Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REZOLUŢIE MEPC. 261(68) din 15 mai 2015 privind amendamente la liniile directoare din 2014 referitoare la inspecţia şi certificarea indicelui nominal al randamentului energetic (EEDI) [Rezoluţia MEPC.254(67)]
EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 890 din 23 octombrie 2018
──────────
Conţinută de Ordinul nr. 1.489 din 26 septembrie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 890 din 23 octombrie 2018.
──────────
Comitetul pentru protecţia mediului marin,
amintind articolul 38(a) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului pentru protecţia mediului marin conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine de la nave,
amintind, de asemenea, că la cea de-a şaizeci şi doua sesiune a sa Comitetul a adoptat, prin Rezoluţia MEPC.203(62), Amendamente la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (includerea regulilor referitoare la randamentul energetic al navelor în anexa VI la MARPOL),
luând notă de faptul că amendamentele la anexa VI la MARPOL sus-menţionate au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2013,
luând notă, de asemenea, de faptul că regula 5 (Inspecţii) din anexa VI la MARPOL, astfel cum a fost amendată, cere ca navele cărora li se aplică prevederile capitolului 4 să fie, de asemenea, supuse inspecţiilor şi să obţină certificatele luând în considerare liniile directoare elaborate de către Organizaţie,
luând notă, în continuare, de faptul că la cea de-a şaizeci şi treia sesiune a sa Comitetul a adoptat, prin Rezoluţia MEPC.214(63), Liniile directoare din 2012 referitoare la inspecţia şi certificarea indicelui nominal al randamentului energetic (EEDI), care ulterior au fost amendate la cea de-a şaizeci şi cincea sesiune a sa, prin Rezoluţia MEPC.234(65),
luând notă, în continuare, de faptul că la cea de-a şaizeci şi şaptea sesiune a sa Comitetul a adoptat, prin Rezoluţia MEPC.254(67), Liniile directoare din 2014 referitoare la inspecţia şi certificarea indicelui nominal al randamentului energetic (EEDI),
recunoscând că amendamentele la anexa VI la MARPOL impun adoptarea de linii directoare relevante pentru implementarea uşoară şi uniformă a regulilor şi pentru a oferi timp suficient industriei să se pregătească,
luând în considerare, la cea de-a şaizeci şi opta sesiune a sa, proiectul amendamentelor la Liniile directoare din 2014 referitoare la inspecţia şi certificarea indicelui nominal al randamentului energetic (EEDI),
1. adoptă amendamentele la Liniile directoare din 2014 referitoare la inspecţia şi certificarea indicelui nominal al randamentului energetic (EEDI), al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
2. invită administraţiile să ia în considerare amendamentele sus-menţionate atunci când elaborează şi adoptă actele normative naţionale care dau forţă şi pun în aplicare dispoziţiile stabilite în regula 5 din anexa VI la MARPOL, astfel cum a fost amendată;
3. acceptă ca standardul ISO 15016:2015 să fie aplicat navelor pentru care proba de mare se efectuează la 1 septembrie 2015 sau după această dată şi încurajează aplicarea standardului înainte de această dată;
4. solicită părţilor la anexa VI la MARPOL şi altor guverne membre să aducă amendamentele în atenţia proprietarilor, operatorilor, constructorilor şi proiectanţilor de nave, precum şi oricăror altor grupuri interesate;
5. este de acord să ţină aceste linii directoare, aşa cum au fost amendate, sub observaţie în lumina experienţei acumulate prin aplicarea lor.
ANEXA 1
la Rezoluţia MEPC.261(68)
Amendamente la Liniile directoare din 2014 referitoare la inspecţia şi certificarea indicelui nominal al randamentului energetic (EEDI) [Rezoluţia MEPC.254(67)]
1. Paragrafele 4.3.5 şi 4.3.6 se înlocuiesc cu următoarele:
"4.3.5 Condiţiile pentru probele de mare ar trebui să fie determinate în conformitate cu Procedura recomandată 7.5-04-01-01.1 a ITTC, intitulată: Încercări de viteză şi de putere, Partea 1, 2014, sau cu standardul ISO 15016:2015.
4.3.6 Viteza navei ar trebui să fie măsurată în conformitate cu Procedura recomandată 7.5-04-01-01.1 a ITTC, intitulată: Încercări de viteză şi de putere, Partea 1, 2014, sau cu standardul ISO 15016:2015 şi la mai mult de două puncte al căror interval include puterea motorului principal aşa cum este specificat în paragraful 2.5 al Liniilor directoare referitoare la calculul EEDI."
2. Paragrafele 4.3.8 şi 4.3.9 se înlocuiesc cu următoarele:
"4.3.8 Deponentul ar trebui să stabilească curbele de putere pe baza vitezei măsurate a navei şi a puterii de ieşire măsurate a motorului principal în cadrul probelor de mare. Pentru elaborarea curbelor de putere, deponentul ar trebui să etaloneze viteza măsurată a navei, dacă este necesar, ţinând cont de efectele vântului, curentului, hulei, apei puţin adânci, deplasamentului, temperaturii apei şi densităţii apei, în conformitate cu Procedura recomandată 7.5-04-01-01.2 a ITTC, intitulată: Încercări de viteză şi de putere, Partea 2, 2014, sau cu standardul ISO 15016:2015. Cu acordul proprietarului navei, deponentul ar trebui să prezinte verificatorului un raport privind încercările de viteză, inclusiv detalii privind elaborarea curbei de putere, pentru a fi verificate.
4.3.9 Deponentul ar trebui să compare curbele de putere stabilite după probele de mare cu curbele de putere estimate în stadiul de proiectare. Dacă sunt constatate diferenţe, ar trebui să se recalculeze EEDI obţinut, dacă este necesar, în conformitate cu următoarele indicaţii:
.1 pentru navele pentru care proba de mare este efectuată în conformitate cu condiţia specificată în paragraful 2.2 al Liniilor directoare referitoare la calculul EEDI: EEDI obţinut ar trebui să fie recalculat folosind viteza navei măsurată în timpul probelor de mare la puterea motorului principal astfel cum este specificat în paragraful 2.5 al Liniilor directoare referitoare la calculul EEDI; şi
.2 pentru navele pentru care proba de mare nu poate fi efectuată în conformitate cu condiţia specificată în paragraful 2.2 al Liniilor directoare referitoare la calculul EEDI: dacă viteza navei măsurată la puterea motorului principal, astfel cum este specificată în paragraful 2.5 al Liniilor directoare referitoare la calculul EEDI în condiţiile probei de mare, este diferită faţă de viteza navei estimată conform curbei de putere în condiţii corespondente, atunci constructorul navei ar trebui să recalculeze EEDI obţinut prin ajustarea vitezei navei în condiţia indicată la paragraful 2.2 al Liniilor directoare referitoare la calculul EEDI, printr-o metodă de corecţie adecvată, care este agreată de către verificator.
Un exemplu de plan de conversie de la condiţia de efectuare a probei la condiţia indicelui EEDI la puterea corespunzând lui EEDI este prezentat după cum urmează:
Valoarea V_ref se obţine pornind de la rezultatele probelor de mare la condiţia de efectuare a probei, utilizând curbele viteză-putere prezise de probele în bazin. Probele în bazin trebuie efectuate pentru cele două pescaje: condiţia de efectuare a probei corespunzând aceleia a probelor de viteză şi de putere şi condiţia indicelui EEDI. Pentru condiţiile de efectuare a probei, raportul de putere α_P între predicţia probei pe model şi rezultatul probei de mare este calculat pentru o viteză a navei constantă. V_ref este viteza navei din predicţia probei pe model pentru condiţia indicelui EEDI la puterea corespunzând lui EEDI multiplicată cu α_P.
(a se vedea imaginea asociată)
unde:
P_Trial,P: puterea în condiţia de efectuare a probei prezisă de probele în bazin
P_Trial,S: puterea în condiţia de efectuare a probei obţinută de probele de viteză şi de putere
α_P: raportul de putere
Fig. 2 arată un exemplu de sistem de conversie ce permite obţinerea vitezei navei în condiţia de efectuare a probei (V_ref ) la puterea corespunzând indicelui EEDI. (a se vedea imaginea asociată)
Figura 2 - Exemplu de plan de conversie de la condiţia de efectuare a probei la condiţia indicelui EEDI la puterea corespunzând lui EEDI NOTĂ:
AR FI NECESARĂ EXAMINAREA ÎN CONTINUARE A METODOLOGIEI DE AJUSTARE A VITEZEI MENŢIONATE ÎN PARAGRAFUL 4.3.9.2 DIN PREZENTELE LINII DIRECTOARE. UNA DINTRE PREOCUPĂRI SE REFERĂ LA O SITUAŢIE POSIBILĂ ÎN CARE CURBA DE PUTERE PENTRU CONDIŢIA PROBEI DE MARE ESTE ESTIMATĂ ÎNTR-O MANIERĂ EXCESIV DE PRUDENTĂ (DE EXEMPLU, CURBA PUTERII ESTE DEPLASATĂ ÎNSPRE STÂNGA) CU INTENŢIA DE A DA O AJUSTARE CRESCĂTOARE A VITEZEI NAVEI, FĂCÂND CA VITEZA MĂSURATĂ A NAVEI ÎN TIMPUL PROBEI DE MARE SĂ DEPĂŞEASCĂ UŞOR VITEZA SUBESTIMATĂ PENTRU CONDIŢIA PROBEI DE MARE, LA STADIUL DE PROIECTARE."
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: