Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
──────────
Conţinută de ORDINUL nr. 1.587 din 28 august 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 812 din 8 septembrie 2023.
──────────
Amendamente la Codul internaţional al mijloacelor de salvare (Codul LSA)
Comitetul de Siguranţă Maritimă,
amintind articolul 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
amintind, de asemenea, Rezoluţia MSC.48(66), prin care a adoptat Codul internaţional al mijloacelor de salvare („Codul LSA“), care a devenit obligatoriu conform capitolului III din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) („Convenţia“),
amintind, în plus, articolul VIII(b) şi regula III/3.10 din Convenţie cu privire la procedura de amendare a Codului LSA,
luând în considerare, la cea de-a o sută una sesiune a sa, amendamentele la Codul LSA propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenţie,
1 adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul LSA, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2 stabileşte, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2023, în afară de cazul când, înainte de această dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale însumate reprezintă nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la amendamente;
3 invită guvernele contractante la Convenţie să ia notă de faptul că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2024, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4 invită, de asemenea, guvernele contractante să ia notă de faptul că amendamentul la paragraful 6.1.1.3 din Cod se va aplica bărcilor de urgenţă instalate la bordul navelor la 1 ianuarie 2024 sau după această dată;
5 solicită secretarului general, în conformitate cu articolul VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexă tuturor guvernelor contractante la Convenţie;
6 solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXA 1
la Rezoluţia MSC.459(101)
Amendamente la Codul internaţional al mijloacelor de salvare (Codul LSA)
CAP. IV
Ambarcaţiuni de salvare
4.4 Cerinţe generale pentru bărci de salvare
1 Paragraful 4.4.8.1 se înlocuieşte cu următorul:
".1 cu excepţia bărcilor de salvare echipate cu două sisteme de propulsie independente constând din două motoare separate, linii de arbore, rezervoare de combustibil, sisteme de conducte şi orice alte echipamente auxiliare conexe, precum şi a bărcilor de salvare lansate prin cădere liberă, un număr suficient de rame plutitoare pentru deplasare în mare calmă. Pentru fiecare ramă trebuie prevăzute cuie de strapazan, furcheţi sau alte mijloace echivalente. Cuiele de strapazan sau furcheţii vor fi fixaţi de barcă cu saule sau cu lanţuri;"
CAP. VI
Instalaţii de lansare la apă şi de îmbarcare
6.1 Instalaţii de lansare la apă şi de îmbarcare
2 Următorul text se adaugă la sfârşitul paragrafului 6.1.1.3:
"Fără a aduce atingere celor de mai sus, la navele de mărfuri echipate cu o barcă de urgenţă care nu este una dintre ambarcaţiunile de salvare ale navei, având o masă de cel mult 700 kg în stare complet echipată, cu motor, dar fără echipaj, nu este necesar ca instalaţia de lansare la apă a bărcii să fie prevăzută cu energie mecanică acumulată, cu condiţia ca:
.1 ridicarea manuală din poziţia de arimare şi scoaterea în afara bordului în poziţia de îmbarcare să poată fi efectuate de către o singură persoană;
.2 forţa exercitată asupra manivelei să nu depăşească 160 N la raza maximă a manivelei de 350 mm; şi
.3 sunt prevăzute mijloace care au o rezistenţă suficientă, cum ar fi parâma de amarare, pentru a aduce barca de urgenţă lângă bordul navei şi a o menţine bord la bord, astfel încât persoanele să poată fi îmbarcate în siguranţă."
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: