Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMĂ DE AJUTOR DE STAT din 1 februarie 2019  pentru subprogramul 5.5 Programul de cercetare, dezvoltare şi inovare pentru reactori de generaţia a IV-a ALFRED    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 SCHEMĂ DE AJUTOR DE STAT din 1 februarie 2019 pentru subprogramul 5.5 Programul de cercetare, dezvoltare şi inovare pentru reactori de generaţia a IV-a ALFRED

EMITENT: Ministerul Cercetării şi Inovării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 112 din 13 februarie 2019
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 121 din 1 februarie 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 112 din 13 februarie 2019.
──────────
    CAP. I
    Domeniu de aplicabilitate
    ART. 1
    (1) Prezenta anexă instituie o schemă transparentă de ajutor de stat pentru sprijinirea activităţilor de cercetare, dezvoltare şi inovare (CDI) , denumită în continuare „Schema“.
    (2) Activităţile CDI sunt specificate în proiecte de cercetare, dezvoltare şi inovare derulate în cadrul Programului 5 - Programe-suport conduse de instituţii cu mare relevanţă ştiinţifică, cu rol de coordonare ştiinţifică în domenii de interes strategic din cadrul Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015-2020 (PNCDI III).
    (3) În baza prezentei scheme, ajutorul de stat se acordă sub formă de grant, în baza unui contract de finanţare.
    (4) Schema este exceptată de la obligaţia de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile art. 25 şi 28 din Regulamentul nr. 651/2014 al Comisiei de declarare a anumitor categorii de ajutor compatibile cu piaţa comună în aplicarea art. 107 şi 108 din tratat, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Denumirea măsurii este Schema de ajutor de stat pentru subprogramul 5.5 Programul de cercetare, dezvoltare şi inovare pentru reactori de generaţia a IV-a ALFRED.

    ART. 2
    (1) Prezenta schemă nu se aplică:
    a) ajutoarelor destinate activităţilor legate de exportul către ţări terţe sau către alte state membre, respectiv ajutoarelor legate direct de cantităţile exportate, de înfiinţarea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau de alte costuri curente legate de activitatea de export;
    b) ajutoarelor condiţionate de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate;
    c) ajutoarelor acordate în sectorul prelucrării şi comercializării produselor agricole, în următoarele cazuri:
    (i) atunci când valoarea ajutoarelor este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii unor astfel de produse achiziţionate de la producători primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile respective; sau
    (ii) atunci când ajutoarele sunt condiţionate de transferarea lor parţială sau integrală către producătorii primari.


    (2) În cazul în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea atât în sectoarele excluse menţionate mai sus, cât şi în sectoarele care intră în domeniul de aplicare a prezentei scheme de ajutor de stat, prevederile prezentei scheme se aplică ajutoarelor acordate pentru aceste ultime sectoare sau activităţi, cu condiţia ca furnizorul şi beneficiarul de ajutor de stat să se asigure, prin mijloace corespunzătoare, precum separarea activităţilor sau o distincţie între costuri, că activităţile desfăşurate în sectoarele excluse nu beneficiază de ajutoarele acordate în conformitate cu prezenta schema de ajutor de stat.

    CAP. II
    Obiective
    ART. 3
    (1) Schema sprijină îndeplinirea obiectivelor generale stipulate în Strategia naţională de cercetare, dezvoltare şi inovare pentru perioada 2014-2020 (SNCDI 2020), respectiv:
    a) creşterea competitivităţii economiei româneşti prin inovare;
    b) creşterea contribuţiei româneşti la progresul cunoaşterii;
    c) creşterea rolului ştiinţei în societate.

    (2) Schema contribuie la îndeplinirea obiectivelor specifice subprogramului 5.5 Programul de cercetare, dezvoltare şi inovare pentru reactori de generaţia a IV-a ALFRED din cadrul PNCDI III, respectiv:
    a) dezvoltarea activităţilor de cercetare-dezvoltare-inovare, în vederea întăririi competenţelor în corelare cu cerinţele viitoarei infrastructuri ALFRED;
    b) pregătirea programelor de cercetare-dezvoltare-inovare care se vor derula în cadrul viitoarei infrastructuri ALFRED;
    c) creşterea potenţialului ştiinţific şi tehnologic românesc prin infrastructuri-suport şi infrastructura ALFRED prin proiecte de dezvoltare tehnologică şi activităţi-suport derulate în parteneriat cu organizaţii-suport din România sau organizaţii internaţionale din domeniu;
    d) asigurarea cooperării între instituţiile de cercetare, învăţământ, industriale şi economice din România şi între acestea şi organisme internaţionale similare în domeniul dezvoltării tehnologiilor pentru reactoare avansate de generaţie IV şi securităţii nucleare;
    e) fundamentarea şi maturizarea proiectului pentru implementarea infrastructurii de cercetare - Demonstratorul tehnologic ALFRED.

    (3) Activităţile prevăzute a fi sprijinite prin ajutorul de stat sunt activităţi pregătitoare pentru implementarea proiectului ALFRED în România. Obiectivul final al programului de cercetare şi dezvoltare este demonstrarea şi introducerea tehnologiei reactorilor rapizi răciţi cu plumb (LFR) pe piaţa producătorilor de energie electrică sau alte aplicaţii energetice. Dezvoltarea acestei tehnologii pe termen mediu şi lung este determinată atât de considerente strategice (securitatea aprovizionării cu energie sau reducerea emisiilor de carbon), cât şi din considerente de piaţă (competitivitate).

    CAP. III
    Legislaţie
    ART. 4
    Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu:
    a) Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratat, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii Concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) Hotărârea Guvernului nr. 929/2014 privind aprobarea Strategiei naţionale de cercetare, dezvoltare şi inovare 2014-2020, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) Hotărârea Guvernului nr. 583/2015 privind aprobarea Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare, pentru perioada 2015-2020 (PNDCI III), cu modificările şi completările ulterioare.


    CAP. IV
    Administrare
    ART. 5
    În cadrul acestei scheme, Ministerul Cercetării şi Inovării este atât furnizor de ajutor de stat, cât şi administrator - prin direcţiile proprii sau prin alte organizaţii care implementează programele componente ale PNCDI III, în calitate de conducători de program.

    CAP. V
    Definiţii
    ART. 6
    În prezenta schemă, termenii au înţelesurile de mai jos:
    1. activităţi de inovare sunt activităţi desfăşurate de agenţi economici sau de organizaţii de cercetare, destinate obţinerii unor produse sau procese noi sau semnificativ îmbunătăţite (în cazul agenţilor economici, activitatea principală se încadrează în următoarele diviziuni CAEN Rev. 2: 05÷09, 10÷33, 35, 36÷39, 46, 49÷53, 58÷63, 64÷66, 71, 72, 73);
    2. administrarea schemei constă în totalitatea activităţilor specifice de coordonare (planificare, programare, finanţare), control (monitorizare, evaluare, actualizare informaţii) şi raportare privind desfăşurarea şi rezultatele schemei de ajutor de stat, precum şi introducerea în Registrul ajutoarelor de stat (RegAS) a datelor şi informaţiilor privind prezenta măsura de ajutor, a ajutoarelor acordate şi plăţilor efectuate;
    3. ajutoare/ajutor de stat este orice măsură care îndeplineşte toate criteriile prevăzute la art. 107 alin. (1) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    4. agent economic este o entitate care prestează activităţi cu caracter economic, adică activităţi care constau în oferirea de bunuri şi/sau servicii pe piaţă, indiferent de statutul său legal sau modul de finanţare;
    5. cercetare fundamentală înseamnă activitatea experimentală sau teoretică întreprinsă, în principal, pentru a dobândi cunoştinţe noi despre bazele fenomenelor şi faptelor observabile, fără a fi avută în vedere nicio aplicare sau utilizare comercială directă;
    6. cercetare industrială înseamnă cercetare sau investigaţie critică, planificată, în scopul dobândirii de cunoştinţe şi competenţe noi pentru elaborarea unor noi produse, procese sau servicii sau pentru realizarea unei îmbunătăţiri semnificative a produselor, proceselor sau serviciilor existente. Aceasta cuprinde crearea de părţi componente pentru sisteme complexe şi poate include construcţia de prototipuri în laborator sau într-un mediu cu interfeţe simulate ale sistemelor existente, precum şi de linii-pilot, atunci când acest lucru este necesar pentru cercetarea industrială şi, în special, pentru validarea tehnologiilor generice;
    7. colaborare efectivă înseamnă colaborare între cel puţin două părţi independente în vederea schimbului de cunoştinţe şi tehnologii sau în vederea atingerii unui obiectiv comun, bazată pe diviziunea muncii, în cadrul căreia părţile definesc de comun acord domeniul de aplicare a proiectului de colaborare, contribuie la punerea în aplicare a acestuia şi împart riscurile şi rezultatele. Este posibil ca una sau mai multe părţi să suporte integral costurile proiectului şi, prin urmare, celelalte părţi să nu fie expuse la riscurile financiare pe care le presupune acesta.
    Cercetarea contractuală şi furnizarea de servicii de cercetare nu sunt considerate forme de colaborare;

    8. contract de finanţare - contractul în care una dintre părţi, denumită autoritate contractantă, are dreptul şi obligaţia de a impune în mod univoc celeilalte părţi, denumită contractor, obiectivele pentru care se face finanţarea şi condiţiile în care se realizează această finanţare;
    9. costuri (cheltuieli) cu personalul înseamnă costul cercetătorilor, al tehnicienilor şi al altor membri ai personalului de sprijin în măsura în care sunt angajaţi în proiectul sau activitatea respectivă;
    10. detaşare înseamnă angajarea temporară de personal de către un beneficiar, cu drept de a reveni la angajatorul anterior;
    11. dezvoltare experimentală înseamnă dobândirea, combinarea, modelarea şi utilizarea unor cunoştinţe şi competenţe relevante existente de ordin ştiinţific, tehnologic, de afaceri şi altele, cu scopul de a dezvolta produse, procese sau servicii noi sau îmbunătăţite. Aceasta poate include, de exemplu, şi activităţi care vizează definirea, planificarea şi documentarea conceptuală a noilor produse, procese sau servicii.
    Dezvoltarea experimentală poate include crearea de prototipuri, demonstrarea, crearea de proiecte-pilot, testarea şi validarea unor produse, procese sau servicii noi sau îmbunătăţite în medii reprezentative pentru condiţiile de funcţionare reale, în cazul în care obiectivul principal este de a aduce noi îmbunătăţiri tehnice produselor, proceselor sau serviciilor care nu sunt definitivate în mod substanţial. Aceasta poate include dezvoltarea unui prototip sau pilot utilizabil comercial care este în mod obligatoriu produsul comercial final şi a cărui producţie este prea costisitoare pentru ca acesta să fie utilizat exclusiv în scopuri demonstrative şi de validare.
    Dezvoltarea experimentală nu include modificările de rutină sau periodice aduse produselor, liniilor de producţie, proceselor de fabricaţie, serviciilor existente şi altor operaţiuni în curs, chiar dacă modificările respective ar putea reprezenta ameliorări;

    12. inovare de proces înseamnă punerea în aplicare a unei metode de producţie sau de livrare noi sau îmbunătăţite semnificativ (inclusiv modificări semnificative de tehnici, echipamente sau „software“), excepţie făcând schimbările sau îmbunătăţirile minore, creşterea capacităţilor de producţie sau de prestare de servicii prin adăugarea de sisteme de fabricaţie sau logistice care sunt foarte asemănătoare cu cele utilizate deja, încetarea utilizării unui proces, simpla înlocuire sau majorare a capitalului, schimbări rezultate numai din modificarea preţurilor factorilor, personalizarea producţiei, localizarea, schimbările regulate, sezoniere şi alte schimbări ciclice şi comercializarea de produse noi sau îmbunătăţite semnificativ;
    13. intensitatea ajutorului înseamnă valoarea brută a ajutorului, exprimată ca procent din costurile eligibile, înainte de deducerea impozitelor sau a altor taxe. Costurile eligibile se susţin prin documente justificative clare, specifice şi contemporane cu faptele. Ajutorul plătit în mai multe tranşe se actualizează la valoarea lui în momentul acordării. Costurile eligibile se actualizează la valoarea pe care o au la momentul acordării ajutorului. Rata dobânzii care trebuie aplicată la actualizare este rata de actualizare aplicabilă la data acordării ajutorului. Intensitatea ajutorului se calculează pentru fiecare beneficiar;
    14. întreprindere în dificultate înseamnă o întreprindere care se află în cel puţin una din situaţiile următoare:
    a) în cazul unei societăţi comerciale cu răspundere limitată^1 (alta decât un IMM care există de cel puţin trei ani), atunci când mai mult de jumătate din capitalul său social subscris a dispărut din cauza pierderilor acumulate. Această situaţie survine atunci când deducerea pierderilor acumulate din rezerve (şi din toate celelalte elemente considerate în general ca făcând parte din fondurile proprii ale societăţii) conduce la un rezultat negativ care depăşeşte jumătate din capitalul social subscris;
    ^1 Se referă în special la tipurile de societăţi menţionate în anexa I la Directiva 2013/34/UE (1), iar „capital social“ include, dacă este cazul, orice capital suplimentar.

    b) în cazul unei societăţi comerciale în care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii^2 (alta decât un IMM care există de cel puţin trei ani), atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu aşa cum reiese din contabilitatea societăţii a dispărut din cauza pierderilor acumulate;
    ^2 Se referă în special la acele tipuri de societăţi menţionate în anexa II la Directiva 2013/34/UE.

    c) atunci când întreprinderea face obiectul unei proceduri colective de insolvenţă sau îndeplineşte criteriile prevăzute în dreptul intern pentru ca o procedură colectivă de insolvenţă să fie deschisă la cererea creditorilor săi;
    d) atunci când întreprinderea a primit ajutor pentru salvare şi nu a rambursat încă împrumutul sau nu a încetat garanţia sau a primit ajutoare pentru restructurare şi face încă obiectul unui plan de restructurare;
    e) în cazul unei întreprinderi care nu este un IMM, atunci când, în ultimii doi ani:
    (i) raportul datorii/capitaluri proprii al întreprinderii este mai mare de 7,5; şi
    (ii) capacitatea de acoperire a dobânzilor, calculată pe baza EBITDA, se situează sub valoarea 1,0.


    15. întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) sunt întreprinderile care respectă criteriile prevăzute în anexa I la Regulamentul (UE) nr. 651/2014. În schema de faţă, microîntreprinderile sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici;
    16. întreprinderi mari sunt întreprinderile care nu îndeplinesc criteriile prevăzute în anexa I la Regulamentul (UE) nr. 651/2014;
    17. produse - bunuri sau servicii destinate pieţei;
    18. organizaţie de cercetare (şi diseminare) a cunoştinţelor înseamnă o entitate (cum ar fi universităţile sau institutele de cercetare, agenţiile de transfer de tehnologie, intermediarii pentru inovare, entităţile de colaborare fizice sau virtuale orientate spre cercetare), indiferent de statutul său juridic (organizaţie de drept public sau privat) sau de modalitatea de finanţare, al cărei obiectiv principal este de a efectua în mod independent cercetare fundamentală, cercetare industrială sau dezvoltare experimentală sau de a disemina la scară largă rezultatele unor astfel de activităţi, prin predare, publicare sau transfer de cunoştinţe. În cazul în care entitatea desfăşoară şi activităţi economice, finanţarea, costurile şi veniturile activităţilor economice respective trebuie să fie contabilizate separat. Întreprinderile care pot exercita o influenţă decisivă asupra unei astfel de entităţi, de exemplu, în calitate de acţionari sau asociaţi, nu pot beneficia de acces preferenţial la rezultatele generate de aceasta;
    19. personal cu înaltă calificare înseamnă personalul având studii superioare şi cel puţin 5 ani de experienţă profesională relevantă, care poate include şi formarea în cadrul unui doctorat;
    20. servicii de consultanţă în domeniul inovării înseamnă servicii de consultanţă, asistenţă şi formare profesională în ceea ce priveşte transferul de cunoştinţe, achiziţia, protecţia şi valorificarea activelor necorporale, utilizarea standardelor şi a reglementărilor care le conţin;
    21. servicii de asistenţă în domeniul inovării înseamnă furnizarea de spaţii de lucru, bănci de date, biblioteci, cercetare de piaţă, laboratoare, etichetare de calitate, testarea şi certificarea calităţii în scopul dezvoltării de produse, procese sau servicii mai eficace;
    22. servicii de consultanţă în domeniul cooperării înseamnă consultanţă, asistenţă şi formare în vederea realizării de schimb de cunoştinţe şi experienţă şi a îmbunătăţirii cooperării;
    23. servicii de sprijin legat de cooperare înseamnă furnizarea de spaţii pentru birouri, site-uri internet, bănci de date, biblioteci, cercetări de piaţă, manuale, documente de lucru şi documente-model;
    24. studiu de fezabilitate înseamnă evaluarea şi analiza potenţialului unui proiect care urmăreşte să vină în sprijinul procesului decizional, evidenţiind în mod obiectiv şi raţional punctele forte şi punctele slabe ale acestuia, oportunităţile şi ameninţările, şi identificând resursele necesare pentru punerea în practică şi, în ultimă instanţă, perspectivele de succes ale acestuia;
    25. grant - transfer nerambursabil de resurse din bugetul de stat către un anumit beneficiar, în schimbul respectării anumitor condiţii.


    CAP. VI
    Beneficiari
    ART. 7
    (1) Beneficiarii ajutorului de stat sunt agenţii economici, entităţi legal constituite, care au cercetarea, dezvoltarea tehnologică sau inovarea în obiectul de activitate. Aceştia pot fi:
    a) de drept public:
    (i) institute sau centre de cercetare-dezvoltare organizate în cadrul societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi regiilor autonome;
    (ii) centre internaţionale de cercetare-dezvoltare înfiinţate în baza unor acorduri internaţionale;

    b) de drept privat:
    (i) unităţi de cercetare-dezvoltare organizate ca întreprinderi^3;
    ^3 Acestea pot fi întreprinderi mici, mijlocii sau mari.

    (ii) întreprinderi, precum şi structurile acestora, care realizează activităţi de cercetare-dezvoltare;
    (iii) instituţii de învăţământ superior private acreditate sau structuri ale acestora;
    (iv) organizaţii neguvernamentale care realizează activităţi de cercetare-dezvoltare.


    (2) Organizaţiile de cercetare care nu respectă, cumulat, toate condiţiile următoare, stipulate într-o declaraţie pe propria răspundere, se consideră beneficiare ale ajutorului de stat:
    a) sunt instituţii de învăţământ superior sau entităţi a căror activitate de CD^4 este principala activitate din statut sau din actul juridic de înfiinţare sau obiectul principal de activitate este diseminarea la scară largă a rezultatelor unor activităţi CD, în mod neexclusiv şi nediscriminatoriu, prin predare, publicaţii sau programe informatice gratuite;
    ^4 Cod 73 în clasa CAEN Rev. 2.

    b) în cazul în care există întreprinderi care pot exercita o influenţă decisivă asupra organizaţiei (prin acţionari sau asociaţi), acestea nu au acces preferenţial la rezultatele de cercetare generate de organizaţie, conform unei declaraţii pe propria răspundere în acest sens;
    c) activităţile de transfer de cunoştinţe au caracter non-economic, în cazul în care acestea sunt efectuate fie de organizaţia de cercetare (inclusiv departamentele sau filialele acesteia), fie în comun cu astfel de entităţi sau în numele acestora şi toate profiturile din activităţile respective sunt reinvestite în activităţile de bază non-economice ale organizaţiei de cercetare (activităţi CD independente sau în colaborare, diseminare non-exclusivă şi nediscriminatorie a rezultatelor de CD, educaţie publică). Caracterul non-economic al activităţilor de transfer de cunoştinţe nu este periclitat de contractarea prestării de servicii corespunzătoare către părţi terţe prin intermediul unor licitaţii deschise;
    d) toate activităţile non-economice, cheltuielile, veniturile şi finanţarea acestora sunt prezentate separat de activităţile economice, în bilanţ sau în balanţă cu situaţia analitică;
    e) activitatea economică este auxiliară, cu alte cuvinte corespunde unei activităţi care este absolut necesară pentru funcţionarea organizaţiei de cercetare sau care este legată intrinsec de utilizarea non-economică principală a acesteia şi care are un domeniu de aplicare limitat. Se consideră că este respectată condiţia de mai sus atunci când activităţile economice consumă exact aceleaşi tipuri de resurse (de exemplu, materiale, echipamente, forţă de muncă şi capital fix) ca şi activităţile non-economice, iar ponderea alocată în fiecare an unor astfel de activităţi economice nu depăşeşte 20% din totalul anual de resurse alocate de entitatea respectivă.

    (3) Dacă cel puţin una dintre condiţiile prevăzute la alin. (2) lit. a)-e) nu este îndeplinită, solicitatul acţionează în calitate de agent economic şi se verifică respectarea criteriilor şi condiţiilor de acordare a ajutorului de stat în conformitate cu prezenta schemă.
    (4) Entităţile care desfăşoară atât activităţi economice, cât şi activităţi non-economice (specifice organizaţiilor de cercetare), în condiţiile în care nu ţin contabilitate separată pentru cele două activităţi, sunt considerate agenţi economici, chiar dacă ajutorul este acordat pentru activitatea non-economică principală a acestora.
    (5) Numărul total estimat de beneficiari ai ajutorului de stat este de aproximativ 30, rezultând astfel aproximativ 15/an, ţinând cont de faptul că implementarea schemei de ajutor de stat se va realiza în perioada 2019-2020.
    (6) Fiecare solicitant în cadrul schemei trebuie să se înscrie, în prealabil, în Registrul naţional al potenţialilor contractori, denumit în continuare RPC. Acest registru conţine toate datele de identificare şi situaţiile economico-financiare actualizate ale fiecărui solicitant.
    (7) Sunt eligibile pentru a primi ajutor de stat numai proiectele pentru care solicitantul a depus o propunere de proiect la autoritatea care administrează schema, acceptată pentru finanţare de către furnizorul de ajutor de stat - Ministerul Cercetării şi Inovării (MCI), înainte de începerea activităţilor proiectului.

    ART. 8
    (1) Nu pot fi beneficiari în cadrul prezentei scheme de ajutor de stat:
    a) agenţii economici consideraţi „întreprinderi în dificultate“;
    b) agenţii economici care au făcut obiectul unui ordin de recuperare, în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa comună, dacă nu a fost executată şi ajutorul integral recuperat, inclusiv dobânda de recuperare aferentă.

    (2) În cazul unui proiect de colaborare în cadrul schemei, realizat în comun de către agenţi economici şi organizaţii de cercetare organizaţi în consorţiu de cercetare, agentul economic participant nu va primi ajutor de stat indirect prin organizaţia de cercetare parteneră, dacă este îndeplinită cel puţin una dintre condiţiile de mai jos:
    a) agentul economic participant suportă în totalitate costul proiectului; sau
    b) rezultatele proiectului care nu conduc la naşterea unor drepturi de proprietate intelectuală pot fi diseminate pe scară largă şi orice drept de proprietate intelectuală asupra rezultatelor cercetării care rezultă din activitatea organizaţiei de cercetare este în întregime atribuit organizaţiei în cauză^5; sau
     ^5 „În întregime atribuit“ organizaţiei de cercetare însemnând că aceasta se va bucura de toate beneficiile economice rezultate din drepturile de proprietate în cauză, cuprinzând atât dreptul de proprietate, cât şi cel de vânzare de licenţă. Aceste condiţii sunt îndeplinite şi în cazul în care organizaţia decide să încheie viitoare contracte privind aceste drepturi, inclusiv asupra licenţei, cu partenerii de colaborare.

    c) organizaţia de cercetare primeşte de la agenţii economici participanţi compensarea echivalentă la preţul pieţei aferentă drepturilor de proprietate intelectuală care rezultă din activitatea realizată de organizaţie în cadrul proiectului în cauză şi care au fost transferate agentului economic partener^6. Orice contribuţie a agentului economic partener la costurile organizaţiei de cercetare va fi dedusă din această compensare; sau
    ^6 Compensarea echivalentă calculată la preţul pieţei pentru dreptul de proprietate intelectuală se referă la compensarea tuturor beneficiilor rezultate dintrun asemenea drept. În conformitate cu principiile generale privind ajutorul de stat şi ţinând cont de dificultăţile întâmpinate în cele mai multe cazuri în stabilirea preţului pieţei, se va considera că această condiţie este îndeplinită dacă organizaţia de cercetare negociază, ca şi un vânzător, în vederea obţinerii beneficiului maxim la momentul semnării contractului.

    d) atât drepturile de proprietate intelectuală asupra rezultatelor cercetării, cât şi drepturile privind accesul la aceste rezultate sunt alocate între parteneri şi reflectă în mod corespunzător interesele, munca şi contribuţia financiară şi de altă natură a fiecăruia la proiect.

    (3) În cazul în care niciuna din condiţiile menţionate la alin. (2) nu este îndeplinită, proiectul realizat în colaborare va fi evaluat individual pentru fiecare participant la consorţiul de cercetare format.
    (4) În situaţia în care condiţiile prevăzute la alin. (2) nu sunt îndeplinite şi nici evaluarea individuală a proiectului realizat în colaborare nu conduce la concluzia că nu este implicat ajutorul de stat indirect, atunci valoarea totală a contribuţiei organizaţiei de cercetare la proiect este considerată ajutor de stat acordat agentului economic.
    (5) În situaţia prevăzută la alin. (4), ajutorul combinat rezultat din ajutorul de stat direct pentru un anumit proiect de cercetare şi, acolo unde se consideră a fi ajutor, contribuţiile organizaţiilor de cercetare la acel proiect nu poate depăşi cotele de ajutor aplicabile pentru fiecare agent economic beneficiar.

    CAP. VII
    Condiţii şi criterii de aplicabilitate
    ART. 9
    Ajutorul de stat se acordă dacă sunt îndeplinite, cumulativ, toate condiţiile şi criteriile prevăzute în prezentul act, în limita bugetului disponibil.

    ART. 10
    (1) Partea din proiectul de cercetare, dezvoltare şi inovare care beneficiază de ajutor trebuie să se încadreze complet în una sau în mai multe dintre categoriile următoare:
    a) cercetare fundamentală;
    b) cercetare industrială;
    c) dezvoltare experimentală;
    d) studii de fezabilitate;
    e) activităţi de inovare desfăşurate de IMM.

    (2) Ajutorul de stat se acordă prin decontarea cheltuielilor (costurilor) eligibile, conform tranşelor stabilite în contractul de finanţare. Totalul cheltuielilor eligibile decontate nu poate depăşi suma prevăzută în contractul de finanţare.
    (3) Ajutorul de stat se acordă fără a depăşi intensitatea ajutorului de stat aplicabil pe fiecare categorie.

    ART. 11
    (1) Fiecare solicitant în cadrul schemei trebuie să se înscrie în prealabil în RPC. Acest registru conţine toate datele de identificare şi situaţiile economico-financiare actualizate ale fiecărui solicitant, respectiv:
    a) informaţii generale;
    b) date despre bonitatea beneficiarului;
    c) resursa umană disponibilă;
    d) documente scanate după original: certificat de înregistrare, certificat constatator, act de constituire, statut, ultimul bilanţ contabil, contul de profit şi pierderi;
    e) structura acţionariatului (persoane fizice şi juridice);
    f) componenţa organului de conducere/consiliului de administraţie;
    g) declaraţia pe propria răspundere a solicitantului privind respectarea condiţiilor generale de eligibilitate în formă continuată, prevăzută în anexa la prezenta schemă.

    (2) Autoritatea care administrează schema va verifica în RPC îndeplinirea tuturor condiţii de eligibilitate a beneficiarilor, precum şi tipul de beneficiar (întreprindere mare, mijlocie sau mică).

    CAP. VIII
    Durata schemei de ajutor de stat
    ART. 12
    (1) Schema intră în vigoare de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică până la 31 decembrie 2020.
    (2) Plata ajutorului către beneficiarii schemei se poate face până la 31 decembrie 2023.

    CAP. IX
    Bugetul schemei de ajutor de stat
    ART. 13
    (1) Bugetul schemei, finanţat din fonduri publice, este de 50.000.000 lei pe perioada 2019-2020. Bugetul anual de plăţi este repartizat anual după cum urmează:

┌─────────────────────────────────────────────┐
│-lei- │
├────────────┬──────────┬──────────┬──────────┤
│Program │ │ │Total │
│PNCDI III │2019 │2020 │ajutor de │
│ │ │ │stat │
├────────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│Programul │ │ │ │
│cercetare, │ │ │ │
│dezvoltare │ │ │ │
│şi inovare │ │ │ │
│pentru │ │ │ │
│perioada │ │ │ │
│2015-2020 │Credite │Credite │ │
│(PNCDI III),│bugetare │bugetare │ │
│Subprogramul│25.000.000│25.000.000│50.000.000│
│5.5 │Credite de│Credite de│ │
│Programul de│angajament│angajament│ │
│cercetare, │25.000.000│0 │ │
│dezvoltare │ │ │ │
│şi inovare │ │ │ │
│pentru │ │ │ │
│reactori de │ │ │ │
│generaţia a │ │ │ │
│IV-a ALFRED │ │ │ │
└────────────┴──────────┴──────────┴──────────┘



    (2) Din totalul de 50.000.000 lei prevăzut la alin. (1) se vor acorda 45.000.000 lei pentru proiecte de cercetare şi dezvoltare şi 5.000.000 lei ajutoarelor pentru inovare destinate IMM-urilor.
    (3) Cuantumul ajutorului de stat pentru fiecare beneficiar în parte nu va depăşi următoarele praguri:
    a) 40 milioane EUR/întreprindere/proiect: dacă proiectul constă în principal în cercetare fundamentală, respectiv peste jumătate din costurile eligibile ale proiectului apar ca urmare a unor activităţi care intră în categoria cercetare fundamentală;
    b) 20 milioane EUR/întreprindere/proiect: dacă proiectul constă în principal în cercetare industrială, respectiv peste jumătate din costurile eligibile ale proiectului apar ca urmare a unor activităţi care intră în categoria cercetare industrială sau în ambele categorii - cercetare fundamentală şi industrială;
    c) 15 milioane EUR/întreprindere/proiect: dacă proiectul constă în principal în dezvoltare experimentală, respectiv peste jumătate din costurile eligibile ale proiectului apar ca urmare a unor activităţi care intră în categoria dezvoltare experimentală;
    d) 7,5 milioane EUR/studiu de fezabilitate, în cazul ajutoarelor pentru studii de fezabilitate pentru pregătirea activităţilor de cercetare;
    e) 5 milioane EUR/întreprindere/proiect în cazul ajutoarelor pentru inovare destinate IMM-urilor.


    CAP. X
    Eligibilitate
    ART. 14
    Sunt eligibile pentru a primi ajutor de stat numai proiectele pentru care beneficiarul a depus o cerere de ajutor la autoritatea care administrează schema, înainte de începerea activităţilor proiectului şi care îndeplinesc toate celelalte condiţii şi criterii menţionate în schemă.

    ART. 15
    Tipurile de proiectele ce vor fi finanţate în cadrul schemei sunt:

┌─────────────────────┬────────────────────────────┬─────────────┐
│Tip de proiect CDI │Descriere │Activităţi │
│ │ │eligibile │
├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────────┤
│ │ │- cercetare │
│ │ │fundamentală │
│ │ │- cercetare │
│ │ │industrială │
│Proiecte de │Dezvoltare activităţi de │- dezvoltare │
│cercetare-dezvoltare,│cercetare-dezvoltare-inovare│experimentală│
│inovare │în domeniile specifice │- studii de │
│ │ │fezabilitate │
│ │ │- activităţi │
│ │ │de inovare │
│ │ │desfăşurate │
│ │ │de IMM │
├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────────┤
│ │Formarea de competenţe │- dezvoltare │
│ │ştiinţifice şi tehnice │experimentală│
│ │necesare derulării │- studii de │
│Proiecte-suport │experimentelor şi stimularea│fezabilitate │
│pentru cercetare │formării noilor generaţii de│- activităţi │
│ │cercetători şi a echipelor │de inovare │
│ │de cercetare specializate pe│desfăşurate │
│ │domeniile şi tematicile de │de IMM │
│ │cercetare │ │
├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────────┤
│ │ │- studii de │
│ │ │fezabilitate │
│Proiecte-suport de │Pregătirea programelor de │- activităţi │
│management │experimente │şi servicii │
│ │ │în sprijinul │
│ │ │inovării │
└─────────────────────┴────────────────────────────┴─────────────┘




    CAP. XI
    Intensitatea ajutorului de stat
    ART. 16
    (1) Intensitatea maximă a ajutorului de stat pentru fiecare beneficiar nu trebuie să depăşească:
    a) 100% din costurile eligibile pentru cercetarea fundamentală;
    b) 50% din costurile eligibile pentru cercetarea industrială;
    c) 25% din costurile eligibile pentru dezvoltarea experimentală.

    (2) Pentru cercetarea industrială şi dezvoltarea experimentală se pot acorda următoarele bonusuri:
    a) de 10% pentru întreprinderile mijlocii şi de 20% pentru întreprinderile mici, până la o intensitate maximă a ajutorului de 80%;
    b) de 15%, până la o intensitate maximă a ajutorului de 80% din costurile eligibile, dacă este îndeplinită una dintre următoarele condiţii:
    (i) proiectul implică o colaborare efectivă:
    1. între întreprinderi, dintre care cel puţin una este IMM şi niciuna dintre întreprinderi nu suportă singură mai mult de 70 % din costurile eligibile; sau
    2. între o întreprindere şi una sau mai multe organizaţii de cercetare, în cazul în care aceste organizaţii suportă cel puţin 10 % din costurile eligibile şi au dreptul de a publica rezultatele cercetărilor proprii;

    (ii) rezultatele proiectului sunt difuzate pe scară largă prin conferinţe, prin publicări, prin registre cu acces liber sau prin intermediul unor programe informatice gratuite sau de tip sursă general accesibilă („open source“).



    ART. 17
    Pentru realizarea de studii de fezabilitate pregătitoare pentru activităţile de cercetare-dezvoltare, intensitatea ajutorului se poate majora cu 10% pentru întreprinderile mijlocii şi cu 20% pentru întreprinderile mici.

    ART. 18
    (1) Intensitatea ajutorului acordat pentru activităţi de inovare pentru IMM nu va depăşi, per beneficiar, 50% din costurile eligibile ale acestor activităţi.
    (2) În cazul ajutoarelor pentru serviciile de consultanţă în domeniul inovării şi pentru serviciile de sprijinire a inovării, intensitatea ajutorului poate fi majorată cu până la 100% din costurile eligibile, cu condiţia ca valoarea totală a ajutoarelor pentru serviciile de consultanţă în domeniul inovării şi serviciile de sprijinire a inovării să nu depăşească 200.000 EUR per IMM, pe durata oricărei perioade de trei ani.

    CAP. XII
    Cheltuieli (costuri) eligibile
    ART. 19
    (1) În cadrul proiectelor de cercetare fundamentală, cercetare industrială şi dezvoltare experimentală sunt eligibile următoarele tipuri de costuri:
    a) costurile cu personalul: cercetători, tehnicieni şi alţi membri ai personalului auxiliar, în măsura în care aceştia sunt angajaţi în proiect;
    b) cheltuielile de regie suplimentare şi alte costuri de exploatare, inclusiv costurile materialelor, consumabilelor şi ale altor produse similare, suportate direct ca urmare a proiectului;
    c) costurile instrumentelor şi ale echipamentelor, în măsura în care acestea sunt utilizate în cadrul proiectului şi pe durata acestei utilizări. În cazul în care aceste instrumente şi echipamente nu sunt folosite pe întreaga lor durată de viaţă în proiect, sunt considerate eligibile doar costurile de amortizare corespunzătoare duratei proiectului, calculate pe baza principiilor contabile general acceptate;
    d) costurile cu clădirile şi terenurile, în măsura utilizării acestora în cadrul proiectului şi pe durata perioadei acestei utilizări. În ceea ce priveşte clădirile, sunt considerate eligibile doar costurile de amortizare corespunzătoare duratei proiectului, calculate pe baza principiilor contabile general acceptate. În cazul terenurilor, sunt eligibile costurile transferului comercial sau costurile de capital efectiv suportate;
    e) costurile aferente cercetării contractuale, cunoştinţelor şi brevetelor cumpărate sau obţinute cu licenţă din surse externe, în condiţii de concurenţă deplină, precum şi costurile aferente serviciilor de consultanţă şi serviciilor echivalente folosite exclusiv pentru proiect.

    (2) Pentru studii de fezabilitate sunt eligibile costurile aferente acestor studii.
    (3) Pentru activităţile de inovare desfăşurate de IMM sunt eligibile următoarele costuri:
    a) costurile obţinerii, validării şi protejării brevetelor şi altor active necorporale;
    b) costurile pentru detaşarea de personal cu înaltă calificare de la o organizaţie de cercetare sau de la o întreprindere mare, care efectuează activităţi de cercetare, dezvoltare şi inovare, într-o funcţie nou-creată în cadrul întreprinderii beneficiare, fără să se înlocuiască alţi membri ai personalului;
    c) costurile pentru serviciile de consultanţă în domeniul inovării, respectiv costurile cu servicii de consultanţă, asistenţă şi formare profesională în ceea ce priveşte transferul de cunoştinţe, achiziţia, protecţia şi valorificarea activelor necorporale, utilizarea standardelor şi a reglementărilor care le conţin;
    d) costurile pentru serviciile de sprijinire a inovării, respectiv costurile cu spaţii de lucru, bănci de date, biblioteci, cercetare de piaţă, laboratoare, etichetare de calitate, testarea şi certificarea calităţii în scopul dezvoltării de produse, procese sau servicii mai eficace).


    CAP. XIII
    Cumulul
    ART. 20
    Intensităţile maxime de finanţare permise de această schemă se aplică indiferent de sursa fondurilor publice implicate: locală, regională, naţională sau europeană.

    ART. 21
    În cadrul schemei se acordă ajutor de stat doar pentru proiectele care nu sunt şi nu au fost finanţate înainte din alte fonduri publice naţionale sau europene, inclusiv din măsuri de sprijin de natura ajutorului de minimis, pentru aceleaşi costuri eligibile. Autoritatea care administrează schema verifică respectarea acestei prevederi pe baza declaraţiei pe propria răspundere a beneficiarului şi prin control în condiţiile legii. Forma standard a acestei declaraţii este prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta schemă.

    CAP. XIV
    Efectul stimulativ
    ART. 22
    Acordarea ajutorului trebuie să aibă ca rezultat intensificarea activităţilor de cercetare, dezvoltare şi inovare la nivelul beneficiarului. Efectul direct al ajutorului se va materializa în diversificarea şi creşterea importanţei, volumului de cheltuieli şi impactului activităţilor CDI, ca şi ameliorarea productivităţii la agentul economic.

    ART. 23
    (1) Ajutoarele pentru IMM-uri sunt considerate a avea un efect stimulativ în cazul în care activităţile din cadrul proiectului au început după depunerea de către beneficiar a cererii de ajutor.
    (2) Efectul stimulativ nu este perturbat dacă înainte de depunerea cererii de finanţare beneficiarul a realizat studii de fezabilitate pentru proiectul respectiv, pentru care nu solicită ajutor de stat.
    (3) Cererea de ajutor conţine cel puţin următoarele informaţii:
    a) denumirea întreprinderii şi dimensiunea acesteia;
    b) descrierea proiectului, inclusiv data începerii şi a încheierii acestuia;
    c) locul de desfăşurare a proiectului;
    d) lista costurilor proiectului;
    e) tipul de ajutor şi valoarea finanţării publice necesare pentru proiect.


    ART. 24
    În cazul întreprinderilor mari, efectul stimulativ trebuie examinat de către autoritatea care administrează schema, înaintea acordării ajutorului. În acest sens, aceasta verifică, în plus faţă de îndeplinirea condiţiei pentru IMM-uri, dacă proiectul depus şi documentele însoţitoare conţin date suficiente din care să rezulte îndeplinirea a cel puţin unuia dintre următoarele criterii:
    a) o creştere substanţială a domeniului de aplicare a proiectului sau a activităţii, ca urmare a ajutorului; sau
    b) o creştere substanţială a valorii totale a cheltuielilor suportate de beneficiar pentru proiect sau activitate, ca urmare a ajutorului; sau
    c) o creştere substanţială a ritmului de finalizare a proiectului sau activităţii în cauză.


    ART. 25
    (1) Pentru a beneficia de prevederile prezentei scheme de ajutor, întreprinderile trebuie să înainteze o cerere de finanţare administratorului schemei de ajutor.
    (2) Administratorul schemei verifică respectarea de către întreprinderile solicitante a tuturor criteriilor menţionate în schemă, inclusiv:
    a) creşterea netă a activităţii de cercetare-dezvoltare-inovare la agenţii economici;
    b) contribuţia măsurii la dezvoltarea globală a sectorului în cauză, privind nivelul cercetării-dezvoltării-inovării;
    c) contribuţia măsurii la îmbunătăţirea situaţiei comunitare, privind cercetarea-dezvoltarea-inovarea în contextul internaţional.

    (3) Dacă în urma evaluării rezultă că întreprinderea solicitantă îndeplineşte toate condiţiile din schemă, administratorul schemei de ajutor încheie un contract de finanţare cu respectiva întreprindere.
    (4) În cazul în care în urma evaluării se constată că întreprinderea solicitantă nu îndeplineşte toate condiţiile din schemă, administratorul schemei de ajutor declară proiectul neeligibil pentru finanţarea în cadrul acestei scheme de ajutor de stat.

    CAP. XV
    Monitorizare şi raportare
    ART. 26
    (1) Furnizorul de ajutor de stat va transmite Consiliului Concurenţei o fişă de informaţii referitoare la prezenta schemă de ajutor de stat, în forma prevăzută în anexa II la Regulamentul nr. 651/2014, în vederea transmiterii către Comisia Europeană în termen de 20 de zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei scheme. Aceste informaţii vor fi publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe site-ul Comisiei.
    (2) Anexa II la Regulamentul nr. 651/2014 este reprodusă în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta schemă.

    ART. 27
    În vederea asigurării transparenţei şi a unui control eficient al ajutoarelor de stat, furnizorul de ajutor de stat şi autoritatea care administrează schema vor aplica prevederile art. 25 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi vor transmite Consiliului Concurenţei rapoarte anuale privind schema de ajutor de stat instituită de prezenta decizie, în vederea transmiterii acestora Comisiei Europene, conform cu Regulamentul CE nr. 659/1999 şi cu Regulamentul CE nr. 794/2004.

    ART. 28
    (1) Schema de ajutor de stat va fi publicată integral pe pagina („site“-ul) furnizorului de ajutor de stat la adresa http://www.research.gov.ro şi pe pagina autorităţii care administrează schema de ajutor şi nu se va implementa înainte de publicare. Informaţiile se publică sub formă de foaie de calcul cu date, care permite căutarea, extragerea şi publicarea cu uşurinţă a datelor pe internet, de exemplu în format CSV sau XML. Accesul la pagina de internet este permis oricărei părţi interesate, fără restricţii. Pentru accesarea paginii de internet nu este necesară înregistrarea prealabilă a utilizatorului.
    (2) Pentru ajutoarele individuale care depăşesc 500.000 euro se publică pe pagina autorităţii care administrează Schema de ajutor de stat următoarele informaţii:
    a) numele beneficiarului;
    b) identificatorul beneficiarului;
    c) tipul beneficiarului (organizaţie de cercetare, agent economic IMM/mare) la data acordării ajutorului;
    d) regiunea în care este situat beneficiarul, la nivelul NUTS II;
    e) sectorul de activitate la nivelul grupei CAEN (2);
    f) elementul de ajutor, exprimat ca valoare întreagă în monedă naţională;
    g) instrumentul de ajutor (subvenţie);
    h) data acordării ajutorului;
    i) obiectivul ajutorului;
    j) autoritatea care furnizează ajutorul de stat;
    k) autoritatea care administrează schema de ajutor de stat;
    l) referinţa măsurii de ajutor.


    ART. 29
    Furnizorul de ajutor de stat şi autoritatea care administrează schema vor păstra evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat, inclusiv informaţii privind tipul de beneficiar, efectul stimulativ, costurile eligibile şi intensitatea ajutorului.

    ART. 30
    (1) Furnizorul de ajutor de stat are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun.
    (2) Furnizorul de ajutor de stat are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.

    ART. 31
    Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin Consiliul Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de stat.

    ART. 32
    Autoritatea care administrează schema are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de stat, în formatul şi în termenul solicitate de către acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului, conform prezentului capitol.

    ART. 33
    (1) Administratorul schemei de ajutor de stat va încărca în Registrul electronic al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) datele şi informaţiile referitoare la prezenta schemă de ajutor într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia, conform prevederilor art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016.
    (2) Contractele de finanţare, actele de acordare a ajutoarelor, plăţile, obligaţiile de recuperare a ajutoarelor şi rambursarea efectivă a respectivelor obligaţii, aferente acestei măsuri, se vor încărca în RegAS în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la data semnării contractului/actului sau a publicării acestora în Monitorul Oficial al României, Partea I, după caz, respectiv de la data instituirii plăţilor, a obligaţiilor de recuperare sau a rambursării efective a respectivelor obligaţii.

    ANEXA 1

    la schemă





┌──────────────────────────────────────┐
│Nr. de înregistrare solicitant Data de│
│înregistrare │
└──────────────────────────────────────┘


    DECLARAŢIE
    Subsemnatul, ............................., cetăţean ................., născut la data de ........................., în localitatea .................., domiciliat în ................., str. ................ nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ......................., posesor al .........., seria ........... nr. ......, eliberat de ............................. la data de ......................, cu valabilitate până la data de ......, cod numeric personal ..............................., reprezentant legal al .....(denumirea completă şi prescurtată a unităţii)......., cu sediul în ......................., cod poştal ........, str. ...................... nr. ....., judeţul (sectorul) ………............., tel. ..............., fax .............., e-mail ..............................., înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul .................. cu nr. ....., cod fiscal ................., cod IBAN nr. ..........., deschis la Trezoreria (Banca) ..............................., cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că proiectul cu titlul ....................care urmează a fi implementat conform Acordului de parteneriat nr. ....... din data de ........ nu este şi nu a fost finanţat înainte din alte fonduri publice naţionale sau europene, inclusiv din măsuri de sprijin de natura ajutorului de minimis, pentru aceleaşi costuri eligibile.
    Dau prezenta declaraţie, fiindu-mi necesară la .................... pentru ....................... .
    Declarant,
    .................................
    (nume, prenume)

    ANEXA 2

    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016