Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ART. 1 Prezenta procedurã instituie o schemã transparentã de ajutor de minimis, denumitã "Sprijin pentru creşterea competitivitãţii întreprinderilor mici şi mijlocii prin servicii de consultanţã", aferentã operaţiunii b) "Sprijin pentru consultanţã acordat IMM-urilor", domeniul major de intervenţie 1.3 "Dezvoltarea durabilã a antreprenoriatului", axa prioritarã 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice". ART. 2 (1) Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006. (2) Prezenta schemã nu intrã sub incidenţa obligaţiei de notificare cãtre Comisia Europeanã, în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006. ART. 3 Schema se aplicã pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare. I. Obiectivul şi scopul schemei ART. 4 Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis constã în sprijinirea dezvoltãrii durabile a întreprinderilor mici şi mijlocii, în vederea realizãrii obiectivului general al Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", şi anume creşterea productivitãţii întreprinderilor din România în conformitate cu principiile dezvoltãrii durabile şi reducerea decalajelor în comparaţie cu productivitatea medie a Uniunii Europene. ART. 5 Scopul schemei de finanţare îl constituie creşterea competitivitãţii întreprinderilor mici şi mijlocii prin achiziţionarea de servicii de consultanţã nelegate de activitatea curentã a firmei, în urmãtoarele domenii: * dezvoltarea de strategii bazate pe soluţii inovative pentru crearea de noi produse/servicii; * planuri de afaceri, studii de fezabilitate şi prefezabilitate privind implementarea de tehnologii ecoeficiente, tehnologii şi produse competitive; * management, marketing şi activitãţi de promovare; * consultanţã financiarã specificã; * inovare şi drepturi de proprietate intelectualã; * tehnologia informaţiei şi e-business; * managementul resurselor umane; * transferul afacerii. II. Baza legalã ART. 6 Prezenta schemã este elaboratã în conformitate cu: - Regulamentul CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L379/5 din 28 decembrie 2006; - Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 3.472 din 12 iulie 2007. III. Domeniul de aplicare ART. 7 Prezenta schemã de ajutor se adreseazã microîntreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii (inclusiv societãţilor cooperative), care activeazã în toate sectoarele de activitate, cu excepţia celor prezentate mai jos. ART. 8 Prezenta schemã de minimis nu se aplicã pentru: a) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectoarele pescuit şi acvaculturã, reglementate de Regulamentul CE nr. 104/2000 privind organizarea comunã a pieţelor în sectorul produselor pescãreşti şi de acvaculturã, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000; b) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în producţia primarã a produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã; c) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în procesarea şi comercializarea produselor agricole, prevãzute în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã, în urmãtoarele cazuri: - când valoarea ajutorului este stabilitã pe baza preţului sau a cantitãţii acestor produse cumpãrate de la producãtorii primari ori puse pe piaţã de operatorii economici respectivi; - când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţialã sau integralã cãtre producãtori primari; d) ajutoarele în favoarea activitãţilor de export cãtre ţãri terţe sau statele membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantitãţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export; e) ajutoarele care favorizeazã utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor importate; f) ajutoarele acordate operatorilor economici care activeazã în sectorul carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria cãrbunelui, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 205 din 02 august 2002; g) ajutoarele pentru achiziţionarea vehiculelor de transport rutier de marfã acordat operatorilor economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfã contra cost; h) ajutoarele acordate societãţilor în dificultate, aşa cum sunt acestea definite în Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate ]n Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004. IV. Definiţii ART. 9 În sensul prezentei scheme urmãtorii termeni se definesc astfel: a) întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) - sunt acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care au o cifrã de afaceri anualã netã ce nu depãşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro sau care deţin active totale ce nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro. Încadrarea în categoria IMM se va face în funcţie de cele 3 tipuri de întreprinderi: autonome, legate şi partenere, astfel cum sunt acestea definite în <>Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care a preluat prevederile Recomandãrii CE nr. 361 din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003; b) societate cooperativã (conform <>Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei) - o asociaţie autonomã de persoane fizice şi/sau juridice, dupã caz, constituitã pe baza consimţãmântului liber exprimat de acestea, în scopul promovãrii intereselor economice, sociale şi culturale ale membrilor cooperatori, fiind deţinutã în comun şi controlatã democratic de cãtre membrii sãi, în conformitate cu principiile cooperatiste; c) cheltuieli eligibile - cheltuieli aferente serviciilor de consultanţã furnizate de cãtre consultanţi externi, servicii care nu constituie o activitate permanentã sau periodicã şi nu sunt legate de cheltuielile normale de funcţionare a întreprinderii; d) societãţi în dificultate - întreprinderile definite conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004); e) administrator al schemei - Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, prin Direcţia pentru gestionarea fondurilor comunitare pentru IMM organism intermediar; f) furnizor de ajutor de stat - Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea de management a Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice". V. Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţi ART. 10 Pot beneficia de mãsurile de ajutor de minimis, prevãzute în prezenta schemã, operatorii economici care îndeplinesc urmãtoarele condiţii: - sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau mijlocii (inclusiv societãţi cooperative); - sunt întreprinderi înregistrate la registrul comerţului ca societãţi comerciale sau societãţi cooperative şi îşi desfãşoarã activitatea în România; - întreprinderea nu este în stare de insolvenţã, nu are afacerile administrate de un judecãtor-sindic, nu are nicio restricţie asupra activitãţii comerciale, nu este subiectul unor aranjamente între creditori sau nu se aflã într-o altã situaţie similarã cu cele menţionate anterior, reglementate prin lege; - la data depunerii cererii de finanţare nu înregistreazã datorii publice şi şi-au plãtit la timp taxele, obligaţiile şi alte contribuţii la bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale prevãzute de legislaţia în vigoare; - reprezentantul legal al solicitantului nu a fost supus unei condamnãri în ultimii 3 ani de cãtre nicio instanţã de judecatã, din motive profesionale sau de eticã profesionalã; - întreprinderile nu sunt societãţi în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004); - solicitantul demonstreazã cã deţine resursele financiare necesare pentru cofinanţarea proiectului; - nu au fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care au fãcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executatã şi creanţa integral recuperatã; - valoarea totalã a ajutoarelor de minimis acordate operatorului economic pe o perioadã de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), cumulatã cu valoarea alocãrii financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depãşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (100.000 euro în cazul operatorilor economici care activeazã în sectorul transporturilor); - pentru cheltuielile eligibile pentru finanţare în cadrul prezentei scheme, solicitantul nu a mai beneficiat de alocãri financiare nerambursabile provenite din surse publice; - solicitantul îndeplineşte şi alte condiţii specificate în apelul de proiecte şi în Ghidul solicitantului, fãrã a aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de stat. ART. 11 Verificarea condiţiilor de eligibilitate prevãzute mai sus se realizeazã de cãtre organismul intermediar, înainte de acordarea ajutorului. Organismul intermediar va asigura publicitatea, sub orice formã, a listei documentelor ce dovedesc îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice. VI. Criterii de eligibilitate a proiectelor ART. 12 Pentru a fi eligibil în cadrul acestei scheme un proiect trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele criterii: - sã fie în conformitate cu obiectivele specifice ale axei prioritare şi ale domeniului major de intervenţie; - sã fie implementat pe teritoriul României; - dimensiunea finanţãrii solicitate trebuie sa se încadreze în limita a maximum 70% din totalul cheltuielilor eligibile; - sã se încadreze în limitele de timp specificate în contractul de finanţare; - sã conţinã în total sau în parte activitãţile şi cheltuielile eligibile definite în Ghidul solicitantului. VII. Criterii de selecţie a proiectelor ART. 13 Evaluarea şi selecţia proiectelor se vor efectua de cãtre organismul intermediar, în conformitate cu urmãtoarele criterii: relevanţa, calitatea şi coerenţa proiectului. Acestea vor fi detaliate în Ghidul solicitantului. VIII. Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis ART. 14 (1) Mãsurile de sprijin de care vor beneficia microîntreprinderile, întreprinderile mici şi mijlocii (inclusiv societãţi cooperative) se acordã în baza unei cereri de finanţare, însoţitã de documentele solicitate în apelul de proiecte şi în Ghidul solicitantului. (2) Mãsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în alocãri financiare nerambursabile din fonduri comunitare şi naţionale. (3) Administratorul prezentei scheme de minimis va informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi la caracterul de minimis al acestuia *1).
───────────
*1) Aşa cum este prevãzut la art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis.
ART. 15
(1) În cadrul schemei pot fi finanţate exclusiv proiectele prin care se solicitã sprijin financiar pentru serviciile de consultanţã pentru IMM.
(2) În sensul prezentei scheme sunt consideraţi furnizori de servicii de consultanţã numai operatorii economici care au ca obiect de activitate înregistrat la registrul comerţului activitãţi de consultanţã
ART. 16
(1) Intensitatea maximã a ajutorului de minimis acordat în cadrul acestei scheme este de 70% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului.
(2) Valoarea maximã a ajutorului de minimis acordat pentru un proiect în cadrul prezentei scheme nu poate depãşi echivalentul în lei a 10.000 euro.
ART. 17
Beneficiarul de ajutor de minimis în cadrul acestei scheme trebuie sã facã dovada unei contribuţii de minimum 30% din cheltuielile eligibile ale proiectului, contribuţie asiguratã de solicitant fie din resurse proprii, fie prin finanţare externã (de exemplu credit bancar), într-o formã liberã de orice ajutor de stat.
ART. 18
(1) Activitãţile eligibile ce fac obiectul prezentei scheme de ajutor de minimis vor fi finanţate numai dacã au fost iniţiate dupã semnarea contractului de finanţare dintre organismul intermediar şi beneficiar.
(2) Finanţarea nerambursabilã va fi acordatã într-o singurã tranşã. Ajutorul de minimis va fi acordat dupã ce beneficiarul a depus cererea de rambursare, însoţitã de documentele justificative prevãzute în Ghidul solicitantului.
ART. 19
(1) Pentru a beneficia de finanţare nerambursabilã în cadrul acestei scheme, beneficiarul va da o declaraţie privind ajutoarele de minimis primite în acel an fiscal şi alte ajutoare de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali (fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare).
(2) Organismul intermediar va acorda un ajutor de minimis dupã ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a operatorului economic, faptul cã suma totalã a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare, nu depãşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru operatorii economici care activeazã în domeniul transporturilor), echivalent în lei.
(3) În cazul în care valoarea totalã a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadã de 3 ani consecutivi, cumulatã cu valoarea alocãrii financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depãşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru operatorii economici care activeazã în domeniul transporturilor), echivalent în lei, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depãşeşte acest plafon.
(4) Organismul intermediar va verifica dacã solicitantul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleaşi cheltuieli eligibile.
IX. Cheltuielile eligibile
ART. 20
(1) În cadrul acestei scheme se acordã finanţare nerambursabilã pentru cheltuielile cu achiziţia de servicii de consultanţã, cu condiţia ca serviciul de consultanţã respectiv sã nu se constituie într-o activitate continuã sau periodicã şi sã nu fie legat de cheltuielile curente de funcţionare a activitãţii beneficiarului.
(2) Sunt eligibile pentru finanţare cheltuielile generate de urmãtoarele activitãţi:
- elaborarea de strategii pentru soluţii inovative şi crearea de noi produse şi/sau servicii şi tehnologii;
- elaborarea planului de afaceri, studiilor de prefezabilitate şi/sau fezabilitate pentru implementarea de tehnologii ecoeficiente şi competitive, precum şi pentru crearea de produse competitive;
- elaborarea de studii şi strategii de management, marketing şi/sau analize financiare pentru implementarea unui anumit proiect;
- elaborarea de strategii de mediatizare şi planuri de promovare pentru un anumit proiect;
- elaborarea de strategii şi planuri de dezvoltare şi de stimulare a resurselor umane în vederea extinderii afacerii sau implementãrii unui anumit proiect;
- elaborarea de studii asupra protecţiei proprietãţii intelectuale într-o ţarã strãinã;
- elaborarea de studii comparative pentru utilizarea unor instrumente şi soluţii informatice ori pentru un domeniu precizat sau e-business;
- elaborarea de studii de evaluare şi diagnostic pentru transferul afacerii.
(3) Toate cheltuielile aferente serviciilor de consultanţã vor fi considerate fãrã TVA.
X. Durata de aplicare a schemei
ART. 21
Prezenta schemã se aplicã de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, pânã la data de 31 decembrie 2013, în limita bugetului alocat.
XI. Bugetul schemei
ART. 22
Bugetul total estimat al schemei pentru perioada 2008-2013 este de 65 milioane euro (echivalent în lei), din care 53,77 milioane euro reprezintã fonduri europene nerambursabile asigurate prin Fondul European de Dezvoltare Regionalã şi 11,23 milioane euro de la bugetul naţional, defalcat pe ani astfel:
- milioane euro -
────────────────────────────────────────────────────────
Total, Fonduri Fonduri
Anul din care: comunitare publice
naţionale
────────────────────────────────────────────────────────
2008 11,34 9,36 1,98
────────────────────────────────────────────────────────
2009 8,78 7,28 1,5
────────────────────────────────────────────────────────
2010 11,95 9,88 2,07
────────────────────────────────────────────────────────
2011 12,45 10,3 2,15
────────────────────────────────────────────────────────
2012 10,55 8,75 1,8
────────────────────────────────────────────────────────
2013 9,93 8,2 1,73
────────────────────────────────────────────────────────
Total 2008-2013 65 53,77 11,23
────────────────────────────────────────────────────────
ART. 23 Numãrul maxim estimat al beneficiarilor acestei scheme este de 8.000. XII. Modalitatea de derulare a schemei ART. 24 Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, în calitate de organism intermediar pentru Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", este autoritatea responsabilã de administrarea prezentei scheme, sub coordonarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, în calitate de autoritate de management şi furnizor de ajutor de minimis, urmând sã asigure derularea acesteia şi fiind rãspunzãtor pentru buna ei desfãşurare. ART. 25 Procedura de implementare şi derulare a schemei se desfãşoarã dupã cum urmeazã: a) lansarea apelului de proiecte; b) primirea şi înregistrarea cererilor de finanţare; c) verificarea administrativã (verificarea conformitãţii cererilor şi a documentelor însoţitoare) - numai proiectele care trec de aceastã etapã vor putea face obiectul etapei urmãtoare; d) verificarea eligibilitãţii beneficiarilor - numai proiectele care trec de aceastã etapã vor putea face obiectul etapei urmãtoare; e) verificarea eligibilitãţii proiectelor - numai proiectele care trec de aceastã etapã vor putea face obiectul etapei urmãtoare; f) selecţia proiectelor; g) întocmirea şi semnarea contractului de finanţare; h) depunerea cererii de rambursare, însoţitã de documentele justificative; i) acordarea finanţãrii nerambursabile se face de Unitatea de platã a Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", numai pe bazã de documente justificative şi dupã verificarea cheltuielilor; j) monitorizarea implementãrii proiectelor conform prevederilor contractuale. ART. 26 Pentru a beneficia de ajutorul acordat prin prezenta schemã, solicitantul va depune la Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, Direcţia pentru gestionarea fondurilor comunitare o cerere de finanţare, însoţitã de documentele solicitate în Ghidul solicitantului. ART. 27 (1) Cererea de finanţare va fi însoţitã de o declaraţie pe propria rãspundere prin care beneficiarul certificã faptul cã nu este îndeplinitã nicio condiţie pentru a fi considerat societate în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare cu privire la ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004). (2) Pentru a demonstra calitatea de IMM, solicitanţii trebuie sã completeze modelul declaraţiei cuprinzând informaţii cu privire la calificarea unei întreprinderi ca IMM, prevãzut în anexa nr. 1 la <>Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (3) Solicitantul va depune, de asemenea, o declaraţie pe propria rãspundere, referitoare la alte ajutoare de stat sau de minimis acordate pentru aceleaşi costuri eligibile. Administratorul schemei are obligaţia de a verifica respectarea regulii de minimis. (4) Administratorul schemei are obligaţia de a verifica îndeplinirea tuturor condiţiilor de eligibilitate, atât cele referitoare la solicitant, cât şi cele referitoare la proiectul de consultanţã finanţat. ART. 28 Detalierea modalitãţii de derulare a prezentei scheme se regãseşte în Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul www.animmc.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, www.minind.ro. ART. 29 Data de la care se pot depune cererile de finanţare şi documentele justificative la Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale va fi anunţatã înainte de lansarea apelului de proiecte, pe pagina web www.animmc.ro şi pe cea a Ministerului Economiei şi Finanţelor, www.minind.ro. XIII. Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutoarelor ART. 30 Schema de ajutor de minimis va fi publicatã integral pe site-ul http://www.animmc.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa http://www.minind.ro. ART. 31 Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitarã şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007. ART. 32 Furnizorul de ajutor de stat pãstreazã evidenţa detaliatã a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o duratã de 10 ani de la data la care ultima alocare specificã a fost acordatã în baza prezentei scheme. Aceastã evidenţã trebuie sã conţinã toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitarã în domeniul ajutorului de stat. ART. 33 (1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune mãsurile care se impun în cazul încãlcãrii condiţiilor impuse prin prezenta schemã sau prin legislaţia naţionalã ori europeanã aplicabilã la momentul respectiv. (2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevãzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat *2), toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.
──────────
*2) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
(3) În cazul în care existã îndoieli serioase cu privire la datele transmise de cãtre furnizor, Consiliul Concurenţei poate sã solicite date şi informaţii suplimentare şi, dupã caz, sã facã verificãri la faţa locului.
(4) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului, acesta va transmite valori estimative.
(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulãri, recalculãri, recuperãri, rambursãri, se raporteazã pânã la data de 31 martie a anului urmãtor anului de raportare.
(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemã în termen de 15 zile de la data adoptãrii acesteia, conform <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 .
ART. 34
Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrãtoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeanã le considerã necesare pentru evaluarea respectãrii condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.
ART. 35
Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de stat, în formatul şi în termenul solicitate de cãtre acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 31, 32, 33 şi 34.
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.