Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REZOLUŢIA MEPC.291(71) din 7 iulie 2017  privind Liniile directoare din 2017 referitoare la aspecte suplimentare ale Codului tehnic NO_x 2008 privind cerinţele specifice ale motoarelor diesel navale prevăzute cu dispozitive de reducere catalitică selectivă (SCR)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REZOLUŢIA MEPC.291(71) din 7 iulie 2017 privind Liniile directoare din 2017 referitoare la aspecte suplimentare ale Codului tehnic NO_x 2008 privind cerinţele specifice ale motoarelor diesel navale prevăzute cu dispozitive de reducere catalitică selectivă (SCR)

EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1188 din 12 decembrie 2022
──────────
    Acceptată prin ORDINUL nr. 2.357 din 25 noiembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1188 din 12 decembrie 2022.
──────────
    Linii directoare din 2017 referitoare la aspecte suplimentare ale Codului tehnic NO_x 2008 privind cerinţele specifice ale motoarelor diesel navale prevăzute cu dispozitive de reducere catalitică selectivă (SCR), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC.291(71) a Comitetului pentru protecţia mediului marin din 7 iulie 2017
    Comitetul pentru protecţia mediului marin,
    amintind articolul 38(a) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului pentru protecţia mediului marin conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine,
    amintind, de asemenea, că la cea de-a cincizeci şi opta sesiunea a sa, a adoptat, prin Rezoluţia MEPC.176(58), o versiune revizuită a anexei VI la MARPOL (denumită în continuare anexa VI la MARPOL) şi, prin Rezoluţia MEPC.177(58), un cod tehnic revizuit privind controlul emisiilor de oxizi de azot de la motoarele diesel navale (denumit în continuare Codul tehnic NO_x 2008),
    luând notă de regula 13 a anexei VI la MARPOL ce face obligatoriu Codul tehnic NO_x 2008 în virtutea acestei anexe,
    luând notă, de asemenea, de faptul că utilizarea dispozitivelor de reducere a NO_x este prevăzută în Codul tehnic NO_x 2008 şi că dispozitivele de reducere catalitică selectivă (denumite în continuare sisteme SCR) sunt dispozitive de reducere a NO_x de acest tip care pot îndeplini nivelul III al limitelor emisiilor de NO_x,
    luând în considerare, în continuare, că la cea de-a şaizeci şi doua sesiune a sa a adoptat, prin Rezoluţia MEPC.198(62), Liniile directoare din 2011 referitoare la aspecte suplimentare ale Codului tehnic NO_x 2008 privind cerinţele specifice ale motoarelor diesel navale prevăzute cu dispozitive de reducere catalitică selectivă (SCR) (denumite în continuare Linii directoare 2011) şi, la cea de-a şaizeci şi opta sesiune a sa, a adoptat, prin rezoluţia MEPC.260(68), amendamentele la aceasta,
    recunoscând nevoia de a actualiza Liniile directoare din 2011 în conformitate cu cele mai recente progrese,
    luând în considerare, la cea de-a şaptezeci şi una sesiune, un proiect de revizuire a liniilor directoare din 2011, pregătit de Subcomitetul pentru prevenirea şi combaterea poluării, la cea de-a patra sesiune a sa,
    1. adoptă liniile directoare din 2017 referitoare la aspecte suplimentare ale Codului tehnic NO_x 2008 privind cerinţele specifice ale motoarelor diesel navale prevăzute cu dispozitive de reducere catalitică selectivă (SCR), al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
    2. invită administraţiile să ia în considerare liniile directoare anexate atunci când emit certificate motoarelor prevăzute cu dispozitive de reducere catalitică selectivă SCR;
    3. solicită părţilor la anexa VI la MARPOL şi altor guverne membre să aducă liniile directoare anexate referitoare la Codul tehnic NO_x în atenţia proprietarilor de nave, operatorilor de nave, constructorilor de nave, producătorilor de motoare diesel navale, precum şi oricăror alte grupuri interesate;
    4. decide să menţină aceste linii directoare în studiu, cu scopul de a ţine cont de experienţa acumulată în aplicarea acestora;
    5. înlocuieşte liniile directoare din 2011, adoptate prin Rezoluţia MEPC.198(62) şi amendate de Rezoluţia MEPC.260(68).
    ANEXA 1

    Linii directoare din 2017 referitoare la aspecte suplimentare ale
    Codului tehnic NO_x 2008 privind cerinţele specifice ale motoarelor diesel
    navale prevăzute cu dispozitive de reducere catalitică selectivă (SCR)

    Cuprins
    1. Introducere
    2. Dispoziţii generale
    2.1. Scop
    2.2. Aplicare
    2.3. Definiţii

    3. Procedura de precertificare
    3.1. Dispoziţii generale
    3.2. Dosarul tehnic şi procedurile de verificare a NO_x la bordul navei
    3.3. Măsuri pentru prevenirea pierderii agentului de reducere
    3.4. Procedura de precertificare
    3.5. Certificatul EIAPP

    4. Conceptele de familie şi de grup pentru sistemele de motoare prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR)
    5. Metode de încercare care se aplică în cadrul procedurii A
    5.1. Dispoziţii generale
    5.2. Calcularea emisiilor gazoase

    6. Metode de încercare care se aplică în cadrul procedurii B
    6.1. Dispoziţii generale
    6.2. Proceduri pentru încercarea de verificare a unui motor
    6.3. Proceduri pentru încercarea camerelor de reducere catalitică selectivă (SCR)
    6.4. Calcularea emisiilor specifice
    6.5. Raportul încercării care trebuie transmis Administraţiei

    7. Încercarea de confirmare la bordul navei în cadrul procedurii B
    1. Introducere
    1.1. Utilizarea dispozitivelor de reducere a NO_x este prevăzută în secţiunea 2.2.5 a Codului tehnic NO_x 2008 (NTC 2008) şi unul dintre aceste dispozitive este un sistem de reducere catalitică selectivă (SCR).
    1.2. Codul tehnic NO_x 2008 prevede două moduri de precertificare a sistemelor motor prevăzute cu dispozitive de reducere a NO_x:
    .1 motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă: aprobare în conformitate cu paragraful 2.2.5.1 şi încercarea efectuată în conformitate cu capitolul 5 din Codul tehnic NO_x 2008; şi
    .2 metoda de măsurare simplificată în conformitate cu secţiunea 6.3 din Codul tehnic NO_x 2008, astfel cum este reglementată în paragraful 2.2.5.2 (în caz de nerespectare) din cod.

    1.3. În conformitate cu paragraful 2.2.5.1 din Codul tehnic NO_x 2008, în cazul în care un dispozitiv de reducere a emisiilor de NO_x urmează să fie inclus în certificarea EIAPP, acesta trebuie să fie recunoscut ca o componentă a motorului, iar prezenţa acestuia trebuie să fie înregistrată în dosarul tehnic al motorului. Motorul trebuie să fie încercat cu dispozitivul de reducere a emisiilor de NO_x montat, cu excepţia cazului în care, datorită motivelor tehnice şi practice, încercarea combinată nu este adecvată şi procedurile specificate în paragraful 2.2.4.1 din Codul tehnic NO_x 2008 nu pot fi aplicate, fiind supuse aprobării Administraţiei. În cel din urmă caz, ar trebui aplicate prevederile din cadrul procedurii B, astfel cum sunt stabilite în prezentele linii directoare.
    1.4. Administraţiile sunt invitate să ţină cont de prezentele linii directoare atunci când certifică motoarele prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR).

    2. Dispoziţii generale
    2.1. Scop
    Prezentele linii directoare sunt menite să ofere recomandări suplimentare care completează cerinţele prevăzute în Codul tehnic NO_x 2008, aplicabile la proiectarea, încercarea, inspecţiile şi certificarea motoarelor diesel navale prevăzute cu un sistem de reducere catalitică selectivă, pentru a asigura faptul că acestea îndeplinesc cerinţele regulii 13 din anexa VI la MARPOL.

    2.2. Aplicare
    Prezentele linii directoare se aplică motoarelor diesel navale prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă în vederea respectării regulii 13 din anexa VI la MARPOL.

    2.3. Definiţii
    Cu excepţia cazului în care se prevede altfel, termenii din aceste linii directoare au acelaşi înţeles ca şi cei definiţi în regula 2 din anexa VI la MARPOL şi cu cei prevăzuţi în secţiunea 1.3 din Codul tehnic NO_x 2008.
    2.3.1. Sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă înseamnă un sistem care este alcătuit dintrun motor diesel naval, o cameră de reducere catalitică selectivă şi un sistem de injecţie al agentului de reducere. Atunci când un dispozitiv de control de reducere efectivă a emisiilor de NO_x este instalat, acesta este, de asemenea, considerat ca parte a sistemului.
    2.3.2. Bloc catalitic înseamnă un bloc de o anumită dimensiune, prin care trec gazele arse de evacuare şi a cărui suprafaţă internă este acoperită cu un catalizator, pentru a reduce NO_x din gazele arse de evacuare.
    2.3.3. Cameră de reducere catalitică selectivă înseamnă o unitate integrată, care conţine blocul catalitic (blocurile catalitice) şi prin care trec gazele arse de evacuare şi agentul de reducere.
    2.3.4. Sistem de injecţie al agentului de reducere înseamnă un sistem, compus din una sau mai multe pompe care alimentează unul sau mai multe injectoare de agent de reducere, din unul sau mai multe injectoare care difuzează agentul de reducere în fluxul de gaze arse de evacuare şi unul sau mai multe dispozitive de reglare a difuziei.
    2.3.5. Valoare AV (viteză superficială) înseamnă o valoare a raportului dintre debitul de gaze arse de evacuare care trece prin blocurile catalitice (mc/h) şi suprafaţa totală activă a blocurilor catalitice situate în camera de reducere catalitică selectivă (mp). Prin urmare, valoarea AV este exprimată în metri pe oră (m/h). Volumul fluxului gazelor arse de evacuare este volumul calculat la 0°C şi 101,3 kPa.
    2.3.6. Valoarea SV (viteză spaţială) înseamnă o valoare a raportului dintre debitul de gaze arse de evacuare care trec prin blocul (blocurile) catalitic (catalitice) (mc/h) şi volumul total al blocului (blocurilor) catalitic (catalitice) situat(e) în camera de reducere catalitică selectivă (mc). Prin urmare, valoarea SV este exprimată în litri pe oră (1/h). Volumul fluxului gazelor arse de evacuare este volumul calculat la 0°C şi 101,3 kPa.
    2.3.7. Volumul total al blocului catalitic înseamnă volumul (m^3) calculat pe baza dimensiunilor exterioare ale blocului catalitic.
    2.3.8. Valoarea LV (viteză liniară) înseamnă valoarea raportului dintre debitului gazelor arse de evacuare care trece prin blocurile catalitice (mc/h) şi secţiunea blocului catalitic (mp) în direcţia normală a fluxului gazelor de evacuare. Prin urmare, valoarea LV este exprimată în metri pe oră (m/h). Volumul fluxului gazelor arse de evacuare este volumul calculat la 0°C şi 101,3 kPa.
    2.3.9. Secţiunea blocului catalitic înseamnă suprafaţa secţiunii transversale (mp) a blocului catalitic calculată la dimensiunile sale exterioare.
    2.3.10. Rata de reducere η a NO_x înseamnă o valoare care este obţinută prin următoarea formulă. Unitatea lui η se exprimă în procente (%): (a se vedea imaginea asociată)
    unde: c_intrare este concentraţia de NO_x (ppm) măsurată la intrarea în camera de reducere catalitică selectivă;
    c_ieşire este concentraţia de NO_x (ppm) măsurată la ieşirea din camera de reducere catalitică selectivă.


    2.3.11. Carcasă a blocului catalitic sau cadru al blocului catalitic înseamnă carcasa sau cadrul unui ansamblu (modul) de mai multe blocuri catalitice.


    3. Procedura de precertificare
    3.1. Dispoziţii generale
    3.1.1. Motoarele prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă ar trebui să fie certificate conform capitolului 2 din Codul tehnic NO_x 2008. În cazurile în care sistemele combinate motor/dispozitiv de reducere catalitică selectivă nu pot fi încercate pe un stand de încercare din motive tehnice şi practice, nicio încercare la bord nu poate fi efectuată pe deplin în conformitate cu dispoziţiile prevăzute în capitolul 5 din Codul tehnic NO_x 2008 şi prin urmare, ar trebui să fie aplicate metodele prevăzute în cadrul procedurii B din prezentele linii directoare.
    3.1.2. Solicitantul unui certificat ar trebui să fie entitatea responsabilă pentru întregul sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR).
    3.1.3. Solicitantul ar trebui să furnizeze toată documentaţia necesară, inclusiv dosarul tehnic privind întregul sistem, o descriere a procedurii de verificare a NO_x necesară la bordul navei şi, după caz, descrierea procedurii de încercare de confirmare.

    3.2. Dosarul tehnic şi procedurile de verificare a NO_x la bordul navei
    Suplimentar informaţiilor prevăzute în paragraful 3.1.3 din prezentele linii directoare şi în articolele menţionate în secţiunea 2.4 din Codul tehnic NO_x 2008, dosarul tehnic al sistemelor motor prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) ar trebui să includă următoarele informaţii:
    .1 agentul de reducere: componente/tip şi concentraţie;
    .2 sistemul de injecţie al agentului de reducere, inclusiv dimensiunile critice şi volumul de alimentare;
    .3 caracteristicile de proiectare ale componentelor specifice dispozitivului de reducere catalitică selectivă situat în conducta de evacuare, de la colectorul de evacuare al motorului la camera de reducere catalitică selectivă. Caracteristicile de proiectare urmează să fie specificate de către solicitant şi pot include, dar nu se limitează la:
    .1 orice restricţii specificate de solicitant referitoare la configuraţia/concepţia conductei gazelor de evacuare, inclusiv poziţia şi numărul de coturi ale conductei gazelor arse de evacuare, împreună cu orientarea şi geometria, modificările diametrului conductei gazelor arse de evacuare şi modul de dispunere a conductelor adaptate pentru a manipula fluxul gazelor arse de evacuare, după caz;
    .2 distanţa minimă dintre punctul (punctele) de injecţie al (ale) agentului de reducere în camera de reducere catalitică selectivă;
    .3 poziţia echipamentului de injecţie a agentului de reducere în cadrul conductei şi direcţia de injecţie a agentului de reducere, de exemplu, fluxul invers sau fluxul paralel;
    .4 modul de dispunere a conductelor pentru amestecarea componentelor agentului de reducere;
    .5 lăncile de pulverizare, duzele de pulverizare, modul de dispunere a duzelor de atomizare;
    .6 proiectul planului de admisie, admisia superioară sau admisia inferioară;
    .7 identificarea supapei by-pass şi a dispozitivului său de control în cazul în care solicitantul prevede un mod de dispunere a conductelor by-pass în cadrul dispozitivului de reducere catalitică selectivă, specificaţii tehnice de control; şi
    .8 parametrii unei astfel de unităţi care pot afecta emisiile de NO_x, în cazul în care un dispozitiv integrat de injecţie al agentului de reducere şi modul acestuia de dispunere în camera de reducere catalitică selectivă sunt furnizate ca articole ambalate, pentru a fi instalate într-o conductă de evacuare;

    .4 specificaţiile şi dispunerea blocului catalitic în camera de reducere catalitică selectivă. Detaliile specificaţiilor referitoare la blocul catalitic şi modul de dispunere a blocurilor catalitice în camera de reducere catalitică selectivă pot include, dar nu se limitează la:
    .1 instalarea blocurilor catalitice în camera de reducere catalitică selectivă, inclusiv numărul de blocuri catalitice, numărul de straturi şi carcasa camerei de reducere catalitică selectivă (SCR) şi cadrul acesteia, pentru a preveni scurgerile gazelor de evacuare;
    .2 geometria blocului catalitic;
    .3 caracteristici limitative, cum ar fi CPSI (celule pe inch pătrat) şi intervalele pentru parametrii fizici, precum: viteza spaţială (SV), viteza superficială (AV) şi viteza liniară (LV) sau un număr de piesă sau un număr de specificaţie menţionat de către solicitant pe blocul catalitic;
    .4 materialul catalitic: acesta poate fi identificat prin intermediul unui număr de piesă sau al unui număr care descrie specificaţiile tehnice. Mijloacele care asigură instalarea corectă a unui bloc catalitic la bordul unei nave, care nu sunt în conformitate cu dosarul tehnic, în care un număr de piesă sau un număr care detaliază specificaţiile tehnice inscripţionate de solicitant pe carcasa sau pe cadrul unui bloc catalitic sunt acceptabile;
    .5 dispunerea echipamentului de suflare a funinginei;
    .6 dispunerea mijloacelor care asigură inspecţia şi accesul. Inspecţia camerei de reducere catalitică selectivă ar trebui să fie limitată astfel încât, în timpul asamblării camerei de reducere catalitică selectivă (SCR), să fie asigurată instalarea corectă a blocurilor catalitice şi în acelaşi timp să fie efectuată într-un mod în care inspecţia blocurilor catalitice de rezervă să poată fi acceptată, pentru a fi demonstrată totodată conformitatea verificărilor, altele decât cele efectuate la asamblarea iniţială a camerei de reducere catalitică selectivă (SCR); şi
    .7 orice plăci deflectoare sau alte dispozitive instalate în camera de reducere catalitică selectivă (SCR) în procesul de distribuţie a gazelor de evacuare şi a fluxului agentului de reducere;

    .5 parametrii de intrare, inclusiv temperatura de intrare admisibilă a gazelor arse de evacuare (maximă şi minimă) la intrarea în camera de reducere catalitică selectivă (SCR);
    .6 parametrii interni: pierderea admisibilă a presiunii (Δp) între intrarea şi ieşirea din camera de reducere catalitică selectivă (SCR) şi în conducta de evacuare cauzată de componentele de reducere catalitică selectivă. În cazul în care există orice element al sistemului de reducere catalitică selectivă situat în amonte şi/sau în aval faţă de camera de reducere catalitică selectivă (SCR) care afectează pierderea admisibilă a presiunii, atunci această pierdere admisibilă a presiunii (Δp) trebuie să se bazeze pe întregul sistem de reducere catalitică selectivă;
    .7 aspectele legate de calitatea combustibilului care determină respectarea continuă a cerinţelor referitoare la performanţa motorului în raport cu limita aplicabilă a emisiilor de NO_x, cu scopul de a asigura o reducere continuă a NO_x, pot include, dar nu se limitează la:
    .1 conţinutul maxim admis de sulf din combustibilul care poate fi ars, asigurând în acelaşi timp respectarea cerinţelor; şi
    .2 liniile directoare referitoare la compoziţia combustibilului şi a contaminanţilor din combustibili, aplicabile în condiţii de funcţionare;

    .8 factorii referitori la rata de diminuare a randamentului dispozitivului de reducere catalitică selectivă (SCR), de exemplu, condiţiile de înlocuire a blocurilor de reducere catalitică selectivă şi intervalul de schimb al blocurilor de reducere catalitică selectivă recomandat:
    .1 în cazul în care o strategie de control al emisiilor de NO_x pentru întreţinerea anterioară sau întreţinerea anticipată a agentului de reducere este încorporată într-un dispozitiv de măsurare a NO_x, aceasta este acceptabilă ca un mijloc de monitorizare a stării/degradării blocului de reducere catalitică selectivă. Criteriile de schimb referitoare la blocurile de reducere catalitică selectivă în raport cu citirea dispozitivului de măsurare a NO_x trebuie să fie specificate de către solicitant, precum şi cerinţele de întreţinere, service şi calibrare aferente dispozitivului de măsurare a NO_x;
    .2 în cazul în care o strategie de control al emisiilor de NO_x pentru întreţinerea anticipată a agentului de reducere este adoptată, fără a se utiliza un dispozitiv de măsurare a NO_x, solicitantul trebuie să furnizeze detalii referitoare la:
    .1 curba de deteriorare aşteptată în condiţiile de funcţionare sau durata de viaţă aşteptată a blocului de reducere catalitică selectivă în condiţii de funcţionare;
    .2 factorii care pot influenţa eficienţa reducerii NO_x în prezenţa blocului de reducere catalitică selectivă; şi
    .3 îndrumări privind modul de evaluare a eficienţei reducerii NO_x în prezenţa blocului de reducere catalitică selectivă, bazate pe controalele periodice sau pe baza monitorizării, conform specificaţiilor solicitantului, dacă este cazul; înregistrările urmează să fie păstrate pentru inspecţie în timpul controalelor anuale, intermediare şi de reînnoire. Frecvenţa controalelor periodice la faţa locului trebuie să fie definită de solicitant, ţinând cont de starea de deteriorare preconizată a blocului de reducere catalitică selectivă. Frecvenţa controalelor la faţa locului ar trebui să aibă loc cel puţin după instalare şi o dată la 12 luni; şi

    .3 alte strategii de monitorizare a stării/degradării blocului de reducere catalitică selectivă, în conformitate cu cerinţele Administraţiei;

    .9 măsuri de control şi setările dispozitivului de reducere catalitică selectivă, de exemplu, modelul şi specificaţia unităţii de control. Acesta trebuie să includă, dar fără a se limita la:
    .1 strategia de control al sistemului de injecţie cu agent de reducere, care poate fi un control al întreţinerii anticipate a sistemului de injecţie cu agent de reducere sau o strategie de control a întreţinerii anterioare a agentului de reducere;
    .2 instrumentele şi senzorii care fac parte din setările de control ale dispozitivului de reducere catalitică selectivă (SCR), după caz;
    .3 instrucţiunile acordate echipajului cu privire la ajustarea admisă a parametrilor de control, inclusiv detaliile cu privire la modul de prevenire a modificării neautorizate a parametrilor de configurare ai sistemului, a datelor controlerului logic programabil (PLC) şi a unităţilor centrale de procesare (CPU), după caz;
    .4 în cazul în care se utilizează un dispozitiv de măsurare a NO_x, trebuie să fie incluse următoarele detalii:
    .1 tipul/modelul (numărul de identificare);
    .2 procedurile de calibrare, procedurile de verificare ale intervalului de timp şi periodicitatea acestor verificări, dacă este cazul;
    .3 gazele de calibrare care trebuie să fie transportate la bordul navei, dacă este cazul; şi
    .4 cerinţele referitoare la întreţinere şi/sau schimb;
    .5 în cazul în care sistemul motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) are moduri de funcţionare diferite (de exemplu, moduri care respectă dispoziţiile nivelului II şi nivelului III ale limitelor emisiilor de NO_x, în mod individual), detalii privind filosofia de control în ceea ce priveşte selectarea diferitelor moduri de funcţionare şi înregistrarea modului de funcţionare, împreună cu mijloacele de preschimbare între moduri; şi
    .6 dispozitivele auxiliare de control, astfel cum se specifică în regula 13.9 şi sunt definite respectiv, în regula 2.4 din anexa VI la MARPOL, se pot utiliza pe sistemele motor prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR), incluzând pornirea şi oprirea, funcţionarea cu sarcină redusă şi funcţionarea inversă, în conformitate cu cerinţele Administraţiei;


    .10 măsuri care vizează reducerea la minimum a pierderii agentului de reducere. Reducerea la minimum a pierderii agentului de reducere poate fi specificată de solicitant. Informaţiile justificative, inclusiv randamentele referitoare la injectarea agentului de reducere în funcţie de anumite sarcini ale motorului, temperatura blocului catalitic sau temperatura gazelor de evacuare, atunci când se realizează procesul de injectare cu agent de reducere etc., pot fi incluse, avându-se în vedere prevenirea pierderii agentului de reducere peste nivelul maxim specificat. Monitorizarea pierderii agentului de reducere în conducta de evacuare situată în aval faţă de dispozitivul de reducere catalitică selectivă sau într-un mijloc echivalent poate fi acceptată, fiind considerată un mijloc de reducere la minimum a pierderii agentului de reducere. Alternativ, mijloacele de atenuare a pierderii agentului de reducere (de exemplu, prin utilizarea unui bloc catalitic de prevenire a pierderii amoniacului sau a unui proces termic de absorbţie a complexului catalitic activ) pot fi acceptate ca mijloace de reducere la minimum a pierderii agentului de reducere;
    .11 metoda de control al parametrilor ca procedură de verificare: în ceea ce priveşte aplicarea metodei de control al parametrilor, prevederile stabilite în paragraful 2.3.6 şi îndrumarea prevăzută în paragraful 2 al apendicelui VII din Codul tehnic NO_x 2008 ar trebui să fie luate în considerare în vederea evaluării adecvate a procedurii propuse, folosind analizoarele ale căror specificaţii îndeplinesc cerinţele prevăzute în apendicele III din Codul tehnic NO_x 2008 sau chiar cerinţe mai stricte; şi
    .12 orice alt (alţi) parametru (parametrii) specificat (specificaţi) de către solicitant.


    3.3. Măsuri pentru prevenirea pierderii agentului de reducere
    Atunci când ureea soluţie, amoniacul soluţie sau amoniacul gaz este folosit ca agent de reducere pentru reducerea catalitică selectivă, ar trebui să fie prevăzute măsuri de prevenire a pierderii agentului de reducere, pentru a evita injectarea în sistem a unor cantităţi excesive de agent de reducere. Sistemul de injecţie al agentului de reducere trebuie să fie conceput astfel încât să se prevină emisiile oricăror substanţe dăunătoare din sistem.

    3.4. Procedura de precertificare
    Încercarea şi precertificarea unui sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă ar trebui să fie efectuate fie prin aplicarea procedurii A (aşa cum este descrisă în secţiunea 5 din prezentele linii directoare), fie prin aplicarea procedurii B (aşa cum este descrisă în secţiunile 6 şi 7 din aceste linii directoare), după caz.

    3.5. Certificatul EIAPP
    3.5.1. Administraţia ar trebui să emită un certificat internaţional de prevenire a poluării atmosferei de către motoare (certificat EIAPP) (a se vedea apendicele I din Codul tehnic NO_x 2008), după aprobarea dosarului tehnic.
    3.5.2. Atunci când un solicitant alege pentru precertificare procedura B, inspecţia iniţială IAPP nu ar trebui să fie finalizată până când rezultatele încercării de confirmare iniţială la bordul navei nu sunt satisfăcătoare. Solicitantul rămâne în continuare entitatea responsabilă, până la acceptarea finală a dispozitivului.
    3.5.3. Atunci când motorul urmează să fie certificat pentru a fi validat atât pentru nivelul II, cât şi pentru nivelul III al limitelor emisiilor de NO_x, certificatul EIAPP trebuie să fie completat atât pentru nivelul II, cât şi pentru nivelul III al limitelor emisiilor de NO_x, pe baza unui singur dosar tehnic, care acoperă ambele moduri nivel.


    4. Conceptele de familie şi de grup pentru sistemele de motoare prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR)
    4.1. Prevederile capitolului 4 din Codul tehnic NO_x 2008 se aplică în aceeaşi măsură şi sistemelor de motoare prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR).
    4.2. Motorul prototip trebuie să fie sistemul motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă, cu cea mai ridicată valoare a emisiei de NO_x din cadrul grupului/familiei de motoare, aşa cum se specifică în paragrafele 4.3.9.1 şi 4.4.8.1 din Codul tehnic NO_x 2008. În cazurile în care în cadrul unei familii de motoare sau al unui grup de motoare există mai mult de un sistem combinat motor/dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) care are aceeaşi valoare maximă a emisiilor de NO_x exprimată cu două zecimale (valoarea ciclului în g/kWh), motorul prototip trebuie să fie considerat sistemul cu cel mai ridicat nivel brut de NO_x emis de motor.
    4.3. Motorul prototip care îndeplineşte prevederile nivelului II al limitelor emisiilor de NO_x nu este neapărat motorul prototip al sistemului combinat motor/dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) ce îndeplineşte prevederile nivelului III al limitelor emisiilor de NO_x.

    5. Metode de încercare care se aplică în cadrul procedurii A
    5.1. Dispoziţii generale
    5.1.1. O încercare a unui sistem mixt compus dintr-un motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR), aşa cum se specifică în procedura A, este menită să asigure respectarea limitelor aplicabile ale emisiilor de NO_x, astfel cum sunt descrise în anexa VI la MARPOL. Procedurile de măsurare la standul de încercare ar trebui să se aplice în conformitate cu capitolul 5 din Codul tehnic NO_x 2008.
    5.1.2. Fără a aduce atingere paragrafului 5.1.1, solicitantul poate alege să încerce sistemul mixt compus dintr-un motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) care are în componenţa sa şi un aranjament de conducte bypass, decuplând aceste conducte by-bass şi îndeplinind în acest sens procedurile de măsurare la standul de încercare. Solicitantul trebuie să notifice orice rezultat al încercării care afectează dinamica fluidului sau distribuţia agentului de reducere datorat decuplării sistemului de la un astfel de aranjament de conducte by-pass.

    5.2. Calcularea emisiilor gazoase
    5.2.1. Metoda de calcul descrisă în secţiunea 5.12 din Codul tehnic NO_x 2008 se aplică de asemenea sistemelor motor prevăzute cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR). Indiferent de soluţia utilizată ca agent de reducere care se injectează în fluxul gazelor arse de evacuare, efectul acesteia asupra determinării debitului masic al gazelor arse de evacuare (apendicele VI) sau asupra factorului de corecţie în fază uscată/umedă [ecuaţia (11), paragraful 5.12.3.2.2 din Codul tehnic NO_x 2008] nu trebuie să fie luat în considerare. Factorul de corecţie NO_x pentru umiditate şi temperatură [ecuaţiile (16) sau (17), respectiv paragrafele 5.12.4.5 şi 5.12.4.6 din Codul tehnic NO_x 2008] nu ar trebui să fie aplicabil.
    5.2.2. În cazul unui sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR), următorii parametri ar trebui să fie măsuraţi şi înregistraţi în raportul de încercare al motorului, în conformitate cu secţiunea 5.10 din Codul tehnic NO_x 2008:
    .1 rata de injectare a agentului de reducere la fiecare punct de încărcare (kg/h);
    .2 temperatura gazelor arse de evacuare (°C) la intrarea şi la ieşirea din camera de reducere catalitică selectivă (SCR);
    .3 pierderea de presiune (kPa): măsurarea presiunii la intrarea şi la ieşirea din camera de reducere catalitică selectivă (SCR) şi calcularea pierderii de presiune Δp sunt necesare. Ar fi de asemenea admisibil ca pierderea de presiune Δp din camera de reducere catalitică selectivă (SCR) să fie măsurată cu ajutorul unui senzor de presiune diferenţial. Limita admisibilă Δp ar trebui să fie confirmată; şi
    .4 alt parametru/alţi parametri, astfel cum sunt specificaţi de către Administraţie.



    6. Metode de încercare care se aplică în cadrul procedurii B
    6.1. Dispoziţii generale
    6.1.1. O încercare a unui sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) care se aplică în cadrul procedurii B trebuie să asigure respectarea cerinţelor aplicabile limitelor NO_x, astfel cum sunt prevăzute în anexa VI la MARPOL. Metodele de încercare care se aplică în cadrul procedurii B sunt următoarele:
    .1 un motor este încercat pentru a determina valoarea emisiei de NO_x (g/kWh) în conformitate cu paragraful 6.2.1 din prezentele linii directoare;
    .2 rata de reducere a emisiilor de NO_x obţinută de dispozitivul de reducere catalitică selectivă (SCR) poate fi calculată pe baza instrumentelor de încercare bazate pe modele, luând în considerare condiţiile de referinţă geometrice, modelele de conversie chimică a NO_x, precum şi alţi parametri care urmează să fie luaţi în calcul;
    .3 în cazul fiecărui tip de element catalitic, o cameră de reducere catalitică selectivă (SCR), care nu este necesar să fie la scară naturală, trebuie să fie încercată în conformitate cu secţiunea 6.3 a prezentelor linii directoare, pentru a genera datele pentru modelul de calcul, precum este cea utilizată în paragraful 6.1.1.2 al acestor linii directoare;
    .4 volumul emisiilor de NO_x ale sistemului motor prevăzut cu dispozitivul de reducere catalitică selectivă (SCR), care este calculat în conformitate cu secţiunea 6.4 din prezentele linii directoare, trebuie să fie verificat, utilizând valoarea emisiei de NO_x provenită de la motor şi rata de reducere a NO_x din camera de reducere catalitică selectivă (SCR). În acest stadiu, dosarul tehnic este complet şi valorile emisiilor de NO_x vor fi înregistrate în suplimentul certificatului EIAPP; şi
    .5 performanţa emisiilor de NO_x ale motorului la care este ataşat dispozitivul de reducere catalitică selectivă (SCR) este verificată printr-o încercare de confirmare, conform procedurii indicate în paragraful 7.5 din prezentele linii directoare.

    6.1.2. Calculul emisiilor gazoase prevăzute în paragraful 6.1.1.1 din aceste linii directoare trebuie să fie efectuat în conformitate cu paragraful 5.2.1 din aceste linii directoare.

    6.2. Proceduri pentru încercarea de verificare a unui motor
    6.2.1. Scopul încercării unui motor este de a determina valorile emisiilor pentru utilizarea lor în secţiunea 6.4 din prezentele linii directoare. Aceste măsurători ar trebui să fie în conformitate cu dispoziţiile capitolului 5 din Codul tehnic NO_x 2008.
    6.2.2. Paragraful 5.9.8.1 din Codul tehnic NO_x 2008 prevede faptul că, în cazul unui sistem motor, toate condiţiile de funcţionare ale motorului trebuie să fie măsurate pentru fiecare mod. Acesta se aplică în mod echivalent şi în cazul unui motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR). În plus, trebuie să se determine temperatura gazelor arse de evacuare la intrarea prevăzută a camerei de reducere catalitică selectivă şi să fie înregistrată în raportul de încercare, specificat în secţiunea 5.10 din Codul tehnic NO_x 2008.

    6.3. Proceduri pentru încercarea camerelor de reducere catalitică selectivă (SCR)
    6.3.1. Dispoziţii generale
    6.3.1.1. Pentru încercarea de validare, camera de reducere catalitică selectivă (SCR) poate să fie o cameră la scară naturală sau o versiune la scară redusă. O cameră de reducere catalitică selectivă (SCR) ar trebui să demonstreze reducerea aşteptată a concentraţiilor de NO_x (ppm) în gazele arse de evacuare, măsurate în secţiunea 6.2 a prezentelor linii directoare. Prin urmare, rata de reducere a NO_x a camerei de reducere catalitică selectivă (SCR) ar trebui să fie determinată pentru fiecare punct de mod, individual. În cazul în care măsurătorile se efectuează pe o versiune la scară a camerei de reducere catalitică selectivă (SCR), procesul de reducere la scară ar trebui să fie validat, în conformitate cu cerinţele specificate de către Administraţie.
    6.3.1.2. Procesul de reducere la scară trebuie să corespundă instrumentelor de încercare bazate pe modele, în conformitate cu paragraful 6.1.1.2 din prezentele linii directoare, şi să ia în considerare condiţiile de referinţă geometrice şi modelele de conversie chimică ale NO_x, precum şi alţi parametri care au influenţă asupra ratei de conversie a instrumentelor de încercare bazate pe modele. Dacă procesul de reducere la scară nu poate fi validat satisfăcător prin analize teoretice sau calcule, având în vedere condiţiile de funcţionare complexe din camera de reducere catalitică selectivă (SCR), precum uniformitatea vitezei gazului, a agentului de reducere, atunci ar trebui să fie întreprinsă o validare a încercării motorului combinat cu sistem de reducere catalitică selectivă (SCR), în concordanţă cu prevederile descrise în cadrul procedurii A.
    6.3.1.3. Instrumentul de încercare bazat pe modele, prevăzut în paragraful 6.1.1.2 al prezentelor linii directoare, este acceptabil pentru a fi utilizat în alte grupuri de motoare care funcţionează în aceleaşi condiţii limitative.

    6.3.2. Condiţii de încercare la fiecare punct de mod
    Gazele arse de evacuare, catalizatorul, agentul de reducere şi sistemul de injecţie ar trebui să îndeplinească următoarele condiţii la fiecare punct de mod:
    .1 Flux de gaze arse de evacuare
    În timpul încercării, debitul de gaze arse de evacuare trebuie să fie redus la scară pentru a ţine cont de dimensiunea modelului catalizatorului.

    .2 Componenţa gazelor de evacuare
    În timpul încercării, gazele arse de evacuare trebuie să fie gaze arse de evacuare provenite fie de la motoarele diesel, fie gaze simulate.
    În cazul în care sunt utilizate gaze arse de evacuare provenite de la motoarele diesel, acestea ar trebui să corespundă, din punctul de vedere al concentraţiilor acestora, gazelor arse de evacuare descrise în secţiunea 6.2 a prezentelor linii directoare în privinţa NO_x, O_2, CO_2, H_2O şi SO_2 (±5% din concentraţia necesară pentru fiecare tip de emisie).
    În cazul în care sunt utilizate gaze simulate, acestea ar trebui să corespundă, din punctul de vedere al concentraţiilor acestora, gazelor arse de evacuare descrise în secţiunea 6.2 a prezentelor linii directoare în privinţa NO, NO_2, O_2, CO_2, H_2O şi SO_2 (±5% din concentraţia necesară pentru fiecare tip de emisie), plus N_2.
    O excepţie referitoare la cerinţele privind concentraţia unuia sau mai multor compuşi din categoriile menţionate mai sus poate fi permisă, cu condiţia ca o încercare demonstrativă, pentru a dovedi că gazul sau gazele nu afectează rata de reducere a NO_x cu mai mult de 2%, să poată fi efectuată.

    .3 Temperatura gazelor arse de evacuare
    Temperatura gazelor arse de evacuare utilizate pentru încercare trebuie să corespundă temperaturilor obţinute în cursul încercării descrise în secţiunea 6.2 a prezentelor linii directoare, asigurându-se că, la fiecare punct de încărcare, altul decât cel prevăzut în paragraful 3.1.4 din Codul tehnic NO_x 2008, camera de reducere catalitică selectivă (SCR) este activată şi nu a avut loc nicio formare de bisulfat de amoniac sau pierdere a agentului de reducere.

    .4 Blocurile catalitice şi valorile AV, SV
    Blocurile catalitice utilizate în cadrul încercării ar trebui să fie exponentele blocurilor catalizatoare care urmează a fi utilizate în camerele de reducere catalitică selectivă (SCR) în funcţiune. Valorile AV, SV sau LV ar trebui, în cazul încercărilor la scară naturală, să aibă valoarea de -5% sau mai mult faţă de valoarea cerută, astfel cum a fost obţinută din încercarea descrisă în secţiunea 6.2 a prezentelor linii directoare. În cazul încercărilor la scară maximă, valorile ar trebui să corespundă cu cele menţionate mai sus.

    .5 Agentul de reducere
    Concentraţia agentului de reducere de pe suprafaţa catalizatorului încercat trebuie să fie reprezentativă pentru concentraţia utilizată a agentului de reducere de pe suprafaţa catalizatorului, atunci când motorul este în funcţionare. Soluţia de amoniac gaz poate fi utilizată ca agent de reducere pentru încercarea camerei de reducere catalitică selectivă (SCR), cu condiţia ca aceasta să rezulte într-o concentraţie echivalentă pe suprafaţa catalizatorului.



    6.3.3. Stabilitatea măsurătorilor
    Toate măsurătorile ar trebui să fie înregistrate după ce s-au stabilizat.

    6.3.4. Lista parametrilor care urmează a fi obţinuţi din model
    6.3.4.1. Datele de operare care trebuie să fie înscrise în dosarul tehnic ar trebui să fie obţinute din procesul de efectuare a încercărilor bazate pe modele sau, în caz contrar, acestea ar trebui să fie justificate.
    6.3.4.2. Analizoarele gazelor arse de evacuare ar trebui să fie în conformitate cu apendicele III şi apendicele IV din Codul tehnic NO_x 2008.

    6.3.5. Raportul încercării privind camera de reducere catalitică selectivă (SCR)
    Valorile înregistrate în conformitate cu paragraful 6.3.1.1 din prezentele linii directoare ar trebui să fie înregistrate în raportul de încercare, aşa cum se prevede în secţiunea 5.10 din Codul tehnic NO_x 2008.


    6.4. Calcularea emisiilor specifice
    6.4.1. Valoarea emisiilor NO_x provenite de la un sistem motor prevăzut cu camera de reducere catalitică selectivă (SCR) ar trebui să fie calculată, după cum urmează: (a se vedea imaginea asociată)
    unde: η_i = rata de reducere a NO_x (%) obţinută în conformitate cu secţiunea 6.3 din prezentele linii directoare;
    q_mgasi = debitul masic al NO_x în fază gazoasă măsurată în conformitate cu secţiunea 6.2 din prezentele linii directoare;
    W_Fi = factor de ponderare;
    P_i = presiunea măsurată la punctele de mod individuale în conformitate cu secţiunea 6.2 din prezentele linii directoare.

    Factorii de ponderare şi numărul de moduri (n) utilizate în calculele de mai sus ar trebui să fie în concordanţă cu prevederile secţiunii 3.2 din Codul tehnic NO_x 2008.

    6.4.2. Valoarea emisiilor de NO_x (g/kWh) calculată în conformitate cu paragraful 6.4.1 din prezentele linii directoare ar trebui să fie comparată cu valoarea emisiilor-limită aplicabile. Această valoare a emisiilor este introdusă în secţiunea 1.9.6 din Suplimentul la certificatul EIAPP (apendicele I din Codul tehnic NO_x 2008).

    6.5. Raportul încercării care trebuie să fie transmis Administraţiei
    Raportul încercării la care se face referire în paragrafele 6.2.2 şi 6.3.5 din prezentele linii directoare, împreună cu datele indicate în secţiunea 6.4 din cadrul prezentelor linii directoare ar trebui să fie incluse în documentaţia generală care urmează să fie transmisă Administraţiei.


    7. Încercarea de confirmare la bordul navei în cadrul procedurii B
    7.1. După instalarea la bordul navei a unui sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) şi înainte de intrarea acestuia în funcţiune, ar trebui să fie efectuată la bord o încercare de confirmare iniţială.
    7.2. Sistemul motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) ar trebui să fie verificat în conformitate cu descrierea prezentată în dosarul tehnic.
    7.3. Încercarea de confirmare ar trebui să fie efectuată cât mai aproape posibil de 25%, 50% şi 75% din puterea nominală, indiferent de ciclul de încercare.
    7.4. Pentru fiecare punct de mod de încercare de confirmare ar trebui să fie verificate valorile de exploatare, astfel cum sunt indicate în dosarul tehnic.
    7.5. Concentraţiile emisiilor de NO_x ar trebui să fie măsurate la intrarea şi la ieşirea din camera de reducere catalitică selectivă (SCR). Rata de reducere a NO_x ar trebui să fie calculată. Ambele valori ar trebui să fie calculate fie pentru faza uscată, fie pentru faza umedă. Valoarea obţinută a ratei de reducere NO_x ar trebui să fie comparată cu valoarea cerută în încercarea de confirmare iniţială la fiecare punct de mod, indicat în dosarul tehnic. Valorile care indică eficacitatea reducerii obţinute, la fiecare punct de încercare, ar trebui să nu fie mai mici decât cu cel mult 5% faţă de valorile corespunzătoare care figurează în dosarul tehnic.
    7.6. Analizorul de NO_x ar trebui să îndeplinească cerinţele capitolului 5 din Codul tehnic NO_x 2008.
    7.7. Atunci când un sistem motor prevăzut cu un dispozitiv de reducere catalitică selectivă (SCR) aparţine unui grup predefinit în capitolul 4 al prezentelor linii directoare, încercarea de confirmare trebuie să fie efectuată numai pe motorul prototip al grupului. Când sistemul motorului prototip al grupului nu este primul care a efectuat încercarea de confirmare la bord, astfel cum se indică în capitolul 7 al acestor linii directoare, încercarea de confirmare la bord trebuie să fie efectuată de toate sistemele de motoare din cadrul aceluiaşi grup, cu excepţia cazului în care acesta este un motor membru cu specificaţii de NO_x identice sau sistemul motorului prototip a fost instalat şi încercat cu succes. În cazul în care sistemul motorului prototip nu este disponibil pentru a fi instalat la bord, se poate alege primul sistem motor membru instalat din cadrul grupului de motoare şi poate fi ajustat, pentru a prevede cel mai pesimist scenariu în ceea ce priveşte limitele emisiilor de NO_x, pentru încercarea de confirmare la bord. Rezultatele încercării ar trebui să fie verificate, în conformitate cu cele descrise în dosarul tehnic.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016