Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUTUL din 12 aprilie 2023  Consiliului Consultativ al Turismului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 STATUTUL din 12 aprilie 2023 Consiliului Consultativ al Turismului

EMITENT: Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 370 din 2 mai 2023
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 681 din 12 aprilie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 370 din 2 mai 2023.
──────────
    CAP. I
    Cadrul general
    ART. 1
    Consiliul Consultativ al Turismului (C.C.T.) este organism de consultanţă care funcţionează pe lângă ministrul antreprenoriatului şi turismului.

    ART. 2
    C.C.T. are în componenţă: reprezentanţi ai operatorilor economici, ai asociaţiilor, federaţiilor, fundaţiilor profesionale şi organizaţiilor patronale cu activitate în domeniul turismului, ai organizaţiilor de sprijin al mediului de afaceri recunoscute prin lege sau hotărâre a Guvernului, care au ca membri operatori din domeniul turismului, precum şi ai operatorilor economici definiţi la art. 3 din anexa nr. 1 la ordin.

    ART. 3
    Entităţile prevăzute la art. 2 dobândesc calitatea de membru în Consiliul Consultativ al Turismului dacă îndeplinesc cumulativ, pentru fiecare categorie, cerinţele prevăzute în anexa nr. 1 la ordin.

    CAP. II
    Atribuţiile C.C.T.
    ART. 4
    (1) Atribuţiile C.C.T. sunt următoarele:
    a) propune programe, strategii şi proiecte care să asigure creşterea competitivităţii ofertei de turism în România;
    b) propune acţiuni care conduc la creşterea şi diversificarea produselor turistice;
    c) analizează problematica curentă a activităţii de turism şi formulează propuneri pentru îmbunătăţirea acesteia, inclusiv formarea profesională;
    d) recomandă modificări ale cadrului legislativ din domeniul turismului în vederea îmbunătăţirii activităţii turistice şi creşterii numărului de turişti;
    e) analizează şi face propuneri cu privire la târgurile şi expoziţiile internaţionale de turism la care Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului participă cu stand oficial.

    (2) C.C.T. poate îndeplini şi alte atribuţii care să asigure realizarea scopului şi responsabilităţilor care îi revin.
    (3) Propunerile şi documentele rezultate din activitatea C.C.T. sunt înaintate ministrului antreprenoriatului şi turismului, pentru a le valorifica în procesul decizional.

    CAP. III
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a C.C.T.
    ART. 5
    (1) Conducerea C.C.T. este asigurată de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi de majoritatea membrilor în prima şedinţă, sprijiniţi de un consiliu director.
    (2) Consiliul director are o împărţire pe sectoare de activitate şi competenţe necesare, membrii acestuia fiind aleşi din rândul membrilor C.C.T., astfel:
    - hoteluri - 2 locuri (lanţuri şi brand, antreprenorial);
    – restaurante - 2 locuri: lanţuri şi individual;
    – balneo + wellness - 2 locuri;
    – ecoturism - 1 loc;
    – agroturism - 1 loc;
    – organizare de evenimente mari - 1 loc;
    – ghizi - 1 loc;
    – agenţii de turism - 3 locuri: incoming, turism intern, turism de MICE (Meetings, Incentives, Conventions, Exhibitions);
    – reprezentant al organizaţiilor de management al destinaţiilor (OMD) - 1 loc;
    – transport/aeroporturi - 1 loc;
    – organizaţiile definite la art. 2 alin. (2) din anexa nr. 1 la ordin - 1 loc;
    – învăţământ/educaţie - 1 loc.


    ART. 6
    Nominalizarea reprezentanţilor în C.C.T. se realizează prin desemnarea în scris a acestora (titulari şi supleanţi) de către conducătorii entităţilor prevăzute la art. 1-3 din anexa nr. 1 la ordin şi se transmite către Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului în cadrul documentaţiei de înscriere în C.C.T.

    ART. 7
    (1) Reprezentanţii titulari şi supleanţi în C.C.T. sunt validaţi în prima şedinţă a C.C.T., în baza mandatelor scrise primite din partea entităţilor care au calitate de membri, iar din rândul acestora se vor alege prin vot membrii Consiliului director.
    (2) O persoană nu poate fi nominalizată la mai mult de o poziţie în cadrul Consiliului director.
    (3) Candidaturile pentru o poziţie în cadrul Consiliului director vor fi transmise cu minimum 5 zile înainte de prima şedinţă.

    ART. 8
    În funcţie de tematica înscrisă pe ordinea de zi, la şedinţele C.C.T. pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai oricăror alte entităţi private care nu sunt membre în cadrul C.C.T. şi care au atribuţii privind subiectele dezbătute.

    ART. 9
    (1) Reuniunile C.C.T. se convoacă de către preşedinte, la solicitarea ministrului antreprenoriatului şi turismului, prin secretariatul consiliului.
    (2) Preşedintele poate convoca C.C.T. ori de câte ori este necesar pentru a dezbate tematici, în limita atribuţiilor din prezentul statut, cu scopul de a înainta propuneri ministrului antreprenoriatului şi turismului.
    (3) Trimestrial, preşedintele şi membrii Consiliului director al C.C.T. se întâlnesc într-o şedinţă de analiză la care va participa şi ministrul antreprenoriatului şi turismului.

    ART. 10
    (1) Secretariatul C.C.T. este numit de Consiliul director.
    (2) Ministrul antreprenoriatului şi turismului va desemna două persoane, una din cadrul Direcţiei generale turism şi una din cadrul Direcţiei relaţia cu Parlamentul, pentru a menţine legătura cu C.C.T.

    ART. 11
    Ordinea de zi a reuniunii C.C.T. va include tematici aferente atribuţiilor acestuia, rezultate din legislaţia în vigoare, sau tematici de interes în domeniul turismului.

    ART. 12
    Tematicile incluse pe ordinea de zi vor fi analizate, după caz, de grupurile de lucru constituite pe domenii ale C.C.T., care vor prezenta punctul de vedere referitor la acestea, precum şi propunerea pentru dezbatere în plenul C.C.T.

    ART. 13
    (1) Convocarea reuniunii C.C.T. se face de către secretariat, prin e-mail, cu minimum 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită, iar materialele aferente punctelor de pe ordinea de zi se transmit fiecărui membru al C.C.T. în termenul stabilit pentru convocare.
    (2) În situaţii excepţionale, reuniunea C.C.T. se poate convoca şi într-un termen mai scurt decât cel prevăzut la alin. (1), dar nu mai puţin de 36 de ore.

    ART. 14
    În situaţia în care un reprezentant titular al unui membru al C.C.T. nu poate participa la reuniune din motive obiective, acesta va fi înlocuit de către reprezentantul supleant.

    ART. 15
    Reuniunea C.C.T. se poate desfăşura numai în condiţiile participării majorităţii membrilor înregistraţi în registrul de evidenţă a componenţei C.C.T. până la data convocării respective.

    ART. 16
    (1) Hotărârile C.C.T. se adoptă cu votul a 75% din membrii prezenţi la reuniune.
    (2) Procedura de adoptare a hotărârilor este prin vot deschis.
    (3) În caz de paritate, votul preşedintelui este determinant pentru luarea hotărârii.
    (4) Minuta şedinţei se trimite tuturor participanţilor, care pot formula observaţii în termen de 36 de ore de la primire. În caz contrar, se consideră acceptarea oficială a minutei.
    (5) În cazul în care există disonanţă pe câte un subiect, se va specifica în minută opinia diferită de decizie, dar doar la solicitarea celui/celor care a/au avut altă opinie.

    ART. 17
    În situaţia în care la şedinţele C.C.T. sunt invitaţi şi reprezentanţi ai unor entităţi care nu sunt membre ale acestuia, lista invitaţilor care participă la C.C.T. se aprobă de preşedinte, la propunerea secretariatului. Secretariatul va asigura transmiterea către invitaţi a ordinii de zi şi a materialelor aferente.

    ART. 18
    Pentru desfăşurarea operativă a activităţii C.C.T. se constituie şi funcţionează în cadrul C.C.T. următoarele grupuri de lucru permanente:
    a) grup de lucru pentru târguri;
    b) grup de lucru pentru legislaţie;
    c) grup de lucru pentru educaţie;
    d) grup de lucru pentru dezvoltare şi investiţii.


    ART. 19
    În funcţie de domeniul de activitate al fiecărui grup de lucru, membrii Consiliului Consultativ al Turismului desemnează specialişti şi experţi în cadrul grupului respectiv.

    ART. 20
    Grupurile de lucru au atribuţii privind elaborarea materialelor ce urmează a fi supuse dezbaterii, analiza problematicii specifice domeniilor de activitate şi luarea de decizii cu privire la tematica dezbătută, pe care le transmit către Consiliul director.

    ART. 21
    Coordonatorii grupurilor de lucru pe domenii de activitate sunt aleşi prin vot deschis în prima şedinţă de comisie, din cadrul membrilor Consiliului director.

    ART. 22
    În funcţie de tematica aflată pe ordinea de zi, membrii C.C.T. pot decide convocarea unui grup de lucru pentru analizarea anumitor subiecte cu caracter specific unui anumit domeniu de activitate.

    ART. 23
    (1) Secretariatul fiecărui grup de lucru se asigură de unul dintre membri, nominalizat de către coordonatorul ales, care are obligaţia întocmirii minutei şedinţei grupului de lucru respectiv şi transmiterii acesteia către Consiliul director.
    (2) Convocarea membrilor grupurilor de lucru se face de către secretariat, la iniţiativa coordonatorului, cu minimum 10 zile lucrătoare înainte de data întrunirii grupului de lucru, prin e-mail, iar transmiterea materialelor se realizează în acelaşi termen.

    ART. 24
    La şedinţele grupurilor de lucru pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului care au atribuţii privind subiectele înscrise pe ordinea de zi.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016