Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STANDARD DE PERFORMANŢĂ din 24 septembrie 2024  pentru serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 STANDARD DE PERFORMANŢĂ din 24 septembrie 2024 pentru serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat

EMITENT: Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 986 din 2 octombrie 2024
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 69 din 24 septembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 986 din 2 octombrie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    SECŢIUNEA 1
    Scop şi domeniu de aplicare
    ART. 1
    (1) Prezentul standard de performanţă, denumit în continuare Standard, reglementează condiţiile minime de calitate pentru serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat, respectiv pentru componentele acestuia: serviciul de încălzire şi serviciul de apă caldă de consum.
    (2) Standardul stabileşte:
    a) prevederi generale referitoare la calitatea serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat;
    b) indicatorii de performanţă ce caracterizează calitatea prestării serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat;
    c) nivelurile garantate corespunzătoare indicatorilor de performanţă garantaţi specifici serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat;
    d) obligaţiile ce revin operatorilor economici care prestează serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat, în ceea ce priveşte:
    (i) raportarea valorilor realizate ale indicatorilor de performanţă specifici serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat;
    (ii) plata compensaţiilor, în cazul nerealizării indicatorilor de performanţă garantaţi;
    (iii) plata unor despăgubiri.



    ART. 2
    Prevederile Standardului se aplică de către fiecare operator economic care prestează serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat, în relaţia cu:
    a) utilizatorii cu care are încheiate contracte de furnizare energie termică, precum şi, după caz, cu fiecare consumator din condominiile branşate la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică;
    b) solicitanţii unui branşament termic nou la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică;
    c) proprietarii construcţiilor aflate în vecinătatea instalaţiilor/ echipamentelor din cadrul sistemului de alimentare centralizată cu energie termică;
    d) autoritatea administraţiei publice locale/asociaţia de dezvoltare intercomunitară care i-a încredinţat gestiunea serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat în unitatea administrativ-teritorială;
    e) Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei.


    ART. 3
    (1) Condiţiile de calitate şi indicatorii de performanţă prevăzuţi în prezentul standard au caracter minimal. Autorităţile administraţiei publice locale/Asociaţiile de dezvoltare intercomunitară pot aproba, prin actul de atribuire/delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat, şi alte condiţii de calitate/alţi indicatori de performanţă aplicabili pe plan local.
    (2) Obligaţiile ce revin operatorilor economici care prestează serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat conform prezentului standard se aplică şi în cazul condiţiilor de calitate şi indicatorilor de performanţă suplimentari, aprobaţi prin hotărâri ale autorităţilor administraţiei publice locale/asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară conform alin. (1).
    (3) Suplimentar faţă de prevederile Standardului şi fără a contraveni acestora, prin contractele încheiate părţile pot conveni condiţii de calitate/indicatori de performanţă specifici fiecărei relaţii contractuale.

    ART. 4
    (1) Nu se acordă compensaţii/despăgubiri conform prezentului standard dacă se dovedeşte încadrarea în următoarele situaţii:
    a) forţă majoră, definită conform actelor normative aplicabile;
    b) condiţii meteorologice deosebite:
    (i) temperaturi exterioare sub nivelul temperaturilor exterioare convenţionale de calcul specifice, stabilite conform normativelor/metodologiilor aplicabile şi prevăzute în contractele încheiate, la care nu se mai poate asigura confortul termic la consumatori;
    (ii) fenomene naturale, cum ar fi inundaţii, înzăpeziri, alunecări de teren, viscole puternice, care împiedică remedierea unor avarii la instalaţiile/echipamentele din componenţa sistemului de alimentare centralizată cu energie termică;

    c) terţe condiţii care afectează calitatea serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat:
    (i) clădiri/spaţii aparţinând utilizatorilor, aflate în situaţii care nu respectă condiţiile de izolare termică prevăzute în contractele de furnizare energie termică încheiate, de exemplu, cu coeficienţi globali de izolare termică sub valorile normate, stabilite conform normativelor/metodologiilor aplicabile;
    (ii) instalaţii aparţinând utilizatorilor, aflate în stare/funcţionare necorespunzătoare;
    (iii) nerespectarea obligaţiilor asumate de către utilizatori, prin contractele de furnizare energie termică încheiate;
    (iv) infrastructură amplasată în vecinătatea sistemului de alimentare centralizată cu energie termică, prin care se realizează, de către alţi operatori, alte servicii de utilităţi publice, cum ar fi cele de apă şi canalizare, aflată în stare/funcţionare necorespunzătoare.


    (2) Compensaţiile/Despăgubirile solicitate şi acordate conform prezentului standard pot fi recuperate de la autoritatea administraţiei publice locale/asociaţia de dezvoltare intercomunitară, dacă se dovedeşte că starea/funcţionarea necorespunzătoare a instalaţiilor/ echipamentelor din componenţa sistemului de alimentare centralizată cu energie termică a fost cauzată de nerespectarea obligaţiilor asumate de către autoritatea administraţiei publice locale/asociaţia de dezvoltare intercomunitară, în ceea ce priveşte:
    a) aprobarea preţurilor/tarifelor energiei termice; sau
    b) realizarea investiţiilor, conform prevederilor legislaţiei aplicabile, strategiei de alimentare cu energie termică adoptate şi actelor de atribuire/delegare a serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat emise, în condiţiile în care operatorul economic care prestează serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat a luat toate măsurile care îl privesc pentru limitarea efectelor cauzei care a condus la o astfel de situaţie.

    (3) Operatorul economic care prestează serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat trebuie să ţină o evidenţă a abaterilor de la cerinţele Standardului, cu argumentele şi documentele doveditoare: procese-verbale de constatare, note de sesizare, propuneri/solicitări de aprobare şi/sau dispoziţii interne tehnico-organizatorice etc., privind încadrarea în situaţiile prevăzute la alin. (1) sau (2).

    SECŢIUNEA a 2-a
    Definiţii şi abrevieri
    ART. 5
    În prezentul standard sunt utilizate următoarele abrevieri:

┌─────┬────────────────────────────────┐
│ │Autoritatea Naţională de │
│ANRE │Reglementare în Domeniul │
│ │Energiei │
├─────┼────────────────────────────────┤
│AAPL │autoritate/autorităţi a/ale │
│ │administraţiei publice locale │
├─────┼────────────────────────────────┤
│ADI │asociaţie/asociaţii de │
│ │dezvoltare intercomunitară │
├─────┼────────────────────────────────┤
│SACET│sistem/sisteme de alimentare │
│ │centralizată cu energie termică │
├─────┼────────────────────────────────┤
│ │serviciu public de alimentare cu│
│SPAET│energie termică în sistem │
│ │centralizat │
├─────┼────────────────────────────────┤
│ │unitate/unităţi │
│UAT │administrativ-teritorială/ │
│ │teritoriale (comună, oraş, │
│ │municipiu) │
└─────┴────────────────────────────────┘



    ART. 6
    (1) Termenii folosiţi în standard au semnificaţiile din Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, republicată, cu completările ulterioare, Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În înţelesul prezentului standard, termenii specifici utilizaţi au următoarele semnificaţii:

┌───────────┬──────────────────────────┐
│ │contract, hotărâre sau │
│Act de │orice alt act prin care │
│atribuire/ │AAPL/ADI a încredinţat │
│delegare a │gestiunea SPAET, stabilind│
│gestiunii │modalitatea şi condiţiile │
│SPAET │de prestare a SPAET într-o│
│ │UAT │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │a) o cerere de realizare a│
│ │unui branşament termic nou│
│ │la SACET sau │
│ │b) o cerere de modificare │
│ │a unui branşament termic │
│ │existent sau │
│ │c) o cerere de debranşare │
│ │de la SACET sau │
│ │d) o cerere de deconectare│
│Cerere │de la SACET a unui │
│ │consumator dintr-un │
│ │condominiu branşat la │
│ │SACET sau │
│ │e) o cerere de acordare a │
│ │compensaţiilor/ │
│ │despăgubirilor conform │
│ │prezentului standard, │
│ │transmisă operatorului │
│ │SPAET de reprezentantul │
│ │legal al solicitantului │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │sumă de bani pe care │
│ │operatorul SPAET o │
│ │plăteşte, în condiţiile │
│ │prezentului standard, ca │
│Compensaţie│penalitate, în cazul în │
│ │care nu a fost respectat │
│ │nivelul garantat al unui │
│ │indicator de performanţă │
│ │garantat │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │un contract de furnizare │
│Contract │energie termică, în care │
│ │operatorul SPAET este │
│ │parte │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │sumă de bani pe care │
│ │operatorul SPAET o │
│ │plăteşte, în condiţiile │
│ │prezentului standard, unui│
│ │solicitant, care poate fi:│
│ │a) un proprietar al unei │
│ │construcţii aflate în │
│ │vecinătatea instalaţiilor/│
│ │echipamentelor SACET, care│
│Despăgubire│a fost afectată din cauza │
│ │întreţinerii/funcţionării │
│ │necorespunzătoare a │
│ │acestora; sau │
│ │b) un utilizator, pentru │
│ │deteriorarea unor spaţii/ │
│ │instalaţii ale acestuia │
│ │din cauza parametrilor │
│ │necorespunzători ai │
│ │agentului termic furnizat │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │parametru al SPAET care │
│Indicator │reflectă gradul în care │
│de │este satisfăcută o anumită│
│performanţă│necesitate a │
│ │consumatorilor referitoare│
│ │la calitatea SPAET │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │indicator de performanţă │
│ │care se referă la o │
│Indicator │componentă a calităţii │
│de │SPAET, ca valoare │
│performanţă│generală, la nivelul │
│general │tuturor utilizatorilor sau│
│ │al unei anumite categorii │
│ │a acestora │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │indicator de performanţă │
│ │pentru care, prin actul de│
│ │atribuire/delegare a │
│ │gestiunii SPAET, │
│Indicator │contractul de furnizare │
│de │energie termică încheiat │
│performanţă│şi/sau prezentul standard,│
│garantat │este impus nivelul │
│ │garantat, obligatoriu de │
│ │respectat de către │
│ │operatorul SPAET, în │
│ │limitele prevăzute de │
│ │Standard │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │situaţie în care │
│ │circulaţia agentului │
│ │termic din SACET, pentru │
│Întrerupere│serviciul de încălzire şi/│
│a SPAET │sau de apă caldă de │
│ │consum, prin unul sau mai │
│ │multe puncte de delimitare│
│ │se întrerupe pe o perioadă│
│ │mai mare de 24 de ore │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │situaţie în care │
│ │circulaţia agentului │
│ │termic din SACET prin unul│
│ │sau mai multe puncte de │
│Limitare a │delimitare se întrerupe │
│SPAET │sau se limitează din │
│ │punctul de vedere al │
│ │parametrilor acestuia pe o│
│ │durată de una sau mai │
│ │multe ore dintr-o zi │
├───────────┼──────────────────────────┤
│Operator │operator economic care │
│SPAET │prestează SPAET într-o │
│ │UAT, în condiţiile legii │
├───────────┼──────────────────────────┤
│Parametru │debitul, temperatura, │
│al │presiunea agentului termic│
│agentului │livrat │
│termic │ │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │operator economic care │
│ │produce energie termică pe│
│ │care o livrează în reţeaua│
│Producător │SACET şi o vinde │
│ │operatorului SPAET, în │
│ │condiţiile legii, pentru a│
│ │fi furnizată │
│ │consumatorilor │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │locul în care intervine │
│ │schimbarea proprietăţii │
│ │asupra instalaţiilor unui │
│ │SACET, care poate fi │
│Punct de │punctul în care instalaţia│
│delimitare │aparţinând unui utilizator│
│ │se cuplează la │
│ │instalaţiile SACET, │
│ │printr-un branşament │
│ │termic │
├───────────┼──────────────────────────┤
│Racord │legătura dintre o reţea │
│termic │termică şi o staţie │
│ │termică/centrală termică │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │Poate fi: │
│ │a) un utilizator cu care │
│ │operatorul SPAET are │
│ │încheiat contract de │
│ │furnizare energie termică;│
│ │sau │
│ │b) un consumator dintr-un │
│ │condominiu care doreşte │
│ │deconectarea de la SACET; │
│ │sau │
│ │c) un utilizator │
│ │potenţial; sau │
│ │d) un proprietar al unei │
│ │construcţii aflate în │
│Solicitant │vecinătatea instalaţiilor/│
│ │echipamentelor SACET, │
│ │care transmite │
│ │operatorului SPAET, prin │
│ │reprezentantul său legal, │
│ │o cerere în condiţiile │
│ │prezentului standard, o │
│ │sesizare privind │
│ │funcţionarea defectuoasă a│
│ │grupurilor de măsurare │
│ │pentru decontarea energiei│
│ │termice sau orice │
│ │reclamaţie referitoare la │
│ │SPAET/SACET şi/sau la │
│ │contractul încheiat cu │
│ │acesta │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │solicitantul unui │
│Utilizator │branşament termic nou, │
│potenţial │pentru consum de energie │
│ │termică din reţeaua SACET │
├───────────┼──────────────────────────┤
│ │orice zi calendaristică, │
│Zi │alta decât sâmbăta, │
│lucrătoare │duminica sau zilele │
│ │declarate libere la nivel │
│ │naţional │
└───────────┴──────────────────────────┘



    SECŢIUNEA a 3-a
    Documente de referinţă
    ART. 7
    Aplicarea prezentului standard se realizează coroborat cu prevederile următoarelor acte normative:
    a) Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, republicată, cu completările ulterioare;
    b) Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) Legea nr. 121/2014 privind eficienţa energetică, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare;
    g) Hotărârea Guvernului nr. 425/1994 privind aprobarea Regulamentului pentru furnizarea şi utilizarea energiei termice, cu modificările ulterioare;
    h) Normativul privind calculul termotehnic al elementelor de construcţie ale clădirilor, indicativ C 107-2005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.055/2005, cu modificările şi completările ulterioare;
    i) Metodologia de calcul al performanţei energetice a clădirilor, indicativ Mc 001-2022, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 16/2023;
    j) Normativul privind proiectarea, execuţia şi exploatarea instalaţiilor sanitare aferente clădirilor, indicativ I9-2022 aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 2.960/2022;
    k) Standardul SR 1907-2/2014 - Instalaţii de încălzire. Necesarul de căldură de calcul. Temperaturi interioare convenţionale de calcul;
    l) Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014, cu modificările şi completările ulterioare.


    CAP. II
    Condiţii generale de calitate în prestarea SPAET
    ART. 8
    (1) Operatorul SPAET trebuie să asigure prestarea SPAET cu îndeplinirea următoarelor condiţii generale de calitate:
    a) să asigure alimentarea cu energie termică a utilizatorilor branşaţi la SACET din UAT pentru care a obţinut licenţa şi actul de atribuire/delegare a gestiunii SPAET, în condiţii de eficienţă tehnico-economică, cu respectarea clauzelor din contractele încheiate;
    b) să asigure, în punctele de delimitare cu utilizatorii, parametrii agentului termic livrat conform clauzelor din contractele încheiate cu aceştia;
    c) să asigure instalarea în SACET a grupurilor/echipamentelor de măsurare a consumurilor de energie termică/parametrilor agentului termic, conform prevederilor actelor normative aplicabile, precum şi, după caz, întreţinerea, verificarea metrologică periodică şi reparaţia sau înlocuirea acestora, conform normelor aplicabile sau ori de câte ori este necesar;
    d) să asigure măsurarea energiei termice vândute utilizatorilor şi să o factureze conform prevederilor actelor normative aplicabile şi clauzelor din contractele încheiate;
    e) să răspundă la orice cerere privind realizarea unui branşament termic nou sau modificarea unui branşament termic existent;
    f) să asigure întreţinerea şi exploatarea instalaţiilor/ echipamentelor SACET în condiţii de eficienţă economică, siguranţă şi protecţie a mediului, fără afectarea construcţiilor aflate în vecinătatea acestora;
    g) să instituie un sistem de înregistrare, analiză şi soluţionare a cererilor, sesizărilor şi reclamaţiilor primite în legătură cu SPAET/SACET şi/sau contractele încheiate şi să răspundă, în scris şi argumentat, în termenul legal, la orice astfel de cerere/sesizare/reclamaţie;
    h) să elaboreze, să actualizeze ori de câte ori este necesar, să publice pe site-ul propriu şi să aplice procedurile interne privind:
    (i) măsurarea/stabilirea consumurilor de energie termică aferente fiecărui utilizator şi fiecărei perioade de facturare;
    (ii) facturarea şi plata energiei termice furnizate;
    (iii) măsurarea/determinarea şi înregistrarea parametrilor agentului termic;
    (iv) măsurarea/stabilirea consumurilor de apă rece pentru prepararea apei calde de consum;
    (v) accesul terţilor la reţeaua termică, inclusiv emiterea avizelor tehnice de branşare/racordare şi programarea producţiei şi/sau achiziţiei de energie termică;
    (vi) debranşarea/deconectarea de la SACET;
    (vii) soluţionarea cererilor, sesizărilor şi reclamaţiilor primite;
    (viii) acordarea compensaţiilor/despăgubirilor;
    (ix) înregistrarea duratei suplimentare a întreruperilor programate, a întreruperilor neprogramate/accidentale şi a abaterilor parametrilor agentului termic faţă de clauzele din contractele încheiate, inclusiv a măsurilor necesare/întreprinse pentru remediere;
    (x) înregistrarea situaţiilor de nefuncţionare sau funcţionare defectuoasă a grupurilor/echipamentelor de măsurare instalate în SACET, inclusiv a măsurilor necesare/întreprinse pentru remediere.


    (2) Procedurile prevăzute la alin. (1) lit. h) se aprobă de către AAPL/ADI, după parcurgerea unui proces de consultare publică.

    ART. 9
    (1) Toate branşamentele termice în funcţiune din cadrul unui SACET trebuie să facă obiectul unui contract de furnizare energie termică.
    (2) Pentru fiecare punct de delimitare trebuie să fie instalat cel puţin un grup de măsurare pentru decontarea energiei termice livrate.
    (3) În contractele de furnizare energie termică încheiate între operatorul SPAET şi un utilizator trebuie să fie prevăzute limitele de variaţie a parametrilor agentului termic livrat în punctul/punctele de delimitare, în diferite regimuri de funcţionare.

    ART. 10
    Pentru serviciul de apă caldă de consum, operatorul SPAET trebuie să asigure următoarele condiţii de calitate:
    a) condiţiile de potabilitate a apei, aşa cum sunt asigurate de operatorul serviciului de alimentare cu apă, conform normelor aplicabile;
    b) spălarea conductelor după reparaţii, dacă este cazul, pentru menţinerea condiţiilor de potabilitate a apei;
    c) o temperatură a agentului termic între 55°C şi 60°C la punctele de delimitare, în condiţii normale de funcţionare;
    d) funcţionarea într-o schemă adecvată şi flexibilă, în vederea realizării parametrilor tehnico-economici stabiliţi prin actul de atribuire/delegare a gestiunii SPAET, prezentul standard, normele aplicabile şi clauzele din contractele încheiate.


    ART. 11
    (1) Pentru serviciul de încălzire, operatorul SPAET trebuie să asigure, în punctele de delimitare şi în condiţii normale de funcţionare, parametrii agentului termic la valorile din diagrama de reglaj necesare asigurării temperaturilor interioare convenţionale de calcul specifice, stabilite conform normativelor/metodologiilor aplicabile şi prevăzute în contractele încheiate.
    (2) În funcţie de tipul de reglaj adoptat, modul de variaţie a unuia sau mai multor parametri ai agentului termic utilizat pentru încălzire se stabileşte conform diagramei de reglaj specifice.

    ART. 12
    Atât parametrii apei calde de consum, cât şi cei ai agentului termic utilizat pentru încălzire în punctele de delimitare trebuie să asigure menţinerea sănătăţii şi igienei publice, în conformitate cu normele aplicabile.

    ART. 13
    În cazul agentului termic utilizat în procese tehnologice, operatorul SPAET trebuie să asigure, în punctele de delimitare, parametrii necesari proceselor respective, conform clauzelor din contractele încheiate.

    ART. 14
    (1) Operatorul SPAET trebuie să plătească despăgubiri pentru deteriorarea unor construcţii, dacă aceasta s-a produs din cauza întreţinerii/funcţionării necorespunzătoare a instalaţiilor/echipamentelor SACET aflate în vecinătatea respectivelor construcţii.
    (2) Plata despăgubirii prevăzute la alin. (1) se face la solicitarea proprietarului/proprietarilor construcţiei afectate, în baza şi după verificarea/confirmarea documentelor justificative prezentate de acesta/aceştia, inclusiv a documentelor care atestă amplasarea şi executarea construcţiei cu respectarea prevederilor legale incidente şi, dacă este cazul, a unei expertize de specialitate privind daunele produse.

    CAP. III
    Indicatori de performanţă ai SPAET
    SECŢIUNEA 1
    Indicatori de performanţă privind branşarea la SACET şi contractarea energiei termice
    ART. 15
    (1) Cererea de realizare a unui branşament nou la SACET se poate transmite operatorului SPAET de către orice utilizator potenţial.
    (2) Cererea de modificare a unui branşament sau de debranşare de la SACET se poate transmite operatorului SPAET de către un utilizator din portofoliul său.
    (3) Cererea de deconectare de la SACET se poate transmite operatorului SPAET de către orice consumator dintr-un condominiu branşat la SACET.

    ART. 16
    (1) La primirea unei cereri cu privire la realizarea unui branşament termic nou sau la modificarea unui branşament termic existent, operatorul SPAET este obligat să analizeze posibilităţile de branşare la reţeaua SACET în situaţia respectivă şi, dacă există soluţii acceptabile din punct de vedere tehnico-economic, să emită avizul tehnic de branşare pentru soluţia propusă, în conformitate cu procedura specifică.
    (2) În analiza şi soluţionarea cererilor de branşare primite conform alin. (1), operatorul SPAET trebuie să ţină cont de acordul/disponibilităţile producătorilor implicaţi, dacă este cazul, de disponibilităţile de finanţare a instalaţiei de branşare de către AAPL, precum şi de opţiunea ca instalaţia de branşare să se realizeze pe cheltuiala solicitantului, dacă acesta îşi exprimă acordul în acest sens.
    (3) Dacă, din analiza realizată de operatorul SPAET conform prevederilor alin. (1) şi (2), rezultă că nu există soluţii de branşare acceptabile din punct de vedere tehnico-economic, operatorul SPAET este obligat să comunice în scris solicitantului motivaţia respingerii cererii.

    ART. 17
    (1) La primirea unei cereri de debranşare/deconectare de la SACET, operatorul SPAET este obligat să îi dea curs numai dacă aceasta se încadrează în prevederile actelor normative aplicabile. În caz contrar, operatorul SPAET va comunica în scris solicitantului temeiul legal pentru respingerea cererii, în conformitate cu procedura specifică.
    (2) Soluţionarea unei cereri conforme de debranşare/ deconectare de la SACET se consemnează într-un proces-verbal încheiat de operatorul SPAET cu solicitantul, la data realizării debranşării/deconectării.

    ART. 18
    Indicatorii de performanţă generali sunt prezentaţi în macheta de raportare Indicatori de performanţă ai serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat, în ceea ce priveşte branşarea la SACET şi contractarea energiei termice, publicată pe site-ul ANRE.

    ART. 19
    (1) Indicatorul de performanţă garantat este intervalul de timp dintre data înregistrării unei cereri pentru un branşament termic nou sau pentru modificarea unui branşament termic existent şi până la data soluţionării acesteia, în conformitate cu procedura specifică, după caz, prin:
    a) emiterea avizului tehnic de branşare corespunzător; sau
    b) comunicarea privind motivaţia respingerii cererii.

    (2) Nivelul garantat al indicatorului de performanţă prevăzut la alin. (1) este de 60 de zile lucrătoare.

    ART. 20
    În cazul în care intervalul de timp prevăzut la art. 19 alin. (1) depăşeşte nivelul garantat prevăzut la art. 19 alin. (2), operatorul SPAET va plăti solicitantului o compensaţie egală cu 250 lei, la care se adaugă 25 lei pentru fiecare zi de întârziere, până la data emiterii avizului tehnic de branşare sau, după caz, a comunicării privind motivaţia respingerii cererii, în conformitate cu procedura specifică.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Indicatori de performanţă privind asigurarea continuităţii SPAET
    ART. 21
    Operatorul SPAET are obligaţia să asigure continuitatea SPAET şi să ia toate măsurile care îl privesc pentru reducerea duratei întreruperilor sau limitărilor SPAET şi programarea acestora astfel încât să fie afectaţi cât mai puţin utilizatorii din portofoliul său.

    ART. 22
    (1) Operatorul SPAET este obligat să comunice utilizatorilor data de început şi data de sfârşit a fiecărei întreruperi programate a funcţionării echipamentelor/instalaţiilor principale ale SACET, care conduce la o întrerupere a SPAET, cu cel puţin 10 zile înainte de începerea acesteia.
    (2) O întrerupere a SPAET în condiţiile alin. (1) este considerată o întrerupere programată a SPAET.
    (3) Operatorul SPAET va lua toate măsurile care îl privesc pentru încadrarea în duratele programate ale întreruperilor. În cazul depăşirii duratei programate a unei întreruperi, operatorul SPAET va comunica în cel mai scurt timp utilizatorilor cauza şi durata estimată a depăşirii.

    ART. 23
    (1) La apariţia unei întreruperi neprogramate/ accidentale a funcţionării unor echipamente/instalaţii principale ale SACET, care conduce la o întrerupere a SPAET, operatorul SPAET va comunica în cel mai scurt timp utilizatorilor cauza şi durata estimată a respectivei întreruperi.
    (2) O întrerupere a SPAET în condiţiile alin. (1) este considerată o întrerupere neprogramată/accidentală a SPAET.
    (3) Operatorul SPAET va lua toate măsurile care îl privesc pentru limitarea duratei întreruperilor neprogramate/accidentale ale SPAET.

    ART. 24
    Comunicarea informaţiilor privind întreruperile programate/neprogramate/accidentale conform prevederilor art. 22 şi 23 se face prin mijloacele de comunicare stabilite în contractele încheiate de operatorul SPAET cu utilizatorii, precum şi prin mass-media. Aceste informaţii trebuie să fie postate pe site-ul operatorului SPAET.

    ART. 25
    Indicatorii de performanţă generali sunt prezentaţi în macheta de raportare Indicatori de performanţă ai serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat, în ceea ce priveşte asigurarea continuităţii SPAET, publicată pe site-ul ANRE.

    ART. 26
    (1) Indicatorii de performanţă garantaţi sunt:
    a) durata suplimentară, peste durata programată, a întreruperilor programate ale SPAET;
    b) numărul şi durata cumulată a întreruperilor neprogramate/accidentale ale SPAET.

    (2) Nivelul garantat al indicatorului de performanţă prevăzut la alin. (1) lit. a) este de 250 de ore pe an şi contract.
    (3) Nivelul garantat al indicatorului de performanţă prevăzut la alin. (1) lit. b) este de 4 întreruperi cu durata cumulată de 12 zile/an şi contract.

    ART. 27
    (1) În cazul în care durata suplimentară a întreruperilor programate ale SPAET depăşeşte nivelul garantat prevăzut la art. 26 alin. (2), pentru fiecare oră suplimentară operatorul SPAET va plăti utilizatorului cu care are încheiat contract şi care a fost afectat o compensaţie egală cu 0,03% din valoarea facturii de energie termică pentru o lună de consum similară a anului anterior, emisă conform contractului respectiv, aferentă serviciului/serviciilor întrerupt/întrerupte: serviciul de apă caldă de consum sau/şi serviciul de furnizare agent termic pentru încălzire.
    (2) În cazul în care numărul şi durata cumulată a întreruperilor neprogramate/accidentale ale SPAET depăşesc nivelul garantat prevăzut la art. 26 alin. (3), pentru fiecare zi suplimentară operatorul SPAET va plăti utilizatorului cu care are încheiat contract şi care a fost afectat o compensaţie egală cu 0,7% din valoarea facturii de energie termică pentru o lună de consum similară a anului anterior, emisă conform contractului respectiv, aferentă serviciului/serviciilor întrerupt/întrerupte: serviciul de apă caldă de consum sau/şi serviciul de furnizare agent termic pentru încălzire.
    (3) În primul trimestru al fiecărui an, operatorul SPAET este obligat să analizeze situaţia fiecărui contract, pentru anul calendaristic anterior, din punctul de vedere al necesităţii de plată a compensaţiilor conform prevederilor alin. (1) şi (2).

    SECŢIUNEA a 3-a
    Indicatori de performanţă privind măsurarea energiei termice livrate prin SACET şi asigurarea calităţii SPAET
    ART. 28
    În exploatarea curentă a instalaţiilor şi echipamentelor din componenţa SACET, operatorul SPAET trebuie să asigure supravegherea funcţionării acestora, efectuarea reviziilor şi reparaţiilor programate/necesare şi efectuarea manevrelor de corectare a regimului de funcţionare, precum şi să identifice/aplice măsuri de creştere a eficienţei energetice în vederea menţinerii parametrilor agentului termic livrat sub formă de abur/apă fierbinte/apă caldă.

    ART. 29
    Grupurile/Echipamentele de măsurare instalate în SACET trebuie să asigure măsurarea şi înregistrarea:
    a) debitului şi temperaturii agentului termic livrat în punctele de delimitare;
    b) cantităţilor de energie termică livrată, care sunt facturate în punctele de delimitare, conform contractelor încheiate de operatorul SPAET;
    c) temperaturii exterioare şi a presiunii agentului termic la nivelul centralelor şi/sau al punctelor/modulelor/staţiilor termice.


    ART. 30
    Indicatorii de performanţă generali sunt prezentaţi în macheta de raportare Indicatori de performanţă ai serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat, în ceea ce priveşte măsurarea energiei termice livrate prin SACET şi calitatea SPAET, publicată pe site-ul ANRE.

    ART. 31
    (1) Indicatorul de performanţă garantat este durata de funcţionare cu cel puţin unul dintre parametrii agentului termic livrat în afara limitelor prevăzute în contract.
    (2) Nivelul garantat al indicatorului de performanţă prevăzut la alin. (1) este de 250 de ore pe an şi contract.

    ART. 32
    (1) În cazul în care durata de funcţionare prevăzută la art. 31 alin. (1) depăşeşte nivelul garantat prevăzut la art. 31 alin. (2), pentru fiecare oră suplimentară operatorul SPAET va plăti utilizatorului cu care are încheiat contract şi care a fost afectat o compensaţie egală cu 0,03% din valoarea facturii de energie termică pentru o lună de consum similară a anului anterior, emisă conform contractului respectiv, aferentă serviciului/serviciilor pentru care parametrii agentului termic au fost în afara limitelor prevăzute în contract: serviciul de furnizare apă caldă de consum sau/şi serviciul de furnizare agent termic pentru încălzire.
    (2) În primul trimestru al fiecărui an, operatorul SPAET este obligat să analizeze situaţia fiecărui contract, pentru anul calendaristic anterior, din punctul de vedere al necesităţii de plată a compensaţiilor conform alin. (1).

    ART. 33
    (1) Operatorul SPAET trebuie să plătească despăgubiri pentru deteriorarea unor spaţii/instalaţii ale utilizatorilor din portofoliul său, dacă aceasta s-a produs din cauza neasigurării, în punctele de delimitare, a parametrilor agentului termic conform clauzelor din contractele încheiate, din vina operatorului SPAET.
    (2) Plata despăgubirilor prevăzute la alin. (1) se face la solicitarea utilizatorului implicat, în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (2), în baza şi după verificarea/confirmarea documentelor justificative prezentate de solicitant.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Indicatori de performanţă privind soluţionarea cererilor, sesizărilor şi reclamaţiilor primite de operatorul SPAET
    ART. 34
    (1) Cererea pentru acordarea de compensaţii se poate transmite operatorului SPAET, în condiţiile prezentului standard şi contractelor încheiate, de către un utilizator din portofoliul său sau un utilizator potenţial, împreună cu datele, informaţiile şi documentele justificative necesare.
    (2) Cererea pentru acordarea de despăgubiri se poate transmite operatorului SPAET de către un utilizator din portofoliul său, conform contractului încheiat, sau de către un proprietar al unei construcţii aflate în vecinătatea instalaţiilor/echipamentelor SACET, în condiţiile prezentului standard, împreună cu datele, informaţiile şi documentele justificative necesare.
    (3) Sesizarea privind funcţionarea defectuoasă a grupurilor de măsurare pentru decontarea energiei termice se transmite operatorului SPAET de către utilizatorii din portofoliul său.

    ART. 35
    (1) La primirea oricărei cereri/sesizări conform prevederilor art. 34 sau a unei reclamaţii în legătură cu SPAET/SACET şi/sau contractele încheiate, operatorul SPAET este obligat să o analizeze şi soluţioneze, conform cadrului legislativ şi de reglementare aplicabil.
    (2) În cazul în care, din analiza realizată de operatorul SPAET, rezultă că o cerere pentru acordarea de compensaţii/despăgubiri este neîntemeiată, operatorul SPAET este obligat să comunice în scris solicitantului motivaţia respingerii cererii.

    ART. 36
    (1) În cazul înregistrării unei sesizări privind funcţionarea defectuoasă a grupului/grupurilor de măsurare pentru decontarea energiei termice, operatorul SPAET are obligaţia să verifice situaţia şi, în cazurile justificate, să repare sau să înlocuiască grupul/grupurile de măsurare defecte.
    (2) Situaţia identificată pe teren prin verificarea unei sesizări primite conform prevederilor alin. (1) şi modul de soluţionare se consemnează într-un proces-verbal încheiat de operatorul SPAET cu solicitantul. În procesul-verbal se va consemna perioada de garanţie aferentă grupului de măsurare a energiei termice în cauză.

    ART. 37
    Indicatorii de performanţă generali sunt prezentaţi în macheta de raportare Indicatori de performanţă ai serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat, în ceea ce priveşte soluţionarea cererilor/sesizărilor/reclamaţiilor primite de operatorul SPAET, publicată pe site-ul ANRE.

    ART. 38
    (1) Indicatorii de performanţă garantaţi sunt:
    a) intervalul de timp dintre data înregistrării unei sesizări privind funcţionarea defectuoasă a grupului/grupurilor de măsurare pentru decontarea energiei termice şi până la data soluţionării acesteia, inclusiv, în cazurile justificate, repararea/înlocuirea grupului/grupurilor de măsurare defecte;
    b) intervalul de timp dintre data înregistrării unei cereri pentru acordarea de compensaţii şi până la data soluţionării acesteia, prin plata integrală a sumelor corespunzătoare sau, după caz, prin comunicarea motivaţiei privind respingerea cererii.

    (2) Nivelul garantat al indicatorului de performanţă prevăzut la alin. (1) lit. a) este de 10 zile lucrătoare.
    (3) Nivelul garantat al indicatorului de performanţă prevăzut la alin. (1) lit. b) este de 60 de zile lucrătoare.

    ART. 39
    (1) În cazul în care intervalul de timp prevăzut la art. 38 alin. (1) lit. a) depăşeşte nivelul garantat prevăzut la art. 38 alin. (2), operatorul SPAET va plăti solicitantului o compensaţie egală cu 30 lei pentru fiecare zi de întârziere, până la data soluţionării sesizării.
    (2) În cazul în care intervalul de timp prevăzut la art. 38 alin. (1) lit. b) depăşeşte nivelul garantat prevăzut la art. 38 alin. (3), operatorul SPAET va plăti solicitantului o compensaţie egală cu 10 lei pentru fiecare zi de întârziere, până la data soluţionării cererii.

    CAP. IV
    Plata compensaţiilor şi a despăgubirilor
    ART. 40
    (1) Plata unei compensaţii/despăgubiri se face la cerere, în situaţia în care din informaţiile/documentele justificative transmise de solicitant şi analiza realizată de operatorul SPAET rezultă că cererea este întemeiată.
    (2) Pentru compensaţiile datorate conform prevederilor art. 27 alin. (1) şi (2) şi ale art. 32 alin. (1), plata se face în urma analizei realizate de operatorul SPAET în primul trimestru al fiecărui an, fără a fi necesară transmiterea cererilor de către utilizatorii afectaţi, în condiţiile prevăzute la art. 53 alin. (2).
    (3) Operatorii SPAET au obligaţia de a publica pe site-ul propriu indicatorii de performanţă garantaţi şi nivelurile garantate ale acestora.

    ART. 41
    Termenele şi condiţiile de plată a compensaţiilor/despăgubirilor se stabilesc prin procedura de acordare a compensaţiilor/despăgubirilor publicată pe site-ul operatorului SPAET, cu respectarea prevederilor legale incidente.

    ART. 42
    (1) Plata compensaţiilor se poate face:
    a) prin luarea în considerare a sumelor corespunzătoare în facturile emise conform contractelor încheiate de operatorul SPAET cu solicitanţii;
    b) prin plată directă către solicitant, conform modalităţii de plată notificate de către acesta, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data primirii informaţiilor necesare efectuării plăţii.

    (2) Pentru plata despăgubirilor, operatorul SPAET poate conveni cu solicitanţii termene şi condiţii specifice de plată, conform procedurii specifice.

    ART. 43
    Orice litigiu privind respingerea/nesoluţionarea de către operatorul SPAET a unei cereri pentru acordarea de compensaţii/despăgubiri conform prezentului standard sau privind nerespectarea termenelor/condiţiilor de plată a unei compensaţii/despăgubiri se supune soluţionării instanţelor judecătoreşti competente.

    CAP. V
    Raportarea indicatorilor de performanţă ai SPAET
    ART. 44
    (1) Toţi operatorii SPAET au obligaţia transmiterii la ANRE a raportărilor privind valorile realizate ale indicatorilor de performanţă, conform prevederilor prezentului standard.
    (2) Transmiterea raportărilor prevăzute la alin. (1) se face prin e-mail, inclusiv în format electronic prelucrabil (fişiere Excel), în formatele stabilite de ANRE prin machetele de raportare a indicatorilor de performanţă ai SPAET.
    (3) Machetele de raportare a indicatorilor de performanţă ai SPAET se publică pe site-ul ANRE.
    (4) Machetele completate cu datele privind indicatorii de performanţă realizaţi şi asumate prin semnătură de reprezentantul legal al operatorului SPAET se transmit la ANRE însoţite de o adresă de înaintare, cu precizarea tipului de raportare şi a bazei legale/de reglementare.
    (5) Datele privind indicatorii de performanţă suplimentari, aprobaţi prin hotărâri ale AAPL/ADI conform prevederilor art. 3, se transmit în formate/machete stabilite, după caz, de fiecare operator SPAET.
    (6) Odată cu transmiterea datelor privind indicatorii de performanţă realizaţi, conform machetelor prevăzute la alin. (2), operatorul SPAET va transmite şi o analiză privind:
    a) performanţele obţinute şi acţiunile/măsurile de remediere a deficienţelor identificate, în curs de implementare sau considerate necesare pentru asigurarea condiţiilor de prestare a SPAET conform prevederilor Standardului şi actelor normative aplicabile;
    b) situaţiile justificate de încadrare în prevederile art. 4.


    ART. 45
    (1) Raportarea indicatorilor de performanţă realizaţi se face anual, datele fiind prezentate atât la nivelul întregului an pentru care se face raportarea, cât şi la nivelul fiecărui trimestru din anul respectiv.
    (2) Operatorii SPAET transmit raportările privind valorile realizate ale indicatorilor de performanţă începând cu data de 1 iulie din anul care urmează celui pentru care se face raportarea. Termenul-limită de transmitere a raportărilor este ultima zi lucrătoare dinaintea datei de 15 august din anul care urmează celui pentru care se face raportarea.

    ART. 46
    Anual, până la sfârşitul lunii octombrie, ANRE publică pe site-ul propriu o analiză comparativă, la nivel regional şi naţional, a indicatorilor de performanţă realizaţi în anul anterior de operatorii SPAET.

    CAP. VI
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 47
    Machetele de raportare a indicatorilor de performanţă ai SPAET, publicate pe site-ul www.anre.ro pot fi revizuite anual de ANRE, în luna martie, variantele revizuite publicate pe site urmând a fi utilizate începând cu raportările aferente anului anterior celui în care a fost publicată varianta revizuită a machetelor de raportare.

    ART. 48
    (1) Fiecare operator SPAET trebuie să facă publice obligaţiile care îi revin conform prezentului standard şi procedurile aplicabile în relaţia cu utilizatorii şi, după caz, utilizatorii potenţiali.
    (2) Comunicările privind întreruperile programate/ neprogramate/accidentale ale funcţionării echipamentelor/ instalaţiilor principale ale SACET, care conduc la întreruperea sau la limitarea SPAET, trebuie să fie actualizate şi disponibile pe site-ul operatorului SPAET până la sfârşitul perioadelor de întrerupere/limitare corespunzătoare.

    ART. 49
    Operatorul SPAET este obligat să comunice în scris solicitantului informaţiile şi argumentele privind soluţionarea sau respingerea unei cereri, a unei sesizări sau a unei reclamaţii transmise, dacă aceasta respectă prevederile procedurii publicate, aplicabilă speţei respective.

    ART. 50
    (1) Transmiterea cererilor, a sesizărilor sau a reclamaţiilor se face prin mijloacele de comunicare prevăzute în contractele încheiate sau, după caz, pe site-ul operatorului SPAET, conform prevederilor procedurii aplicabile şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. Acestea trebuie să conţină datele de contact ale solicitantului, elementele de identificare ale locului de consum în cauză şi/sau ale spaţiilor/construcţiilor implicate, după caz, precum şi justificarea încadrării în prevederile Standardului şi/sau contractelor încheiate.
    (2) Pentru aceeaşi problemă sau daună (localizată în timp şi spaţiu) cauzată de funcţionarea necorespunzătoare a SACET, un solicitant poate transmite o singură cerere de plată a compensaţiei/despăgubirii aferente, cu excepţia situaţiilor în care plata compensaţiei s-a făcut conform prevederilor art. 40 alin. (2).
    (3) După soluţionarea unei sesizări privind funcţionarea defectuoasă a unui grup de măsurare pentru decontarea energiei termice, orice nouă sesizare transmisă, în perioada de garanţie consemnată în procesul-verbal, referitor la acelaşi grup de măsurare, care se dovedeşte nejustificată atrage suportarea de către solicitant a costurilor de transport şi verificare tehnică aferente.

    ART. 51
    Costurile cu compensaţiile/despăgubirile plătite de operatorii SPAET conform prezentului standard sau, după caz, conform dispoziţiilor tranzitorii stabilite de AAPL/ADI în conformitate cu art. 55 alin. (1) nu se iau în considerare la stabilirea/ajustarea/modificarea preţurilor şi tarifelor aferente SPAET şi nici la stabilirea pierderilor induse de prestarea SPAET care pot fi acoperite din bugetele locale ale UAT, în condiţiile actelor normative aplicabile.

    ART. 52
    Operatorii SPAET vor asigura:
    a) păstrarea, pe o durată de 5 ani, a datelor, informaţiilor şi documentelor care au stat la baza calculării valorilor raportate ale indicatorilor de performanţă ai SPAET;
    b) predarea bazei de date aferente calculării indicatorilor de performanţă ai SPAET către AAPL/ADI, la data încetării actului de atribuire/delegare a gestiunii SPAET.


    ART. 53
    (1) Termenul de conformare pentru elaborarea şi publicarea procedurilor interne prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. h) este de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentului standard, cu excepţia operatorilor SPAET licenţiaţi după această dată, pentru care termenul de conformare este de 6 luni de la obţinerea licenţei.
    (2) Plata compensaţiilor conform prevederilor art. 40 alin. (2) se va face după implementarea sistemului informatic corespunzător. Termenul de implementare este de 9 luni de la data intrării în vigoare a prezentului standard, cu excepţia operatorilor SPAET licenţiaţi după această dată, pentru care termenul de implementare este de 9 luni de la obţinerea licenţei.

    ART. 54
    Pentru o nerealizare a unui indicator de performanţă garantat care face obiectul prezentului standard, plata compensaţiei aferente se face conform prevederilor Standardului, nemaifiind aplicabile clauzele privind plata unor penalităţi, compensaţii sau despăgubiri, pentru aceeaşi nerealizare, din actele de atribuire/delegare a gestiunii SPAET şi/sau din contractele încheiate de operatorul SPAET.

    ART. 55
    (1) Fiecare AAPL/ADI care are în derulare sau prevăzute în strategia locală de alimentare cu energie termică unul sau mai multe proiecte de investiţii pentru modernizarea, reabilitarea, retehnologizarea şi/sau extinderea SACET poate stabili o perioadă de tranziţie în aplicarea prevederilor prezentului standard de către operatorul SPAET implicat.
    (2) Perioada de tranziţie prevăzută la alin. (1) nu poate depăşi data-limită de finalizare a proiectelor de investiţii pentru modernizarea, reabilitarea, retehnologizarea şi/sau extinderea SACET, prevăzută în strategia locală de alimentare cu energie termică elaborată conform legislaţiei şi reglementărilor aplicabile.
    (3) Pentru perioada de tranziţie stabilită conform alin. (1), AAPL/ADI poate aproba niveluri garantate tranzitorii ale indicatorilor de performanţă garantaţi prevăzuţi la art. 19 alin. (1), art. 26 alin. (1), art. 31 alin. (1) şi art. 38 alin. (1), aplicabile operatorului SPAET implicat. Nivelurile garantate tranzitorii pot fi stabilite anual, ţinând cont de starea tehnică a instalaţiilor şi dimensiunea SACET, precum şi în funcţie de investiţiile finalizate în anul anterior.
    (4) Pe perioada de tranziţie pentru care au fost aprobate, conform alin. (3), niveluri garantate tranzitorii ale indicatorilor de performanţă garantaţi, operatorului SPAET implicat nu îi mai sunt aplicabile, după caz, nivelurile garantate prevăzute la art. 19 alin. (2), art. 26 alin. (2) şi (3), art. 31 alin. (2) şi/sau art. 38 alin. (2) şi (3). În această situaţie, plata compensaţiilor prevăzute la art. 20, art. 27, art. 32 şi/sau art. 39 se face la depăşirea nivelurilor garantate tranzitorii aprobate de AAPL/ADI conform alin. (3).

    ART. 56
    Operatorii SPAET au obligaţia de a notifica la ANRE nivelurile garantate tranzitorii ale indicatorilor de performanţă garantaţi şi perioadele de tranziţie aprobate de AAPL conform prevederilor art. 55.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016