Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REZOLUŢIA MSC.491(104) din 8 octombrie 2021 referitoare la amenendamentele la Protocolul din 1988 privind Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare
EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 31 din 15 ianuarie 2024
──────────
Conţinută de ORDINUL nr. 13 din 9 ianuarie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 31 din 15 ianuarie 2024.
──────────
Comitetul de siguranţă maritimă,
amintind articolul 28(b) din Convenţia privind Organizaţia Maritimă Internaţională referitoare la funcţiile Comitetului,
amintind, de asemenea, articolul VI din Protocolul din 1988 privind Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare (Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare) referitor la procedurile de amendare,
luând în considerare, la cea de-a o sută patra sesiune a sa, amendamentele la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VI(2)(a) din acesta,
1 adoptă, în conformitate cu articolul VI(2)(d) din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, amendamentele la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
2 stabileşte, în conformitate cu articolul VI(2)(f)(ii)(bb) din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, că amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2023, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, mai mult de o treime din părţile la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare sau părţile ale căror flote comerciale combinate reprezintă nu mai puţin de 50% din tonajul brut al tuturor flotelor comerciale ale tuturor părţilor vor fi notificat obiecţiile la aceste amendamente;
3 invită părţile interesate să noteze că, în conformitate cu articolul VI(2)(g)(ii) din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2024, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4 solicită secretarului general, în conformitate cu articolul VI(2)(e) din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, să transmită tuturor părţilor la Protocolul privind liniile de încărcare din 1988 copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexă;
5 solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei acesteia membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare.
ANEXA 1
la Rezoluţia MSC.491(104)
Amendamente la Protocolul din 1988 privind
Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare
(Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare)
ANEXA B
Anexe la Convenţie, aşa cum a fost amendată de
Protocolul din 1988 referitor la aceasta
ANEXA I
Reglementări pentru determinarea liniilor de încărcare
CAP. II
Condiţii de atribuire a bordului liber
Regula 22
Guri de scurgere, prize de apă şi evacuări
1 Regula 22(1)(g) se înlocuieşte cu următorul text:
"(g) Tabelul 22.1 prevede dispunerile acceptabile ale gurilor de scurgere şi evacuărilor."
CAP. III
Borduri libere
Regula 27
Tipuri de nave
2 Regula 27(13)(a) se înlocuieşte cu următorul text:
"(13) Starea de echilibru după inundare trebuie să fie considerată satisfăcătoare în cazul în care:
a) Linia de plutire finală după inundare, având în vedere afundarea, banda şi asieta, se află sub marginea inferioară a oricărei deschideri prin care pot avea loc inundaţii progresive. Astfel de deschideri trebuie să includă tubulaturile de aerisire, trombele de ventilaţie [chiar dacă respectă regula 19(4)] şi deschiderile care sunt închise prin intermediul uşilor etanşe la intemperii (chiar dacă respectă regula 12) sau capacele gurilor de magazii [chiar dacă sunt în conformitate cu regula 16(1) până la (5)] şi se pot exclude acele deschideri închise prin intermediul capacelor gurilor de vizitare şi gurilor de rujare (care respectă regula 18), capacele gurilor magaziilor de marfă de tipul celor descrise în regula 27(2), uşile etanşe glisante cu comandă de la distanţă, uşile de acces etanşe cu balamale prevăzute cu indicaţia deschis/închis la nivel local şi pe puntea de navigaţie, de tipul celor cu acţiune rapidă sau cu acţiune simplă care sunt în mod normal închise pe mare, uşile etanşe cu balamale care sunt în permanenţă închise pe mare şi hublourile de tip fix (care respectă regula 23). În cazul uşilor care separă compartimentul de maşini principal de compartimentul maşini de cârmă, uşile etanşe la apă pot fi de tipul celor cu balamale cu acţiune rapidă, ţinute închise pe mare atunci când nu sunt utilizate, dacă pragul inferior al acestor uşi se află deasupra liniei de încărcare de vară."
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: