Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
STANDARDE din 4 octombrie 2006 pentru evaluarea cabinetelor medicale de medicina de familie, cabinetelor medicale de specialitate, centrelor medicale, centrelor de diagnostic si tratament si centrelor de sanatate
EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 923 bis din 14 noiembrie 2006
I. STANDARD REFERITOR LA ORGANIZARE
Criterii:
1. Furnizorul are certificat de inregistrare in registrul unic al cabinetelor medicale, eliberat de Autoritatea de Sanatate Publica sau autorizatie de functionare pentru unitatile sanitare publice, conform prevederilor legale in vigoare.
2. Furnizorul are autorizatie sanitara in vigoare eliberata de Autoritatea de Sanatate Publica, conform legii/raport sau proces verbal de constatare a conditiilor igienico-sanitare, dupa caz.
3. Furnizorul are un sediu aflat intr-un spatiu de care dispune in mod legal.
4. Furnizorul are Regulament de Ordine Interioara de care intreg personalul a luat la cunostinta in scris.
5. Furnizorul are Regulament de Organizare si Functionare de care intreg personalul a luat la cunostinta in scris.
6. Furnizorul detine dovada achitarii contributiei la FNUASS.
II. STANDARD REFERITOR LA STRUCTURA DE PERSONAL
Criterii:
1. Medicii au drept de libera practica/certificat de membru al Colegiului Medicilor din Romania, conform reglementarilor in vigoare.
2. Asistentii medicali au autorizatie de libera practica, conform reglementarilor in vigoare.
3. Medicii, asistentii medicali si celalalt personal isi desfasoara activitatea respectand prevederile legale in materie.
4. Medicii au asigurare de raspundere civila (malpraxis) in vigoare.
5. Asistentii medicali au asigurare de raspundere civila (malpraxis) in vigoare.
6. Medicii, asistentii medicali si celalalt personal au fise de post cu atributiile specifice semnate de fiecare angajat si aprobate de reprezentantul legal.
7. Personalul are calificarea necesara indeplinirii atributiilor din fisa de post.
8. Cabinetele de medicina de familie au angajat cel putin un asistent medical la 1000 de asigurati.
III. STANDARD REFERITOR LA INFORMAREA ASIGURATILOR
Criterii:
1. Furnizorul are o firma vizibila din exterior.
2. In incinta furnizorului nu este permis accesul animalelor.
3. Furnizorul are un program de lucru stabilit conform reglementarilor legale in vigoare, afisat vizibil din exterior.
4. Furnizorul are expus la loc vizibil numele casei de asigurari de sanatate cu care se afla in contract, adresa si numarul de telefon al acesteia (telverde).
5. Drepturile si obligatiile asiguratilor sunt afisate la loc vizibil.
6. Asiguratii au acces neingradit la un registru de reclamatii si sesizari, cu paginile numerotate si vizat de casa de asigurari de sanatate cu care se afla in relatii contractuale.
7. Furnizorul are afisat la loc vizibil numarul de telefon al serviciului de urgenta (112).
8. Personalul poarta in permanenta un ecuson pe care se afla inscriptionat numele si calificarea angajatului respectiv.
9. Afisarea contravalorii serviciilor medicale oferite si nedecontate de casa de asigurari de sanatate.
10. Afisarea numarului de telefon la care se poate face programarea la consultatii.
IV. STANDARD REFERITOR LA DOTAREA FURNIZORULUI
Criterii:
1. Sala de asteptare a furnizorului este dotata cu scaune si/sau canapea, masa, materiale informative pentru promovarea sanatatii.
2. Furnizorul asigura accesul persoanelor cu handicap locomotor.
3. Furnizorul are cel putin un grup sanitar pentru personal si asigurati.
4. Medicamentele si materialele sanitare utilizate in cadrul activitatii medicale sunt inregistrate in registre sau fise de magazie si depozitate in mod adecvat (conform recomandarilor din prospectul de utilizare).
5. Aparatul de urgenta este dotat cu medicamente si materiale sanitare aflate in termenul de valabilitate.
6. Furnizorul este dotat cu aparatura medicala si materialele necesare conform reglementarilor in vigoare.
7. Atat la intrarea cat si in interiorul furnizorului nu exista pericol de accidentare sau de vatamare corporala atat pentru asigurati cat si pentru personal.
8. Furnizorul are verificare metrologica valabila pentru aparatura din dotare.
9. Furnizorul are contract de service/intretinere pentru aparatura din dotare.
10. Furnizorul are certificate de inregistrare emise de Ministerul Sanatatii Publice pentru aparatele din dotare.
11. Furnizorul face dovada detinerii legale a aparaturii din dotare.
12. Furnizorul are contract pentru colectarea si distrugerea (neutralizarea) deseurilor cu risc biologic.
13. Furnizorul face dovada detinerii unui post/terminal telefonic (fix, mobil) functional si sistem informatic necesar derularii relatiilor contractuale cu casa de asigurari de sanatate.
V. STANDARD REFERITOR LA ASIGURAREA SERVICIILOR
Criterii:
1. Furnizorul, in functie de specialitate, detine evidente specifice: evidenta consultatiilor, tratamentelor si a serviciilor medicale oferite cu inregistrarea in urmatoarele documente primare, dupa caz:
- fisele de consultatii;
- registre de consultatii;
- registre de tratamente;
- registrul de stupefiante;
- fisa si carnetul gravidelor aprobate conform Ordinului MS nr. 12/ian. 2004;
- fisele si registrele specifice activitatii de recuperare - balneo - fizioterapie, unde este cazul;
- evidenta actualizata a bolnavilor cronici;
- alte documente primare stabilite prin reglementari speciale astfel incat sa fie identificabil asiguratul si persoana care a oferit serviciul, diagnosticul, tratamentul precum data si ora cand acesta a fost furnizat.
2. Serviciile medicale furnizate in functie de specialitate, se inregistreaza pentru asiguratii cu afectiuni cronice obligatoriu atat in fisele de consultatii cat si in registrul de consultatii.
3. Furnizorul are si utilizeaza, dupa caz, tipizate prevazute de legislatia in vigoare:
- formulare de prescriptii medicale;
- bilete de trimitere;
- scrisori medicale;
- formulare de concedii medicale;
- adeverinte/certificate medicale;
- referate de justificare;
- tipizatele pentru raportarile catre institutiile specificate in lege.
4. In ROF vor fi mentionate in mod expres urmatoarele:
- definirea manevrelor care implica solutii de continuitate, a materialelor utilizate si a conditiilor de sterilizare;
- obligativitatea pastrarii confidentialitatii asupra tuturor informatiilor ce decurg din serviciile medicale acordate asiguratilor;
- obligativitatea acordarii serviciilor medicale in mod nediscriminatoriu asiguratilor;
- obligativitatea respectarii dreptului la libera alegere a furnizorului de servicii medicale in situatiile de trimitere in consulturi interdisciplinare;
- neutilizarea materialelor si a instrumentelor a caror conditie de sterilizare nu este sigura;
- obligativitatea completarii prescriptiilor medicale conexe actului medical atunci cand este cazul pentru afectiuni acute, subacute, cronice (initiale);
- exista un plan de pregatire profesionala continua a personalului medical.
5. Furnizorul este deschis in timpul programului stabilit, afisat si transmis institutiilor autorizate.
6. Programul afisat contine orele de cabinet pentru medici si personalul mediu.
7. La cabinet se afla lista de programare a asiguratilor la consultatii si lista cu criteriile de acces prioritar la serviciile furnizorului.
VI. STANDARD REFERITOR LA RELATIA CONTRACTUALA FURNIZOR - CASA DE ASIGURARI DE SANATATE
Criterii:
1. Furnizorul a respectat clauzele contractuale asa cum sunt ele definite in contractul de furnizare de servicii incheiat cu casa de asigurari de sanatate.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: