Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARD DE PERFORMANŢĂ din 26 noiembrie 2015  pentru serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 STANDARD DE PERFORMANŢĂ din 26 noiembrie 2015 pentru serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale

EMITENT: AUTORITATEA NAŢIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 919 din 11 decembrie 2015

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    SECŢIUNEA 1
    Scop şi domeniul de aplicare

    ART. 1
    Prezentul standard reglementează calitatea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale şi stabileşte indicatorii de performanţă.
    ART. 2
    (1) Prezentul standard se aplică în relaţiile dintre operatorii sistemelor de distribuţie a gazelor naturale, care prestează activitatea de serviciu public, şi:
    a) utilizatorii sistemului de distribuţie a gazelor naturale;
    b) persoanele fizice sau juridice care se adresează operatorului de distribuţie pentru acordarea accesului la sistemul de distribuţie a gazelor naturale;
    c) persoanele fizice sau juridice care se adresează operatorului de distribuţie în vederea racordării la sistemul de distribuţie a gazelor naturale;
    d) persoanele fizice sau juridice care solicită informaţii sau care adresează o sesizare/reclamaţie/solicitare referitoare la serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale;
    e) Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei.
    (2) Prezentul standard stabileşte nivelul indicatorilor de performanţă pentru următoarele activităţi:
    a) înregistrarea şi soluţionarea sesizărilor/reclamaţiilor/ solicitărilor utilizatorilor privind serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale;
    b) contractarea serviciului de distribuţie a gazelor naturale;
    c) respectarea condiţiilor de predare-preluare a gazelor naturale;
    d) accesul la sistemul de distribuţie a gazelor naturale;
    e) racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale;
    f) refacerea terenurilor şi/sau bunurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele sistemului de distribuţie a gazelor naturale;
    g) limitarea/întreruperea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale.
    ART. 3
    Prevederile prezentului standard nu se aplică:
    a) în situaţii de urgenţă, declarate conform prevederilor legale;
    b) în caz de forţă majoră, declarată conform prevederilor legale;
    c) la apariţia unor restricţii tehnice parţiale sau totale ale sistemului aflat în amonte.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Definiţii şi abrevieri

    ART. 4
    (1) Abrevierile şi termenii utilizaţi în prezentul standard se definesc după cum urmează:
    a) ANRE - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei;
    b) DTAC - documentaţie tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construire;
    c) IP - indicator de performanţă;
    d) OSD - operatorul sistemului de distribuţie a gazelor naturale;
    e) SD - sistemul de distribuţie a gazelor naturale;
    f) an gazier - perioada de timp începând cu ora 06,00 din data de 1 octombrie a anului curent şi terminând cu ora 06,00 din data de 1 octombrie a anului următor;
    g) indicator de performanţă - parametru prin care se stabileşte nivelul de calitate pentru realizarea activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (2);
    h) întrerupere neplanificată - întreruperea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale fără înştiinţarea în prealabil a utilizatorului SD;
    i) întrerupere planificată - întreruperea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale cu înştiinţarea prealabilă a utilizatorilor SD;
    j) serviciu de distribuţie şi de sistem - totalitatea activităţilor necesare pentru rezervarea de capacitate şi vehicularea gazelor naturale prin SD, pentru exploatarea şi dezvoltarea SD şi, după caz, interconectarea cu alte sisteme, precum şi pentru racordarea la SD a solicitanţilor;
    k) solicitant - orice persoană fizică sau juridică care depune/transmite o cerere scrisă la OSD;
    l) solicitare - orice cerere scrisă depusă/transmisă la OSD, alta decât pentru prestarea unei activităţi conexe celei de operare a SD;
    m) utilizator SD - orice persoană fizică sau juridică ce este deservită de SD şi/sau ale cărei obiective sunt racordate la acesta.
    (2) Abrevierile şi termenii prevăzuţi la alin. (1) se completează cu termenii definiţi în legislaţia aplicabilă în sectorul gazelor naturale.

    CAP. II
    Indicatori de performanţă

    ART. 5
    Pentru activităţile prevăzute la art. 2 alin. (2) se stabilesc următorii indicatori generali de performanţă:
    a) IP0 - înregistrarea sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor privind serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale;
    b) IP1 - contractarea serviciului de distribuţie şi respectarea condiţiilor de predare-preluare a gazelor naturale;
    c) IP2 - accesul la sistemul de distribuţie a gazelor naturale;
    d) IP3 - racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale;
    e) IP4 - refacerea terenurilor şi/sau bunurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele sistemului de distribuţie a gazelor naturale;
    f) IP5 - notificarea limitărilor şi/sau întreruperilor neplanificate şi reluarea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale;
    g) IP6 - notificarea limitărilor şi/sau întreruperilor planificate şi reluarea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale;
    h) IP7 - soluţionarea sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor privind prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, altele decât cele tratate distinct în cadrul prezentului standard;
    i) IP8 - Tel Verde;
    j) IP9 - realizarea obligaţiei de plată a compensaţiilor datorate în conformitate cu prezentul standard.

    IP0 - Înregistrarea sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor privind serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale
    ART. 6
    (1) Pentru primirea sesizărilor/reclamaţiilor/ solicitărilor OSD are obligaţia să înfiinţeze şi să menţină:
    a) un birou specializat de informare şi relaţii cu publicul, prevăzut cu registratură la nivelul fiecărei unităţi organizatorice aparţinând OSD;
    b) un serviciu permanent de voce şi date, respectiv telefon, fax, poştă electronică;
    c) o secţiune pe pagina proprie de internet pentru preluarea online a acestora.
    (2) OSD are obligaţia să publice pe pagina proprie de internet numărul de telefon, numărul de fax, adresa de e-mail şi adresa de corespondenţă, pentru preluarea sesizărilor/reclamaţiilor/ solicitărilor.
    (3) În momentul primirii, OSD are obligaţia să înregistreze, cu număr unic, fiecare sesizare/reclamaţie/solicitare.
    (4) Sesizările/Reclamaţiile/Solicitările primite de către OSD după încheierea programului de lucru cu publicul se înregistrează în următoarea zi lucrătoare.
    (5) OSD are obligaţia să transmită solicitantului sau utilizatorului SD numărul de înregistrare prevăzut la alin. (3), astfel:
    a) pe loc, pentru cele depuse la biroul specializat;
    b) în termen de maximum 2 zile lucrătoare, pentru cele primite:
    (i) online;
    (ii) prin poştă electronică;
    (iii) prin fax;
    (iv) prin poştă.
    (6) Numărul de înregistrare pentru sesizările/reclamaţiile/ solicitările prevăzute la alin. (5) lit. b) se transmite de către OSD prin una dintre următoarele modalităţi de comunicare:
    a) prin poşta electronică;
    b) prin fax;
    c) prin poştă.
    (7) În cazul în care solicitantul sau utilizatorul SD specifică o anumită modalitate de comunicare OSD are obligaţia să transmită numărul de înregistrare pe calea specificată.
    (8) Sesizările/Reclamaţiile/Solicitările anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare ale solicitantului sau ale utilizatorului SD se clasează fără ca OSD să emită răspuns.
    (9) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (5) se calculează cu formula:

                    N(T2)
    IP(0)^1 = ───────────────────────────── X 100, (%)
              N(înreg) - N(clasate) - N(T0)


     unde:
     N(T0) - numărul sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor primite, al căror număr de înregistrare a fost transmis conform prevederilor alin. (5) lit. a);
     N(T2) - numărul sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor primite, al căror număr de înregistrare a fost transmis într-un interval de timp mai mic decât cel prevăzut la alin. (5) lit. b);
     N(înreg) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor primite şi înregistrate conform prevederilor alin. (3);
     N(clasate) - numărul sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor primite, înregistrate şi clasate.

    (10) Indicatorul prevăzut la alin. (9) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(0)^1 ≥ 90%.
    (11) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (5) lit. b) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 10 lei;
    b) suplimentar, 1 leu pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 3-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei/solicitării prevăzute la alin. (3), dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere.

    IP1 - Contractarea serviciului de distribuţie şi respectarea condiţiilor de predare-preluare a gazelor naturale
    ART. 7
    Indicatorul general de performanţă se referă la următoarele:
    a) contractarea serviciului de distribuţie a gazelor naturale;
    b) asigurarea presiunii gazelor naturale;
    c) asigurarea calităţii gazelor naturale;
    d) măsurarea gazelor naturale.
    ART. 8
    (1) La cererea scrisă a oricărei persoane fizice sau juridice, care îndeplineşte condiţiile încheierii unui contract de distribuţie a gazelor naturale, OSD are obligaţia să transmită acesteia documentul în cauză, în vederea semnării; termenul pentru transmiterea contractului este de maximum 10 zile de la data înregistrării cererii şi/sau a documentaţiei complete, prevăzută în Contractul-cadru de distribuţie a gazelor naturale, aprobat prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 183/2005, republicată, cu modificările ulterioare.
    (2) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) se calculează cu formula:

                N(CTR10)
    IP(1)^1 = ──────────── x 100, (%)
                N(TCTRSD)


    unde:
    N(CTR10) - numărul contractelor de distribuţie a gazelor naturale transmise într-un interval de timp mai mic de 10 zile de la data înregistrării cererii şi/sau a documentaţiei complete, prevăzută de legislaţia aplicabilă în sectorul gazelor naturale;
    N(TCTRSD) - numărul total de solicitări primite de OSD în vederea contractării serviciului de distribuţie a gazelor naturale.

    (3) Indicatorul prevăzut la alin. (2) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(1)^1 ≥ 90%.
    (4) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 11-a zi de la data înregistrării cererii şi/sau a documentaţiei complete, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere.
    ART. 9
    (1) OSD are obligaţia să asigure utilizatorilor SD livrarea cantităţilor de gaze naturale, în punctele de predare-preluare comercială, la presiunea prevăzută în avizul tehnic de racordare şi/sau în contractul de distribuţie a gazelor naturale.
    (2) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile oricărui utilizator SD, cu privire la nerespectarea valorii presiunii gazelor naturale, în termen de maximum 15 zile de la data înregistrării acestora.
    (3) OSD are obligaţia să verifice la faţa locului presiunea gazelor naturale, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei.
    (4) OSD are obligaţia să notifice utilizatorul SD, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, cu privire la data, ora şi locul unde urmează să se efectueze verificarea prevăzută la alin. (3).
    (5) Utilizatorul SD poate participa la verificarea prevăzută la alin. (3); în cazul în care utilizatorul SD nu dă curs notificării prevăzute la alin. (4), OSD efectuează verificarea în lipsa acestuia.
    (6) Rezultatele verificării prevăzute la alin. (3) se înscriu în documentele specifice întocmite de către OSD; în situaţia în care utilizatorul SD a fost prezent la verificare, contrasemnează aceste documente.
    (7) Atunci când valoarea măsurată a presiunii de livrare a gazelor naturale nu se înscrie în limitele precizate în avizul tehnic de racordare şi/sau în contractul de distribuţie, OSD procedează la restabilirea valorii acesteia.
    (8) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (2) se calculează cu formula:

                  N(P15)
    IP(1)^2 = ───────────────────── x 100, (%)
               N(PTR) - N(Pclasat)


    unde:
    N(P15) - numărul sesizărilor/reclamaţiilor referitoare la nerespectarea valorii presiunii gazelor naturale la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 15 zile de la data înregistrării acestora;
    N(PTR) - numărul total de sesizări/reclamaţii referitoare la nerespectarea valorii presiunii gazelor naturale primite;
    N(Pclasat) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor referitoare la nerespectarea valorii presiunii gazelor naturale clasate.

    (9) Indicatorul prevăzut la alin. (8) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(1)^2 ≥ 95%.
    (10) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 16-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere.
    (11) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (3) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 6-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere.
    (12) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (4) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 4-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere.
    ART. 10
    (1) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile scrise ale utilizatorilor SD, cu privire la calitatea gazelor naturale, în termen de maximum 15 zile de la data înregistrării acestora.
    (2) Răspunsul OSD la sesizările/reclamaţiile cu privire la calitatea gazelor naturale se elaborează pe baza datelor primite de la operatorul sistemului din amonte, pentru zona respectivă de calitate, aferente perioadei de facturare.
    (3) OSD poate clasa sesizările/reclamaţiile cu privire strict la valoarea puterii calorifice superioare a gazelor naturale utilizată la facturare, primite după 60 de zile de la data emiterii facturii de gaze naturale.
    (4) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) se calculează cu formula:

                  N(C15)
    IP(1)^3 = ──────────────────────── x 100, (%)
               N(TCAL) - N(CalClasat)


    unde:
    N(C15) - numărul reclamaţiilor/sesizărilor referitoare la calitatea gazelor naturale la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 15 zile de la data înregistrării acestora;
    N(TCAL) - numărul total al reclamaţiilor/sesizărilor referitoare la calitatea gazelor naturale primite;
    N(CalClasat) - numărul total al reclamaţiilor/sesizărilor referitoare la calitatea gazelor naturale clasate.

    (5) Indicatorul prevăzut la alin. (4) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(1)^3 ≥ 95%.
    (6) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 16-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere.
    ART. 11
    (1) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile oricărui utilizator SD, cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale, în termen de maximum 15 zile de la înregistrarea acesteia.
    (2) În situaţia în care sesizarea/reclamaţia se referă la funcţionarea sistemului/mijlocului de măsurare a gazelor naturale, OSD are obligaţia să verifice la locul de consum funcţionarea acestuia, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei; la faţa locului se verifică, după caz, cel puţin următoarele: etanşeitatea îmbinărilor, existenţa şi integritatea sigiliilor OSD, funcţionarea sistemului/mijlocului de măsurare la debitul minim şi la debitul maxim al aparatelor consumatoare de combustibili gazoşi.
    (3) OSD are obligaţia să notifice utilizatorul SD, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, cu privire la data şi ora când urmează să se efectueze verificarea prevăzută la alin. (2).
    (4) Utilizatorul SD poate participa la verificarea prevăzută la alin. (2); în cazul în care utilizatorul SD nu dă curs notificării prevăzute la alin. (3), OSD efectuează verificarea în lipsa acestuia.
    (5) Rezultatele verificării prevăzute la alin. (2) se înscriu în documentele specifice întocmite de către OSD; în situaţia în care utilizatorul SD a fost prezent la verificare, contrasemnează aceste documente.
    (6) În situaţia în care în urma verificării prevăzute la alin. (2) utilizatorul SD doreşte verificarea metrologică a sistemului/ mijlocului de măsurare, acesta depune o cerere la OSD, iar verificarea metrologică se realizează în conformitate cu prevederile Regulamentului de măsurare a cantităţilor de gaze naturale tranzacţionate în România, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 62/2008, cu modificările ulterioare.
    (7) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) se calculează cu formula:

                      N(M15)
    IP(1)^4 = ──────────────────────── x 100, (%)
               N(TM) - N(Mclasat)


    unde:
    N(M15) - numărul sesizărilor/reclamaţiilor cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 15 zile de la data înregistrării acestora;
    N(TM) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale primite;
    N(Mclasat) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale clasate.

    (8) Indicatorul prevăzut la alin. (7) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(1)^4 ≥ 95%.
    (9) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 16-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere.
    (10) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 6-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere.
    (11) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (3) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 lei;
    b) suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 4-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere.

    IP2 - Accesul la sistemul de distribuţie a gazelor naturale
    ART. 12
    (1) La cererea scrisă a oricărui solicitant sau utilizator SD, OSD are obligaţia de a răspunde în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia; răspunsul poate fi acordul sau refuzul de acces la SD.
    (2) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile scrise ale oricărui solicitant sau utilizator SD, cu privire la accesul la SD, în termen de maximum 15 zile de la data înregistrării acestora.
    (3) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) se calculează cu formula:

                N(acces)
    IP(2)^1 = ──────────── x 100, (%)
                N(TSacces)


    unde:
    N(acces) - numărul acordurilor sau refuzurilor de acces la SD emise într-un interval de timp mai mic de 30 de zile de la data înregistrării cererilor de acces;
    N(TSacces) - numărul total al cererilor de acces la SD primite.

    (4) Indicatorul prevăzut la alin. (3) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(2)^1 ≥ 95%.
    (5) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (2) se calculează cu formula:

                     N(Acces15)
    IP(2)^2 = ───────────────────────── x 100, (%)
               N(TRacces) - N(Tclasat)


    unde
    N(Acces15) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor referitoare la accesul la SD, la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 15 zile de la data înregistrării acestora;
    N(TRacces) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor primite, cu privire la accesul la SD;
    N(Tclasat) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor clasate, cu privire la accesul la SD.

    (6) Indicatorul prevăzut la alin. (5) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(2)^2 ≥ 95%.
    (7) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 lei;
    b) suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 31-a zi de la data înregistrării cererii de acces, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere.
    (8) Prevederile alin. (7) nu se aplică în situaţia în care OSD dovedeşte cu documente justificative că neîndeplinirea obligaţiilor sale se datorează transmiterii cu întârziere de către solicitant sau utilizator SD a documentelor necesare.
    (9) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 10 lei;
    b) suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 16-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere.

    IP3 - Racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale
    ART. 13
    (1) La cererea scrisă a oricărui solicitant sau utilizator SD, OSD are obligaţia de a răspunde în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia; răspunsul poate fi avizul tehnic de racordare sau refuzul privind racordarea la SD.
    (2) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile scrise ale oricărui solicitant sau utilizator SD, cu privire la racordare la SD, în termen de maximum 20 de zile de la data înregistrării acestora.
    (3) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) se calculează cu formula:

                   N(A)
    IP(3)^1 = ───────────── x 100, (%)
               N(TSracord)


    unde:
    N(A) - numărul avizelor tehnice de racordare şi al refuzurilor de racordare la SD, emise într-un interval de timp mai mic de 30 de zile de la data înregistrării cererilor de racordare;
    N(TSracord) - numărul total al cererilor de racordare la SD.

    (4) Indicatorul prevăzut la alin. (3) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(3)^1 ≥ 95%.
    (5) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (2) se calculează cu formula:

                        N(RR20)
    IP(3)^2 = ───────────────────────── x 100, (%)
               N(TRracord) - N(Rclasat)


    unde:
    N(RR20) - numărul sesizărilor/reclamaţiilor privind racordarea la SD la care OSD a răspuns într-un interval de timp mai mic de 20 de zile de la data înregistrării acestora;
    N(TRracord) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor primite, cu privire la racordarea la SD;
    N(Rclasat) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor clasate, cu privire la racordarea la SD.

    (6) Indicatorul prevăzut la alin. (5) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(3)^2 ≥ 95%.
    (7) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 lei;
    b) suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 31-a zi de la data înregistrării cererii de racordare, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere.
    (8) Prevederile alin. (7) nu se aplică în situaţia în care OSD dovedeşte cu documente justificative că neîndeplinirea obligaţiilor sale se datorează transmiterii cu întârziere de către solicitant sau utilizator SD a documentelor necesare.
    (9) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 10 lei;
    b) suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 21-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere.
    ART. 14
    (1) Pentru realizarea unei noi instalaţii de racordare sau pentru modificarea/reamplasarea uneia existente, OSD are următoarele obligaţii:
    a) să depună documentaţia tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii - DTAC - în termen de maximum 90 de zile de la data încheierii contractului de racordare;
    b) să pună în funcţiune instalaţia de racordare, în termenul de realizare a lucrărilor prevăzut în contractul de racordare la SD.
    (2) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile scrise ale oricărui solicitant sau utilizator SD, cu privire la proiectarea, execuţia, recepţia şi/sau punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare, în termen de maximum 20 de zile de la data înregistrării acestora.
    (3) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzută la alin. (1) lit. a) se calculează cu formula:

                 N(90)
    IP(3)^3 = ────────── x 100, (%)
               N(TDTAC)


    unde:
    N(90) - numărul documentaţiilor DTAC depuse într-un interval de timp mai mic de 90 de zile de la data încheierii contractului de racordare;
    N(TDTAC) - numărul total al documentaţiilor DTAC.

    (4) Indicatorul prevăzut la alin. (3) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(3)^3 ≥ 95%.
    (5) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) lit. b) se calculează cu formula:

                 N(ir)
    IP(3)^4 = ────────── x 100, (%)
                 N(Tir)


    unde:
    N(ir) - numărul instalaţiilor de racordare puse în funcţiune, într-un interval de timp mai mic decât cel prevăzut în contractul de racordare;
    N(Tir) - numărul total al instalaţiilor de racordare puse în funcţiune.

    (6) Indicatorul prevăzut la alin. (5) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(3)^4 ≥ 95%.
    (7) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (2) se calculează cu formula:

                 N(R20EX)
    IP(3)^5 = ────────────────────── x 100, (%)
              N(TREX) - N(REXclasat)


    unde:
    N(R20EX) - numărul sesizărilor/reclamaţiilor cu privire la proiectarea, execuţia, recepţia şi/sau punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 20 de zile de la data înregistrării acestora;
    N(TREX) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor primite, cu privire la proiectarea, execuţia, recepţia şi/sau punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare;
    N(REXclasat) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor clasate, cu privire la proiectarea, execuţia, recepţia şi/sau punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare.

    (8) Indicatorul prevăzut la alin. (7) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(3)^5 ≥ 95%
    (9) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 10 lei;
    b) suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 21-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere.

    IP4 - Refacerea terenurilor şi/sau bunurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele sistemului de distribuţie a gazelor naturale
    ART. 15
    (1) În situaţia în care, în exercitarea dreptului de uz şi de servitute pentru executarea lucrărilor necesare în vederea dezvoltării, reabilitării, modernizării, exploatării şi întreţinerii sistemelor de distribuţie a gazelor naturale sau a unei părţi componente a acestora, sunt afectate terenuri şi/sau bunuri proprietate publică sau proprietate privată a persoanelor fizice sau juridice, OSD are obligaţia de a readuce la starea iniţială terenurile şi/sau bunurile afectate.
    (2) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile oricărui solicitant sau utilizator SD, cu privire la refacerea terenurilor şi/sau bunurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele SD, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora.
    (3) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (2) se calculează cu formula:

                 N(L15)
    IP(4)^1 = ────────────────────── x 100, (%)
              N(TRL) - N(Lclasat)

    unde:
    N(L15) - numărul sesizărilor/reclamaţiilor la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora;
    N(TRL) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor primite, cu privire la refacerea terenurilor şi/sau bunurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele SD;
    N(Lclasat) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor clasate, cu privire la refacerea terenurilor şi/sau bunurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele SD.

    (4) Indicatorul prevăzut la alin. (3) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(4)^1 ≥ 90%.
    (5) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 20 lei;
    b) suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 16-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere.
    ART. 16
    (1) OSD are obligaţia să asigure continuitatea în alimentarea cu gaze naturale a utilizatorilor SD.
    (2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în situaţia în care OSD dovedeşte, cu documente justificative, că neîndeplinirea obligaţiei este rezultatul solicitărilor/acţiunilor unor terţi, indiferent dacă aceştia au sau nu relaţii contractuale cu OSD.
    (3) Pentru neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin. (1), OSD are obligaţia să plătească solicitantului o compensaţie în valoare de 200 lei.

    IP5 - Notificarea limitărilor şi/sau întreruperilor neplanificate şi reluarea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale
    ART. 17
    (1) Atunci când prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale este limitată şi/sau întreruptă neplanificat, OSD are obligaţia de a notifica utilizatorii SD, în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de 12 ore de la momentul limitării/întreruperii, cu privire la motivul limitării/întreruperii, data şi ora preconizată pentru reluarea prestării serviciului.
    (2) În situaţia în care nu este posibilă reluarea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale la data şi ora comunicate iniţial, OSD are obligaţia să notifice utilizatorii SD, la expirarea fiecărei perioade consecutive de 12 ore de la informarea iniţială, asupra evoluţiei situaţiei, inclusiv asupra oricărei modificări a datei şi a orei preconizate pentru reluarea prestării serviciului.
    (3) În cazul în care limitarea şi/sau întreruperea neplanificată a prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale afectează un număr mai mic de 100 de utilizatori SD, obligaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) se consideră îndeplinite prin lipirea de afişe la limita de proprietate a acestora.
    (4) Pentru situaţiile în care limitarea şi/sau întreruperea neplanificată a prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale afectează un număr mai mare de 100 de utilizatori SD, OSD are obligaţia să efectueze notificările prevăzute la alin. (1) şi (2), prin anunţuri publice realizate prin intermediul mass-mediei.
    (5) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) se calculează cu formula:

                 NU(12)
    IP(5)^1 = ────────────── x 100, (%)
               NU(afectaţi)


    unde:
    NU(12) - numărul utilizatorilor SD afectaţi, notificaţi într-un interval de timp mai mic de 12 ore;
    NU(afectaţi) - numărul total al utilizatorilor SD afectaţi.

    (6) Indicatorul prevăzut la alin. (5) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(5)^1 ≥ 95%.
    (7) Pentru nerespectarea obligaţiei în termenele prevăzute la alin. (1) şi/sau alin. (2), OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 100 lei;
    b) suplimentar, 2 lei pentru fiecare oră de întârziere, începând cu a 13-a oră de la momentul limitării/întreruperii neplanificate prevăzute la alin. (1) şi/sau de la informarea iniţială, prevăzută la alin. (2).

    IP6 - Notificarea limitărilor şi/sau întreruperilor planificate şi reluarea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale
    ART. 18
    (1) OSD are dreptul să limiteze şi/sau să întrerupă prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale pentru timpul necesar executării lucrărilor de dezvoltare, reabilitare, reparaţie, modernizare, exploatare.
    (2) OSD publică pe pagina proprie de internet, folosind modelul din anexa nr. 1:
    a) limitările şi/sau întreruperile planificate a prestării serviciului de distribuţie şi de sistem, prevăzute la alin. (1), până cel târziu la data de 1 iulie a anului curent, pentru anul gazier următor;
    b) modificarea limitărilor şi/sau întreruperilor planificate prevăzute la lit. a), precum şi justificarea acesteia, cu cel puţin 30 de zile anterior modificării.
    (3) În cazul în care prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale este limitată şi/sau întreruptă planificat, OSD are obligaţia de a notifica utilizatorii SD afectaţi, cu cel puţin 2 zile lucrătoare înainte de data începerii lucrărilor, cu privire la motivul, data şi ora limitării/întreruperii, precum şi cu data şi ora reluării prestării serviciului.
    (4) OSD are obligaţia să reia prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale la termenul specificat în notificarea prevăzută la alin. (3).
    (5) OSD îşi îndeplineşte obligaţia prevăzută la alin. (3) prin una dintre următoarele variante:
    a) afişează anunţul la limita de proprietate a utilizatorilor;
    b) transmite utilizatorului anunţul prin poştă, poştă electronică sau sms;
    c) transmite anunţul public prin intermediul mass-mediei.
    (6) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (3) se calculează cu formula:

                 NU(2)
    IP(6)^1 = ────────────── x 100, (%)
               NU(afectaţi)


    unde:
    NU(2) - numărul utilizatorilor SD afectaţi, notificaţi într-un interval de timp mai mare de 2 zile lucrătoare înainte de începerea lucrărilor;
    NU(afectaţi) - numărul total al utilizatorilor SD afectaţi.

    (7) Indicatorul prevăzut la alin. (6) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(6)^1 ≥ 98%
    (8) Pentru nerespectarea obligaţiilor în termenele prevăzute la alin. (3) şi/sau alin. (4), OSD are obligaţia să plătească solicitantului o compensaţie în valoare de 100 lei.
    (9) Compensaţiile prevăzute la alin. (8) nu se plătesc în cazul în care OSD prezintă documente justificative din care rezultă că respectarea obligaţiei prevăzute la alin. (4) nu a fost posibilă datorită unor acţiuni sau restricţii impuse de terţi.

    IP7 - Soluţionarea sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor privind prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, altele decât cele tratate distinct în cadrul prezentului standard
    ART. 19
    (1) OSD are obligaţia de a răspunde oricărei sesizări/reclamaţii/solicitări cu privire la prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, altele decât cele tratate distinct în prezentul standard, în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării acestora.
    (2) În categoria sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor prevăzute la alin. (1) sunt incluse şi cazurile în care, în cuprinsul aceleaşi sesizări/reclamaţii/solicitări, se face referire la două sau mai multe situaţii tratate distinct în prezentul standard.
    (3) Prevederile alin. (2) nu aduc atingere obligaţiilor OSD prevăzute la art. 9 alin. (2)-(7), art. 10 alin. (2), art. 11 alin. (2)-(5), art. 17 alin. (1)-(5), precum şi art. 18 alin. (2)-(4).
    (4) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzută la alin. (1) se calculează cu formula:

                       N(înreg30)
    IP(7)^1 = ─────────────────────────── x 100, (%)
               N(TSprimite) - N(Sclasat)


    unde:
    N(înreg30) - numărul sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 30 de zile de la data înregistrării acestora;
    N(TSprimite) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor/ solicitărilor primite, altele decât cele tratate distinct în prezentul standard;
    N(Sclasat) - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor clasate, altele decât cele tratate distinct în prezentul standard.

    (5) Indicatorul prevăzut la alin. (4) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(7)^1 ≥ 80%.
    (6) Pentru nerespectarea obligaţiei în termenul prevăzut la alin. (1), OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:
    a) o sumă fixă în valoare de 10 lei;
    b) suplimentar, 1 leu pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 31-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere.

    IP8 - Tel Verde
    ART. 20
    (1) OSD are obligaţia de a asigura funcţionarea unui serviciu telefonic de urgenţă, netaxabil, accesibil 24 de ore din 24 şi cu înregistrare vocală, denumit Tel Verde, pentru preluarea sesizărilor şi a reclamaţiilor referitoare la apariţia unor defecţiuni sau la acţiunile unor terţi de natură a pune în pericol integritatea şi funcţionarea în condiţii de siguranţă a SD.
    (2) OSD are obligaţia să păstreze, pentru fiecare an gazier, pe o perioadă de 3 ani calendaristici, următoarele informaţii:
    a) numărul total de apeluri primite la Tel Verde;
    b) numărul apelurilor cu privire la apariţia unor defecţiuni de natură a pune în pericol integritatea şi funcţionarea în condiţii de siguranţă a SD, inclusiv cele referitoare la scăpările de gaze naturale;
    c) numărul apelurilor cu privire la acţiunile unor terţi de natură a pune în pericol integritatea şi funcţionarea în condiţii de siguranţă a SD;
    d) numărul apelurilor cu timp de aşteptare mai mic sau egal cu 60 de secunde.
    (3) În cazul apelurilor cu privire la scăpări de gaze naturale, OSD are obligaţia de a preciza perioada estimată în care urmează să sosească echipa de intervenţie la locul semnalat.
    (4) OSD are obligaţia să asigure deplasarea echipei de intervenţie, prevăzută la alin. (3), la locul semnalat, în cel mai scurt timp posibil de la momentul primirii apelului.
    (5) În cazul în care scăpările de gaze naturale sunt localizate după sistemul/mijlocul de măsurare, dar înainte de robinetul de la ieşirea din staţia de reglare-măsurare aparţinând OSD, acesta are obligaţia de a-i comunica, în cel mai scurt timp posibil, utilizatorului SD afectat apariţia defecţiunii, măsurile luate, precum şi durata estimată pentru remediere.

    ART. 21
    (1) Indicatorul specific de performanţe aferent obligaţiei prevăzută la art. 20 alin. (2) lit. d) se calculează cu formula:

               N(Atimp)
    IP(8)^1 = ─────────── x 100, (%)
               N(Atotal)


    unde:
    N(Atimp) - numărul apelurilor cu timp de aşteptare mai mic sau egal cu 60 de secunde;
    N(Atotal) - numărul total de apeluri de urgenţă primite la Tel Verde.

    (2) Indicatorul prevăzut la alin. (1) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(8)^1 ≥ 98%.

    IP9 - Realizarea obligaţiei de plată a compensaţiilor datorate în conformitate cu standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale
    ART. 22
    (1) Realizarea obligaţiei de plată a compensaţiilor datorate în conformitate cu prezentul standard se efectuează de către OSD la cererea îndreptăţită a solicitantului sau a utilizatorului SD.
    (2) Cererea scrisă privind plata compensaţiilor poate fi depusă în termen de maximum 60 de zile de la data la care obligaţiile OSD devin scadente.
    (3) OSD are obligaţia de a plăti compensaţiile datorate în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării cererii, prevăzută la alin. (1).
    (4) Modalitatea de plată a compensaţiilor se stabileşte de comun acord între părţi.
    (5) Pe instrumentele de plată prin care se plătesc compensaţiile datorate se specifică expres "Contravaloare compensaţii conform indicatorului de performanţă...".
    (6) Plata de către OSD a compensaţiilor nu îl exonerează pe acesta de la plata altor daune stabilite de instanţa de judecată şi/sau de alte reglementări aplicabile.
    (7) În cazul în care OSD nu efectuează plata compensaţiilor în termenul prevăzut la alin. (3), acesta are obligaţia să plătească solicitantului:
    a) dublul compensaţiilor datorate, începând cu a 31-a zi de la data înregistrării cererii prevăzute la alin. (1);
    b) triplul compensaţiilor datorate, începând cu a 61-a zi de la data înregistrării cererii prevăzute la alin. (1).
    (8) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzută la alin. (3) se calculează cu formula:

                N(comp30)
    IP(9)^1 = ────────────── x 100, (%)
              N(Tcererecomp)


    unde:
    N(comp30) - numărul cererilor privind plata compensaţiilor care au fost achitate într-un interval de timp mai mic de 30 de zile de la data înregistrării acestora;
    N(Tcererecomp) - numărul total al cererilor privind plata compensaţiilor.

    (9) Indicatorul prevăzut la alin. (8) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP(9)^1 ≥ 90%.

    CAP. III
    Modalităţi de comunicare

    ART. 23
    (1) La sesizările/reclamaţiile/solicitările scrise ale oricărui solicitant sau utilizator SD, OSD are obligaţia de a analiza aspectele semnalate şi de a răspunde, în scris, cu privire la rezultatul analizei efectuate şi la măsurile dispuse.
    (2) Obligaţia OSD de a răspunde la sesizări/reclamaţii/ solicitări se consideră îndeplinită la data transmiterii răspunsului.
    (3) OSD are obligaţia să transmită răspunsul prevăzut la alin. (1) prin una dintre următoarele modalităţi de comunicare:
    a) prin poşta electronică;
    b) prin fax;
    c) prin poştă;
    d) prin predare sub semnătură, în situaţia în care răspunsul este ridicat personal de către solicitantul sau utilizatorul SD.
    (4) În cazul în care solicitantul sau utilizatorul SD specifică o anumită modalitate de comunicare, OSD are obligaţia să transmită răspunsul prevăzut la alin. (1) pe calea specificată.
    (5) Data la care OSD transmite răspunsul se consideră:
    a) data predării, dacă răspunsul este ridicat personal, sub semnătură de primire;
    b) data transmiterii prin poştă, cu confirmare de primire;
    c) data generării raportului afirmativ de primire a acestuia, în cazul expedierii prin fax sau prin poşta electronică.
    ART. 24
    (1) Solicitantul sau utilizatorul SD are dreptul de a se adresa la ANRE cu sesizări/reclamaţii în legătură cu nerespectarea, de către OSD, a obligaţiilor care îi revin conform prevederilor prezentului standard.
    (2) Sesizările/Reclamaţiile menţionate la alin. (1) se depun în termen de maximum 60 de zile de la data la care obligaţiile OSD, prevăzute de prezentul standard, devin scadente.
    ART. 25
    (1) În vederea îmbunătăţirii calităţii serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, OSD are obligaţia să desfăşoare activităţi de monitorizare anuală a gradului de satisfacţie a solicitanţilor şi a utilizatorilor SD, în conformitate cu familia de standarde ISO 9001, cel puţin cu privire la următoarele criterii:
    a) calitatea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, respectiv încrederea utilizatorilor SD în capacitatea OSD de a opera SD în condiţii de siguranţă;
    b) atitudinea şi competenţa personalului OSD cu care solicitantul sau utilizatorul SD vine în contact;
    c) accesibilitatea informaţiilor privind serviciul prestat de OSD;
    d) promptitudinea în soluţionarea sesizărilor/reclamaţiilor/ solicitărilor;
    e) modul de soluţionare a sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor;
    f) satisfacerea cerinţelor solicitanţilor şi utilizatorilor SD.
    (2) În urma desfăşurării activităţilor prevăzute la alin. (1) OSD raportează anual la ANRE:
    a) numărul de respondenţi;
    b) criteriile avute în vedere;
    c) interpretarea rezultatelor;
    d) planul de măsuri necesare pentru acţiunile corective.

    CAP. IV
    Evidenţe şi raportări

    ART. 26
    (1) Pentru fiecare an gazier, OSD are obligaţia să ţină evidenţa:
    a) solicitărilor privind accesul, respectiv racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale, întocmită conform anexei nr. 2;
    b) reclamaţiilor, sesizărilor şi a solicitărilor primite, precum şi a răspunsurilor transmise, defalcată pe fiecare indicator specific de performanţă a serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale;
    c) limitărilor şi/sau întreruperilor planificate şi întreruperilor neplanificate în prestarea serviciului de distribuţie şi sistem al gazelor naturale, întocmită conform anexei nr. 1.
    (2) OSD are obligaţia să publice pe pagina proprie de internet şi să actualizeze trimestrial evidenţa prevăzută la alin. (1) lit. c), până la data de:
    a) 3 ianuarie, pentru perioada 1 octombrie-31 decembrie a anului gazier;
    b) 3 aprilie, pentru perioada 1 ianuarie-31 martie a anului gazier;
    c) 3 iulie, pentru perioada 1 aprilie-30 iunie a anului gazier;
    d) 3 octombrie, pentru perioada 1 iulie-1 octombrie a anului gazier.
    ART. 27
    (1) OSD are obligaţia de a transmite la ANRE, până la data de 1 decembrie a fiecărui an, pentru anul gazier anterior, următoarele:
    a) raportul privind indicatorii de performanţă pentru serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, întocmit conform anexei nr. 3;
    b) bilanţul compensaţiilor plătite, întocmit conform anexei nr. 4;
    c) numărul total al cererilor privind accesul, respectiv racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale şi durata medie de procesare a acestora; durata medie de procesare T(m), exprimată în zile, se calculează cu formula:

             n
             Σ N(Si) x t(i)
             i=1
     T(m) = ───────────────────
                    N(St)


    unde:
    N(Si) - numărul cererilor procesate în intervalul de timp t(i);
    t(i) - durata de procesare a cererii, exprimată în zile;
    N(St) - numărul total de cereri primite;

    d) numărul total al reclamaţiilor, sesizărilor şi al solicitărilor primite, defalcate pe fiecare indicator specific de performanţă a serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, şi durata medie de procesare a acestora; durata medie de procesare T(m), exprimată în zile, se calculează cu formula:

             n
             Σ N(Ri) x t(i)
             i=1
     T(m) = ───────────────────
                    N(Rt)


    unde:
    N(Ri) - numărul reclamaţiilor, sesizărilor şi al solicitărilor procesate în intervalul de timp ti;
    t(i) - durata de procesare a reclamaţiilor, sesizărilor şi a solicitărilor, exprimată în zile;
    N(Rt) - numărul total al reclamaţiilor, sesizărilor şi al solicitărilor primite;

    e) informaţiile prevăzute la art. 25 alin. (2);
    f) evidenţa prevăzută la art. 26 alin. (1) lit. a);
    g) evidenţa prevăzută la art. 26 alin. (1) lit. c), în format fişier XML.
    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se transmit la ANRE cu adresă de înaintare asumată de către reprezentantul legal al OSD sau de către persoana/persoanele împuternicită/ împuternicite să reprezinte legal OSD.
    (3) Documentele prevăzute la alin. (1) se semnează pe fiecare pagină în parte de către reprezentantul legal al OSD sau de către persoana/persoanele împuternicită/împuternicite să reprezinte legal OSD.
    (4) Documentele prevăzute la alin. (1) şi (2) se transmit, în original, la ANRE; anexele prevăzute la alin. (1) se transmit şi în format editabil, prin e-mail, la adresa darag@anre.ro.
    (5) OSD are obligaţia să publice pe pagina proprie de internet, până la data de 1 decembrie a fiecărui an, raportul prevăzut la alin. (1) lit. a).

    ART. 28
    OSD are obligaţia să menţină pe pagina proprie de internet evidenţa prevăzută la art. 26 alin. (1) lit. c) şi raportul prevăzut la art. 27 alin. (1) lit. a) pentru o perioadă de minimum 3 ani calendaristici.
    ART. 29
    OSD are obligaţia să menţină datele care au stat la baza calculării indicatorilor specifici de performanţă din prezentul standard pentru o perioadă de minimum 3 ani gazieri.
    ART. 30
    Costurile generate de plata compensaţiilor nu sunt considerate costuri justificate şi nu sunt luate în considerare la stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale.

    CAP. V
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 31
    În cel mult 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului standard, OSD are obligaţia să publice conţinutul acestuia, însoţit de ordinul de aprobare, pe pagina proprie de internet.
    ART. 32
    Nerespectarea prevederilor prezentului standard constituie contravenţie în conformitate cu prevederile art. 194 pct. 16 din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 33
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul standard.


    ANEXA 1
    la standard

    Evidenţa limitărilor şi/sau întreruperilor planificate şi neplanificate


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│Operatorul sistemului de distribuţie a gazelor naturale │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│Numărul licenţei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│Numărul şi data de înregistrare la OSD a adresei de înaintare a raportului│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│Anul pentru care se realizează raportarea │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘
┌────┬───────────────┬────────┬─────────────────────────────────────────────────┬──────────┬───────────┬──────────┬───────────┬──────────┐
│ │ │Denumire│ Locaţia limitării/întreruperii │ Modul de │ Perioada │Data şi │Data şi ora│Observaţii│
│ │ │lucrare/├─┬──────┬─────┬──────────┬──────────┬────────────┤informare │planificată│ora limi- │ reluării │ │
│Nr. │ Tip limitare/ │ motiv │S│Loca- │Judeţ│Coordonate│Coordonate│ Străzi │ privind │de execuţie│tării/în- │ prestării │ │
│crt.│ întrerupere │limitare│I│litate│ │ GPS*1) │ GPS*1) │ afectate │limitarea/│ a │treruperii│serviciului│ │
│ │ │ şi/sau │R│ │ │ început │ sfârşit │ │întrerupe-│lucrării*2)│ │ │ │
│ ├────────┬──────┤întreru-│U│ │ ├────┬─────┼────┬─────┼─────┬──────┤rea │ ├────┬─────┼─────┬─────┤ │
│ │Neplani-│Plani-│ pere │T│ │ │X(1)│Y(1) │X(2)│Y(2) │Limi-│Între-│ │ │Data│ Ora │ Data│ Ora │ │
│ │ficată │ficată│ │A│ │ │ │ │ │ │tare │rupere│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────┴──────┴────────┴─┴──────┴─────┴────┴─────┴────┴─────┴─────┴──────┴──────────┴───────────┴────┴─────┴─────┴─────┴──────────┘

         Reprezentant legal al OSD (numele şi prenumele):
         Semnătura
         ..................

──────────
    *1) Coordonate GPS în sistem STEREO 70.
    *2) Se completează numai pentru limitările/întreruperile planificate.
──────────


    ANEXA 2
    la standard

                   Evidenţa solicitărilor privind accesul la
                   sistemul de distribuţie a gazelor naturale


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│Operatorul sistemului de distribuţie a gazelor naturale │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│Numărul licenţei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│Numărul şi data de înregistrare la OSD a adresei de înaintare a raportului│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│Anul pentru care se realizează raportarea │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘
┌────┬──────────┬──────┬─────────────┬─────┬────────────┬────────────────────────────┐
│Nr. │Solicitant│SIRUTA│ Localitate │Judeţ│Cerere acces│ Soluţionare acces │
│crt.│ │ │aparţinătoare│ ├─────┬──────┼───────────────┬─────┬──────┤
│ │ │ │ │ │Număr│ Data │Mod soluţionare│Număr│ Data │
│ │ │ │ │ │ │ │ acord/refuz │ │ │
├────┼──────────┼──────┼─────────────┼─────┼─────┼──────┼───────────────┼─────┼──────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────┼─────────────┼─────┼─────┼──────┼───────────────┼─────┼──────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴──────┴─────────────┴─────┴─────┴──────┴───────────────┴─────┴──────┘

    Reprezentant legal al OSD (nume şi prenume):
    Semnătura
    ..................


                   Evidenţa solicitărilor privind racordarea
                 la sistemul de distribuţie a gazelor naturale


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│Operatorul sistemului de distribuţie a gazelor naturale │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Numărul licenţei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Numărul şi data de înregistrare la OSD a adresei de înaintare a raportului│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Anul pentru care se realizează raportarea │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘
┌────┬──────────┬──────┬─────────────┬─────┬────────────────┬────────────────────────────┐
│Nr. │Solicitant│SIRUTA│ Localitate │Judeţ│Cerere racordare│ Soluţionare racordare │
│crt.│ │ │aparţinătoare│ ├─────────┬──────┼─────────────────┬─────┬────┤
│ │ │ │ │ │ Număr │ Data │ Mod soluţionare │Număr│Data│
│ │ │ │ │ │ │ │aviz tehnic/refuz│ │ │
├────┼──────────┼──────┼─────────────┼─────┼─────────┼──────┼─────────────────┼─────┼────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────┼─────────────┼─────┼─────────┼──────┼─────────────────┼─────┼────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴──────┴─────────────┴─────┴─────────┴──────┴─────────────────┴─────┴────┘

    Reprezentant legal al OSD (nume şi prenume):
    Semnătura
    ..................



    ANEXA 3
    la standard

                Raport privind indicatorii de performanţă pentru
           serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┐
│Operatorul sistemului de distribuţie a gazelor naturale │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│Numărul licenţei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│Numărul şi data de înregistrare la OSD a adresei de înaintare a raportului│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
│Anul pentru care se realizează raportarea │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┘
┌────┬───────────┬───────────┬─────────────┬────────────────┬───────┬─────────────┐
│Nr. │Indicator │ Indicator │ Condiţia │Abreviere termen│Valoare│ Gradul de │
│crt.│general de │specific de│ pentru │utilizat pentru │termen │îndeplinire a│
│ │performanţă│performanţă│ performanţa │ calculul │ │condiţiei de │
│ │ │ │indicatorului│indicatorului de│ │ performanţă │
│ │ │ │ - % - │ performanţă │ │ - % - │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 1.│ IP0 │ IP(0)^1 │ 90% │ N(T0) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(T2) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(înreg) │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 2.│ IP1 │ IP(1)^1 │ 90% │ N(CTR10) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(TCTRSD) │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ IP(1)^2 │ 95% │ N(P15) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(PTR) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(Pclasat) │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ IP(1)^3 │ 95% │ N(C15) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(TCAL) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(CalClasat) │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ IP(1)^4 │ 95% │ N(M15) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(TM) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(Mclasat) │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 3.│ IP2 │ IP(2)^1 │ 95% │ N(acces) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(TSacces) │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ IP(2)^2 │ 95% │ N(Acces15) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(TRacces) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(Tclasat) │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 4.│ IP3 │ IP(3)^1 │ 95% │ N(A) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(TSracord) │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ IP(3)^2 │ 95% │ N(RR20) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(TRracord) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(Rclasat) │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ IP(3)^3 │ 95% │ N(90) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(TDT AC) │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ IP(3)^4 │ 95% │ N(ir) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(Tir) │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ IP(3)^5 │ 95% │ N(R20EX) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(TREX) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(REXclasat) │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 5.│ IP4 │ IP(4)^1 │ 90% │ N(L15) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(TRL) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(Lclasat) │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 6.│ IP5 │ IP(5)^1 │ 95% │ N(U12) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(Uafectaţi) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(Uafectaţi) │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 7.│ IP6 │ IP(6)^1 │ 98% │ N(U2) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(Uafectaţi) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(Uafectaţi) │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 8.│ IP7 │ IP(7)^1 │ 80% │ N(înreg30) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(TSprimite) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(Sclasat) │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 9.│ IP8 │ IP(8)^1 │ 98% │ N(Atimp) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(Atotal) │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────────┼───────┼─────────────┤
│ 10.│ IP9 │ IP(9)^1 │ 90% │ N(comp30) │ │ │
│ │ │ │ ├────────────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ N(Tcererecomp)│ │ │
└────┴───────────┴───────────┴─────────────┴────────────────┴───────┴─────────────┘

    Reprezentant legal al OSD (nume şi prenume):
    Semnătura
    ..................



   ANEXA 4
   la standard

                        Bilanţul compensaţiilor plătite


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│Operatorul sistemului de distribuţie a gazelor naturale │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Numărul licenţei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Numărul şi data de înregistrare la OSD a adresei de înaintare a raportului│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Anul pentru care se realizează raportarea │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘
┌────┬──────────────────────────────────────────────┬─────────────────┬──────────────────┐
│Nr. │ Indicator general de performanţă │Numărul cererilor│Cuantumul total al│
│crt.│ │ privind plata │ compensaţiilor │
│ │ │ compensaţiilor │ achitate (lei) │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 1.│IP0 - Înregistrarea sesizărilor/reclamaţiilor/│ │ │
│ │solicitărilor privind serviciul de distribuţie│ │ │
│ │şi de sistem al gazelor naturale │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 2.│IP1 - Contractarea serviciului de distribuţie │ │ │
│ │şi respectarea condiţiilor de predare-preluare│ │ │
│ │a gazelor naturale │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 3.│IP2 - Accesul la sistemul de distribuţie a │ │ │
│ │gazelor naturale │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 4.│IP3 - Racordarea la sistemul de distribuţie a │ │ │
│ │gazelor naturale │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 5.│IP4 - Refacerea terenurilor şi/sau a bunurilor│ │ │
│ │afectate de execuţia unor lucrări la │ │ │
│ │obiectivele sistemului de distribuţie a │ │ │
│ │gazelor naturale │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 6.│IP5 - Notificarea limitărilor sau │ │ │
│ │întreruperilor neplanificate şi reluarea │ │ │
│ │prestării serviciului de distribuţie şi de │ │ │
│ │sistem al gazelor naturale │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 7.│IP6 - Notificarea limitărilor sau │ │ │
│ │întreruperilor planificate şi reluarea │ │ │
│ │prestării serviciului de distribuţie şi de │ │ │
│ │sistem al gazelor naturale │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 8.│IP7 - Soluţionarea sesizărilor/reclamaţiilor/ │ │ │
│ │solicitărilor privind prestarea serviciului de│ │ │
│ │distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, │ │ │
│ │altele decât cele tratate distinct în │ │ │
│ │standardul de performanţă │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 9.│IP9 - Realizarea obligaţiei de plată a │ │ │
│ │compensaţiilor datorate în conformitate cu │ │ │
│ │prezentul standard │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────┴─────────────────┴──────────────────┘

    Reprezentant legal al OSD (nume şi prenume):
    Semnătura
    ..................


                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016