Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REZOLUTIA MEPC. nr. 115(51) din 1 aprilie 2004  a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REZOLUTIA MEPC. nr. 115(51) din 1 aprilie 2004 a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra

EMITENT: Act Internaţional
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 992 din 9 noiembrie 2005
     AMENDAMENTE LA ANEXA PROTOCOLULUI DIN 1978
    REFERITOR LA CONVENŢIA INTERNAŢIONALĂ DIN 1973
    PENTRU PREVENIREA POLUĂRII DE CĂTRE NAVE
    (Anexa IV revizuită la MARPOL 73/78)*)
    *) Traducere.
    Comitetul pentru Protecţia Mediului Marin,
    amintind art. 38 lit. (a) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale (denumită în continuare Organizaţia) referitor la funcţiile Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin (denumit în continuare Comitetul) conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine,
    notând art. 16 din Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave (denumită în continuare Convenţia din 1973) şi art. VI din Protocolul din 1978 referitor la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave (denumit în continuare Protocolul din 1978) care specifică împreună procedura de amendare a Protocolului din 1978 şi conferă organului competent al Organizaţiei funcţia de examinare şi adoptare a amendamentelor la Convenţia din 1973, modificată prin Protocolul din 1978 (MARPOL 73/78),
    având în vedere anexa IV, revizuită, la MARPOL 73/78:
    1. adoptă, în conformitate cu art. 16(2) d) din Convenţia din 1973, anexa IV revizuită la MARPOL 73/78, al cărei text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
    2. stabileşte, în conformitate cu art. 16(2) f) (iii) din Convenţia din 1973, că anexa IV revizuită la MARPOL 73/78 se va considera ca fiind acceptată la data de 1 februarie 2005, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, cel puţin o treime din numărul părţilor sau părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat Organizaţiei obiecţiunile lor la aceste amendamente;
    3. invită părţile să noteze că, în conformitate cu art. 16(2) g)(îi) din Convenţia din 1973, amendamentele vor intra în vigoare la data de 1 august 2005, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
    4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. 16(2) e) din Convenţia din 1973, să transmită tuturor părţilor la MARPOL 73/78 copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textul amendamentelor conţinut în anexă;
    5. solicită în plus secretarului general să transmită tuturor membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la MARPOL 73/78 copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale.
    ANEXA IV

    REVIZUITĂ LA MARPOL 73/78
    Reguli pentru prevenirea poluării cu ape uzate de la nave
    CAP. 1
    Generalităţi
    REGULA 1
    Definiţii
    În sensul prezentei anexe:
    1. Navă nouă înseamnă o navă:
    1. pentru care s-a încheiat contractul de construcţie sau, în lipsa unui contract de construcţie, a cărei chilă a fost pusă ori care se află într-un stadiu de construcţie echivalent la data intrării în vigoare a prezentei anexe sau după această dată; ori
    2. a cărei livrare are loc la 3 ani sau mai mult de la data intrării în vigoare a prezentei anexe.

    2. Navă existentă înseamnă o navă care nu este o navă nouă.
    3. Ape uzate înseamnă:
    1. ape şi alte deşeuri provenind de la orice tip de closete şi pişoare;
    2. ape provenind de la lavoare, căzi de spălat şi guri de scurgere situate în spaţiile rezervate pentru îngrijire medicală (dispensare, infirmerii etc.);
    3. ape provenind din spaţii utilizate pentru transportul animalelor vii; sau
    4. alte ape reziduale, când sunt amestecate cu scurgerile definite mai sus.
    4. Tanc de colectare înseamnă un tanc folosit pentru colectarea şi depozitarea apelor uzate.
    5. Uscatul cel mai apropiat. Expresia "de la uscatul cel mai apropiat" se referă la porţiunea de la linia de bază care serveşte la delimitarea mării teritoriale a teritoriului respectiv în conformitate cu dreptul internaţional; totuşi, în sensul prezentei convenţii, expresia "de la uscatul cel mai apropiat" pe coasta nord-estică a Australiei înseamnă de la o linie trasă dintr-un punct al coastei Australiei cu:
    latitudinea 11°00'S, longitudinea 142°08'E
    până la punctul cu latitudinea 10°35'S, longitudinea 141°55'E şi apoi între următoarele puncte:
    latitudine 10°00'S, longitudine 142°00'E
    latitudine 9°10'S, longitudine 143°52'E
    latitudine 9°00'S, longitudine 144°30'E
    latitudine 10°41'S, longitudine 145°00'E
    latitudine 13°00'S, longitudine 145°00'E
    latitudine 15°00'S, longitudine 146°00'E
    latitudine 17°30'S, longitudine 147°00'E
    latitudine 21°00'S, longitudine 152°55'E
    latitudine 24°30'S, longitudine 154°00'E
    şi apoi până la punctul de
    latitudine 24°42'S, longitudine 153°15'E pe coasta Australiei.


    6. Voiaj internaţional înseamnă un voiaj dintr-o ţară în care prezenta convenţie se aplică până la un port din afara acestei ţări sau invers.
    7. Persoană înseamnă membrul unui echipaj şi pasagerii.
    8. Dată de aniversare înseamnă ziua şi luna fiecărui an care vor corespunde datei de expirare a Certificatului internaţional de prevenire a poluării cu ape uzate.



    REGULA 2
    Aplicare
    1. Prevederile prezentei anexe se aplică următoarelor nave care efectuează voiaje internaţionale:
    1. navelor noi cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400; şi
    2. navelor noi care au un tonaj brut mai mic de 400, care sunt autorizate să transporte mai mult de 15 persoane; şi
    3. navelor existente cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400, după 5 ani de la intrarea în vigoare a prezentei anexe; şi
    4. navelor existente cu un tonaj brut mai mic de 400, care sunt autorizate să transporte mai mult de 15 persoane, după 5 ani de la intrarea în vigoare a prezentei anexe.

    2. Administraţia se va asigura că navele existente menţionate în alin. 1.3 şi 1.4 din prezenta regulă, ale căror chile au fost puse sau sunt într-un stadiu similar de construcţie, înainte de data de 2 octombrie 1983, vor fi echipate, pe cât posibil, pentru descărcarea apelor uzate în conformitate cu cerinţele regulii 11 din prezenta anexă.

    REGULA 3
    Excepţii
    1. Regula 11 din prezenta anexă nu se aplică la:
    1. descărcarea apelor uzate dintr-o navă, necesară pentru siguranţa navei şi a persoanelor aflate la bord sau pentru salvarea vieţii omeneşti pe mare; sau
    2. deversarea apelor uzate ca urmare a unei avarii a navei sau a echipamentului acesteia dacă s-au luat toate măsurile raţionale înainte şi după producerea avariei, cu scopul de a preveni sau reduce la minimum deversarea.

    CAP. 2
    Inspecţii şi certificare
    REGULA 4
    Inspecţii
    1. Fiecare navă căreia, conform regulii 2, i se cere să corespundă prevederilor prezentei anexe trebuie să fie supusă inspecţiilor specificate mai jos:
    1. o inspecţie iniţială înainte ca nava să între în serviciu sau înainte de eliberarea pentru prima dată a certificatului cerut de regula 5 a prezentei anexe, ce va include o inspecţie completă a structurii navei, echipamentului, sistemelor, instalaţiilor, amenajărilor şi materialelor sale în măsura în care nava face obiectul prezentei anexe. Această inspecţie trebuie să fie astfel efectuată încât să asigure că structura navei, echipamentul, sistemele, instalaţiile, amenajările şi materialele sale corespund în întregime cerinţelor aplicabile ale prezentei anexe;
    2. o inspecţie de reînnoire la intervalele specificate de către Administraţie, dar fără să depăşească 5 ani, cu excepţia cazului în care se aplică prevederile regulii 8.2, 8.5, 8.6 sau 8.7 din prezenta anexă. Inspecţia de reînnoire trebuie să fie efectuată astfel încât să asigure că structura navei, echipamentul, sistemele, instalaţiile, amenajările şi materialele sale corespund în întregime cerinţelor aplicabile ale prezentei anexe;
    3. o inspecţie suplimentară, generală sau parţială, după caz, trebuie să fie efectuată după o reparaţie care rezultă din investigaţiile prevăzute de paragraful 4 al prezentei reguli sau ori de câte ori se fac orice reparaţii sau înlocuiri importante. Această inspecţie va fi efectuată astfel încât să se asigure că reparaţiile sau înlocuirile necesare au fost efectiv realizate, că materialul şi calitatea acestor reparaţii sau înlocuiri sunt în toate privinţele satisfăcătoare şi că nava corespunde în toate privinţele cerinţelor prezentei anexe.

    2. Administraţia trebuie să stabilească măsurile corespunzătoare pentru navele care nu fac obiectul prevederilor paragrafului 1 din prezenta regulă în vederea asigurării că prevederile aplicabile ale prezentei reguli sunt respectate.
    3. Inspecţiile navelor, în ceea ce priveşte aplicarea prevederilor prezentei anexe, trebuie să fie efectuate de către inspectori ai administraţiei. Totuşi, administraţia poate încredinţa efectuarea inspecţiilor fie inspectorilor numiţi în acest scop, fie organizaţiilor recunoscute de ea.
    4. O administraţie care numeşte inspectori sau care recunoaşte organizaţii pentru a efectua inspecţiile, aşa cum sunt stabilite în paragraful 3 din prezenta regulă, trebuie cel puţin să împuternicească orice inspector numit sau organizaţie recunoscută:
    1. să solicite reparaţii la navă; şi
    2. să efectueze inspecţii, dacă sunt cerute de autorităţile corespunzătoare ale statului portului.
    Administraţia trebuie să notifice Organizaţiei responsabilităţile specifice şi condiţiile autorităţii acordate inspectorilor numiţi sau organizaţiilor recunoscute în vederea transmiterii părţilor prezentei Convenţii spre informarea inspectorilor lor.

    5. Dacă un inspector numit sau organizaţia recunoscută stabileşte că starea navei şi a echipamentului său nu corespunde de fapt caracteristicilor din Certificatul internaţional de prevenire a poluării cu ape uzate sau se prezintă astfel încât nava nu este efectiv aptă pentru a ieşi în mare fără a prezenta o posibilă ameninţare de a produce daune mediului marin, inspectorul sau organizaţia respectivă trebuie să se asigure imediat că se iau măsuri de remediere şi trebuie să informeze Administraţia în timp util. Dacă nu se iau măsuri de remediere, certificatul respectiv trebuie să fie retras şi Administraţia trebuie să fie informată imediat şi, dacă nava se află în portul unei alte părţi, autorităţile corespunzătoare ale statului portului trebuie, de asemenea, informate imediat. Dacă un inspector al Administraţiei, un inspector numit sau organizaţia recunoscută a informat autorităţile competente ale statului portului, guvernul statului portului interesat trebuie să acorde orice sprijin necesar acelui inspector al Administraţiei, acelui inspector numit sau acelei organizaţii pentru a-şi îndeplini obligaţiile în conformitate cu această regulă. Dacă este cazul, guvernul statului portului interesat va acţiona astfel încât să se asigure că nava nu va ieşi în mare până când aceasta nu este aptă să iasă în mare sau nu va părăsi portul pentru a se îndrepta spre cel mai apropiat şantier de reparaţii decât în cazul în care aceasta nu prezintă o posibilă ameninţare de a produce daune mediului marin.
    6. În fiecare caz, Administraţia interesată trebuie să garanteze efectuarea completă şi eficienţa inspecţiei şi trebuie să se angajeze să asigure măsurile necesare pentru a îndeplini această obligaţie.
    7. Starea navei şi a echipamentului său trebuie să fie menţinută conform prevederilor prezentei Convenţii, pentru a asigura că nava va rămâne aptă din toate punctele de vedere pentru a ieşi în mare fără a prezenta o posibilă ameninţare de a produce daune mediului marin.
    8. După terminarea oricărei inspecţii a unei nave, conform paragrafului 1 al prezentei reguli, nu trebuie să se facă nici o modificare a structurii navei, echipamentului, instalaţiilor, amenajărilor sau materialului care fac obiectul inspecţiei fără aprobarea Administraţiei, cu excepţia simplei înlocuiri a unor astfel de echipamente sau instalaţii.
    9. Ori de câte ori se produce un accident la o navă sau se descoperă o defecţiune ce afectează în mod substanţial rezistenţa navei ori eficienţa sau integritatea echipamentului său prevăzute în prezenta anexă, comandantul ori armatorul navei va raporta cu prima ocazie Administraţiei, organizaţiei recunoscute sau inspectorului numit responsabil cu eliberarea certificatului corespunzător, care va stabili începerea investigaţiilor pentru a stabili dacă este necesară efectuarea unei inspecţii conform paragrafului 1 al prezentei reguli. De asemenea, dacă nava se află într-un port al altei părţi, comandantul sau armatorul va raporta imediat autorităţilor corespunzătoare ale statului portului şi inspectorul numit sau organizaţia recunoscută se va asigura că acest raport a fost făcut.

    REGULA 5
    Eliberarea sau avizarea certificatului
    1. Se va elibera un Certificat internaţional pentru prevenirea poluării cu ape uzate, după o inspecţie iniţială sau de reînnoire conform prevederilor regulii 4 din prezenta anexă, oricărei nave care efectuează voiaje către porturile sau terminalele situate în limitele jurisdicţiei altor părţi la Convenţie. În cazul navelor existente, această cerinţă se aplică după 5 ani de la data intrării în vigoare a prezentei anexe.
    2. Certificatul prevăzut la paragraful 1 se va elibera sau se va aviza fie de către Administraţie, fie de către orice persoane sau organizaţii recunoscute*), autorizate legal de către aceasta. În fiecare caz, Administraţia îşi asumă întreaga responsabilitate pentru Certificat.
    *) Se referă la Liniile directoare pentru autorizarea organizaţiilor care acţionează în numele administraţiilor, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.739(18), şi la Specificaţiile privind funcţiile de inspecţie şi certificare ale organizaţiilor recunoscute care acţionează în numele Administraţiei, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.789(19).


    REGULA 6
    Eliberarea sau avizarea unui certificat de către alt guvern
    1. Guvernul unei părţi la Convenţie poate dispune, la cererea Administraţiei, inspectarea unei nave şi, dacă consideră că prevederile prezentei anexe sunt îndeplinite, eliberează navei sau autorizează eliberarea unui Certificat internaţional pentru prevenirea poluării cu ape uzate şi, după caz, avizează ori autorizează avizarea acestui certificat în conformitate cu prezenta anexă.
    2. O copie a certificatului prevăzut la paragraful 1 şi o copie a raportului de inspecţie vor fi transmise cât mai curând posibil Administraţiei care a solicitat inspecţia.
    3. Un certificat astfel emis va conţine o declaraţie care atestă că a fost eliberat la cererea Administraţiei şi că va avea aceeaşi valoare şi va fi recunoscut ca şi certificatul emis conform regulii 5 din prezenta anexă.
    4. Nu se va elibera un Certificat internaţional de prevenire a poluării cu ape uzate unei nave care este autorizată să arboreze pavilionul unui stat ce nu este parte la Convenţia din 1973.

    REGULA 7
    Forma certificatului
    Certificatul internaţional de prevenire a poluării cu ape uzate va fi redactat în forma corespunzătoare modelului prevăzut în apendicele la prezenta anexă şi va fi cel puţin în limba engleză, franceză sau spaniolă. Dacă se utilizează şi limba oficială a ţării emitente, aceasta va prevala în cazul unei dispute sau contradicţii.

    REGULA 8
    Durata şi valabilitatea certificatului
    1. Certificatul internaţional pentru prevenirea poluării cu ape uzate va fi eliberat pe o perioadă specificată de Administraţie, care nu va depăşi 5 ani.
    2.1. În pofida cerinţelor paragrafului 1 al prezentei reguli, dacă inspecţia de reînnoire este finalizată în decurs de 3 luni înaintea datei de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data finalizării inspecţiei de reînnoire până la o dată care nu va depăşi 5 ani de la data de expirare a certificatului existent.
    2.2. Dacă inspecţia de reînnoire este finalizată după data de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data finalizării inspecţiei de reînnoire până la o dată care nu va depăşi 5 ani de la data de expirare a certificatului existent.
    2.3. Dacă inspecţia de reînnoire este finalizată cu mai mult de 3 luni înainte de data de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data finalizării inspecţiei de reînnoire până la o dată care nu va depăşi 5 ani de la data finalizării inspecţiei de reînnoire.
    3. Dacă un certificat este eliberat pe o perioadă mai mică de 5 ani, Administraţia poate prelungi valabilitatea acestuia dincolo de data de expirare până la perioada maximă specificată în paragraful 1 al prezentei reguli.
    4. Dacă o inspecţie de reînnoire a fost finalizată şi nu se poate elibera sau pune la dispoziţie la bordul navei un nou certificat înaintea datei de expirare a certificatului existent, persoana sau organizaţia autorizată de Administraţie poate aviza certificatul existent şi acest certificat va fi acceptat ca valabil pe o perioadă următoare care nu va depăşi 5 luni de la data de expirare.
    5. Dacă în momentul expirării certificatului o navă nu se află într-un port în care urmează să fie inspectată, Administraţia poate extinde perioada de valabilitate a certificatului, dar această prelungire va fi acordată numai în scopul de a permite navei să îşi încheie voiajul spre portul în care va fi inspectată şi numai în cazurile în care acest lucru se consideră corespunzător şi posibil. Nici un certificat nu trebuie să fie prelungit pe o perioadă mai mare de 3 luni şi, la sosirea în portul în care urmează a fi inspectată, o navă căreia i s-a acordat o prelungire nu va fi autorizată ca, în virtutea acestei prelungiri, să părăsească portul fără a avea un nou certificat. Atunci când inspecţia de reînnoire este finalizată, noul certificat va fi valabil până la o dată care nu depăşeşte 5 ani de la data de expirare a certificatului existent înainte de acordarea prelungirii sale.
    6. Un certificat eliberat unei nave angajate în voiaje scurte, care nu a fost prelungit conform prevederilor paragrafelor anterioare din prezenta regulă, poate fi prelungit de Administraţie pentru o perioadă de graţie de până la o lună de la data de expirare indicată în acest certificat. Dacă inspecţia de reînnoire este finalizată, noul certificat va fi valabil până la o dată care nu va depăşi 5 ani de la data de expirare a certificatului existent înainte de acordarea prelungirii sale.
    7. În cazuri speciale, stabilite de către Administraţie, un certificat nou nu trebuie să fie datat de la data de expirare a certificatului existent conform paragrafului 2.2, 5 sau 6 din prezenta regulă. În aceste cazuri speciale, noul certificat va fi valabil până la o dată care nu va depăşi 5 ani de la data finalizării inspecţiei de reînnoire.
    8. Un certificat eliberat conform regulii 5 sau 6 din prezenta anexă încetează a mai fi valabil în unul dintre următoarele cazuri:
    1. dacă inspecţiile corespunzătoare nu sunt finalizate în decursul perioadelor specificate conform regulii 4.1 din prezenta anexă; sau
    2. la transferarea unei nave sub pavilionul altui stat. Un certificat nou va fi eliberat numai dacă guvernul care emite noul certificat consideră că nava corespunde pe deplin cerinţelor regulilor 4.7 şi 4.8 din prezenta anexă. În cazul unui transfer de pavilion între părţi, dacă s-a cerut în decurs de 3 luni după efectuarea transferului, guvernul părţii al cărui pavilion nava a fost oficial autorizată să îl arboreze va transmite Administraţiei, cât mai curând posibil, copiile certificatului existente la bordul navei înaintea transferului şi, dacă este posibil, copiile rapoartelor de inspecţie corespunzătoare.

    CAP. 3
    Echipament şi controlul descărcării
    REGULA 9
    Sisteme de ape uzate
    1. Fiecare navă căreia i se cere ca în conformitate cu regula 2 să corespundă prevederilor prezentei anexe trebuie să fie echipată cu unul dintre următoarele sisteme pentru ape uzate:
    1. o instalaţie de tratare a apelor uzate care va fi de un tip aprobat de către Administraţie, ţinând seama de standardele şi metodele de încercare elaborate de Organizaţie*); sau
    *) Se referă la Recomandarea privind Standardele internaţionale referitoare la efluenţi şi Liniile directoare pentru testele de performanţă pentru instalaţiile de tratare a apelor uzate, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia MEPC.2(VI). Pentru navele existente sunt acceptate specificaţiile naţionale.

    2. un sistem pentru malaxare şi dezinfectare aprobat de către Administraţie. Acest sistem va fi prevăzut cu mijloacele considerate satisfăcătoare de către Administraţie, pentru depozitarea temporară a apelor uzate atunci când nava se află la o distanţă mai mică de 3 mile marine faţă de cel mai apropiat uscat; sau
    3. un tanc de colectare a cărui capacitate trebuie să fie suficientă, după aprecierea Administraţiei, pentru a colecta toate apele uzate, ţinând seama de condiţiile de exploatare, numărul de persoane de la bord şi alţi factori semnificativi. Tancul de colectare trebuie să fie construit astfel încât să îndeplinească cerinţele Administraţiei şi trebuie să aibă un dispozitiv care să indice vizual cantitatea conţinută.


    REGULA 10
    Racorduri standard de descărcare
    1. Pentru a permite racordarea tubulaturilor instalaţiilor de primire cu tubulaturile de descărcare ale navei, amândouă tubulaturile trebuie prevăzute cu un racord de descărcare standard în conformitate cu următorul tabel:
    Dimensiuni standard ale flanşelor pentru racordurile de descărcare

┌──────────┬───────────────────────────┐
│Descriere │Dimensiune │
├──────────┼───────────────────────────┤
│Diametrul │210 mm │
│exterior │ │
├──────────┼───────────────────────────┤
│Diametrul │Corespunzător diametrului │
│interior │exterior al tubulaturii │
├──────────┼───────────────────────────┤
│Diametrul │ │
│cercului │170 mm │
│buloanelor│ │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │4 găuri echidistante cu │
│ │diametrul de 18 mm │
│Fante în │amplasate pe cercul │
│flanşă │buloanelor cu diametrul de │
│ │mai sus şi cu fante la │
│ │periferia flanşei; lăţimea │
│ │crestăturii 18 mm │
├──────────┼───────────────────────────┤
│Grosimea │16 mm │
│flanşei │ │
├──────────┼───────────────────────────┤
│Buloane şi│4, fiecare cu diametrul de │
│piuliţe: │16 mm şi de lungime │
│număr şi │corespunzătoare │
│diametru │ │
├──────────┴───────────────────────────┤
│Flanşa este proiectată pentru ţevi cu │
│un diametru interior de maximum 100 mm│
│şi trebuie să fie din oţel sau alt │
│material echivalent având suprafaţa │
│plană. Această flanşă, împreună cu o │
│garnitură adecvată, trebuie să fie │
│corespunzătoare pentru o presiune de │
│lucru de 600 kPa │
└──────────────────────────────────────┘

     Pentru navele cu o înălţime de construcţie mai mică sau egală cu 5 m, diametrul interior al racordului de descărcare poate fi de 38 mm.

    2. La navele care efectuează transporturi speciale, de exemplu feriboturile de pasageri, ca alternativă, tubulaturile de descărcare ale navei pot fi prevăzute cu un racord de descărcare care poate fi acceptat de către Administraţie, cum ar fi cuplajele de racordare rapidă.

    REGULA 11
    Descărcarea apelor uzate
    1. Conform prevederilor regulii 3 din prezenta anexă, descărcarea apelor uzate în mare este interzisă, cu excepţia următoarelor cazuri:
    1. nava descarcă ape uzate după malaxare şi dezinfectare folosind un sistem aprobat de Administraţie în conformitate cu regula 9.1.2 din prezenta anexă la o distanţă mai mare de 3 mile marine de la uscatul cel mai apropiat sau ape uzate care nu sunt malaxate ori dezinfectate la o distanţă mai mare de 12 mile marine de la uscatul cel mai apropiat, cu condiţia ca, în oricare caz, apele uzate depozitate în tancuri de colectare să nu fie descărcate dintr-o dată, ci cu un debit moderat, cu nava în marş cu o viteză de cel puţin 4 noduri; debitul de descărcare trebuie să fie aprobat de Administraţie pe baza normelor elaborate de Organizaţie; sau
    2. nava are în exploatare o staţie de tratare autorizată care a fost certificată de Administraţie să îndeplinească cerinţele de exploatare menţionate în regula 9.1.1 din prezenta anexă şi:
    1. rezultatele încercărilor instalaţiei sunt înscrise în Certificatul internaţional de prevenire a poluării cu ape uzate; şi
    2. în afară de aceasta, efluentul nu lasă materii solide plutitoare vizibile pe apa din jur şi nici nu produce decolorarea acesteia.


    2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica navelor exploatate în apele aflate sub jurisdicţia unui stat şi nici navelor care fac escală venind din alte state în momentul în care se află în aceste ape şi descarcă ape uzate în conformitate cu cerinţe mai puţin riguroase impuse de acest stat.
    3. Când apele uzate sunt amestecate cu deşeuri sau cu deşeuri din apă prevăzute în alte anexe ale MARPOL 73/78, cerinţele acelor anexe trebuie să fie îndeplinite, în mod suplimentar, şi în prezenta anexă.
    CAP. 4
    Instalaţii de primire
    REGULA 12
    Instalaţii de primire
    1. Guvernul fiecărei părţi la Convenţie, care solicită navelor exploatate în apele aflate sub jurisdicţia sa şi navelor care traversează apele sale să se conformeze cerinţelor regulii 11.1, se angajează să asigure dotarea porturilor şi terminalelor cu instalaţii de primire a apelor uzate, pentru a satisface necesităţile navelor care le folosesc şi fără a provoca întârzieri excesive acestora.
    2. Guvernul fiecărei părţi va comunică Organizaţiei pentru a transmite guvernelor contractante interesate toate cazurile în care instalaţiile puse la dispoziţie în conformitate cu prezenta regulă sunt considerate ca fiind neadecvate.
    Apendice

    MODEL DE CERTIFICAT
    CERTIFICAT INTERNAŢIONAL PENTRU PREVENIREA POLUĂRII CU APE UZATE
       Eliberat în conformitate cu prevederile Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, astfel cum a fost modificată prin Protocolul încheiat la Londra la data de 17 februarie 1978 şi astfel cum a fost amendată prin Rezoluţia MEPC 115(51), denumită în continuare Convenţia, sub autoritatea Guvernului ................ (denumirea oficială completă a ţării) ............... de către ........................... (denumirea oficială completă a persoanei competente sau a organizaţiei recunoscute conform prevederilor Convenţiei) ...................
    Caracteristicile navei*1)
    Numele navei ....................................................
    Numărul sau literele distinctive ...............................
    Portul de înregistrare ............................................
    Tonajul brut ..............................................
       Numărul de persoane pe care nava este certificată să le transporte .........................
    Număr IMO*2) .....................................
       Navă nouă/existentă*)
       Data la care a fost pusă chila sau la care nava se afla într-un stadiu similar de construcţie ori, după caz, data la care au început lucrările de transformare sau modificare cu caracter major ................................................................................
    *1) Ca alternativă, caracteristicile navei pot fi înscrise orizontal în căsuţe.
    *2) Se face referire la Schema numărului IMO de identificare a navei adoptată de către Organizaţie prin Rezoluţia A.600(15).
       *) Se elimină, după caz.
       Se certifică prin prezentul că:
    1. Nava este echipată cu o instalaţie de tratare a apelor uzate/malaxor/tanc de colectare*), şi cu o tubulatură de descărcare în conformitate cu regulile 9 şi 10 din anexa IV la Convenţie, după cum urmează:
    1.1. *) Descrierea instalaţiei de tratare a apelor uzate:
       Tipul instalaţiei de tratare a apelor uzate ................................................
       Numele producătorului ......................................................................
       Instalaţia de tratare a apelor uzate este certificată de Administraţie ca îndeplinind următoarele standarde referitoare la efluent conform Rezoluţiei MEPC.2(VI)

    1.2. *) Descrierea malaxorului:
       Tipul malaxorului ..........................................................................
       Numele producătorului ......................................................................
       Calitatea apelor uzate după dezinfectare ...................................................

    1.3. *) Descrierea tancului de colectare:
    Capacitatea totală a tancului de colectare .............................................. mc
       Amplasamentul ..............................................................................
    *) Se elimină, după caz.

    1.4. O tubulatură de descărcare a apelor uzate la o instalaţie de primire, prevăzută cu un racord standard de legătură cu uscatul.

    2. Nava a fost inspectată în conformitate cu regula 4 din anexa IV la Convenţie.
    3. Inspecţia arată că structura, echipamentul, sistemele, instalaţiile, amenajările şi materialele navei şi starea acestora sunt satisfăcătoare în toate privinţele şi că nava corespunde cerinţelor aplicabile din anexa IV la Convenţie.

    Prezentul certificat este valabil până la .....................*3) şi este supus inspecţiilor efectuate, în concordanţă cu regula 4 din anexa IV la Convenţie.
    *3) Se inserează data de expirare, astfel cum se specifică de către Administraţie în conformitate cu regula 8.1 din anexa IV la Convenţie. Ziua şi luna acestei date corespund datei de aniversare, astfel cum s-a definit la regula 1.8 din anexa IV la Convenţie.

       Data finalizării inspecţiei pe care se bazează acest certificat: ........................... (zi/lună/an)
       Eliberat la ................................................................................ (locul eliberării certificatului)

┌─────────────┬─────────────────────────┐
│ │……………………………………………………………..│
│……………………………….│(semnărura persoanei │
│(data │oficiale autorizate care │
│eliberării) │eliberează certificatul) │
│ │(sigiliul sau ştampila │
│ │autorităţii, după caz) │
└─────────────┴─────────────────────────┘

            AVIZ PENTRU EXTINDEREA VALABILITĂŢII CERTIFICATULUI, DACĂ ACESTA ESTE VALABIL
                           MAI PUŢIN DE CINCI ANI, CÂND SE APLICĂ REGULA 8.3
       Nava îndeplineşte prevederile relevante ale Convenţiei, în conformitate cu regula 8.3 din anexa IV la Convenţie, iar prezentul certificat se va accepta ca fiind valabil până la ........
    Semnat ........... (semnătura persoanei oficiale autorizate)............
                          Locul ............................................
    Data ........(sigiliul sau ştampila autorităţii, după caz).........
                EXTINDEREA VALABILITĂŢII CERTIFICATULUI CÂND S-A EFECTUAT INSPECŢIA DE
                                REÎNNOIRE ŞI CÂND SE APLICĂ REGULA 8.4
       Nava îndeplineşte prevederile relevante ale Convenţiei, în conformitate cu regula 8.4 din anexa IV la Convenţie, iar prezentul certificat se va accepta ca fiind valabil până la ........
    Semnat ........(semnătura persoanei oficiale autorizate).......
                          Locul ............................................
    Data ........(sigiliul sau ştampila autorităţii, după caz)........
        AVIZ PENTRU EXTINDEREA VALABILITĂŢII CERTIFICATULUI PÂNĂ CÂND NAVA AJUNGE ÎN PORTUL DE
          INSPECŢIE SAU PENTRU O PERIOADĂ DE GRAŢIE CÂND SE APLICĂ REGULA 8.5 SAU REGULA 8.6
       Prezentul certificat, în conformitate cu regula 8.5 sau regula 8.6*) din anexa IV la Convenţie, se va accepta ca fiind valabil până la .............................................
    Semnat .........(semnătura persoanei oficiale autorizate)............
                          Locul ............................................
    Data .........(sigiliul sau ştampila autorităţii, după caz).........
       *) Se elimină, după caz.


     ----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016