Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REZOLUTIA MSC.282(86) din 5 iunie 2009 la adoptarea amendamentelor la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata
EMITENT: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 628 din 7 septembrie 2010
REZOLUTIA MSC.282(86) din 5 iunie 2009
la adoptarea amendamentelor la <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendatã
EMITENT: ORGANIZAŢIA MARITIMÃ INTERNAŢIONALÃ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 628 din 7 septembrie 2010
Comitetul Securitãţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
amintind, de asemenea, <>art. VIII(b) din Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) (denumitã în continuare Convenţia), cu privire la procedura de amendare aplicabilã anexei la Convenţie, cu excepţia prevederilor cap. I din aceasta,
luând în considerare, la cea de-a optzeci şi şasea sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) din aceasta:
1. adoptã, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al cãror text este redat în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, cã amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2010, cu excepţia cazului în care înainte de aceastã datã mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale cãror flote comerciale reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invitã guvernele contractante la Convenţie sã noteze cã, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2011, dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Convenţie, sã transmitã tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor prevãzute în anexã;
5. solicitã, în plus, secretarului general sã transmitã copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXÃ
la Rezoluţia MSC.282(86)
Amendamente la Convenţia internaţionalã din 1974
pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendatã
CAPITOLUL II-1
Construcţie - structurã, compartimentare şi stabilitate, maşini şi instalaţii electrice
Partea A-1
Structura navelor
Regula 3-5 - Instalarea de materiale ce conţin azbest
1. Textul existent al paragrafului 2 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"Începând cu 1 ianuarie 2011, pentru toate navele se interzice instalarea de materiale noi ce conţin azbest."
Partea C
Instalaţii de maşini
Regula 35-1 - Instalaţii de santinã
2. Urmãtorul nou paragraf 2.6.3 se adaugã dupã paragraful 2.6.2 existent:
"2.6.3 Mijloacele prevãzute pentru drenarea încãperilor închise pentru vehicule şi a încãperilor ro-ro închise, precum şi a încãperilor de categorie specialã trebuie sã respecte de asemenea regulile II-2/20.6.1.4 şi II-2/20.6.1.5."
CAPITOLUL V
Siguranţa navigaţiei
Regula 19 - Cerinţe de dotare a navelor cu sisteme şi echipamente de navigaţie
3. La paragraful 2.1 se înlocuieşte alineatul .4 existent, dupã cum urmeazã:
".4 hãrţi maritime şi publicaţii nautice care permit planificarea şi afişarea drumului navei pentru voiajul prevãzut, indicarea şi monitorizarea poziţiilor pe durata întregului voiaj. Un sistem de vizualizare a hãrţilor electronice şi de informaţii (ECDIS) este de asemenea acceptat ca îndeplinind cerinţele acestui paragraf privind dotarea cu hãrţi. Navele cãrora li se aplicã paragraful 2.10 trebuie sã respecte cerinţele specificate în acesta privind dotarea cu ECDIS;".
4. La paragraful 2.2, dupã alineatul .2 existent se adaugã noile alineate .3 şi .4, dupã cum urmeazã:
".3 un sistem de alarmã de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS) dupã cum urmeazã:
.1 navele de marfã cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 150 şi navele de pasageri, indiferent de mãrime, construite la 1 iulie 2011 sau dupã aceastã datã;
.2 navele de pasageri, indiferent de mãrime, construite înainte de 1 iulie 2011, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuatã dupã 1 iulie 2012;
---------
* Se face referire la interpretarea uniformã a expresiei «prima inspecţie» menţionatã în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290)."
.3 navele de marfã cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 3.000, construite înainte de 1 iulie 2011, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuatã dupã 1 iulie 2012;
---------
* Se face referire la interpretarea uniformã a expresiei «prima inspecţie» menţionatã în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290)."
.4 navele de marfã cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500, dar mai mic de 3.000, construite înainte de 1 iulie 2011, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuatã dupã 1 iulie 2013; şi
---------
* Se face referire la interpretarea uniformã a expresiei «prima inspecţie» menţionatã în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290)."
.5 navele de marfã cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 150, dar mai mic de 500, construite înainte de 1 iulie 2011, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuatã dupã 1 iulie 2014.
---------
* Se face referire la interpretarea uniformã a expresiei «prima inspecţie» menţionatã în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290)."
Sistemul de alarmã de cart pe puntea de navigaţie trebuie sã fie în funcţiune atât timp cât nava navigheazã pe mare;
.4 un sistem de alarmã de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS) instalat înainte de 1 iulie 2011 poate ulterior sã fie scutit de respectarea deplinã a standardelor adoptate de Organizaţie, dupã cum considerã Administraţia.
5. Dupã paragraful 2.9 existent se adaugã noile paragrafe 2.10 şi 2.11, dupã cum urmeazã:
"2.10 Navele care efectueazã voiaje internaţionale trebuie sã fie echipate cu un sistem de vizualizare a hãrţilor electronice şi de informaţii (ECDIS) dupã cum urmeazã:
.1 navele de pasageri cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500, construite la 1 iulie 2012 sau dupã aceastã datã;
.2 navele cisternã cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 3.000, construite la 1 iulie 2012 sau dupã aceastã datã;
.3 navele de marfã, altele decât navele cisternã, cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 10.000, construite la 1 iulie 2013 sau dupã aceastã datã;
.4 navele de marfã, altele decât navele cisternã, cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 3.000, dar mai mic de 10.000, construite la 1 iulie 2014 sau dupã aceastã datã;
.5 navele de pasageri cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500, construite înainte de 1 iulie 2012, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuatã la 1 iulie 2014 sau dupã aceastã datã;
-----------
* Se face referire la interpretarea uniformã a expresiei «prima inspecţie» menţionatã în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290)."
.6 navele cisternã cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 3.000, construite înainte de 1 iulie 2012, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuatã la 1 iulie 2015 sau dupã aceastã datã;
-----------
* Se face referire la interpretarea uniformã a expresiei «prima inspecţie» menţionatã în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290)."
.7 navele de marfã, altele decât navele cisternã, cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 50.000, construite înainte de 1 iulie 2013, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuatã la 1 iulie 2016 sau dupã aceastã datã;
-----------
* Se face referire la interpretarea uniformã a expresiei «prima inspecţie» menţionatã în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290)."
.8 navele de marfã, altele decât navele cisternã, cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 20.000, dar mai mic de 50.000, construite înainte de 1 iulie 2013, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuatã la 1 iulie 2017 sau dupã aceastã datã; şi
-----------
* Se face referire la interpretarea uniformã a expresiei «prima inspecţie» menţionatã în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290)."
.9 navele de marfã, altele decât navele cisternã, cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 10.000, dar mai mic de 20.000, construite înainte de 1 iulie 2013, nu mai târziu de prima inspecţie*) efectuatã la 1 iulie 2018 sau dupã aceastã datã.
-----------
* Se face referire la interpretarea uniformã a expresiei «prima inspecţie» menţionatã în regulile Convenţiei SOLAS (MSC.1/Circ.1290)."
2.11 Administraţiile pot acorda derogare navelor de la aplicarea cerinţelor paragrafului 2.10 atunci când aceste nave vor fi scoase complet din exploatare în decurs de 2 ani dupã data de implementare specificatã la alineatele .5 pânã la .9 din paragraful 2.10.
CAPITOLUL VI
Transportul de mãrfuri
6. Titlul capitolului VI se înlocuieşte cu urmãtorul:
"Transportul de mãrfuri şi combustibili lichizi" Regula 1 - Aplicare
7. La începutul paragrafului 1 se adaugã cuvintele "Dacã nu se prevede în mod expres altfel," iar cuvântul existent "Prezentul" se înlocuieşte cu cuvântul "prezentul".
Regula 5-1 - Formulare de date privind siguranţa materialului
8. Textul existent al regulii se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"Navelor care transportã hidrocarburi sau combustibil lichid, aşa cum s-a definit în regula 1 din anexa I la Convenţia internaţionalã din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave, aşa cum s-a modificat prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, trebuie sã li se furnizeze formulare de date privind siguranţa materialului, stabilite pe baza recomandãrilor elaborate de cãtre Organizaţie*), înaintea începerii încãrcãrii acestora ca mãrfuri în vrac sau înainte de aprovizionarea cu combustibil lichid.
--------
* Se face referire la Recomandarea pentru formularele de date privind siguranţa materialului (MSDS) pentru încãrcãturile de hidrocarburi şi de combustibili lichizi prevãzute în anexa I la Convenţia MARPOL, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia MSC.286(86), aşa cum poate fi amendatã."
APENDICE
Certificate
Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava de pasageri (Formular P)
9. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava de pasageri (Formular P), la secţiunea 5, se introduce un nou punct, punctul 14, dupã cum urmeazã:
"14. Sistem de alarmã de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS)".
Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã a echipamentului pentru nava de marfã (Formular E)
10. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã a echipamentului pentru nava de marfã (Formular E), la secţiunea 3, se introduce un nou punct, punctul 14, dupã cum urmeazã:
"14. Sistem de alarmã de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS)".
Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava nuclearã de pasageri (Formular PNUC)
11. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava nuclearã de pasageri (Formular PNUC), la secţiunea 5, se introduce un nou punct, punctul 15, dupã cum urmeazã:
"15. Sistem de alarmã de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS)".
Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava nuclearã de marfã (Formular CNUC)
12. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava nuclearã de marfã (Formular CNUC), la secţiunea 5, se introduce un nou punct, punctul 14, dupã cum urmeazã:
"14. Sistem de alarmã de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS)".
***
Notã de subsol ce trebuie adãugatã la regula V/18 din Convenţia SOLAS
La nota de subsol existentã la paragraful 2, dupã ultima referire se adaugã urmãtoarea:
"Standarde de funcţionare pentru un sistem de alarmã de cart pe puntea de navigaţie (BNWAS) [Rezoluţia MSC.128(75)]".
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: