea pilotului şi instruirea specialiştilor M.J.: iulie 2007; - selectarea companiei care va face implementarea la nivel naţional: august 2007; - implementare la nivel naţional: septembrie 2007 - septembrie 2009;
Costuri estimative: - 5.000 Euro pentru locaţia pilot, finanţare bugetarã 2006 - 0,2 milioane Euro pentru extindere la nivel naţional, finanţare bugetarã 2007
8. Crearea de info-chioşcuri la nivelul instanţelor de judecatã pentru corecta informare a cetãţeanului (2006-2009)
Aceastã etapã implicã: - definirea cerinţelor - organizarea unei licitaţii publice pentru stabilirea companiei care va dezvolta sistemul informatic - analiza cerinţelor şi definirea specificaţiilor funcţionale - acceptarea specificaţiilor funcţionale - dezvoltare şi implementare - extinderea sistemului informatic la nivel naţional - instruirea utilizatorilor şi a personalului IT calificat
Rezultate aşteptate: - mãrirea gradului de transparenţã asupra actului de justiţie prin oferirea de informaţii publice cãtre cetãţeni direct din cadrul instanţelor judecãtoreşti accesul la informaţii la orice orã şi în orice moment - livrarea de informaţii cãtre justiţiabili direct, fãrã intervenţia funcţionarilor publici - informaţiile on-line pot fi accesate în mod repetat fãrã ca acest lucru sã însemne un efort suplimentar sau costuri adiţionale din partea instanţelor judecãtoreşti - reducerea costurilor administrative şi a timpul pe care funcţionarii publici îl utilizeazã în interacţiunea cu justiţiabili.
Termen: 2006-2009
Costuri estimative: - 1 milion Euro finanţare proiect PHARE 2006
9. Dezvoltarea, extinderea/reproiectarea sistemelor informatice ale instituţiilor subordonate Ministerului Justiţiei (ANP şi ONRC)
9.1. Dezvoltarea sistemului Informatic EvDet (2005-2008)
Aceastã etapã implicã: - definirea cerinţelor - analiza cerinţelor si definirea specificaţiilor funcţionale - organizarea unei licitaţii publice pentru stabilirea companiei care va dezvolta sistemul informatic - dezvoltarea sistemului informatic - implementare si integrare - extinderea sistemului informatic în toate locaţiile sistemului penitenciar - instruirea utilizatorilor şi a personalului IT calificat
Rezultate aşteptate: - dezvoltarea sistemului informatic EvDet: 1. acoperirea transformãrilor necesare ale aplicaţiei, efect al modificãrilor legislative 2. crearea unui modul de organizare a muncii deţinuţilor 3. extinderea si modificarea setului de rapoarte ale aplicaţiei
Termene - stabilirea cerinţelor: martie 2006 - stabilirea companiei care va dezvolta EvDet: 2006 - dezvoltare software: permanent, în mãsura modificãrilor legislative - implementarea la nivel naţional: 2006 - instruirea utilizatorilor: 2006
Costuri estimative: - urmeazã a fi determinate
9.2. Dezvoltarea unui sistem informatic de management al resurselor umane (MRU) la nivelul penitenciarelor, ca extindere a sistemului ce se va dezvolta la nivelul întregului sistem judiciar (2006-2008)
Aceastã etapã implicã: - definirea cerinţelor suplimentare faţã de sistemul dezvoltat la nivelul ministerului justiţiei - organizarea unei licitaţii publice pentru stabilirea companiei care va extinde sistemul informatic - analiza cerinţelor si definirea specificaţiilor funcţionale acceptarea specificaţiilor funcţionale - extindere şi implementare pilot - implementarea sistemului informatic la nivel naţional în toate unitãţile penitenciare - instruirea utilizatorilor şi a personalului IT calificat - organizarea unui centru de suport tehnic centralizat
Rezultate aşteptate: - crearea sistemului informatic MRU: 1. descentralizarea activitãţii informatice de resurse umane la nivelul fiecãrei unitãţi penitenciare 2. urmãrirea eficientã şi transparentã a carierei lucrãtorilor de penitenciar 3. creşterea eficienţei gestionãrii resurselor umane prin posibilitatea determinãrii în orice moment a structurii personalului dupã diferite criterii şi prin stabilirea de strategii eficiente 4. proceduri de analizã statisticã a datelor (tehnologii OLAP) pentru crearea de prognoze si predicţii despre evoluţia resurselor umane, necesitãţile viitoare, etc. 5. antrenarea utilizatorilor în folosirea unui portal 6. antrenarea specialiştilor IT în gestionarea unui astfel de portal 7. achiziţionarea licenţelor pentru sistemul portal în vederea dezvoltãrii unor aplicaţii ulterioare cu costuri minime 8. asigurarea unei infrastructuri mai ieftine pentru semnãtura electronica - constituirea centrului de suport tehnic si mentenanţã ce are ca rol rezolvarea problemelor tehnice apãrute în teritoriu, monitorizare a activitãţii, configurare de la distanta - instalarea si configurarea sistemului informatic în întregul sistem penitenciar instruirea utilizatorilor sistemului informatic şi ai specialiştilor IT.
Termene - stabilirea cerinţelor: decembrie 2005 - licitaţie publica si stabilirea companiei care va dezvolta MRU: 2006 - dezvoltare software: 2006-2007 - implementarea la nivel naţional: 2007-2008 - instruirea utilizatorilor: 2008
Costuri estimative: - 1 milion Euro - sursa urmeazã a fi determinatã
9.3. Reproiectarea sisiemulmi informatic şi a bazei de date a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului pe o platformã de gestiune a bazelor de date modernã (2005-2007)
Aceasta etapa implica: - proiectarea şi realizarea de cãtre ONRC a bazei de date a ONRC folosind SGBD şi instrumente ORACLE. - implementarea sistemului atât la nivel central cât şi la nivel local, în toate oficiile registrului comerţului.
Rezultate aşteptate: - managementul mai eficient al sistemului informatic; - transferul date în timp real în baza de date centralã a ONRC; - deschiderea sistemului informatic cãtre mediul informaţional al societãţii româneşti şi internaţionale şi integrarea facilã în viitorul sistem informatic la nivel naţional; - schimb eficient de informaţii cu instituţii guvernamentale, agenţii, autoritãţi de control; - oferirea unor noi posibilitãţi de înregistrare a comercianţilor în registrul comerţului (în sistem electronic); - creşterea numãrului şi calitãţii serviciilor oferite clienţilor şi instituţiilor în privinţa furnizãrii de informaţii.
Termen: 2005 - 2008
Costuri estimative; - 0,6 milioane Euro finanţare venituri proprii ONRC
9.4. Dezvoltarea unei aplicaţii necesare editãrii Buletinului Procedurilor de Reorganizare Judiciarã şi Faliment
Aceastã etapã implicã: - Editarea buletinului în vederea publicãrii citaţiilor, convocãrilor şi notificãrilor actelor de procedurã efectuate de instanţele judecãtoreşti în temeiul <>Art. II din Legea nr. 149/2004 pentru modificarea <>Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului.
Rezuitate aşteptate: - derularea cu celeritate a procedurii reorganizãrii judiciare şi a falimentului prin eliminarea situaţiilor de neîndeplinire a procedurii de citare, comunicare, convocare, notificare; - corelarea şi aplicarea uniformã a procedurii prin asigurarea colaborãrii între toate instituţiile implicate de cãtre Ministerul Justiţiei ca autoritate coordonatoare; - degrevarea instanţelor de activitãţile conexe actului de justiţie şi reducerea costurilor aferente acestora; - reducerea activitãţii de lucru cu publicul şi a aglomeraţiei la consultarea dosarelor din arhivã; - uniformizarea şi standardizarea actelor de procedurã care va conduce la accelerarea soluţionãrii cauzelor de cãtre instanţelor judecãtoreşti; - asigurarea accesului persoanelor interesate la toate informaţiile privind comercianţii supuşi procedurii de reorganizare judiciarã şi faliment, pentru prevenirea eventualelor prejudicii provocate de neluarea la cunoştinţã de cãtre pãrţile interesate; - înregistrarea cu celeritate în registrul comerţului a menţiunilor dispuse de cãtre instanţele judecãtoreşti prin transferul direct al informaţiilor din buletin în baza de date a registrului comerţului.
Termen: 2005 - 2006
Costuri estimative: - 0,2 milioane Euro venituri proprii ONRC
10. Crearea sistemului unic integrat al justiţiei prin integrarea tuturor sistemelor informatice existente în Ministerul Justiţiei, Ministerul Public, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi unitãţile subordonate acestora într-un sistem informatic integrat cu infrastructurã de tip portal (2006-2009). Implementarea concomitentã, în portal, a unor proiecte de managementul resurselor umane, managementul resurselor financiare şi materiale, managementul pregãtirii şi execuţiei bugetare, managementul programelor şi proiectelor, managementul relaţiilor cu publicul managementul cunoştinţelor şi managementul instruirii
10.1 Crearea sistemului unic integrat al justiţiei prin integrarea tuturor sistemelor informatice existente în Ministerul Justiţiei, Ministerul Public, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Public şi unitãţile subordonate acestora într-un sistem informatic integrat cu infrastructurã de tip portal (2006-2009)
Aceastã etapã implicã: - analiza sistemelor informatice şi a aplicaţiilor existente precum şi definirea relaţiilor de interoperabilitate - definirea cerinţelor minime obligatorii ale reţelei din punct de vedere al securitãţii - definirea cerinţelor minime obligatorii ale portalului (Sistemului Integrator) ce va realiza integrarea - organizarea unei licitaţii publice pentru stabilirea companiei care va furniza sistemul de portal şi a companiilor/consorţiului ce va realiza celelalte proiecte în interiorul şi prin utilizarea instrumentelor portalului - analiza cerinţelor si definirea specificaţiilor funcţionale - acceptarea specificaţiilor funcţionale şi a modificãrilor organizaţionale propuse - integrarea tuturor sistemelor informatice/aplicaţii existente în portal extinderea pilotului de managementul resurselor umane la nivelul întregului sistem judiciar - dezvoltarea urmãtoarelor proiecte: managementul resurselor financiare şi materiale, managementul pregãtirii şi execuţiei bugetare, managementul programelor şi proiectelor, managementul relaţiilor cu publicul, managementul cunoştinţelor şi managementul instruirii - instruirea utilizatorilor pe domeniile specifice - instruirea specialiştilor de IT
Rezultate aşteptate: - conectarea aplicaţiilor din ONRC ce ECRIS si EvDET - schimbul de informaţie între sistemele informatice (ex: informaţii despre societãţile comerciale preluate de la ONRC, informaţii despre dosarele pe rol ale unei societãţi comerciale preluate din ECRIS, cazierul judiciar etc.) - creşterea transparenţei actului de justiţie - creşterea eficientei activitãţii întregului personal - îmbunãtãţirea colaborãrii cu celelalte structuri guvernamentale, cu ONG-urile şi cu cetãţenii - crearea premizelor integrãrii sistemului în sistemul unic naţional - crearea premizelor unei adaptãri rapide şi cu costuri reduse la cerinţele procedurilor Uniunii Europene - asigurarea unei infrastructuri mai ieftine pentru semnãtura electronicã - constituirea centrului de suport tehnic şi mentenanţã ce are ca rol rezolvarea problemelor tehnice apãrute în teritoriu, monitorizare a activitãţi, configurare de la distanţã - instruirea utilizatorilor sistemului informatic şi ai specialiştilor IT.
Termene - interconectarea tuturor sistemelor informatice/aplicaţii existente în sistemul judiciar: iunie 2008 - crearea celorlalte aplicaţii: iunie 2009 - implementarea întregului sistem: decembrie 2009
10.2 Managementul resurselor financiare şi materiale, mamagememtul pregãtirii şi execuţiei bugetare
Aceastã etapã implicã: - definirea cerinţelor - organizarea unei licitaţii publice pentru stabilirea companiei care va dezvolta sistemul informatic - analiza cerinţelor si definirea specificaţiilor funcţionale - dezvoltarea sistemului informatic - acceptarea specificaţiilor funcţionale - dezvoltare şi implementare - extinderea sistemului informatic la nivel naţional în toate unitãţile penitenciare - instruirea utilizatorilor şi a personalului IT calificat - organizarea unui centru de suport tehnic centralizat
Rezultate aşteptate: - Creşterea eficientei gestionãrii si planificãrii resurselor financiar contabile - Automatizarea funcţiilor financiar contabile - Optimizarea şi automatizarea planificãrii financiar contabile la nivelul ordonatorilor de credite - Planificarea financiarã, previziuni bugetare - Managementului costurilor şi serviciilor - Raportãri şi analize comparative - Indicatori de performantã privind activitatea de mentenanţã şi analiza costurilor - Indicatori de performantã pentru analiza costurilor - Achiziţionarea licenţelor pentru sistemul portal în vederea dezvoltãrii unor aplicaţii ulterioare cu costuri minime - Instruirea utilizatorilor în folosirea unui portal - Instruirea specialiştilor IT în gestionarea unui astfel de portal
Termene - Definirea cerinţelor - 2006 - Stabilirea companiei ce va realiza proiectul - 2006 - implementarea sistem informatic -2006- 2007 - instruirea utilizatorilor şi deplina utilizare 2007-2008
- 3,2 milioane $ finanţare proiect împrumut Banca Mondialã 2007 - 3,2 milioane $ finanţare proiect împrumut Banca Mondialã 2008
10.3 Crearea unui sistem informatic de management al resurselor umane (MRU) pentru Ministerul de Justiţie, instanţele de judecatã şi Consiliul saperior al magistraturii care sã poatã fi uşor adaptabil oricãrei componente a sistemului jadicia (200-2008)
Aceastã etapã implicã: - definirea cerinţelor - organizarea unei licitaţii publice pentru stabilirea companiei care va dezvolta sistemul informatic - analiza cerinţelor si definirea specificaţiilor funcţionale - acceptarea specificaţiilor funcţionale - dezvoltare şi implementare - extinderea sistemului informatic la nivel naţional în ordinea prioritãţilor - instruirea utilizatorilor şi a personalului IT calificat - organizarea unui centru de suport tehnic centralizat
Rezultate aşteptate: - crearea sistemului informatic MRU: 1. realizarea unor baze de date necesare eficientizãrii şi transparentizãrii activitãţii de resurse umane la nivelul fiecãrei instanţe 2. realizarea unei baze de date consolidate necesare eficientizãrii şi transparentizãrii activitãţii de resurse umane la nivelul Ministerului Justiţiei şi al Consiliului Superior al Magistraturii 3. urmãrirea eficientã şi transparentã a carierei magistraţilor şi personalului auxiliar 4. creşterea eficienţei gestionãrii resurselor umane prin posibilitatea determinãrii în orice moment a structurii personalului dupã diferite criterii şi prin posibilitatea elaborãrii unor strategii eficiente de contracarare a deficienţelor 5. proceduri de analiza statistica a datelor (tehnologii OLAP) pentru crearea de prognoze si predicţii despre evoluţia resurselor umane, necesitãţile viitoare, etc.
Termene - stabilirea cerinţelor: 2006 - licitaţie publica şi stabilirea companiei care va dezvolta MRU: 2006 - dezvoltare software: 2006-2007 - implementarea la nivel naţional: 2007-2008 - instruirea utilizatorilor: 2008
11. Interconectarea sistemului informatic integrat judiciar cu alte sisteme informatice din administraţia publicã, la nivel naţional şi european (2006-2009).
Aceasta etapa implicã: - analiza sistemelor informatice existente - definirea structurilor de informaţii schimbate între diferitele sisteme existente la nivelul autoritãţilor publice - schimbul de date dintre sistemul informatic judiciar şi alte sisteme informatice
Rezultate aşteptate: - Interconectarea sistemului informatic integrat judiciar cu alte sisteme informatice din administraţia publicã, la nivel naţional şi european
Termene - Interconectarea sistemului informatic integrat judiciar cu alte sisteme informatice din administraţia publicã, la nivel naţional şi european: decembrie 2009
Costuri estimative: - urmeazã a fi determinate ______________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email