Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE MINIME din 3 ianuarie 2019  de calitate pentru cantina socială, cod 8899 CPDH-I    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 STANDARDE MINIME din 3 ianuarie 2019 de calitate pentru cantina socială, cod 8899 CPDH-I

EMITENT: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 121 bis din 15 februarie 2019
──────────
    Aprobate prin Ordinul nr. 29/2019 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 15 februarie 2019.
──────────
    SECŢIUNEA 1
    Standarde minime de calitate
    MODUL I - ACCESAREA SERVICIULUI (Standarde 1-3)
    M.I.-STANDARD 1 - INFORMARE
        Cantina socială asigură informarea potenţialilor beneficiari şi a oricăror persoane interesate cu privire la activităţile desfăşurate şi serviciile oferite
        Rezultate aşteptate: Persoanele interesate au acces la informaţii referitoare la modul de organizare şi funcţionare a cantinei sociale, condiţiile de admitere şi oferta de servicii, drepturile şi obligaţiile persoanelor beneficiare
    M.I.-S1.1. Cantina pune la dispoziţia beneficiarilor/reprezentanţilor legali/convenţionali (ai beneficiarului/ai familiei acestuia) sau oricărei alte persoane interesate materiale informative privind serviciile oferite.
        Materialele informative conţin date despre localizarea şi organizarea cantinei, serviciile acordate, respectiv numărul de mese oferite (hrană caldă şi rece), alte facilităţi oferite, criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor, costul meselor, etc.
        Materialele informative pot fi pe suport de hârtie şi/sau pe suport electronic şi sunt mediatizate la nivelul comunităţii locale/judeţene prin intermediul cabinetelor de medicină de familie, în situaţia în care cantina/furnizorul deţine un site propriu, materialele informative (materiale scrise/broşuri, flyere materiale video şi/sau materiale foto de informare sau publicitare, etc) se postează pe site-ul respectiv.
        Imaginea beneficiarilor şi datele cu caracter personal pot deveni publice în materialele informative doar cu acordul scris al acestora sau după caz, al reprezentanţilor legali/convenţionali.
        Materialele informative sunt prezentate şi în forme adaptate pentru a fi accesibile persoanelor cu dizabilităţi (easy to read, Braille, CD video/audio).
    M.I.-Im^1 S1.1.: Materialele informative privind activităţile desfăşurate şi serviciile oferite în cadrul centrului sunt aprobate prin decizia furnizorului de servicii sociale.
    M.I.-Im^2 S1.1.: Cel puţin una din formele de prezentare a materialelor informative privind activităţile desfăşurate şi serviciile oferite în cadrul centrului este disponibilă/poate fi accesată la sediul centrului.

    M.I.-S1.2. Cantina asigură informarea beneficiarilor/reprezentanţilor legali/convenţionali cu privire la regulamentul de organizare şi funcţionare al serviciului respectiv, precum şi asupra drepturilor şi obligaţiilor beneficiarului.
        Cantina/furnizorul acesteia se asigură că, odată cu încheierea contractului de furnizare servicii, beneficiarul/după caz, reprezentantul său legal primeşte toate informaţiile referitoare la programul cantinei, modul de organizare şi funcţionare al acesteia, drepturile şi obligaţiile beneficiarilor.
        Cantina ţine un registru de evidenţă privind informarea beneficiarilor, în care se consemnează: data la care s-a realizat informarea, numele beneficiarului/după caz, al reprezentantului său legal, numele persoanei care a realizat informarea, semnătura persoanei care a realizat informarea şi semnătura beneficiarului/reprezentantului său legal.
    M.I.-Im S1.2.: Registrul de evidenţă privind informarea beneficiarilor este disponibil la sediul cantinei.


    M.I.-STANDARD 2 - EVALUARE
        Acordarea serviciilor cantinei sociale se realizează în baza evaluării situaţiei socio-economice a beneficiarilor
        Rezultate aşteptate: Beneficiază de serviciile cantinei doar persoanele fără venituri sau cu venituri mici.
    M.1.-S2.1. Cantina/furnizorul acesteia realizează evaluarea situaţiei persoanelor care solicită serviciile sale, în vederea respectării criteriilor de eligibilitate prevăzute de lege.
        Cantina/furnizorul acesteia realizează ancheta socială la domiciliul/reşedinţa persoanei solicitante/reprezentantului legal al familiei pentru evaluarea situaţiei socio-economice a acestuia/acesteia.
        Cantina/furnizorul acesteia nu mai efectuează ancheta socială cu personalul propriu în următoarele situaţii :
    - dacă, pentru unele persoane, au fost efectuate anchete sociale în scopul acordării altor servicii sociale sau beneficii de asistenţă socială, iar rezultatele anchetei evidenţiază eligibilitatea persoanei respective pentru serviciile oferite de cantină, se utilizează ancheta socială respectivă, în copie;
    – dacă serviciul public de asistenţă socială pe a cărui rază teritorială îşi are reşedinţa/domiciliul persoana solicitantă a întocmit un plan de intervenţie, conform art. 47 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în care se recomandă acordarea serviciilor oferite de cantină, se utilizează ancheta socială care a stat la baza planului de intervenţie, prezentată în copie.

    M.I.-Im S2.1.: Anchetele sociale sunt disponibile, în copie, la sediu! cantinei.

    M.I.-S2.2. Cantina/furnizorul acesteia are capacitatea de a efectua evaluarea situaţiei socio-economice a beneficiarilor.
        Anchetele sociale în care se consemnează datele privind evaluarea situaţiei socio-economice a beneficiarilor se efectuează de asistenţi sociali.
        În lipsa asistenţilor sociali, ancheta socială poate fi realizată de un tehnician asistenţă socială, exclusiv în scopul evaluării situaţiei socio-economice a persoanei care solicită serviciile oferite de cantină.
    M.I.-Im S2.2.: Cantina/furnizorul acesteia dovedeşte că anchetele sociale sunt efectuate de personal calificat.


    M.I.-STANDARD 3 - ADMITERE
        Cantina socială se adresează exclusiv categoriilor de beneficiari prevăzute de lege sau stabilite prin hotărârea/decizia furnizorului
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii/reprezentanţii legali cunosc şi acceptă condiţiile de furnizare a serviciilor oferite de cantina socială
    M.I.-S3.1. Cantina/furnizorul acesteia utilizează o procedură proprie de admitere a beneficiarilor pentru serviciile oferite de cantină.
        Cantina/furnizorul acesteia elaborează şi aplică o procedura proprie de admitere în care se precizează, cel puţin: actele/documentele justificative necesare, criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor, cine ia decizia de admitere/respingere, modul în care se consemnează decizia, modalitatea de încheiere a contractului de furnizare servicii, modalitatea de stabilire a contribuţiei beneficiarului dacă este cazul. Procedura de admitere poate fi redactată ca document de sine stătător sau poate reprezenta un capitol din regulamentul propriu de organizare şi funcţionare al cantinei.
    M.I.-Im^1 S3.1.: Regulamentul propriu de organizare şi funcţionare al cantinei şi/sau procedura de admitere este/sunt aprobat/e prin decizia furnizorului de servicii sociale.
    M.I.-Im^2 S3.1.: Regulamentul propriu de organizare şi funcţionare al cantinei şi/sau procedura de admitere, pe suport de hârtie, este/sunt disponibil/e la sediul cantinei.

    M.I.-S3.2. Cantina/furnizorul acesteia încheie cu fiecare beneficiar/reprezentant legal un contract de furnizare servicii.
        Contractul de furnizare servicii se încheie între cantină/furnizorul acesteia beneficiar sau, după caz, reprezentantul său legal ori reprezentantul legal al familiei.
        Modelul contractului de furnizare servicii este stabilit de cantină/furnizorul acesteia, în baza modelului reglementat prin ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale şi în funcţie de condiţiile prevăzute în regulamentul propriu de organizare şi funcţionare şi în procedura proprie de admitere.
        Contractul de furnizare servicii este redactat în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte semnatară. În cazul persoanelor cu dizabilităţi, contractul va fi pus la dispoziţia acestora şi în format accesibil (easy to read, Braille, CD video/audio, etc.) înainte de a fi semnat de către beneficiar/reprezentantul legal al acestuia.
        Un exemplar original al contractului de furnizare de servicii se păstrează în dosarul personal al beneficiarului.
    M.I.-Im^1 S3.2.: Modelul contractului de furnizare servicii este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
    M.I.-Im^2 S3.2.: Contractele încheiate cu beneficiarii sunt disponibile la sediul cantinei, în dosarul beneficiarului.

    M.I.-S3.3. Cantina/furnizorul acesteia întocmeşte, pentru fiecare beneficiar, dosarul personal al beneficiarului.
        Dosarul personal al beneficiarului conţine, cel puţin, următoarele documente:
    - cererea pentru prestarea serviciilor de cantină, semnată de beneficiar/reprezentant legal, aprobată de conducătorul centrului; în cazul cantinelor administrate şi finanţate de autorităţile administraţiei publice locale, cererea este aprobată de primar sau de persoana împuternicită de acesta; în cazurile de urgenţă, cererea pentru prestarea serviciilor cantinei pe o perioadă de maxim 7 zile, este aprobată de conducătorul cantinei;
    – ancheta socială cu privire la situaţia socio-economică a beneficiarului/familiei în original sau, după caz, în copie
    – documentele justificative privind nivelul veniturilor beneficiarului/familiei, solicitate de cantină/furnizorul acesteia, în copie; după caz, declaraţia pe proprie răspundere a beneficiarului, în original;
    – contractul de furnizare servicii, în original.

        Dosarele personale ale beneficiarilor se păstrează în fişete/dulapuri închise, accesibile doar personalului de conducere şi angajaţilor cu atribuţii stabilite în acest sens.
    M.I.-Im S3.3.: Dosarele personale ale beneficiarilor sunt disponibile la sediul cantinei şi sunt depozitate în condiţii care să permită păstrarea confidenţialităţii datelor.

    M.I.-S3.4. Cantina/furnizorul acesteia asigură arhivarea dosarelor personale ale beneficiarilor.
        Dosarul personal al beneficiarului este arhivat pe perioada prevăzută în nomenclatorul arhivistic al furnizorului, confirmat de Comisia de Selecţionare din cadrul Serviciului Judeţean al Arhivelor Naţionale.
        La sediul cantinei/furnizorului acesteia se păstrează dosarele personale arhivate pe o perioadă de un an, ulterior fiind depozitate în spaţiile cu destinaţia de arhivă.
        Dosarele personale ale beneficiarilor se păstrează în fişete/dulapuri închise, accesibile doar personalului de conducere şi angajaţilor cu atribuţii stabilite în acest sens.
        Cantina ţine evidenţa numerică şi nominală a dosarelor personale ale beneficiarilor arhivate, pe suport de hârtie sau electronic.
    M.I.-Im S3.4.: Dosarele personale ale beneficiarilor sunt arhivate pe perioada prevăzută în nomenclatorul arhivistic al furnizorului, confirmat de Comisia de Selecţionare din cadrul Serviciului Judeţean al Arhivelor Naţionale, iar Registrul de evidenţă a acestora a este disponibil la sediul cantinei.


    MODUL II - ACORDAREA SERVICIILOR (Standarde 1-2)
    M.II.-STANDARD 1 - FURNIZAREA HRANEI
        Cantina socială prepară şi acordă una sau mai multe mese/zi cu respectarea principiilor unei alimentaţii sănătoase, echilibrate din punct de vedere cantitativ şi calitativ
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii primesc hrană preparată conform principiilor unei alimentaţii sănătoase
    M.II.-S.1.1. Cantina stabileşte meniurile astfel încât să fie echilibrate din punct de vedere caloric şi asigură fiecărui beneficiar una sau mai multe mese/zi.
        Cantinele administrate de autorităţile administraţiei publice locale furnizează hrana echivalentă pentru două mese/zi (corespunzătoare prânzului şi cinei), din care cel puţin una este o masă caldă. Cantinele administrate de alţi furnizori publici şi de furnizorii privaţi furnizează cel puţin o masă caldă/zi.
        Alimentaţia zilnică a beneficiarilor conţine fructe şi legume proaspete, specifice fiecărui sezon.
        Se evită servirea produselor alimentare procesate (semi-preparate congelate cu mult sodiu, chipsuri, napolitane, mezeluri şi alte tipuri de urne procesată etc.).
        Deserturile asigurate beneficiarilor sunt preparate, de preferinţă, în bucătăria cantinei.
        Centrul asigură beneficiarilor meniuri variate de la o zi la alta.
        Meniul este afişat zilnic.
    M.II.-Im^1 S1.1.: Beneficiarii primesc o alimentaţie adecvată nevoilor zilnice şi echilibrată caloric.
    M.II.-Im^2 S1.1: Alimentaţia zilnică a beneficiarilor conţine fructe şi legume proaspete, specifice fiecărui sezon.
    M.II.-Im^3 S1.1.: Se evită servirea produselor alimentare procesate (semi-preparate congelate cu mult sodiu, chipsuri, napolitane, mezeluri şi alte tipuri de carne procesată etc.).
    M.II.-Im^4 S1.1.: De cel puţin 3 ori/săptămână, deserturile asigurate beneficiarilor vor fi preparate în bucătăria cantinei.

    M.II.-S1.2. Cantina organizează distribuirea hranei calde şi reci în condiţii civilizate şi igienice.
        Pentru beneficiarii care nu doresc să ia masa la sediul cantinei, hrana caldă şi rece se distribuie într-un spaţiu special amenajat, în recipiente curate şi etanşe şi împachetate corespunzător, în vederea evitării riscurilor de contaminare.
    M.II.-Im S1.2.: Hrana se distribuie cu respectarea normelor de igienă sanitară.

    M.II.-S1.3. Acordarea serviciilor se realizează conform unui program stabilit de cantină.
        Cantina funcţionează conform unui program propriu, zilnic sau la intervale regulate pe parcursul unei săptămâni. Programul cantinei este afişat într-un loc vizibil, la intrare.
        Pentru servirea mesei la sediul cantinei, se stabileşte programul în funcţie de numărul de beneficiari/zi. Timpul alocat servirii meselor este de cel puţin 3 ore pentru prânz şi 2 ore pentru cină.
    M.II.-Im S1.3: Cantina afişează programul de activitate astfel încât să fie accesibil tuturor beneficiarilor.

    M.II.-S1.4. Cantina asigură monitorizarea numărului zilnic de beneficiari şi a meselor oferite.
        Cantina utilizează o listă zilnică (tabel) pentru evidenţa beneficiarilor şi a meselor oferite ( masă caldă şi rece, porţii de hrană şi pachete acordate). Lista (tabelul) conţine: numele şi prenumele beneficiarului, vârsta, numărul de mese oferite/numărul de porţii acordate, semnătura beneficiarului.
        Listele zilnice de evidenţă se îndosariază şi se păstrează la sediul cantinei.
        Cantina poate utiliza şi cartele/bonuri de alimente tipărite după un model propriu, stabilit şi aprobat de furnizorul cantinei. Documentele de evidenţă privind eliberarea şi utilizarea cartelelor/bonurilor se îndosariază şi se păstrează la sediul cantinei.
    M.II.-Im S1.4.: Listele zilnice de evidenţă/documentele de evidenţă privind beneficiarii şi mesele acordate zilnic sunt disponibile la sediul cantinei.

    M.II.-S1.5. Cantina îşi încetează serviciile în situaţiile prevăzute de lege, precum şi în condiţiile în care beneficiarii nu mai respectă obligaţiile prevăzute în contractul de furnizare servicii.
        Cantina/furnizorul acesteia stabileşte şi aplică o procedură proprie privind condiţiile de încetare a serviciilor către beneficiar (în condiţiile prevăzute de lege, nerespectarea condiţiilor contractuale, comportament inadecvat faţă de personalul şi bunurile cantinei, suspendarea sau retragerea licenţei de funcţionare, etc.).
    M.II.-Im^1 S1.5.: Procedura privind încetarea acordării serviciilor către beneficiar este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale.
    M.II.-Im^2 S1.5: Procedura de încetare a acordării serviciilor, pe suport de hârtie şi în format accesibil persoanelor cu dizabilităţi (easy to read, Braille, CD video/audio, etc.), este disponibilă la sediul serviciului social.


    M.II.-STANDARD 2 DISTRIBUIREA HRANEI ŞI PRODUSELOR ALIMENTARE
        Cantina oferă servicii de distribuire a hranei şi a produselor alimentare de bază
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii nedeplasabili îşi pot primi hrana la domiciliu, iar beneficiarii cu venituri mici pot achiziţiona, la preţul pieţei, produse agroalimentare de bază
    M.II.-S2.1. Cantina are capacitatea de a distribui hrana la domiciliul beneficiarilor nedeplasabili.
        Cantina utilizează mijloace de transport auto special dotate pentru distribuirea hranei la domiciliul beneficiarilor nedeplasabili.
        Distribuirea hranei se realizează conform unui program cunoscut şi acceptat de beneficiari.
        Lista beneficiarilor nedeplasabili şi programul de livrare a hranei se păstrează la sediul cantinei. În listă se consemnează numele şi prenumele beneficiarilor, numărul porţiilor de hrană, data livrării şi semnătura beneficiarului/reprezentantului său legal.
    M.II.-Im^1 S2.1.: Cantina furnizează servicii inclusiv beneficiarilor nedeplasabili şi care nu dispun de un ajutor acordat de familie.
    M.II.-Im^2 S1.1.: Lista beneficiarilor nedeplasabili este disponibilă la sediul cantinei.

    M.II.-S2.2. Cantina asigură transportul hranei în condiţii de siguranţă sanitară.
        Cantina efectuează transportul hranei cu autovehicule autorizate conform normelor sanitar-veterinare în vigoare şi utilizează recipiente curate, igienizate şi închise ermetic.
    M.II.-Im S2.2.: Cantina furnizează hrana la domiciliul beneficiarilor cu respectarea normelor de igienă sanitară.

    M.II.-S2.3. Cantina are capacitatea de a organiza distribuirea de produse agroalimentare de bază.
        Depozitarea şi distribuirea produselor agroalimentare de bază se efectuează în spaţii special amenajate cu această destinaţie. Spaţiile respective nu se amplasează în vecinătatea bucătăriei, a spaţiilor de păstrare a alimentelor proaspete şi a hranei preparate.
        Distribuirea produselor agroalimentare se realizează în afara orelor de servire a meselor.
    M.II.-Im S2.3.: Distribuirea produselor agroalimentare de bază se realizează fără a perturba activitatea de preparare şi acordare de hrană beneficiarilor.

    M.II.-S2.4. Cantina/furnizorul acesteia are capacitatea de a organiza gospodării-anexă ca activităţi autofinanţate.
        Cantina poate înfiinţa gospodării anexă cu profil agroalimentar şi zootehnic. Produsele obţinute din gospodăriile-anexă sunt utilizate exclusiv pentru prepararea hranei oferită de cantină, în cadrul gospodăriilor-anexă pot lucra: personal necalificat, beneficiari ai cantinei, beneficiari de venit minim garantat care desfăşoară activităţi în folosul comunităţii şi/sau voluntari.
    M.II.-Im S2.4.: Gospodăriile-anexă funcţionează exclusiv în beneficiul persoanelor care primesc serviciile cantinei, în scopul creşterii calităţii hranei furnizate.


    MODUL III - PREPARAREA ŞI SERVIREA HRANEI (Standarde 1-2)
    M.III.-STANDARD 1 AMENAJARE ŞI DOTARE
        Cantina socială oferă hrana zilnică a beneficiarilor în condiţii de siguranţă şi confort
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii primesc serviciile acordate de cantină într-un mediu accesibil şi sigur
    M.III.-S1.1. Toate spaţiile cantinei sunt curate, sigure, confortabile şi adaptate, dotate cu echipamente adecvate pentru a permite şi încuraja autonomia beneficiarilor.
        Spaţiile accesibile beneficiarilor sunt astfel dimensionate, amenajate şi dotate încât să asigure confort şi siguranţă.
        Plasarea camerelor video este admisă numai pentru asigurarea securităţii la intrare şi pe culoarele comune.
    M.III.-Im S1.1.: Cantina este amenajată corespunzător pentru a oferi siguranţă şi confort beneficiarilor.

    M.III.-S1.2. Cantina dispune de un plan de îmbunătăţire şi adaptare a mediului ambiant.
        Planul de îmbunătăţire şi adaptare a mediului ambiant are în vedere activităţile care privesc îmbunătăţirea permanentă a condiţiilor de primire şi deservire a beneficiarilor în spaţiile de care cantina dispune (poate avea în vedere programul de curăţenie şi igienizare periodică, lucrări de amenajare/reabilitare - zugrăvit, recompartimentare, adaptare, dotări cu mobilier, echipamente, autovehicule, amenajarea spaţiilor exterioare, amenajarea unor puncte de distribuţie alimente, etc.).
    M.III.-Im^1 S1.2.: Planul de îmbunătăţire şi adaptare a mediului ambiant este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
    M.III.-Im^2 S1.2.: Planul de îmbunătăţire şi adaptare a mediului ambiant este disponibil la sediul cantinei.

    M.III.-S1.3. Cantina dispune de spaţii comune special amenajate şi dotate corespunzător, astfel încât să permită accesul facil al tuturor beneficiarilor.
        Sala de mese este suficient de spaţioasă şi dotată corespunzător cu mobilierul necesar, tacâmuri şi veselă.
        Holul şi coridoarele sunt suficient de spaţioase şi sunt dotate cu mobilier adecvat.
        Intrarea în cantină şi accesul în spaţiile comune trebuie să permită inclusiv deplasarea beneficiarilor aflaţi în scaune cu rotile.
        Când situaţia o impune, beneficiarii primesc ajutor pentru autoservire într-o manieră discretă şi tolerantă.
        După caz, se amplasează echipamente de sprijin, semne indicatoare, etc.
    M.III.-Im S1.3.: Sala de mese şi spaţiile comune sunt amenajate şi dotate corespunzător pentru a asigura accesul facil al beneficiarilor.

    M.III.-S1.4. Cantina deţine spaţii special destinate preparării păstrării alimentelor.
        Cantina deţine spaţii cu destinaţia de bucătărie, oficiu, cămară sau beci, dotate cu mobilier, echipamente, materiale, instalaţii şi aparatura necesară derivării activităţilor specifice, cum ar fi : chiuvete cu apă curentă caldă şi rece, instalaţii pentru gătit, frigider, congelator, hotă, maşină de spălat vase şi altele.
    M.III.-Im S1.4.: Păstrarea şi prepararea alimentelor se efectuează în spaţii amenajate corespunzător destinaţiei acestora.

    M.III.-S1.5. Spaţiile comune şi cele cu destinaţie specială sunt amenajate astfel încât să prevină eventualele accidente.
        Cantina este amenajată şi dotată pentru a oferi condiţii de viaţă sigure, asigurându-se astfel: securizarea ferestrelor, securizarea instalaţiilor electrice, utilizarea de materiale antiderapante pentru pardoseală, fixarea cablurilor în afara drumului de acces obişnuit, îndepărtarea obiectelor contondente, etc. - uşile din cantină sunt prevăzute cu sisteme de închidere accesibile personalului.
    M.III.-Im S1.5.: Spaţiile centrului sunt amenajate corespunzător astfel încât să se limiteze riscul de accidente.

    M.III.-S1.6. Cantina deţine grupuri sanitare suficiente, atât pentru beneficiari, cât şi pentru personal.
        Grupurile sanitare pentru personal sunt separate de cele ale beneficiarilor.
        Numărul grupurilor sanitare destinate beneficiarilor este de minim două şi sunt separate pe sexe.
        Numărul grupurilor sanitare se stabileşte de fiecare cantină în funcţie de numărul de beneficiari care iau masa la sediul cantinei zilnic.
        Grupurile sanitare sunt dotate cu chiuvete cu apă caldă şi rece, săpun şi materiale igienico-sanitare (hârtie igienică, prosoape de hârtie, dezinfectante, etc.).
        Dacă nu există ventilaţie naturală, se montează echipamente de aerisire.
    M.III.-Im^1 S1.6.: Grupurile sanitare pentru personal sunt separate de cele ale beneficiarilor.
    M.III.-Im^2 S1.6.: Numărul grupurilor sanitare destinate beneficiarilor este de minim două şi sunt separate pe sexe.


    M.III.-STANDARD 2 - IGIENA ŞI CONTROLUL INFECŢIILOR
        Cantina socială aplică măsurile de prevenire şi control ale infecţiilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii serviciilor furnizate de cantina socială sunt protejaţi contra riscului infecţiilor
    M.III.-S2.1. Cantina utilizează echipamente din material textil curate şi igienizare.
    M.III.-Im^1 S2.1.: Halatele, prosoapele, feţele de masă şi orice alte echipamente din material textil utilizate de cantină sunt curate şi igienizate (spălate şi, după caz, dezinfectate).
    M.III.-Im^2 S2.1.: Dacă cantina deţine spălătorie/uscătorie proprie, aceasta funcţionează conform normelor igienico-sanitare şi este amplasată astfel încât să nu fie în vecinătatea spaţiilor în care se prepară, se servesc şi/sau se păstrează alimente.

    M.III.-S2.2. Cantina pune la dispoziţia beneficiarilor spaţii speciale pentru păstrarea hainelor, pe timpul în care acestora le este servită masa.
    M.III.-Im S2.2.: Cantina deţine un spaţiu adecvat pentru depozitarea hainelor beneficiarilor pe timpul în care acestora le este servită masa.

    M.III.-S2.3. Cantina respectă normele legale de igienă privind prevenirea şi combaterea infecţiilor.
        Cantina respectă normele sanitare legale pentru prevenirea şi combaterea infecţiilor cu privire la: colectarea. împachetarea, manevrarea şi furnizarea hranei şi a alimentelor de bază, manevrarea şi păstrarea echipamentelor de bucătărie, a veselei şi tacâmurilor, colectarea şi păstrarea probelor de alimente pentru teste de laborator, colectarea, manevrarea şi depozitarea deşeurilor, etc. Avizele sanitare prevăzute de lege sunt disponibile la sediul centrului.
    M.III.-Im S2.3.: Cantina ia toate măsurile pentru prevenirea şi combaterea infecţiilor.

    M.III.-S2.4. Toate spaţiile cantinei, echipamentele şi materialele utilizate sunt curate, igienizate, ferite de orice sursă de contaminare, în conformitate cu normele sanitare în vigoare.
    M.III.-Im S2.4.: Toate spaţiile cantinei destinate preparării, păstrării alimentelor şi servirii meselor, precum şi materialele şi echipamentele din dotare respectă normele igienico-sanitare şi de siguranţă prevăzute de legislaţia în vigoare, cantina elaborând şi aplicând un program propriu de curăţenie (igienizare şi dezinfecţie).

    M.III.-S2.5. Cantina dispune de spaţii special destinate păstrării, depozitării materialelor de curăţenie, a altor materiale consumabile şi echipamente necesare activităţii zilnice.
    M.III.-Im S2.5.: Cantina deţine spaţii amenajate corespunzător pentru păstrarea materialelor igienico-sanitare, precum şi pentru depozitarea oricăror alte materiale consumabile şi mijloace fixe în condiţii de igienă şi siguranţă, accesul fiind permis doar personalului cantinei.

    M.III.-S2.6. Centrul realizează depozitarea deşeurilor şi ridicarea acestora conform prevederilor legale în vigoare.
    M.III.-Im S2.6.: Cantina dispune de containere pentru deşeuri şi spaţii speciale de depozitare a acestora.


    MODUL IV - DREPTURILE BENEFICIARILOR (Standarde 1-2)
    M.IV.-STANDARD 1 RESPECTAREA DREPTURILOR BENEFICIARILOR
        Cantina socială, în activitatea desfăşurată, protejează şi promovează drepturile beneficiarilor în ceea ce priveşte egalitatea de şanse şi tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia şi demnitatea personală
        Rezultate aşteptate: Drepturile şi obligaţiile beneficiarilor sunt cunoscute şi respectate de aceştia.
    M.IV.-S1.1. Cantina furnizează serviciile cu respectarea drepturilor şi obligaţiilor beneficiarilor.
        Drepturile şi obligaţiile beneficiarilor sunt afişate, într-un loc vizibil, la sediul cantinei. Beneficiarul este informat asupra drepturilor şi obligaţiilor sale odată cu încheierea contractului de servicii.
    M.IV.-Im S1.1.: Drepturile şi obligaţiile beneficiarilor sunt afişate la sediul cantinei.

    M.IV.-S1.2. Personalul cantinei cunoaşte şi respectă drepturile beneficiarilor.
        Cantina organizează sesiuni de instruire a personalului privind retractarea drepturilor beneficiarilor.
    M.IV.-Im S1.2.: Sesiunile de instruire sunt consemnate în registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului.

    M.IV.-S1.3. Cantina ia măsurile prevăzute de lege în situaţia în care au loc incidente deosebite.
        În situaţiile în care au loc incidente deosebite şi/sau sunt sesizate inclusiv cazuri de abuz, sau discriminare, cantina/furnizorul acesteia ia măsuri urgente de remediere şi aplică prevederile legale cu privire la semnalarea situaţiilor identificate către organismele/instituţiile competente.
        Conducătorul cantinei ţine un registru de evidenţă a incidentelor deosebite în care se menţionează data şi natura incidentului, numele, prenumele, vârsta şi adresa de domiciliu/rezidenţă a beneficiarului, instituţiile sesizate şi, după caz, măsurile întreprinse.
    M.IV.-Im^1 S1.3.: Registrul de evidenţă a cazurilor de abuz, neglijare şi discriminare este completat la zi şi este disponibil, pe suport de hârtie, la sediul centrului.
    M.IV.-Im^2 S1.3.: Orice caz de abuz/discriminare/incident deosebit sesizat în cadrul serviciului social este adus la cunoştinţa furnizorului de servicii sociale, în termen de maxim 2 ore de la semnalarea acestuia.


    M.IV.-STANDARD 2 SESIZĂRI/RECLAMAŢII
        Cantina socială încurajează beneficiarii să-şi exprime opinia asupra oricăror aspecte care privesc activitatea acesteia
        Rezultate aşteptate: Aspectele şi situaţiile care nemulţumesc beneficiarii sunt cunoscute astfel încât să poată fi remediate în timp util.
    M.IV.-S2.1. Cantina încurajează beneficiarii să-şi exprime opinia asupra serviciilor primite.
        Cantina pune la dispoziţia beneficiarilor un recipient de tip cutie poştală, în care aceştia pot depune sesizări/reclamaţii scrise cu privire la aspectele negative constatate, dar şi propuneri privind îmbunătăţirea activităţii centrului.
        Sesizările şi reclamaţiile se arhivează şi se păstrează la sediul cantinei/furnizorului acesteia o perioadă de 1 an de la înregistrare.
    M.IV.-Im^1 S2.1.: Cutia pentru sesizări şi reclamaţii este dispusă într-un loc accesibil tuturor beneficiarilor.
    M.IV.-Im^2 S2.1.: Sesizările şi reclamaţiile vor fi transmise furnizorului de servicii sociale.
    M.IV.-Im^3 S2.1.: Atât sesizările şi reclamaţiile, cât şi modul de soluţionare al acestora, se arhivează într-un dosar şi se păstrează la sediul cantinei, cel puţin 1 an de la înregistrare.

    M.IV.-S2.2. Cantina măsoară gradul de satisfacţie a beneficiarilor cu privire la serviciile primite.
        În scopul autoevaluării calităţii activităţii proprii, cantina/furnizorul acesteia aplică o procedură proprie de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor. Se pot utiliza chestionare. Modelul chestionarului este stabilit de conducerea cantinei.
    M.IV.-Im^1 S2.2.: Procedura de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor este aprobată prin decizia furnizorului de servicii sociale.
    M.IV.-Im^2 S2.2.: Modelul chestionarului este stabilit de conducătorul cantinei şi este aprobat prin decizia furnizorului de servicii sociale.
    M.IV.-Im^3 S2.2.: Procedura (chestionarul) de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor este disponibil/ă, pe suport de hârtie, la sediul cantinei.
    M.IV.-Im^4 S2.2.: Chestionarul de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor se aplică de către reprezentantul furnizorului de servicii sociale, într-o manieră care să respecte confidenţialitatea.
    M.IV.-Im^5 S2.2.: Rezultatele chestionarului de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor şi modul în care a fost îmbunătăţită acordarea serviciilor, atunci când este cazul, sunt păstrate de către furnizorul de servicii sociale şi vor fi puse la dispoziţia organelor de control.


    MODUL V - MANAGEMENT ŞI RESURSE UMANE (Standarde 1-2)
    M.V.-STANDARD 1 ADMINISTRARE, ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
        Cantina socială respectă prevederile legale privind organizarea şi funcţionarea sa
        Rezultate aşteptate: Beneficiarii primesc serviciile unei cantine care funcţionează în condiţiile legii
    M.V.-S1.1. Cantina funcţionează conform prevederilor regulamentului propriu de organizare şi funcţionare.
        Cantina elaborează şi aplică un regulament propriu de organizare şi funcţionare, cu respectarea prevederilor legale privind cantinele sociale.
    M.V.-Im^1 S1.1.: Regulamentul propriu de organizare şi funcţionare este aprobat prin decizia/hotărârea furnizorului de servicii sociale/autorităţii locale/judeţene, în funcţie de caz.
    M.V.-Im^2 S1.1.: Regulamentul propriu de organizare şi funcţionare şi organigrama serviciului social, pe suport de hârtie, sunt disponibile la sediul cantinei.

    M.V.-S1.2. Cantina asigură instruirea personalului în vederea cunoaşterii procedurilor utilizate şi a regulamentului propriu de organizare şi funcţionare.
        Cantina/furnizorul acesteia utilizează un registru de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului în care se consemnează toate sesiunile de instruire planificate şi realizate.
    M.V.-Im S1.2.: Registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului, completat corespunzător, este disponibil la sediul cantinei.

    M.V.-S1.3. Conducerea cantinei cunoaşte şi aplică normele legale privind gestionarea şi administrarea resurselor financiare, materiale şi umane ale centrului.
        Cantina este supusă unui audit intern/evaluare internă, cel puţin o dată la 3 ani, în baza indicatorilor proprii de măsurare a eficienţei administrării resurselor umane, financiare, materiale, precum şi a eficacităţii şi performanţei activităţii sale.
        Conducerea cantinei/furnizorului deţine sau, după caz, poate prezenta documentele financiar-contabile, precum şi rapoartele de control ale organismelor prevăzute de lege (ex. Curtea de Conturi, Inspecţia Muncii, Inspecţia Socială, etc).
    M.V.-Im S1.3.: Indicatorii utilizaţi şi rapoartele de audit intern/evaluare internă sunt disponibile la sediul cantinei, pe suport de hârtie, precum şi documentele financiar contabile şi rapoartele de inspecţie sau control.

    M.V.-S1.4. Cantina se asigură că beneficiarii şi orice persoană interesată, precum şi instituţiile publice cu responsabilităţi în domeniul protecţiei sociale, cunosc activitatea şi performanţele sale.
        Conducătorul cantinei elaborează anual un raport de activitate pe care-l publică pe site-ul propriu al cantinei sau, după caz, al furnizorului.
        Raportul de activitate se finalizează în luna februarie a anului curent pentru anul anterior.
    M.V.-Im S1.4.: Raportul de activitate, pe suport de hârtie, este disponibil la sediul centrului şi se publică anual pe pagina web a cantinei/furnizorului de servicii sociale.

    M.V.-S1.5. Conducerea cantinei asigură comunicarea şi colaborarea permanentă cu serviciul public de asistenţă socială de la nivelul primăriei şi de la nivel judeţean, cu alte instituţii publice locale şi organizaţii ale societăţii civile active în comunitate în folosul beneficiarilor.
        Cantina transmite semestrial către serviciul public de asistenţă socială pe a cărui rază teritorială îşi are sediul, lista beneficiarilor cu nume, prenume, adresa de domiciliu/reşedinţă a acestora şi perioada în care au frecventat cantina.
        Cantina/furnizorul acesteia se află în relaţie de colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială, precum şi cu alţi furnizori publici şi privaţi de servicii sociale, pentru soluţionarea situaţiilor de dificultate în care se află beneficiarul.
    M.V.-Im S1.5.: Cantina/furnizorul acesteia arhivează listele semestriale ale beneficiarilor şi consemnează şi păstrează corespondenţa cu orice autoritate publică sau instituţie publică, cu organizaţii ale societăţii civile, culte, etc., sau orice alte documente care evidenţiază colaborarea sau parteneriatul cu acestea.


    M.V.-STANDARD 2 RESURSE UMANE
        Cantina socială dispune de o structură de personal capabil să asigure activităţile şi serviciile acordate, în concordanţă cu scopul/funcţiile sale şi cu nevoile beneficiarilor
        Rezultate aşteptate: Serviciile cantinei sociale sunt furnizate de personal calificat
    M.V.-S2.1. Cantina dispune de personalul necesar pentru prepararea hranei şi distribuirea acesteia, precum şi pentru monitorizarea beneficiarilor.
        Cantina are angajaţi bucătari şi ajutoare de bucătar, după caz, cofetari, brutari şi alt personal calificat în domeniul alimentaţiei publice, în funcţie de numărul de beneficiari şi cantitatea de hrană preparată zilnic.
        Cantina angajează personal calificat sau achiziţionează serviciile unor specialişti (asistenţi sociali) pentru realizarea activităţilor/serviciilor acordate.
    M.V.-Im S2.1.: Statul de funcţii aprobat, în copie, precum şi contractele de prestări servicii sunt disponibile la sediul cantinei.

    M.V.-S2.2. Conducerea cantinei/furnizorul acesteia respectă dispoziţiile legale privind angajarea personalului.
        Personalul este angajat cu respectarea condiţiilor prevăzute în Codul Muncii.
        Pe lângă angajaţii proprii şi/sau personalul de specialitate ale căror servicii sunt achiziţionate, centrul încurajează implicarea voluntarilor, atât ca personal de specialitate, cât şi auxiliar, şi încheie cu aceştia contracte de voluntariat, conform legii. De asemenea, cantina poate beneficia de aportul persoanelor care primesc venit minim garantat şi trebuie să efectueze un număr de ore de muncă în folosul comunităţii şi al altor beneficiari ai cantinei.
    M.V.-Im S2.2.: Contractele de muncă, contractele de prestări servicii, contractele de voluntariat sunt disponibile la sediu! cantinei şi angajaţii sunt înscrişi în REVISAL.

    M.V.-S2.3. Conducerea cantinei întocmeşte fişa postului pentru fiecare persoană angajată.
        În fişele de post se înscriu atribuţiile concrete ale angajatului, relaţiile de subordonare şi de colaborare. Fiecare fişă de post este semnată de persoana care a întocmit-o şi de angajat.
        Fişele de post se revizuiesc anual în luna decembrie, precum şi ori de câte ori atribuţiile angajatului se modifică.
    M.V.-Im S2.3.: Fişele de post ale personalului sunt disponibile la sediul cantinei, în original sau, după caz, copie.

    M.V.-S2.4. Conducerea cantinei realizează anual evaluarea personalului.
        Fişele de evaluare descriu atribuţiile persoanei şi notează gradul de îndeplinire şi performanţele acesteia, pe o scală de la 1 la 5.
        Fiecare fişă de evaluare este semnată de persoana care a întocmit-o şi de către persoana evaluată.
        Fişele de evaluare se întocmesc cel târziu în luna februarie a fiecărui an, pentru anul anterior.
    M.V.-Im S2.4.: Fişele de evaluare a personalului, în original sau în copie sunt disponibile la sediul cantinei/furnizorului acesteia.

    M.V.-S2.5. Cantina/furnizorul acesteia se asigură că personalul cantinei are create oportunităţile şi condiţiile necesare creşterii performanţelor profesionale.
        Cantina/furnizorul acesteia elaborează şi aplică un plan de instruire şi formare continuă pentru angajaţii cantinei.
    M.V.-Im S2.5.: Planul de instruire şi formare profesională este disponibil la sediul cantinei, precum şi copii după atestatele, certificatele, diplomele obţinute de personalul cantinei.

    M.V.-S2.6. Personalul cantinei are controalele medicale periodice efectuate conform normelor legale în vigoare.
        Cantina se asigură că personalul propriu se supune controalelor medicale periodice prevăzute de lege.
    M.V.-Im S2.6.: Documentele emise ca urmare a controalelor medicale periodice se păstrează la dosarele de personal ale angajaţilor.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Clarificări privind modalitatea de autoevaluare a îndeplinirii standardelor minime de calitate pentru cantinele sociale
        Pentru a obţine licenţa de funcţionare, cantina socială trebuie să îndeplinească un punctaj care poate varia între 80%- 100% din totalul de 60 puncte.
        Fişa de autoevaluare pentru o cantină socială se completează după modelul prevăzut în Anexa nr. 9 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2014, după cum urmează:

┌───────────────────┬────────────┬─────────────┬────────────┐
│ │ │Punctaj │ │
│ │Punctaj │rezultat în │ │
│ │maxim al │urma │ │
│ │standardelor│autoevaluării│Observaţii │
│ │minime de │îndeplinirii │ │
│ │calitate │standardelor │ │
│ │ │minime de │ │
│ │ │calitate │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│MODUL I ACCESAREA │ │ │ │
│SERVICIULUI │11 │ │ │
│(Standarde 1-3) │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-STANDARD 1 │ │ │ │
│INFORMARE │ │ │ │
│Cantina socială │ │ │ │
│asigură informarea │ │ │ │
│potenţialilor │ │ │ │
│beneficiari şi a │ │ │ │
│oricăror persoane │ │ │ │
│interesate cu │ │ │ │
│privire la │ │ │ │
│activităţile │ │ │ │
│desfăşurate şi │ │ │ │
│serviciile oferite │ │ │ │
│Rezultate │ │ │ │
│aşteptate: │TOTAL: 3 │TOTAL: │ │
│Persoanele │ │ │ │
│interesate au acces│ │ │ │
│la informaţii │ │ │ │
│referitoare la │ │ │ │
│modul de organizare│ │ │ │
│şi funcţionare a │ │ │ │
│cantinei sociale, │ │ │ │
│condiţiile de │ │ │ │
│admitere şi oferta │ │ │ │
│de servicii, │ │ │ │
│drepturile şi │ │ │ │
│obligaţiile │ │ │ │
│persoanelor │ │ │ │
│beneficiare │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-Im^1S1.1. │ │ │ │
│Materialele │ │ │ │
│informative privind│ │ │ │
│activităţile │ │ │ │
│desfăşurate şi │ │ │ │
│serviciile oferite │1 │ │ │
│în cadrul centrului│ │ │ │
│sunt aprobate prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-Im ^2Sl.l. Cel│ │ │ │
│puţin una din │ │ │ │
│formele de │ │ │ │
│prezentare a │ │ │ │
│materialelor │ │ │ │
│informative privind│ │ │ │
│activităţile │1 │ │ │
│desfăşurate şi │ │ │ │
│serviciile oferite │ │ │ │
│în cadrul centrului│ │ │ │
│este disponibilă/ │ │ │ │
│poate fi accesată │ │ │ │
│la sediul │ │ │ │
│centrului. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-ImS1.2. │ │ │ │
│Registrul de │ │ │ │
│evidenţă privind │ │ │ │
│informarea │1 │ │ │
│beneficiarilor este│ │ │ │
│disponibil la │ │ │ │
│sediul cantinei. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-STANDARD 2 │ │ │ │
│EVALUARE │ │ │ │
│Acordarea │ │ │ │
│serviciilor │ │ │ │
│cantinei sociale se│ │ │ │
│realizează în baza │ │ │ │
│evaluării situaţiei│ │ │ │
│socio-economice a │TOTAL: 2 │TOTAL: │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│Rezultate │ │ │ │
│aşteptate: │ │ │ │
│Beneficiază de │ │ │ │
│serviciile cantinei│ │ │ │
│doar persoanele │ │ │ │
│fără venituri sau │ │ │ │
│cu venituri mici │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-ImS2.1. │ │ │ │
│Anchetele sociale │ │ │ │
│sunt disponibile, │1 │ │ │
│în copie, la sediul│ │ │ │
│cantinei. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-ImS2.2. │ │ │ │
│Cantina/furnizorul │ │ │ │
│acesteia dovedeşte │ │ │ │
│că anchetele │1 │ │ │
│sociale sunt │ │ │ │
│efectuate de │ │ │ │
│personal calificat.│ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-STANDARD 3 │ │ │ │
│ADMITERE │ │ │ │
│Cantina socială se │ │ │ │
│adresează exclusiv │ │ │ │
│categoriilor │ │ │ │
│de beneficiari │ │ │ │
│prevăzute de lege │ │ │ │
│sau stabilite prin │ │ │ │
│hotărârea/decizia │ │ │ │
│furnizorului │TOTAL: 6 │TOTAL: │ │
│Rezultate │ │ │ │
│aşteptate: │ │ │ │
│Beneficiarii/ │ │ │ │
│reprezentanţii │ │ │ │
│legali │ │ │ │
│cunosc şi acceptă │ │ │ │
│condiţiile de │ │ │ │
│furnizare a │ │ │ │
│serviciilor oferite│ │ │ │
│de cantina socială │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-Im^1S3.1. │ │ │ │
│Regulamentul │ │ │ │
│propriu de │ │ │ │
│organizare şi │ │ │ │
│funcţionare al │ │ │ │
│cantinei şi/sau │1 │ │ │
│procedura de │ │ │ │
│admitere este/sunt │ │ │ │
│aprobat/e prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-Im^2S3.1. │ │ │ │
│Regulamentul │ │ │ │
│propriu de │ │ │ │
│organizare şi │ │ │ │
│funcţionare al │ │ │ │
│cantinei şi/sau │1 │ │ │
│procedura de │ │ │ │
│admitere, pe suport│ │ │ │
│de hârtie, este/ │ │ │ │
│sunt disponibil/e │ │ │ │
│la sediul cantinei.│ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-Im^1S3.2. │ │ │ │
│Modelul │ │ │ │
│contractului de │ │ │ │
│furnizare servicii │1 │ │ │
│este aprobat prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-Im^2S3.2. │ │ │ │
│Contractele │ │ │ │
│încheiate cu │ │ │ │
│beneficiarii sunt │1 │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul cantinei, în│ │ │ │
│dosarul │ │ │ │
│beneficiarului. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-ImS3.3. │ │ │ │
│Dosarele personale │ │ │ │
│ale beneficiarilor │ │ │ │
│sunt disponibile la│ │ │ │
│sediul cantinei şi │1 │ │ │
│sunt depozitate în │ │ │ │
│condiţii care să │ │ │ │
│permită păstrarea │ │ │ │
│confidenţialităţii │ │ │ │
│datelor. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.I.-ImS3.4. │ │ │ │
│Dosarele personale │ │ │ │
│ale beneficiarilor │ │ │ │
│sunt arhivate pe │ │ │ │
│perioada prevăzută │ │ │ │
│în nomenclatorul │ │ │ │
│arhivistic al │ │ │ │
│furnizorului, │ │ │ │
│confirmat de │ │ │ │
│Comisia de │1 │ │ │
│Selecţionare din │ │ │ │
│cadrul Serviciului │ │ │ │
│Judeţean al │ │ │ │
│Arhivelor │ │ │ │
│Naţionale, iar │ │ │ │
│Registrul de │ │ │ │
│evidenţă acestora │ │ │ │
│este disponibil la │ │ │ │
│sediul cantinei. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│MODUL II ACORDAREA │ │ │ │
│SERVICIILOR │11 │ │ │
│(Standarde 1-2) │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.II.-STANDARD 1 │ │ │ │
│FURNIZAREA HRANEI │ │ │ │
│Cantina socială │ │ │ │
│prepară şi acordă │ │ │ │
│una sau mai multe │ │ │ │
│mese/zi cu │ │ │ │
│respectarea │ │ │ │
│principiilor unei │ │ │ │
│alimentaţii │ │ │ │
│sănătoase, │ │ │ │
│echilibrate din │TOTAL: 8 │TOTAL: │ │
│punct de vedere │ │ │ │
│cantitativ şi │ │ │ │
│calitativ │ │ │ │
│Rezultate │ │ │ │
│aşteptate: │ │ │ │
│Beneficiarii │ │ │ │
│primesc hrană │ │ │ │
│preparată conform │ │ │ │
│principiilor unei │ │ │ │
│alimentaţii │ │ │ │
│sănătoase │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.II.-Im^1S1.1. │ │ │ │
│Beneficiarii │ │ │ │
│primesc o │ │ │ │
│alimentaţie │1 │ │ │
│adecvată nevoilor │ │ │ │
│zilnice şi │ │ │ │
│echilibrată │ │ │ │
│caloric. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.II.-Im^2S1.1. │ │ │ │
│Alimentaţia zilnică│ │ │ │
│a beneficiarilor │ │ │ │
│conţine fructe şi │1 │ │ │
│legume proaspete, │ │ │ │
│specifice fiecărui │ │ │ │
│sezon. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.II.-Im^3S1.1. Se │ │ │ │
│evită servirea │ │ │ │
│produselor │ │ │ │
│alimentare │ │ │ │
│procesate │ │ │ │
│(semi-preparate │1 │ │ │
│congelate cu mult │ │ │ │
│sodiu, chipsuri, │ │ │ │
│napolitane, │ │ │ │
│mezeluri şi alte │ │ │ │
│tipuri de carne │ │ │ │
│procesată etc.). │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.II.-Im^4S1.1. De │ │ │ │
│cel puţin 3 ori/ │ │ │ │
│săptămână, │ │ │ │
│deserturile │1 │ │ │
│asigurate │ │ │ │
│beneficiarilor vor │ │ │ │
│fi preparate în │ │ │ │
│bucătăria cantinei.│ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.II.-ImS1.3. │ │ │ │
│Cantina afişează │ │ │ │
│programul de │ │ │ │
│activitate astfel │1 │ │ │
│încât să fie │ │ │ │
│accesibil tuturor │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.II.-ImS1.4. │ │ │ │
│Listele zilnice de │ │ │ │
│evidenţă/ │ │ │ │
│documentele de │ │ │ │
│evidenţă privind │1 │ │ │
│beneficiarii şi │ │ │ │
│mesele acordate │ │ │ │
│zilnic sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul cantinei. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.II-Im^1S1.5. │ │ │ │
│Procedura privind │ │ │ │
│încetarea acordării│ │ │ │
│serviciilor către │ │ │ │
│beneficiar este │1 │ │ │
│aprobată prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.II.-Im^2S1.5. │ │ │ │
│Procedura de │ │ │ │
│încetare a │ │ │ │
│acordării │ │ │ │
│serviciilor, pe │ │ │ │
│suport de hârtie şi│ │ │ │
│în format accesibil│ │ │ │
│persoanelor cu │1 │ │ │
│dizabilităţi (easy │ │ │ │
│to read, Braille, │ │ │ │
│CD video/audio, │ │ │ │
│etc.), este │ │ │ │
│disponibilă la │ │ │ │
│sediul serviciului │ │ │ │
│social. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.II.-STANDARD 2 │ │ │ │
│DISTRIBUIREA HRANEI│ │ │ │
│ŞI PRODUSELOR │ │ │ │
│ALIMENTARE │ │ │ │
│Cantina oferă │ │ │ │
│servicii de │ │ │Se notează │
│distribuire a │ │ │doar în │
│hranei şi a │ │ │situaţia în │
│produselor │ │ │care cantina│
│alimentare de bază │ │ │socială │
│Rezultate │ │ │acordă │
│aşteptate: │TOTAL: 3 │ │serviciile/ │
│Beneficiarii │ │ │desfăşoară │
│nedeplasabili îşi │ │ │activităţile│
│pot primi hrana la │ │ │menţionate │
│domiciliu iar │ │ │la S.2.1 - │
│beneficiarii cu │ │ │S.2.4 │
│venituri mici pot │ │ │ │
│achiziţiona, la │ │ │ │
│preţul pieţei, │ │ │ │
│produse │ │ │ │
│agroalimentare de │ │ │ │
│bază │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.II.-Im^1S2.l.: │ │ │ │
│Cantina furnizează │ │ │ │
│servicii inclusiv │ │ │Se notează │
│beneficiarilor │1 │ │doar dacă │
│nedeplasabili şi │ │ │desfăşoară │
│care nu dispun de │ │ │activitatea │
│un ajutor acordat │ │ │ │
│de familie. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.II.Im2S2.1.: │ │ │ │
│Lista │ │ │Se notează │
│beneficiarilor │1 │ │doar dacă │
│nedeplasabili este │ │ │desfăşoară │
│disponibilă la │ │ │activitatea │
│sediul cantinei. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.II.-ImS2.3.: │ │ │ │
│Distribuirea │ │ │ │
│produselor │ │ │ │
│agroalimentare de │ │ │Se notează │
│bază se realizează │1 │ │doar dacă │
│fară a perturba │ │ │desfăşoară │
│activitatea de │ │ │activitatea │
│preparare şi │ │ │ │
│acordare de hrană │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│MODUL III │ │ │ │
│PREPARAREA ŞI │14 │ │ │
│SERVIREA HRANEI │ │ │ │
│(Standarde 1-2) │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-STANDARD 1 │ │ │ │
│AMENAJARE ŞI DOTARE│ │ │ │
│Cantina socială │ │ │ │
│oferă hrana zilnică│ │ │ │
│a beneficiarilor în│ │ │ │
│condiţii de │ │ │ │
│siguranţă şi │ │ │ │
│confort │TOTAL: 8 │TOTAL: │ │
│Rezultate │ │ │ │
│aşteptate: │ │ │ │
│Beneficiarii │ │ │ │
│primesc serviciile │ │ │ │
│acordate de cantină│ │ │ │
│într-un mediu │ │ │ │
│accesibil şi sigur │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-ImS1.1. │ │ │ │
│Cantina este │ │ │ │
│amenajată │ │ │ │
│corespunzător │1 │ │ │
│pentru a oferi │ │ │ │
│siguranţă şi │ │ │ │
│confort │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-Im^1S1.2. │ │ │ │
│Planul de │ │ │ │
│îmbunătăţire şi │ │ │ │
│adaptare a mediului│ │ │ │
│ambiant este │1 │ │ │
│aprobat prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-Im^2S1.2. │ │ │ │
│Planul de │ │ │ │
│îmbunătăţire şi │ │ │ │
│adaptare a mediului│1 │ │ │
│ambiant este │ │ │ │
│disponibil la │ │ │ │
│sediul cantinei. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-ImS1.3. Sala│ │ │ │
│de mese şi spaţiile│ │ │ │
│comune sunt │ │ │ │
│amenajate şi dotate│1 │ │ │
│corespunzător │ │ │ │
│pentru a asigura │ │ │ │
│accesul facil al │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III-ImS1.4. │ │ │ │
│Păstrarea şi │ │ │ │
│prepararea │ │ │ │
│alimentelor se │ │ │ │
│efectuează în │1 │ │ │
│spaţii amenajate │ │ │ │
│corespunzător │ │ │ │
│destinaţiei │ │ │ │
│acestora. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-ImS1.5. │ │ │ │
│Spaţiile centrului │ │ │ │
│sunt amenajate │ │ │ │
│corespunzător │1 │ │ │
│astfel încât să se │ │ │ │
│limiteze riscul de │ │ │ │
│accidente. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-Im^1S1.6. │ │ │ │
│Grupurile sanitare │ │ │ │
│pentru personal │1 │ │ │
│sunt separate de │ │ │ │
│cele ale │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-Im^2Sl.6. │ │ │ │
│Numărul grupurilor │ │ │ │
│sanitare destinate │ │ │ │
│beneficiarilor este│1 │ │ │
│de minim două şi │ │ │ │
│sunt separate pe │ │ │ │
│sexe. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-STANDARD 2 │ │ │ │
│IGIENA ŞI CONTROLUL│ │ │ │
│INFECŢIILOR │ │ │ │
│Cantina socială │ │ │ │
│aplică măsurile de │ │ │ │
│prevenire şi │ │ │ │
│control ale │ │ │ │
│infecţiilor, în │ │ │ │
│conformitate cu │ │ │ │
│legislaţia în │TOTAL: 6 │TOTAL: │ │
│vigoare │ │ │ │
│Rezultate aşteptate│ │ │ │
│: Beneficiarii │ │ │ │
│serviciilor │ │ │ │
│furnizate de │ │ │ │
│cantina socială │ │ │ │
│sunt protejaţi │ │ │ │
│contra riscului │ │ │ │
│infecţiilor │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-Im^1S2.l. │ │ │ │
│Halatele, │ │ │ │
│prosoapele, feţele │ │ │ │
│de masă şi orice │ │ │ │
│alte echipamente │ │ │ │
│din material textil│1 │ │ │
│utilizate de │ │ │ │
│cantină sunt curate│ │ │ │
│şi igienizate │ │ │ │
│(spălate şi, după │ │ │ │
│caz, dezinfectate).│ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-Im^2S2.1. │ │ │ │
│Dacă cantina deţine│ │ │ │
│spălătorie/ │ │ │ │
│uscătorie proprie, │ │ │ │
│aceasta │ │ │ │
│funcţionează │ │ │ │
│conform normelor │ │ │ │
│igienico-sanitare │1 │ │ │
│şi este amplasată │ │ │ │
│astfel încât să nu │ │ │ │
│fie în vecinătatea │ │ │ │
│spaţiilor în care │ │ │ │
│se prepară, se │ │ │ │
│servesc şi/sau se │ │ │ │
│păstrează alimente.│ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-ImS2.2. │ │ │ │
│Cantina deţine un │ │ │ │
│spaţiu adecvat │ │ │ │
│pentru depozitarea │ │ │ │
│hainelor │1 │ │ │
│beneficiarilor pe │ │ │ │
│timpul în care │ │ │ │
│acestora le este │ │ │ │
│servită masa. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-ImS2.4. │ │ │ │
│Cantina elaborează │ │ │ │
│şi aplică un │1 │ │ │
│program propriu de │ │ │ │
│curăţenie. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-ImS2.5. │ │ │ │
│Cantina deţine │ │ │ │
│spaţii amenajate │ │ │ │
│corespunzător │ │ │ │
│pentru păstrarea │ │ │ │
│materialelor │ │ │ │
│igienico- sanitare,│ │ │ │
│precum şi pentru │ │ │ │
│depozitarea │ │ │ │
│oricăror alte │1 │ │ │
│materiale │ │ │ │
│consumabile şi │ │ │ │
│mijloace fixe în │ │ │ │
│condiţii de igienă │ │ │ │
│şi siguranţă, │ │ │ │
│accesul fiind │ │ │ │
│permis doar │ │ │ │
│personalului │ │ │ │
│cantinei. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.III.-ImS2.6. │ │ │ │
│Cantina dispune de │ │ │ │
│containere pentru │ │ │ │
│deşeuri şi spaţii │1 │ │ │
│speciale de │ │ │ │
│depozitare a │ │ │ │
│acestora. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│MODUL IV DREPTURILE│ │ │ │
│BENEFICIARILOR │12 │ │ │
│(Standarde 1-2) │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-STANDARD 1 │ │ │ │
│RESPECTAREA │ │ │ │
│DREPTURILOR │ │ │ │
│BENEFICIARILOR │ │ │ │
│Cantina socială, în│ │ │ │
│activitatea │ │ │ │
│desfăşurată, │ │ │ │
│protejează şi │ │ │ │
│promovează │ │ │ │
│drepturile │ │ │ │
│beneficiarilor în │ │ │ │
│ceea ce priveşte │ │ │ │
│egalitatea de şanse│TOTAL: 4 │TOTAL: │ │
│şi tratament, │ │ │ │
│participarea egală,│ │ │ │
│autodeterminarea, │ │ │ │
│autonomia şi │ │ │ │
│demnitatea │ │ │ │
│personală │ │ │ │
│Rezultate aşteptate│ │ │ │
│: Drepturile şi │ │ │ │
│obligaţiile │ │ │ │
│beneficiarilor sunt│ │ │ │
│cunoscute şi │ │ │ │
│respectate de │ │ │ │
│aceştia │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-ImS1.1. │ │ │ │
│Drepturile şi │ │ │ │
│obligaţiile │1 │ │ │
│beneficiarilor sunt│ │ │ │
│afişate la sediul │ │ │ │
│cantinei. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-ImS1.2. │ │ │ │
│Sesiunile de │ │ │ │
│instruire sunt │ │ │ │
│consemnate în │ │ │ │
│registrul de │1 │ │ │
│evidenţă privind │ │ │ │
│perfecţionarea │ │ │ │
│continuă a │ │ │ │
│personalului. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-Im^1S1.3. │ │ │ │
│Registrul de │ │ │ │
│evidenţă a │ │ │ │
│cazurilor de abuz, │ │ │ │
│neglijare şi │ │ │ │
│discriminare este │1 │ │ │
│completat la zi şi │ │ │ │
│este disponibil, pe│ │ │ │
│suport de hârtie, │ │ │ │
│la sediul │ │ │ │
│centrului. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-Im^2S1.3. │ │ │ │
│Orice caz de abuz/ │ │ │ │
│discriminare/ │ │ │ │
│incident deosebit │ │ │ │
│sesizat în cadrul │ │ │ │
│serviciului social │ │ │ │
│este adus la │1 │ │ │
│cunoştinţa │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale, │ │ │ │
│în termen de maxim │ │ │ │
│2 ore de la │ │ │ │
│semnalarea │ │ │ │
│acestuia. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-STANDARD 2 │ │ │ │
│SESIZARI/RECLAMAŢII│ │ │ │
│Cantina socială │ │ │ │
│încurajează │ │ │ │
│beneficiarii să-şi │ │ │ │
│exprime opinia │ │ │ │
│asupra oricăror │ │ │ │
│aspecte care │ │ │ │
│privesc activitatea│ │ │ │
│acesteia │8 │ │ │
│Rezultate │ │ │ │
│aşteptate: │ │ │ │
│Aspectele şi │ │ │ │
│situaţiile care │ │ │ │
│nemulţumesc │ │ │ │
│beneficiarii sunt │ │ │ │
│cunoscute astfel │ │ │ │
│încât să poată fi │ │ │ │
│remediate în timp │ │ │ │
│util. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-Im^1S2.1. │ │ │ │
│Cutia pentru │ │ │ │
│sesizări şi │ │ │ │
│reclamaţii este │1 │ │ │
│dispusă într-un loc│ │ │ │
│accesibil tuturor │ │ │ │
│beneficiarilor. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-Im^2S2.1. │ │ │ │
│Sesizările şi │ │ │ │
│reclamaţiile vor fi│1 │ │ │
│transmise │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-Im^3S2.1. │ │ │ │
│Atât sesizările şi │ │ │ │
│reclamaţiile, cât │ │ │ │
│şi modul de │ │ │ │
│soluţionare al │ │ │ │
│acestora, se │1 │ │ │
│arhivează într-un │ │ │ │
│dosar şi se │ │ │ │
│păstrează la sediul│ │ │ │
│cantinei, cel puţin│ │ │ │
│1 an de la │ │ │ │
│înregistrare. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-Im^1S2.2. │ │ │ │
│Procedura de │ │ │ │
│măsurare a gradului│ │ │ │
│de satisfacţie a │ │ │ │
│beneficiarilor este│1 │ │ │
│aprobată prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-Im^2S2.2. │ │ │ │
│Modelul │ │ │ │
│chestionarului este│ │ │ │
│stabilit de │ │ │ │
│conducătorul │1 │ │ │
│cantinei şi este │ │ │ │
│aprobat prin │ │ │ │
│decizia │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-Im^3S2.2. │ │ │ │
│Procedura │ │ │ │
│(chestionarul) de │ │ │ │
│măsurare a gradului│ │ │ │
│de satisfacţie a │1 │ │ │
│beneficiarilor este│ │ │ │
│disponibil/ă, pe │ │ │ │
│suport de hârtie, │ │ │ │
│la sediul cantinei.│ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-Im^4S2.2. │ │ │ │
│Chestionarul de │ │ │ │
│măsurare a gradului│ │ │ │
│de satisfacţie a │ │ │ │
│beneficiarilor se │ │ │ │
│aplică de către │1 │ │ │
│reprezentantul │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale, │ │ │ │
│într-o manieră care│ │ │ │
│să respecte │ │ │ │
│confidenţialitatea.│ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.IV.-Im^5S2.2. │ │ │ │
│Rezultatele │ │ │ │
│chestionarului de │ │ │ │
│măsurare a gradului│ │ │ │
│de satisfacţie a │ │ │ │
│beneficiarilor şi │ │ │ │
│modul în care a │ │ │ │
│fost îmbunătăţită │ │ │ │
│acordarea │1 │ │ │
│serviciilor, atunci│ │ │ │
│când este cazul, │ │ │ │
│sunt păstrate de │ │ │ │
│către furnizorul de│ │ │ │
│servicii sociale şi│ │ │ │
│vor fi puse la │ │ │ │
│dispoziţia │ │ │ │
│organelor de │ │ │ │
│control. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│MODUL V MANAGEMENT │ │ │ │
│ŞI RESURSE UMANE │12 │ │ │
│(Standarde 1-2) │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.V.-STANDARD 1 │ │ │ │
│ADMINISTRARE, │ │ │ │
│ORGANIZARE ŞI │ │ │ │
│FUNCŢIONARE │ │ │ │
│Cantina socială │ │ │ │
│respectă │ │ │ │
│prevederile legale │ │ │ │
│privind organizarea│TOTAL: 6 │TOTAL: │ │
│şi funcţionarea sa.│ │ │ │
│Rezultate │ │ │ │
│aşteptate: │ │ │ │
│Beneficiarii │ │ │ │
│primesc serviciile │ │ │ │
│unei cantine care │ │ │ │
│funcţionează în │ │ │ │
│condiţiile legii │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.V.-Im^1S1.1. │ │ │ │
│Regulamentul │ │ │ │
│propriu de │ │ │ │
│organizare şi │ │ │ │
│funcţionare este │ │ │ │
│aprobat prin │1 │ │ │
│decizia/hotărârea │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale/ │ │ │ │
│autorităţii locale/│ │ │ │
│judeţene, în │ │ │ │
│funcţie de caz. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.V.-Im^2Sl.l. │ │ │ │
│Regulamentul │ │ │ │
│propriu de │ │ │ │
│organizare şi │ │ │ │
│funcţionare şi │ │ │ │
│organigrama │1 │ │ │
│serviciului social,│ │ │ │
│pe suport de │ │ │ │
│hârtie, sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul cantinei. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.V.-ImS1.2. │ │ │ │
│Registrul de │ │ │ │
│evidenţă privind │ │ │ │
│perfecţionarea │ │ │ │
│continuă a │1 │ │ │
│personalului, │ │ │ │
│completat │ │ │ │
│corespunzător, este│ │ │ │
│disponibil la │ │ │ │
│sediul cantinei. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.V.-ImS1.3. │ │ │ │
│Indicatorii │ │ │ │
│utilizaţi şi │ │ │ │
│rapoartele de audit│ │ │ │
│intern/evaluare │ │ │ │
│internă sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul cantinei, pe│1 │ │ │
│suport de hârtie, │ │ │ │
│precum şi │ │ │ │
│documentele │ │ │ │
│financiar contabile│ │ │ │
│şi rapoartele de │ │ │ │
│inspecţie sau │ │ │ │
│control. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.V.-ImS1.4. │ │ │ │
│Raportul de │ │ │ │
│activitate, pe │ │ │ │
│suport de hârtie, │ │ │ │
│este disponibil la │ │ │ │
│sediul centrului şi│1 │ │ │
│se publică anual pe│ │ │ │
│pagina web a │ │ │ │
│cantinei/ │ │ │ │
│furnizorului de │ │ │ │
│servicii sociale. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.V.-ImS1.5. │ │ │ │
│Cantina/furnizorul │ │ │ │
│acesteia arhivează │ │ │ │
│listele semestriale│ │ │ │
│ale beneficiarilor │ │ │ │
│şi consemnează şi │ │ │ │
│păstrează │ │ │ │
│corespondenţa cu │ │ │ │
│orice autoritate │ │ │ │
│publică sau │1 │ │ │
│instituţie publică,│ │ │ │
│cu organizaţii ale │ │ │ │
│societăţii civile, │ │ │ │
│culte, etc., sau │ │ │ │
│orice alte │ │ │ │
│documente care │ │ │ │
│evidenţiază │ │ │ │
│colaborarea sau │ │ │ │
│parteneriatul cu │ │ │ │
│acestea. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.V.-STANDARD 2 │ │ │ │
│RESURSE UMANE │ │ │ │
│Cantina socială │ │ │ │
│dispune de o │ │ │ │
│structură de │ │ │ │
│personal capabil să│ │ │ │
│asigure │ │ │ │
│activităţile şi │ │ │ │
│serviciile │ │ │ │
│acordate, în │TOTAL: 6 │TOTAL: │ │
│concordanţă cu │ │ │ │
│scopul/funcţiile │ │ │ │
│sale şi cu nevoile │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │
│Rezultate │ │ │ │
│aşteptate: │ │ │ │
│Serviciile cantinei│ │ │ │
│sociale sunt │ │ │ │
│furnizate de │ │ │ │
│personal calificat │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│IM.V.-ImS2.1. │ │ │ │
│Statul de funcţii │ │ │ │
│aprobat, în copie, │ │ │ │
│precum şi │1 │ │ │
│contractele de │ │ │ │
│prestări servicii │ │ │ │
│sunt disponibile la│ │ │ │
│sediul cantinei. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.V.-ImS2.2. │ │ │ │
│Contractele de │ │ │ │
│muncă, contractele │ │ │ │
│de prestări │ │ │ │
│servicii, │ │ │ │
│contractele de │1 │ │ │
│voluntariat sunt │ │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul cantinei şi │ │ │ │
│angajaţii sunt │ │ │ │
│înscrişi în │ │ │ │
│REVISAL. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.V.-ImS2.3. Fişele│ │ │ │
│de post ale │ │ │ │
│personalului sunt │ │ │ │
│disponibile la │1 │ │ │
│sediul cantinei, în│ │ │ │
│original sau, după │ │ │ │
│caz, copie. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.V.-ImS2.4. Fişele│ │ │ │
│de evaluare a │ │ │ │
│personalului, în │ │ │ │
│original sau în │ │ │ │
│copie sunt │1 │ │ │
│disponibile la │ │ │ │
│sediul cantinei/ │ │ │ │
│furnizorului │ │ │ │
│acesteia. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.V.-ImS2.5. Planul│ │ │ │
│de instruire şi │ │ │ │
│formare │ │ │ │
│profesională este │ │ │ │
│disponibil la │ │ │ │
│sediul centrului, │1 │ │ │
│precum şi copii │ │ │ │
│după atestatele, │ │ │ │
│certificatele, │ │ │ │
│diplomele obţinute │ │ │ │
│de personalul │ │ │ │
│cantinei. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│M.V.-ImS2.6. │ │ │ │
│Documentele emise │ │ │ │
│ca urmare a │ │ │ │
│controalelor │ │ │ │
│medicale periodice │1 │ │ │
│se păstrează la │ │ │ │
│dosarele de │ │ │ │
│personal ale │ │ │ │
│angajaţilor. │ │ │ │
├───────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│PUNCTAJ TOTAL: │60 │ │ │
└───────────────────┴────────────┴─────────────┴────────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016