Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMA din 18 septembrie 2007  de ajutor de stat regional acordat pentru investitiile realizate in parcurile industriale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SCHEMA din 18 septembrie 2007 de ajutor de stat regional acordat pentru investitiile realizate in parcurile industriale

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 8 octombrie 2007

CAP. I
Baza legalã

ART. 1
(1) Schema de ajutor de stat regional acordat pentru investiţiile realizate în parcurile industriale, denumitã în continuare schemã, descrie facilitãţile fiscale şi condiţiile de acordare a acestora în vederea dezvoltãrii locale/regionale, prin înfiinţarea şi dezvoltarea parcurilor industriale, definite conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 65/2001 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industriale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 490/2002 , cu modificãrile ulterioare.
(2) Acordarea ajutoarelor de stat pentru investiţii în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea tuturor criteriilor de eligibilitate prevãzute în prezentul act, în conformitate cu Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul privind constituirea Comunitãţii Europene în cazul ajutorului naţional regional pentru investiţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 302 din 1 noiembrie 2006, denumit în continuare Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006.
ART. 2
Prezenta schemã este exceptatã de la obligaţia notificãrii, respectând prevederile art. 3 din Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006.
ART. 3
Prezenta schemã este elaboratã avându-se în vedere urmãtoarele acte normative:
a) <>Ordonanţa Guvernului nr. 65/2001 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industriale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 490/2002 , cu modificãrile ulterioare;
b) <>Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) <>Ordinul ministrului dezvoltãrii şi prognozei nr. 264/2002 privind aprobarea Instrucţiunilor de acordare şi anulare a titlului de parc industrial;
d) <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006 de aplicare a articolelor 87 şi 88 din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene la ajutoarele naţionale pentru investiţiile cu finalitate regionalã, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 302 din 1 noiembrie 2006;
f) Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru perioada 2007-2013, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. C 54/08/2006;
g) Regulamentul Comisiei Europene nr. 70/2001 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene la ajutoare de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 10 din 13 ianuarie 2001.

CAP. II
Obiectivul schemei

ART. 4
(1) Obiectivul principal al schemei îl reprezintã dezvoltarea regionalã prin sprijinirea investiţiilor, urmãrindu-se instalarea avantajoasã a operatorilor economici în parcul industrial.
(2) Pentru realizarea obiectivului de dezvoltare regionalã, prin implementarea schemei, vor fi realizate peste 7.000 locuri de muncã, vor fi realizate investiţii în valoare de cel puţin 300.000.000 lei, stimulând mediul de afaceri pe plan local.
(3) Schema acoperã toate cele 8 regiuni de dezvoltare ale României.
ART. 5
(1) Prin implementarea acestei scheme, obiectivul de dezvoltare regionalã va fi atins prin:
a) dezvoltarea economicã a regiunilor în care sunt constituite parcuri industriale;
b) crearea de noi locuri de muncã;
c) dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii economice a regiunilor;
d) efectul pozitiv de antrenare în economie;
e) creşterea coeziunii economice a tuturor oraşelor ţãrii;
f) atragerea investiţiilor autohtone şi strãine.
(2) Prin parcurile industriale, instrument cheie pentru impulsionarea mediului de afaceri regional şi local, se urmãreşte creşterea atractivitãţii regiunilor ca locaţii pentru investiţii în activitãţi economice şi sociale, precum şi creşterea gradului de competitivitate economicã.

CAP. III
Domeniul de aplicare

ART. 6
(1) În cadrul prezentei scheme se acordã ajutoare de stat în toate domeniile de activitate, cu urmãtoarele excepţii:
a) pescuitul şi acvacultura;
b) construcţiile navale;
c) industria carboniferã;
d) industria siderurgicã;
e) sectorul fibrelor sintetice;
f) prelucrarea şi comercializarea produselor agricole;
g) activitãţile legate de producţia primarã a produselor agricole prevãzute în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene;
h) fabricarea şi marketingul produselor care imitã sau substituie laptele sau produsele din lapte, potrivit art. 3 alin. 2 al Regulamentului CEE nr. 1.898/1987.
(2) În cadrul acestei scheme nu se acordã ajutoare legate de activitãţile de export cãtre ţãri terţe sau state membre, mai precis ajutoare legate de cantitatea exportatã, de înfiinţarea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau destinate acoperirii altor cheltuieli curente legate de activitãţile de export, precum şi ajutor de stat care favorizeazã utilizarea produselor naţionale în detrimentul produselor din import.
(3) Ajutoarele în cadrul prezentei scheme nu se acordã în sectorul transporturilor pentru achiziţionarea de echipamente de transport.

CAP. IV
Definiţii

ART. 7
În sensul prezentei scheme, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) investiţie iniţialã - o investiţie în active corporale şi necorporale legatã de crearea unei noi unitãţi, extinderea unei unitãţi existente, diversificarea producţiei unei unitãţi prin realizarea de produse noi, suplimentare, schimbarea fundamentalã a procesului global de producţie a unei unitãţi existente; achiziţionarea de acţiuni sau pãrţi sociale emise de cãtre o întreprindere nu constituie investiţie iniţialã. Investiţia de înlocuire nu este consideratã, în principiu, ca investiţie iniţialã;
b) costuri eligibile - costurile legate de investiţia iniţialã, respectiv costurile de active corporale şi active necorporale;
c) active corporale - terenurile, clãdirile, utilajele sau instalaţiile;
d) active necorporale - transferul de tehnologie prin achiziţionarea de patente, licenţe, know-how sau informaţii tehnice nepatentate;
e) demararea lucrãrilor - se referã fie la începerea lucrãrilor de construcţie, fie la primul angajament ferm legal al societãţii de a comanda un echipament, fãrã a lua în considerare studiile de fezabilitate primare;
f) intensitatea ajutorului de stat - raportul dintre valoarea brutã actualizatã a ajutorului şi valoarea actualizatã a costurilor eligibile. Costurile eligibile sunt actualizate la valoarea lor la data acordãrii ajutorului. Rata de actualizare este rata de referinţã în vigoare la data acordãrii acestuia, care se stabileşte periodic de cãtre Comisie pe baza criteriilor obiective şi care se publicã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet. Ajutoarele fiscale plãtibile în mai multe tranşe sunt actualizate pe baza ratelor de referinţã aplicabile la momentele în care avantajele fiscale devin efective;
g) autoritate responsabilã de administrare a schemei - Ministerul Internelor şi Reformei Administrative;
h) furnizori în cadrul prezentei scheme sunt:
- unitatea administrativ teritorialã în raza cãreia este situat parcul industrial, pentru scutirea de la plata impozitului pe teren şi clãdirile aferente parcului industrial;
- Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale şi Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã pentru scutirea de la plata taxelor percepute pentru modificarea destinaţiei sau pentru scoaterea din circuitul agricol a terenului aferent parcului industrial;
i) parc industrial - infrastructura de afaceri constituitã conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 65/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 490/2002 , cu modificãrile ulterioare, care deţine titlu de parc industrial sau a fost declarat prin hotãrâre a Guvernului;
j) societate de administrare - societatea comercialã care îndeplineşte obligaţiile prevãzute la <>art. 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 65/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 490/2002 , cu modificãrile ulterioare;
k) iniţiatorii parcului industrial - societãţile comerciale care, printr-un contract de asociere în participaţiune, participã la constituirea unui parc industrial împreunã cu ceilalţi parteneri, prevãzuţi la <>art. 1 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 65/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 490/2002 , cu modificãrile ulterioare;
l) calculul ratei de referinţã - pânã la data stabilirii metodologiei de calcul a ratei de referinţã de cãtre Comisia Europeanã, rata de referinţã se stabileşte avându-se în vedere media ratei pieţei interbancare BUBOR pentru lunile martie - mai 2007 + 1%;
m) întreprinderi mici şi întreprinderi mijlocii - întreprinderile definite conform anexei nr. 1 la Regulamentul Comisiei Europene nr. 70/2001 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul instituind Comunitatea Europeanã la ajutoare de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii;
n) proiect mare de investiţii - investiţia iniţialã cu o cheltuialã eligibilã mai mare de 50 milioane de euro.

CAP. V
Criterii de eligibilitate a proiectelor

ART. 8
(1) Ajutorul de stat se acordã, în cazul prezentei scheme, întreprinderilor localizate în parcul industrial, dacã sunt îndeplinite urmãtoarele condiţii:
a) beneficiarul a prezentat, înainte de demararea lucrãrilor pentru proiect, o cerere pentru ajutor în cadrul schemei;
b) autoritatea responsabilã a confirmat ulterior în scris cã, sub rezerva unor verificãri detaliate, proiectul îndeplineşte condiţiile de eligibilitate stabilite în schemã, înainte de începerea lucrãrilor.
(2) Dacã lucrãrile cu investiţia încep anterior îndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (1), proiectul se va considera ca neeligibil pentru acordarea ajutorului de stat.
(3) Cererea prevãzutã la alin. (1) va fi însoţitã de dovada proprietãţii terenului şi/sau a clãdirii şi de un plan de afaceri care va include şi descrierea investiţiilor, durata derulãrii proiectului de investiţii şi detalierea, pe ani, a cheltuielilor eligibile.
(4) Prevederile de la alin. (3) nu sunt aplicabile iniţiatorilor parcului industrial sau, dupã caz, societãţii de administrare, care depun documentele prevãzute la art. 4 alin. (1) din Instrucţiunile de acordare şi anulare a titlului de parc industrial, aprobate prin <>Ordinul Ministrului Dezvoltãrii şi Prognozei nr. 264/2002 .
ART. 9
(1) Sprijinul financiar în cadrul prezentei scheme se acordã numai pentru realizarea de investiţii iniţiale, în regiunile eligibile pentru ajutor regional, conform hãrţii ajutoarelor regionale aprobatã de Comisia Europeanã pentru România, pe perioada 2007-2013.
(2) Beneficiarul de ajutor de stat în cadrul schemei trebuie sã facã dovada unei contribuţii de cel puţin 25% din costurile eligibile ale investiţiei, fie din resurse proprii, fie din finanţare externã, într-o formã care sã nu implice orice alt ajutor public, conform art. 4 alin. 2 lit. c) din Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006.
(3) Intensitatea ajutorului în echivalent subvenţie brutã actualizatã nu va depãşi plafonul ajutorului regional în vigoare la momentul acordãrii ajutorului, plafon aferent regiunii în care se realizeazã investiţia, aşa cum este stabilit în Harta naţionalã a ajutoarelor de stat regionale pentru perioada 2007-2013, respectiv 50% pentru toate regiunile, cu excepţia regiunii Bucureşti-Ilfov unde intensitatea maximã a ajutorului regional este de 40%.
(4) Cu excepţia ajutoarelor pentru sectorul transporturilor, aceste intensitãţi se pot majora cu 20% în cazul microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici şi 10% în cazul întreprinderilor mijlocii.
(5) Nu se acordã sprijin financiar în cadrul prezentei scheme pentru proiecte mari de investiţii.
(6) Cheltuielile cu activele corporale considerate eligibile pentru ajutor de stat în cadrul schemei sunt aferente achiziţiei de teren, precum şi costurilor activelor noi sub formã de clãdiri, utilaje şi instalaţii, suportate de beneficiar, în legãturã cu proiectul.
(7) Cheltuielile legate de achiziţionarea unui activ în leasing, altele decât terenuri şi clãdiri, vor fi luate în considerare numai dacã leasingul ia forma leasingului financiar şi conţine obligaţia cumpãrãrii activului la expirarea termenului contractului de leasing.
(8) Pentru întreprinderile mici şi mijlocii costul complet al investiţiilor în active necorporale prin transfer de tehnologie prin achiziţia de brevete, licenţe, know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate este luat în considerare. În cazul întreprinderilor mari, aceste costuri sunt eligibile numai în limita a 50% din cheltuielile totale de investiţii eligibile ale proiectului.
(9) Activele necorporale eligibile, aferente tuturor proiectelor care primesc ajutor de stat în cadrul prezentei scheme, rãmân asociate regiunii de dezvoltare în care este situat parcul industrial.
ART. 10
(1) Beneficiarii sunt obligaţi sã menţinã investiţia pentru care au beneficiat de ajutor de stat, pe o perioadã minimã de 5 ani de la finalizarea acesteia, dacã sunt întreprinderi mari, respectiv pe o perioadã minimã de 3 ani, dacã sunt întreprinderi mici şi mijlocii.
(2) Aceastã regulã nu împiedicã înlocuirea instalaţiilor sau a echipamentelor uzate moral în decursul acestei perioade de 5 ani pentru întreprinderi mari şi, respectiv, 3 ani pentru întreprinderi mici şi mijlocii, datoratã schimbãrilor tehnologice rapide, cu condiţia ca activitatea economicã sã se desfãşoare în continuare în regiunea în cauzã pentru o duratã egalã cu perioada minimã prevãzutã la alin. (1).

CAP. VI
Zone eligibile şi criterii de selecţie ale beneficiarilor

ART. 11
Ajutorul este acordat în toate cele 8 regiuni de dezvoltare ale României, în limita plafonului prevãzut în Harta ajutoarelor de stat cu destinaţie regionalã, aprobatã de Comisia Europeanã la 24 ianuarie 2007, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 73/17 din 30 martie 2007.
ART. 12
(1) Cu excepţiile prevãzute la alin. (2), beneficiarii prezentei scheme sunt operatorii economici, inclusiv iniţiatorii şi societãţile de administrare, care realizeazã investiţii iniţiale şi care deţin în proprietate terenuri sau clãdiri aflate în parcurile industriale cu titlu acordat prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative sau declarate prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Societãţile administrator ale parcurilor industriale care au primit titlu pânã la intrarea în vigoare a prezentei scheme nu sunt considerate beneficiare ale schemei.
ART. 13
Poate beneficia de facilitãţile acordate de furnizori în baza prezentei scheme orice operator economic care dovedeşte îndeplinirea urmãtoarelor condiţii de eligibilitate:
a) are sediul şi este înregistrat pe teritoriul României;
b) nu se aflã în situaţie de dificultate, definitã conform Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/02/2004;
c) realizeazã o investiţie iniţialã într-un parc industrial cu titlu acordat prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative sau declarat printr-o hotãrâre a Guvernului;
d) nu este în stare de faliment ori de lichidare, nu are afacerile administrate de un judecãtor sindic, nu are activitãţi comerciale suspendate sau nu se aflã într-o situaţie similarã cu cele menţionate mai sus, reglementate de lege;
e) nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea acestuia într-una dintre situaţiile prevãzute la lit. d);
f) nu face obiectul unui ordin exigibil de recuperare a unui ajutor de stat, indiferent de obiectivul acestuia şi de organismul furnizor al respectivului ajutor de stat.
ART. 14
Numãrul estimat de beneficiari este de 45 de operatori economici.
ART. 15
(1) Titlul de parc industrial se acordã, cu respectarea condiţiilor prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 65/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 490/2002 , cu modificãrile ulterioare, prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative şi în situaţiile în care societatea administrator sau iniţiatorii nu beneficiazã de facilitãţile prevãzute de prezenta schemã deoarece au realizat investiţiile sau lucrãrile cu investiţia au început înaintea acordãrii titlului.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), întreprinderile care activeazã în parc pot fi beneficiare dacã sunt îndeplinite condiţiile de eligibilitate prevãzute de prezenta schemã.

CAP. VII
Durata schemei

ART. 16
Schema este implementatã în perioada 18 septembrie 2007 - 31 decembrie 2013.

CAP. VIII
Modalitãţi de acordare a ajutorului de stat

ART. 17
În vederea atingerii obiectivului de dezvoltare regionalã, sunt sprijinite investiţiile iniţiale, realizate în parcul industrial, prin acordarea urmãtoarelor facilitãţi fiscale:
a) scutirea de la plata impozitului pe clãdiri, prevãzutã de <>art. 250 alin. (1) pct. 9 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) scutirea de la plata impozitului pe teren, prevãzutã de <>art. 257 lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) scutirea de la plata taxelor percepute pentru modificarea destinaţiei terenului aferent parcului industrial, prevãzutã la <>art. 7 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 65/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 490/2002 , cu modificãrile ulterioare;
d) scutirea de la plata taxelor percepute pentru scoaterea din circuitul agricol a terenului aferent parcului industrial, prevãzutã la <>art. 7 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 65/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 490/2002 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 18
Scutirile prevãzute la art. 17 lit. a) şi b) se acordã de cãtre unitãţile administrativ-teritoriale în care este amplasat parcul industrial, în limita plafoanelor de intensitate prevãzute de prezenta schemã, pentru proiectele de investiţii pe care beneficiarii intenţioneazã sã le realizeze, cu respectarea condiţiilor prevãzute în schemã.

CAP. IX
Bugetul maxim al schemei, cu defalcarea pe ani şi pe fiecare tip de facilitate

ART. 19
În perioada 2007-2013 se estimeazã cã vor fi acordate maximum 22 de titluri de parc industrial, la o suprafaţã medie pe parc industrial de 40 ha, astfel:
a) câte 5 în anii 2007 şi 2008;
b) câte 3 în anii 2009 şi 2010;
c) câte douã în anii 2011, 2012 şi 2013.
ART. 20
(1) Bugetul maxim alocat prezentei scheme este de 268.681.461 lei. Defalcat pe ani şi mãsuri, bugetul se prezintã conform tabelului urmãtor:


┌───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Modalitatea de acordare a ajutorului de stat │
│ Ani ├───────────────────┬─────────────────────┬───────────────────────────┤
│ │ Scutire impozit │ Scutire impozit │ Scutire modificare │
│ │ pe teren │ pe clãdiri │ destinaţie teren │
│ │ - lei - │ - lei - │ sau scoatere din │
│ │ │ │ circuitul agricol │
│ │ │ │ - lei - │
├───────┼───────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 2007 │ 240.265,0 │ 0,0 │ 1.150.000 │
├───────┼───────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 2008 │ 456.503,5 │ 5.440.000,0 │ 1.150.000 │
├───────┼───────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 2009 │ 552.609,5 │ 16.320.000,0 │ 1.150.000 │
├───────┼───────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 2010 │ 634.299,6 │ 30.464.000,0 │ 1.150.000 │
├───────┼───────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 2011 │ 653.520,8 │ 47.872.000,0 │ 1.150.000 │
├───────┼───────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 2012 │ 663.131,4 │ 67.456.000,0 │ 1.150.000 │
├───────┼───────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 2013 │ 663.131,4 │ 89.216.000,0 │ 1.150.000 │
├───────┼───────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ TOTAL:│ 3.833.461 │ 256.768.000 │ 8.050.000 │
└───────┴───────────────────┴─────────────────────┴───────────────────────────┘



(2) Valorile estimative prevãzute la alin. (1) privind ajutorul de stat sub forma scutirii de la plata impozitului pe clãdiri şi teren au fost calculate conform prevederilor <>art. 253 şi 258 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel: la valorile de impozitare prevãzute de lege a fost calculatã valoarea medie şi aceasta a fost înmulţitã cu valoarea totalã a suprafeţelor de teren/construite, conform estimãrii de la art. 19.
(3) Valorile estimative prevãzute la alin. (1) privind ajutorul de stat sub forma scutirii de la plata taxei pentru schimbarea destinaţiei terenului sau scoaterea terenului din circuitul agricol au fost calculate avându-se în vedere prevederile anexei nr. 1 la <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 21
La calculul intensitãţii ajutorului total pentru un beneficiar în cadrul schemei se vor utiliza valorile actualizate ale sumelor ce constituie ajutor de stat, cu rata de referinţã aplicabilã la momentele în care avantajele fiscale devin efective.
ART. 22
(1) Pentru scutirea de la plata impozitului pe teren şi clãdirile aferente parcului industrial, ajutorul se acordã o singurã datã, în fiecare an.
(2) În situaţia în care terenul aferent parcului industrial se aflã în extravilan, scutirea de la plata taxei pentru scoaterea definitivã a terenului din circuitul agricol se acordã o singurã datã.

CAP. X
Cumulul ajutoarelor de stat

ART. 23
(1) Ajutoarele de stat acordate prin prezenta schemã nu se cumuleazã cu alte ajutoare de stat în sensul art. 87 alin. (1) din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene şi nici cu alte mãsuri de sprijin naţionale sau comunitare pentru aceleaşi costuri eligibile, în cazul în care acest cumul duce la o intensitate a ajutorului care depãşeşte nivelul stabilit în prezenta schemã de ajutor de stat.
(2) Plafonul maxim al intensitãţii ajutorului de stat stabilit în prezenta schemã trebuie respectat indiferent dacã finanţarea provine din surse locale, regionale, naţionale sau comunitare.
(3) Ajutoarele de stat acordate prin prezenta schemã de ajutor de stat nu se cumuleazã cu ajutoarele de minimis pentru aceleaşi costuri eligibile, în cazul în care acest cumul duce la o intensitate a ajutorului care depãşeşte nivelul stabilit în prezenta schemã de ajutor de stat.
(4) Autoritatea responsabilã de administrarea schemei/furnizorii va/vor acorda ajutor în cadrul schemei numai dupã ce verificã dacã solicitantul a mai beneficiat pânã la acel moment de alte ajutoare de stat sau ajutoare de minimis pentru aceleaşi costuri eligibile şi dacã acestea, cumulate cu ajutorul solicitat în cadrul prezentei scheme, nu depãşesc intensitatea maximã admisã pentru regiunea în care se realizeazã investiţia.

CAP. XI
Procedura de implementare a schemei; autoritatea de implementare

ART. 24
(1) Pentru iniţiatorii parcului industrial, dupã caz, societatea de administrare, se aplicã procedura prevãzutã de <>Ordinul ministrului dezvoltãrii şi prognozei nr. 264/2002 .
(2) Operatorii economici, alţii decât iniţiatorii parcului industrial, dupã caz, societatea de administrare, depun documentele prevãzute la art. 8 la sediul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, urmând sã fie informaţi în scris, în termen de 30 de zile, asupra îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate ale proiectului şi beneficiarului, prevãzute în cap. 5 şi 6 din prezenta schemã.
(3) Operatorii economici prevãzuţi la alin. (2) prezintã furnizorilor o copie certificatã pentru conformitate cu originalul a punctului de vedere privind eligibilitatea, emis de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, în condiţiile prezentei proceduri.
ART. 25
Ordinul de acordare a titlului de parc industrial va cuprinde:
a) condiţiile de valabilitate a titlului şi de acordare a facilitãţilor, fãcând trimitere expresã la Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006 de aplicare a articolelor 87 şi 88 din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene la ajutoarele naţionale pentru investiţiile cu finalitate regionalã, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 302 din 1 noiembrie 2006;
b) datele de identificare ale furnizorilor ajutorului de stat.
ART. 26
(1) Beneficiarii prezentei scheme care nu au realizat investiţii în parcul industrial conform studiului de fezabilitate sunt obligaţi la achitarea retroactivã a sumelor primite cu titlu de ajutor de stat.
(2) La stabilirea acestor sume se iau în calcul inclusiv dobânzile aferente, care vor fi calculate de la data acordãrii ajutorului pânã la recuperarea efectivã a acestuia.
(3) Calculul dobânzilor se realizeazã conform legislaţiei comunitare în domeniul ajutorului de stat.

CAP. XII
Transparenţã

ART. 27
(1) În vederea asigurãrii transparenţei şi a unui control eficient al ajutoarelor de stat în conformitate cu art. 3 din Regulamentul Comisiei Europene nr. 994/1998, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va aplica prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , referitoare la procedura de pregãtire a informãrii.
(2) Textul prezentei scheme, precum şi textul ordinului ministrului internelor şi reformei administrative pentru aprobarea acesteia vor fi publicate integral pe site-ul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, la adresa http://mira.gov.ro.
(3) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va furniza Consiliului Concurenţei un rezumat al informaţiilor referitoare la prezenta schemã de ajutor de stat, în forma prevãzutã în anexa nr. 1 la Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006, în vederea transmiterii acesteia la Comisia Europeanã în maximum 20 de zile lucrãtoare de la implementarea schemei.
(4) Informaţiile privind valoarea ajutorului de stat pe fiecare beneficiar şi mãsurã vor fi publicate pe paginile de internet ale fiecãrei unitãţi administrativ-teritoriale furnizoare pe raza cãreia se aflã localizat parcul industrial şi ale Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale şi Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã.

CAP. XIII
Raportare şi monitorizare

ART. 28
(1) Furnizorii ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme vor realiza şi vor menţine o evidenţã a acestora, astfel încât sã fie posibilã identificarea valorii, momentului acordãrii, modalitãţii de acordare, originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate, pentru acelaşi obiectiv şi beneficiar, precum şi respectarea regulilor de cumul.
(2) Compartimentele de specialitate cu atribuţii de organe fiscale locale din unitãţile administrativ-teritoriale au competenţa de a verifica şi constata dacã s-au realizat investiţii în parcul industrial şi/sau dacã a fost atinsã intensitatea maximã admisã.
ART. 29
(1) În acest sens furnizorii vor întocmi un registru al ajutoarelor acordate pentru parcurile industriale, în care vor fi evidenţiate toate informaţiile necesare pentru a stabili respectarea condiţiilor prevãzute de prezenta schemã.
(2) În registru va fi inclusã scutirea de la plata impozitului pe clãdiri, scutirea de la plata impozitului pe teren şi valoarea scutirii de la plata taxei pentru scoaterea din circuitul agricol a terenului, dacã a fost acordatã.
ART. 30
Furnizorii sunt obligaţi sã pãstreze informaţiile privind ajutoarele acordate în baza acestei scheme, la care se face referire în art. 28 şi 29 din schemã, o perioadã de 10 ani, de la data acordãrii ultimului ajutor.
ART. 31
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va monitoriza respectarea condiţiilor de eligibilitate prevãzute de prezenta schemã.
(2) În situaţia în care constatã nerespectarea criteriilor prevãzute de prezenta schemã, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va sprijini furnizorii pentru recuperarea ajutorului acordat, inclusiv a dobânzilor aferente, calculate conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 32
(1) Beneficiarii prezentei scheme vor ţine evidenţa specificã a ajutoarelor de care au beneficiat conform prezentei scheme, a unor scheme de minimis sau alte ajutoare de stat, din care sã reiasã suma totalã a ajutoarelor de stat primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, precum şi informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), baza legalã prin care acestea au fost acordate, precum şi costurile eligibile finanţate.
(2) Beneficiarii sunt obligaţi sã arhiveze evidenţa specificã prevãzutã la alin. (1) şi sã o pãstreze timp de 10 ani de la data acordãrii ultimului ajutor în cadrul schemei.
ART. 33
(1) Societãţile de administrare a parcurilor industriale cu titlu sau declarate prin hotãrâri ale Guvernului informeazã, cu ocazia raportãrilor semestriale şi la cerere, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative cu privire la ajutoarele de stat de care au beneficiat şi stadiul de dezvoltare a parcului industrial.
(2) Netransmiterea informaţiilor prevãzute la alin. (1) de cãtre societatea administrator în termenul solicitat în cerere se considerã motiv de retragere a titlului de parc industrial.
ART. 34
(1) Furnizorii vor transmite Consiliului Concurenţei rapoarte anuale privind ajutoarele de stat acordate conform prezentei scheme, potrivit Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 .
(2) Prin datele şi informaţiile prevãzute la alin. (1) se înţeleg raportãrile cu privire la acordarea ajutoarelor, stoparea şi recuperarea acestora, conform procedurii prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 .
(3) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va furniza Consiliului Concurenţei orice informaţie solicitatã cu privire la prezenta schemã de ajutor de stat.
ART. 35
La cererea scrisã a Comisiei Europene, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va pune la dispoziţia Consiliului Concurenţei, în termenul stabilit de acesta, toate informaţiile necesare pentru a aprecia dacã au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidentã.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016