Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REZOLUTIA FAL. 6(27) din 9 septembrie 1999  de adoptare a unor amendamente la Conventia privind facilitarea traficului maritim international, 1965, astfel cum a fost amendata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REZOLUTIA FAL. 6(27) din 9 septembrie 1999 de adoptare a unor amendamente la Conventia privind facilitarea traficului maritim international, 1965, astfel cum a fost amendata

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 296 din 4 mai 2007

Comitetul de simplificare a formalitatilor,
reamintind articolul VII(2)(a) al Conventiei privind facilitarea traficului maritim international, 1965, astel cum a fost amendata, denumita in continuare Conventia, privind procedura de amendare a anexei la Conventie,
reamintind si functiile conferite de Conventie Comitetului de simplificare a formalitatilor in vederea examinarii si adoptarii amendamentelor la Conventie,
luand in considerare, in cadrul celei de a douazeci si saptea sesiuni a sa, amendamentele la anexa la Conventie propuse si difuzate in conformitate cu articolul VII(2)(a) al Conventiei,
1. adopta, in conformitate cu articolul VII(2)(a) al Conventiei, amendamentele la Conventie, ale caror texte sunt prevazute in anexa la prezenta rezolutie;
2. hotaraste, in conformitate cu articolul VII(2)(b) al Conventiei, ca amendamentele trebuie sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2001, in afara de cazul in care, inainte de 1 octombrie 2000, cel putin o treime din guvernele contractante au trimis o notificare in scris secretarului general, in care ele specifica ca nu accepta amendamentele;
3. solicita secretarului general, in conformitate cu articolul VII(2)(a) al Conventiei, sa comunice tuturor guvernelor contractante amendamentele continute in anexa;
4. solicita in plus secretarului general sa notifice toate guvernele semnatare privind adoptarea si intrarea in vigoare a acestor amendamente.


ANEXA

AMENDAMENTE
la anexa la Conventia FAL, astfel cum a fost amendata

SECTIUNEA 1
Definitii si prevederi generale

C. Tehnici de prelucrare electronica a informatiilor
1. Practica recomandata 1.4 devine Standard si textul se amendeaza dupa cum urmeaza:
"1.4. Standard. In momentul introducerii tehnicilor privind schimbul de date informatizat (EDI) pentru facilitarea derularii formalitatilor, guvernele contractante trebuie sa incurajeze autoritatile publice si alte parti interesate: armatori, operatori portuari, autoritati portuare si/sau agenti de marfa etc. sa procedeze la schimb de informatii in conformitate cu standardele ONU relevante, inclusiv standardele ONU privind Schimbul de date informatizat pentru administratie, comert si transport (ONU/EDIFACT)."
2. Standardul 1.5 existent se amendeaza dupa cum urmeaza:
"1.5. Standard. Autoritatile publice trebuie sa accepte orice document cerut pentru derularea formalitatilor in scris, atunci cand acesta rezulta din tehnicile de prelucrare a informatiilor pe suport de hartie, cu conditia ca acesta sa fie lizibil, sa corespunda continutului documentelor din Conventia FAL si sa contina informatiile cerute."
3. Standardul 1.6 existent se amendeaza dupa cum urmeaza:
"1.6. Standard. Atunci cand se introduc tehnicile privind schimbul de date informatizat (EDI) pentru derularea formalitatilor, autoritatile publice trebuie sa limiteze informatiile pe care ele le cer de la armatori si de la alte parti interesate la cele cerute de Conventia FAL."
4. Textul introductiv din Practica recomandata 1.7 se amendeaza dupa cum urmeaza:
"1.7. Practica recomandata. Atunci cand se planifica, se introduc sau se modifica tehnicile privind schimbul de date informatizat (EDI) pentru derularea formalitatilor, autoritatile publice trebuie:"
5. Standardul 1.8 existent se amendeaza dupa cum urmeaza:
"1.8. Standard. Atunci cand se introduc tehnicile privind schimbul de date informatizat (EDI) pentru sprijinirea derularii formalitatilor, autoritatile publice trebuie sa incurajeze utilizarea lor de catre operatorii maritimi si alte parti interesate, dar nu trebuie sa reduca nivelurile de servicii disponibile pentru operatorii care nu utilizeaza aceste tehnici."
6. Se introduce un nou capitol D. Traficul ilicit de droguri dupa cum urmeaza:
"D. Traficul ilicit de droguri
1.9. Practica recomandata. Autoritatile publice trebuie sa incerce sa stabileasca acorduri de cooperare cu armatorii si alte parti interesate in vederea imbunatatirii capacitatii lor de a combate contrabanda cu droguri simultan cu accentuarea simplificarii formalitatilor. Astfel de acorduri s-ar putea baza pe memorandumurile de intelegere ale Consiliului de Cooperare Vamala*1) si liniile directoare aferente.
-------
*1) Din anul 1994, cunoscut ca Organizatia Mondiala a Vamilor.

1.10. Standard. In cazul in care, ca parte a acordurilor de cooperare, autoritatile publice, armatorii si alte parti interesate au acces la informatii de ordin comercial si la alte tipuri de informatii sensibile, aceste informatii trebuie tratate in mod confidential.
1.11. Practica recomandata. Autoritatile publice trebuie sa utilizeze analiza de risc pentru a-si imbunatati posibilitatea de a repera circulatia ilicita de droguri, facilitand prin aceasta circulatia legitima a persoanelor si marfurilor."

SECTIUNEA a 2-a
Intrarea, stationarea si plecarea navei

B. Continutul si scopul documentelor
1. In Practica recomandata 2.3.1 se introduc cuvintele: numarul/numerele de identificare a containerului/containerelor, dupa caz, inaintea cuvintelor: marcajele si numerotarea de la al cincilea punct al alineatului a) si la al patrulea punct al alineatului b).
2. La Practica recomandata 2.3.1 se introduce urmatoarea nota:
"NOTA: In scopul descrierii corespunzatoare a numarului si tipului de ambalaj din declaratia de marfa, armatorii si alte parti interesate trebuie sa se asigure ca unitatea de ambalaj externa a marfurilor va fi utilizata. Daca marfurile se afla pe palete, numarul si tipul ambalajelor de pe palet/palete trebuie sa fie mentionate. Daca marfurile de pe palete nu sunt ambalate, trebuie sa se utilizeze cantitatea si descrierea marfurilor de pe palete."
3. Practica recomandata 2.5.2 se amendeaza dupa cum urmeaza:
"2.5.2. Practica recomandata. Autoritatile publice trebuie, in mod normal, sa solicite informatii doar pentru acele efecte si marfuri apartinand echipajului care nu sunt scutite de drepturi de import si alte taxe fiscale percepute cu ocazia introducerii in tara a marfurilor respective ori sunt supuse interdictiilor sau restrictiilor."
4. Se inlocuieste textul din casuta 2 a Formularului FAL4 dupa cum urmeaza:
"Efectele si marfurile necorespunzatoare pentru scutirea de drepturi de import si alte taxe fiscale ori supuse interdictiilor sau restrictiilor"

SECTIUNEA a 3-a
Sosirea si plecarea persoanelor

A. Sosirea si plecarea persoanelor
1. Se introduc un nou Standard 3.3.3 si o noua Practica recomandata 3.3.4 dupa cum urmeaza:
"3.3.3. Standard. Inaintea acceptarii pasagerilor si echipajului la verificare in vederea admiterii lor intr-un stat, responsabilitatea custodiei si intretinerii lor trebuie sa revina armatorului.
3.3.4. Practica recomandata. Dupa acceptarea pasagerilor si echipajului la verificare, indiferent daca aceasta este conditionata sau neconditionata, si daca persoanele respective sunt supuse controlului fizic al autoritatilor publice, autoritatile publice sunt raspunzatoare de custodia si intretinerea lor pana cand acestea sunt admise la sosire sau sunt considerate neadmisibile."
2. Standardul 3.3.3 existent se renumeroteaza 3.3.5 si se introduce un nou Standard 3.3.6 dupa cum urmeaza:
"3.3.6. Standard. Daca o persoana este considerata neadmisibila, autoritatile publice trebuie sa informeze imediat armatorul si sa-l consulte cu privire la masurile de returnare. Armatorul este responsabil de costurile returnarii unei persoane neadmisibile si, in cazul in care persoana este transferata din nou in custodia armatorului, armatorul este responsabil de reintoarcerea lui/ei imediata in:
- statul de imbarcare; sau
- in oricare alt loc in care persoana este admisa."
3. Standardul 3.3.4 existent se renumeroteaza 3.3.7.
B. Masuri care faciliteaza derularea formalitatilor referitoare la marfa, pasageri, echipaj si bagaje
1. Standardul 3.15.1 existent se inlocuieste dupa cum urmeaza:
"3.15.1. Standard. Autoritatile publice trebuie sa incurajeze armatorii sa ia masuri la punctul de imbarcare in sensul asigurarii ca pasagerii detin toate documentele de control solicitate de catre statele in care intra sau de catre cele pe care le tranziteaza."
2. Se introduce un nou Standard 3.15.2 dupa cum urmeaza:
"3.15.2. Standard. Daca o persoana este considerata neadmisibila si returnata de pe teritoriul statului, armatorul nu trebuie sa fie oprit sa-si recupereze de la aceasta persoana oricare cost care rezulta din neadmiterea sa."
3. Practica recomandata 3.15.2 existenta se renumeroteaza 3.15.3.

SECTIUNEA a 4-a
Intrarea, stationarea in port si plecarea marfurilor si a altor articole

A. Dispozitii generale
1. Practica recomandata 4.3 se amendeaza dupa cum urmeaza:
"4.3. Practica recomandata. Autoritatile publice trebuie sa incurajeze armatorii si/sau operatorii de terminale maritime de marfa sa le echipeze cu instalatii de depozitare pentru marfuri speciale, cum ar fi: marfuri de valoare, transporturi de marfa perisabila, reziduuri umane, marfuri radioactive si alte marfuri periculoase, precum si animale vii, dupa caz; acele zone ale terminalelor maritime de marfa in care sunt depozitate marfuri generale si speciale si posta inaintea transportului pe mare trebuie sa fie protejate impotriva accesului in orice moment al persoanelor neautorizate."
2. Se introduce un nou Standard 4.4 dupa cum urmeaza:
"4.4. Standard. Un guvern contractant care continua sa solicite licente sau permise de export, import si transbordare pentru anumite tipuri de marfuri trebuie sa stabileasca proceduri simple prin care aceste licente sau permise pot fi obtinute si reinnoite rapid."
3. Se introduce o noua Practica recomandata 4.5 dupa cum urmeaza:
"4.5. Practica recomandata. Daca natura unei incarcaturi ar putea atrage atentia diferitelor institutii de derulare a formalitatilor, de exemplu: inspectorii vamali si veterinari sau sanitari, guvernele contractante trebuie sa delege autoritatea pentru derularea formalitatilor vamii sau unei alte institutii sau, daca nu este posibil, sa ia toate masurile necesare pentru a se asigura ca derularea formalitatilor se efectueaza simultan intr-un loc si cu minim de intarziere."
4. Practica recomandata 4.4 existenta se renumeroteaza 4.6.
B. Libera practica pentru marfurile destinate exportului
1. Titlurile B. Libera practica pentru marfurile destinate exportului si C. Libera practica pentru marfurile destinate importului se inlocuiesc cu B. Derularea formalitatilor pentru marfa.
2. Titlurile D, E si F existente se renumeroteaza C, D si, respectiv, E.
3. Practica recomandata 4.7 existenta se amendeaza dupa cum urmeaza:
"4.7. Practica recomandata. Autoritatile publice trebuie sa elaboreze proceduri pentru utilizarea informatiilor premergatoare intrarii in scopul facilitarii procesarii declaratiilor vamale si permiterii derularii formalitatilor inaintea intrarii marfurilor."
4. La sectiunea a 4-a B se introduc urmatoarele standarde si practici recomandate:
"4.8. Practica recomandata. Autoritatile publice trebuie sa prevada proceduri privind derularea formalitatilor pentru marfa pe baza prevederilor relevante din Conventia internationala pentru simplificarea si armonizarea procedurilor vamale - Conventia de la Kyoto - si din instructiunile aferente.
4.9. Standard. Autoritatile publice trebuie sa limiteze interventiile fizice la minimul necesar in scopul asigurarii respectarii legislatiei prin utilizarea evaluarii riscului pentru a stabili ce marfuri trebuie controlate.
4.10. Practica recomandata. In masura in care resursele permit, autoritatile publice trebuie, pe baza unei solicitari valabile, sa efectueze verificari fizice ale marfii, daca este necesar, la punctul in care aceasta se incarca in mijloacele sale de transport si in timp ce incarcarea este in curs de desfasurare, fie pe doc, fie, in cazul marfii unitare, in locul in care containerul se incarca si se sigileaza.
4.11. Standard. Autoritatile publice trebuie sa se asigure ca cerintele pentru colectarea datelor statistice nu reduc in mod semnificativ eficienta comertului maritim.
4.12. Practica recomandata. Autoritatile publice trebuie sa utilizeze tehnicile privind schimbul de date informatizat (EDI) in scopul obtinerii de informatii pentru accelerarea si simplificarea proceselor de derulare a formalitatilor."
5. Standardele si practicile recomandate existente numerotate de la 4.5 la 4.15 se renumeroteaza corespunzator.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016