Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
STANDARDE din 22 septembrie 2006 pentru evaluarea furnizorilor de ingrijiri medicale la domiciliu
1. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are statut legal din care rezulta ca are ca obiect de activitate furnizarea de ingrijiri medicale la domiciliu. 2. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are autorizatie de functionare valabila emisa de Ministerul Sanatatii Publice. 3. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are autorizatie sanitara in vigoare. 4. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are sediul/punctul de lucru intr-un spatiu de care dispune in mod legal. 5. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are Regulament de Ordine Interioara de care intreg personalul a luat la cunostinta in scris. 6. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are Regulament de Organizare si Functionare de care intreg personalul a luat la cunostinta in scris. 7. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu detine dovada achitarii contributiei la FNUASS. 8. Furnizorul face dovada detinerii asigurarii de raspundere civila in domeniul medical.
II. STANDARD REFERITOR LA STRUCTURA DE PERSONAL
Criterii:
1. Personalul medical are drept de libera practica/certificat de membru al Colegiului Medicilor din Romania/autorizatie de libera practica. 2. Intreg personalul medical are asigurare de raspundere civila (malpraxis) in vigoare. 3. Intreg personalul are fise de post cu atributiile specifice. 4. Personalul are calificarea necesara indeplinirii atributiilor din fisa de post. 5. Personalul medical si celalalt personal isi desfasoara activitatea respectand prevederile legale in materie.
III. STANDARD REFERITOR LA INFORMAREA ASIGURATILOR
Criterii:
1. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are o firma vizibila din exterior. 2. Drepturile si obligatiile asiguratilor sunt afisate la loc vizibil. 3. Personalul poarta in permanenta un ecuson pe care se afla inscriptionat numele si calificarea angajatului respectiv. 4. Asiguratii au acces neingradit la un registru de reclamatii si sesizari, cu paginile numerotate si vizat de casa de asigurari de sanatate cu care se afla in relatii contractuale. 5. Personalul medico-sanitar are obligatia informarii asiguratilor despre procedurile ce urmeaza a fi efectuate. 6. La sediul furnizorului se afla expus la loc vizibil un afis care contine numele casei de asigurari cu care se afla in contract, adresa si numarul de telefon al acesteia (telverde). 7. Furnizorul are afisat la loc vizibil numarul de telefon al serviciului de urgenta (112)
IV. STANDARD REFERITOR LA DOTARE
Criterii:
1. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu este obligat sa detina instrumentarul si materialele sanitare conform cu prevederile legale in vigoare. 2. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are verificare metrologica valabila pentru aparatura medicala din dotare. 3. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu face dovada detinerii unui post/terminal telefonic (fix, mobil) functional si sistem informatic necesar derularii relatiilor contractuale cu casa de asigurari de sanatate. 4. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are contract de service/intretinere pentru aparatura medicala din dotare. 5. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are certificat de inregistrare emis de Ministerul Sanatatii Publice pentru aparatura medicala din dotare. 6. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu face dovada detinerii legale a aparaturii medicale si materialelor din dotare. 7. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are contract de sterilizare pentru instrumentarul refolosibil. 8. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are contract pentru colectarea si distrugerea (neutralizarea) deseurilor cu risc biologic.
V. STANDARD REFERITOR LA ASIGURAREA SERVICIILOR
Criterii:
1. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu pastreaza/depoziteaza materialele sanitare utilizate in cadrul activitatii de ingrijiri medicale la domiciliu in mod adecvat. 2. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu tine evidenta tratamentelor si a serviciilor medicale oferite astfel incat sa fie identificabil asiguratul si persoana care a oferit serviciul, diagnosticul, tratamentul precum data si ora cand acesta a fost furnizat. 3. Exista o inregistrare medicala pentru fiecare asigurat (fisa de ingrijire); fisa contine o rubrica prin care fiecare serviciu de ingrijire medicala furnizat este confirmat in scris de catre asigurat sau apartinator. 4. Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are un plan de ingrijiri pentru fiecare asigurat intocmit conform recomandarii medicului de specialitate. 5. In ROF vor fi mentionate in mod expres urmatoarele: - obligativitatea pastrarii confidentialitatii asupra datelor de identificare si informatiilor decurse din serviciile acordate asiguratilor; - obligativitatea acordarii serviciilor in mod nediscriminatoriu; - obligativitate informarii asiguratilor referitor la drepturile si obligatiile acestora; - neutilizarea materialelor si a instrumentelor a caror conditie de sterilizare nu este sigura; - pachetul de servicii de ingrijiri medicale la domiciliu; - manevrele care implica solutii de continuitate, materialele si instrumentarul folosit pentru acestea cat si conditia de sterilizare a acestora; - exista un plan de pregatire profesionala continua a personalului medical; 6. Furnizorul face dovada informarii medicului de familie si a medicului care a recomandat ingrijirile medicale la domiciliu de evolutia asiguratului.
VI. STANDARD REFERITOR LA RELATIA CONTRACTUALA FURNIZOR - CASA DE ASIGURARI DE SANATATE
Criterii:
1. Furnizorul a respectat clauzele contractuale asa cum sunt ele definite in contractul de furnizare de servicii incheiat cu casa de asigurari de sanatate.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email