Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMA DE AJUTOR DE STAT din 2 august 2016  Sprijin acordat întreprinderilor pentru investiţii necesare dezvoltării, modernizării sau adaptării infrastructurii silvice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 SCHEMA DE AJUTOR DE STAT din 2 august 2016 Sprijin acordat întreprinderilor pentru investiţii necesare dezvoltării, modernizării sau adaptării infrastructurii silvice

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 596 din 5 august 2016 ──────────     *) Aprobată de ORDINUL nr. 877 din 2 august 2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 596 din 5 august 2016. ──────────

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezentul ordin instituie o schemă de ajutor de stat, cu titlul "Sprijin acordat întreprinderilor pentru investiţii necesare dezvoltării, modernizării sau adaptării infrastructurii silvice".
    (2) Prezenta schemă este derulată de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) prin Direcţia generală dezvoltare rurală - Autoritate de management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (AM PNDR) şi Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR).
    (3) Prezenta schemă se aplică pe întreg teritoriul României.
    ART. 2
    (1) Scopul prezentei scheme îl reprezintă creşterea gradului de accesibilizare a pădurilor prin înfiinţarea, extinderea şi/sau modernizarea căilor de acces din cadrul fondului forestier.
    (2) Obiectivul prezentei scheme vizează accesul la terenurile forestiere prin investiţii în drumuri forestiere, deschise publicului în mod gratuit şi care servesc aspectele multifuncţionale ale pădurii.
    ART. 3
    Textul prezentei scheme se publică integral pe pagina web oficială a MADR şi AFIR.
    ART. 4
    În sensul prezentei scheme, se aplică următoarele definiţii:
    1. schemă de ajutoare - înseamnă orice act pe baza căruia, fără să mai fie nevoie de măsuri de punere în aplicare suplimentare, pot fi acordate ajutoare individuale întreprinderilor definite în cadrul actului în mod general şi abstract, precum şi orice act pe baza căruia pot fi acordate ajutoare care nu sunt legate de un proiect specific uneia sau mai multor întreprinderi, pentru o perioadă nedefinită de timp şi pentru o valoare nedefinită;
    2. întreprindere - în baza art. 1 din anexa I la Regulamentul (UE) nr. 702/2014, se consideră orice entitate care desfăşoară o activitate economică, indiferent de forma sa juridică. Sunt considerate, de asemenea, întreprinderi persoanele fizice autorizate şi asociaţiile familiale implicate în activităţi de artizanat sau alte activităţi, precum şi parteneriatele sau asociaţiile care desfăşoară în mod regulat o activitate economică;
    3. întreprindere aflată în dificultate - înseamnă o întreprindere care se află în cel puţin una dintre situaţiile următoare:
       (i) în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, alta decât un IMM care a fost înfiinţat de mai puţin de trei ani, atunci când mai mult de jumătate din capitalul său subscris a dispărut ca urmare a pierderilor acumulate. Această situaţie survine atunci când scăderea pierderilor acumulate din rezerve şi din toate celelalte elemente considerate în general ca făcând parte din fondurile proprii ale societăţii conduce la un rezultat cumulat negativ care depăşeşte jumătate din capitalul social subscris. În sensul prezentei dispoziţii, "societate cu răspundere limitată" se referă, în special, la tipurile de societăţi comerciale menţionate în anexa I la Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 iunie 2013 privind situaţiile financiare anuale, situaţiile financiare consolidate şi rapoartele conexe ale anumitor tipuri de întreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Directivelor 78/660/CEE şi 83/349/CEE ale Consiliului, iar "capital social" include, acolo unde este cazul, orice primă de emisiune;
       (ii) în cazul unei societăţi în care cel puţin unul dintre asociaţi are răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii, alta decât un IMM care a fost înfiinţat de mai puţin de trei ani, şi atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu, astfel cum reiese din contabilitatea societăţii, a dispărut ca rezultat al pierderilor acumulate. În sensul prezentei dispoziţii, "o societate comercială în care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii" se referă în special la acele tipuri de societăţi comerciale menţionate în anexa II la Directiva 2013/34/UE;
       (iii) atunci când întreprinderea face obiectul unei proceduri colective de insolvenţă sau îndeplineşte criteriile prevăzute în dreptul intern pentru ca o procedură colectivă de insolvenţă să fie deschisă la cererea creditorilor săi;
       (iv) atunci când întreprinderea a primit ajutor pentru salvare şi nu a rambursat încă împrumutul sau nu a încetat garanţia ori a primit ajutor pentru restructurare şi face încă obiectul unui plan de restructurare;
       (v) în cazul unei întreprinderi care nu este un IMM, atunci când, în ultimii doi ani:
       a) raportul datorii/capitaluri proprii al întreprinderii este mai mare de 7,5; şi
       b) capacitatea de acoperire a dobânzilor calculată pe baza EBITDA se situează sub 1,0;
    4. data acordării ajutorului - înseamnă data semnării contractului de finanţare;
    5. intensitatea ajutorului - înseamnă valoarea brută a ajutorului exprimată ca procent din costurile eligibile, înainte de orice deducere de impozite sau alte taxe;
    6. Direcţia generală dezvoltare rurală (AM PNDR) - structura din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale cu rol de Autoritate de management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020;
    7. Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) - instituţia din subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, care are ca atribuţii principale gestionarea financiară şi implementarea tehnică a măsurilor din cadrul PNDR 2014-2020;
    8. Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2014-2020) - reprezintă documentul programatic, în sensul art. 6 din Regulamentul (UE) nr. 1.305/2013, în care sunt prevăzute măsurile şi sumele alocate României pentru perioada de programare 2014-2020, aprobate de Comisia Europeană prin decizie;
    9. măsură (M) - set de operaţiuni, din cadrul PNDR 2014-2020, care contribuie la realizarea uneia sau mai multora dintre priorităţile Uniunii în materie de dezvoltare rurală;
    10. submăsură (sM) - set de operaţiuni grupate sub un cod unic alocat în cadrul unei măsuri în conformitate cu anexa I partea 5 din Regulamentul de punere în aplicare nr. 808/2014*1) al Comisiei din 17 iulie 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR);
──────────
    *1) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 227 din 31 iulie 2014.
──────────

    11. Ghidul solicitantului - reprezintă o detaliere tehnică şi financiară a fiecărei măsuri şi cuprinde setul de informaţii necesare solicitantului pentru pregătirea, derularea şi implementarea proiectului, elaborat pentru fiecare măsură PNDR, aprobat prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi publicat pe site-urile oficiale ale MADR şi AFIR;
    12. contract de finanţare - reprezintă documentul juridic încheiat între AFIR şi beneficiar, prin care se stabilesc obiectul, drepturile şi obligaţiile părţilor, durata de execuţie, valoarea, plata, precum şi alte dispoziţii şi condiţii specifice, prin care se acordă asistenţă financiară nerambursabilă din FEADR în scopul atingerii obiectivelor măsurilor cuprinse în PNDR;
    13. proiect eligibil - reprezintă proiectul care îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute în schema de ajutor de stat, precum şi în PNDR 2014-2020 şi care poate fi selectat în urma apelului de proiecte, conform criteriilor de selecţie aprobate şi detaliate în manualele de proceduri şi în Ghidul solicitantului;
    14. aspectul multifuncţional - în baza alin. (8) al art. 40 din Regulamentul (UE) nr. 702/2014 al Comisiei din 25 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale ca fiind compatibile cu piaţa internă, în aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE) şi în conformitate cu prevederile art. 83 alin. (2) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările ulterioare, investiţiile ce fac obiectul finanţării prin prezenta schemă servesc aspecte multifuncţionale cum sunt: gospodărirea pădurilor, desfăşurarea activităţilor de vânătoare şi pescuit sportiv, intervenţii în caz de avarii, calamităţi sau dezastre, activităţi sportive, de recreere şi turism care se pot practica numai cu acordul proprietarului, iar în cazul pădurilor proprietate publică a statului, cu acordul administratorului acestora.

    CAP. II
    Beneficiari şi criterii de eligibilitate

    ART. 5
    (1) În conformitate cu art. 40 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 702/2014, ajutoarele pentru investiţii în infrastructură care au legătură cu dezvoltarea, modernizarea sau adaptarea sectorului forestier sunt identice cu măsura de dezvoltare rurală care stă la baza acestora, prevăzută în programul de dezvoltare rurală.
    (2) Beneficiarii prezentei scheme sunt cei prevăzuţi în fişa submăsurii 4.3 - Sprijin pentru investiţii în infrastructură legate de dezvoltarea, modernizarea şi adaptarea sectorului agricol şi forestier din PNDR 2014-2020, respectiv:
    a) persoane juridice de drept privat/alte forme de organizare proprietari de pădure şi/sau asociaţiile acestora conform legislaţiei în vigoare;
    b) unităţi administrativ-teritoriale şi/sau asociaţii ale acestora proprietari de pădure, conform legislaţiei în vigoare;
    c) administratorul fondului forestier proprietate publică a statului, conform legislaţiei în vigoare.
    (3) Beneficiarii prevăzuţi la alin. (2) lit. b) şi c), pentru investiţiile care vizează fondul forestier deţinut în proprietate publică, nu cad sub incidenţa reglementărilor specifice ajutoarelor de stat.
    (4) Prezenta schemă nu se aplică beneficiarilor prevăzuţi la alin. (2) lit. a) dacă se află în cel puţin una dintre următoarele situaţii:
    a) sunt consideraţi persoane aflate în dificultate financiară, conform definiţiei de la art. 4 pct. 3;
    b) sunt persoane împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare definitivă a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată.
    ART. 6
    Beneficiarii prevăzuţi la art. 5 alin. (2) trebuie să îndeplinească următoarele condiţii de eligibilitate:
    a) investiţia trebuie să se încadreze în cel puţin unul din tipurile de sprijin prevăzute prin submăsură;
    b) solicitantul trebuie să se încadreze în categoria beneficiarilor eligibili;
    c) investiţia va fi precedată de o evaluare a impactului preconizat asupra mediului, dacă aceasta poate avea efecte negative asupra mediului, în conformitate cu legislaţia în vigoare, menţionată în cap. 8.1 din PNDR 2014-2020;
    d) solicitantul se angajează să asigure funcţionarea la parametrii proiectaţi şi întreţinerea investiţiei pe o perioadă de minimum 5 ani de la ultima tranşă de plată;
    e) solicitanţii trebuie să facă dovada proprietăţii asupra terenului/administrării terenului în cazul domeniului public al statului;
    f) solicitantul trebuie să facă dovada faptului că investiţia se regăseşte în amenajamentul silvic, iar în cazul modernizării drumului forestier, acesta să se regăsească în inventarul deţinătorului;
    g) solicitantul trebuie să facă dovada că prin investiţia în drumuri forestiere acestea vor fi deschise publicului în mod gratuit.

    CAP. III
    Costurile eligibile, costurile neeligibile, intensitatea ajutorului şi valoarea maximă a ajutorului

    ART. 7
    (1) Prezenta schemă vizează accesul beneficiarilor prevăzuţi la art. 5 alin. (2) la terenurile forestiere prin realizarea de investiţii legate de înfiinţarea, extinderea şi/sau modernizarea drumurilor forestiere, deschise publicului în mod gratuit.
    (2) Sunt eligibile în cadrul prezentei scheme următoarele costuri:
    a) construcţia, extinderea şi/sau modernizarea drumurilor forestiere;
    b) achiziţionarea sau dezvoltarea de software şi achiziţionarea de brevete, licenţe, drepturi de autor şi mărci;
    c) costurile generale ale proiectului, legate de cheltuielile menţionate la lit. a) şi b), cum ar fi onorariile pentru arhitecţi, ingineri şi consultanţi, onorariile pentru consiliere în domeniul durabilităţii mediului şi al sustenabilităţii economice, inclusiv studiile de fezabilitate.
    (3) Costurile generale ale proiectului prevăzute la alin. (2) lit. b) şi c) vor fi realizate în limita a 10% din totalul cheltuielilor eligibile pentru proiectele care prevăd construcţii-montaj şi în limita a 5% pentru proiectele care prevăd simplă achiziţie, fără a se depăşi intensitatea maximă a sprijinului admisă prin prezenta schemă.
    ART. 8
    Nu sunt eligibile în cadrul prezentei scheme următoarele costuri:
    a) achiziţionarea de bunuri şi echipamente;
    b) costurile efectuate înainte de semnarea contractului de finanţare a proiectului, cu excepţia costurilor generale ale proiectului enunţate la art. 7 alin. (2) lit. b) şi c);
    c) achiziţia mijloacelor de transport pentru uz personal şi pentru transport de persoane;
    d) costurile precizate la art. 69 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, respectiv dobânzile debitoare, achiziţionarea de terenuri neconstruite şi de terenuri construite, taxa pe valoarea adăugată, cu excepţia cazului în care aceasta nu se poate recupera în temeiul legislaţiei naţionale privind TVA-ul;
    e) costurile cu întreţinerea, reparaţiile şi exploatarea investiţiei realizate;
    f) costuri privind închirierea de maşini, utilaje, instalaţii şi echipamente;
    g) costuri operaţionale, inclusiv costuri de întreţinere şi chirie.
    ART. 9
    (1) Intensitatea ajutorului se limitează la 100% din cheltuielile eligibile prevăzute la art. 7 alin. (2).
    (2) Valoarea maximă a ajutorului acordat în cadrul prezentei scheme este 1.500.000 euro/proiect.
    (3) În conformitate cu art. 45 alin. (4) şi art. 63 din Regulamentul (UE) nr. 1.305/2013, beneficiarii sprijinului acordat prin prezenta schemă pot primi, după semnarea contractului, un avans în procent de până la 50% din ajutorul public aferent proiectului, iar plata acestuia se va face după prezentarea unei garanţii eliberate de o instituţie financiară bancară sau nebancară înscrisă în registrul special al Băncii Naţionale a României, reglementat de legislaţia naţională în domeniu, care corespunde procentului de 100% din suma avansului.
    (4) Garanţia prevăzută la alin. (3) poate fi prezentată de beneficiarii privaţi şi sub formă de poliţă de asigurare eliberată de o societate de asigurări, autorizată potrivit legislaţiei în vigoare.
    (5) Valoarea maximă a ajutorului prevăzut la alin. (2) nu poate fi eludată prin divizarea artificială a proiectelor care beneficiază de ajutor.

    CAP. IV
    Modul de derulare a schemei

    ART. 10
    (1) Beneficiarii menţionaţi la art. 5 alin. (2) care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 6 depun cereri de finanţare, cereri care se evaluează în conformitate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare al procesului de selecţie şi al procesului de verificare a contestaţiilor pentru proiectele aferente măsurilor din PNDR 2014-2020, aprobat prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, în vigoare la data evaluării.
    (2) Cererea de finanţare este însoţită şi de următoarele documente justificative, respectiv:
    a) declaraţia pe propria răspundere că beneficiarii prevăzuţi la art. 5 alin. (2) lit. a) nu se încadrează în definiţia prevăzută la art. 4 pct. 3 - conform modelului anexă la Ghidul solicitantului;
    b) declaraţie pe propria răspundere cu privire la respectarea regulii privind cumulul ajutoarelor, în baza celor enunţate la art. 12 - conform modelului anexă la Ghidul solicitantului;
    c) situaţiile financiare aferente ultimului exerciţiu financiar încheiat depuse la organele financiare competente, cu excepţia întreprinderilor încadrate în categoria start-up, ale beneficiarilor prevăzuţi la art. 5 alin. (2) lit. a);
    d) extrasul de informaţii de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, emis la data cererii de finanţare, şi, dacă este cazul, declaraţia-tip pe propria răspundere depusă la registrul comerţului referitoare la demararea operaţiunilor a beneficiarilor prevăzuţi la art. 5 alin. (2) lit. a);
    e) certificatul de atestare fiscală la data acordării finanţării, completat, în cazul întreprinderilor care au obligaţii fiscale restante/exigibile, la secţiunea D pct. III "Menţiuni relevante pentru situaţia fiscală a contribuabilului" cu informaţii solicitate de întreprindere prin cerere referitoare la starea obligaţiilor fiscale, cum ar fi: aflate în executare silită, suspendate la executare silită; în cazurile în care certificatul de atestare fiscală cuprinde informaţii fiscale restante, dar starea acestora nu este detaliată la secţiunea D pct. III din certificat, ci în adrese ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), eligibilitatea se stabileşte luând în considerare şi aceste adrese, ale beneficiarilor prevăzuţi la art. 5 alin. (2) lit. a);
    f) alte documente şi declaraţii, la cererea AFIR, a căror listă va fi detaliată în Ghidul solicitantului, care va fi publicat înainte de anunţarea fiecărei sesiuni de depunere a proiectelor, pe site-ul oficial al AFIR.
    (3) Implementarea prezentei scheme se realizează pe baza procedurii AFIR de evaluare, selectare şi contractare a proiectelor, aprobată prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, prin parcurgerea următoarelor etape:
    a) lansarea anunţului privind cererea de proiecte finanţate prin schema aferentă sM4.3 - PNDR 2014-2020 de către AFIR, pe site-ul oficial - cu precizări privind perioada de depunere a proiectelor, fondurile disponibile alocate sesiunii de depunere a proiectelor, locul depunerii cererilor de finanţare, alte informaţii generale;
    b) evaluarea-selectarea:
       (i) depunerea cererilor de finanţare on-line - prin intermediul portalului AFIR;
       (ii) verificarea cererilor de finanţare se face la AFIR;
       (iii) cererea de finanţare va fi evaluată din punctul de vedere al eligibilităţii şi selecţiei în condiţiile specificate în cadrul naţional legislativ de implementare;
    c) contractarea: după aprobarea raportului de selecţie în care sunt incluse proiectele aprobate pentru finanţare, Centrul Regional pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (CRFIR) notifică solicitantul privind selecţia proiectului în vederea contractării. În vederea semnării contractului de finanţare, solicitantul se va prezenta la sediul CRFIR (cu un exemplar original al dosarului cererii de finanţare şi al documentelor anexe pe suport hârtie, conform documentaţiei depuse on-line, care va rămâne la CRFIR;
    d) plata: depunerea dosarului cererii de plată, verificarea cheltuielilor, autorizarea şi efectuarea plăţii se vor realiza conform procedurii AFIR;
    e) monitorizarea: monitorizarea implementării proiectelor de către AFIR şi AM PNDR, raportarea stadiului implementării de către AM PNDR.
    (4) AFIR, după caz, efectuează verificările necesare pentru a stabili dacă toate categoriile de beneficiari întrunesc condiţiile pentru a beneficia de ajutor de stat, pe baza documentelor depuse de aceştia şi a declaraţiilor pe propria răspundere, astfel cum sunt detaliate în Ghidul solicitantului.

    CAP. V
    Durata schemei şi bugetul aferent acesteia

    ART. 11
    (1) Prezenta schemă se aplică de la data primirii numărului de exceptare de la Comisia Europeană şi publicării acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 31 decembrie 2020, cu posibilitatea prelungirii, potrivit reglementărilor europene aferente postperioadei 2014-2020.
    (2) Bugetul maxim estimat al prezentei scheme este de 100.000.000 euro, din care 85% contribuţia comunitară prin FEADR şi 15% contribuţia naţională de la bugetul de stat.

    CAP. VI
    Respectarea regulii privind cumulul ajutoarelor

    ART. 12
    (1) Ajutorul acordat se cumulează cu plăţile menţionate la art. 81 alin. (2) şi la art. 82 din Regulamentul (UE) nr. 1.305/2013, în ceea ce priveşte aceleaşi costuri eligibile, în cazul în care un astfel de cumul ar avea ca rezultat o valoare a ajutorului care depăşeşte cele menţionate la art. 9 alin. (2).
    (2) Ajutorul acordat se cumulează cu orice ajutor de minimis în privinţa aceloraşi costuri eligibile în cazul în care un astfel de cumul ar avea ca rezultat o valoare a ajutorului care depăşeşte cele menţionate la art. 9 alin. (2).

    CAP. VII
    Publicarea şi raportarea beneficiarilor de ajutor de stat

    ART. 13
    (1) Publicarea beneficiarilor prezentei scheme care depăşesc 500.000 euro/proiect se realizează în conformitate cu prevederile art. 111, 112 şi 113 din Regulamentul UE nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind funcţionarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2.799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1.290/2005 şi (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului.
    (2) Informaţiile menţionate la alin (1) se publică pe pagina web a AFIR, la adresa www.afir.info.
    ART. 14
    (1) MADR, prin Direcţia generală afaceri europene şi relaţii internaţionale (DGAERI), pe baza informaţiilor primite din partea AM PNDR - AFIR, transmite Comisiei, în format electronic, un raport anual, conform celor menţionate în cap. III din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.
    (2) AM PNDR şi AFIR ţin evidenţe detaliate privind informaţiile şi documentele justificative necesare pentru a se demonstra că sunt îndeplinite toate condiţiile prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 702/2014 aplicabile prezentei scheme.
    (3) De monitorizarea ajutoarelor de stat acordate prin prezenta schemă se ocupă AM PNDR şi AFIR. Acestea pot să realizeze, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, controale la faţa locului şi sunt obligate să verifice respectarea condiţiilor de acordare a ajutoarelor şi să dispună măsurile ce se impun în situaţia în care aceste condiţii nu au fost respectate.
    (4) Beneficiarii prevăzuţi la art. 5 alin. (1) au obligaţia să transmită AM PNDR şi AFIR, după caz, raportări periodice şi alte informaţii cu privire la ajutorul primit.
    (5) În aplicarea prevederilor alin. (3), AM PNDR şi AFIR, după caz, emit decizii prin care se dispune stoparea sau recuperarea ajutoarelor de stat acordate. Aceste decizii au caracter de titlu executoriu.
    (6) Recuperarea ajutorului de stat se realizează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Evidenţele menţionate la alin. (1) se păstrează timp de 10 ani de la data la care a fost acordat ultimul ajutor în cadrul prezentei scheme.
    ART. 15
    AM PNDR - AFIR prin DGAERI transmite Comisiei Europene, în termen de 20 de zile lucrătoare sau într-un termen mai îndelungat, care poate fi stabilit în cerere, toate informaţiile şi documentele justificative pe care Comisia le consideră necesare pentru a monitoriza aplicarea prezentei scheme.

                                  ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016