Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 20 ianuarie 2023  pentru participarea întreprinderilor cu activitate de turism la manifestările expoziţionale, în pavilioanele naţionale, standurile specializate ori miniexpoziţiile la care participă în străinătate Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 20 ianuarie 2023 pentru participarea întreprinderilor cu activitate de turism la manifestările expoziţionale, în pavilioanele naţionale, standurile specializate ori miniexpoziţiile la care participă în străinătate Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului

EMITENT: Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 105 din 7 februarie 2023
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 330 din 20 ianuarie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105 din 7 februarie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis denumită „Schema de ajutor de minimis pentru participarea întreprinderilor cu activitate de turism la manifestările expoziţionale, în pavilioanele naţionale, standurile specializate ori miniexpoziţiile la care participă în străinătate Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului“ (schema).

    ART. 2
    Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul prezentei scheme se face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis, prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 352/1 din 24 decembrie 2013, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
    Prezenta schemă nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013, cu modificările şi completările ulterioare.

    CAP. II
    Baza legală
    ART. 4
    Baza legală în temeiul căreia se instituie prezenta schemă se constituie din următoarele:
    a) Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea art. 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) Legea nr. 31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările ulterioare;
    e) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
    g) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    h) Legea nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi completările ulterioare;
    i) art. 3 alin. (2) şi (3) din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 20/2012 privind aprobarea Programului multianual de marketing şi promovare turistică şi a Programului multianual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice, cu modificările şi completările ulterioare.


    CAP. III
    Scopul şi obiectivul schemei
    ART. 5
    (1) Scopul schemei este de a susţine întreprinderile prin acordarea de ajutoare de minimis pentru acoperirea costurilor de participare la manifestările expoziţionale internaţionale de turism, în pavilioanele naţionale, standurile specializate ori miniexpoziţiile la care participă în străinătate Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului.
    (2) Obiectivul schemei este de promovare a României ca destinaţie turistică internaţională la manifestările expoziţionale internaţionale, prin sprijinul acordat întreprinderilor din domeniul turismului, în vederea stimulării creşterii numărului de turişti străini care ne vizitează ţara.
    (3) Participarea întreprinderilor la manifestările expoziţionale internaţionale în domeniul turismului se realizează pe pieţe de interes.

    CAP. IV
    Necesitatea implementării schemei
    ART. 6
    Implementarea schemei este necesară în vederea susţinerii acţiunilor întreprinderilor din domeniul turismului pentru promovarea României ca destinaţie turistică internaţională, precum şi a produselor/serviciilor turistice din România.

    CAP. V
    Definiţii
    ART. 7
    În sensul prezentei scheme, pentru punerea în practică a prevederilor acesteia, se aplică următoarele definiţii:
    a) furnizor de ajutor de minimis - Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, denumit în continuare cu acronimul MAT;
    b) administrator al schemei de ajutor de minimis - Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului;
    c) întreprindere - orice entitate, indiferent de statutul juridic şi de modul de finanţare sau de existenţa unui scop lucrativ, inclusiv entităţi nonprofit, care desfăşoară o activitate economică şi care este constituită conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) ajutor de minimis - ajutor limitat conform normelor Uniunii Europene la un nivel care nu distorsionează concurenţa şi/sau comerţul cu statele membre;
    e) data acordării ajutorului de stat - data la care dreptul legal de a primi ajutorul este conferit beneficiarului, în conformitate cu regimul juridic naţional aplicabil, indiferent de data la care ajutorul se plăteşte întreprinderii respective;
    f) turism - ramură a economiei naţionale, cu funcţii complexe, ce reuneşte un ansamblu de bunuri şi servicii oferite spre consum persoanelor care călătoresc în afara mediului lor obişnuit pe o perioadă mai mică de un an şi al căror motiv principal este altul decât exercitarea unei activităţi remunerate în interiorul locului vizitat;
    g) responsabil de stand - persoană din cadrul Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, desemnată, care răspunde de standul expoziţional atât în perioada premergătoare organizării expoziţiei, cât şi pe durata de desfăşurare a acesteia, care păstrează permanent legătura cu reprezentanţii autorităţii, cu organizatorii, dar şi cu participanţii la expoziţie şi care întocmeşte rapoartele şi documentele de plată aferente participării la manifestarea respectivă;
    h) întreprindere unică - toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre relaţiile următoare:
    (i) o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi;
    (ii) o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;
    (iii) o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
    (iv) o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective.
    Întreprinderile care întreţin, prin intermediul uneia sau mai multor întreprinderi, relaţiile la care se face referire la pct. (i)-(iv) sunt considerate întreprinderi unice;

    i) activitate economică - orice activitate care constă în furnizarea de bunuri, servicii sau lucrări pe o piaţă;
    j) rata de actualizare - rata de referinţă stabilită de către Comisia Europeană pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe pagina web www.ajutordestat.ro;
    k) domeniu de activitate - activitatea desfăşurată de beneficiar, corespunzător clasificaţiei activităţilor din economia naţională (codului CAEN); relevantă pentru scopurile schemei este activitatea pentru care se acordă finanţarea;
    l) cheltuieli eligibile - cheltuielile care se vor suporta pentru acoperirea costurilor de participare, pentru întreprinderile beneficiare, la manifestările expoziţionale internaţionale de turism, în pavilioanele naţionale, standurile specializate ori miniexpoziţiile la care participă în străinătate Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului;
    m) beneficiar - orice întreprindere căreia i se acordă un ajutor de stat sau de minimis.


    CAP. VI
    Domeniul de aplicare
    ART. 8
    Prezenta schemă se aplică ajutoarelor acordate întreprinderilor a căror activitate are impact în domeniul turismului şi/sau întreprinderilor care desfăşoară activităţi în domeniul turismului, constituite în baza legislaţiei menţionate la art. 4, astfel cum acestea sunt prevăzute de codurile activităţilor economice naţionale din România (CAEN).

    CAP. VII
    Beneficiarii ajutorului de minimis
    ART. 9
    Pot beneficia de măsurile de ajutor de minimis, prevăzute în prezenta schemă, întreprinderile care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii de eligibilitate:
    a) sunt înregistrate şi funcţionează în baza unuia dintre următoarele acte normative:
    - Legea nr. 31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările ulterioare;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri, cu modificările şi completările ulterioare, şi îndeplinesc condiţiile de încadrare în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    – sunt persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale înregistrate în registrul comerţului şi autorizate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare, care desfăşoară activităţi în domeniul meşteşugurilor, în special al celor tradiţionale şi în domeniul artei populare şi artizanatului;
    – sunt întreprinderi înfiinţate conform Legii nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv societăţile cooperative de gradul I, cooperativele de credit, asociaţiile sau fundaţiile, casele de ajutor reciproc ale salariaţilor, casele de ajutor reciproc ale pensionarilor, federaţiile şi uniunile persoanelor juridice, orice alte categorii de persoane juridice;

    b) deţin licenţă de turism sau certificat de clasificare, după caz;
    c) au în obiectul de activitate turism sau/şi activitate cu impact în domeniul turismului sau/şi conexe turismului, astfel cum acestea sunt prevăzute de codurile activităţilor economice naţionale din România (CAEN);
    d) comercializează şi promovează, în cadrul manifestărilor expoziţionale la care participă, pachete, servicii şi produse turistice exclusiv din destinaţiile din România (declaraţie pe propria răspundere);
    e) nu beneficiază, pentru târgul sau expoziţia internaţională organizată în străinătate la care aplică, de finanţare de la alţi furnizori de ajutor de stat/de minimis pentru acoperirea aceloraşi categorii de cheltuieli eligibile (declaraţie pe propria răspundere);
    f) au capital social integral privat;
    g) persoanele care au calitatea de asociaţi/acţionari sau de administrator în mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentei scheme decât cu o singură societate (declaraţie pe propria răspundere);
    h) sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului, au sediu social/punct de lucru şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;
    i) nu au datorii la bugetul general consolidat, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru, la momentul verificării administrative şi de eligibilitate. Solicitanţii care au datorii eşalonate nu sunt eligibili pentru a accesa schema (declaraţie pe propria răspundere);
    j) nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operaţională, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii (declaraţie pe propria răspundere);
    k) nu au fost subiectul unei decizii emise de către Comisia Europeană, alt furnizor de ajutor de stat, Consiliul Concurenţei sau instanţă, de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată, cu penalităţile aferente (declaraţie pe propria răspundere);
    l) nu au beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, din surse ale bugetului de stat sau ale autorităţilor locale, de ajutor de minimis care, cumulat cu suma solicitată în cadrul prezentei scheme, să depăşească echivalentul în lei a 200.000 de euro (declaraţie pe propria răspundere);
    m) au aplicat şi au fost selectate în vederea participării la manifestarea expoziţională.


    CAP. VIII
    Procedura de acordare a ajutoarelor de minimis
    ART. 10
    (1) Ajutoarele acordate în cadrul prezentei scheme constau în sprijin financiar de la bugetul de stat pentru acoperirea următoarelor categorii de cheltuieli eligibile:
    a) 50% din cheltuielile reprezentând preţul transportului extern, fără a depăşi echivalentul în lei a 500 de euro, calculat la data semnării actului final privind furnizarea ajutorului de minimis pentru 1 reprezentant/operator economic;
    b) 50% din cheltuielile reprezentând preţul primei nopţi de cazare, pentru câte un participant de la fiecare operator economic expozant, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice categoria 1;
    c) 100% din cheltuielile pentru:
    (i) taxa de participare;
    (ii) închirierea de spaţiu pentru stand de la organizatori;
    (iii) personalizarea, amenajarea şi decorarea standului.


    (2) Calculul aferent închirierii, personalizării, amenajării şi decorării suprafeţei de 3 mp ce revine fiecărui expozant va fi efectuat de către MAT şi transmis beneficiarului ajutorului de minimis imediat după obţinerea de către MAT a facturilor aferente închirierii şi personalizării spaţiului.
    (3) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. c) pct. (ii) şi (iii) vor fi calculate pentru o suprafaţă strict de câte 3 metri pătraţi per expozant, beneficiar al ajutorului de minimis, indiferent de suprafaţa standului. Din totalul suprafeţei standului închiriat de Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, o suprafaţă de maximum 70% va fi alocată întreprinderilor cu activitate de turism. Restul de 30% va fi destinat participării entităţilor care nu derulează activitate comercială (autorităţi publice locale/ judeţene, asociaţii de promovare în domeniul turismului etc.), a căror participare nu face obiectul prezentei scheme.

    ART. 11
    (1) Documentele necesare înscrierii sunt:
    - cerere de înscriere prevăzută în anexa nr. 1
    – declaraţii pe propria răspundere prevăzute în anexele nr. 2 şi 3.

    (2) Selectarea întreprinderilor participante la manifestări expoziţionale organizate în străinătate se realizează de către responsabilul standului, pentru fiecare manifestare expoziţională, în baza îndeplinirii cumulative a următoarelor criterii generale şi specifice:
    a) criterii generale:
    - deţin licenţă de turism sau certificat de clasificare, după caz;
    – au în obiectul de activitate turism sau/şi activitate cu impact în domeniul turismului sau/şi conexe turismului, astfel cum acestea sunt prevăzute de codurile activităţilor economice naţionale din România (CAEN);
    – promovează în cadrul manifestării expoziţionale destinaţiile turistice româneşti sau produsele turistice cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică;
    – respectă regulamentul de participare la manifestările expoziţionale de turism în standul Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului;
    – produsele şi programele turistice care se vor promova la respectiva manifestare de către întreprindere sunt evaluate ca relevante în relaţie cu produsele şi programele prioritar de promovat, conform priorităţilor de promovare turistică ale Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, precum şi cu specificul manifestării expoziţionale în cauză;

    b) criterii specifice:
    - sunt înfiinţate şi funcţionează în conformitate cu actele normative menţionate la art. 4. Dovada îndeplinirii acestui criteriu se face prin verificarea certificatului constatator;
    – nu înregistrează debite la bugetul general consolidat atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru;
    – nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operaţională, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii;
    – nu beneficiază, pentru târgul sau expoziţia internaţională organizată în străinătate la care aplică, de finanţare de la alţi furnizori de ajutor de minimis pentru acoperirea aceloraşi categorii de cheltuieli eligibile;
    – nu au fost subiectul unei decizii emise de către Comisia Europeană, alt furnizor de ajutor de stat, Consiliul Concurenţei sau instanţă, de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată, cu penalităţile aferente;
    – întreprinderea nu a beneficiat, în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, din surse ale bugetului de stat sau ale autorităţilor locale, de ajutor de minimis care, cumulat cu suma solicitată în cadrul prezentei scheme, să depăşească echivalentul în lei a 200.000 euro. Dovada îndeplinirii acestor criterii se face prin completarea declaraţiei pe propria răspundere din anexa nr. 3.


    (3) Responsabilul de stand încheie un proces-verbal de selecţie, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6, din care să rezulte, în principal, următoarele:
    a) verificarea eligibilităţii întreprinderilor, inclusiv din punctul de vedere al reglementărilor de ajutor de stat, ţinând cont şi de următoarele criterii: vechime în activitatea de incoming (0-3 ani - 1 punct, 3-5 ani - 2 puncte, peste 5 ani - 3 puncte) şi numărul turiştilor străini în ultimii 2 ani (0-200 de turişti - 1 punct, 200-1.000 de turişti - 2 puncte, peste 1.000 de turişti - 3 puncte). Dovada îndeplinirii criteriilor sus-menţionate se va realiza prin prezentarea de contracte încheiate cu terţi. În situaţia în care punctajele mai multor operatori economici sunt identice se va aplica criteriul „primul venit, primul servit“;
    b) verificarea respectării regulii de cumul (conform declaraţiei pe propria răspundere din anexa nr. 3 la prezenta schemă, dar şi a verificărilor realizate de către Furnizor în RegAS);
    c) alte detalii şi/sau aspecte relevante domeniului.

    (4) Procesul-verbal de selecţie a întreprinderilor, aprobat de conducerea MAT, se constituie în act administrativ, care poate fi contestat în condiţiile legii.
    (5) După aprobarea procesului-verbal de selecţie, responsabilul de stand comunică rezultatele selecţiei întreprinderilor participante, menţionând faptul că au fost admişi/respinşi la participarea în standul MAT din cadrul expoziţiei.
    (6) Comunicarea rezultatelor către fiecare participant în parte se realizează, prin intermediul aplicaţiei informatice dedicate, în termen de 5 zile lucrătoare (de la aprobarea procesului-verbal).
    (7) În termen de 2 zile lucrătoare, participanţii respinşi pot depune contestaţii, ce vor fi transmise prin intermediul aplicaţiei electronice.
    (8) Soluţionarea contestaţiilor privind selectarea întreprinderilor participante la târguri şi expoziţii internaţionale organizate în străinătate se realizează de către o comisie constituită la nivelul Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului.
    (9) Comisia de soluţionare a contestaţiilor privind selectarea întreprinderilor va comunica participanţilor care au depus contestaţie, prin intermediul aplicaţiei informatice dedicate, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea contestaţiei, rezultatul soluţionării acesteia.
    (10) Comisia de soluţionare a contestaţiilor privind selectarea întreprinderilor va respecta principiile nediscriminării, tratamentului egal, transparenţei, proporţionalităţii şi eficienţei utilizării fondurilor.

    ART. 12
    Documentele necesare în vederea efectuării plăţii ajutorului de minimis sunt:
    - solicitare de decont pentru cheltuielile efectuate, prevăzută în anexa nr. 4;
    – dovada efectuării cheltuielilor ce au legătură cu cazarea şi cu biletul de avion (factură cazare, bilet de avion, carte de îmbarcare etc.);
    – dovada achitării taxei de participare la manifestarea expoziţională;
    – raport de activitate al beneficiarului legat de târgul expoziţional la care a participat.


    ART. 13
    (1) Sumele aferente cheltuielilor efectuate conform art. 12 ce vor fi decontate vor fi comunicate de MAT, conform anexei nr. 5, întreprinderilor beneficiare în termen de 3 zile lucrătoare, după ce au fost calculate pe baza documentelor indicate.
    (2) MAT va încheia şi va derula contracte de prestări servicii cu structuri specializate, denumite în continuare organizatori de târguri şi expoziţii internaţionale conform legislaţiei în vigoare.
    (3) În comunicarea transmisă în aplicaţie, prevăzută în anexa nr. 5, se aduce la cunoştinţa întreprinderilor selectate valoarea ajutorului de minimis ce poate fi acordat, cu trimitere explicită la Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 din 18 decembrie 2013.
    (4) În comunicarea prevăzută la alin. (3) se va preciza valoarea exactă a ajutorului de minimis ce poate fi acordat operatorului economic (societăţii/întreprinderii unice) participant la acţiune, care se va calcula după cum urmează:
    a) 50% din cheltuielile reprezentând preţul transportului extern pentru un reprezentant, fără a depăşi echivalentul în lei a 500 de euro, calculat la data semnării actului administrativ final, privind furnizarea ajutorului de minimis;
    b) 50% din cheltuielile reprezentând preţul primei nopţi de cazare, pentru câte un participant de la fiecare operator economic expozant, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice categoria 1;
    c) 100% din cheltuielile pentru:
    (i) taxa de participare;
    (ii) închirierea de spaţiu;
    (iii) personalizarea, amenajarea şi decorarea standului;



    ART. 14
    În termen de 30 de zile lucrătoare de la comunicare, conform art. 13, se va face plata către beneficiari.

    ART. 15
    În cazul în care o întreprindere s-a înscris în program, dar nu a mai participat din motive imputabile întreprinderii (neprezentarea la stand pe întreaga perioadă a manifestării, comportament neadecvat în cadrul standului pe perioada manifestării etc.) la respectiva manifestare expoziţională, aceasta primeşte o înştiinţare prin care este informată că nu va mai putea beneficia de prezenta schemă pentru o perioadă de 5 ani şi nu va mai putea participa la standurile de turism ale României la nicio manifestare expoziţională pentru o perioadă de 5 ani.

    ART. 16
    (1) Înscrierea, crearea profilului, userului, parolei şi completarea electronică a documentelor se vor face prin intermediul unei aplicaţii informatice.
    (2) Aplicanţii au obligaţia de a urmări permanent contul creat la înscriere în aplicaţia informatică, adresa de e-mail folosită la înscriere, precum şi informaţiile referitoare la măsura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toată perioada de implementare (înscriere, verificare, clarificări, depunere documente decont, raportare).
    (3) Toată corespondenţa şi transmiterea de anunţuri/clarificări/notificări oficiale ce ţin de implementarea Schemei vor avea loc electronic prin intermediul aplicaţiei informatice de înscriere şi gestiune a schemei de ajutor, drept pentru care aplicanţii au obligaţia de a verifica permanent contul din aplicaţia informatică pentru a se asigura de respectarea termenelor procedurale de răspuns.
    (4) Întreprinderile depun/transmit în aplicaţie la MAT documentaţia pentru participarea la manifestări expoziţionale, astfel:
    a) pentru cele care se desfăşoară în primul semestru al anului, până la data de 15 ianuarie a anului respectiv, dar nu mai târziu de 30 de zile înainte de începerea târgului;
    b) pentru cele care se desfăşoară în semestrul al doilea al anului, până la data de 15 mai a anului respectiv, dar nu mai târziu de 30 de zile înainte de începerea târgului.


    CAP. IX
    Regula cumulului ajutoarelor de minimis
    ART. 17
    (1) Valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice (definită la art. 7 lit. h) nu poate depăşi suma de 200.000 de euro pe durata a trei exerciţii financiare (trei ani fiscali consecutivi, calculaţi ca doi ani fiscali încheiaţi anterior şi anul în curs). Acestea pot fi cumulate cu ajutoare de minimis acordate în conformitate cu alte regulamente de minimis în limita plafonului menţionat.
    (2) Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri naţionale sau din fonduri europene.
    (3) În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte plafoanele de minimis menţionate la alin. (1), operatorul economic solicitant poate beneficia de prevederile schemei, doar dacă întreprinderea alege între reducerea valorii ajutorului solicitat astfel încât să se încadreze în plafon şi rambursarea totală sau parţială a ajutorului anterior obţinut, pentru a fi respectat plafonul de minimis.
    (4) În cazul fuziunilor sau al achiziţiilor, atunci când se stabileşte dacă un nou ajutor de minimis acordat unui operator economic care face achiziţia depăşeşte plafonul relevant, se iau în considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor operatorilor economici care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal înainte de fuziune sau achiziţie rămân legal acordate.
    (5) Ajutoarele de minimis se cumulează cu ajutoarele de stat acordate pentru aceleaşi costuri eligibile, cu condiţia ca un astfel de cumul să nu conducă la depăşirea intensităţii sau a valorii maxime relevante a ajutorului, stabilită pentru condiţiile specifice ale fiecărui caz de un regulament sau de o decizie de exceptare pe categorii adoptată de Comisia Europeană. Dacă prin cumul s-ar ajunge la depăşirea respectivei intensităţi sau valorii maxime, ajutorul de minimis nu poate fi acordat. Ajutoarele de minimis care nu se acordă pentru costuri eligibile specifice sau nu sunt legate de costuri eligibile specifice pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat acordate în temeiul unui regulament de exceptare pe categorii sau al unei decizii adoptate de Comisie.
    (6) În cazul în care o întreprindere se împarte în două sau mai multe întreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate înainte de separare se alocă întreprinderii care a beneficiat de acestea, şi anume, în principiu, întreprinderii care preia activităţile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. În cazul în care o astfel de alocare nu este posibilă, ajutoarele de minimis se alocă proporţional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor întreprinderi la data la care separarea produce efecte.
    (7) Ajutoarele de minimis pot fi cumulate cu ajutoare de minimis acordate în conformitate cu alte regulamente de minimis în limita plafonului de 200.000 de euro echivalent în lei.

    CAP. X
    Perioada de aplicare
    ART. 18
    (1) Prezenta schemă se aplică începând cu data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 31 decembrie 2023, în conformitate cu durata de valabilitate a Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 din 18 decembrie 2013, cu posibilitatea prelungirii până la data de 31 decembrie 2024.
    (2) Având în vedere că prevederile în vigoare ale Regulamentului CE nr. 1.407/2013 sunt valabile până la data de 31.12.2023, furnizorul schemei se obligă să actualizeze prezenta schemă conform reglementărilor europene privind ajutorul de minimis, în vigoare după data de 31.12.2023, şi să solicite în prealabil avizul Consiliului Concurenţei asupra respectivelor modificări. Toate ajutoarele de minimis acordate beneficiarilor, în baza prezentei scheme, vor respecta condiţiile stabilite de reglementările europene privind ajutorul de minimis aplicabile la acel moment.

    CAP. XI
    Bugetul schemei şi numărul estimat de beneficiari
    ART. 19
    (1) Valoarea totală estimată a ajutoarelor care pot fi acordate în cadrul prezentei scheme este de 7.400.000 lei în anul 2023, din fonduri naţionale, în limita creditelor bugetare şi de angajament aprobate anual prin legea bugetului de stat.
    (2) Numărul estimat al beneficiarilor în cadrul prezentei scheme este de 200 de expozanţi anual.

    CAP. XII
    Obligaţiile Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului şi ale beneficiarilor de ajutor de minimis
    ART. 20
    (1) Direcţia marketing şi dezvoltare (DMD), prin Serviciul marketing şi reprezentare (SMR), va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, care trebuie să conţină informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea tuturor condiţiilor impuse prin prezenta schemă, cum sunt:
    a) datele de identificare ale beneficiarului;
    b) durata (anul de raportare);
    c) valoarea cumulată a ajutoarelor de minimis acordată de MAT în anii fiscali anteriori;
    d) valoarea exactă a ajutorului de minimis la momentul efectuării decontului final al cheltuielilor aferente acţiunii, valoare ce va fi raportată de către Serviciul marketing şi reprezentare Consiliului Concurenţei, şi sursa de finanţare.

    (2) Această evidenţă se păstrează în Arhiva MAT timp de 10 ani fiscali de la data acordării ultimului ajutor de minimis în cadrul schemei.

    ART. 21
    (1) Întreprinderile beneficiare de ajutor de minimis în cadrul prezentei scheme au obligaţia păstrării unei evidenţe a informaţiilor despre ajutoarele primite pentru o perioadă de minimum 10 ani de la data la care a fost acordată ultima alocare specifică.
    (2) Întreprinderile care beneficiază de ajutoare de minimis în cadrul prezentei scheme au obligaţia de a răspunde, în termenul stabilit de Consiliul Concurenţei, la orice solicitare de informaţii privind ajutoarele de minimis primite.

    ART. 22
    MAT va informa întreprinderile beneficiare de ajutor de minimis în cadrul prezentei scheme, la data acordării ajutorului, cu privire la caracterul de minimis al ajutorului şi va verifica respectarea plafonului de minimis impus de legislaţia Uniunii Europene.

    CAP. XIII
    Monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în cadrul schemei
    ART. 23
    (1) Monitorizarea prezentei scheme se realizează de MAT.
    (2) MAT are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul nerespectării condiţiilor stabilite prin prezenta schemă sau prin legislaţia naţională ori europeană aplicabilă la momentul respectiv.
    (3) În aplicarea prevederilor alin. (2), MAT va emite, după caz, ordine prin care va dispune stoparea sau recuperarea ajutoarelor de stat acordate, care, potrivit legii, vor avea caracter de titlu executoriu.
    (4) MAT va informa în scris Consiliul Concurenţei cu privire la ordinele proprii adoptate privind recuperarea ajutoarelor de minimis, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la adoptare.
    (5) MAT va pune la dispoziţia Consiliului Concurenţei, la termenul şi în formatul solicitat de acesta, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel naţional, inclusiv pentru întocmirea inventarului ajutoarelor de minimis şi a rapoartelor şi informărilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene.
    (6) MAT va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Întreprinderile beneficiare de ajutor de minimis în cadrul prezentei scheme au obligaţia de a pune la dispoziţia MAT, în formatul şi în termenul solicitate de către acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce revin ca responsabilitate acestora.
    (8) MAT va furniza date şi informaţii suplimentare Consiliului Concurenţei, atunci când din informaţiile deţinute de acesta rezultă că nu au fost respectate condiţiile de acordare a ajutoarelor de minimis.
    (9) Deciziile adoptate în condiţiile prevăzute în prezentul articol se transmit de MAT, împreună cu confirmarea de primire a acestora de către beneficiari, în cel mult 20 de zile lucrătoare de la data adoptării, în vederea recuperării ajutoarelor de minimis organelor fiscale din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea aplicării prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, iar sumele astfel realizate se virează la bugetul de stat.
    (10) Pentru a crea posibilitatea verificării ex ante a eligibilităţii potenţialilor beneficiari ai măsurilor de ajutor, în conformitate cu prevederile art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016, MAT, în calitate de furnizor al măsurii de minimis, are obligaţia încărcării în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) a prezentei scheme, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia.
    (11) Obligaţiile de recuperare a ajutoarelor şi rambursarea efectivă a respectivelor obligaţii, aferente acestei măsuri, se vor încărca în RegAS în termen de 7 zile lucrătoare de la data instituirii plăţilor, a obligaţiilor de recuperare a ajutoarelor sau a rambursării efective a respectivelor obligaţii.

    CAP. XIV
    Raportarea ajutoarelor de minimis acordate în cadrul schemei
    ART. 24
    Pentru implementarea schemei, MAT are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 30 aprilie a fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 441/2022 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat şi de minimis.

    ART. 25
    Raportările se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătură de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire.

    ART. 26
    După raportarea la Consiliul Concurenţei, MAT va publica, pe website-ul propriu, valorile finale ale ajutoarelor de minimis acordate întreprinderilor participante la târgurile şi expoziţiile internaţionale organizate în străinătate.

    ART. 27
    (1) Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau că există neconcordanţe faţă de cele primite pentru perioadele de raportare anterioare.
    (2) Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei.
    (3) Răspunderea pentru corectitudinea şi integralitatea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine MAT.

    CAP. XV
    Recuperarea ajutorului de minimis
    ART. 28
    Recuperarea ajutorului de minimis se realizează de către MAT, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 29
    Ajutorul de minimis care trebuie recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii până la data recuperării sau a rambursării integrale. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 83 din 27 martie 1999, cu modificările ulterioare.

    CAP. XVI
    Dispoziţii finale
    ART. 30
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta schemă.

    ANEXA 1

    la schemă




    CERERE DE ÎNSCRIERE
    Subsemnatul/a .........................., identificat/ă cu cartea de identitate seria ......... nr. ..........., eliberată la data de ............. de către ........................, având calitatea de reprezentant legal/împuternicit al (numele societăţii comerciale) ................................., cu sediul în ........................, CUI .................., nr. de ordine în registrul comerţului ................., e-mail ..................., solicit înscrierea în scopul participării în standul specializat al manifestării expoziţionale ............................................................., din perioada ................................................., la care Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului participă.
    Numele şi prenumele reprezentantului legal/împuternicit al operatorului economic
    ............................
    Semnătura ............................................
    Data prezentării cererii de înscriere ..............................

    ANEXA 2

    la schemă




    DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    Subsemnatul/a ..............................., identificat/ă cu cartea de identitate seria ....... nr. .........., eliberată la data de ............... de către ..................., având calitatea de reprezentant legal/împuternicit al operatorului economic ......................, am solicitat înscrierea în scopul participării în standul specializat al manifestării expoziţionale ....................................., din perioada ...................., la care Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului participă, şi declar pe propria răspundere următoarele:
    a) voi promova în cadrul manifestării expoziţionale numai destinaţii turistice româneşti sau produse turistice cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică;
    b) îmi însuşesc şi îmi asum respectarea Regulamentului de participare la manifestările expoziţionale de turism în standul Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, aprobat prin ordin al ministrului antreprenoriatului şi turismului;
    c) înţeleg şi sunt de acord cu toate condiţiile stabilite în Regulamentul de participare la manifestările expoziţionale de turism în standul Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului şi îmi asum sancţiunea nerespectării acestora;
    d) am luat la cunoştinţă şi accept sancţiunea, specificată la lit. c), care constă în refuzul Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului de a mai permite participarea operatorului economic ...................................................., al cărui reprezentant legal sunt, pe o perioadă de 5 ani calendaristici, în pavilioanele naţionale, standurile specializate sau la miniexpoziţiile la care Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului participă.

    Cunosc prevederile legale cu privire la falsul în declaraţii şi îmi asum consecinţele juridice ce decurg din declararea unor date sau situaţii neconforme cu realitatea.
    Numele şi prenumele reprezentantului/împuternicitului legal al operatorului economic
    ..............................................
    Semnătura .................................................
    Data prezentării declaraţiei pe propria răspundere ................................

    ANEXA 3

    la schemă




    DECLARAŢIE
    a beneficiarului ajutorului de minimis
    Subsemnatul/a, ................................, identificat/ă cu cartea de identitate seria ........, numărul ............., eliberată la data de ................. de către ............, având calitatea de reprezentant legal/împuternicit al operatorului economic ......................, am solicitat înscrierea în scopul participării în standul specializat al manifestării expoziţionale ................................................................, din perioada ..................., la care Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului participă, şi declar pe propria răspundere, în calitate de beneficiar al ajutorului de minimis, că S.C. .................... este singura societate cu care particip ca şi beneficiar al ajutorului de minimis şi că aceasta respectă regula privind cumulul ajutoarelor situate sub pragul de minimis admis.
    Totodată, declar pe propria răspundere că S.C. ................................, la data depunerii cererii de înscriere pentru participarea la manifestarea expoziţională ..............................................:
    a) nu înregistrează debite la bugetul general consolidat atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru;
    b) nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operaţională, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii;
    c) nu beneficiază, pentru târgul sau expoziţia internaţională organizată în străinătate la care aplică, de finanţare de la alţi furnizori de minimis pentru acoperirea aceloraşi categorii de cheltuieli eligibile;
    d) nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operaţională, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii;
    e) nu a fost subiectul unei decizii emise de către Comisia Europeană, alt furnizor de ajutor de stat, Consiliul Concurenţei sau instanţă de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată, cu penalităţi aferente;
    f) întreprinderea nu a beneficiat, în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, fie din surse ale bugetului de stat, fie ale autorităţilor locale, de ajutor de minimis, care, cumulat cu suma solicitată în cadrul prezentei scheme, să depăşească echivalentul în lei a 200.000 de euro.

    Cunosc prevederile legale cu privire la falsul în declaraţii şi îmi asum consecinţele juridice ce decurg din declararea unor date sau situaţii neconforme cu realitatea.
    Numele şi prenumele reprezentantului legal al operatorului economic
    ............................
    Semnătura ............................................
    Data prezentării declaraţiei ...................

    ANEXA 4

    la schemă




    SOLICITARE
    a decontului privind acordarea ajutorului de minimis
    Subsemnatul/a, ................................, identificat/ă cu cartea de identitate seria ......, numărul ................, eliberată la data de ................ de către ............., având calitatea de reprezentant legal/împuternicit al .................... (numele societăţii comerciale), cu sediul în ....................................... (adresa), având nr. de ordine în registrul comerţului ..................., CUI ................, în baza Cererii de înscriere nr. .............../............., a Declaraţiei pe propria răspundere nr. ........./............ şi a Declaraţiei pe propria răspundere a beneficiarului ajutorului de minimis nr. .......... din ............, solicit decontarea sumelor aferente participării la manifestarea expoziţională .......................... (denumirea), care a avut loc în perioada .................., în valoare de .......... euro/lire/dolari, reprezentând ........ lei la cursul Băncii Naţionale a României din data de ......... .
    Sumele vor fi virate în contul de trezorerie 50.70 ................................. .
    În vederea decontării, anexez următoarele documente doveditoare:
    - dovada efectuării cheltuielilor ce au legătură cu cazarea şi cu biletul de avion (factură cazare, bilet de avion, carte de îmbarcare etc.);
    – dovada achitării taxei de participare la manifestarea expoziţională;
    – raportul de activitate.

    Reprezentantul operatorului economic
    Semnătura .................
    Data ...........................

    ANEXA 5

    la schemă




    ÎNŞTIINŢARE
    privind furnizarea ajutorului de minimis pentru participarea
    operatorului economic la manifestarea expoziţională la care participă
    în străinătate Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului
    În conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, cu modificările şi completările ulterioare,
    înştiinţăm operatorul economic ....................., cu adresa în ...................., nr. de ordine din registrul comerţului ..................., CUI ............, în calitate de beneficiar de ajutor de minimis,
    că pentru manifestarea expoziţională ........................................ la care a fost selectat/ă să participe (conform Procesului-verbal al Comisiei de selecţie nr. ......./..............), în baza Cererii de înscriere nr. ........./............, a Declaraţiei pe propria răspundere nr. ........./............ şi a declaraţiei pe propria răspundere privind ajutorul de minimis, a fost calculat un ajutor de minimis în valoare maximă de ............... lei (reprezentând ................. euro/dolari/lire), care constă în:
    - cheltuieli privind preţul transportului extern reprezentând ......... euro/lire/dolari, respectiv ....... lei;
    – cheltuieli privind preţul primei nopţi de cazare, reprezentând ........ euro/dolari/lire, respectiv ....... lei;
    – cheltuieli cu închirierea de spaţiu pentru 3 mp alocaţi, reprezentând ....... euro/lire/dolari, respectiv ...... lei;
    – cheltuieli cu personalizarea, amenajarea şi decorarea standului aferent spaţiului alocat de 3 mp, reprezentând ............ euro/ lire/dolari, respectiv ..... lei;
    – taxa de participare în valoare de ..... euro/lire/dolari, respectiv ..... lei.

    Valoarea de referinţă pentru un euro/dolar/liră este dată de cursul Băncii Naţionale a României din data de ................., respectiv ............... .
    Menţiuni:
    1. În cazul neorganizării manifestării expoziţionale, valoarea ajutorului de minimis este nulă.
    2. În cazul neparticipării operatorului economic la manifestarea expoziţională, ajutorul de minimis necuvenit va fi recuperat direct de la operatorul economic.
    3. Această valoare va fi luată în calcul pentru stabilirea cumulului, în vederea solicitărilor ulterioare de noi ajutoare de minimis.
    4. În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadă de 2 ani fiscali consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare ce urmează a fi acordată în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte plafoanele de minimis, întreprinderea poate beneficia de prevederile prezentei scheme în următoarele condiţii:
    a) solicită reducerea cuantumului ajutorului solicitat iniţial în vederea încadrării în plafon; sau
    b) rambursează parţial sau total un ajutor obţinut anterior ori renunţă la acesta, pentru a respecta plafonul de minimis.


    După primirea înştiinţării, vă rugăm să ne transmiteţi, în termen de 5 zile lucrătoare, acordul dumneavoastră faţă de cele de mai sus, prin semnarea prezentei şi trimiterea acesteia în aplicaţie.
    Responsabil de stand/Semnătura,
    .......................................................
    De acord,
    Reprezentant operator economic/Semnătura,
    ..........................................................................

    ANEXA 6

    la schemă




    PROCES-VERBAL
    de selecţie a întreprinderilor cu activitate de turism care participă
    la manifestările expoziţionale, în pavilioanele naţionale, standurile specializate
    ori miniexpoziţiile la care participă în străinătate Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului
    Încheiat astăzi, ......................
    În data de ............................ a fost realizată selecţia întreprinderilor cu activitate în turism care au depus cereri în vederea participării, în standul Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, la ............................. (denumirea manifestării expoziţionale).
    A fost primit un număr de .................. solicitări de înscriere în program în scopul participării în standul specializat al manifestării expoziţionale ...................................... din perioada ....................., la care Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului participă.
    În cadrul selecţiei au fost verificate/analizate:
    - eligibilitatea întreprinderilor, inclusiv din punctul de vedere al ajutoarelor de stat;
    – experienţa în activitatea de incoming;
    – numărul turiştilor străini atraşi în ultimii doi ani.

    În urma analizei aplicaţiilor depuse, au rezultat următoarele:

┌────┬─────────────┬────────┬──────────┐
│Nr. │Denumirea │Admis/ │Observaţii│
│crt.│operatorului │Respins │ │
├────┼─────────────┼────────┼──────────┤
│1. │... │Admis/ │… │
│ │ │Respins │ │
└────┴─────────────┴────────┴──────────┘


    Responsabil de stand
    .........................
          (numele şi prenumele în clar)
    Semnătura ..................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016