Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
(adoptatã la 4 decembrie 2008) Comitetul Securitãţii Maritime, amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului, notând Rezoluţia MSC.48(66) prin care s-a adoptat Codul internaţional al mijloacelor de salvare (denumit în continuare Codul LSA), care a devenit obligatoriu conform cap. III din Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (denumitã în continuare Convenţia), notând, de asemenea, art. VIII(b) şi regula III/3.10 din Convenţie cu privire la procedura de amendare aplicabilã Codului LSA, luând în considerare, la cea de-a optzeci şi cincea sesiune a sa, amendamentele la Codul LSA, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII (b)(i) din Convenţie: 1. adoptã, în conformitate cu art. VIII (b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul LSA, al cãror text este redat în anexa la prezenta rezoluţie; 2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII (b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, cã amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010, în afara cazului în care, înainte de aceastã datã, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale cãror flote comerciale reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente; 3. invitã guvernele contractante sã noteze cã, în conformitate cu art. VIII (b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 iulie 2010, dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. VIII (b)(v) din Convenţie, sã transmitã tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexã; 5. solicitã în plus secretarului general sã transmitã copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie. ANEXĂ
─────
la Rezoluţia MSC.272(85)
────────────────────────
AMENDAMENTE
la Codul internaţional al mijloacelor de salvare (Codul LSA)
CAPITOLUL IV
Ambarcaţiuni de salvare
4.4 Cerinţe generale pentru bãrci de salvare
1. La alineatul .1 din paragraful 4.4.2.2, dupã cuvintele "75 kg" se introduc cuvintele "(la o barcã de salvare pentru o navã de pasageri) sau 82,5 kg (la o barcã de salvare pentru o navã de marfã)".
2. Paragraful 4.4.9.1 existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"4.4.9.1 Numãrul de persoane pe care barca de salvare este autorizatã sã-l transporte, la navele de pasageri şi/sau navele de marfã, dupã caz, trebuie sã fie clar înscris pe ea, cu caractere permanente şi lizibile."
4.7 Bãrci de salvare lansate la apã prin cãdere liberã
3. Paragraful 4.7.2 existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"4.7.2 Capacitatea de transport a unei bãrci de salvare lansate la apã prin cãdere liberã
4.7.2.1 Capacitatea de transport a unei bãrci de salvare lansate la apã prin cãdere liberã este reprezentatã de numãrul de persoane care au o greutate medie de 82,5 kg şi care pot sta aşezate pe un scaun fãrã a stânjeni mijloacele de propulsie sau exploatarea vreunui echipament al bãrcii de salvare. Suprafaţa scaunului trebuie sã fie netedã, sã aibã o formã corespunzãtoare, iar toate locurile cu care corpul omenesc vine în contact sã aibã un capitonaj cu o grosime de cel puţin 10 mm pentru a asigura susţinerea pãrţii dorsale şi a bazinului; de asemenea, trebuie sã aibã un suport lateral flexibil pentru cap. Scaunele nu trebuie sã fie pliabile, ci trebuie sã fie fixate permanent de barca de salvare şi sã fie dispuse astfel încât sã se evite situaţia în care orice înclinare a corpului ambarcaţiunii sau a tendei sale în timpul lansãrii la apã ar putea cauza vãtãmarea ocupanţilor. Amplasarea şi structura scaunului trebuie sã fie astfel încât sã nu producã vãtãmãri corporale ocupanţilor în timpul lansãrii la apã dacã acesta este mai îngust decât lãţimea umerilor ocupantului. Culoarul dintre scaune trebuie sã aibã o lãţime de cel puţin 480 mm de la punte la partea superioarã a scaunului, sã fie degajat de toate obstacolele şi sã aibã o suprafaţã antiderapantã cu puncte de sprijin corespunzãtoare pentru picioare care sã permitã îmbarcarea în deplinã siguranţã atunci când ambarcaţiunea se aflã în poziţie de lansare la apã. Toate scaunele trebuie sã fie prevãzute cu hamuri corespunzãtoare pe care ocupanţii sã le poatã desprinde rapid în starea de tensiune şi care sã le menţinã corpurile fixate de ele în timpul lansãrii.
4.7.2.2 Unghiul dintre suprafaţa şezutului şi spãtarul scaunului trebuie sã fie de cel puţin 90°. Lãţimea şezutului scaunului trebuie sã fie de cel puţin 480 mm. Spaţiul liber de la spãtar pânã la spãtarul scaunului din faţã (distanţa şezutgenunchi) trebuie sã fie de cel puţin 650 mm mãsurat la un unghi de 90° pe spãtar. Spãtarul trebuie sã aibã o înãlţime de cel puţin 1.075 mm deasupra şezutului scaunului. Înãlţimea spãtarului scaunului pânã la nivelul umerilor trebuie sã fie de cel puţin 760 mm. Suportul pentru picioare trebuie sã fie orientat astfel încât sã formeze un unghi egal cu cel puţin jumãtatea unghiului de înclinare a şezutului scaunului şi sã aibã o lungime de cel puţin 330 mm (a se vedea figura 2.
Figura 2"
NOTĂ(CTCE) Reprezentarea graficã a figurii nr. 2, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 432 din 28 iunie 2010, la pagina 7, (a se vedea imaginea asociatã). CAPITOLUL V Bãrci de urgenţã 5.1 Bãrci de urgenţã 4. În prima frazã din paragraful 5.1.1.1, dupã menţiunea "4.4.9" se adaugã cuvintele "; totuşi, la toate bãrcile de urgenţã, greutatea medie care trebuie sã se aplice la paragraful 4.4.2.2.1 este de 82,5 kg". 5. În a doua frazã din paragraful 5.1.3.5, cuvintele "75 kg" se înlocuiesc cu cuvintele "82,5 kg". _________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.