Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 2 iulie 2008 "Ocuparea temporara a fortei de munca din randul somerilor pentru dezvoltarea comunitatilor locale"
EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 591 din 6 august 2008
SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS din 2 iulie 2008
"Ocuparea temporarã a forţei de muncã din rândul şomerilor pentru dezvoltarea comunitãţilor locale"
EMITENT: AGENŢIA NAŢIONALÃ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCÃ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 591 din 6 august 2008
I. Prevederi generale
ART. 1
Prezenta procedurã instituie o schemã transparentã de ajutor de minimis, denumitã "Ocuparea temporarã a forţei de muncã din rândul şomerilor pentru dezvoltarea comunitãţilor locale".
ART. 2
(1) Sub incidenţa prezentei scheme de ajutor de minimis intrã mãsura de stimulare a ocupãrii forţei de muncã prevãzutã la <>art. 78 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor de şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, constând în subvenţionarea cheltuielilor cu forţa de muncã, efectuate în cadrul realizãrii unor programe care au ca scop ocuparea temporarã a forţei de muncã din rândul şomerilor, pentru dezvoltarea comunitãţilor locale, în condiţiile în care aceastã mãsurã de stimulare se acordã angajatorilor, inclusiv societãţilor comerciale şi regiilor autonome de interes local sau judeţean.
(2) Sub incidenţa prezentei scheme de ajutor de minimis nu intrã mãsura de stimulare a ocupãrii forţei de muncã prevãzutã la <>art. 78 din Legea nr. 76/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, constând în subvenţionarea cheltuielilor cu forţa de muncã, efectuate în cadrul realizãrii unor programe care au ca scop ocuparea temporarã a forţei de muncã din rândul şomerilor, pentru dezvoltarea comunitãţilor locale, în condiţiile în care aceastã mãsurã de stimulare se acordã autoritãţilor administraţiei publice locale în calitate de angajatori.
ART. 3
(1) Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.998/2006 privind aplicarea dispoziţiilor art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.
(2) Prezenta schemã de ajutor nu intrã sub incidenţa obligaţiei de notificare cãtre Comisia Europeanã, în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.998/2006 .
ART. 4
Schema se aplicã pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
II. Scopul schemei
ART. 5
Scopul schemei este de a stimula ocuparea temporarã a persoanelor din rândul şomerilor înregistraţi la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, indiferent dacã beneficiazã sau nu de indemnizaţie de şomaj.
III. Baza legalã
ART. 6
Prezenta schemã este elaboratã în conformitate cu:
a) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.042 din 28 decembrie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) <>Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 din 6 februarie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 174/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) Procedurile privind accesul la mãsurile pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã, modalitãţile de finanţare şi instrucţiunile de implementare a acestora, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 377/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 10 mai 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.998/2006 .
IV. Domeniul de aplicare
ART. 7
Prezenta schemã se aplicã ajutoarelor acordate beneficiarilor prevãzuţi la pct. VI, care activeazã în toate sectoarele economiei, cu excepţia:
a) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, reglementate de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000 , publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;
b) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în producţia primarã de produse agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE;
c) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în transformarea şi comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, în urmãtoarele cazuri:
- atunci când valoarea ajutorului este stabilitã pe baza preţului sau a cantitãţii produselor în cauzã achiziţionate de la producãtorii primari sau introduse pe piaţã de întreprinderile în cauzã;
- atunci când acordarea ajutorului este condiţionatã de transferarea lui parţialã sau integralã cãtre producãtorii primari;
d) ajutoarelor destinate activitãţilor legate de export cãtre ţãri terţe sau cãtre state membre, respectiv ajutoarelor legate direct de cantitãţile exportate, ajutoarelor destinate înfiinţãrii şi funcţionãrii unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) ajutoarelor subordonate folosirii mãrfurilor naţionale în locul celor importate;
f) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectorul cãrbunelui, în sensul Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002 , publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 205 din 2 august 2002;
g) ajutoarelor pentru achiziţia de vehicule de transport rutier de mãrfuri, acordate întreprinderilor care efectueazã transport rutier de mãrfuri în numele terţilor;
h) ajutoarelor acordate întreprinderilor considerate în dificultate, în conformitate cu prevederile Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea societãţilor comerciale aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.
V. Definiţii
ART. 8
În sensul prezentei scheme, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) angajator - persoana juridicã sau persoana fizicã cu sediul, respectiv domiciliul în România ori sucursala, filiala, agenţia, reprezentanţa din România a unei persoane juridice strãine cu sediul în strãinãtate, autorizatã potrivit legii, care încadreazã forţã de muncã în condiţiile legii. În sensul prezentei scheme, autoritãţile admnistraţiei publice locale nu sunt considerate angajatori;
b) autoritãţi ale administraţiei publice locale - autoritãţile administraţiei publice locale astfel cum sunt reglementate prin <>Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv: consiliile locale, comunale, orãşeneşti, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi consiliile judeţene şi, dupã caz, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale ale subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, ca autoritãţi publice deliberative, respectiv primarul sau, dupã caz, primarul general al municipiului Bucureşti, ca autoritate executivã, precum şi preşedintele consiliului judeţean;
c) societãţi comerciale şi regii autonome de interes local sau judeţean - societãţi comerciale şi regii autonome înfiinţate sau reorganizate prin hotãrâri ale autoritãţilor deliberative, definite în temeiul prevederilor <>Legii nr. 215/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) produse agricole - produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, cu excepţia produselor pescãreşti;
e) transformarea produselor agricole - o operaţiune asupra produsului agricol, în urma cãreia rezultã de asemenea un produs agricol, cu excepţia activitãţilor agricole necesare preparãrii unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare;
f) comercializarea produselor agricole - deţinerea sau expunerea în vederea vânzãrii, oferirea spre vânzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piaţã, cu excepţia primei vânzãri de cãtre un producãtor primar cãtre revânzãtori sau operatori şi a oricãrei activitãţi constând în prepararea unui produs în vederea primei vânzãri; o vânzare de cãtre un producãtor primar cãtre consumatorii finali este consideratã comercializare în cazul în care se desfãşoarã în localuri distincte, rezervate acestei activitãţi.
VI. Beneficiari ai ajutorului de minimis:
ART. 9
Beneficiari ai ajutorului de minimis sunt angajatorii, inclusiv societãţile comerciale şi regiile autonome de interes local sau judeţean care au calitatea de angajatori, care deruleazã activitãţi/lucrãri pentru dezvoltarea comunitãţilor locale şi încadreazã în muncã cu contract individual de muncã pe duratã determinatã de cel mult 12 luni şomeri înregistraţi în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã judeţene sau a muncipiului Bucureşti, indiferent dacã beneficiazã sau nu de indemnizaţie de şomaj, cu excepţia autoritãţilor administraţiei publice locale.
VII. Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţii ajutorului de minimis
ART. 10
Pot beneficia de mãsura de sprijin care intrã sub incidenţa prezentei scheme reprezentând ajutor de minimis beneficiarii prevãzuţi la art. 9 care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) solicitantul nu a beneficiat în ultimii doi ani fiscali şi în anul fiscal în curs de ajutor de minimis care, cumulat cu suma pe care o solicitã în baza prezentei scheme, sã depãşeascã 200.000 de euro. În cazul operatorilor economici din domeniul transportului rutier, cuantumul maxim al ajutorului de minimis care poate fi acordat unui astfel de operator economic pe o perioadã de 3 ani fiscali este de 100.000 de euro. Aceste plafoane se aplicã indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmãrit şi indiferent dacã ajutorul este finanţat din surse naţionale sau comunitare;
b) solicitantul nu se aflã în situaţie de insolvenţã, în procedurã de executare silitã, reorganizare judiciarã, faliment, închidere operaţionalã, dizolvare, lichidare sau administrare specialã, nu are activitãţile suspendate sau restricţii asupra acestora, activitãţile sale nu fac obiectul unui aranjament cu creditorii, nu se aflã în alte situaţii similare reglementate de lege;
c) solicitantul nu se aflã în dificultate, în sensul Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea societãţilor comerciale aflate în dificultate;
d) solicitantul nu are ca domeniu principal de activitate unul dintre sectoarele excluse, menţionate la art. 7;
e) ajutorul nu constituie un ajutor exclus, din categoria celor prevãzute la art. 7;
f) solicitantul nu a fost subiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care o asemenea decizie a fost emisã impotriva sa, aceasta a fost deja executatã, ajutorul, inclusiv dobânzile de recuperare aferente, fiind integral recuperate;
g) solicitantul presteazã lucrãri/activitãţi pentru dezvoltarea comunitãţii locale. În situaţia angajatorilor, cu excepţia unitãţilor înfiinţate în subordinea autoritãţilor administraţiei publice locale, activitãţile care au ca scop dezvoltarea comunitãţilor locale sunt desfãşurate în baza contractelor încheiate cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu respectarea reglementãrilor în vigoare privind achiziţiile publice;
h) solicitantul nu a beneficiat şi nu va beneficia pe perioada de acordare a mãsurii de sprijin de ajutoare de stat care se acordã în legãturã cu aceleaşi cheltuieli cu forţa de muncã, efectuate în cadrul unor programe care au ca scop ocuparea temporarã a forţei de muncã din rândul şomerilor, pentru dezvoltarea comunitãţilor locale;
i) solicitantul îndeplineşte şi alte condiţii reglementate prin <>Legea nr. 76/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Hotãrârea Guvernului nr. 174/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 377/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
(1) Verificarea condiţiilor prevãzute la art. 10 se realizeazã de cãtre agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, înainte de acordarea mãsurii de sprijin reprezentând ajutor de minimis.
(2) În situaţia în care condiţiile prevãzute la art. 10 nu sunt îndeplinite, mãsura de sprijin reprezentând ajutor de minimis nu se acordã.
VIII. Rezultate aşteptate
ART. 12
În perioada de aplicare a schemei se estimeazã cã vor fi acordate subvenţii în vederea ocupãrii unui numãr estimativ de 63.000 de persoane din rândul şomerilor înregistraţi la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, indiferent dacã beneficiazã sau nu de indemnizaţie de şomaj.
IX. Durata de aplicare a schemei
ART. 13
Durata schemei este de 2 ani, respectiv 2008-2009. Pentru mãsurile de sprijin contractate în aceastã perioadã se pot face plãţi, în condiţiile dispoziţiilor legale, şi dupã expirarea perioadei.
X. Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis
ART. 14
(1) Modalitatea de acordare a mãsurii de sprijin care intrã sub incidenţa prezentei scheme şi reprezintã ajutor de minimis constã în subvenţionarea din bugetul asigurãrilor pentru şomaj şi din alte surse alocate conform prevederilor legale a cheltuielilor cu forţa de muncã efectuate în cadrul unor programe care au ca scop ocuparea temporarã a forţei de muncã din rândul şomerilor, pentru dezvoltarea comunitãţilor locale.
(2) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au obligaţia de a informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului de minimis acordat în baza prezentei scheme şi la caracterul de minimis al acestuia, astfel cum prevede art. 3 din Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.998/2006 .
(3) Pentru a beneficia de mãsura de sprijin reprezentând ajutor de minimis, beneficiarul, prin reprezentantul legal, are obligaţia de a da o declaraţie pe propria rãspundere privind ajutoarele de minimis primite în anul fiscal curent şi ajutoarele de minimis primite în ultimii doi ani fiscali, fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor publice locale, fie din surse comunitare. În situaţia în care beneficiarul a primit în ultimii 3 ani fiscali ajutoare de minimis, pentru fiecare ajutor primit se vor preciza cel puţin urmãtoarele: data acordãrii ajutorului (ziua/luna/anul), forma ajutorului, actul normativ în baza cãruia ajutorul s-a acordat şi cuantumul ajutorului acordat.
(4) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti vor acorda mãsura de sprijin care intrã sub incidenţa prezentei scheme reprezentând ajutor de minimis numai dupã ce verificã, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a beneficiarului, datã prin reprezentantul legal, faptul cã valoarea totalã a alocãrii financiare care se acordã beneficiarului, împreunã cu suma totalã a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali consecutivi, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autoritãţilor locale, fie din surse comunitare, nu depãşeşte pragul de 200.000 euro, respectiv pragul de 100.000 euro pentru operatorii economici care activeazã în domeniul transporturilor.
(5) Echivalentul în euro al ajutorului de stat, potrivit <>art. 36 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este stabilit în funcţie de cursul de schimb valutar stabilit de Banca Naţionalã a României la data acordãrii.
(6) În cazul în care valoarea totalã a ajutoarelor de minimis acordate pe o perioadã de 3 ani fiscali consecutivi, inclusiv anul fiscal în curs, unui operator economic solicitant al mãsurii de sprijin, cumulatã cu valoarea totalã a alocãrii financiare care se acordã acestuia în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depãşeşte pragul de 200.000 euro, respectiv pragul de 100.000 euro pentru operatorii economici care activeazã în domeniul transporturilor, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depãşeşte acest plafon.
(7) Acordarea mãsurii de sprijin reprezentând ajutor de minimis este condiţionatã de verificarea de cãtre agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe baza declaraţiilor pe propria rãspundere ale beneficiarului, date prin reprezentantul legal, a urmãtoarelor situaţii:
a) solicitantul nu se aflã în situaţie de insolvenţã, în procedurã de executare silitã, reorganizare judiciarã, faliment, închidere operaţionalã, dizolvare, lichidare sau administrare specialã, nu are activitãţile suspendate sau restricţii asupra acestora, activitãţile sale nu fac obiectul unui aranjament cu creditorii, nu se aflã în alte situaţii similare reglementate de lege;
b) solicitantul nu se aflã în dificultate, în sensul Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea societãţilor comerciale aflate în dificultate;
c) solicitantul nu a fost subiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care o asemenea decizie a fost emisã împotriva sa, aceasta a fost deja executatã, ajutorul, inclusiv dobânzile de recuperare aferente, fiind integral recuperate;
d) solicitantul nu a beneficiat şi nu va beneficia pe perioada de acordare a mãsurii de sprijin de ajutoare de stat care se acordã în legãturã cu aceleaşi cheltuieli cu forţa de muncã, efectuate în cadrul unor programe care au ca scop ocuparea temporarã a forţei de muncã din rândul şomerilor, pentru dezvoltarea comunitãţilor locale.
ART. 15
(1) Pentru acordarea mãsurii de sprijin reprezentând ajutor de minimis, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene sau a municipiului Bucureşti vor încheia, la solicitarea autoritãţilor administraţiei publice locale, convenţii, conform modelului prevãzut în anexa nr. 14 la normele metodologice aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 174/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu angajatorii persoanelor încadrate în muncã din rândul şomerilor, pentru executarea de activitãţi în scopul dezvoltãrii comunitãţilor locale, cãrora li s-au atribuit contracte, cu respectarea reglementãrilor în vigoare privind achiziţiile publice.
(2) În situaţia în care activitãţile care au ca scop dezvoltarea comunitãţilor locale sunt prestate de unitãţile înfiinţate în subordinea autoritãţilor administraţiei publice locale, în temeiul raportului de subordonare faţã de acestea, fãrã încheierea unui contract de prestãri de servicii, convenţiile prevãzute la alin. (1) se vor încheia cu aceste unitãţi, care au calitatea de angajatori şi, totodatã, de beneficiari ai subvenţiilor.
ART. 16
(1) Angajatorii sunt obligaţi sã încheie cu persoanele încadrate în muncã din rândul şomerilor contracte individuale de muncã pe perioadã determinatã de cel mult 12 luni.
(2) Contractele individuale de muncã ale persoanelor încadrate în muncã din rândul şomerilor şi, dupã caz, contractul de achiziţie publicã, în copie, se anexeazã la convenţia prevãzutã la art. 15 alin. (1).
(3) În situaţia în care în rândul persoanelor încadrate în muncã, pentru care a fost încheiatã convenţia prevãzutã la art. 15 alin. (1), existã persoane ale cãror raporturi de muncã înceteazã, în condiţiile legii, înainte de expirarea duratei pentru care au fost încadrate în muncã, angajatorul poate încadra în muncã alte persoane din rândul şomerilor înregistraţi în evidenţele agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã, cu condiţia ca durata pentru care sunt încheiate contractele individuale de muncã ale acestora sã nu fie mai mare decât perioada cuprinsã între data încetãrii raporturilor de muncã şi data expirãrii duratei pentru care au fost încadrate în muncã persoanele ale cãror raporturi de muncã au încetat.
(4) Contractele individuale de muncã pe duratã determinatã ale persoanelor încadrate în muncã în condiţiile alin. (3), în copie, se anexeazã la actul adiţional încheiat la convenţia prevãzutã la art. 15 alin. (1).
ART. 17
(1) Subvenţiile se acordã angajatorilor pe o perioadã de cel mult 12 luni, pentru fiecare persoana încadratã cu contract individual de muncã din rândul şomerilor şi proporţional cu timpul efectiv lucrat.
(2) Cuantumul lunar maxim al subvenţiei acordate pentru fiecare persoanã încadratã cu contract individual de muncã din rândul şomerilor este cel prevãzut la <>art. 79 din Legea nr. 76/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 18
Mãsura de sprijin care intrã sub incidenţa prezentei scheme şi reprezintã ajutor de minimis se acordã cu respectarea prevederilor prezentei scheme, precum şi a dispoziţiilor şi condiţiilor prevãzute de:
a) <>Legea nr. 76/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 174/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) Procedurile privind accesul la mãsurile pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã, modalitãţile de finanţare şi instrucţiunile de implementare a acestora, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 377/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.998/2006 .
XI. Bugetul schemei
ART. 19
Bugetul estimat prevãzut a fi alocat schemei este de 169.830 lei, fonduri alocate din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, în limita plafoanelor bugetare anuale pe perioada celor 2 ani, defalcat astfel:
- anul 2008 - 61.545 lei;
- anul 2009 - 108.285 lei.
XII. Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutoarelor
ART. 20
Schema de ajutor de minimis va fi publicatã integral pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, la adresa http://www. anofm. ro
ART. 21
Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitarã şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
ART. 22
Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti implicate în acordarea ajutorului de minimis şi beneficiarii de alocãri financiare acordate potrivit schemei pãstreazã evidenţa detaliatã a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o duratã de 10 ani de la data la care ultima alocare specificã a fost acordatã în baza prezentei scheme. Aceastã evidenţã trebuie sã conţinã toate datele, informaţiile şi documentele necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia naţionalã şi legislaţia comunitarã aplicabilã în situaţia acordãrii acestui ajutor.
ART. 23
(1) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti implicate în acordarea ajutorului de minimis au obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune mãsurile care se impun în cazul încãlcãrii condiţiilor impuse prin prezenta schema sau prin legislaţia naţionalã sau comunitarã aplicabilã la momentul respectiv.
(2) Agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncã, respectiv a municipiului Bucureşti au obligaţia:
a) de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevãzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional;
b) de a transmite Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, în formatul şi periodicitatea solicitate, toate datele şi informaţiile cu privire la alocãrile financiare acordate potrivit acestei scheme, precum şi toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional, inclusiv pentru întocmirea rapoartelor şi informãrilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene.
(3) În cazul în care existã îndoieli serioase cu privire la datele transmise de cãtre agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncã, respectiv a municipiului Bucureşti, Consiliul Concurenţei poate sã solicite date şi informaţii suplimentare şi, dupã caz, sã facã verificãri la faţa locului.
(4) În cazul în care agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncã, respectiv a municipiului Bucureşti nu deţin date definitive privind valoarea ajutorului de stat, acestea vor transmite valori estimative.
(5) Erorile constatate de agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncã, respectiv a municipiului Bucureşti şi corecţiile legale, anulãrile, recalculãrile, recuperãrile, rambursãrile se raporteazã în termenul prevãzut de art. 5 alin. (2) din Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , respectiv pânã la data de 31 martie a anului urmãtor anului de raportare, astfel cum dispune art. 6 din acelaşi regulament.
(6) Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemã, în termen de 15 zile de la data adoptãrii acesteia, conform <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţa a Guvernului nr. 117/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 24
Pe baza unei cereri scrise, Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrãtoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeanã le considerã necesare pentru evaluarea respectãrii condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.
ART. 25
Beneficiarii de alocãri financiare acordate potrivit schemei au obligaţia de a pune la dispoziţia agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncã, respectiv a municipiului Bucureşti şi Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul solicitat de cãtre acestea, toate datele, informaţiile şi documentele solicitate, inclusiv cele necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare a ajutoarelor.
__________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: