Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REZOLUŢIA MSC.482(103) din 13 mai 2021 privind Amendamente la Convenţia internaţională pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, 1974 (SOLAS 1974)
EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1140 din 18 decembrie 2023
──────────
Conţinută de ORDINUL nr. 2.093 din 7 decembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.140 din 18 decembrie 2023.
──────────
Comitetul de siguranţă maritimă,
amintind articolul 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
amintind, de asemenea, articolul VIII(b) al Convenţiei internaţionale pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, 1974 („Convenţia“), privind procedura de modificare aplicabilă anexei la Convenţie, cu excepţia prevederilor stipulate în capitolului I,
luând în considerare la cea de-a o sută treia sesiune a sa amendamentele la Convenţie propuse şi distribuite în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenţie,
1. adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) al Convenţiei, amendamentele la Convenţie al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(aa) din Convenţie, că amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2023, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale combinate constituie nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale au notificat secretarului general obiecţiile lor faţă de amendamente;
3. invită guvernele contractante la Convenţie să ia notă că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2024, după acceptarea acestora în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicită secretarului general, în sensul articolului VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textul amendamentelor cuprinse în anexă tuturor guvernelor statelor contractante;
5. solicită, de asemenea secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei acesteia membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXA 1
la Rezoluţia MSC. 482/103
Amendamente la convenţia internaţională pentru
ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, 1974 (SOLAS 1974)
CAP. II-1
Construcţie - structură, compartimentare şi stabilitate, maşini şi instalaţii electrice
Partea B-4 Managementul stabilităţii
1 După regula 25 existentă se adaugă următoarea nouă regulă 25-1:
" Regula 25-1
Detectoarele de nivel al apei pentru navele de marfă cu compartimente de încărcare multiplă, altele decât vrachierele şi navele-cisternă
1 Navele de marfă cu compartimente de încărcare multiplă, altele decât vrachierele şi navele-cisternă construite la sau după 1 ianuarie 2024, trebuie să fie echipate cu detectoare de nivel al apei în fiecare cală destinată mărfurilor uscate. Detectoarele de nivel al apei nu sunt necesare pentru calele de marfă situate în întregime deasupra punţii de bord liber.
2 Detectoarele de nivel al apei prevăzute la paragraful 1 trebuie:
3 .1 să fie echipate cu alarme sonore şi vizuale pe puntea de navigaţie, una fiind prevăzută pentru situaţia în care nivelul apei s-ar situa deasupra fundului calei de marfă şi ar atinge o înălţime de cel puţin 0,3 m, iar alta să fie poziţionată la o înălţime de cel puţin 15% din adâncimea calei de marfă, dar nu la mai mult de 2 m; şi
.2 să fie montate în partea din spate a calelor de marfă. Pentru calele de marfă care sunt utilizate ocazional în apa de balast pot fi instalate dispozitive de anulare a alarmei. Alarmele vizuale trebuie să facă o distincţie clară între cele două niveluri diferite ale apei detectate în fiecare cală.
4 Ca o alternativă la detectorul de nivel al apei, situat la o înălţime de cel puţin 0,3 m, conform subparagrafului 2.1, un senzor de debit pentru pompele de santină, care deserveşte instalaţiile de pompare a santinei, prevăzute în conformitate cu regula 35-1 şi instalate în puţurile de santină din cala de marfă sau în alte locaţii adecvate, este considerat ca fiind acceptabil, sub rezerva:
.1 montării senzorului de debit pentru pompele de santină la o înălţime de cel puţin 0,3 m la în partea din spate a calelor de marfă; şi
.2 senzorului de debit pentru pompele de santină care asigură alarma sonoră şi vizuală pe puntea de navigaţie, care este în mod clar diferit, faţă de alarma instalată pe celălalt detector de nivel al apei, instalat în cala de marfă."
CAP. III
Mijloace şi dispozitive de salvare
Partea B
Cerinţe referitoare la nave şi mijloace de salvare
Regula 33 - Îmbarcarea în mijloacele de salvare şi dispozitive de lansare la apă
1 Paragraful 33.2 se înlocuieşte după cum urmează:
"2 Pe navele de marfă cu un tonaj brut de 20.000 şi mai mult, bărcile de salvare lansate cu ajutorul gruielor trebuie să poată pluti, utilizând babale acolo unde este necesar, atunci când nava este în marş cu o viteză de 5 noduri în apă calmă."
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: