Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARDE MINIME din 15 martie 2006  obligatorii pentru Centrul maternal*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STANDARDE MINIME din 15 martie 2006 obligatorii pentru Centrul maternal*)

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 458 bis din 26 mai 2006 _________ *) Aprobat prin Ordinul nr. 101 din 15 martie 2006 , publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 458 din 26 martie 2006
Centrul maternal, denumit in continuare CM, este un serviciu pentru prevenirea separarii copilului de parintii sai, de tip rezidential, organizat pe model familial, a carui misiune este de a permite formarea, mentinerea si intarirea legaturilor familiale, precum si sprijinirea familiei pentru asumarea responsabilitatilor parentale.
Beneficiarii directi ai centrului maternal sunt cuplurile mama-copil, precum si gravida in ultimul trimestru de sarcina, in situatii de risc in ceea ce priveste separarea copilului de familia sa, cum ar fi de exemplu:
● mame cu copii nou-nascuti, cu risc de abandon (in general mame singure, mame minore, mame provenind din familii marginalizate, sarace etc.);
● mame cu copii care temporar nu (mai) au locuinta sau/si care se confrunta cu mari probleme (financiare, profesionale, relationale) fiind in imposibilitate de a raspunde corespunzator nevoilor specifice ale copilului.
Directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului, denumite in continuare DGASPC, precum si organizatiile neguvernamentale, denumite in continuare ONG, pot infiinta centre maternale pe probleme specifice in conformitate cu nevoile concrete ale judetului/sectorului municipiului Bucuresti, respectand standardele minime obligatorii prezente, precum si alte standarde corespunzatoare problemei respective, de exemplu:
● gravide sau mame cu varsta sub 18 ani;
● mame si copii aflati pe strada sau tinere foste copii ai strazii cu copii;
● mame si copii victime ale violentei in familie sau numai copilul victima a violentei in familie ori a abuzului, neglijarii si exploatarii;
● cuplu mama-copil inclus intr-un program de restabilire a legaturii familiale, dupa ce copilul a avut o masura de protectie.
Standardele minime obligatorii prezente sunt complementare, in mod particular, cu urmatoarele documente:
1. Standardele minime obligatorii pentru serviciile de tip rezidential;
2. Standardele minime obligatorii privind centrul de pregatire si sprijinire a reintegrarii sau integrarii copilului in familie;
3. Standardele minime obligatorii privind centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii;
4. Standardele minime obligatorii pentru managementul de caz in domeniul protectiei copilului.
Standardele sunt grupate pe urmatoarele arii de interes:
Locul centrului maternal in sistemul judetean/local de servicii
1. Locul centrului maternal in sistemul judetean/local de servicii
Asistenta cuplurilor mama-copil (copii) in centrul maternal
2. Admiterea in centrul maternal
3. Program personalizat de interventie
4. Managementul de caz la nivelul centrului maternal
Domenii de interventie
5. Gazduirea, ambientul si asigurarea hranei
5.1. Amplasamentul si amenajarea interioara
5.2. Masurile de siguranta si securitate
5.3. Conditii de locuit
5.4. Asigurarea hranei
6. Educatia si consilierea beneficiarelor
7. Integrarea sociala si profesionala
8. Mentinerea starii de sanatate
9. Incetarea rezidentei
Managementul centrului maternal
10. Proiectul institutional
11. Managementul resurselor umane
11.1. Structura si atributiile personalului
11.2. Formarea personalului
11.3. Comunicarea interna si munca in echipa
11.4. Supervizarea profesionala
Protectia impotriva abuzurilor
12. Protectia impotriva abuzurilor

LOCUL CENTRULUI MATERNAL IN SISTEMUL JUDETEAN/LOCAL DE SERVICII




┌────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 1│Locul in sistemul judetean/local de servicii │
│ │Centrul maternal este infiintat si functioneaza in conexiune cu alte servicii │
│ │sociale din comunitate sau/si judet/sector al municipiului Bucuresti, care au │
│ │misiuni complementare. │
├────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Fiecare mama beneficiara si fiecare membru al echipei de personal dintr-un │
│ │centru maternal cunosc institutiile si serviciile din comunitate cu care se │
│ │colaboreaza in activitatile din timpul rezidentei si dupa parasirea centrului │
│ │maternal. Cuplul mama-copil beneficiaza de asistenta complementara. │
│ │Centrul maternal are o prezentare schematica a sistemului de servicii sociale │
│ │in care se precizeaza clar locul pe care il ocupa si cu ce alte servicii se │
│ │relationeaza. │
├────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 1 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. Cartografierea serviciilor existente intr-o unitate teritoriala si specificarea │
│ relatiilor dintre ele (sau prezentarea schematica a sistemului de servicii) este in │
│ responsabilitatea consiliilor judetene/locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti │
│ care aplica o strategie coerenta in domeniul social. Precizand care este locul CM in │
│ aceasta schema se asigura accesul personalului si al beneficiarilor la o viziune de │
│ ansamblu asupra sistemului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. Coordonatorul CM se asigura ca reprezentarea locului CM in schema de servicii este │
│ corecta, reactualizata. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.3. Schema sistemului de servicii cu precizarea locului ocupat de CM se afiseaza intr-un loc│
│ accesibil mamelor beneficiare si personalului din centru. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.4. Coordonatorul CM organizeaza anual si ori de cate ori este nevoie o sedinta de lucru │
│ cu personalul pentru a face cunoscuta evolutia sistemului de servicii in care se │
│ incadreaza CM si pentru a asigura cunoasterea relatiilor de colaborare de catre toti │
│ membrii echipei. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.5. Este obligatorie prezentarea locului CM in sistemul de servicii fiecarui nou angajat, │
│ odata cu inceperea activitatii in centru. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.6. Personalul este pregatit sa ofere mamelor toate informatiile legate de celelalte │
│ servicii din sistem si de modalitatea in care pot fi contactate direct de catre mame, │
│ in mod autonom pe cat posibil. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.7. Parintii/rudele/alte persoane adulte relevante pentru cuplul mama-copil primesc o lista │
│ cu serviciile partenere ale CM si indrumari/explicatii in legatura cu acestea. Se acorda│
│ o atentie particulara serviciilor de care mama poate beneficia dupa iesirea din CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.8. DGASPC/ONG incheie acorduri de parteneriat cu toate serviciile mentionate in schema care│
│ au relatii de colaborare cu CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.9. ONG este obligat sa raporteze la DGASPC ca are infiintat un CM si care este capacitatea │
│ acestuia. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 1
(I)1 .1. - 1.2. Existenta schemei sistemului de servicii, in care este vizualizat locul ocupat de CM.
(I)1 .3.1. Vizibilitatea/accesibilitatea schemei pentru beneficiari, personal si comunitate.
(I)1 .3.2. Mamele cunosc celelalte servicii din sistem de care pot beneficia.
(I)1 .4. Reuniunile cu personalul pentru explicarea locului CM in sistem se desfasoara cel putin o data pe an.
(I)1 .7. Lista serviciilor cu precizarea adresei, a numarului de telefon si a persoanei de contact este disponibila personalului si mamelor. Lista serviciilor cu precizarea adresei, a numarului de telefon si a persoanei de contact este reactualizata permanent.
(I)1 .8. Numarul de acorduri de parteneriat incheiate cu serviciile din comunitate.

ASISTENTA CUPLURILOR MAMA-COPIL (COPII) IN CENTRUL MATERNAL




┌────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 2│Admiterea in centrul maternal │
│ │Cuplul mama-copil beneficiaza de gazduire, asistenta si suport in cadrul │
│ │centrului maternal, pe perioada determinata de timp. │
├────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Fiecare cuplu mama-copil este primit in centrul maternal intr-un climat care │
│ │asigura siguranta, respect si respect. │
├────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a standardului 2 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. Dispozitia de admitere data de directorul general/executiv al DGASPC sau conducerea ONG │
│ pentru primirea cuplului mama-copil/gravidei in ultimul trimestru de sarcina in CM se │
│ face in baza unui plan de servicii a carui finalitate este prevenirea separarii │
│ copilului de mama sa/parintii sai. Planul de servicii este in responsabilitatea │
│ asistentului social de la nivelul serviciului public de asistenta sociala/persoanei cu │
│ atributii in asistenta sociala de la nivelul comunitatii din care provine mama/gravida. │
│ In cazul in care situatia cuplului mama-copil/gravidei nu este cunoscuta asistentului │
│ social/persoanei mentionate anterior, DGASPC/ONG este obligat sa ia legatura cu acesta │
│ si sa solicite intocmirea unui plan de servicii. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.2. In cazul in care mama/gravida este minora, admiterea acesteia in CM se face in baza unei│
│ hotarari de plasament emisa de comisia pentru protectia copilului sau instanta │
│ judecatoreasca, conform legii, iar admiterea copilului (copiilor) prin dispozitie a │
│ directorului general/executiv al DGASPC, respectiv de conducerea ONG. In acest caz, │
│ managerul de caz din cadrul DGASPC/ONG intocmeste un plan individualizat de protectie │
│ pentru gravida minora sau pentru cuplul mama minora-copil. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.3. In cazul gravidei minore care are deja o masura de protectie de tipul plasamentului sau │
│ plasamentului in regim de urgenta, situatia acesteia va fi reevaluata in noul context in│
│ vederea transferului in CM - printr-o noua masura de protectie (vezi cerinta 2.2). │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.4. Se recomanda vizitarea CM de catre cuplul mama-copil, inainte de luarea dispozitiei de │
│ admitere, precum si informarea mamei cu privire la drepturile si obligatiile ce-i revin │
│ pe perioada rezidentei. Mama este corect informata despre misiunea si metodologia CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.5. Echipa CM detine toate detaliile legate de cuplul mama-copil si planul de │
│ servicii/planul individualizat de protectie. Cererea mamei si contractul de rezidenta, │
│ precum si hotararea de plasament daca este cazul, fac parte din documentatia care sta la│
│ baza intocmirii dosarului familiei rezidente. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.6. Inainte de primirea in CM a cuplului mama-copil, spatiul individual destinat acestuia │
│ este amenajat. Este recomandat ca grupul de beneficiari rezidenti in CM sa fie │
│ instiintat de admiterea unui nou cuplu. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.7. Un membru al echipei CM, desemnat de coordonatorul CM, va insoti cuplul mama-copil in │
│ primele cateva ore ale gazduirii, astfel incat sa faciliteze acestuia adaptarea in │
│ mediul institutional. Este recomandat ca acesta sa prezinte cuplului mama-copil grupul │
│ de beneficiari si detalii despre spatiul CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.8. Fiecare CM isi stabileste criterii de admitere in baza standardelor minime obligatorii │
│ prezente si a altor acte normative in vigoare, care sunt avizate de directia generala de│
│ asistenta sociala si protectia copilului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.9. In cazul CM apartinand organizatiilor neguvernamentale, se comunica lunar numarul de │
│ locuri ocupate. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 2
(I)2 .4. - Numarul de cereri de gazduire;
- Numar de evaluari;
- Numarul de beneficiari raportat la numarul de vizite in CM anterioare admiterii;
- Numarul de beneficiare informate cu privire la contractul de rezidenta si la drepturile si obligatiile ce-i revin pe perioada rezidentei in raport cu numarul de beneficiare.
(I)2 .5. - Numarul de planuri de servicii/planuri individualizate de protectie in raport cu numarul de cupluri mama-copil primite in CM;
- Numarul de dosare in raport cu numarul de cupluri mama-copil admise in CM.
(I)2 .8. Existenta criteriilor de admitere si concordanta acestora cu legislatia in vigoare.




┌────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 3│Programul personalizat de interventie │
│ │In cadrul centrului maternal fiecare cuplu mama-copil este ocrotit in baza unui │
│ │program personalizat de interventie care abordeaza intr-un mod coerent si unitar│
│ │componentele legate de: educatia si responsabilitatea mamei in relatia sa cu │
│ │copilul, asigurarea sanatatii fizice si psihice a mamei si copilului, pregatirea│
│ │reintegrarii familiale si sociale. Acest program se elaboreaza si se pune in │
│ │practica numai cu acordul mamei si cu participarea sa directa. │
├────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Fiecare cuplu mama-copil beneficiaza de o interventie personalizata in functie │
│ │de nevoile identificate la admiterea in centrul maternal adaptata ulterior si │
│ │axata pe dezvoltarea autonomiei mamei si pe pregatirea reintoarcerii cuplului │
│ │mama-copil in mediul familial, in conditii sigure si favorabile dezvoltarii │
│ │copilului. │
├────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 3 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.1. Programul personalizat de interventie, denumit in continuare PPI, este elaborat de │
│ responsabilul de caz si personalul de specialitate al CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.2. PPI se elaboreaza in cel mult 2 saptamani de la admiterea cuplului mama-copil in CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.3. La implementarea PPI participa si specialisti din comunitate. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.4. Responsabilul de caz monitorizeaza implementarea efectiva a PPI si face raportarile │
│ catre managerul de caz, conform standardelor minime obligatorii privind managementul de │
│ caz in domeniul protectiei copilului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.5. PPI este un document scris redactat de comun acord cu mama si cuprinde componente care │
│ se refera cel putin la: a) relatia mama-copil; b) educatia mamei pentru cresterea │
│ copilului; c) pregatirea mediului familial pentru primirea si integrarea copilului si a │
│ mamei; d) orientarea si pregatirea pentru integrare sociala si profesionala. Fiecare │
│ componenta are obiective operationale, activitati si rezultate previzionale in intervale│
│ de timp determinate, specialisti nominalizati cu atributii clare (atat din cadrul CM, │
│ cat si din alte servicii din comunitate), resurse materiale si financiare, proceduri si │
│ date de reevaluare stabilite. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.6. Coordonatorul CM are obligatia de a desemna personalul de specialitate care sa participe│
│ la elaborarea si implementarea PPI si de a contacta celelalte servicii cu care CM se │
│ relationeaza in vederea nominalizarii celorlalti specialisti cu responsabilitati in │
│ cadrul programului respectiv. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.7. Este obligatorie includerea in echipa care elaboreaza si implementeaza PPI a │
│ asistentului social din cadrul serviciului public de asistenta sociala sau a persoanei │
│ cu atributii in asistenta sociala din comunitatea in care se afla domiciliul mamei, al │
│ partenerului sau familiei naturale sau largite in care cuplul mama-copil se va integra │
│ dupa iesirea din CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.8. Elaborarea si re-evaluarea PPI se realizeaza cu acordul mamei si, dupa caz, cu │
│ consultarea tatalui copilului, a bunicilor si a altor persoane importante pentru cuplul │
│ mama-copil. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.9. Re-evaluarea are loc trimestrial sau de cate ori este nevoie, si este consemnata in │
│ dosarul cuplului mama-copil si se avizeaza de coordonatorul CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.10. Furnizarea serviciilor cuprinse in PPI se realizeaza in baza unui contract de rezidenta│
│ incheiat intre mama si CM inaintea admiterii. Se recomanda ca durata medie a │
│ contractului sa fie de 6 luni. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.11. In cazul mamei/gravidei minore, contractul de rezidenta este semnat de parintii sau │
│ reprezentantul legal al acesteia. Pentru mamele/gravidele minore cu varsta peste │
│ 14 ani, contractul de rezidenta este semnat si de acestea, insa dupa o evaluare si │
│ consiliere psihologica prealabila prin care se urmareste a se stabili daca isi poate │
│ asuma respectarea prevederilor cuprinse in contract si semnarea acestuia. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.12. In cazul gravidei minore cu masura de protectie (situatia mentionata la cerinta 2.3.), │
│ dupa nastere se incheie un nou contract de rezidenta, in aceleasi conditii mentionate │
│ anterior. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.13. Pentru serviciile care se ofera in alte structuri din comunitate, DGASPC/ONG are │
│ contracte incheiate cu acestea, valabile pentru toti beneficiarii CM. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 3
(I)3 .1. - 3.2. Numarul de PPI raportat la numarul beneficiarilor.
(I)3 .4. Numarul de beneficiari raportat la responsabilul de caz.
(I)3 .5. Continutul PPI respecta cele patru componente obligatorii si structura stabilita pentru fiecare componenta in parte.
(I)3 .8. Mama cunoaste continutul PPI.
(I)3 .9. Numarul de re-evaluari ale PPI.
(I)3 .10. - 3.13. Numarul de contracte si durata medie a contractelor.




┌────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 4│Managementul de caz la nivelul centrului maternal │
│ │Fiecare cuplu mama-copil din centru maternal, are desemnat un responsabil de │
│ │caz, care face parte din personalul centrului maternal. │
├────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Prin aplicarea metodei managementului de caz se realizeaza abordarea │
│ │profesionista a fiecarui caz in parte, adaptandu-se oferta serviciilor furnizate│
│ │sau facilitate de centrul matern la nevoile concrete ale cuplului mama-copil. │
├────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 4 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. Responsabilul de caz, denumit in continuare RC, este numit de coordonatorul CM in cel │
│ mult 3 zile de la admiterea cuplului mama-copil in CM. Se recomanda numirea acestuia in │
│ cel mai scurt timp dupa desemnarea/nominalizarea managerului de caz de catre DGASPC, │
│ conform standardelor minime obligatorii privind managementul de caz in domeniul │
│ protectiei copilului. Astfel, manager de caz poate fi: asistentul social de la nivelul │
│ serviciului public de asistenta sociala, asistentul social/alt profesionist din cadrul │
│ DGASPC sau asistentul social/alt profesionist din cadrul ONG; ultimii doi pot avea in │
│ monitorizare fie planul de servicii (atunci cand acesta este elaborat de persoana cu │
│ atributii in asistenta sociala), fie planul individualizat de protectie (in cazul │
│ mamelor/gravidelor minore). │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.2. RC participa la elaborarea si monitorizarea planului de servicii/planului individualizat│
│ de protectie stabilit de managerul de caz impreuna cu echipa CM, conform necesitatilor │
│ cuplului mama-copil. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.3. Ca pregatire, RC este un profesionist cu competente in domeniul asistentei sociale. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.4. RC verifica saptamanal ca activitatea planificata se desfasoara conform PPI, care este │
│ parte integranta a planului de servicii/planului individualizat de protectie. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.5. RC verifica lunar ca activitatile stabilite in PPI se deruleaza sau cele facilitate de │
│ CM conduc la realizarea obiectivelor aferente si informeaza managerul de caz. Daca │
│ constata modificari determinante in situatia cuplului mama-copil sau a eficientei │
│ serviciilor oferite sau facilitate de CM, RC solicita managerului de caz reevaluarea │
│ planului de servicii/planului individualizat de protectie. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.6. RC are intalniri individuale cu specialistii din CM implicati in implementarea PPI sau │
│ cu intreaga echipa a CM ori numai cu o parte a acesteia in vederea monitorizarii │
│ implementarii PPI la nivelul CM. RC poate efectua vizite de monitorizare a implementarii│
│ PPI si prin intermediul specialistilor din afara CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.7. RC are in atributii intocmirea si actualizarea dosarului familiei rezidente in CM. │
│ Documentele cuprinse in acest dosar se afla in copie si la managerul de caz. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 4
(I)4 .1. Raportul dintre numarul cuplurilor mama-copil din CM si cel al numirilor RC.
(I)4 .2. Numarul de PPI raportate la numarul RC.
(I)4 .4. - Gradul de utilizare al serviciilor oferite sau facilitate de CM specificate in PPI;
- Existenta in dosarul familiei rezidente in CM a consemnarilor saptamanale facute de catre RC.
(I)4 .5. - Numarul de rapoarte lunare cu privire la situatia cuplului mama-copil, comparativ cu solutiile si obiectivele stabilite in PPI;
- Numarul de reevaluari pe fiecare caz in parte.
(I)4 .6. Numarul de intalniri pe fiecare caz in parte dintre RC si membrii/echipa pluridisciplinara.

DOMENII DE INTERVENTIE

5. GAZDUIREA, AMBIENTUL SI ASIGURAREA HRANEI





┌───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 5.1.│Amplasamentul si amenajarea interioara │
│ │Amplasamentul si amenajarea interioara a centrului maternal sunt in │
│ │concordanta cu nevoile de asistenta ale cuplului mama-copil si ofera un mediu│
│ │care sa permita derularea programului personalizat de interventie. │
├───────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Cuplul mama-copil locuieste intr-o institutie bine proiectata, dotata si │
│ │echipata corespunzator nevoilor lui, in conditii de amplasare si deschidere │
│ │catre comunitate si serviciile oferite sau facilitate de aceasta. │
│ │Organizarea si dotarea spatiului favorizeaza implicarea mamei in ingrijirea │
│ │copilului sau si responsabilizarea ei pentru modul in care copilul sau se │
│ │dezvolta. │
├───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 5.1. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.1.1. Locatia CM este intr-o arie teritoriala care are acces la serviciile oferite de │
│ comunitate. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.1.2. Metodologia de organizare a CM are prevederi clare in ceea ce priveste organizarea │
│ interna a spatiilor individuale ocupate de cuplurile mama-copil, a spatiilor │
│ igienico-sanitare, a spatiilor comune, de servire a mesei si de petrecere a timpului │
│ liber, a spatiilor destinate vizitatorilor, a celor destinate activitatilor │
│ psihopedagogice, precum si a celor administrative. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.1.3. Metodologia de functionare a CM prevede existenta unui regulament de ordine interioara│
│ (in cazul ONG) sau a unor norme interne de functionare (in cazul DGASPC) care sa │
│ defineasca responsabilitatile beneficiarilor cu privire la cel putin urmatoarele │
│ aspecte: a) raporturile dintre mama si copil, b) relatiile de "buna convietuire", │
│ c) comportamente admise/promovate in CM, d) repere ale programului zilnic si e) masuri│
│ prevazute in situatia incalcarii regulamentului/normelor de ordine interioara. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.1.4. Metodologia de organizare si functionare a CM, denumita in continuare MOF, prevede │
│ existenta unui contract de rezidenta, in doua exemplare, care sa cuprinda cel putin │
│ urmatoarele aspecte: a) misiunea CM, b) date de identificare ale partilor semnatare │
│ ale contractului de rezidenta (beneficiar si coordonatorul CM), c) perioada de │
│ gazduire, d) motivele cererii de gazduire, e) obiectivele asigurarii asistentei in │
│ cadrul CM si f) responsabilitatile celor doua parti. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.1.5. CM trebuie sa fie amenajat astfel incat sa corespunda nivelului mediu socio-economic │
│ al comunitatii in care este amplasat. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.1.6. Se recomanda ca CM sa nu functioneze in aceeasi locatie cu un serviciu de tip │
│ rezidential care este inca functional. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 5.1.
(1)5.1.1. Numarul de servicii comunitare, publice sau private, aflate in aria teritoriala a CM.
(1)5.1.2. - Numarul de camere raportate la capacitatea maxima de primire a CM.
- Numarul de spatii destinate prepararii si servirii mesei in raport cu numarul maxim de beneficiari rezidenti.
- Numarul de birouri destinate personalului in raport cu numarul de angajati.
- Existenta avizelor si a autorizatiilor de functionare, in conformitate cu legislatia in vigoare.
(1)5.1.3. - Numarul de contracte de rezidenta semnate de catre cliente in raport cu numarul de cupluri mama-copil rezidente. Numarul de contracte de rezidenta/an.
- Existenta reperelor programului zilnic (servirea mesei, programul de vizite, programul de iesiri).
- Numarul de evenimente cu potential conflictual.
- Masurile luate, inclusiv incetarea acordarii rezidentei, ca urmare a incalcarii regulamentului de ordine interioara/normelor interne de functionare de catre beneficiari.
(1)5.1.4. - Numarul de contracte de rezidenta in raport cu numarul de cupluri mama-copil beneficiare.
- Numarul de contracte de rezidenta prelungite, in raport cu numarul anual de beneficiari.
- Numarul de contracte de rezidenta in raport cu numarul de PPI elaborate.




┌───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 5.2.│Masurile de siguranta si securitate │
│ │In centrul maternal sunt aplicate masurile de siguranta si securitate legale │
│ │necesare pentru asigurarea protectiei clientilor, vizitatorilor si a │
│ │personalului impotriva evenimentelor si accidentelor cu potential vatamator. │
├───────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Cuplurile mama-copil, vizitatorii si profesionistii se afla in siguranta in │
│ │cadrul centrului maternal. │
├───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 5.2. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.2.1. MOF contine proceduri de prevenire a situatiilor de risc si de interventie in aceste │
│ situatii. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.2.2. CM detine toate autorizatiile si asigurarile pentru o functionare optima in │
│ conformitate cu prevederile legale in vigoare. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 5.2.
(1)5.2.1. - Numarul de ore de pregatire in vederea acordarii primului ajutor, in vederea informarii asupra procedurilor referitoare la siguranta si securitate la care au participat membrii personalului.
- Existenta schemelor de evacuare expuse la loc vizibil.
- Numarul de ore destinate discutarii regulamentului de ordine interioara/normelor interne de functionare cu beneficiarul.
(1)5.2.2. - Existenta autorizatiilor de functionare, expuse la loc vizibil.
- Continutul proceselor verbale intocmite cu ocazia evaluarilor in vederea monitorizarii starii de siguranta si securitate a locatiei de catre personalul specializat.




┌───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 5.3.│Conditii de locuit │
│ │Conditiile de locuit ale cuplului mama-copil in centrul maternal sunt │
│ │mentinute in stare buna de functionare. │
├───────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Mama si copilul traiesc intr-un cadru care le ofera acestora un cadru │
│ │securizant si suportiv. │
├───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 5.3. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3.1. MOF prevede gazduirea pe o perioada determinata, fiind necesare un minim de 6 spatii │
│ individuale pentru cuplul mama-copil, care sa raspunda nevoii de intimitate a │
│ familiei, precum si spatiu pentru petrecerea timpului liber, spatiu pentru prepararea │
│ si depozitarea alimentelor si spatii igienico-sanitare. Se recomanda ca: a) mamele cu │
│ mai multi copii sa fie gazduite intr-o camera individuala; b) intr-o camera sa fie │
│ gazduite cel mult doua cupluri mama-copil si spatiul individual al fiecaruia sa fie │
│ clar delimitat. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3.2. Spatiile individuale destinate cuplurilor mama-copil sunt utilate in conformitate cu │
│ necesitatile adultului si ale copilului: mobilier individual, pat pentru mama, pat │
│ pentru copil, dulap pentru haine; utilarea se face in functie de varsta, stare de │
│ sanatate, stadiu de dezvoltare. Este permisa reamenajarea spatiului individual de │
│ catre beneficiar doar cu acordul coordonatorului CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3.3. Cuplurile mama-copil vor beneficia de un spatiu destinat petrecerii timpului liber, │
│ comun intregului grup de beneficiari si utilat corespunzator. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3.4. Contractul de rezidenta semnat la admiterea in CM contine prevederi cu privire la │
│ mentinerea starii de igiena si curatenie in toate spatiile CM, precum si masurile care│
│ se iau in caz de nerespectare a acestor prevederi. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3.5. CM detine spatii special amenajate care sa permita vizitarea beneficiarilor de catre │
│ membrii ai familiei. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3.6. In CM exista minim cate o toaleta la 4 adulti beneficiari, dotate cu materiale care │
│ permit o igienizare rapida si cu echipamentele necesare in conformitate cu normele in │
│ vigoare. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3.7. Personalul si vizitatorii cuplurilor mama-copil utilizeaza grupuri igienico-sanitare │
│ separate. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3.8. CM isi poate organiza, la nevoie, o camera pentru utilizarea sa in scop de izolator. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3.9. CM are prevazute spatii destinate pentru spalarea, curatarea, igienizarea si uscarea │
│ rufariei, conform normelor in vigoare. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3.10. MOF prevede un program de reparatii si intretinere/mentinere a starii de igiena si a │
│ sigurantei in toate spatiile CM. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 5.3.
(I)5 .3.1. - Numarul de spatii (camere) destinate cuplurilor mama-copil in raport cu capacitatea maxima de primire prevazuta a CM.
- Numarul de spatii individuale destinate primirii mamelor cu mai multi copii.
- Existenta spatiilor destinate pastrarii, prepararii si servirii produselor alimentare in raport cu capacitatea maxima a CM.
(I)5 .3.2. - Numarul de paturi pentru adulti in raport cu capacitatea maxima (adulti) prevazuta pentru CM.
- Numarul de paturi pentru copii in raport cu capacitatea maxima (copii) prevazuta de CM.
(I)5 .3.3. Existenta si dotarea spatiilor comune de petrecere a timpului liber.
(I)5 .3.4. Masurile luate ca urmare a incalcarii prevederilor contractului de rezidenta in ceea ce priveste mentinerea igienei in CM.
(I)5 .3.6. Numarul grupurilor igienico-sanitare in raport cu numarul de beneficiari prevazuti (adulti, copii).
(I)5 .3.7. Numarul de grupuri igienico-sanitare in raport cu numarul de salariati.
(I)5 .3.10. Existenta unui program de mentinere si intretinere a starii de igiena a CM in raport cu normativele in vigoare. Procesele verbale ale controalelor efectuate de institutiile abilitate in acest sens si sanctiunile aplicate.




┌───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 5.4.│Asigurarea hranei │
│ │In centrul maternal se asigura beneficiarilor o alimentatie corespunzatoare │
│ │din punct de vedere cantitativ si calitativ, care raspunde nevoilor │
│ │nutritionale ale adultului (femeie adulta, gravida, lauza) si ale copilului │
│ │(nou-nascut, sugar, copil cu varsta cuprinsa intre 0-3 ani si, dupa caz, alte│
│ │grupe de varsta) tinand cont de preferintele acestora. │
├───────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Beneficiarii centrului maternal au o alimentatie sanatoasa si adaptata │
│ │nevoilor personale. Copiii din centrul maternal au o alimentatie care sa le │
│ │permita o dezvoltare normo-ponderala, iar pentru nou-nascuti si sugari se │
│ │promoveaza si sprijina alimentatia naturala a acestora. │
│ │Mamele gazduite in centrul maternal participa activ la prepararea si servirea│
│ │meselor, insusindu-si deprinderi adecvate unei bune alimentatii. │
├───────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 5.4. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.4.1. Meniurile se stabilesc sub coordonarea unui specialist (medic sau asistenta │
│ dieteticiana), tinand cont de preferintele beneficiarilor, de influenta culturala, │
│ astfel incat, sa se asigure o alimentatie in conformitate cu nevoile nutritive ale │
│ mamelor si copiilor, nevoile de dezvoltare a copiilor si normativele in vigoare. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.4.2. Meniurile destinate copiilor in colaborare cu mamele acestora. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.4.3. Alimentele sunt preparate si servite, in spatii special amenajate, de catre mamele │
│ beneficiare, asistate de un membru al echipei (bucatar). │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.4.4. In cadrul CM se realizeaza activitati care sa aiba drept scop asimilarea de catre │
│ beneficiare a notiunilor despre nutritie si igiena alimentatiei. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 5.4.
(I)5 .4.1. Numarul de fise de monitorizare a cresterii si dezvoltarii copiilor existente la dosarele familiilor beneficiare, in raport cu numarul copiilor gazduiti in CM.
(I)5 .4.3. Numarul de spatii destinate prepararii si servirii alimentelor in raport cu numarul de beneficiari.
(I)5 .4.4. - Numarul de activitati de informare pe tema nutritiei si igienei alimentatiei/an.
- Numarul de participanti la aceste activitati.

6. EDUCATIA SI CONSILIEREA BENEFICIARELOR




┌────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 6│Educatia si consilierea beneficiarelor │
│ │Centrul maternal sprijina mama, in mod individualizat si personalizat, in │
│ │demersul de asumare a rolului matern, astfel incat aceasta sa-i poata asigura │
│ │copilului o dezvoltare corespunzatoare nevoilor sale afective, sociale, │
│ │educationale si medicale. │
├────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Mama isi dezvolta abilitatile de crestere si ingrijire a propriului copil, │
│ │aflandu-se intr-o stare de confort in asumarea rolului de parinte. │
├────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 6 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6.1. In conformitate cu PPI, pentru fiecare cuplu mama-copil sunt prevazute activitati care │
│ sa raspunda nevoilor de informare, educare si consiliere a mamei cu privire la cresterea│
│ si educarea copilului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6.2. Activitatile de educatie si consiliere a beneficiarelor se realizeaza cu privire cel │
│ putin la urmatoarele aspecte: a) igiena si ingrijire personala, b) acordarea primului │
│ ajutor, c) nutritie si dieta, d) schema de vaccinari a copilului si e) infectii cu │
│ transmitere sexuala, elemente de educatie contraceptiva si sexuala. Se recomanda ca │
│ aceste activitati sa aiba loc preponderent in cadrul CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6.3. Tatal copilului si familia largita sunt incurajati sa participe la activitatile de │
│ educatie si consiliere. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6.4. Personalul adopta o atitudine de valorizare a mamei in rolul sau de parinte, in spiritul│
│ respectarii confidentialitatii si a demnitatii cuplului mama-copil. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6.5. Consilierea psihologica si suportul psihologic ale mamei si copilului se realizeaza de │
│ catre psihologi, in mod individual sau in grup, in conditii de maxima confidentialitate.│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6.6. Asistentul social impreuna cu alti specialisti din CM sau din afara acestuia sprijina │
│ mama si copilul ei in obtinerea drepturilor lor sociale si asigura consiliere juridica │
│ mamei beneficiare in CM. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Indicatorii pentru Standard 6
(I)6 .1. Numarul de participari ale beneficiarilor la activitatile de educatie si consiliere.
(I)6 .2. Numarul si tipul de servicii din comunitate implicate in derularea activitatilor de educatie si consiliere.
(I)6 .3. Numarul de cazuri in care membri ai familiei cuplului mama-copil participa la activitatile de educatie si consiliere comparativ cu numarul total de cupluri beneficiare.
(I)6 .4. Numarul de sesizari/reclamatii cu privire la violenta verbala sau fizica a personalului asupra mamei si/sau copilului. Masurile luate de coordonatorul CM.
(I)6 .5. Numarul de sedinte de consiliere psihologica individuale si de grup/beneficiar/luna/durata rezidentei in CM.
(I)6 .6. - Numarul de sedinte de consiliere juridica/beneficiar/luna/durata rezidentei in CM.
- Numarul de specialisti din CM sau din afara acestuia care au sustinut sesiuni de informare pe tema drepturilor sociale si teme cu caracter juridic.

7. INTEGRAREA SOCIALA SI PROFESIONALA




┌────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 7│Integrarea sociala si profesionala │
│ │Centrul maternal sprijina cuplul mama-copil in vederea dezvoltarii autonomiei │
│ │care favorizeaza (reintegrarea acestuia in familie si/sau comunitate. │
├────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Fiecare beneficiara este implicata activ in elaborarea si punerea in aplicare a │
│ │programului personalizat de interventie, beneficiind pe toata durata rezidentei │
│ │de activitati de orientare si consiliere vocationala menite sa-i sporeasca │
│ │capacitatea de (re)insertie in viata autonoma. │
├────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 7 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7.1. Echipa pluridisciplinara a CM impreuna cu mama urmaresc clarificarea situatiei │
│ juridico-administrative a cuplului mama-copil. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7.2. Beneficiarele sunt informate despre oferta de servicii sociale, publice sau private, │
│ aflata in comunitate si sunt incurajate demersurile pentru identificarea unor posibile │
│ resurse pentru autonomizare (cursuri de reconversie profesionala, gasirea unor locuri de│
│ munca). Pe perioada in care mama se afla la cursuri sau sedinte de informare si │
│ consiliere care se desfasoara in alte locatii decat CM, copilul este in grija altei mame│
│ responsabilizate in acest sens, in cazul in care in CM nu se desfasoara o activitate tip│
│ "cresa". │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7.3. RC intermediaza relatia dintre mama si diverse servicii aflate in comunitate, stimuland │
│ mama sa devina autonoma si responsabila. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7.4. Beneficiarele sunt implicate in activitatile de autogospodarire pe toata perioada │
│ rezidentei, cu sprijinul personalului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7.5. Tatal copilului si familia largita sunt incurajati sa participe la activitatile │
│ prevazute in PPI. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7.6. Mamele gazduite in CM sunt incurajate sa desfasoare activitati care sa raspunda nevoilor│
│ de relaxare si de dezvoltare a abilitatilor vocationale. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 7
(I)7 .1. Numarul de beneficiari (mame si copii) care detin acte de identitate comparativ cu numarul total de cupluri beneficiare.
(I)7 .2.1. Numarul de cupluri mama-copil care beneficiaza de ajutoare materiale si/sau financiare in conformitate cu prevederile legale.
(I)7 .2.2. - Numarul de beneficiare care efectueaza demersuri in vederea participarii la cursuri de pregatire scolara/profesionala si/sau gasirea unui loc de munca.
- Numarul de contracte de colaborare incheiate intre DGASPC/ONG si furnizori de formare profesionala.
- Numarul de beneficiare care si-au gasit un loc de munca. Numarul de beneficiare care si-au mentinut locul de munca mai mult de 3 luni.
(I)7 .4. Numarul de activitati structurate si individuale care au drept scop asimilarea elementelor de gestiune a bugetului personal.
(I)7 .5. Numarul de activitati structurate sau individuale, organizate in CM sau in exteriorul CM, la care membrii familiei participa.
(I)7 .6. Numarul de noi activitati propuse de mamele rezidente in CM.

8. MENTINEREA STARII DE SANATATE




┌────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 8│Copiii rezidenti in centrul maternal beneficiaza de asistenta medicala │
│ │profilactica si curativa in vederea unei bune dezvoltari fizice si psihologice. │
├────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Starea de sanatate a copilului este permanent urmarita de catre mama sa, │
│ │personalul centrului maternal si medicul de familie. │
├────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 8 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8.1. Fiecare cuplu mama-copil gazduit in CM este inscris la medicul de familie sau, in lipsa │
│ bine documentata a acestuia, starea de sanatate se asigura in conformitate cu │
│ prevederile legislatiei in materie si prin interventia unui medic angajat de DGASPC/ONG │
│ in acord cu prevederile Codului Muncii. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8.2. Medicamentele de uz curativ, prescrise de medic, sunt administrate copilului de catre │
│ mama sa, sub supravegherea personalului desemnat in acest sens. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8.3. In dosarul familiei rezidente exista o copie a fisei medicale a copilului, care sa │
│ contina date despre evolutia ponderala, data si vaccinarile efectuate, schema de │
│ diversificatie a alimentatiei, boli si tratamente prescrise s.a. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8.4. Beneficiarelor li se aduce la cunostinta care sunt membrii personalului desemnati sa │
│ intervina in situatii de urgenta. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8.5. Personalul urmeaza cursuri de pregatire in acordarea primului ajutor, asigurate din │
│ bugetul angajatorului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8.6. Copiii care se imbolnavesc de boli infecto-contagioase si care nu necesita spitalizare, │
│ se izoleaza, pe o perioada stabilita de medicul specialist, intr-un spatiu special │
│ amenajat (izolator). Mama insoteste in toate aceste situatii copilul bolnav si in │
│ aceasta perioada nu efectueaza nici o alta activitate care nu are legatura cu ingrijirea│
│ copilului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8.7. CM isi stabileste proceduri de actiune in cazul imbolnavirilor si producerii │
│ accidentelor. Medicul de familie sau medicul angajat de DGASPC/ONG este solicitat in caz│
│ de urgenta, coordonatele acestuia fiind aduse la cunostinta intregului personal. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8.8. In CM se respecta legislatia in vigoare cu privire la inregistrarea, depozitarea, │
│ manipularea, distribuirea si administrarea medicamentelor. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Indicatorii pentru Standardul 8
(I)8 .1. - Numarul de cupluri mame-copii inscrisi la medicul de familie comparativ cu numarul cuplurilor beneficiare.
- Numarul de vizite ale cuplurilor mama-copil, in scop profilactic, la medicul de familie.
- Numarul de vizite ale medicului de familie in CM.
(I)8 .2., 8.4. Existenta personalului desemnat pentru supravegherea administrarii medicamentelor si interventia in urgenta.
(I)8 .3. Existenta fiselor medicale in dosarul familiilor rezidente in CM.
(I)8 .5. - Numarul de ore de pregatire pentru acordarea primului ajutor la care participa personalul CM.
- CM detine trusa de prim ajutor, in conformitate cu prevederile legale.
(I)8 .7. MOF prevede proceduri de actiune in cazul imbolnavirilor si producerii accidentelor.




┌────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 9│Incetarea rezidentei │
│ │In cadrul centrului maternal sunt prevazute activitati de pregatire a parasirii │
│ │institutiei de catre cuplul mama-copil atat pentru (re)integrarea │
│ │socio-profesionala si referirea catre alte servicii sociale pentru sustinerea │
│ │reintegrarii si mentinerea legaturilor familiale, cat si pentru transferul catre│
│ │un alt serviciu de tip rezidential. │
├────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Cuplul mama-copil paraseste centrul maternal in conditii de siguranta si │
│ │protectie. │
├────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 9 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│9.1. PPI are drept obiectiv general (re)integrarea familiala, sociala si profesionala a │
│ cuplului mama-copil rezident in CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│9.2. Prin semnarea contractului de rezidenta dintre mama si coordonatorul CM, RC se asigura │
│ de cate ori este nevoie ca mama intelege faptul ca rezidenta este temporara si │
│ conditionata de coparticiparea ei la derularea PPI. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│9.3. Pregatirea parasirii CM se concentreaza pe urmatoarele aspecte: a) evaluarea finala a │
│ nevoilor cuplului mama-copil in vederea elaborarii planului de servicii │
│ post-rezidentiale care sa consolideze abilitatile dobandite de cuplul mama-copil pe │
│ perioada gazduirii; b) cuplul mama-copil trebuie sa cunoasca in detaliu demersurile care│
│ urmeaza sa fie intreprinse, inclusiv profesionistii care urmeaza sa participe la │
│ implementarea planului de servicii post-rezidentiale; c) autoritatile locale din │
│ comunitatea in care se (re)integreaza cuplul mama-copil trebuie sa fie implicate in │
│ elaborarea planului de servicii post-rezidentiale, precum si in monitorizarea │
│ implementarii acestuia; d) indeplinirea tuturor formalitatilor administrative si legale │
│ pentru parasirea CM de catre cuplul mama-copil. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│9.4. Gazduirea poate fi intrerupta inainte de expirarea perioadei prevazute in contractul de │
│ rezidenta in urmatoarele situatii: a) indeplinirea obiectivelor prevazute in PPI, b) │
│ identificarea unor alte solutii pentru cuplul mama-copil (alte servicii de tip │
│ rezidential adecvate situatiei cuplului mama-copil), c) la solicitarea scrisa a mamei │
│ (adulte), d) incalcarea repetata a contractului de rezidenta (in cazul mamei adulte). In│
│ ultimele doua situatii, managerul de caz trebuie sa evalueze situatia de pericol iminent│
│ pentru copil si sa propuna luarea masurii plasamentului in regim de urgenta, conform │
│ legii. In cazul in care masura plasamentului in regim de urgenta nu este oportuna, │
│ parasirea CM nu se face decat cu asigurarea planului de servicii post-rezidentiale. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│9.5. Indiferent de forma in care cuplul mama-copil paraseste CM, coordonatorul acestuia se │
│ asigura ca mama primeste copii ale urmatoarelor documente: PPI si revizuirile acestuia, │
│ evaluarile initiala, periodice si finala si planul de servicii post-rezidentiale. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│9.6. Dosarul familiei se arhiveaza, in conformitate cu prevederile legale. Cuplul mama-copil │
│ are acces la propriul dosar ori de cate ori doreste, in conformitate cu legislatia in │
│ vigoare. Restrictiile se instituie de managerul de caz in situatii care contravin │
│ interesului superior al copilului si sunt avizate de directorul general/executiv al │
│ DGASPC. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Indicatorii pentru Standardul 9
(I)9 .2. Media perioadei de rezidenta pentru cuplurile mama-copil in CM.
(I)9 .3.1. Numarul de evaluari finale ale nevoilor cuplului mama-copil din CM raportate la numarul de cupluri beneficiare.
(I)9 .3.2. Planul de servicii post-rezidentiale este semnat de autoritatile locale din comunitatea in care se (re)integreaza cuplul mama-copil.
(I)9 .4.1. Numarul de intreruperi ale gazduirii inainte de termenul prevazut in contractul de rezidenta si motivele acestor intreruperi pe categorii.
(I)9 .4.2. Numarul de cazuri in care se ia decizia plasamentului in regim de urgenta a copilului/an si motivatia fiecareia.
(I)9 .6. Numarul de solicitari din partea fostilor beneficiari pentru a avea acces la dosarele familiei rezidente in CM la nivelul CM sau la DGASPC/ONG.

MANAGEMENTUL CENTRULUI MATERNAL





┌─────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 10│Proiectul institutional │
│ │Centrul maternal functioneaza in acord cu un proiect institutional intocmit in │
│ │baza prevederilor standardelor minime obligatorii prezente si a nevoilor │
│ │specifice ale cuplurilor beneficiare mama-copil. │
├─────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Fiecare cuplu mama-copil beneficiaza de servicii adecvate si de calitate, in │
│ │acord cu standardele minime obligatorii prezente. │
├─────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 10 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10.1. Coordonatorul CM are obligatia de a elabora, in colaborare cu personalul de │
│ specialitate din subordine, un document cadru bazat pe strategia judeteana din domeniul│
│ protectiei copilului numit proiect institutional, care cuprinde cel putin urmatoarele: │
│ a) definitia CM, b) misiunea CM, c) principiile de lucru, d) obiectivele de dezvoltare │
│ institutionala, e) activitatile, f) clientii si nevoile specifice ale acestora, │
│ g) resursele umane, materiale si financiare disponibile si potentiale, e) relatiile de │
│ parteneriat in comunitate. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10.2. In vederea elaborarii proiectului institutional, coordonatorul CM realizeaza o analiza │
│ a situatiei actuale din CM in ceea ce priveste gradul si modul de indeplinire a │
│ standardelor minime obligatorii prezente. Aceasta analiza se consemneaza intr-un raport│
│ de evaluare initiala a CM in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a │
│ standardelor minime obligatorii prezente. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10.3. Proiectul institutional este re-evaluat si, dupa caz, revizuit anual sau de cate ori │
│ este nevoie, in aceleasi conditii ca si elaborarea sa. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10.4. Proiectul institutional al CM este avizat de DGASPC/ONG, care este obligat sa │
│ monitorizeze punerea in practica a acestuia. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10.5. Standardele minime obligatorii prezente si proiectul institutional stau la baza │
│ intocmirii celorlalte documente cu care opereaza CM, respectiv MOF, regulamentul de │
│ ordine interioara sau, dupa caz, normele interne de functionare, proceduri de lucru, │
│ materiale informative etc. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10.6. Coordonatorul CM asigura managementul proiectului institutional, fiind direct │
│ responsabil de respectarea misiunii si a principiilor, de organizarea activitatilor, de│
│ antrenarea resurselor umane, de dezvoltarea relatiilor de parteneriat, de utilizarea │
│ eficienta a resurselor materiale si de evaluarea interna a activitatilor. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10.7. Identificarea si atragerea de surse de finantare pentru dezvoltarea proiectului │
│ institutional este in responsabilitatea DGASPC/ONG si a coordonatorului CM. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 10
(I)1 0.1. Continutul proiectului institutional este in acord cu prevederile standardelor minime obligatorii prezente.
(I)1 0.2. Continutul raportului de evaluare initiala comparativ cu proiectul institutional.
(I)1 0.3. Numarul de reevaluari si respectiv de revizuiri/an.
(I)1 0.4.1. Proiectul institutional este avizat de DGASPC/ONG.
(I)1 0.4.2. Numarul vizitelor de monitorizare/an efectuate de persoane desemnate de DGASPC/ONG si continutul raportarilor acestora comparativ cu masurile concrete luate pentru imbunatatirea functionarii CM.
(I)1 0.5. Documentele cu care opereaza CM sunt in acord cu proiectul institutional.
(I)1 0.7. Bugetul anual al CM.

11. MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE





┌────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 11.1.│Structura si atributiile personalului │
│ │Structura de personal trebuie sa raspunda misiunii centrului maternal. │
├────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Fiecare cuplu mama-copil beneficiaza de sprijin specializat astfel incat │
│ │serviciile oferite sa se realizeze in conditii de profesionalism. │
├────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 11.1. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.1.1. Angajatorul este obligat sa angajeze personal calificat care sa raspunda prevederilor│
│ standardelor minime obligatorii prezente. Daca CM functioneaza in regiuni in care │
│ locuiesc minoritati, se recomanda angajarea unor profesionisti care vorbesc limba │
│ minoritatilor respective. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.1.2. Angajatorul prevede o schema de personal flexibila, adaptata nevoilor beneficiarilor │
│ si dimensiunii CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.1.3. Personalul de specialitate trebuie sa aiba studii socio-umane. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.1.4. DGASPC/ONG poate dispune de personal care nu se afla pe statul de functii al CM insa │
│ care serveste misiunii CM si este angajat conform prevederilor Codului Muncii. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.1.5. Coordonatorul CM trebuie sa aiba studii superioare socio-umane si se recomanda sa │
│ aiba experienta de cel putin doi ani in servicii pentru copil si familie. La angajare│
│ se acorda prioritate profesionistilor care au pregatire manageriala. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 11.1.
(I)1 1.1.1. - 11.1.5. Dosarul personal al fiecarui angajat include diplome, atestate relevante, precum si toate documentele prevazute de lege.





┌────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 11.2.│Formarea personalului │
│ │Personalul centrului maternal are formare initiala de specialitate, │
│ │beneficiaza de acces la informatii si participa la cursuri de pregatire │
│ │permanenta pentru aplicarea standardelor minime obligatorii prezente si │
│ │pentru imbunatatirea calitatii serviciilor oferite cuplului mama-copil. │
├────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Fiecare angajat are cunostintele si competentele necesare aplicarii │
│ │standardelor minime obligatorii prezente si este sprijinit sa se informeze │
│ │si sa se perfectioneze permanent. │
├────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 11.2. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.2.1. La angajare, fiecare profesionist, inclusiv coordonatorul CM, beneficiaza de formare │
│ specifica in acest domeniu (axata pe dezvoltarea si psihologia copilului, relatia │
│ mama-copil, atasament), asigurata din bugetul angajatorului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.2.2. Fiecare angajat al CM, inclusiv coordonatorul acestuia, beneficiaza de cel putin │
│ 42 de ore de formare continua pe an in domeniul protectiei mamei si copilului sau │
│ domenii conexe, asigurate din bugetul angajatorului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.2.3. Fiecare voluntar care isi desfasoara activitatea in CM beneficiaza de o formare de │
│ minimum 15 ore asigurata de angajator, inainte de a incepe activitatea. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.2.4. La angajare, in lipsa unei formari initiale in domeniul managerial, coordonatorul CM │
│ beneficiaza de formare de initiere in domeniul managementului de servicii, asigurata │
│ din bugetul angajatorului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.2.5. Coordonatorul CM beneficiaza anual de cel putin 21 de ore de formare in domeniul │
│ managementului de servicii, asigurate din bugetul angajatorului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.2.6. Educatia permanenta si formarea profesionala continua a personalului se realizeaza │
│ conform legislatiei in vigoare (prin intermediul cursurilor organizate in cadrul │
│ sistemului educational, sanitar si al formarii profesionale a adultilor), este │
│ promovata, sprijinita si consemnata de coordonatorul CM. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 11.2.
(I)1 1.2.1. - 11.2.6. Existenta in Dosarul personal al fiecarui angajat, inclusiv al sefului si voluntarilor, a documentelor care atesta absolvirea cursurilor de formare initiala si continua.




┌────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 11.3.│Comunicare interna si munca in echipa │
│ │Managementul resurselor umane din centrul maternal asigura interventia in │
│ │echipa pluridisciplinara si o comunicare interna permanenta intre personal, │
│ │voluntari si specialistii colaboratori din alte servicii din comunitate. │
├────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Fiecare cuplu mama-copil rezident intr-un centru maternal beneficiaza de │
│ │asistenta pluridisciplinara intr-un mod coerent si eficient pentru reusita │
│ │(re)integrarii sale sociale. │
├────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 11.3. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.3.1. Coordonatorul CM include in fiecare fisa de post atributii concrete de relationare cu│
│ ceilalti membrii ai personalului, cu managerii de caz, specialistii colaboratori din │
│ alte servicii si cu voluntarii. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.3.2. Se organizeaza cel putin lunar reuniuni de lucru ale echipei CM, care se consemneaza.│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.3.3. Fiecare nou angajat este pregatit sa lucreze in echipa prin intermediul unor cursuri │
│ sustinute in CM sau in afara acestuia din bugetul angajatorului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.3.4. In spatiul de lucru alocat personalului exista mijloace specifice de comunicare si │
│ informare. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 11.3.
(I)1 1.3.1. MOF are prevederi referitoare la munca in echipa.
(I)1 1.3.2. Numarul de reuniuni de lucru ale echipei CM/luna/an.




┌────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 11.4.│Supervizarea profesionala │
│ │Centrul maternal dispune de un sistem activ de supervizare a resurselor │
│ │umane care permite functionarea sa la nivel optim. │
├────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Personalul este motivat si performant, asigurand servicii de calitate pentru│
│ │cuplul mama-copil. │
├────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a Standardului 11.4. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.4.1. Sedintele de supervizare cu personalul au loc periodic sau ori de cate ori este │
│ nevoie (la cererea personalului/echipei). Toate sedintele sunt consemnate. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.4.2. Sedintele de supervizare au loc individual si in echipa. Rezultatele pozitive sunt │
│ prezentate si discutate pe specializari si profesii, ca stil de lucru, care trebuie │
│ preluat. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.4.3. Coordonatorul CM are obligatia sa asigure supervizarea interna si externa a │
│ personalului de specialitate si a voluntarilor. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.4.4. DGASPC/ONG are obligatia sa asigure supervizarea coordonatorului CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.4.5. Supervizarea se realizeaza de specialisti cu studii superioare socio-umane cu │
│ experienta de cel putin 5 ani in servicii pentru copil si familie, pregatire in │
│ supervizare si experienta de cel putin doi ani in servicii pentru copil si familie in│
│ plus fata de persoanele carora li se asigura supervizarea respectiva. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11.4.6. Specialisti angajati ai DGASPC/ONG care desfasoara activitati de supervizare │
│ beneficiaza de cel putin 42 de ore de formare continua in acest domeniu, asigurata │
│ din bugetul angajatorului. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Indicatorii pentru Standardul 11.4.
(I)1 1.4.1. - 11.4.2. - Numar de intalniri de supervizare, individuale si in echipa/angajat/luna/an.
- Numar de intalniri de supervizare la solicitarea personalului/echipei/an.
(I)1 1.4.3. - 11.4.5. Documentele inregistrate referitoare la supervizare. Lista specialistilor care desfasoara activitati de supervizare, angajati ai DGASPC/ONG si cu care acesta are incheiate contracte de colaborare.
(I)1 1.4.6. Programul de pregatire in domeniul supervizarii, programarea specialistilor la cursuri de supervizare.

PROTECTIA IMPOTRIVA ABUZURILOR





┌─────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Standardul 12│Protectia mamei si a copilului impotriva abuzurilor │
│ │Cuplul mama-copil este gazduit in conditii de siguranta, comiterea oricarei │
│ │forme de abuz fiind solutionata conform regulamentului de ordine interioara, │
│ │respectiv a normelor interne de functionare a centrului maternal si a │
│ │legislatiei in vigoare. │
├─────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultat │Asigurarea conditiilor specifice misiunii centrului maternal previne orice │
│ │forma de abuz in relatiile mama-copil pe de o parte si cuplul mama-copil si │
│ │personal pe de alta parte. │
├─────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cerinte de implementare a standardului 12 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12.1. CM are proceduri scrise cu privire la prevenirea, identificarea, semnalarea, evaluarea │
│ si solutionarea suspiciunilor sau acuzatiilor de abuz asupra cuplului mama-copil, │
│ intocmite in baza legislatiei in vigoare. Aceste proceduri sunt avizate de directorul │
│ general/executiv al DGASPC si sunt aduse la cunostinta copiilor, in raport cu varsta │
│ si gradul de maturitate, mamelor acestora si, dupa caz, altor membrii ai familiei, │
│ precum si personalului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12.2. Cuplul mama-copil este informat, in modalitati accesibile, cu privire la aceste │
│ proceduri, precum si cu privire la drepturile copilului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12.3. Copiii sunt incurajati si sprijiniti sa sesizeze orice forma de abuz din partea │
│ personalului, a altor persoane din CM sau din afara CM. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12.4. CM tine evidenta tuturor cazurilor de abuz si neglijare. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12.5. Personalul care are suspiciunea sau identifica situatii de abuz, neglijare si │
│ exploatare a copilului, are obligatia de a le semnala la DGASPC si de a instiinta │
│ coordonatorul CM, conform legislatiei in vigoare, precum si de a le inregistra, conform│
│ prevederilor standardelor minime obligatorii prezente. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12.6. In CM este strict interzisa agresarea verbala sau fizica a copiilor, aceste fapte fiind│
│ pedepsite conform legii. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12.7. CM asigura sprijin psihologic si consiliere copiilor care au fost intimidati sau │
│ discriminati. In situatia copiilor abuzati, neglijati sau exploatati, CM asigura │
│ accesul acestora la serviciile stabilite de DGASPC. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12.8. CM asigura efectuarea de catre intregul personal (inclusiv personal auxiliar, angajati │
│ temporar sau voluntari) a unor cursuri de formare privind problematica protejarii │
│ copilului impotriva abuzului, neglijarii si exploatarii, din bugetul angajatorului. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12.9. CM asigura derularea sau accesul la programe de educatie si consiliere a mamelor │
│ privind problematica protejarii copilului impotriva abuzului, neglijarii si │
│ exploatarii. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Indicatorii pentru Standardul 12
(I)1 2.1.1. MOF contine proceduri privind protejarea copilului de abuz, neglijare, exploatare etc.
(I)1 2.1.2. Personalul, copiii si mamele, alti membrii ai familiei, dupa caz, cunosc aceste proceduri.
(I)1 2.2.2. Cuplurile mama-copil au cunostinte privind drepturile copilului si modalitatile de sesizare/reclamare a oricaror fapte de intimidare, discriminare, abuz, neglijare, exploatare (inclusiv exploatare sexuala sau prin munca), tratament inuman sau degradant.
(I)1 2.2.2. Existenta unor materiale de informare cu privire la aceste proceduri si la drepturile copilului.
(I)1 2.2.3. - 12.3. Numarul anual de sesizari efectuate de copii si/sau mame privind suspiciuni sau situatii evidente de abuz asupra copiilor.
(I)1 2.4. Registrul de sesizari si reclamatii al CM cuprinde si evidenta sesizarilor si reclamatiilor cu privire la abuzul asupra copilului.
(I)1 2.5. - Numarul anual de situatii de abuz, neglijare si exploatare semnalate de CM la DGASPC comparativ cu numarul situatiilor consemnate in registrul de reclamatii si abuzuri.
- Numarul de fise de semnalare obligatorie si evaluare initiala completate de personalul CM si transmise la DGASPC.
- Numarul anual de cazuri de abuz, neglijare si exploatare semnalate de CM si monitorizate de DGASPC.
- Numarul de cazuri active (in curs de rezolvare) de abuz, neglijare si exploatare, care au fost semnalate de CM si aflate in monitorizarea DGASPC.
(I)1 2.7. Continutul planului de servicii (pentru reabilitarea copiilor abuzati, neglijati sau exploatati) intocmit de DGASPC pentru astfel de cazuri, conform legii.
(I)1 2.8. Dosarele angajatilor, diplomele de participare la astfel de cursuri.
(I)1 2.9. Consemnarea programelor de educatie si consiliere a mamelor.


------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016