Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Conţinută de Ordinul nr. 1.489 din 26 septembrie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 890 din 23 octombrie 2018.────────── Comitetul pentru protecţia mediului marin, amintind articolul 38(a) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului pentru protecţia mediului marin conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine de la nave, amintind, de asemenea, că la cea de-a şaizeci şi doua sesiune a sa Comitetul a adoptat, prin Rezoluţia MEPC.203(62), Amendamente la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (includerea regulilor referitoare la randamentul energetic al navelor în anexa VI la MARPOL), luând notă de faptul că amendamentele la anexa VI la MARPOL sus-menţionate au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2013, luând notă, de asemenea, de faptul că regula 21.5 din anexa VI la MARPOL, aşa cum a fost amendată, prevede că puterea de propulsie instalată nu trebuie să fie mai mică decât puterea de propulsie necesară pentru menţinerea manevrabilităţii navei în condiţii nefavorabile, aşa cum sunt ele definite în liniile directoare care urmează să fie elaborate de către Organizaţie, luând notă, în continuare, de faptul că la cea de-a şaizeci şi cincea sesiune a sa Comitetul a adoptat, prin Rezoluţia MEPC.232(65), Liniile directoare interimare din 2013 pentru determinarea puterii minime de propulsie pentru menţinerea manevrabilităţii navelor în condiţii nefavorabile (liniile directoare interimare) şi, la cea de-a şaizeci şi şaptea sesiune a sa, prin Rezoluţia MEPC.255(67), amendamente referitoare la acestea, recunoscând că amendamentele la anexa VI la MARPOL impun adoptarea de linii directoare relevante pentru implementarea uşoară şi uniformă a regulilor şi pentru a oferi timp suficient industriei să se pregătească, luând în considerare, la cea de-a şaizeci şi opta sesiune a sa, propunerile de amendamente la liniile directoare interimare, 1. adoptă amendamentele la Liniile directoare interimare din 2013 pentru determinarea puterii minime de propulsie pentru menţinerea manevrabilităţii navelor în condiţii nefavorabile, aşa cum au fost amendate, al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie; 2. invită administraţiile să ia în considerare amendamentele sus-menţionate atunci când elaborează şi adoptă actele normative naţionale care dau forţă şi pun în aplicare dispoziţiile stabilite în regula 21.5 din anexa VI la MARPOL, astfel cum a fost amendată; 3. solicită părţilor la anexa VI la MARPOL şi altor guverne membre să aducă amendamentele în atenţia proprietarilor, operatorilor, constructorilor şi proiectanţilor de nave, precum şi oricăror altor grupuri interesate; 4. este de acord să ţină aceste linii directoare, aşa cum au fost amendate, sub observaţie în lumina experienţei acumulate prin aplicarea lor. ANEXA 1 la Rezoluţia MEPC.262(68) Amendamente la Liniile directoare interimare din 2013 pentru determinarea puterii minime de propulsie pentru menţinerea manevrabilităţii navelor în condiţii nefavorabile [Rezoluţia MEPC.232(65), aşa cum a fost amendată prin Rezoluţia MEPC.255(67)] Apendice - Proceduri de evaluare pentru menţinerea manevrabilităţii în condiţii nefavorabile, aplicabile în faza 0 şi faza 1 a punerii în aplicare a EEDI Tabelul 1 de la paragraful 2 se înlocuieşte după cum urmează: "Tabelul 1: Parametrii a şi b pentru determinarea valorilor liniei de putere minimă pentru diferite tipuri de nave
┌─────────────────────┬────────┬────────┐
│Tipul navei │a │b │
├─────────────────────┼────────┼────────┤
│Vrachier al cărui DWT│ │ │
│este mai mic de │0,0763 │3374,3 │
│145.000 │ │ │
├─────────────────────┼────────┼────────┤
│Vrachier al cărui DWT│ │ │
│este 145.000 şi mai │0,0490 │7329,0 │
│mare │ │ │
├─────────────────────┼────────┼────────┤
│Navă-cisternă │0,0652 │5960,2 │
├─────────────────────┼────────┴────────┤
│ │a se vedea │
│Transportor mixt │nava-cisternă de │
│ │mai sus │
└─────────────────────┴─────────────────┘
" ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.