Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SCHEMĂ DE AJUTOR DE MINIMIS din 26 octombrie 2022  privind susţinerea operatorilor din turism pentru dezvoltarea activităţii de incoming    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 SCHEMĂ DE AJUTOR DE MINIMIS din 26 octombrie 2022 privind susţinerea operatorilor din turism pentru dezvoltarea activităţii de incoming

EMITENT: Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1080 din 9 noiembrie 2022
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 1.759 din 26 octombrie 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1080 din 9 noiembrie 2022.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis denumită „Susţinerea operatorilor din turism pentru dezvoltarea turismului de incoming în România“ (schema).

    ART. 2
    Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis.

    ART. 3
    (1) Prezenta schemă de ajutor de minimis nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013.
    (2) Prezenta schemă se aplică pe întreg teritoriul României.

    CAP. II
    Baza legală
    ART. 4
    Baza legală în temeiul căreia se instituie prezenta schemă o constituie următoarele:
    a) pct. II lit. m) din anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2002 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis.


    CAP. III
    Scopul şi obiectivul schemei de minimis
    ART. 5
    (1) Obiectivul prezentei scheme este de a promova România ca destinaţie turistică internaţională şi de a ajuta întreprinderile aflate în dificultate prin creşterea numărului de turişti străini ce ne vizitează ţara;
    (2) Scopul prezentei scheme este de a susţine întreprinderile din turism, prin acordarea de ajutoare de minimis pentru acoperirea parţială a cheltuielilor efectuate cu organizarea de pachete de servicii turistice pentru turiştii străini.

    CAP. IV
    Necesitatea implementării schemei
    ART. 6
    Implementarea schemei este necesară în vederea susţinerii acţiunilor întreprinderilor din turism pentru creşterea şi dezvoltarea turismului de incoming în România.

    CAP. V
    Definiţii
    ART. 7
    (1) În scopul prezentei scheme se aplică următoarele definiţii:
    a) furnizor de ajutor de minimis - Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, denumit în continuare MAT;
    b) administrator al schemei de ajutor de minimis - Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului;
    c) întreprindere - orice entitate care desfăşoară o activitate economică, indiferent de statutul juridic, de modul de finanţare sau de existenţa unui scop lucrativ al acesteia (agenţia de turism organizatoare, licenţiată conform prevederilor legale în vigoare);
    d) activitate economică - orice activitate care constă în furnizarea de bunuri, prestarea de servicii şi execuţia de lucrări pe o piaţă;
    e) ajutor de stat - orice măsură de sprijin care îndeplineşte toate criteriile prevăzute la art. 107 alin. (1) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    f) data acordării ajutorului - data la care se semnează Decizia privind acceptarea la decontare [prevăzută la art. 13 alin. (4)] de către furnizor şi beneficiarii finali;
    g) turismul - ramură a economiei naţionale, cu funcţii complexe, ce reuneşte un ansamblu de bunuri şi servicii oferite spre consum persoanelor care călătoresc în afara mediului lor obişnuit pe o perioadă mai mică de un an şi al căror motiv principal este altul decât exercitarea unei activităţi remunerate în interiorul locului vizitat;
    h) turismul de incoming - ramură a turismului naţional care se ocupă de aducerea turiştilor străini în ţară prin organizarea şi vânzarea de pachete turistice în România pentru turiştii străini;
    i) domeniu de activitate - activitatea desfăşurată de beneficiar, corespunzător clasificaţiei activităţilor din economia naţională (codului CAEN); relevantă pentru scopurile schemei este activitatea pentru care se acordă finanţarea;
    j) întreprindere unică - toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre relaţiile următoare:
    (i) o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi;
    (ii) o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;
    (iii) o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
    (iv) o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective.


    (2) Întreprinderile care întreţin cu una sau mai multe întreprinderi relaţiile la care se face referire la alin. (1) lit. j) pct. (i)-(iv) sunt considerate întreprinderi unice.

    CAP. VI
    Domeniul de aplicare
    ART. 8
    Prezenta schemă se aplică ajutoarelor acordate întreprinderilor organizatoare de activităţi de incoming, licenţiate conform Hotărârii Guvernului nr. 1.267/2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licenţelor şi brevetelor de turism, cu modificările şi completările ulterioare.

    CAP. VII
    Beneficiari ai ajutorului de minimis
    ART. 9
    Pot beneficia de măsurile de ajutor de minimis prevăzute în prezenta schemă întreprinderile care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii de eligibilitate:
    a) sunt înregistrate conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) sunt licenţiate ca agenţie de turism organizatoare;
    c) au capital social integral privat;
    d) persoanele care au calitatea de asociaţi/acţionari sau administratori în mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentei scheme decât cu o singură societate (declaraţie pe propria răspundere);
    e) sunt înregistrate la oficiul registrului comerţului, au sediul social/punct de lucru şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;
    f) nu au datorii la bugetul general consolidat, nici pentru sediul social, nici pentru toate punctele de lucru, la momentul verificării administrative şi de eligibilitate; solicitanţii care au datorii eşalonate nu sunt eligibili pentru a accesa schema (declaraţie pe propria răspundere);
    g) nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operaţională, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii (declaraţie pe propria răspundere);
    h) nu au fost subiectul unei decizii emise de către Comisia Europeană, alt furnizor de ajutor de stat, Consiliul Concurenţei sau instanţă, de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată, cu penalităţi aferente (declaraţie pe propria răspundere);
    i) au avut activitate de incoming în anul calendaristic anterior mai mare de 200 de turişti străini.


    ART. 10
    Numărul maxim al întreprinderilor care beneficiază de sprijin prin prezenta schemă se estimează la 1.200 (agenţii de turism organizatoare care pot derula turism de incoming).

    CAP. VIII
    Procedura de acordare a ajutoarelor de minimis
    ART. 11
    (1) Ajutoarele acordate în cadrul prezentei scheme de minimis constau în sprijin financiar de la bugetul de stat, astfel:
    a) 40 euro pentru fiecare turist străin care a achiziţionat şi plătit, anterior depunerii, printr-o agenţie organizatoare de turism de incoming în România, direct sau printr-un partener extern, un sejur turistic sau circuit de cel puţin 4 nopţi de cazare în România;
    b) suplimentar, 2 euro pentru fiecare noapte petrecută în plus, peste cele 4 nopţi prevăzute la lit. a), în cadrul aceluiaşi sejur sau circuit turistic.

    (2) Întreprinderile beneficiare vor depune documentele prevăzute la alin. (4) după cum urmează:
    a) pentru cei cu activitate în anul 2022, trimestrial după cum urmează: pentru trimestrul III, până la data de 1 noiembrie 2022, iar pentru trimestrul IV, până la data de 1 februarie 2023, după ce se va verifica activitatea de incoming prevăzută la art. 9 lit. i) pe care întreprinderea demonstrează că a avut-o în anul 2021;
    b) pentru cei cu activitate în anul 2023, trimestrial după cum urmează: pentru trimestrul I, până la data de 1 mai 2023, iar pentru trimestrul II, până la data de 1 august 2023, pentru trimestrul III, până la data de 1 noiembrie 2023, pentru trimestrul IV, până la data de 1 februarie 2024, după ce se va verifica activitatea de incoming prevăzută la art. 9 lit. i) pe care întreprinderea demonstrează că a avut-o în anul 2022.

    (3) În situaţiile prevăzute la alin. (2) se vor lua în considerare doar turiştii ale căror sejururi sau circuite sunt finalizate în cursul fiecărui trimestru.
    (4) Documentele necesare înscrierii în Programul de accesare a schemei, denumit în continuare Program, sunt:
    a) cerere de înscriere (anexa nr. 1);
    b) declaraţie pe propria răspundere (anexa nr. 2);
    c) decont privind acordarea ajutorului de minimis (anexa nr. 3);
    d) contractul cu partenerul extern din care să reiasă numărul de turişti străini (inclusiv traducerea lui asumată prin semnătură, nume şi prenume în clar);
    e) contractele cu turiştii străini, dacă sunt contractaţi în mod direct (inclusiv traducerea lor asumată prin semnătură, nume şi prenume în clar);
    f) voucherul eliberat de către agenţie, semnat şi ştampilat de către unitatea de cazare;
    g) dovada prestării serviciilor de cazare de către cel care lea prestat efectiv (structura de cazare) şi numărul exact de turişti (rooming list semnat şi ştampilat de prestator).

    (5) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) se vor deconta întreprinderilor beneficiare, pe baza documentelor justificative prevăzute la alin. (4), în termen de 30 de zile lucrătoare de la depunerea lor.

    ART. 12
    (1) Înscrierea în Program, crearea profilului, userului, parolei şi completarea electronică a documentelor se vor face prin intermediul unei aplicaţii informatice.
    (2) Aplicanţii au obligaţia de a urmări permanent contul creat la înscriere în aplicaţia informatică, adresa de e-mail folosită la înscriere, precum şi informaţiile referitoare la măsura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toată perioada de implementare (înscriere, verificare, clarificări, depunere documente decont, încărcare documente cheltuieli, efectuare plăţi, monitorizare, raportare).
    (3) Toată corespondenţa şi transmiterea de anunţuri/ clarificări/notificări oficiale ce ţin de implementarea schemei vor avea loc electronic prin intermediul aplicaţiei informatice de înscriere şi gestiune a schemei de ajutor, drept care aplicanţii au obligaţia de a verifica permanent contul din aplicaţia informatică pentru a se asigura de respectarea termenelor procedurale de răspuns.

    ART. 13
    (1) În scopul verificării solicitărilor şi implementării Programului, în cadrul MAT se va constitui Unitatea de implementare a programului, denumită în continuare UIP, ale cărei număr de persoane, atribuţii şi responsabilităţi vor fi stabilite prin decizie a ordonatorului principal de credite.
    (2) Verificarea veridicităţii informaţiilor înscrise în etapa de înscriere, a completării tuturor câmpurilor şi a declaraţiilor asumate de aplicant se realizează de către UIP şi conduce la admiterea cererii de decont sau la respingerea acesteia.
    (3) Verificarea dosarului de decont se va face în ordinea numărului RUE, pe criteriul primul venit, primul servit, în baza documentaţiei de decont şi în limita bugetului aprobat.
    (4) În cazul admiterii solicitării aferente dosarului de decont se va emite decizia privind acceptarea la decontare, care se transmite automat de către aplicaţie în contul aplicantului. Aplicanţii au obligaţia de a urmări permanent contul din aplicaţie şi informaţiile referitoare la schemă postate pe site-ul ministerului pentru a se asigura de respectarea termenelor procedurale.
    (5) În cazul în care acestea sunt necesare se pot solicita clarificări, aplicantului fiindu-i transmisă o solicitare de clarificare în contul din aplicaţia electronică. Răspunsurile la clarificări se încarcă în aplicaţie în 5 zile de la transmitere. Netransmiterea în termen a clarificărilor solicitate conduce la respingerea solicitării de decont.
    (6) În cazul în care în urma analizei dosarului de decont se constată neconcordanţe cu prevederile procedurale sau legale sau faptul că informaţiile declarate de solicitant în formularul online nu sunt complete/corecte/reale/coerente, solicitantul va primi o decizie privind respingerea la decontare (anexa nr. 5).
    (7) În conformitate cu dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia în care solicitantul se consideră vătămat într-un drept al său sau într-un interes legitim, acesta poate transmite prin intermediul aplicaţiei o contestaţie, în termen de 5 zile calendaristice de la data transmiterii actului administrativ pentru neîndeplinirea condiţiilor din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii, veridicităţii şi conformităţii celor înscrise în formularul de înscriere online cu documentele justificative depuse.
    (8) Contestaţia va cuprinde:
    a) datele de identificare ale solicitantului;
    b) obiectul contestaţiei;
    c) motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază contestaţia;
    d) dovezile pe care se întemeiază;
    e) semnătura reprezentantului legal.

    (9) Contestaţia se poate formula în orice etapă de implementare (verificare, depunere decont, certificare cheltuieli, efectuare plăţi).
    (10) Pentru soluţionarea contestaţiilor se va constitui o comisie de contestaţie din cadrul MAT, formată din membrii care nu au participat la procesul de verificare pentru care s-a depus contestaţie.
    (11) Termenul de soluţionare este de 7 zile lucrătoare de la data primirii contestaţiei. Comunicarea soluţionării contestaţiei se va face prin intermediul aplicaţiei informatice.
    (12) Pentru aplicanţii acceptaţi în urma verificărilor administrative şi de eligibilitate în limita bugetului alocat măsurii, aplicaţia informatică va genera o decizie privind acceptarea la decontare (anexa nr. 4) care se va regăsi în contul din aplicaţia electronică.
    (13) Aplicanţii vor accesa aplicaţia şi vor semna cu semnătură electronică (creată în aplicaţie) decizia privind acceptarea la decontare în maximum 2 zile de la data primirii acesteia.
    (14) MAT va transfera în contul de trezorerie sumele acceptate la plată în termen de 30 de zile.

    ART. 14
    (1) Unitatea de implementare a programului va verifica eligibilitatea întreprinderilor, inclusiv din punctul de vedere al reglementărilor de ajutor de stat, va verifica respectarea regulii de cumul (inclusiv în baza declaraţiei pe propria răspundere din anexa nr. 2).
    (2) Unitatea de implementare a programului va respecta principiile nediscriminării, tratamentului egal, transparenţei, proporţionalităţii şi eficienţei utilizării fondurilor.

    CAP. IX
    Regula cumulului ajutoarelor de minimis
    ART. 15
    (1) Valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice [definită la art. 7 alin. (1) lit. j] nu poate depăşi suma de 200.000 EUR pe durata a trei exerciţii financiare (trei ani fiscali consecutivi, calculaţi ca doi ani fiscali încheiaţi anterior şi anul în curs). Acestea pot fi cumulate cu ajutoare de minimis acordate în conformitate cu alte regulamente de minimis în limita plafonului menţionat. Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri naţionale sau din fonduri europene.
    (2) În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte plafoanele de minimis menţionate la alin. (1), operatorul economic solicitant poate beneficia de prevederile schemei doar dacă întreprinderea alege între reducerea valorii ajutorului solicitat astfel încât să se încadreze în plafon şi rambursarea totală sau parţială a ajutorului anterior obţinut, pentru a fi respectat plafonul de minimis.
    (3) În cazul fuziunilor sau al achiziţiilor, atunci când se stabileşte dacă un nou ajutor de minimis acordat unui operator economic care face achiziţia depăşeşte plafonul relevant se iau în considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor operatorilor economici care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal înainte de fuziune sau achiziţie rămân legal acordate.
    (4) Ajutoarele de minimis se cumulează cu ajutoarele de stat acordate pentru aceleaşi costuri eligibile, cu condiţia ca un astfel de cumul să nu conducă la depăşirea intensităţii sau a valorii maxime relevante a ajutorului, stabilită pentru condiţiile specifice ale fiecărui caz de un regulament sau de o decizie de exceptare pe categorii adoptată de Comisia Europeană. Dacă prin cumul s-ar ajunge la depăşirea respectivei intensităţi sau valorii maxime, ajutorul de minimis nu poate fi acordat. Ajutoarele de minimis care nu se acordă pentru sau nu sunt legate de costuri eligibile specifice pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat acordate în temeiul unui regulament de exceptare pe categorii sau al unei decizii adoptate de Comisie.
    (5) În cazul în care o întreprindere se împarte în două sau mai multe întreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate înainte de separare se alocă întreprinderii care a beneficiat de acestea, şi anume, în principiu, întreprinderii care preia activităţile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. În cazul în care o astfel de alocare nu este posibilă, ajutoarele de minimis se alocă proporţional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor întreprinderi la data la care separarea produce efecte.
    (6) Ajutoarele de minimis pot fi cumulate cu ajutoare de minimis acordate în conformitate cu alte regulamente de minimis în limita plafonului de 200.000 euro echivalent în lei.

    CAP. X
    Durata schemei
    ART. 16
    (1) Prezenta schemă de minimis se aplică de la data intrării în vigoare până la 31 decembrie 2023, în conformitate cu durata de valabilitate a Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013, cu posibilitatea efectuării plăţilor până la data de 30 iunie 2024.
    (2) Valabilitatea schemei de minimis se va putea prelungi şi după 31 decembrie 2023, cu condiţia prelungirii Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 şi cu punerea în concordanţă a prevederilor schemei. Prelungirea perioadei de valabilitate a schemei de minimis se va realiza cu avizul Consiliului Concurenţei.

    CAP. XI
    Bugetul schemei
    ART. 17
    (1) Valoarea totală estimată ce poate fi acordată în cadrul schemei de ajutor de minimis, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 9.000.000 lei, din bugetul alocat PPE, în limita creditelor bugetare şi de angajament aprobate anual prin legea bugetului de stat.
    (2) Pentru conversia în euro se va folosi cursul Băncii Naţionale a României la momentul emiterii deciziei de acceptare la plată.

    CAP. XII
    Monitorizarea şi controlul beneficiarilor schemei
    ART. 18
    (1) Monitorizarea şi controlul beneficiarilor Programului se va face de către UIP din cadrul MAT, începând cu data plăţii, pe întreaga perioadă de valabilitate a schemei.
    (2) În situaţia în care, pe perioada contractuală, beneficiarul ajunge în situaţia de închidere operaţională, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare sau insolvenţă, se va proceda la recuperarea ajutorului acordat prin Program.
    (3) Nerespectarea de către beneficiar a prevederilor schemei conduce la recuperarea ajutorului acordat.
    (4) Identificarea de către alte instituţii abilitate sau de către organele de urmărire penală, oricând pe perioada contractuală, a unor fapte incriminate de Codul penal sau de alte legi speciale săvârşite de societăţi, reprezentanţi legali, acţionari/asociaţi/ administratori în legătură cu obţinerea sau utilizarea frauduloasă a fondurilor europene şi/sau publice conduce la recuperarea ajutorului acordat, împreună cu dobânzile aferente.
    (5) UIP va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, care trebuie să conţină informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea tuturor condiţiilor impuse prin prezentul ordin, cum sunt: datele de identificare ale beneficiarului, durata (anul de raportare), valoarea cumulată a ajutoarelor de minimis acordată de MAT în anii fiscali anteriori, valoarea estimativă (ex ante), valoarea exactă a ajutorului de minimis (la momentul efectuării decontului final al cheltuielilor aferente acţiunii, valoare ce va fi raportată Consiliului Concurenţei) şi sursa de finanţare. Această evidenţă se păstrează timp de 10 ani fiscali de la data acordării ultimului ajutor în cadrul schemei.

    ART. 19
    (1) Întreprinderile beneficiare de ajutor de minimis în cadrul prezentei scheme au obligaţia păstrării unei evidenţe a informaţiilor despre ajutoarele primite pentru o perioadă de minimum 10 ani de la data la care a fost acordată ultima alocare specifică.
    (2) Întreprinderile care beneficiază de ajutoare de minimis în cadrul prezentei scheme au obligaţia de a răspunde, în termenul stabilit de Consiliul Concurenţei, la orice solicitare de informaţii privind ajutoarele de minimis primite.

    ART. 20
    (1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul nerespectării condiţiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislaţia naţională ori europeană aplicabilă la momentul respectiv.
    (2) În aplicarea prevederilor alin. (1), MAT va emite ordine prin care va dispune stoparea sau recuperarea ajutoarelor de minimis acordate, care, potrivit legii, vor avea caracter de titlu executoriu. MAT va informa în scris Consiliul Concurenţei cu privire la ordinele proprii adoptate privind recuperarea ajutoarelor de minimis, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la adoptare.
    (3) MAT, prin UIP, va pune la dispoziţia Consiliului Concurenţei, la termenul şi în formatul solicitate de acesta, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel naţional, inclusiv pentru întocmirea inventarului ajutoarelor de minimis şi a rapoartelor şi informărilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene.
    (4) MAT va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Beneficiarul are obligaţia de a pune la dispoziţia MAT, în formatul şi în termenul solicitate de către acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce revin ca responsabilitate acestora.
    (6) MAT va furniza date şi informaţii suplimentare Consiliului Concurenţei, atunci când din informaţiile deţinute de acesta rezultă că nu au fost respectate condiţiile de acordare a ajutoarelor de minimis.
    (7) Deciziile adoptate în condiţiile prevăzute anterior se transmit de MAT, împreună cu confirmarea de primire a acestora de către beneficiari, în cel mult 20 de zile lucrătoare de la data adoptării, în vederea recuperării ajutoarelor de minimis organelor fiscale din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea aplicării prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, iar sumele astfel realizate se virează la bugetul de stat.
    (8) Pentru a crea posibilitatea verificării ex ante a eligibilităţii potenţialilor beneficiari ai măsurilor de ajutor, în conformitate cu prevederile art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016, MAT, în calitate de furnizor al măsurii de minimis, are obligaţia încărcării în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) a prezentei scheme, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia. Contractele, plăţile, obligaţiile de recuperare a ajutoarelor şi rambursarea efectivă a respectivelor obligaţii, aferente acestei măsuri, se vor încărca în RegAS în termen de 7 zile lucrătoare de la data semnării contractului/actului de finanţare, respectiv de la data instituirii plăţilor, a obligaţiilor de recuperare a ajutoarelor sau a rambursării efective a respectivelor obligaţii.

    CAP. XIII
    Raportarea ajutoarelor de minimis acordate în cadrul schemei
    ART. 21
    Pentru implementarea schemei de minimis, MAT, prin UIP, are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat şi de minimis, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 441/2022.

    ART. 22
    Raportările se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătură de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire.

    ART. 23
    După raportarea la Consiliul Concurenţei, MAT, prin UIP, va publica pe website-ul ministerului valorile finale ale ajutoarelor de minimis acordate operatorilor economici din turism pentru dezvoltarea activităţii de incoming.

    ART. 24
    Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau că există neconcordanţe faţă de cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei. Răspunderea pentru corectitudinea şi completitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine MAT.

    CAP. XIV
    Recuperarea ajutorului de minimis
    ART. 25
    Recuperarea ajutorului de minimis se realizează de către MAT, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 26
    Ajutorul de minimis care trebuie recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii până la data recuperării sau a rambursării integrale. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 83 din 27 martie 1999, cu modificările ulterioare.

    CAP. XV
    Dispoziţii finale
    ART. 27
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta schemă.

    ANEXA 1

    la schemă
    CERERE DE ÎNSCRIERE
    Subsemnatul(a), ................., identificat(ă) cu cartea de identitate seria ............ numărul ..............., eliberată la data de ......................, de către ........................, având calitatea de reprezentant legal/împuternicit al ....... (numele societăţii comerciale).........., CUI ..........................., nr. de ordine în registrul comerţului ................., cu e-mail ......................, solicit înscrierea în program în scopul decontării sumelor aferente sejururilor/circuitelor finalizate în anul/trimestrul ....................... .
    Numele şi prenumele reprezentantului legal/împuternicitului operatorului economic
    Semnătura ....................................
    Data prezentării cererii de înscriere ...................................

    ANEXA 2

    la schemă
    DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    a beneficiarului ajutorului de minimis
    Subsemnatul(a), ........................., identificat(ă) cu cartea de identitate seria ............. numărul ..........., eliberată la data de ........................., de către ....................., având calitatea de reprezentant legal/împuternicit al operatorului economic ..............................., am solicitat înscrierea în program în scopul decontării sumelor aferente sejururilor/circuitelor finalizate în anul/trimestrul ........., şi declar pe propria răspundere, în calitate de beneficiar al ajutorului de minimis, că S.C. .............. este singura societate cu care particip în calitate de beneficiar al ajutorului de minimis şi că aceasta respectă regula privind cumulul ajutoarelor situate sub pragul de minimis admis.
    Totodată, declar pe propria răspundere că întreprinderea .............................., la data depunerii cererii de înscriere pentru decontarea sumelor aferente sejururilor/circuitelor finalizate în anul/trimestrul ...........................:
    a) nu are datorii la bugetul general consolidat, nici pentru sediul social, nici pentru toate punctele de lucru;
    b) nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operaţională, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii;
    c) nu a fost subiectul unei decizii emise de către Comisia Europeană, alt furnizor de ajutor de stat, Consiliul Concurenţei, de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată, cu penalităţile aferente;
    d) a avut activitate de incoming în anul calendaristic anterior ………….. de ………….. turişti străini*).

    De asemenea, înţeleg şi sunt de acord cu toate condiţiile stabilite prin prezenta schemă de ajutor de minimis privind susţinerea operatorilor din turism pentru dezvoltarea activităţii de incoming şi îmi asum sancţiunea nerespectării acestora.
    Cunosc prevederile legale cu privire la falsul în declaraţii şi îmi asum consecinţele juridice ce decurg din declararea unor date sau situaţii neconforme cu realitatea.
    Numele şi prenumele reprezentantului legal/împuternicitului operatorului economic
    Semnătura ...........................................
    Data prezentării declaraţiei ..............................
    *) Trebuie să fie mai mare de 200 de turişti străini.

    ANEXA 3

    la schemă
    DECONT
    privind acordarea ajutorului de minimis
    În baza prevederilor Ordinului ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.759/2022 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis privind susţinerea operatorilor din turism pentru dezvoltarea activităţii de incoming,
    subsemnatul, ..............., identificat cu cartea de identitate seria ....... numărul ............................, eliberată la data de ..............., de către ..................., având calitatea de reprezentant legal/împuternicit al .............(numele societăţii comerciale)........, în baza Cererii de înscriere nr. ............./............. şi a Declaraţiei pe propria răspundere a beneficiarului ajutorului de minimis nr. ...... din ………, solicit decontarea sumelor aferente sejururilor/circuitelor finalizate în trimestrul ......., în valoare de …………. euro, reprezentând …………. lei la cursul Băncii Naţionale a României de ………. .
    Sumele vor fi virate în contul de trezorerie 50.70 ............... .
    În vederea decontării anexez următoarele documente doveditoare:
    - contractul cu partenerul extern din care reiese numărul de turişti străini (inclusiv traducerea lui, asumată prin semnătură, numele şi prenumele în clar);
    – contractele cu turiştii străini care au fost încheiate în mod direct (inclusiv traducerea lor, asumată prin semnătură, numele şi prenumele în clar);
    – voucherele eliberate de către agenţie, semnate şi ştampilate de către unitatea de cazare;
    – rooming list-ul de la prestatorii de servicii de cazare.

    Reprezentant operator economic
    Semnătura ................
    Data ..........

    ANEXA 4

    la schemă
    DECIZIE
    privind acceptarea la decontare a ajutorului de minimis
    În baza prevederilor Ordinului ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.759/2022 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis privind susţinerea operatorilor din turism pentru dezvoltarea activităţii de incoming,
    înştiinţăm operatorul economic .........................., adresa ........................, nr. de ordine în registrul comerţului ..................., CUI .............., în calitate de beneficiar de ajutor de minimis,
    că în urma analizei documentelor pentru Decontul depus cu nr. ........ aferent sejururilor/circuitelor desfăşurate în trimestrul ........, în baza Cererii de înscriere nr. ...../..... şi a Declaraţiei pe propria răspundere privind ajutorul de minimis nr. ....../.........,
    i se va acorda un ajutor de minimis în valoare maximă de ................. lei, reprezentând ................. euro, la un curs euro/leu de .......... .
    Membri UIP/Semnătura
    .............................
    De acord,
    Reprezentant operator economic/Semnătura

    ANEXA 5

    la schemă
    DECIZIE
    privind respingerea la decontare a ajutorului de minimis
    În baza prevederilor Ordinului ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.759/2022 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis privind susţinerea operatorilor din turism pentru dezvoltarea activităţii de incoming,
    înştiinţăm operatorul economic ....................., adresa .................., nr. de ordine în registrul comerţului ........................, CUI ..................., în calitate de aplicant al schemei de ajutor de minimis, că în urma analizei documentelor pentru Decontul depus cu nr. ...... aferent sejururilor/circuitelor desfăşurate în trimestrul ....., în baza Cererii de înscriere nr. .............../............. şi a Declaraţiei pe propria răspundere a beneficiarului ajutorului de minimis nr. .............../.............,
    NU i se va acorda un ajutor de minimis în valoare de ...................... lei (reprezentând ............. euro) din următoarele motive*):
    1. ...................................................
    2. ......................................................
    3. ......................................................

    Membri UIP/Semnătura
    .............................
    De acord,
    Reprezentant operator economic/Semnătura
    *) În cazul în care, în urma analizei dosarului de decont, se constată neconcordanţe cu prevederile procedurale sau legale sau faptul că informaţiile declarate de solicitant în formularul online nu sunt complete/corecte/reale/coerente, solicitantul va primi decizie privind respingerea la decontare.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016