Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUT din 13 decembrie 1960  al AGENTIEI*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUT din 13 decembrie 1960 al AGENTIEI*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 29 ianuarie 1999


-------

*) Traducere.

ART. 1
1. Agentia este organul raspunzator de indeplinirea obiectivelor si de executarea sarcinilor enuntate de conventie sau stabilite de Adunarea Generala ori de Consiliu si de organele din subordinea acestora. Ea stabileste si prezinta organelor competente propuneri privind exercitarea functiilor si executarea sarcinilor acestora, precum si a altor sarcini delegate Organizatiei. Ea acorda, de asemenea, asistenta Adunarii Generale si Consiliului, precum si organelor din subordinea acestora la executarea functiilor lor de supraveghere.
2. In exercitiul functiunilor sale, Agentia poate fi asistata, daca este necesar, de experti civili si militari, desemnati de statele sau de organizatiile care presteaza serviciile in cauza.
3. Agentia actioneaza ca punct de centralizare a cooperarii si coordonarii interguvernamentale in domeniul navigatiei aeriene. Ea prezinta propuneri si acorda sprijinul necesar pentru convergenta spre un sistem european uniform de management al traficului aerian si pentru punerea acestuia in aplicare.
4. Agentia presteaza in special servicii de reglementare, informare, sprijin si consultanta partilor contractante si, pe baza acordurilor incheiate in aplicarea art. 2 al conventiei, unor organizatii internationale recunoscute si unor state necontractante.
5. In mod special, Agentia:
a) coordoneaza planurile de punere in aplicare ale partilor contractante, pentru a asigura convergenta spre un sistem european uniform de management al traficului aerian;
b) examineaza problemele relevante din domeniul navigatiei aeriene studiate de Organizatia Aviatiei Civile Internationale (O.A.C.I.) sau de alte organizatii internationale din domeniul aviatiei civile, coordoneaza si prezinta modificari ale documentelor O.A.C.I.;
c) elaboreaza propuneri de planuri detaliate vizand armonizarea si integrarea serviciilor si sistemelor de trafic aerian, in special componentele la sol si la bordul aeronavelor ale sistemelor de navigatie aeriana ale partilor contractante, in vederea realizarii unui sistem european uniform de management al traficului aerian;
d) elaboreaza propuneri privind mecanismul de planificare si de organizare strategica a rutelor si a structurilor de sprijin al spatiului aerian, in colaborare cu experti civili si militari, desemnati de state;
e) elaboreaza propuneri in scopul armonizarii reglementarilor privind serviciile de trafic aerian, elaboreaza politici corelate sau comune pentru imbunatatirea gestiunii traficului aerian pe si in apropierea aeroporturilor si sprijina imbunatatirea eficacitatii si flexibilitatii folosirii spatiului aerian de catre utilizatorii civili si militari;
f) face propuneri sau joaca un rol consultativ in toate aspectele de politica generala si de planificare. Domeniul de actiune al Agentiei nu este limitat la managementul traficului aerian in ruta, ci, dimpotriva, este largit pentru a permite o abordare integrata, "poarta la poarta" a gestiunii traficului aerian. Pentru a pregati aceste propuneri, Agentia beneficiaza de asistenta expertilor nationali;
g) studiaza si promoveaza masuri pentru imbunatatirea eficacitatii si randamentului in domeniul navigatiei aeriene;
h) elaboreaza criterii, proceduri si metode comune pentru a asigura o eficacitate si o calitate maxima a sistemelor de management al traficului aerian si al serviciilor de trafic aerian;
i) coordoneaza programele de cercetare, dezvoltare, testare si evaluare (RDTE) ale organizatiilor nationale de management al traficului aerian, intre altele, colectarea si difuzarea rezultatelor;
j) realizeaza studii, teste si cercetari aplicate comune, precum si alte dezvoltari tehnice;
k) defineste, concepe, pune la punct, valideaza si organizeaza realizarea unui sistem uniform de management al traficului aerian in Europa, sub egida Consiliului.
6. Atunci cand presteaza servicii de navigatie aeriana, Agentia are ca obiectiv:
a) sa preintampine abordaje intre aeronave;
b) sa asigure fluxul ordonat si rapid al traficului aerian;
c) sa furnizeze consultanta si informatii utile pentru executarea sigura si eficace a zborurilor;
d) sa alerteze organele corespunzatoare cu privire la aeronavele care au nevoie de ajutorul serviciilor de cautare si salvare si sa dea acestor organe concursul necesar.
7. Agentia va actiona in stransa colaborare cu organizatiile utilizatorilor, in scopul satisfacerii cat mai eficace si mai economic a necesitatilor aviatiei civile. Ea actioneaza in stransa colaborare cu autoritatile militare, in scopul satisfacerii in aceleasi conditii a necesitatilor speciale ale aviatiei militare.
8. In scopul indeplinirii misiunii sale, Agentia poate, intre altele, sa construiasca si sa exploateze cladirile si instalatiile care ii sunt necesare. Cu toate acestea, ea va recurge la serviciile tehnice nationale si la instalatiile nationale existente ori de cate ori acest lucru se justifica din punct de vedere tehnic si economic, pentru a evita munca dubla.
ART. 2
1. Sub rezerva puterilor conferite Adunarii Generale si Consiliului, Agentia este administrata de un director general, care se bucura de o larga independenta manageriala in ceea ce priveste punerea in aplicare, folosirea si operarea eficienta a resurselor tehnice, financiare si de personal pe care le are la dispozitie. In acest sens, el poate lua orice masuri pe care le considera necesare pentru a-si indeplini obligatiile.
2. Cu toate acestea, in vederea supunerii spre aprobare Consiliului, in conformitate cu prevederile conventiei, directorul general:
a) elaboreaza programe de lucru anuale si cincinale, prezentand efectele asupra evolutiei costurilor si ratele unitare;
b) pregateste planul financiar cincinal si bugetul, inclusiv obligatiile financiare, si, asa cum este prevazut in Anexa IV, ratele unitare si tarifele;
c) prezinta Consiliului un raport anual asupra activitatilor si situatiei financiare a Organizatiei;
d) prezinta principiile care guverneaza structura generala a Agentiei, detaliile acestei structuri fiind in raspunderea exclusiva a directorului general.
3. In plus, directorul general:
a) prezinta rapoarte la intervale regulate si cere instructiuni Consiliului ori de cate ori obiectivele sau termenele risca sa nu fie indeplinite ori limitele sau plafoanele financiare risca sa fie depasite sau in cazul unor modificari majore aduse programelor;
b) negociaza acordurile prevazute la art. 2 al conventiei in cadrul directivelor date de Consiliu.
ART. 3
Directorul general elaboreaza si prezinta Consiliului spre aprobare regulamentul contractelor privind:
a) incheierea de contracte pentru furnizarea de bunuri si servicii Organizatiei;
b) furnizarea de bunuri si servicii de catre Organizatie;
c) vanzarea sau lichidarea activelor excedentare.
ART. 4
Directorul general elaboreaza si prezinta Consiliului spre aprobare Regulamentul financiar care stabileste, intre altele, conditiile care guverneaza plata contributiilor nationale, precum si conditiile de recurgere la imprumuturi de catre Agentie, si asigura un bun management financiar, inclusiv auditul intern.
ART. 5
1. Fara a prejudicia dreptul partilor contractante de a prezenta propuneri, directorul general elaboreaza si prezinta Consiliului spre aprobare Statutul administrativ al personalului Agentiei:
a) acesta va include, intre altele, prevederi referitoare la nationalitatea personalului, procedurile si principiile de selectare si recrutare, scara de salarii, pensii, impozite interne, incompatibilitatile, secretul profesional si continuitatea in serviciu;
b) personalul Agentiei va fi recrutat dintre cetatenii partilor contractante. Personalul din statele necontractante poate fi folosit in cadrul acordurilor prevazute la art. 2 paragraful 3 al conventiei sau, in cazuri exceptionale, pe baza unei decizii bine motivate de catre directorul general.
2. Tribunalul Administrativ al Organizatiei Internationale a Muncii este singurul competent sa judece litigii intre Organizatie si personalul Agentiei, cu excluderea totala a oricarei alte jurisdictii, nationale sau internationale.
ART. 6
1. Directorul general este numit de Adunarea Generala pe o perioada de 5 ani, cu o majoritate ponderata, sub rezerva ca aceasta majoritate sa fie de minimum trei patrimi din voturile ponderate exprimate, potrivit ponderarii prevazute la art. 11 al conventiei, si cel putin trei patrimi dintre partile contractante sa isi fi exprimat votul. Mandatul acestuia poate fi reinnoit o singura data, in acelasi mod. Statutul directorului general este aprobat de Consiliu.
2. Directorul general reprezinta Organizatia in justitie si in toate actele vietii civile.
3. In plus, in conformitate cu politicile stabilite de Adunarea Generala si de Consiliu, directorul general:
a) poate numi personalul si poate sa il concedieze in conformitate cu Statutul administrativ al personalului; angajarile in functii de gradul A1 si A2 pentru un termen normal de serviciu de 5 ani, care poate fi reinnoit o singura data, sunt prezentate spre aprobare Consiliului;
b) poate contracta imprumuturi, in conditiile prevazute in Regulamentul financiar si in limitele stabilite in acest scop de Consiliu;
c) poate incheia contracte, in conformitate cu Regulamentul contractelor mentionat la art. 3 si in limitele stabilite in acest scop de Consiliu;
d) elaboreaza si prezinta Consiliului spre aprobare Regulamentul privind protectia datelor, prevazut la art. 7 paragraful 2 lit. I din conventie;
e) elaboreaza si prezinta Consiliului spre aprobare regulile si procedurile aplicabile normelor, specificatiilor si practicilor referitoare la sistemele si serviciile de gestionare a traficului aerian.
4. Directorul general se achita de aceste functii fara a anunta, in prealabil, Consiliul, dar in toate cazurile va tine la curent Consiliul in legatura cu masurile luate in exercitarea puterilor amintite anterior.
5. Consiliul va stabili conditiile in care directorul general poate fi inlocuit, in cazul in care nu isi poate indeplini indatoririle.
ART. 7
1. Bugetul trebuie sa fie echilibrat in ceea ce priveste veniturile si cheltuielile. Estimari ale tuturor veniturilor si cheltuielilor Agentiei vor fi facute pentru fiecare exercitiu bugetar.
2. Exercitiul bugetar incepe la 1 ianuarie si se termina la 31 decembrie.
3. Proiectul bugetului si planul financiar cincinal sunt prezentate Consiliului spre aprobare de catre directorul general cel mai tarziu la 31 octombrie al anului precedent.
ART. 8
1. Organizatia poate recurge la imprumuturi pe pietele financiare internationale pentru a obtine resursele necesare pentru indeplinirea obiectivelor sale.
2. Organizatia poate contracta imprumuturi pe pietele financiare internationale ale unei parti contractante, in conformitate cu legea nationala privind imprumuturile interne sau, in absenta unei asemenea reglementari, cu acordul partii contractante.
3. Regulamentul financiar stabileste procedurile prin care organizatia poate contracta si rambursa imprumuturi.
4. Fiecare buget si fiecare plan financiar cincinal stabilesc suma maxima pe care Organizatia o poate imprumuta in cursul anilor acoperiti de buget si de planul financiar cincinal.
5. In problemele la care se refera prezentul articol Organizatia actioneaza de comun acord cu autoritatile competente ale partilor contractante sau cu bancile de emisiune ale acestora.
ART. 9
Bugetul si planul financiar cincinal pot fi revizuite in timpul exercitiului bugetar, daca imprejurarile o cer, in conformitate cu cerintele prevazute pentru elaborarea si aprobarea acestora.
ART. 10
1. Conturile tuturor incasarilor si cheltuielilor bugetare si managementul financiar al Agentiei vor fi examinate anual de catre un Birou de audit.
2. Biroul de audit va fi ajutat de auditori-consilieri externi. Firma externa de auditori-consilieri va fi numita de Consiliu pe un termen de 3 ani, potrivit lit. f) paragraful 2 al art. 7 din conventie.
3. Verificarea efectuata de Biroul de audit impreuna cu auditorii-consultanti externi are ca obiect constatarea regularitatii incasarilor si cheltuielilor si asigurarea unei bune gestiuni financiare. Biroul de audit prezinta Consiliului, la incheierea fiecarui exercitiu bugetar, un raport, la care se anexeaza observatiile Agentiei. Consiliul poate da dispozitie Agentiei sa ia masurile corespunzatoare recomandate in raportul de audit, potrivit lit. a) paragraful 2 al art. 7 din conventie.
4. Biroul de audit va asigura ca in cadrul Agentiei este pus la punct un mecanism de control intern corespunzator, conform practicii si principiilor de management.
5. Biroul de audit, in conformitate cu mandatul sau, poate examina orice alte probleme financiare ale Agentiei.
ART. 11
1. La cererea Consiliului, actionand din proprie initiativa sau la cererea directorului general, serviciile Agentiei pot face obiectul unor inspectii administrative sau tehnice.
2. Aceste inspectii sunt efectuate de agenti apartinand administratiilor partilor contractante, cu asistenta externa, daca este cazul. Fiecare grup de inspectie trebuie sa fie format din cel putin doua persoane de nationalitati diferite. Orice grup de inspectie va trebui sa includa, in masura posibilitatilor, o persoana care a participat la o inspectie anterioara.
ART. 12
Consiliul stabileste limbile de lucru ale Agentiei.
ART. 13
Agentia va emite publicatiile necesare pentru functionarea sa.
ART. 14
Toate proiectele de modificare a Statutului sunt supuse spre aprobare Adunarii Generale, in conformitate cu prevederile lit. d) paragraful 1 al art. 6 din conventie.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016