Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REZOLUŢIA MSC.492(104) din 8 octombrie 2021 privind Amendamente la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Cod IGC)
EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1156 din 20 decembrie 2023
──────────
Conţinută de ORDINUL nr. 2.272 din 12 decembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.156 din 20 decembrie 2023.
──────────
Comitetul de siguranţă maritimă,
amintind articolul 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
luând notă de Rezoluţia MSC.5(48), prin care a adoptat Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate („Codul IGC“), care a devenit obligatoriu conform capitolului VII din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare („Convenţia“),
luând notă, de asemenea, de articolul VIII(b) şi regula VII/11.1 din Convenţie privind procedura pentru amendarea Codului IGC,
luând în considerare, la cea de-a nouăzeci şi şaptea sesiune a sa, amendamentele la Codul IGC propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenţie:
1. adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul IGC, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele menţionate trebuie să fie considerate ca fiind acceptate la 1 iulie 2023, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, cel puţin o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la amendamente;
3. invită guvernele contractante să ia notă că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2024, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicită secretarului general, în sensul articolului VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor cuprinse în anexă;
5. solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXA 1
Amendamente la Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Cod IGC)
CAP. 2
Capacitatea de supravieţuire a navei şi amplasarea tancurilor de marfă
2.7 Cerinţe referitoare la supravieţuire
1 Textul existent al paragrafului 2.7.1.1 se înlocuieşte cu următorul text:
2.7.1 În orice stadiu de inundare:
".1 linia de plutire, ţinând cont de scufundare, bandare şi asietă, trebuie să fie situată sub marginea inferioară a oricărei deschideri prin care pot avea loc inundaţii progresive sau inundaţii rapide. Astfel de deschideri trebuie să includă conducte de aer şi deschideri care sunt închise prin intermediul uşilor etanşe la intemperii sau a capacelor gurilor de magazii şi se pot exclude acele deschideri închise prin intermediul capacelor gurilor de vizitare cu soclu şi fără soclu etanşe la apă, capacele mici etanşe la apă ale gurilor tancurilor de marfă care întreţin integritatea ridicată a punţii, uşi glisante etanşe acţionate de la distanţă, uşi de acces etanşe cu balamale prevăzute cu indicaţia deschis/închis la nivel local şi pe puntea de navigaţie, de tipul celor cu acţiune rapidă sau cu acţiune simplă care sunt în mod normal închise pe mare, uşile etanşe cu balamale care sunt în permanenţă închise pe mare, şi hublouri de tip fix;"
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: