Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REZOLUTIA MSC.269(85) din 4 decembrie 2008  la adoptarea amendamentelor la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REZOLUTIA MSC.269(85) din 4 decembrie 2008 la adoptarea amendamentelor la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata

EMITENT: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 628 din 7 septembrie 2010
REZOLUTIA MSC.269(85) din 4 decembrie 2008
la adoptarea amendamentelor la <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendatã
EMITENT: ORGANIZAŢIA MARITIMÃ INTERNAŢIONALÃ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 628 din 7 septembrie 2010

Comitetul Securitãţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
amintind şi art. VIII(b) din <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) (denumitã în continuare Convenţia) referitor la procedura de amendare aplicabilã anexei la Convenţie, cu excepţia prevederilor cap. I al acesteia,
luând în considerare, la cea de-a optzeci şi cincea sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) al acesteia,
1. adoptã, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al cãror text este prevãzut în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte cã, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie:
a) amendamentele din anexa nr. 1 se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010; şi
b) amendamentele din anexa nr. 2 se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2010, în afarã de cazul în care înainte de aceste date mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale cãror flote comerciale reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invitã guvernele contractante la Convenţie sã noteze cã, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie:
a) amendamentele din anexa nr. 1 vor intra în vigoare la 1 iulie 2010; şi
b) amendamentele din anexa nr. 2 vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2011, dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. VII(b)(v) din Convenţie, sã transmitã tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor prevãzute în anexele nr. 1 şi 2;
5. solicitã, în plus, secretarului general sã transmitã copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexelor nr. 1 şi 2 tuturor membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.

ANEXA 1
la Rezoluţia MSC.269(85)

Amendamente la Convenţia internaţionalã din
1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare,
aşa cum a fost amendatã

CAPITOLUL II-1
Construcţie - structurã, compartimentare şi stabilitate, maşini şi instalaţii electrice

Partea A

Generalitãţi

Regula 2 - Definiţii
1. Dupã paragraful 26 existent se adaugã urmãtorul nou paragraf 27:
"27 Codul IS din 2008 înseamnã Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navelor în starea intactã, care cuprinde o introducere, partea A (prevederi care vor fi considerate obligatorii) şi partea B (prevederi care vor fi considerate cã au un caracter de recomandare), aşa cum a fost adoptat prin rezoluţia MSC.267(85), cu condiţia ca:
.1 amendamentele la introducere şi la partea A din Cod sã fie adoptate, sã fie intrate în vigoare şi sã aibã efect în conformitate cu prevederile art. VIII din prezenta Convenţie privind procedura de amendare aplicabilã anexei, cu excepţia cap. I al acesteia; şi
.2 amendamentele la partea B din Cod sã fie adoptate de cãtre Comitetul Securitãţii Maritime în conformitate cu regulile sale de procedurã."

Partea B-1

Stabilitate

Regula 5 - Informaţii asupra stabilitãţii intacte a navei
2. Din titlul existent al regulii se eliminã cuvântul "informaţii".
3. În paragraful 1, dupã fraza existentã se adaugã urmãtoarea nouã frazã:
"Suplimentar faţã de orice alte cerinţe aplicabile din prezentele reguli, navele cu o lungime mai mare sau egalã cu 24 m, construite la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, trebuie sã respecte cel puţin cerinţele din partea A din Codul IS din 2008."

CAPITOLUL II-2
Construcţie - protecţia contra incendiului, detectarea şi stingerea incendiului

Partea A

Generalitãţi

Regula 1 - Aplicare
4. Se adaugã urmãtorul nou paragraf 2.3:
"2.3 Navele construite la 1 iulie 2002 sau dupã aceastã datã şi înainte de 1 iulie 2010 trebuie sã respecte prevederile paragrafelor 7.1.1, 7.4.4.2, 7.4.4.3 şi 7.5.2.1.2 din regula 9, aşa cum au fost adoptate prin Rezoluţia MSC.99(73)."

Partea C

Stingerea incendiului

Regula 9 - Localizarea incendiului
5. Ultima frazã din paragraful 4.1.1.2 se mutã într-un nou paragraf distinct 4.1.1.3 şi urmãtoarele paragrafe existente se renumeroteazã în mod corespunzãtor.
6. Urmãtorul text se adaugã la sfârşitul paragrafului 4.1.1.2:
"Dacã sunt aprobate uşi, la care pragul nu face parte din cadrul uşii şi care se monteazã la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, acestea trebuie sã fie montate astfel încât golul sub uşã sã nu depãşeascã 12 mm. Un prag din material incombustibil trebuie sã fie montat sub uşã astfel încât la închiderea uşii acoperirile pardoselilor sã nu treacã pe sub uşã."
7. La sfârşitul paragrafului 4.1.2.1 se adaugã urmãtorul text:
"Dacã sunt aprobate uşi, la care pragul nu face parte din cadrul uşii şi care se monteazã la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, acestea trebuie sã fie montate astfel încât golul sub uşã sã nu depãşeascã 25 mm."
8. La paragraful 4.2.1, dupã prima frazã se adaugã urmãtorul text:
"Uşile aprobate de clasa «A», la care pragul nu face parte din cadrul uşii şi care se monteazã la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, trebuie sã fie montate astfel încât golul sub uşã sã nu depãşeascã 12 mm şi un prag din material incombustibil trebuie sã fie montat sub uşã astfel încât la închiderea uşii acoperirile pardoselilor sã nu treacã pe sub uşã. Uşile aprobate de clasa «B», la care pragul nu face parte din cadrul uşii şi care se monteazã la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, trebuie sã fie montate astfel încât golul sub uşã sã nu depãşeascã 25 mm."
9. La paragraful 7.1.1, în prima şi a doua frazã se înlocuiesc cuvintele "dintr-un material incombustibil" cu cuvintele "din oţel sau dintr-un material echivalent".
10. La începutul paragrafului 7.1.1.1, se adaugã cuvintele "conform paragrafului 7.1.1.2" şi se adaugã cuvântul "oricare" înaintea cuvântului "materiale".
11. Urmãtorul nou paragraf 7.1.1.2 se adaugã dupã paragraful existent 7.1.1.1, iar paragrafele ulterioare se renumeroteazã în mod corespunzãtor:
".2 La navele construite la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, conductele trebuie sã fie confecţionate dintr-un material incombustibil rezistent la cãldurã, care poate sã fie acoperit în interior şi în exterior cu membrane având putere lentã de propagare a flãcãrii şi, fiecare, având o putere caloricã**) care sã nu depãşeascã 45 MJ/m² din suprafaţa lor pentru grosimea utilizatã;
--------
**) Se face referire la recomandãrile publicate de cãtre Organizaţia Internaţionalã pentru Standardizare, în special publicaţia ISO 1716:2002, Determinarea potenţialului caloric."

12. În paragraful 7.4.4.2, cuvântul "incombustibil" se înlocuieşte cu cuvintele "oţel sau un material echivalent".
13. În paragraful 7.4.4.3, cuvântul "incombustibil" se înlocuieşte cu cuvintele "oţel sau un material echivalent".
14. La începutul paragrafului 7.4.4.3.1, se adaugã cuvintele "conform paragrafului 7.4.4.3.2", iar cuvintele "din oricare material" înlocuiesc cuvintele "dintr-un material".
15. Urmãtorul nou paragraf 7.4.4.3.2 se adaugã dupã paragraful existent 7.4.4.3.1, iar paragrafele ulterioare se renumeroteazã în mod corespunzãtor:
".3.2 La navele construite la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, conductele trebuie sã fie confecţionate dintr-un material incombustibil rezistent la cãldurã, care poate sã fie acoperit în interior şi în exterior cu membrane având putere lentã de propagare a flãcãrii şi, fiecare, având o putere caloricã*) care sã nu depãşeascã 45 MJ/m² din suprafaţa lor pentru grosimea utilizatã;
----------
* Se face referire la recomandãrile publicate de cãtre Organizaţia Internaţionalã pentru Standardizare, în special publicaţia ISO 1716:2002, Determinarea potenţialului caloric."
16. La sfârşitul paragrafului 7.5.2.1.2, se adaugã cuvintele "şi, suplimentar, o perdea contra incendiului la partea superioarã a capãtului conductei".
Regula 10 - Combaterea incendiului
17. Dupã paragraful 10.2.5 existent se introduce urmãtorul nou paragraf 10.2.6:
"10.2.6 Navele de pasageri care transportã mai mult de 36 de pasageri şi care sunt construite la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã trebuie sã aibã la bord mijloace amplasate în mod corespunzãtor pentru a reîncãrca buteliile de aer fãrã contaminare. Aceste mijloace pentru reîncãrcare trebuie sã fie:
.1 compresoare pentru aparatele de respiraţie alimentate de la tabloul principal de distribuţie şi de la tabloul de distribuţie în caz de avarie sau acţionate independent, având o capacitate maximã de 60 l/min. pe aparatul de respiraţie cerut, fãrã sã depãşeascã 420 l/min.; sau
.2 sisteme de stocare în recipiente autonome sub presiune având o presiune suficientã pentru a reîncãrca aparatele de respiraţie utilizate la bord, precum şi o capacitate de cel puţin 1.200 l pe aparatul de respiraţie cerut, dar care sã nu depãşeascã 50.000 l de aer liber."

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016