Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Adunarea, reamintind articolul 15 (j) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, care se referă la funcţiile Adunării în legătură cu adoptarea de reguli şi linii directoare privind siguranţa maritimă, prevenirea şi controlul poluării mediului maritim de către nave, reamintind, de asemenea, articolul 28 (a) din această Convenţie, prin care Comitetul de siguranţă maritimă examinează, printre altele, încadrarea cu personal a navelor maritime din punctul de vedere al siguranţei, constatând că echipajul minim de siguranţă este în funcţie de numărul, calificarea şi experienţa membrilor de echipaj necesari pentru siguranţa şi securitatea navei, a echipajului, pasagerilor, mărfii şi bunurilor şi pentru protecţia mediului marin, recunoscând importanţa cerinţelor instrumentelor pertinente ale IMO, precum şi a celor adoptate de ILO, ITU şi OMS relevante pentru siguranţa maritimă şi protecţia mediului marin, ţinând cont de cerinţele regulii V/14 din SOLAS, aşa cum a fost modificată în ceea ce priveşte emiterea unui document adecvat privind echipajul minim de siguranţă sau a unui document echivalent ca dovadă a echipajului minim de siguranţă, de asemenea, conştientă de cerinţele capitolului XI-2 din SOLAS şi ale Codului internaţional pentru securitatea navelor şi facilităţilor portuare (ISPS) referitoare la securitatea navelor şi a instalaţiilor portuare, conştientă de faptul că aptitudinile navigatorilor de a respecta aceste cerinţe sunt dependente de menţinerea eficienţei acestora, prin condiţiile cu privire la formare, ore de muncă şi odihnă, siguranţă, sănătate şi igienă la locul de muncă şi furnizarea adecvată de hrană, considerând că acceptarea, la nivel internaţional, a principiilor generale ca un cadru pentru administraţii pentru a determina echipajul minim de siguranţă a navelor ar consolida în mod semnificativ siguranţa şi securitatea maritimă şi protecţia mediului marin, luând în considerare recomandarea făcută de către Comitetul de siguranţă maritimă la a optzeci şi opta sesiune a sa: 1. adoptă Principiile de stabilire a echipajului minim de siguranţă, care constau din Liniile directoare pentru aplicarea principiilor de stabilire a echipajului minim de siguranţă; Liniile directoare pentru determinarea echipajului minim de siguranţă; Responsabilităţile privind aplicarea principiilor de stabilire a echipajului minim de siguranţă; Liniile directoare privind conţinutul şi modelul documentului privind echipajul minim de siguranţă şi Cadrul pentru determinarea echipajului minim de siguranţă, aşa cum sunt prevăzute în anexele nr. 1, 2, 3, 4 şi 5 din prezenta rezoluţie; 2. recomandă guvernelor, în stabilirea echipajului minim de siguranţă pentru navele care arborează pavilionul ţării lor, să respecte principiile prevăzute în anexa nr. 1 şi procedurile prevăzute în anexa nr. 5 şi să ia în considerare liniile directoare stabilite în anexele nr. 2 şi 3; 3. îndeamnă guvernele să asigure că documentele privind echipajul minim de siguranţă conţin, cel puţin, informaţiile prevăzute în anexa nr. 4; 4. îndeamnă, în plus, guvernele în exercitarea funcţiilor de control al statului portului în conformitate cu convenţiile internaţionale în vigoare cu privire la navele străine care fac escală în porturile lor să considere că aceste nave sunt dotate cu echipaje adecvate pentru scopuri de siguranţă dacă sunt conforme cu informaţiile prevăzute în documentele privind echipajul minim de siguranţă; 5. solicită Comitetului de siguranţă maritimă să menţină această rezoluţie în curs de revizuire şi să modifice dispoziţiile sale cât este necesar; 6. anulează rezoluţiile A.890(21) şi A.955(23). ANEXA 1 la Rezoluţia A.1047(27) LINIILE DIRECTOARE pentru aplicarea principiilor de stabilire a echipajului minim de siguranţă 1. Introducere 1.1. Aceste linii directoare ar trebui să fie utilizate în aplicarea principiilor de stabilire a echipajului minim de siguranţă prevăzute în secţiunea 3, pentru a asigura operarea în condiţii de siguranţă a navelor prevăzute la articolul III din Convenţia STCW din 1978, aşa cum a fost modificată, precum şi securitatea navelor cărora li se aplică capitolul XI - 2 din Convenţia SOLAS 1974, aşa cum a fost modificată, precum şi protecţia mediului marin. 1.2. Administraţia poate menţine sau adopta dispoziţii care diferă de cele care sunt recomandate în aceste linii directoare, care sunt special concepute în funcţie de îmbunătăţirile tehnice sau anumite tipuri de nave şi servicii. Administraţia totuşi ar trebui să se asigure în permanenţă că dispoziţiile detaliate referitoare la echipajul minim asigură un grad de siguranţă cel puţin echivalent cu cel stabilit în prezentele linii directoare. 2. Obiective Aceste linii directoare sunt menite să asigure că o navă este încadrată cu echipaj eficient şi suficient ca număr şi calitate pentru a asigura siguranţa şi securitatea navei, siguranţa navigaţiei şi operaţiunilor pe mare şi siguranţa operaţiunilor portuare, pentru a preveni vătămarea corporală sau pierderea de vieţi umane, pentru a evita deteriorarea mediului marin şi de bunuri şi pentru a asigura bunăstarea şi sănătatea navigatorilor prin prevenirea oboselii. Aceste obiective pot fi atinse: .1 adoptând o abordare bazată pe obiective; .2 prin aplicarea procedurilor standard pentru implementarea eficientă; şi .3 controlând eficient această implementare. 3. Principii de stabilire a echipajului minim de siguranţă 3.1. Următoarele principii ar trebui respectate pentru a-i determina echipajului minim de siguranţă a navei: .1 capacitatea de a: .1 asigura supravegherea în condiţii de siguranţă a navigaţiei, serviciul de gardă în port, cartul la maşini şi supravegherea radio în conformitate cu regula VIII/2 din Convenţia STCW 1978, aşa cum a fost modificată, precum şi supravegherea generală a navei; .2 lega nava şi a dezlega nava în condiţii de siguranţă; .3 gestiona funcţiile de siguranţă ale navei în condiţii de staţionare sau în condiţii premergătoare staţionării pe mare; .4 efectua operaţiuni, dacă este cazul, pentru a preveni deteriorarea mediului marin; .5 menţine dispozitivele de siguranţă şi a asigura curăţenia în toate spaţiile accesibile pentru a minimiza riscul de incendiu; .6 oferi servicii de îngrijire medicală la bordul navei; .7 asigura transportul în siguranţă al încărcăturii; .8 verifica şi menţine, după caz, integritatea structurii navei; şi .9 exploata nava în conformitate cu planul ei de securitate aprobat; şi .2 abilitatea de a: .1 face să funcţioneze toate dispozitivele de închidere etanşe la apă şi de a le menţine starea de funcţionare şi, de asemenea, de a utiliza o echipă competentă pentru controlul avariilor; .2 face să opereze toate echipamentele de urgenţă şi de stingere a incendiilor şi mijloacele de salvare de la bord şi de a efectua întreţinerea acestor echipamente, care trebuie făcută pe mare, şi de a ambarca şi debarca toate persoanele de la bord; şi .3 face să opereze aparatul de propulsie principal şi cele auxiliare, inclusiv echipamentele de prevenire a poluării, şi de a le menţine în condiţii de siguranţă pentru a permite navei să depăşească pericolele previzibile în timpul voiajului. 3.2. Următoarele funcţii de la bord, atunci când este cazul, ar trebui să fie, de asemenea, luate în considerare: .1 cerinţele de formare continuă pentru tot personalul privind funcţionarea şi utilizarea echipamentului de urgenţă şi lupta împotriva incendiilor, echipamentul de salvare şi dispozitivele de închidere etanşe la apă; .2 cerinţele de instruire specializate pentru anumite tipuri de nave şi în cazuri în care membrii echipajului sunt angajaţi să efectueze la bordul navei sarcini care acoperă mai multe domenii; .3 furnizarea de hrană adecvată şi apă potabilă; .4 necesitatea asumării de sarcini şi responsabilităţi în cazul unei situaţii de urgenţă; şi .5 necesitatea oferirii de oportunităţi de formare pentru marinarii începători pentru a le permite să dobândească pregătirea şi experienţa necesare. ANEXA 2 la Rezoluţia A.1047(27) LINIILE DIRECTOARE pentru determinarea echipajului minim de siguranţă 1.1. Echipajul minim de siguranţă al unei navei ar trebui să fie stabilit ţinând seama de toţi factorii relevanţi, inclusiv de următoarele: .1 mărimea şi tipul navei; .2 numărul, puterea şi tipul aparatelor de propulsie principale şi auxiliare; .3 nivelul de automatizare al navei; .4 construcţia şi echipamentul navei; .5 metoda de întreţinere utilizată; .6 marfa ce trebuie transportată; .7 frecvenţa escalelor, durata şi natura călătoriilor care urmează să fie întreprinse; .8 zona/zonele de exploatare, ape şi operaţiunile în care nava este implicată; .9 măsura în care activităţile de formare se desfăşoară la bord; .10 gradul de asistenţă oferit navei de la uscat de către companie; .11 cerinţele aplicabile în ceea ce priveşte timpul de lucru şi/sau perioadele de odihnă; şi .12 prevederile planului de securitate aprobat al navei. 1.2. Echipajul minim de siguranţă al navei ar trebui să fie determinat ţinându-se cont de punerea în aplicare a funcţiilor, la diferite niveluri de responsabilitate specificate în Codul STCW, care includ funcţiile următoarele: .1 navigaţia, care cuprinde sarcinile, îndatoririle şi responsabilităţile necesare pentru: .1 planificarea voiajului şi conducerea navei în deplină siguranţă; .2 menţinerea în condiţii de siguranţă a cartului în conformitate cu cerinţele din Codul STCW; .3 manevra şi conducerea navei în toate condiţiile; şi .4 legarea şi dezlegarea navei în condiţii de siguranţă; .2 manipularea şi stivuirea mărfii, inclusiv sarcinile, îndatoririle şi responsabilităţile necesare planificării şi supravegherii operaţiunilor efectuate la bordul navei pentru încărcarea, stivuirea, amararea şi asigurarea mărfii pe perioada voiajului şi descărcarea mărfurilor şi pentru a se asigura că aceste operaţii sunt efectuate în condiţii de siguranţă; .3 exploatarea navei şi asistenţa persoanelor de la bord, inclusiv sarcinile, îndatoririle şi responsabilităţile necesare pentru: .1 garantarea securităţii şi siguranţei tuturor persoanelor de la bord şi menţinerii echipamentului de salvare şi lupta contra incendiilor şi altor sisteme de siguranţă în stare de funcţionare; .2 operarea şi menţinerea tuturor sistemelor de închidere etanşe la apă; .3 efectuarea operaţiunilor, dacă este cazul, necesare pentru mobilizarea şi debarcarea tuturor persoanelor aflate la bord; .4 efectuarea operaţiunilor, după caz, pentru a asigura protecţia mediului marin; .5 asigurarea îngrijirii medicale la bordul navei; şi .6 întreprinderea de sarcini administrative necesare pentru operarea în condiţii de siguranţă a navei şi pentru securitatea navei; .4 inginerie marină, care cuprinde sarcinile, îndatoririle şi responsabilităţile necesare pentru a: .1 opera şi monitoriza aparatul de propulsie principal şi cele auxiliare ale navei şi a evalua performanţa fiecărui aparat; .2 menţine cartul la maşini în condiţii de siguranţă în conformitate cu cerinţele din Codul STCW; .3 gestiona şi de a efectua operaţiuni legate de combustibil şi balast; şi .4 menţine în siguranţă echipamentele, instalaţiile şi circuitele de alimentare ale maşinilor navei; .5 inginerie electrică, electronică şi de control, care cuprinde sarcinile, îndatoririle şi responsabilităţile necesare pentru a: .1 opera echipamente electrice şi electronice ale navei; şi .2 menţine siguranţa sistemelor electrice şi electronice de bord; .6 radiocomunicaţii, care cuprinde sarcinile, îndatoririle şi responsabilităţile necesare pentru a: .1 transmite şi primi informaţii utilizând echipamentul radio al navei; .2 menţine o supraveghere radio în condiţii de siguranţă în conformitate cu cerinţele Regulamentului radiocomunicaţiilor ITU şi Convenţiei SOLAS 1974, astfel cum a fost modificată; şi .3 asigura servicii de radio în situaţii de urgenţă; şi .7 întreţinerea şi repararea, inclusiv sarcinile, îndatoririle şi responsabilităţile necesare pentru a efectua lucrări de întreţinere şi reparaţii la navă şi maşinile, echipamentele şi instalaţiile sale, ţinând cont de metoda de întreţinere şi reparaţie utilizată. 1.3. În plus faţă de factorii şi funcţiile de la paragrafele 1.1 şi 1.2, determinarea echipajului minim de siguranţă ar trebui să ia, de asemenea, în considerare: .1 managementul funcţiilor legate de siguranţă, securitate şi protecţia mediului ale unei nave pe mare atunci când aceasta nu navighează; .2 cu excepţia navelor de dimensiuni reduse, dotarea cu ofiţeri de punte calificaţi pentru a se asigura că nu este necesar ca comandantul să asigure în mod regulat cartul, adoptând un sistem cu 3 carturi; .3 cu excepţia navelor cu o putere de propulsie limitată sau exploatate cu sălile maşinilor nesupravegheate, dotarea cu ofiţeri mecanici calificaţi pentru a se asigura că nu este necesar ca şeful mecanic să asigure în mod regulat cartul, adoptând un sistem cu 3 carturi; .4 menţinerea standardelor de igienă şi sănătate în muncă aplicabile la bord; şi .5 furnizarea de hrană adecvată şi apă potabilă pentru toate persoanele de la bord, după cum este necesar. 1.4. La determinarea echipajului minim de siguranţă al navei ar trebui să se ia în considerare, de asemenea: .1 numărul de personal calificat şi de alt personal necesar pentru a satisface situaţiile şi condiţiile în perioade de vârf de încărcare, ţinând seama de durata de muncă şi de perioadele de odihnă de la bordul navei, asigurate navigatorilor; şi .2 capacitatea comandantului şi echipajului navei pentru a coordona activităţile necesare pentru exploatarea în condiţii de siguranţă a navei şi pentru securitatea navei şi pentru protecţia mediului marin. ANEXA 3 la Rezoluţia A.1047(27) RESPONSABILITĂŢILE privind aplicarea principiilor de stabilire a echipajului minim de siguranţă 1. Responsabilităţile companiilor 1.1. Administraţia poate cere companiei responsabile pentru exploatarea navei să pregătească şi să prezinte propunere pentru echipajul minim de siguranţă a navei, în conformitate cu o formă specificată de către Administraţie. 1.2. În elaborarea unei propuneri privind echipajul minim de siguranţă a navei, compania ar trebui să aplice principiile, recomandările şi liniile directoare cuprinse în prezenta rezoluţie şi ar trebui să fie obligată: .1 să facă o evaluare a sarcinilor, îndatoririlor şi a responsabilităţilor echipajului navei necesare pentru exploatarea în siguranţă a acesteia, pentru securitatea sa, pentru protecţia mediului marin, precum şi pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă; .2 să se asigure că dispoziţiile privind starea fizică pentru serviciu sunt aplicate şi că orele de lucru şi de odihnă sunt înregistrate; .3 să facă o evaluare a numărului şi funcţiilor/capacităţilor echipajului navei necesare pentru exploatarea în condiţii de siguranţă a acesteia, pentru securitatea sa, pentru protecţia mediului marin, precum şi pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă; .4 să pregătească şi să prezinte Administraţiei o propunere de echipaj minim de siguranţă pe baza evaluării numărului şi funcţiilor/capacităţilor echipajului navei necesare pentru exploatarea în condiţii de siguranţă a acesteia, pentru securitatea sa şi pentru protecţia mediului marin şi să justifice prin propunere modul în care echipajul navei propus va gestiona situaţiile de urgenţă, inclusiv evacuarea persoanelor, în cazul în care este necesar; .5 să se asigure că echipajul minim de siguranţă este adecvat în orice moment şi din toate punctele de vedere, inclusiv al condiţiilor şi cerinţelor situaţiilor cu volum de muncă de vârf, şi că este în conformitate cu principiile, recomandările şi liniile directoare cuprinse în prezenta rezoluţie; şi .6 să elaboreze şi să prezinte Administraţiei o nouă propunere pentru echipajul minim de siguranţă a navei, în cazul în care zonele de exploatare, construcţia, maşinile, echiparea şi exploatarea şi întreţinerea sau gestionarea navei ar suferi unele modificări care pot afecta dotarea cu echipajul de siguranţă. 2. Aprobarea de către Administraţie 2.1. Administraţia ar trebui să evalueze toate propunerile privind echipajul minim de siguranţă a navei prezentate de către o companie pentru a se asigura că: .1 echipajul navei propus conţine numărul şi funcţiile/ capacităţile echipajului pentru a îndeplini totalitatea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor necesare pentru exploatarea în siguranţă a navei, pentru securitatea sa, pentru protecţia mediului marin şi pentru a face faţă situaţiilor de urgenţă; şi .2 comandantul, ofiţerii şi alţi membri ai echipajul navei nu au un program de lucru excesiv care ar putea pune în pericol executarea sarcinilor lor şi siguranţa navei şi că durata de lucru şi perioadele de odihnă impuse de reglementările naţionale aplicabile pot fi respectate. 2.2. În aplicarea acestor principii, administraţiile ar trebui să ţină seama de existenţa instrumentelor IMO, ILO, ITU şi OMS în vigoare care se ocupă cu: .1 efectuarea cartului; .2 orele de muncă sau de odihnă; .3 managementul siguranţei; .4 certificarea navigatorilor; .5 formarea navigatorilor; .6 securitatea, sănătatea şi igiena în muncă; .7 cazarea echipajului şi hrană; .8 securitatea; şi .9 radiocomunicaţiile. 2.3. Administraţia ar trebui să solicite companiei să modifice orice propunere referitoare la echipajul minim de siguranţă a unei nave, în cazul în care, după evaluarea propunerii iniţiale prezentate de companie, Administraţia nu poate să aprobe componenţa propusă a echipajului navei. 2.4. Administraţia ar trebui să aprobe o propunere de echipaj minim de siguranţă a unei nave şi să emită, în consecinţă, un document privind echipajul minim de siguranţă, doar în cazul în care este pe deplin convinsă că echipajul navei propus este stabilit în conformitate cu principiile, recomandările şi liniile directoare cuprinse în această rezoluţie şi este adecvat în toate privinţele pentru exploatarea în condiţii de siguranţă a navei şi pentru securitatea navei, precum şi pentru protecţia mediului marin. 2.5. Administraţia poate să retragă documentul privind echipajul minim de siguranţă unei nave în cazul în care compania nu reuşeşte să prezinte o nouă propunere pentru echipajul minim de siguranţă a navei atunci când zonele de exploatare, construcţia, maşinile, echipamentele sau exploatarea şi întreţinerea navei au suferit modificări care afectează încadrarea cu echipaj minim de siguranţă. 2.6. Administraţia ar trebui să revizuiască şi să retragă, după caz, documentul privind echipajul minim de siguranţă a unei nave care nu îndeplineşte în mod repetat cerinţele privind durata de odihnă. 2.7. Administraţia ar trebui, înainte de a accepta ca un document privind echipajul minim de siguranţă să prevadă mai puţin de 3 ofiţeri calificaţi responsabili cu cartul de navigaţie, să ia în considerare foarte atent circumstanţele, ţinând cont de toate principiile care trebuie respectate pentru stabilirea echipajului minim de siguranţă. ANEXA 4 la Rezoluţia A.1047(27) LINIILE DIRECTOARE privind conţinutul şi modelul documentului privind echipajul minim de siguranţă 1. Următoarele informaţii ar trebui să fie incluse în documentul privind echipajul minim de siguranţă emis de către Administraţie: .1 o indicaţie clară a caracteristicilor navei, şi anume numele, portul de înmatriculare, numărul sau indicativul, numărul IMO, tonajul brut, puterea de propulsie, tipul şi zona de operare, dacă sala maşinilor este sau nu nesupravegheată şi compania aşa cum e definită în Codul ISM; .2 un tabel indicând numărul şi funcţia/certificatul de competenţă a personalului necesar la bord, cu indicarea tuturor cerinţelor speciale sau alte observaţii; .3 o declaraţie oficială din partea Administraţiei, că, în conformitate cu principiile şi liniile directoare stabilite în anexele nr. 1 şi 2, nava menţionată în document este considerată ca fiind dotată cu echipaj adecvat pentru scopuri de siguranţă, dacă atunci când iese în mare are la bord cel puţin numărul de persoane care au funcţiile/capacităţile specificate în acest document, sub rezerva tuturor condiţiilor particulare prevăzute în acest document; .4 o declaraţie cu privire la orice restricţii privind valabilitatea documentului prin referire la datele de identificare ale fiecărei nave şi natura serviciului pentru care aceasta este angajată; şi .5 data emiterii şi, dacă este cazul, data de expirare a documentului, împreună cu o semnătură a Administraţiei însoţită de sigiliul său. 2. Se recomandă ca documentul privind echipajul minim de siguranţă să fie redactat în formular conform cu modelul prezentat în apendicele la prezenta anexă. Dacă limba utilizată nu este engleza, informaţiile furnizate ar trebui să includă o traducere în limba engleză. APENDICE Forma modelului de document privind echipajul minim de siguranţă DOCUMENT PRIVIND ECHIPAJUL MINIM DE SIGURANŢĂ (sigiliul oficial) (statul) Emis în conformitate cu dispoziţiile regulii V/14 din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, sub autoritatea Guvernului .................................... (numele statului) de către .................................... (Administraţia) Caracteristicile navei*: Numele navei .............................................................. Numărul sau indicativul ................................................... Numărul IMO ............................................................... Portul de înmatriculare ................................................... Tonajul brut: Sistem naţional .......................................................... Convenţia internaţională din 1969 asupra măsurării tonajului navelor ..... Puterea motorului principal (kW) .......................................... Tipul navei ............................................................... Sala maşinilor nesupravegheată periodic da/nu Compania de exploatare ....................................................
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Zona de navigaţie **: │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
________ *) Caracteristicile navei pot fi prezentate orizontal. **) În cazul în care este indicată o zonă de exploatare, alta decât cea nelimitată, o descriere clară a zonei sau o hartă a acesteia ar trebui să fie inclusă în document. Nava menţionată în acest document este considerată ca fiind dotată cu echipaj adecvat pentru scopuri de siguranţă, dacă atunci când iese în mare are la bord cel puţin numărul de persoane care au funcţiile/capacităţile specificate în tabelul/tabelele de mai jos.
┌──────────────────────────────────┬────────────────────────┬─────────────────┐
│Funcţia/Certificatul de competenţă│Certificat (Regula STCW)│Număr de persoane│
├──────────────────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────┤
├──────────────────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────┤
├──────────────────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────┤
├──────────────────────────────────┼────────────────────────┼─────────────────┤
└──────────────────────────────────┴────────────────────────┴─────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Cerinţe sau condiţii speciale, dacă este cazul: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Emis la .................. data ........................ (luna şi anul) Data de expirare (dacă este cazul) ................................... (sigiliul Administraţiei) .............................................. (semnătura pentru şi în numele Administraţiei) ANEXA 5 la Rezoluţia A.1047(27) CADRUL pentru determinarea echipajului minim de siguranţă Preambul Acest cadru a fost elaborat pentru a ajuta administraţiile şi companiile în determinarea echipajului minim de siguranţă. Etape pentru determinarea echipajului minim de siguranţă 1. Documente prezentate de companie 1.1. Compania prezintă o propunere privind echipajul minim de siguranţă definind natura operaţiunilor navei. 1.2. Propunerea trebuie să ia în considerare cerinţele din anexele nr. 2 şi 3, în contextul managementului funcţiilor unei nave referitoare la siguranţă, securitate şi protecţia mediului marin. 1.3. Procesul descris mai jos ar trebui să permită companiilor să înţeleagă mai bine interdependenţele şi interacţiunile elementelor de exploatare care au influenţă asupra volumului de muncă pentru fiecare membru de echipaj şi, în cele din urmă, asupra propunerii privind echipajul minim de siguranţă. Funcţii operaţionale 1.4. Într-o primă etapă este necesar să se definească operaţiunile şi să fie transcrise în funcţii. Anexa nr. 2 conţine linii directoare privind funcţiile relevante care trebuie să fie luate în considerare, dar această listă nu este limitativă. Fiecare funcţie poate fi apoi defalcată într-o listă de sarcini care include atributele enumerate mai jos: .1 Durata: Care este timpul necesar pentru executarea fiecărei sarcini? "Durata" corespunde numărului total de ore - om şi nu duratei efective a fiecărei sarcini de îndeplinit, deoarece anumite sarcini pot fi finalizate într-un termen mai scurt în cazul în care acestea sunt executate de mai multe persoane. .2 Frecvenţa: Cât de des se efectuează sarcina? Acest factor ar putea fi exprimat în intervale standard (pe oră, pe zi, pe săptămână etc.). .3 Competenţă: Care sunt competenţele, formarea şi calificările necesare pentru a îndeplini în mod constant sarcina în mod corespunzător? .4 Importanţa: Care sunt riscurile sau consecinţele unei execuţii nesatisfăcătoare a sarcinii? Factori operaţionali 1.5. Când o funcţie este defalcată în sarcini şi atribute specifice lor, atunci este necesar a se stabili calificările specifice ale personalului, politica şi procedurile operaţionale, precum şi echipamentele/tehnologia necesară pentru a îndeplini fiecare sarcină. Este important să se recunoască faptul că aceşti factori pot creşte sau scădea nivelul privind angajarea personalului, în funcţie de disponibilitatea şi procedurile adecvate şi de capacităţile specifice care să permită tehnologizarea/ automatizarea. Capacitatea de a îndeplini sarcinile 1.6. Informaţiile obţinute după stabilirea factorilor operaţionali şi a funcţiilor operaţionale ar trebui să fie utilizate pentru a determina câte sarcini pot fi executate de către o persoană în intervalul posibil de condiţiile de funcţionare. Printre factorii esenţiali care trebuie luaţi în considerare în această etapă sunt limitările factorului uman, standardele şi reglementările aplicabile, inclusiv cele cu privire la odihnă şi ritmul circadian, volumul de muncă fizică şi intelectuală asociat cu fiecare sarcină şi limitele de expunere la condiţiile de mediu la bordul navelor, cum ar fi zgomotul, temperatura şi mediul toxic. Evaluarea volumului de muncă 1.7. După ce etapele legate de exercitarea funcţiilor operaţionale, factorii operaţionali şi capacitatea de a îndeplini sarcinile au fost efectuate, informaţiile sunt apoi utilizate pentru a determina dacă volumul de muncă nu va depăşi numărul minim de ore de odihnă şi/sau de lucru prevăzute în reglementările naţionale şi internaţionale relevante. Trebuie să se ţină cont în această etapă de factori cum ar fi: durata perioadelor de lucru, conceperea programelor de lucru şi problema dacă un singur membru al echipajului poate îndeplini sarcinile stabilite în una sau mai multe perioade de lucru date pentru ziua de lucru. 2. Evaluarea efectuată de către Administraţie 2.1. Administraţia ar trebui să evalueze/aprobe documentaţia înaintată de companie în funcţie de cerinţele de reglementare naţionale şi internaţionale şi liniile directoare relevante. 2.2. După ce a evaluat şi aprobat propunerea, Administraţia ar trebui să emită un document privind echipajul minim de siguranţă, inclusiv cerinţele şi condiţiile speciale. 3. Păstrarea documentului privind echipajul minim de siguranţă Compania ar trebui să informeze Administraţia despre orice schimbări care ar afecta documentul privind echipajul minim de siguranţă şi în astfel de circumstanţe să pregătească şi să prezinte o nouă propunere, ţinând seama de anexa nr. 3. 4. Monitorizarea conformităţii Administraţia ar trebui să revizuiască periodic dispoziţiile privind echipajul minim de siguranţă. ________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.