Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REZOLUTIA MSC. 169(79) din 9 decembrie 2004  Standarde pentru proprietarii de nave cu privire la inspectia si intretinerea capacelor gurilor de magazie de la vrachiere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REZOLUTIA MSC. 169(79) din 9 decembrie 2004 Standarde pentru proprietarii de nave cu privire la inspectia si intretinerea capacelor gurilor de magazie de la vrachiere

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 877 din 24 decembrie 2008
Comitetul Securitãţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile comitetului,
amintind, de asemenea, cap. XII din Convenţia SOLAS cu privire la mãsurile suplimentare de siguranţã pentru vrachiere, pe care Conferinţa SOLAS din 1997 le-a adoptat în scopul îmbunãtãţirii siguranţei navelor care transportã mãrfuri solide în vrac,
amintind şi faptul cã, recunoscând necesitatea îmbunãtãţirii pe viitor a siguranţei vrachierelor în ceea ce priveşte proiectarea, construcţia, echiparea şi exploatarea lor, s-au examinat rezultatele diferitelor studii oficiale de evaluare (FSA) cu privire la siguranţa vrachierelor,
recunoscând cã, pe baza rezultatelor studiilor FSA mai sus menţionate, înlocuirea capacelor gurilor de magazie la vrachierele existente nu ar fi costisitoare din punct de vedere financiar şi cã, în schimb, ar trebui acordatã o atenţie mai mare mecanismelor de fixare a capacelor gurilor de magazie şi eliberãrii sarcinilor orizontale, în special cu privire la întreţinere şi frecvenţa inspectãrii,
recunoscând cã, la cea de-a şaptezeci şi şaptea sesiune a sa, la aprobarea MSC/Circ.1071 - Linii directoare pentru inspecţia capacelor gurilor de magazie de la vrachiere şi pentru inspecţia şi întreţinerea lor de cãtre proprietarii de nave, a invitat guvernele membre sã asigure cunoaşterea, de cãtre companiile, aşa cum s-au definit în Codul ISM, care opereazã vrachiere ce arboreazã pavilionul lor, a necesitãţii implementãrii procedurilor de întreţinere şi inspectare normalã pentru mecanismele de închidere a capacelor gurilor de magazie de la vrachierele existente pentru a asigura permanent funcţionarea corespunzãtoare şi eficienţa,
notând Rezoluţia MSC. 170(79) prin care s-au adoptat, printre altele, amendamente la regula XII/7 (Inspectarea şi întreţinerea vrachierelor) din Convenţia SOLAS, în care se face referire la Standardele obligatorii pentru proprietarii de nave cu privire la inspecţia şi întreţinerea capacelor gurilor de magazie de la vrachiere,
luând în considerare recomandarea fãcutã de Subcomitetul pentru proiectarea şi echiparea navei la cea de-a patruzeci şi şaptea sesiune a sa,
1. adoptã, în scopul aplicãrii regulii XII/7 din Convenţia SOLAS, Standardele pentru proprietarii de nave cu privire la inspecţia şi întreţinerea capacelor gurilor de magazie de la vrachiere, prevãzute în anexa la prezenta rezoluţie;
2. invitã guvernele contractante la Convenţia SOLAS sã noteze cã Standardele conţinute în anexã vor avea efect la 1 iulie 2006, dupã intrarea în vigoare a cap. XII revizuit din Convenţia SOLAS;
3. solicitã secretarului general sã transmitã tuturor guvernelor contractante la Convenţia SOLAS copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului Standardelor conţinute în anexã;
4. solicitã în plus secretarului general sã transmitã copii certificate ale acestei rezoluţii şi ale textului Standardelor conţinute în anexã tuturor membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţia SOLAS.

ANEXĂ
-----
la Rezoluţia MSC. 169(79)
-------------------------

STANDARDE
pentru proprietarii de nave cu privire la inspecţia şi întreţinerea capacelor gurilor de magazie de la vrachiere

1. Aplicare
Aceste standarde definesc cerinţele pentru proprietarii de nave cu privire la inspecţia şi întreţinerea capacelor gurilor de magazie de la vrachiere.
2. Întreţinerea capacelor gurilor de magazie şi a sistemelor de deschidere, închidere, fixare şi etanşare a ramelor gurii de magazie
2.1. Absenţa etanşeitãţii poate fi atribuitã:
1. uzurii normale a sistemului capacelor gurii de magazie: deformãrii ramei sau a capacului gurii de magazie din cauza impactului; uzurii cauzate de frecarea garniturii, dacã este prevãzutã; uzurii şi ruperii dispozitivului de prindere; sau
2. întreţinerii tehnice necorespunzãtoare: coroziunii tablelor şi elementelor de rigidizare datoritã strãpungerii acoperirilor de protecţie; ungerii insuficiente a elementelor mobile; clemelor, garniturilor de îmbinare şi garniturilor de cauciuc care necesitã înlocuirea sau efectuarea înlocuirii cu piese care nu corespund specificaţiei.
2.2. Nefixarea capacelor gurilor de magazie poate fi în mod special atribuitã avarierii sau uzurii dispozitivelor de fixare, a incorectei reglãri şi a incorectei pretensionãrii şi utilizãri a dispozitivelor de prindere.
2.3. Proprietarii de nave şi operatorii trebuie deci sã stabileascã un program de întreţinere. Aceastã întreţinere trebuie sã aibã în vedere:
1. protecţia suprafeţelor expuse ale tablelor şi elementelor de rigidizare de la capacele şi ramele gurilor de magazie pentru a nu se distruge întreaga rezistenţã a construcţiei;
2. protecţia suprafeţelor sistemului de glisare al capacelor, a tiranţilor de compresiune şi a altor elemente metalice care se bazeazã pe etanşare ermeticã sau garnituri de fricţiune, luând în considerare faptul cã suprafaţa netedã şi profilul corespunzãtor sunt importante pentru reducerea intensitãţii uzurii acestor componente;
3. întreţinerea tehnicã a sistemelor de deschidere, închidere, fixare sau ghidare prevãzute cu dispozitive de acţionare hidraulicã sau mecanicã, în conformitate cu recomandãrile producãtorului;
4. menţinerea clemelor manuale în stare de funcţionare prin înlocuirea lor, atunci când se constatã o importantã uzurã sau o pierdere a capacitãţii lor de reglare;
5. înlocuirea etanşãrilor şi a altor elemente de uzurã în conformitate cu recomandãrile producãtorului, luând în considerare faptul cã la bord trebuie sã existe sau sã fie procurate aceste piese de rezervã din specificaţia corespunzãtoare, precum şi faptul cã aceste garnituri sunt destinate unui anumit grad de compresie, duritate, rezistenţã chimicã şi rezistenţã la uzurã; şi
6. menţinerea în stare de funcţionare a tuturor drenajelor capacelor de magazie şi a valvulelor lor de reţinere, dacã sunt prevãzute, luând în considerare faptul cã orice drenaj prevãzut la partea interioarã a garniturii va avea valvule de reţinere pentru prevenirea pãtrunderii apei în magazii în cazul inundãrii punţii de cãtre valuri.
2.4. Egalizarea distribuirii sarcinilor pe construcţia de fixare trebuie efectuatã dupã înlocuirea componentelor cum sunt garniturile, şaibele de cauciuc, clemele periferice şi transversale.
2.5. Proprietarii şi operatorii navelor trebuie sã aibã un plan de întreţinere tehnicã şi o evidenţã a efectuãrii întreţinerii tehnice şi a înlocuirii componentelor pentru facilitarea planificãrii întreţinerii tehnice şi a inspecţiilor statutare de cãtre Administraţie. Planurile de întreţinere tehnicã a ramelor gurilor de magazie trebuie sã facã parte din sistemul de management al siguranţei navei, aşa cum se prevede în codul ISM.
2.6. Dacã mãrfurile transportate necesitã diferite materiale pentru garnituri, atunci la bordul navei trebuie sã existe materiale procurate pentru etanşare, conform specificaţiilor corespunzãtoare, suplimentar faţã de alte piese de rezervã.
2.7. La fiecare operaţie efectuatã cu capacul gurii de magazie, capacul şi, în special, suprafeţele de sprijin şi canalele de drenare trebuie sã fie libere de obstacole şi cât mai curate posibil.
2.8. Se atrage atenţia asupra pericolelor de cãdere peste bord a capacelor nefixate de la gurile de magazie. Fixarea tuturor capacelor trebuie sã se efectueze întotdeauna înaintea ieşirii în mare. În timpul voiajelor, în special în timpul voiajelor cu încãrcãturã la bord, trebuie sã se verifice dispozitivele de fixare a capacelor, precum şi etanşeitatea dispozitivelor de etanşare şi fixare, în special în perioadele dinaintea situaţiilor cu condiţii meteorologice nefavorabile, precum şi dupã aceste perioade. Capacele gurii de magazie pot fi deschise în timpul voiajului dacã este necesar, numai în condiţii favorabile meteorologice şi de stare a mãrii; de asemenea, trebuie sã se ia în considerare buletinele meteorologice pentru o perioadã scurtã de timp.
2.9. La planificarea încãrcãturii de containere sau a altor mãrfuri pe capacele gurii de magazie, operatorii trebuie sã consulte Manualul de asigurare a mãrfii şi sã confirme faptul cã acestea sunt proiectate şi aprobate pentru aceste sarcini. Legãturile de amarare nu trebuie sã fie fixate de capace sau gurile de magazie, în afarã de cazul în care acestea sunt calculate pentru a rezista forţelor care acţioneazã asupra lor.
3. Inspecţia capacelor gurilor de magazie, precum şi a sistemelor de deschidere, închidere, fixare şi etanşare a magaziilor
3.1. Inspecţia obligatorie a capacelor gurilor de magazie şi a ramelor acestora sunt efectuate de cãtre Administraţie ca parte din inspecţiile anuale prevãzute de art. 14 din Convenţia internaţionalã din 1966 asupra liniilor de încãrcare, aşa cum a fost modificatã prin Protocolul din 1988 referitor la aceasta şi în conformitate cu cerinţele Inspecţiilor intensificate prevãzute în rezoluţia A.744(18), aşa cum a fost amendatã. Totuşi, exploatarea continuã în siguranţã depinde de armatorul sau operatorul care instituie un program regulat de inspecţii pentru a confirma starea în care se aflã capacele gurilor de magazie în perioada de timp dintre inspecţii.
3.2. Trebuie sã fie stabilite programe pentru a efectua verificãrile în timpul voiajului, precum şi atunci când capacele gurilor de magazie sunt deschise.
3.3. Verificãrile efectuate în timpul voiajului trebuie sã cuprindã o examinare externã a capacelor gurilor de magazie închise şi a dispozitivelor de fixare în perioadele dinaintea situaţiilor cu condiţii meteorologice nefavorabile, precum şi dupã aceste perioade, dar în orice caz cel puţin o datã pe sãptãmânã, dacã condiţiile meteorologice permit acest lucru. O atenţie deosebitã trebuie acordatã stãrii capacelor gurilor de magazie care se aflã în prova pe o distanţã de 25% din lungimea navei, unde apar cele mai mari sarcini sub acţiunea mãrii.
3.4. Urmãtoarele elemente, dacã sunt prevãzute, trebuie sã se verifice pentru fiecare capac al gurii de magazie, atunci când acesta este deschis, sau atunci când sunt accesibile în alt fel în timpul fiecãrui ciclu de voiaj, dar nu este nevoie ca sã fie inspectate mai des de o datã pe lunã:
1. panourile capacelor gurilor de magazie, inclusiv tablele laterale, şi prinderile elementelor de rigidizare ale capacelor în poziţia deschis în scopul descoperirii coroziunii, fisurilor sau deformãrii;
2. dispozitivele de etanşare de la garniturile periferice şi transversale (starea şi deformarea permanentã a garniturilor de etanşare, garniturilor flexibile de la navele mixte de transport, marginilor garniturilor de etanşare, tiranţilor de compresiune, canalelor de drenare şi valvulelor de reţinere);
3. dispozitivele de fixare, tiranţii de fixare şi sistemele de prindere cu cleme (uzurã, reglare şi starea componentelor din cauciuc);
4. dispozitivele pentru fixarea capacelor în poziţie închisã (deformare şi fixare);
5. palanurile cu lanţ sau cablu metalic;
6. dispozitivele de ghidare;
7. şinele de ghidare şi rolele de sprijin;
8. stopele;
9. cablurile, lanţurile, dispozitivele de întindere şi barbotinele;
10. sistemele hidraulice, dispozitivele de siguranţã electricã şi dispozitivele de blocare; şi
11. balamalele de capãt şi dintre panouri, bolţurile şi suporţii, dacã sunt prevãzuţi.
Ca parte din aceastã inspecţie, ramele gurii de magazie şi tablele, elementele de rigidizare şi bracheţii lor trebuie sã se examineze bucatã cu bucatã, în scopul descoperirii coroziunii, fisurilor şi deformaţiilor, în special la partea superioarã şi la colţurile acestora, împreunã cu tablele punţii adiacente şi bracheţii.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016