Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUT din 12 iulie 2006  al Scolii Nationale de Sanatate Publica si Management Sanitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUT din 12 iulie 2006 al Scolii Nationale de Sanatate Publica si Management Sanitar

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 680 din 8 august 2006

SECŢIUNEA I
Misiunea şi cadrul legal al desfãşurãrii activitãţilor Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar

ART. 1
Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar are, potrivit prevederilor legale, urmãtoarele roluri fundamentale:
a) de fundamentare metodologicã şi certificare a standardelor de formare şi perfecţionare în domeniul managementului sanitar, prin:
- elaborarea metodologiei şi a standardelor de formare a competenţelor manageriale în domeniul sanitar;
- elaborarea şi gestionarea metodologiei de certificare a competenţelor manageriale în domeniul sanitar;
b) de formare şi perfecţionare a personalului cu studii superioare, precum şi a celui cu studii medii şi postliceale, cu precãdere din domeniul sanitar, inclusiv pentru personalul din administraţia publicã sanitarã, prin:
- organizarea şi desfãşurarea de cursuri în domeniul sãnãtãţii publice, administraţiei şi managementului sanitar;
- organizarea şi desfãşurarea de cursuri universitare de masterat în specializãrile sãnãtate publicã şi management sanitar, în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare;
- organizarea şi desfãşurarea de cursuri pentru funcţionarii publici din sistemul sanitar şi al asigurãrilor sociale de sãnãtate;
c) este responsabil naţional pentru atestatele de pregãtire complementarã în managementul serviciilor de sãnãtate, economie sanitarã şi management financiar, precum şi în managementul cabinetului medical şi promovarea sãnãtãţii;
d) de evaluare şi eficientizare a performanţelor sistemului de sãnãtate prin activitãţi specifice din domeniul sãnãtãţii publice şi al managementului sanitar, precum:
- desfãşurarea de activitãţi de cercetare-dezvoltare în domeniul sãnãtãţii publice şi private şi al managementului sanitar;
- efectuarea de studii şi aplicaţii, de analize şi proiecte în domeniul sãnãtãţii publice şi al managementului sanitar, precum şi desfãşurarea de activitãţi în domeniul promovãrii sãnãtãţii publice.
ART. 2
(1) Activitãţile definite în Statutul Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar, denumitã în continuare SNSPMS, se desfãşoarã avându-se în vedere, în principal, prevederile urmãtoarelor acte normative:
a) pentru obiectele de activitate cu specific de învãţãmânt, de formare şi perfecţionare profesionalã:
- <>Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, titlul XVI "Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar";
- acte normative emise în aplicarea legilor prevãzute mai sus: hotãrâri ale Guvernului, ordine, regulamente etc.;
b) pentru obiectele de activitate din domeniul cercetãrii-dezvoltã rii, acordãrii asistenţei tehnice, promovãrii sãnãtãţii, efectuãrii de studii şi aplicaţii, de analize şi proiecte pentru eficientizarea performanţelor sistemului de sãnãtate şi sprijinirea procesului de reformã în contextul integrãrii europene:
- <>Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, titlul XVI "Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar";
- acte normative emise în aplicarea legilor prevãzute mai sus: hotãrâri ale Guvernului, ordine, regulamente etc.;
c) pentru asigurarea sprijinului tehnic şi metodologic Comisiei interdepartamentale pentru asistenţã medicalã comunitarã:
- <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, titlul V "Asistenţa medicalã comunitarã" şi titlul XVI "Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar";
- acte normative emise în aplicarea legilor prevãzute mai sus: hotãrâri ale Guvernului, ordine, regulamente etc.;
d) pentru activitãţile de editare şi tipãrire a publicaţiilor de specialitate, precum şi pentru alte activitãţi conexe:
- <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, titlul V "Asistenţa medicalã comunitarã" şi titlul XVI "Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar";
- acte normative emise în aplicarea legilor prevãzute mai sus: hotãrâri ale Guvernului, ordine, regulamente etc.
(2) Activitãţile definite în Statutul SNSPMS se desfãşoarã având în vedere, în principal, prevederile actelor normative prevãzute la alin. (1), la care se adaugã celelalte acte normative aplicabile SNSPMS ca instituţie publicã finanţatã integral din venituri proprii.

SECŢIUNEA a II-a
Regulamentul Consiliului de administraţie al Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar

ART. 3
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte, de regulã, o datã pe lunã sau ori de câte ori interesele SNSPMS o cer, la convocarea preşedintelui sau la solicitarea a cel puţin o treime din numãrul membrilor consiliului de administraţie.
(2) Dezbaterile Consiliului de administraţie sunt conduse de preşedinte.
ART. 4
(1) Consiliul de administraţie îşi poate desfãşura activitatea în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceastã condiţie, şedinţa Consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile Consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi.
(3) La şedinţele Consiliului de administraţie este invitat, dupã caz, un reprezentant al salariaţilor SNSPMS.
ART. 5
Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, Consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analizã consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi recompensatã material conform prevederilor legale.
ART. 6
(1) Membrii Consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
(2) Membrii Consiliului de administraţie care s-au împotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru SNSPMS nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al Consiliului de administraţie.
(3) Membrii Consiliului de administraţie care nu au respectat dispoziţiile art. 6 alin. (2) rãspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate instituţiei ca urmare a acestui fapt.
ART. 7
Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã modificarea organigramei, statului de funcţii şi a structurii de personal a SNSPMS, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitãţi din structura sau din subordinea acesteia;
b) aprobã planul de învãţãmânt al SNSPMS;
c) aprobã procedurile de asigurare internã a calitãţii programelor de formare;
d) aprobã strategia de dezvoltare a SNSPMS, în concordanţã cu strategia generalã în domeniul propriu de activitate;
e) aprobã Statutul Consiliului ştiinţific şi pedagogic, numãrul membrilor, componenţa nominalã, precum şi condiţiile necesare pentru a face parte din Consiliul ştiinţific şi pedagogic al SNSPMS;
f) aprobã propunerile Consiliului ştiinţific şi pedagogic, strategia şi programele de cercetare-dezvoltare ale SNSPMS, în concordanţã cu strategia generalã în domeniul propriu de activitate;
g) propune Programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înainteazã spre aprobare Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
h) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al SNSPMS, care se depune la Ministerul Sãnãtãţii Publice în vederea aprobãrii conform reglementãrilor legale;
i) analizeazã, aprobã sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de SNSPMS în conformitate cu programele de dezvoltare adoptate, finanţate din surse proprii sau din credite bancare;
j) rãspunde pentru modul de administrare a întregului patrimoniu, pentru integritatea acestuia, precum şi pentru modul de utilizare a mijloacelor financiare ale instituţiei, potrivit legii;
k) aprobã taxele şi tarifele pentru produsele şi serviciile furnizate, în conformitate cu dispoziţiile legii, precum şi normativele de cheltuieli privind dotarea cu autoturisme şi consumul de carburanţi, costurile pentru convorbiri telefonice şi nivelul cheltuielilor pentru acţiuni de protocol;
l) aprobã utilizarea disponibilitãţilor în valutã, în condiţiile legii, precum şi deplasarea personalului în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar;
m) aprobã volumul creditelor bancare contractate şi stabileşte modul de rambursare a acestora, în condiţiile legii;
n) aprobã mandatul directorului general pentru negocierea contractului colectiv de muncã;
o) aprobã regulamentul intern în care vor fi inserate prevederi privind respectarea statutului personalului, disciplinei, protecţiei şi securitãţii la locul de muncã;
p) aprobã condiţiile de concurs pentru ocuparea posturilor de directori;
q) aprobã statul de funcţii al SNSPMS, detaliat pe specialitãţi;
r) aprobã organizarea şi funcţionarea subunitãţilor din structura şi din subordinea SNSPMS;
s) asigurã legãtura permanentã cu reprezentanţii salariaţilor, pentru rezolvarea operativã a problemelor ce apar, în scopul desfãşurãrii optime a activitãţilor SNSPMS;
t) analizeazã şi avizeazã proiectul bilanţului contabil anual şi al situaţiei financiare anuale, care se depune la Ministerul Sãnãtãţii Publice în vederea aprobãrii conform reglementãrilor legale;
u) analizeazã şi avizeazã propunerile de scoatere din funcţiune ale mijloacelor fixe din cadrul SNSPMS;
v) analizeazã şi avizeazã propunerile de declasare şi casare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar din cadrul SNSPMS;
w) organizeazã concursul pentru ocuparea funcţiei de director general al SNSPMS;
x) aprobã intrarea SNSPMS în consorţii universitare sau în parteneriate cu alte instituţii, potrivit legii;
y) aprobã atribuţiile structurilor din cadrul SNSPMS;
z) aprobã orice alte hotãrâri şi dispune mãsuri privind activitatea SNSPMS, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenţa altor organe.
ART. 8
(1) În primul trimestru al fiecãrui an, Consiliul de administraţie prezintã Ministerului Sãnãtãţii Publice un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
(2) Membrii Consiliului de administraţie au obligaţia de a informa periodic conducerile ministerelor pe care le reprezintã sau, dupã caz, a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate despre activitatea depusã în cadrul Consiliului de administraţie şi de a susţine interesele SNSPMS în faţa structurilor ai cãror reprezentanţi sunt.

SECŢIUNEA a III-a
Atribuţiile, responsabilitãţile şi competenţele Comitetului director

ART. 9
În conducerea executivã a SNSPMS, directorul general se consultã cu Comitetul director, compus din directorul general, directorul general adjunct şi ceilalţi directori din structura SNSPMS.
ART. 10
Comitetul director este organ consultativ al directorului general care propune acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor SNSPMS, rezultate din:
a) strategia de dezvoltare;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) programul anual de furnizare de servicii;
d) programul de investiţii;
e) sarcinile ce revin SNSPMS din contractele şi convenţiile de colaborare în domeniul cercetãrii, formãrii, precum şi din acţiunile care vizeazã sãnãtatea publicã şi managementul sanitar;
f) sistemul de asigurare a calitãţii produselor şi serviciilor de specialitate;
g) bugetul de venituri şi cheltuieli.
ART. 11
(1) Membrii Comitetului director îndeplinesc urmãtoarele responsabilitãţi principale:
a) propun repartizarea sarcinilor profesionale şi economico-financiare pe structuri componente, asigurând realizarea şi controlul activitãţilor;
b) propun mãsurile pentru asigurarea bazei materiale necesare desfãşurãrii activitãţilor, în limita resurselor financiare;
c) urmãresc modul cum sunt rezolvate sarcinile de cãtre personalul angajat al SNSPMS potrivit rãspunderilor şi competenţelor pe niveluri ierarhice şi structuri organizatorice şi propun mãsuri pentru armonizarea relaţiilor dintre structuri în scopul eficientizãrii activitãţilor;
d) aplicã mãsurile stabilite de Consiliul de administraţie pentru paza bunurilor unitãţii, protecţia patrimoniului şi a datelor, respectarea ordinii şi disciplinei;
e) propun mãsuri de armonizare a salarizãrii personalului în funcţie de contribuţia adusã la realizarea sarcinilor de serviciu, cu consultarea şefilor de compartimente;
f) controleazã şi monitorizeazã periodic îndeplinirea activitãţilor structurilor organizatorice;
g) asigurã realizarea materialelor şi documentãrilor necesare pentru desfãşurarea lucrãrilor Consiliului de administraţie;
h) propun atribuţiile structurilor din cadrul SNSPMS, precum şi pe cele ale posturilor din cadrul compartimentelor aferente fiecãrei structuri.
(2) Membrii Comitetului director îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de directorul general sau reieşite din hotãrârile Consiliului de administraţie al SNSPMS.
ART. 12
(1) Comitetul director se întruneşte bilunar sau ori de câte ori interesele SNSPMS o impun, la convocarea directorului general.
(2) La întrunirile Comitetului director participã în mod permanent un reprezentant al salariaţilor din SNSPMS şi pot fi invitate şi alte persoane, cu acordul directorului general.

SECŢIUNEA a IV-a
Atribuţiile şi rãspunderile Consiliului ştiinţific şi pedagogic

ART. 13
(1) Consiliul ştiinţific şi pedagogic este alcãtuit dintr-un numãr de membri stabilit de Consiliul de administraţie, potrivit prevederilor legale.
(2) Consiliul ştiinţific şi pedagogic realizeazã coordonarea activitãţilor de învãţãmânt şi cercetare-dezvoltare desfãşurate de SNSPMS.
(3) Consiliul ştiinţific şi pedagogic este alcãtuit din cadre didactice din învãţãmântul superior şi cercetãtori cu realizãri deosebite, numiţi pe o perioadã de 3 ani de Consiliul de administraţie al SNSPMS, conform prevederilor legale.
(4) Consiliul ştiinţific şi pedagogic este condus de un preşedinte, care este unul dintre reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii. Funcţia de vicepreşedinte al Consiliului ştiinţific şi pedagogic este îndeplinitã de cãtre directorul general al SNSPMS, care este de drept şi membru al acestui organism.
(5) Consiliul ştiinţific şi pedagogic se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu statutul propriu, aprobat de Consiliul de administraţie al SNSPMS.
ART. 14
Consiliul ştiinţific şi pedagogic al SNSPMS îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) participã la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare a Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul propriu de activitate şi a Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;
b) avizeazã planul de învãţãmânt al SNSPMS;
c) stabileşte procedurile de asigurare internã a calitãţii programelor de formare;
d) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice al Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã;
e) examineazã şi avizeazã proiectele de cercetare ştiinţificã, precum şi realizarea acestora;
f) avizeazã hotãrârile care implicã politica de cercetare a SNSPMS şi a ramurii de cercetare-dezvoltare;
g) propune mãsuri pentru dezvoltarea profesionalã şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
h) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului didactic şi de cercetare;
i) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirmã rezultatele concursurilor pentru funcţiile de cercetãtor ştiinţific, cercetãtor ştiinţific gradele I, II şi III;
j) propune organizarea de acţiuni cu caracter ştiinţific;
k) propune conducerii executive acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop didactic şi de cercetare ştiinţificã;
l) propune conducerii executive acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în strãinãtate pentru personalul SNSPMS.

SECŢIUNEA a V-a
Atribuţiile directorului general al SNSPMS

ART. 15
Conducerea executivã a SNSPMS este asiguratã de directorul general, numit potrivit reglementãrilor legale în vigoare, prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice, ministrului educaţiei şi cercetãrii şi preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, pentru un mandat de 3 ani, care poate fi reînnoit.
ART. 16
(1) Directorul general îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã personal sau prin delegat SNSPMS în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoane fizice sau juridice din ţarã ori din strãinãtate;
b) asigurã, cu consultarea, dupã caz, a Comitetului director, negocierea salariilor individuale ale personalului din SNSPMS şi aprobã salariile rezultate din negocierea directã;
c) angajeazã prin semnãturã unitatea în relaţiile cu terţii, în limita competenţelor aprobate de consiliul de administraţie şi stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare;
d) angajeazã şi concediazã personalul propriu al SNSPMS, în conformitate cu prevederile legale şi ale contractului colectiv de muncã;
e) aprobã norme de consum, potrivit limitelor prevederilor legale în vigoare, şi emite decizii privind organizarea şi desfãşurarea activitãţilor din cadrul SNSPMS, având în vedere reglementãrile legale;
f) emite decizii de cercetare administrativã pentru pagubele constatate, în conformitate cu prevederile legale;
g) numeşte şi revocã din funcţie conducãtorii subunitãţilor din structura şi din subordinea SNSPMS, precum şi directorii din structura organizatoricã a SNSPMS, cu avizul Consiliului de administraţie;
h) aprobã criteriile şi componenţa comisiilor de concurs pentru ocuparea posturilor din cadrul SNSPMS;
i) premiazã sau sancţioneazã personalul din SNSPMS, la propunerea şefilor ierarhici ai acesteia;
j) aprobã comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetãtor ştiinţific gradele I, II şi III şi cercetãtor ştiinţific, la propunerea Consiliului ştiinţific şi pedagogic;
k) are atribuţiile şi rãspunderile unui ordonator de credite pentru fondurile prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli al SNSPMS, conform prevederilor legale în vigoare;
l) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale altor persoane cu funcţii de conducere în SNSPMS;
m) organizeazã şi rãspunde de întocmirea şi prezentarea urmãtoarelor lucrãri în vederea avizãrii, aprobãrii sau, dupã caz, informãrii Consiliului de administraţie al SNSPMS:
- modificarea stucturii organizatorice şi funcţionale a SNSPMS, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitãţi din structura sau din subordinea acesteia;
- strategia de dezvoltare a SNSPMS, în concordanţã cu strategia generalã în domeniul propriu de activitate;
- Statutul Consiliului ştiinţific şi pedagogic, numãrul membrilor, componenţa nominalã, precum şi condiţiile necesare pentru a face parte din Consiliul ştiinţific şi pedagogic al SNSPMS;
- propunerile Consiliului ştiinţific şi pedagogic, strategia şi programele de cercetare-dezvoltare ale SNSPMS, în concordanţã cu strategia generalã în domeniul propriu de activitate;
- Programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înainteazã spre aprobare Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
- proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al SNSPMS, care se depune la Ministerul Sãnãtãţii Publice în vederea aprobãrii conform reglementãrilor legale;
- listele cu investiţiile care urmeazã a fi realizate de SNSPMS în conformitate cu programele de dezvoltare adoptate, finanţate din surse proprii sau din credite bancare;
- propuneri de taxe şi tarife pentru produsele şi serviciile furnizate de SNSPMS, în conformitate cu dispoziţiile legii;
- propunerea de utilizare a disponibilitãţilor în valutã, în condiţiile legii;
- propunerea de contractare a volumului creditelor bancare şi a modului de rambursare a acestora, în condiţiile legii;
- propunerea mandatului directorului general pentru negocierea contractului colectiv de muncã;
- propunerea regulamentului intern privind respectarea statutului personalului, disciplinei, protecţiei şi securitãţii la locul de muncã;
- propunerea privind modul de organizare şi funcţionare a subunitãţilor din structura şi din subordinea SNSPMS;
- propunerea privind criteriile şi componenţa comisiei de concurs pentru ocuparea posturilor de conducere din cadrul SNSPMS;
- proiectul bilanţului contabil anual şi al situaţiei financiare anuale, care se depune dupã avizare la Ministerul Sãnãtãţii Publice în vederea aprobãrii conform reglementãrilor legale;
- propunerile de scoatere din funcţiune ale mijloacelor fixe din cadrul SNSPMS;
- propunerile de declasare şi casare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar din cadrul instituţiei;
- propunerile privind atribuţiile structurilor din cadrul SNSPMS;
n) aprobã, dupã caz, propunerile Comitetului director, pentru îndeplinirea acţiunilor concrete necesare pentru realizarea obiectivelor SNSPMS, privind:
- repartizarea sarcinilor profesionale şi economico-financiare pe structuri componente, asigurând realizarea şi controlul activitãţilor;
- mãsurile pentru asigurarea bazei materiale necesare desfãşurãrii activitãţilor, în limita resurselor financiare;
- aplicarea mãsurilor stabilite de Consiliul de administraţie pentru paza bunurilor unitãţii, protecţia patrimoniului şi a datelor, respectarea ordinii şi disciplinei;
- dispunerea mãsurilor de armonizare a salarizãrii personalului în funcţie de contribuţia adusã la realizarea sarcinilor de serviciu, în condiţiile legii;
- controlul şi monitorizarea periodicã privind îndeplinirea activitãţilor pe structurile componente şi materialele elaborate;
o) analizeazã, aprobã sau, dupã caz, prezintã pentru aprobare Consiliului de administraţie documentele şi lucrãrile întocmite de Consiliul ştiinţific şi pedagogic, astfel:
- strategia de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare a Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul propriu de activitate şi a Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;
- proiectele de cercetare ştiinţificã, precum şi propunerile de realizare a acestora;
- planul de învãţãmânt al SNSPMS;
- procedurile de asigurare internã a calitãţii programelor de formare;
- hotãrârile care implicã politica de cercetare a SNSPMS şi a ramurii de cercetare-dezvoltare;
- mãsurile pentru dezvoltarea profesionalã şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
- modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului didactic şi de cercetare;
- organizarea de acţiuni cu caracter ştiinţific;
- acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop didactic şi de cercetare ştiinţificã;
- acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în strãinãtate pentru personalul SNSPMS;
p) aprobã fişele de post din cadrul compartimentelor aferente fiecãrei structuri a SNSPMS.
(2) Directorul general îndeplineşte orice alte atribuţii care îi sunt delegate de Consiliul de administraţie sau îi revin potrivit prevederilor legale în vigoare.

SECŢIUNEA a VI-a
Resurse umane. Drepturile şi obligaţiile personalului

ART. 17
(1) Personalul SNSPMS este constituit din:
- personal didactic;
- personal de cercetare;
- personal de expertizã şi consultanţã în domeniul sãnãtãţii publice şi managementului sanitar;
- personal tehnico-economic, de altã specialitate şi administrativ.
(2) Personalul necesar pentru realizarea obiectelor de activitate ale SNSPMS poate fi angajat, potrivit prevederilor legale în vigoare, pe perioadã nedeterminatã, pe perioadã determinatã sau prin alte forme contractuale.
(3) SNSPMS are normate 10 posturi de personal didactic sau cu grad ştiinţific echivalent, pentru primii 2 ani de la intrarea în vigoare a <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, titlul XVI "Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar", iar ulterior, în funcţie de necesitãţi, numãrul acestor posturi se va stabili cu aprobarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(4) Posturile de personal didactic vor fi ocupate conform legislaţiei în vigoare.
(5) Pentru nevoile de formare interdisciplinare se va putea recurge la resurse umane existente în cadrul instituţiilor universitare şi organizaţiilor interne şi internaţionale cu activitate în domeniu.
(6) Atribuţiile personalului SNSPMS vor fi stabilite prin fişa postului.
ART. 18
(1) Personalul SNSPMS are drepturile care decurg din legislaţia muncii, din prezentul statut, precum şi din prevederile contractului colectiv de muncã şi ale contractului individual de muncã.
(2) Personalul SNSPMS are şi urmãtoarele drepturi care decurg din calitatea de angajat la aceastã instituţie:
a) dreptul la deplina libertate de gândire, de conştiinţã şi de manifestare în activitatea de învãţãmânt, de expertizã şi de consultanţã în domeniul sãnãtãţii publice şi managementului sanitar, de exprimare liberã a opiniilor profesionale;
b) dreptul la dezvoltare profesional-ştiinţificã, de participare la diferite forme de perfecţionare şi de utilizare a bazei materiale şi resurselor învãţãmântului în scopul realizãrii obligaţiilor profesionale;
c) dreptul de cercetare ştiinţificã în orice domeniu ce se considerã necesar pentru realizarea obiectelor de activitate, cu respectarea normelor deontologice ale cercetãrii ştiinţifice;
d) dreptul la libera comunicare/publicare a rezultatelor cercetãrii în ţarã şi în strãinãtate, în limitele prevãzute în contractul individual de muncã;
e) dreptul de a participa, potrivit atribuţiilor funcţiei în care este încadrat, la managementul activitãţilor de învãţãmânt şi cercetare ale SNSPMS;
f) dreptul de a face parte din Consiliul ştiinţific şi pedagogic, cu îndeplinirea criteriilor şi condiţiilor stabilite prin statutul acestui consiliu;
g) dreptul la protecţie în activitatea profesionalã;
h) dreptul la informare privind deciziile şi hotãrârile asupra activitãţilor importante ale SNSPMS;
i) dreptul la asociere în sindicate sau asociaţii profesionale, potrivit legii, pentru apãrarea drepturilor salariaţilor;
j) dreptul de a face parte din asociaţii/societãţi/fundaţii profesionale sau ştiinţifice, naţionale şi internaţionale, potrivit prevederilor legale, fãrã ca participarea la acestea sã contravinã intereselor SNSPMS.
(3) Drepturile de orice fel ale personalului SNSPMS nu pot fi îngrãdite pe baza unor discriminãri de sex, rasã, etnie, convingere politicã sau religioasã.
ART. 19
(1) Personalul SNSPMS are îndatoriri şi atribuţii care îi revin din legislaţia muncii, din prezentul statut, din regulamentul de organizare şi funcţionare, din prevederile contractului colectiv de muncã şi ale contractului individual de muncã.
(2) Calitatea de personal angajat al SNSPMS implicã şi îndeplinirea urmãtoarelor îndatoriri:
a) îndeplinirea corectã şi integralã, la nivel optim, a obligaţiilor profesionale care îi revin din fişa postului;
b) reprezentarea intereselor SNSPMS, în toate ocaziile, aceasta constituind o îndatorire moralã fundamentalã;
c) respectarea, în orice împrejurare, a deontologiei profesionale, proprie activitãţilor de învãţãmânt şi de cercetare şi a celei specifice personalului contractual din instituţiile publice;
d) respectarea prevederilor actelor normative emise în aplicarea <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, titlul XVI "Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar", şi a celorlalte prevederi legale în vigoare aplicabile SNSPMS.

SECŢIUNEA a VII-a
Dispoziţii finale

ART. 20
(1) SNSPMS pune la dispoziţie cursanţilor baza materialã necesarã desfãşurãrii procesului de formare, oferã acces liber la fondul de carte şi publicaţii al bibliotecii şi personal formator pentru asigurarea realizãrii integrale a planurilor şi programelor de învãţãmânt.
(2) Persoanele care urmeazã cursurile organizate în cadrul SNSPMS au dreptul sã li se elibereze certificate sau diplome, dupã caz, dupã parcurgerea cu succes a programelor/planurilor de învãţãmânt specific.
ART. 21
Modificãrile şi, dupã caz, completãrile prezentului statut se pot face, la propunerea Consiliului de administraţie al SNSPMS, prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice, ministrului educaţiei şi cercetãrii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016