Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMA DE AJUTOR DE STAT din 25 martie 2008  Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SCHEMA DE AJUTOR DE STAT din 25 martie 2008 "Stimularea microintreprinderilor din domeniul prelucrarii primare a produselor forestiere lemnoase si nelemnoase"

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 4 aprilie 2008
SCHEMA DE AJUTOR DE STAT din 25 martie 2008
"Stimularea microîntreprinderilor din domeniul prelucrãrii primare a produselor forestiere lemnoase şi nelemnoase"
EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTÃRII RURALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 4 aprilie 2008


1. Titlul schemei
ART. 1
Prezenta procedura instituie o schemã transparentã de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în microîntreprinderi, denumitã "Stimularea microîntreprinderilor din domeniul prelucrãrii primare a produselor forestiere lemnoase şi nelemnoase", aferentã mãsurii 123 "Creşterea valorii adãugate a produselor agricole" din Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã 2007-2013.
ART. 2
(1) Acordarea ajutoarelor de stat pentru microîntreprinderi în cadrul acestei scheme se face cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat prevãzute în Regulamentul CE nr. 70/2001 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de stat pentru întreprinderi mici şi mijlocii*35), denumit în continuare Regulament, modificat şi completat prin Regulamentul CE nr. 364/2004, Regulamentul nr. 1.857/2006 si Regulamentul nr. 1.976/2006. Prezenta schemã este exceptatã de la obligaţia notificãrii cãtre Comisia Europeanã.
---------------
*35) JO L 10, 13.01.2001, p. 33.

(2) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, denumit în continuare MADR, prin Autoritatea de management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã, este autoritatea responsabilã pentru aceastã schemã, iar implementarea se asigurã prin Agenţia de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit.
2. Scopul şi obiectivele schemei
ART. 3
Scopul principal al prezentei scheme este de a permite microîntreprinderilor din sectorul forestier sã realizeze produse primare forestiere de calitate superioarã, conforme cu standardele de calitate din Uniunea Europeanã. Acest scop este atins prin realizarea de investiţii pentru modernizarea proceselor tehnologice, pentru realizarea de produse noi cu valoare adãugatã superioarã, inclusiv produse din biomasã, precum şi pentru modernizarea managementului.
ART. 4
(1) Obiectivele generale ale prezentei scheme sunt cuprinse în Strategia naţionalã de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM) şi au în vedere creşterea competivitãţii microîntreprinderilor din domeniul prelucrãrii primare a produselor forestiere lemnoase şi nelemnoase şi obţinerea de surse de energie regenerabilã din biomasã forestierã, realizându-se, pe aceastã cale, îmbunãtãţirea performanţei generale a întreprinderilor din domeniu.
(2) Obiectivele specifice ale prezentei scheme:
a) introducerea şi dezvoltarea tehnologiilor şi procedeelor pentru obţinerea de produse forestiere primare;
b) adaptarea la noile standarde comunitare atât a activitãţilor de prelucrare, procesare, cât şi a celei de distribuţie a produselor forestiere obţinute;
c) creşterea valorii adãugate a produselor forestiere cu impact asupra îmbunãtãţirii competitivitãţii întreprinderilor sprijinite;
d) creşterea calitãţii produselor obţinute şi obţinerea de noi produse forestiere primare, competitive, cu impact economic asupra procesãrii ulterioare în întreprinderi din domeniul industriei, a siguranţei alimentare în cazul produselor destinate obţinerii de alimente şi sau medicamente;
e) creşterea siguranţei ocupaţionale, menţinerea biodiversitãţii şi protejarea mediului.
(3) Obiectivele operaţionale: creşterea, în baza prezentei scheme, a numãrului de microîntreprinderi modernizate şi a volumului de investiţii in domeniul forestier.
3. Necesitatea şi oportunitatea schemei
ART. 5
(1) În conformitate cu Strategia guvernamentalã pentru susţinerea dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii în perioada 2004-2008, aprobata prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.280/2004 *36), România recunoaşte şi apreciazã importanţa sectorului IMM ca bazã pentru dezvoltarea economiei moderne, dinamice, bazatã pe cunoaştere.
-----------------
*36) Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 790 din 27 august 2004.

(2) În prezent, existã disparitãţi profunde la nivel regional în ceea ce priveşte mediul de afaceri, mai ales între zonele urbane şi rurale, fapt datorat în principal unei infrastructuri slab dezvoltate în spaţiul rural, lipsei resurselor financiare a potenţialilor beneficiari, dificultãţilor de accesare a creditelor, dar şi slabei pregãtiri antreprenoriale. Microîntreprinderile existente în spaţiul rural sunt în numãr redus şi acoperã doar o gamã restrânsã de activitãţi productive şi servicii, nevalorificând suficient resursele locale.
(3) Numeroase comunitãţi locale sunt situate în zone bogate în pãduri, activitãţile de bazã ale populaţiei acestor comunitãţi fiind desfãşurate în cadrul microîntreprinderilor silvice locale.
(4) Aceste activitãţi constau atât în întreţinerea şi exploatarea pãdurii, cât şi în transportul, sortarea calitativã, uscarea, depozitarea temporarã şi prelucrarea fizicã, primarã, a arborilor recoltaţi, precum şi în recoltarea, transportul, sortarea depozitarea temporarã şi ambalarea produselor naturale vegetale nelemnoase, destinate procesãrii în industria alimentarã, chimicã, farmaceuticã şi cosmeticã.
(5) În prezent, activitãţile silvice mai sus prezentate se caracterizeazã printr-un nivel redus al competitivitãţii pe piaţã, din cauza slabei calitãţi şi a numãrului redus de produse realizate, a dotãrii tehnice învechite şi/sau insuficiente a microîntreprinderilor care asigurã procesarea primarã.
(6) În acelaşi timp, îndeplinirea cerinţelor managementului şi marketingului modern sunt imposibil de realizat, datoritã dotãrii insuficiente cu echipamente şi produse IT, fãrã care evidenţa şi prelucrarea datelor economice sunt mult îngreunate, iar accesul la informaţiile din reţelele internet nu se poate realiza.
(7) În general, biomasa rezultatã din prelucrarea fizicã a arborilor recoltaţi se pierde din cauzã cã întreprinderile nu au dotarea necesarã transformãrii acesteia în sursã de energie caloricã.
(8) Buştenii sunt recoltaţi şi prelucraţi fizic cu echipamente depãşite tehnic, neeficace, motiv pentru care aceştia suferã procese de degradare calitativã, obţinându-se materii prime forestiere necompetitive pentru piaţã, fiind declasate în raport cu standardele actuale de calitate, fiind de strictã necesitate achiziţia unor echipamente complexe pentru recoltare şi prelucrare.
(9) De asemnea, echipamentele pentru uscare şi prelucrare fizicã învechite sunt consumatoare în exces de combustibili convenţionali, conducând la creşterea costului utilizãrii, diminuarea câştigurilor şi, indirect, provocând poluarea zonei în care sunt utilizate.
(10) Odatã cu aderarea României la Uniunea Europeanã au devenit obligatorii respectarea normelor comunitare şi asigurarea accesului la fondurile de sprijin pentru dezvoltare al diferitelor domenii de activitate, în conformitate cu strategia generalã de dezvoltare a Uniunii Europene.
(11) Un sprijin important pentru modernizarea şi dezvoltarea agriculturii şi zonelor rurale este acordat prin douã fonduri: Fondul European de Garantare Agricolã (FEGA) şi Fondul European pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã (FEADR).
(12) Având în vedere cã microîntreprinderile din domeniul silviculturii nu beneficiazã de alte forme de sprijin public pentru modernizare şi dezvoltare, se considerã necesarã şi oportunã cofinanţarea publicã, prin intermediul prezentei scheme, a microîntreprinderilor cu obiect de activitate în domeniul exploatãrii pãdurii şi prelucrãrii primare a produselor forestiere, simultan cu cofinanţarea investiţiilor privind îmbunãtãţirea valorii economice a pãdurilor, infrastructura forestierã şi împãdurirea terenurilor agricole, finanţate prin mãsurile PNDR.
(13) Prin sprijinul acordat sectorului IMM se va contribui la creşterea produsului intern brut, la crearea de noi locuri de muncã. IMM îşi vor mãri abilitatea de a rãspunde în mod flexibil pe pieţe puternic competitive şi de a se adapta rapid la schimbãrile structurale şi ciclice ale economiei globale, un sector IMM bine dezvoltat putând astfel sã sprijine stabilitatea şi creşterea macroeconomicã.
4. Baza legalã
ART. 6
Prezenta schemã de ajutor de stat se implementeazã cu luarea în considerare a dispoziţiilor conţinute de urmãtoarele acte, dupã cum urmeazã:
1. Regulamentul Comisiei (CE) nr. 70/2001 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de stat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
2. <>Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii*37), cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
----------------
*37) Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2004.

3. prevederile art. 28 "Creşterea valorii adãugate pentru produsele agricole şi forestiere" din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.698/2005 *38) privind sprijinul pentru dezvoltare ruralã acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã (FEADR);
---------------
*38) JO L 227, 21.10.2005, p. 1-40.

4. prevederile pct. 5.2 liniuţa a doua din anexa II la Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.974/2006 *39) de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 privind sprijinul pentru dezvoltare ruralã acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã (FEADR).
---------------
*39) JO L 368, 23.12.2006, p. 15-73.

5. Domeniul de aplicare
ART. 7
Prezenta schemã se adreseazã microîntreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în România în urmãtoarele domenii de activitate:


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│a) Valorificarea produselor lemnoase │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕. recoltarea, fasonarea, sortarea şi transportul arborilor │
𗈖. producerea de cherestea, inclusiv lemn tãiat subţire │
𗈗. uscarea lemnului │
𗈘. impregnarea sau tratarea chimicã a lemnului cu │
│conservanţi şi alte materiale │
𗈙. colectarea talaşului a rumeguşului, aşchiilor şi altor │
│fragmente de lemn │
𗈚. ambalarea şi balotarea produselor şi subproduselor din │
│lemn │
𗈛. producerea de articole pentru ardere prin procesarea │
│biomasei rezultate din prelucrarea primarã a arborilor │
│recoltaţi │
𗈜. recoltarea şi prelucrarea arborilor/arbuştilor forestieri │
│din culturi bioenergetice │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│b) Valorificarea produselor nelemnoase │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│- colectarea, sortarea, ambalarea şi depozitarea temporarã, │
│în vederea comercializãrii, a ciupercilor de pãdure, a fructelor│
│de pãdure şi a altor produse naturale provenite din flora │
│spontanã forestierã (lac, rãşini, balsamuri, pãr vegetal, iarbã,│
│seminţe forestiere, muşchi, licheni, plante medicinale, flori şi│
│frunze cu calitãţi aromo-terapeutice) │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ART. 8
În cadrul prezentei scheme nu se acordã sprijin financiar pentru:
a) activitãţile legate de export, şi anume direct legate de cantitãţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
b) utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor importate;
c) achiziţia de autovehicule destinate transportului de persoane;
d) construcţia de case cu destinaţia de locuinţã sau modernizarea acestora;
e) construcţia de drumuri;
f) construcţii şi materiale destinate regenerãrii artificiale a pãdurii;
g) bunuri de orice fel necesare activitãţii de cercetare;
h) investiţii cerute de organizarea activitãţii de vânzare cu amãnuntul;
i) achiziţionarea de bunuri second-hand;
j) achiziţii de terenuri;
k) activitãţi de promovare şi de reclamã a produselor;
l) activitãţi legate de producţia primarã a produselor agricole;
m) activitãţi legate de prelucrarea şi marketingul produselor care imitã sau substituie laptele sau produsele lactate, definite conform art. 3 (2) din Regulamentul Consiliului CEE nr. 1.898/1987*40);
---------------
*40) JO L 182, 03.07.1987, p. 36

n) pescuit şi acvaculturã, acoperite de Regulamentul Consiliului CE nr. 104/2000.
6. Definiţii:
ART. 9
În sensul prezentei scheme de ajutor de stat, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) ajutor de stat - orice mãsurã care îndeplineşte criteriile prevãzute de art. 87(1) din Tratatul CE;
b) întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) - acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care au fie o cifrã de afaceri anualã netã care nu depãşeşte echivalentul în lei a 50 milioane de euro, fie un rezultat anual al bilanţului contabil care nu depãşeşte echivalentul în lei a 43 milioane euro;
c) în cadrul categoriei IMM, microîntreprinderea este întreprinderea care are mai puţin de 10 salariaţi şi a cãrei cifrã de afaceri sau rezultat anual al bilanţului contabil nu depãşeşte echivalentul în lei a 2 milioane euro;
d) calculul cifrei de afaceri şi al numãrului de salariaţi se face ţinând cont de statutul întreprinderii, respectiv întreprindere autonomã, legatã sau partenerã, astfel cum sunt acestea definite în <>Legea nr. 346/2004 , cu modificãrile si completãrile ulterioare, care a preluat prevederile anexei la Recomandarea CE din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicatã in Jurnalul Oficial al Uniunea Europeanã nr. L 124/20.05.2003;
e) investiţie iniţialã - orice investiţie în active fixe corporale şi necorporale legate de crearea unei noi unitãţi, extinderea unei unitãţi existente sau angajarea într-o activitate care implicã o schimbare fundamentalã în produsul sau procesul de producţie al unei unitãţi existente (mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare);
f) activele corporale - clãdiri, utilaje, echipamente;
g) activele necorporale - transferul de tehnologie prin achiziţionarea de patente, licenţe, know-how, software sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate;
h) costuri eligibile - costurile legate de investiţia iniţialã, respectiv costurile cu activele corporale şi activele necorporale;
i) intensitatea brutã a ajutorului de stat - cuantumul ajutorului exprimat ca procent din costurile eligibile ale proiectului. Toate cifrele utilizate reprezintã sume determinate înainte de aplicarea impozitelor directe. Ajutoarele plãtibile în mai multe tranşe sunt actualizate la valoarea de la data acordãrii lor. Rata de actualizare este rata de referinţã în vigoare la data acordãrii acestuia;
j) rata de referinţã - rata dobânzii stabilitã de cãtre Comisia Europeanã pentru România şi publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;
k) Program Naţional de Dezvoltare Ruralã - documentul programatic în baza cãruia, potrivit Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.698/2005 *41) privind sprijinul pentru dezvoltare ruralã acordat prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã, vor fi accesate sumele alocate pentru România pentru perioada de programare 2007-2013, denumit în continuare PNDR;
-------------
*41) JO L 277, 21.10.2005, p. 1-40

l) mãsurã a PNDR - mijlocul prin care se implementeazã o prioritate, asigurând cadrul cofinanţãrii proiectelor atât din FEADR, cât şi din bugetul naţional;
m) Autoritatea de management al PNDR - organismul responsabil cu managementul şi implementarea eficientã, efectivã şi corectã a PNDR, denumitã în continuare AM PNDR;
n) Agenţia de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit - organismul responsabil cu asigurarea funcţiei de platã în cadrul PNDR, inclusiv pentru mãsura 123 "Creşterea valorii adãugate a produselor agricole şi forestiere", denumitã în continuare APDRP, şi care are în structura sa 42 de oficii judeţene de platã pentru dezvoltare ruralã şi pescuit (OJPDRP) şi 8 centre regionale de platã pentru dezvoltare ruralã şi pescuit (CRPDRP);
o) procedura de evaluare şi selectare a proiectelor - detalierea etapelor de verificare şi de control şi a documentelor necesare obţinerii cofinanţãrii, din momentul depunerii proiectului pânã la semnarea contractului de cofinanţare;
p) ghidul solicitantului - set de instrucţiuni cu privire la evaluarea, selectarea, contractarea şi plata proiectelor de investiţii, elaborat pentru fiecare mãsurã în parte, disponibil la nivel local şi central şi pe site-ul APDRP şi MADR;
q) cererea de platã - solicitarea scrisã pe care un beneficiar o depune la APDRP pentru obţinerea rambursãrii cotei aferente ajutorului financiar public din cheltuielile eligibile efectuate pe parcursul implementãrii proiectului. La cererea de platã se ataşeazã documentele justificative de platã;
r) avizele şi acordurile necesare investiţiei - documente parte a cadrului legislativ, administrativ şi operaţional, inclusiv din domeniul mediului, prin intermediul cãrora, în baza protocoalelor de colaborare, APDRP şi celelalte instituţii responsabile vor asigura verificarea proiectelor specifice mãsurilor prevãzute în PNDR 2007-2013, astfel încât investiţiile sã respecte legislaţia în vigoare;
s) prelucrare primarã, fizicã a produselor forestiere lemnoase - prelucrarea arborilor recoltaţi cu mijloace mecanice pânã la stadiul de materie primã destinatã prelucrãrii industriale;
t) produse agricole - produsele menţionate în anexa 1 la Tratatul CE, cu excepţia pescuitului şi acvaculturii; produsele de plutã definite la clasele 4502, 4503 şi 4505 din Nomenclatorul Combinat de la Bruxelles; produsele care imitã sau substituie laptele şi produsele lactate;
u) produse forestiere lemnoase - produse de origine forestierã (buşteni din arbori recoltaţi, tãiaţi, din pãdure), precum şi produsele obţinute prin prelucrarea primarã (cherestea, lemn tãiat subţire) a acestora, in situ sau pe platforme special destinate acestei prelucrãri şi care nu au fost supuse unei prelucrãri industriale;
v) produse forestiere nelemnoase - ciupercile de pãdure, fructele de pãdure şi alte produse naturale provenite din flora spontanã forestierã (lacuri, rãşini, balsamuri, pãr vegetal, iarbã, seminţe forestiere, muşchi, licheni, plante medicinale, flori şi frunze cu calitãţi aromoterapeutice). Sub niciun titlu, produsele de vânãtoare nu fac obiectul categoriei de produse nelemnoase.
7. Criterii de eligibilitate pentru beneficiari
ART. 10
Pot beneficia de prevederile de ajutor din prezenta schemã microîntreprinderile care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
1. îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul României, respectã prevederile <>Legii nr. 346/2004 *42), cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi sunt înregistrate conform prevederilor:
------------------
*42) Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2004.

● <>Legii nr. 31/1990 *43) privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; sau
------------------
*43) Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004.

● Legii 300/2004*44) privind autorizarea persoanelor fizice şi a asociaţiilor familiale care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
------------------
*44) Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 576 din 29 iunie 2004.

2. sã nu fie considerate firme în dificultate, în sensul prevederilor Orientãrilor comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate*45). Potrivit acestor reglementãri firma în dificultate este:
------------------
*45) JO C 244 din 1.10.2004, p.2.

a) societatea cu rãspundere limitatã, când se constatã pierderea a mai mult de jumãtate din capitalul social şi a mai mult de un sfert din capital în ultimele 12 luni;
b) societatea în care cel puţin o parte din asociaţi rãspunde nelimitat de datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumãtate din capitalul propriu, aşa cum reiese din evidenţele contabile ale societãţii, şi când mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în decursul ultimelor 12 luni;
c) orice întreprindere, indiferent de forma juridicã, care întruneşte condiţiile pentru a fi supusã unei proceduri prevãzute de legislaţia privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului.
Chiar în cazul în care niciuna dintre condiţiile prevãzute la lit. a), b) sau c) nu este îndeplinitã, o firmã este consideratã în dificultate când prezintã simultan urmãtoarele simptome: cifra de afaceri este în scãdere, înregistreazã pierderi, acumuleazã datorii, scade fluxul de numerar;
3. nu se aflã în procedurã de executare silitã, reorganizare judiciarã, faliment, închidere operaţionalã, dizolvare, lichidare sau administrare specialã, nu au activitãţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege;
4. la data depunerii cererii de finanţare sã nu înregistreze debite la bugetul de stat, respectiv bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurãri sociale, a contribuţiilor de asigurãri pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurãrile sociale de sãnãtate;
5. nu sunt firme împotriva cãrora a fost emis un ordin de recuperare a unui ajutor de stat ca urmare a unei decizii anterioare, iar acest ordin nu a fost deja executat.
8. Criterii de eligibilitate a proiectelor
ART. 11
În cadrul prezentei scheme pot fi finanţate exclusiv proiectele care prevãd realizarea de investiţii iniţiale în active corporale sau necorporale, aşa cum sunt acestea definite la art. 10.
ART. 12
(1) În cadrul prezentei scheme, ajutorul de stat se acordã dacã beneficiarul a adresat, înainte de demararea lucrãrilor de executare a proiectului de investiţii, o cerere pentru finanţare şi dacã ADPRP a confirmat în scris cã, sub rezerva unor verificãri ulterioare mai detaliate, proiectul îndeplineşte condiţiile de eligibilitate stabilite în schemã.
(2) Dacã lucrãrile încep anterior îndeplinirii condiţiei prevãzute la alin. (1), proiectul nu este eligibil pentru ajutor.
(3) Un beneficiar poate depune un al doilea proiect în cadrul prezentei scheme, cu condiţia ca primul sã fie finalizat.
(4) Criteriile de eligibilitate pentru acordarea ajutorului sunt:
a) proiectul trebuie sã respecte conformitatea cu obiectivul general al prezentei scheme şi cu cel puţin unul dintre obiectivele specifice;
b) beneficiarul sau responsabilul legal al proiectului trebuie sã dovedeascã pregãtire profesionalã în raport cu proiectul;
c) beneficiarul trebuie sã asigure cofinanţarea investiţiei;
d) beneficiarul trebuie sã prezinte toate avizele şi acordurile conform legislaţiei în vigoare din domeniul sanitar-veterinar, sanitar, fitosanitar şi de mediu necesare realizãrii investiţiei în cadrul proiectului. Pentru toate tipurile de investiţii, potenţialii beneficiari trebuie sã obţinã acordul de mediu în conformitate cu legislaţia naţionalã. În anumite situaţii menţionate în legislaţie, acordul de mediu este însoţit obligatoriu de studiul de impact de mediu.
9. Criterii de selecţie a proiectelor de investiţii
ART. 13
(1) Dupã verificarea eligibilitãţii proiectelor de cãtre APDRP, fiecare proiect eligibil va fi punctat în funcţie de sistemul de punctaj stabilit înaintea lansãrii sesiunii depunerii de proiecte. AM PNDR, în consultare cu Comitetul de monitorizare, va stabili sistemul de punctaj, precum şi criteriile de departajare a proiectelor cu punctaj egal.
(2) Selecţia va fi fãcutã de Comitetul de selecţie, care este un organism tehnic prezidat de cãtre AM PNDR, şi care are în componenţã reprezentanţi ai AM PNDR şi ai APDRP. Rolul Comitetului de selecţie este de a face propuneri cãtre AM PNDR pentru finanţarea proiectelor pe baza regulilor de selecţie stabilite.
(3) APDRP va întocmi o listã a proiectelor eligibile în ordinea punctajului obţinut şi o va transmite Comitetului de selecţie.
(4) Când cuantumul total al ajutoarelor de stat aferente proiectelor eligibile primite se situeazã sub bugetul total al acestei scheme, Comitetul de selecţie va întocmi un raport pe care îl va transmite cãtre directorul general al AM PNDR pentru aprobare.
(5) Când cuantumul total al ajutoarelor de stat aferente proiectelor eligibile primite se situeazã peste bugetul total al prezentei scheme, Comitetul de selecţie va aplica sistemul de punctare şi, atunci când este necesar, criteriile pentru departajarea proiectelor cu punctaj egal. Ulterior, va întocmi un raport pe care îl va transmite cãtre directorul general al AM PNDR pentru aprobare.
(6) Pe baza rapoartelor primite de la Comitetul de selecţie, AM PNDR va lua decizia finalã asupra selecţiei proiectelor depuse.
(7) Criteriile de selecţie aplicabile în cadrul schemei sunt:
● microîntreprinderi care se adapteazã la standardele comunitare;
● microîntreprinderi care proceseazã produse lemnoase şi care promoveazã tehnologii de protecţie a mediului;
● microîntreprinderi din zone unde existã materie primã disponibilã şi nu existã capacitãţi de procesare;
● microîntreprinderi care sã nu mai fi beneficiat de alt sprijin SAPARD/FEADR;
● microîntreprinderi care sã colecteze şi/sau sã proceseze produse ecologice.
Aceste criterii de selecţie nu sunt cumulative.
10. Modalitatea de acordare a ajutorului
ART. 14
Mãsurile de sprijin acordate microîntreprinderilor în cadrul acestei scheme constau în alocãri financiare nerambursabile din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã (FEADR) şi de la bugetul naţional şi nu pot depãşi 50% din costurile eligibile ale proiectului.
ART. 15
Sprijinul financiar în cadrul acestei scheme se acordã în baza contractului de finanţare încheiat între APDRP şi beneficiar. Plata efectivã se efectueazã eşalonat, în maximum 5 tranşe, în urma prezentãrii de cãtre beneficiar a documentelor justificative de platã, pe baza graficului de eşalonare.
11. Condiţii de acordare a ajutorului de stat
11.1. Valoarea maximã a finanţãrii (intensitatea mãsurii de sprijin)
ART. 16
(1) Intensitatea brutã a ajutoarelor de stat acordate în cadrul prezentei scheme este:
a) 40% din totalul cheltuielilor eligibile aferente proiectelor ce se realizeazã în regiunea Bucureşti-Ilfov;
b) 50% din totalul cheltuielilor eligibile aferente proiectelor ce se realizeazã în celelalte 7 regiuni de dezvoltare.
(2) Valoarea maximã a alocãrii individuale în cadrul prezentei scheme nu va depãşi echivalentul în lei a 2.000.000 euro/proiect.
ART. 17
Ajutorul total acordat unui beneficiar pentru aceleaşi costuri eligibile nu poate depãşi plafonul maxim al intensitãţii prevãzut la art. 16 alin. (1), indiferent dacã acesta provine din surse naţionale sau comunitare.
11.2. Contribuţia beneficiarului
ART. 18
Beneficiarul trebuie sã aducã o contribuţie financiarã de cel puţin 50% din costurile eligibile, din resurse proprii sau din credite, iar aceastã contribuţie nu trebuie sã fie afectatã de elemente de ajutor de stat.
11.3. Cheltuieli eligibile
ART. 19
(1) Sprijinul va fi acordat microîntreprinderilor din industria de prelucrare a produselor forestiere pentru investiţii iniţiale în active corporale şi/sau necorporale.
(2) Reprezintã costuri eligibile ale investiţiilor în active corporale costurile legate de investiţiile în clãdiri, utilaje şi echipamente.
(3) În cadrul acestei scheme, sunt considerate cheltuieli eligibile aferente investiţiilor în active necorporale cheltuielile pentru dobândirea drepturilor de brevet, a licenţelor, knowhow-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate, dupã cum urmeazã:
a) cumpãrarea de tehnologii (know-how), achiziţionarea de patente şi licenţe pentru pregãtirea implementãrii proiectului;
b) achiziţionarea de software.
(4) Activele necorporale trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
● sã fie utilizate în exclusivitate în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat;
● sã fie considerate active amortizabile;
● sã fie achiziţionate în condiţii de piaţã;
● sã fie incluse în categoria activelor proprii ale firmei şi sã rãmânã în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat pentru cel puţin 5 ani, termen calculat din momentul în care investiţia a fost finalizatã.
ART. 20
(1) Investiţia iniţialã realizatã cu sprijin din partea statului acordat în cadrul prezentei scheme trebuie menţinutã în locaţia în cauzã pe o perioadã de cel puţin 5 ani de la momentul finalizãrii proiectului de investiţii.
(2) Regula prevãzutã la alin. 1 nu împiedicã înlocuirea instalaţiilor sau echipamentelor uzate moral în decursul acestei perioade de 5 ani, datoritã schimbãrilor tehnologice rapide, cu condiţia ca activitatea economicã sã se desfãşoare în continuare în locaţia în cauzã pentru o duratã de 5 ani.
12. Durata de aplicare a schemei
ART. 21
Prezenta schemã de ajutor se aplicã în perioada 30 martie 2008 - 31 decembrie 2008.
13. Bugetul schemei
ART. 22
(1) Bugetul total estimat al ajutorului de stat care va fi acordat în cadrul prezentei scheme este echivalentul în lei al sumei de 110.000.000 euro.
(2) Ajutorul financiar nerambursabil se compune din 80% contribuţie comunitarã - FEADR şi 20% contribuţie naţionalã - bugetul de stat.
ART. 23
Numãrul maxim estimat al microîntreprinderilor care vor beneficia de alocãri individuale în cadrul acestei scheme este de 150.
14. Reguli privind cumulul ajutoarelor
ART. 24
Ajutoarele financiare acordate prin prezenta schemã nu pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat sau cu ajutoare de minimis, indiferent dacã acestea provin din fonduri naţionale sau comunitare, pentru aceleaşi costuri eligibile, dacã un asemenea cumul depãşeşte intensitatea maximã admisibilã prevãzutã de prezenta schemã de ajutor de stat.
15. Procedura de implementare a schemei
ART. 25
Autoritatea responsabilã cu administrarea schemei de ajutor de stat este AM PNDR, iar Autoritatea de implementare a schemei de ajutor de stat este APDRP.
ART. 26
Implementarea prezentei scheme se realizeazã pe baza Procedurii de evaluare şi selectare a proiectelor pentru mãsura 123 din PNDR şi cuprinde urmãtoarele etape: evaluarea, selectarea, contractarea şi plata proiectelor.
ART. 27
(1) Implementarea prezentei scheme se desfãşoarã dupã cum urmeazã:
a) lansarea apelului de proiecte de cãtre APDRP pe site-ul oficial;
b) primirea şi înregistrarea cererilor de finanţare la OJPDRP;
c) verificarea administrativã (verificarea conformitãţii cererilor şi a documentelor însoţitoare) - numai proiectele care trec de aceasta etapã vor putea face obiectul etapei urmãtoare - de cãtre OJPDRP;
d) verificarea eligibilitãţii solicitantului şi a proiectului - diferenţiat, dupã tipul de proiect, şi anume: de cãtre OJPDRP pentru proiecte fãrã lucrãri de construcţii/montaj şi de cãtre CRPDRP pentru proiecte cu lucrãri de construcţii/montaj; numai proiectele care trec de aceastã etapã vor putea face obiectul etapei urmãtoare;
e) selecţia proiectelor;
f) întocmirea şi semnarea contractului de finanţare la CRPDRP;
g) depunerea cererii de platã însoţite de documentele justificative la OJPDRP;
h) acordarea finanţãrii nerambursabile - se face de cãtre APDRP, numai pe bazã de documente justificative, dupã verificarea cheltuielilor şi autorizãrii plãţii de cãtre CRPDRP;
i) monitorizarea implementãrii proiectelor de cãtre APDRP.
(2) Solicitanţii trebuie sã prezinte declaraţii pe propria rãspundere referitoare la:
a) încadrarea în categoria IMM - microîntreprindere, conform modelului prezentat în anexa nr. 1*46) la prezenta schema de ajutor de stat;
--------------
*46) Model conform anexei nr. 1 la <>Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

b) neîncadrarea în categoria de "firme în dificultate", conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezenta schemã de ajutor de stat;
c) ajutoare de minimis şi alte ajutoare de stat primite, pentru aceleaşi costuri eligibile, aferente proiectului de investiţii pentru care se solicitã finanţare, cu menţionarea bazei legale, conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezenta schemã de ajutor de stat.
(3) OJPDRP, pe baza declaraţiilor pe proprie rãspundere şi a documentelor depuse de potenţialii beneficiari, va efectua toate verificãrile necesare pentru a stabili dacã aceştia întrunesc condiţiile pentru a beneficia de ajutor de stat şi dacã este respectatã regula de cumul.
(4) Detalierea modalitãţii de derulare a prezentei schemei se gãseşte în Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul www.apdrp.ro.
ART. 28
Data de la care se pot depune cererile de finanţare şi documentele justificative la OJPDRP va fi anunţatã cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de lansarea cererii de proiecte pe pagina oficialã web a MADR şi pe pagina web a APDRP.
16. Reguli privind raportarea şi monitorizarea
ART. 29
APDRP va monitoriza respectarea condiţiilor şi a criteriilor de eligibilitate prevãzute în prezenta schemã de ajutor de stat pe toatã perioada de derulare a acesteia. În situaţia în care constatã nerespectarea criteriilor prevãzute în prezenta schemã, va întreprinde toate demersurile necesare pentru recuperarea ajutorului acordat, inclusiv a dobânzilor aferente, calculate conform prevederilor comunitare în vigoare.
ART. 30
(1) APDRP trebuie sã pãstreze înregistrãri detaliate referitoare la ajutoarele acordate în cadrul acestei scheme. Aceste evidenţe care conţin informaţiile necesare pentru a stabili dacã sunt respectate condiţiile de exceptare definite în Regulament trebuie pãstrate timp de 10 ani de la data acordãrii ultimului ajutor.
(2) Beneficiarii de ajutor de stat au obligaţia sã ţinã o evidenţã specificã a tuturor ajutoarelor primite în baza prezentei scheme.
ART. 31
La solicitarea expresã a Consiliul Concurenţei, AM PNDR, pe baza datelor furnizate de APDRP, în vederea monitorizãrii prezentei scheme, are obligaţia sã furnizeze acestei instituţii, în maximum 20 de zile lucrãtoare sau în orice perioadã mai lungã stabilitã în mod expres de aceasta, toate informaţiile necesare pentru a se verifica respectarea prevederilor comunitare în domeniul ajutorului de stat.
ART. 32
AM PNDR, pe baza datelor furnizate de APDRP, va transmite Consiliului Concurenţei raportarea anualã cu privire la implementarea prezentei scheme, în forma prevãzutã de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 *47), publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
------------
*47) Publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.

ART. 33
Textul prezentei scheme de ajutor de stat pentru microîntreprinderi este publicat integral pe pagina web a MADR, la adresa http://www.madr.ro/pages/page.php?self=03&sub=0305.
ART. 34
AM PNDR va asigura respectarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 *48) privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , şi va decide cu privire la data implementãrii prezentei scheme de ajutor de stat.
---------
*48) Publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.042 din 28 decembrie 2006.


ANEXA 1
-------
la schema de ajutor de stat
---------------------------


Model de declaraţie privind încadrarea
întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii

(Se completeazã toate rubricile din
formularul-tip în limba românã, prin tehnoredactare.)

CAP. I
Declaraţie privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii

I. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
Adresa sediului social
Cod unic de înregistrare
Numele şi funcţia ............. (preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)
II. Tipul întreprinderii
Indicaţi, dupã caz, tipul întreprinderii:
|_| Întreprindere autonomã - În acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiarã a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia, fãrã datele de la cap. II
|_| Întreprindere partenerã - Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform cap. II, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie
|_| Întreprindere legatã - Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform cap. II, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie

III. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii*49)
--------
*49) Datele sunt calculate în conformitate cu <>art. 6 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile si completãrile ulterioare.



┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Exerciţiul financiar de referinţã*50) │
├────────────────────────┬───────────────────────────────┬────────────────────┤
│ Numãrul mediu anual │ Cifra de afaceri anualã netã │ Active totale │
│ de salariaţi │ (mii lei/mii euro) │ (mii lei/mii euro) │
├────────────────────────┼───────────────────────────────┼────────────────────┤
├────────────────────────┼───────────────────────────────┼────────────────────┤
└────────────────────────┴───────────────────────────────┴────────────────────┘


------------
*50) Datele cu privire la numãrul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anualã netã şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar, raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor nou-înfiinţate datele cu privire la numãrul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anualã netã şi activele totale se determinã şi se declarã pe propria rãspundere.



Important: Precizaţi dacã, faţã de exerciţiul |_| Nu
financiar anterior, datele financiare au
înregistrat modificãri care determinã încadrarea |_| Da (în acest caz se
întreprinderii într-o altã categorie va completa şi se va
(respectiv microîntreprindere, întreprindere micã, ataşa o declaraţie
mijlocie sau mare). referitoare la exerciţiul
financiar anterior)


Semnãtura ............ (numele şi funcţia semnatarului, autorizat sã reprezinte întreprinderea)
Declar pe propria rãspundere cã datele din aceastã declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.
Data întocmirii ..........................
Semnãtura ................................


CAP. II
Calculul pentru întreprinderile partenere sau legate

I. Secţiunile care trebuie incluse, dupã caz:
- secţiunea A, dacã întreprinderea solicitantã are cel puţin o întreprindere partenerã (precum şi orice fişe adiţionale);
- secţiunea B, dacã întreprinderea solicitantã este legatã cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).
Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Perioada de referinţã │
├────────────────────────────────────────┬──────────────┬───────────┬──────────┤
│ │ Numãrul mediu│Cifra de │ Total │
│ │ anual de │ afaceri │ active │
│ │ salariaţi │anualã netã│(mii lei/ │
│ │ │(mii lei/ │mii euro) │
│ │ │ mii euro) │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────┤
𗈕. Datele*51) întreprinderii solicitante│ │ │ │
│sau din situaţiile financiare anuale │ │ │ │
│consolidate (se vor introduce datele din│ │ │ │
│tabelul B1 din secţiunea B*52) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────┤
𗈖. Datele cumulate*51) în mod │ │ │ │
│proporţional ale tuturor întreprinderi- │ │ │ │
│lor partenere, dacã este cazul (se vor │ │ │ │
│introduce datele din secţiunea A) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────┤
𗈗. Datele cumulate ale tuturor │ │ │ │
│întreprinderilor legate*51) (dacã │ │ │ │
│existã) - dacã nu au fost deja incluse │ │ │ │
│prin consolidare la pct. 1 din acest │ │ │ │
│tabel (se vor introduce datele din │ │ │ │
│tabelul B2 din secţiunea B) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
└────────────────────────────────────────┴──────────────┴───────────┴──────────┘


--------------
*51) Datele cu privire la numãrul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anualã netã şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar, raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor nou-înfiinţate datele cu privire la numãrul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anualã netã şi activele totale se determinã şi se declarã pe propria rãspundere.
*52) Datele întreprinderii, inclusiv numãrul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusã.

Datele incluse în secţiunea "Total" din tabel trebuie introduse în tabelul "Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din cap. I.
II. Fişa de parteneriat
1. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
Adresa sediului social
Codul unic de înregistrare
Numele, prenumele şi funcţia ............ preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent.

2. Date referitoare la întreprinderea legatã


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Perioada de referinţã │
├────────────────────────────────────────┬──────────────┬───────────┬──────────┤
│ │ Numãrul mediu│Cifra de │ Active │
│ │ anual de │ afaceri │ totale │
│ │ salariaţi*53)│anualã netã│(mii lei/ │
│ │ │(mii lei/ │mii euro) │
│ │ │ mii euro) │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
└────────────────────────────────────────┴──────────────┴───────────┴──────────┘


------------
*53) În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu existã date privind numãrul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

NOTÃ: Aceste date rezultã din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacã existã. La acestea se adaugã într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de aceastã întreprindere partenerã, dacã datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacã este necesar, se va adãuga "fişa întreprinderii legate" pentru întreprinderile care nu au fost încã incluse prin consolidare.

3. Calculul proporţional
a) Indicaţi exact proporţia deţinutã*54) de întreprinderea solicitantã (sau de întreprinderea legatã prin intermediul cãreia se stabileşte legãtura de parteneriat), în întreprinderea partenerã la care se referã aceastã fişã: ..............
Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinutã de întreprinderea partenerã, la care se referã aceastã fişã, din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legatã) ...........
---------
*54) Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulatã proporţia deţinutã de fiecare întreprindere legatã în aceeaşi întreprindere partenerã.

b) Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 1.
Tabelul de parteneriat - A.2


┌────────────────────────────────────────┬──────────────┬───────────┬──────────┐
│ │ Numãrul mediu│Cifra de │ Active │
│ │ anual de │ afaceri │totale*55)│
│ Procent │ salariaţi │anualã netã│(mii lei/ │
│ │ │(mii lei/ │mii euro) │
│ │ │ mii euro) │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────┤
│Valoare rezultatã în urma aplicãrii │ │ │ │
│celui mai mare procent la datele │ │ │ │
│introduse în tabelul de la pct. 1 │ │ │ │
└────────────────────────────────────────┴──────────────┴───────────┴──────────┘


---------
*55) Active totale reprezintã active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.

Aceste date se vor introduce în tabelul A1.
III. Secţiunea A - Întreprinderi partenere
Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completatã "fişa de parteneriat" [câte o fişã pentru fiecare întreprindere partenerã a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere partenerã a oricãrei întreprinderi legate, ale cãrei date nu au fost încã incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate], datele din aceastã fişã de parteneriat trebuie sã fie introduse în tabelul de mai jos.
Date de identificare şi date financiare preliminare

Tabelul A.1


┌────────────────────────────────────────────────┬───────┬───────────┬─────────┐
│Întreprinderea partenerã - Date de identificare │Numãrul│ Cifra de │ Active │
├──────────┬────────┬────────┬───────────────────┤ mediu │ afaceri │ totale │
│Numele sau│ Adresa │Cod unic│Numele şi prenumele│ anual │anualã netã│(mii lei/│
│denumirea │sediului│de înre-│ preşedintelui │ de sa-│ (mii lei/ │mii euro)│
│între- │ social │gistrare│ consiliului de │lariaţi│ mii euro) │ │
│prinderii │ │ │ administraţie, │ │ │ │
│ │ │ │ director general │ │ │ │
│ │ │ │ sau echivalent │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼───────────────────┼───────┼───────────┼─────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼───────────────────┼───────┼───────────┼─────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼───────────────────┼───────┼───────────┼─────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼───────────────────┼───────┼───────────┼─────────┤
│ 4. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼───────────────────┼───────┼───────────┼─────────┤
│ 5. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼───────────────────┼───────┼───────────┼─────────┤
│ 6. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼───────────────────┼───────┼───────────┼─────────┤
│ 7. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼───────────────────┼───────┼───────────┼─────────┤
│ 8. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼───────────────────┼───────┼───────────┼─────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴────────┴────────┴───────────────────┴───────┴───────────┴─────────┘



NOTĂ?: Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza "fişei de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantã este direct sau indirect partenerã.
Datele introduse în secţiunea "Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (referitor la întreprinderile partenere).
Aceste date rezultã din situaţiile financiare anuale consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacã existã, la care se adaugã în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu aceastã întreprindere partenerã, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacã este necesar, adãugaţi "fişe privind legãtura dintre întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
IV. Secţiunea B - Întreprinderi legate
1. Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicitã încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:
|_| Cazul 1: Întreprinderea solicitantã ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusã în situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1).
|_| Cazul 2: Întreprinderea solicitantã sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc ori nu este/nu sunt inclusã/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).

NOTÃ: Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantã derivã din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora, consolidate dacã este cazul. La acestea se adaugã în mod proporţional datele oricãrei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situatã imediat în aval sau în amonte, dacã nu a fost deja inclusã prin consolidare*56).
---------
*56) Definiţia întreprinderii legate din <>Legea nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

2. Metode de calcul pentru fiecare caz
Cazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate reprezintã baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.
Tabelul B1


┌─────┬────────────────────┬────────────────────────────┬──────────────────────┐
│ │Numãrul mediu anual │ Cifra de afaceri anualã │ Active totale │
│ │de salariaţi*7 │ netã (mii lei/mii euro) │ (mii lei/mii euro) │
├─────┼────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────────────┤
│Total│ │ │ │
└─────┴────────────────────┴────────────────────────────┴──────────────────────┘


Datele introduse în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare │
├─────────────────────┬───────────────┬────────────┬───────────────────────────┤
│Întreprinderea legatã│Adresa sediului│Cod unic de │ Numele şi prenumele │
│ (denumire/date de │ social │înregistrare│ preşedintelui consiliului │
│ identificare) │ │ │ de administraţie, director│
│ │ │ │ general sau echivalent │
├─────────────────────┼───────────────┼────────────┼───────────────────────────┤
│ A. │ │ │ │
├─────────────────────┼───────────────┼────────────┼───────────────────────────┤
│ B. │ │ │ │
├─────────────────────┼───────────────┼────────────┼───────────────────────────┤
│ C. │ │ │ │
├─────────────────────┼───────────────┼────────────┼───────────────────────────┤
│ D. │ │ │ │
├─────────────────────┼───────────────┼────────────┼───────────────────────────┤
│ E. │ │ │ │
└─────────────────────┴───────────────┴────────────┴───────────────────────────┘



NOTĂ?: Întreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încã incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora şi o "fişã de parteneriat" trebuie adãugate la secţiunea A.
Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legatã (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se va completa o "fişã privind legãtura dintre întreprinderi" şi se vor adãuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.

Tabelul B2


┌───────────────┬───────────────────┬────────────────────────────┬─────────────┐
│Întreprinderea │Numãrul mediu anual│Cifra de afaceri anualã netã│Active totale│
│ numãrul: │ de salariaţi │ (mii lei/mii euro) │ (mii lei/ │
│ │ │ │ mii euro) │
├───────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┼─────────────┤
𗈕.*) │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┼─────────────┤
𗈖.*) │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┼─────────────┤
𗈗.*) │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┼─────────────┤
𗈘.*) │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┼─────────────┤
𗈙.*) │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┼─────────────┤
│Total │ │ │ │
└───────────────┴───────────────────┴────────────────────────────┴─────────────┘


---------
*) Ataşaţi câte o "fişã privind legãtura dintre întreprinderi" pentru fiecare întreprindere.

NOTÃ: Datele rezultate în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (privind întreprinderile legate).
V. Fişa privind legãtura dintre întreprinderi nr. .......... din tabelul B2, secţiunea B (numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în situaţiile financiare anuale consolidate)
1. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
Adresa sediului social
Codul unic de înregistrare
Numele, prenumele şi funcţia ......... preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent
2. Date referitoare la întreprindere


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Perioada de referinţã │
├────────────────────────────────────────┬──────────────┬───────────┬──────────┤
│ │ Numãrul mediu│Cifra de │ Active │
│ │ anual de │ afaceri │ totale │
│ │ salariaţi*57)│anualã netã│(mii lei/ │
│ │ │(mii lei/ │mii euro) │
│ │ │ mii euro) │ │
├────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
└────────────────────────────────────────┴──────────────┴───────────┴──────────┘


---------
*57) În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu existã date privind numãrul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.

NOTÃ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantã sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora, consolidate dacã este cazul. La acestea se adaugã în mod proporţional datele oricãrei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situatã imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacã nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantã. Datele aferente acestora şi "fişa de parteneriat" trebuie introduse în secţiunea A.


ANEXA 2
-------
la schema de ajutor de stat
---------------------------


Declaraţie pe propria rãspundere cu privire la
neîncadrarea în categoria "firme în dificultate"

(Se completeazã toate rubricile din
formularul-tip în limba românã, prin tehnoredactare.)


DECLARAŢIE

1. Date de identificare a solicitantului
Numele sau denumirea întreprinderii .....................................
Adresa (domiciliul sau sediul social) ............ cod poştal ...........
Telefon .............................. Fax .............................
E-mail .................
Data înregistrãrii întreprinderii .......................................
Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului ..................
Codul de identificare fiscalã ..........................................
Codul IBAN în care se solicitã transferarea alocaţiei specifice individuale (lei) ................. deschis la Trezoreria .............
Forma juridicã ..........................................................
Capitalul social: ................ lei, deţinut de:
- persoane fizice: ............ %;
- IMM*58): .......... %.
Obiectul principal de activitate ........................................
Codul CAEN ..............................................................
Obiectul secundar de activitate*59) .....................................
Codul CAEN ..............................................................
Numãrul mediu scriptic anual de personal (în anul fiscal anterior) ......
Cifra de afaceri (conform ultimului bilanţ contabil anual aprobat) ..... lei
Valoare active totale (conform ultimei situaţii financiare aprobate)*60) ........ lei
2. Cazuri de încadrare a unei întreprinderi ca "firmã în dificultate"*61)
a) societatea cu rãspundere limitatã, când se constatã pierderea a mai mult de jumãtate din capitalul social şi a mai mult de un sfert din capital în ultimele 12 luni;
b) societatea în care cel puţin o parte din asociaţi rãspunde nelimitat de datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumãtate din capitalul propriu, aşa cum reiese din evidenţele contabile ale societãţii, şi când mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în decursul ultimelor 12 luni;
c) orice întreprindere, indiferent de forma juridicã, care întruneşte condiţiile pentru a fi supusã unei proceduri prevãzute de legislaţia privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului.
Chiar în cazul în care niciuna dintre condiţiile prevãzute la lit. a), b) sau c) nu este îndeplinitã, o firmã este consideratã în dificultate când prezintã simultan urmãtoarele simptome: cifra de afaceri este în scãdere, înregistreazã pierderi, acumuleazã datorii, scade fluxul de numerar.
3. Date economico-financiare ale solicitantului*62)


┌─────────────────────────────────────────┬─────────────────┬─────────────────┐
│ 󧓧 decembrie 2006󧓧 decembrie 2007│
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Total active imobilizate │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Total active circulante, din care: │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Stocuri │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Disponibilitãţi bãneşti │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Creanţe │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Total capitaluri, din care: │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Capital social subscris şi vãrsat │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Datorii curente sub un an │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Total datorii │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Cifra de afaceri │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Total venituri │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Total cheltuieli │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Rezultatul brut al exerciţiului financiar│ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Rezultatul net al exerciţiului financiar │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Solvabilitate patrimonialã [%] │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│Lichiditate generalã [%] │ │ │
└─────────────────────────────────────────┴─────────────────┴─────────────────┘


------------
*58) IMM sunt definite ca societãţi comerciale cu numãrul mediu scriptic de personal pânã la 249 (inclusiv) raportat în anul anterior şi care realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate. Prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.
*59) Se completeazã dacã finanţarea se solicitã pentru unul dintre obiectivele secundare de activitate.
*60) Prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.
*61) Liniile directoare comunitare cu privire la ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în JO C 244/2004.
*62) Tabelul se va actualiza dupã caz pentru fiecare exerciţiu financiar.

De asemenea se declarã pe propria rãspundere urmãtoarele:
3.1. Nu se aflã în procedurã de executare silitã, reorganizare judiciarã, faliment, închidere operaţionalã, dizolvare, lichidare sau administrare specialã, nu are activitãţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege.
3.2. La data depunerii cererii de finanţare nu înregistreazã debite la bugetul de stat, respectiv bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurãri sociale, a contribuţiilor de asigurãri pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurãrile sociale de sãnãtate.
3.3. Nu a fost emis un ordin de recuperare a unui ajutor de stat ca urmare a unei decizii anterioare, iar acest ordin nu a fost deja executat.
Subsemnatul(a), .........., identificat(ã) cu B.I./C.I. seria ..... nr. ......, eliberat(ã) de ....... la data de ......., cu domiciliul în localitatea ........, str. ........ nr. ....., bl. ......, sc. ....., ap. ......, sectorul/judeţul ......, funcţia .........., în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ........., declar pe propria rãspundere cã toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.
Înţeleg cã orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsitã conform legii.
Numele ..............................
Funcţia ...............................
Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului*63)..................
Data semnãrii .........................
-----------
*63) Toate cererile depuse pentru aceastã schemã vor fi semnate de aceeaşi persoanã autorizatã sã reprezinte legal întreprinderea.


ANEXA 3
-------
la schema de ajutor de stat
---------------------------


Model de declaraţie pe propria rãspundere cu privire
la respectarea regulii cumulului ajutoarelor de stat

(Se completeazã toate rubricile din
formularul-tip în limba românã, prin tehnoredactare.)

DECLARAŢIE*64)

1. Date de identificare a solicitantului
Numele sau denumirea întreprinderii ..................................
Adresa (domiciliul sau sediul social) ..........., cod poştal .........
Telefon ................... Fax ..................
E-mail ...............................................................
Data înregistrãrii întreprinderii ...................................
Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului ...............
Codul de identificare fiscalã ........................................
Codul IBAN în care se solicitã transferarea alocaţiei specifice individuale (lei) ............, deschis la Trezoreria ......................
Forma juridicã .......................................
Capitalul social: ........................... lei, deţinut de:
- persoane fizice: ............ %;
- IMM*65): .......... %.
Obiectul principal de activitate ....................................
Codul CAEN ..........................................................
Obiectul secundar de activitate*66) .................................
Codul CAEN ..........................................................
Numãrul mediu scriptic anual de personal (în anul fiscal anterior) .......
Cifra de afaceri (conform ultimului bilanţ contabil anual aprobat) .... lei
Valoare active totale (conform ultimei situaţii financiare aprobate)*67 ........ lei

------------
*64)Se completeazã de cãtre solicitant.
*65) IMM sunt definite ca societãţi comerciale cu numãrul mediu scriptic de personal de pânã la 249 (inclusiv) raportat în anul anterior şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate. Prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.
*66) Se completeazã dacã finanţarea se solicitã pentru unul dintre obiectivele secundare de activitate.
*67) Prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.

2. Date privind ajutoarele de stat
[] 1. Nu a mai beneficiat de ajutoare de stat din surse locale, naţionale, comunitare sau alte surse şi nici de ajutor de minimis.
[] 2. A beneficiat de alte tipuri de ajutor de stat, indiferent dacã ajutoarele provin din fonduri naţionale sau comunitare, dupã cum urmeazã:
a) ajutoare de stat pentru aceleaşi costuri eligibile cu cele menţionate în Schema de ajutor de stat "Stimularea microîntreprinderilor din domeniul prelucrãrii primare a produselor forestiere lemnoase şi nelemnoase"




┌────┬──────────────┬───────────────────┬──────────┬──────────┬───────────────────┬────────┐
│Nr. │Data acordãrii│Costurile eligibile│ Forma │Furnizorul│Sursa şi actul │ Suma │
│crt.│ajutorului de │care au fãcut │ajutorului│ajutorului│normativ în baza │acordatã│
│ │ stat │obiectul ajutorului│ de stat │ de stat │cãruia a beneficiat│ │
│ │ (an/lunã/zi) │ de stat │ │ │ de finanţare │ │
├────┼──────────────┼───────────────────┼──────────┼──────────┼───────────────────┼────────┤
├────┼──────────────┼───────────────────┼──────────┼──────────┼───────────────────┼────────┤
└────┴──────────────┴───────────────────┴──────────┴──────────┴───────────────────┴────────┘



b) ajutoare de minimis primite pentru aceleaşi costuri eligibile menţionate în Schema de ajutor de stat "Stimularea microîntreprinderilor din domeniul prelucrãrii primare a produselor forestiere lemnoase şi nelemnoase"





┌────┬──────────────┬───────────────────┬──────────┬──────────┬───────────────────┬────────┐
│Nr. │Data acordãrii│Costurile eligibile│ Forma │Furnizorul│Sursa şi actul │ Suma │
│crt.│ajutorului de │care au fãcut │ajutorului│ajutorului│normativ în baza │acordatã│
│ │ minimis │obiectul ajutorului│de minimis│de minimis│cãruia a beneficiat│ │
│ │ (an/lunã/zi) │ de minimis │ │ │ de finanţare │ │
├────┼──────────────┼───────────────────┼──────────┼──────────┼───────────────────┼────────┤
├────┼──────────────┼───────────────────┼──────────┼──────────┼───────────────────┼────────┤
└────┴──────────────┴───────────────────┴──────────┴──────────┴───────────────────┴────────┘


Societatea declarã cã prin cumulul ajutoarelor de stat prevãzute la lit. a) şi b) cu cele acordate în cadrul prezentei scheme pentru aceleaşi costuri eligibile nu se depãşeşte intensitatea maximã admisibilã de .............% prevãzutã de prezenta schemã de ajutor de stat pentru regiunea în care se realizeazã investiţia.
3. Date de identificare a reprezentantului legal
Subsemnatul(a), .........., identificat(ã) cu B.I./C.I. seria .... nr. ......, eliberat(ã) de ........ la data de ......., cu domiciliul în localitatea ........., str. ....... nr. ....., bl. ...., sc. ....., ap. ......, sectorul/judeţul ......, funcţia ......, în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ........, declar pe propria rãspundere cã toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.
Înţeleg cã orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsitã conform legii.
Numele .....................................
Funcţia .......................................
Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului*68)................
Data semnãrii .........................
------------
*68) Toate cererile depuse pentru aceastã schemã vor fi semnate de aceeaşi persoanã autorizatã sã reprezinte legal întreprinderea.




Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016