─────
la Rezoluţia MSC.290(87)
────────────────────────
AMENDAMENTE
la Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti
pe mare, aşa cum a fost amendatã
CAPITOLUL II-1
CONSTRUCŢIE - STRUCTURĂ, COMPARTIMENTARE ŞI STABILITATE, MAŞINI ŞI INSTALAŢII ELECTRICE
PARTEA A
Generalitãţi
Regula 2 - Definiţii
1. Se adaugã un nou paragraf 28 de mai jos, dupã paragraful existent 27:
"28 Standardele pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor sunt Standardele internaţionale pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor, adoptate de cãtre Comitetul Securitãţii Maritime prin rezoluţia MSC.287(87), aşa cum poate fi amendatã de Organizaţie, cu condiţia cã aceste amendamente vor fi adoptate, vor intra în vigoare şi vor produce efecte în conformitate cu dispoziţiile art. VIII al prezentei convenţii cu privire la procedura de modificare a anexei, cu excepţia cap. I."
PARTEA A - 1
Structura navelor
2. Se adaugã o regulã nouã, 3-10, dupã regula existentã, 3-9:
"Regula 3-10
Standarde pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor
1. Prezenta regulã se aplicã petrolierelor cu o lungime egalã sau mai mare de 150 m şi vrachierelor a cãror lungime este egalã sau mai mare de 150 m, construite cu o singurã punte, cu tancuri laterale superioare şi tancuri de gurnã în zona spaţiilor de marfã, exceptând mineralierele şi navele pentru transport combinat, şi:
.1 al cãror contract de construcţie este încheiat la 1 iulie 2016 sau dupã aceastã datã;
.2 în absenţa unui contract de construcţie, ale cãror chile au fost puse sau sunt într-un stadiu similar de construcţie la 1 iulie 2017 sau dupã aceasta datã; sau
.3 a cãror livrare este la 1 iulie 2020 sau dupã aceastã datã.
2. Navele trebuie sã fie proiectate şi construite pentru o duratã de viaţã specificatã în proiect, pentru a fi sigure şi ecologice în stare intactã şi de avarie specificã atunci când sunt exploatate şi întreţinute corect în condiţii de operare şi mediu, pe toatã durata de viaţã.
2.1. Prin sigur şi ecologic se înţelege cã nava are o rezistenţã, integritate şi stabilitate suficiente pentru reducerea la minim a riscului de pierdere a navei sau de poluare a mediului marin, din cauza unor avarii structurale, inclusiv colaps, ducând la inundare sau la pierderea etanşeitãţii.
2.2. Prin ecologic se înţelege, de asemenea, cã nava este construitã cu materiale care pot fi reciclate într-un mod ecologic acceptabil pentru mediu.
2.3. Siguranţa implicã, de asemenea, faptul cã structura, echipamentul şi amenajarea navei oferã cãi sigure de acces, evacuare şi inspecţii, permiţând întreţinerea corespunzãtoare şi facilitarea funcţionãrii în condiţii de siguranţã.
2.4. Condiţiile de operare şi mediu determinat sunt determinate de zona de operare a navei pe tot parcursul vieţii sale şi acoperã inclusiv condiţiile intermediare rezultate din operaţiunile legate de marfã şi balast în porturi, cãi navigabile şi mare.
2.5. Durata de viaţã specificatã în proiect este perioada nominalã în care se presupune cã nava va fi exploatatã şi/sau în condiţii de mediu corosiv şi este utilizatã pentru selectarea parametrilor corespunzãtori de proiectare ai navei. Cu toate acestea, durata efectivã de exploatare a navei poate sã fie mai lungã sau mai scurtã, în funcţie de condiţiile reale de funcţionare şi întreţinere ale navei pe toatã durata sa de viaţã.
3. Condiţiile prevãzute la paragrafele 2-2.5 trebuie sã fie îndeplinite prin satisfacerea cerinţelor structurale aplicabile ale unei organizaţii recunoscute de Administraţie potrivit dispoziţiilor Regulii XI-1/1 sau normelor naţionale ale Administraţiei, care trebuie sã fie în conformitate cu cerinţele de performanţã ale Standardelor pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor.
4. Un dosar privind construcţia navei cu informaţii specifice referitoare la modul de aplicare a cerinţelor de performanţã din Standardele pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor în proiectarea şi construcţia navelor trebuie sã fie întocmit pânã la livrarea navei, pãstrat la bord şi/sau uscat şi actualizat, în mod corespunzãtor, pe toatã perioada de viaţã a navei. Conţinutul dosarului de construcţie a navei trebuie sã fie, cel puţin, conform liniilor directoare elaborate de cãtre Organizaţie.*1)
_________
*1) Se referã la Liniile directoare privind informaţiile care vor fi incluse în dosarul de construcţie al navei (MSC.1/Circ.1343).
___________