Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REZOLUŢIA MEPC.266(68) din 15 mai 2015 privind amendamentele la anexa la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta
EMITENT: ORGANIZAŢIA MARITIMĂ INTERNAŢIONALĂ PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 920 din 16 noiembrie 2016
──────────
Conţinută de Ordinul nr. 1403 din 11 noiembrie 2016 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 920 din 16 noiembrie 2016.
──────────
Amendamente la regula 12 din anexa I la MARPOL
Comitetul pentru protecţia mediului marin,
amintind art. 38a) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului pentru protecţia mediului marin conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine de către nave,
luând notă de art. 16 din Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL), care specifică procedura de amendare şi conferă organismului corespunzător al Organizaţiei funcţia de examinare şi adoptare a amendamentelor la aceasta,
luând în considerare, la cea de-a şaizeci şi opta sa sesiune, amendamentele propuse la anexa I la MARPOL referitoare la cerinţele pentru compartimentele de maşini ale tuturor navelor,
1. adoptă, în conformitate cu art. 16(2)(d) al Convenţiei din 1973, amendamentele la regula 12 din anexa I, al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art. 16(2)(f)(iii) al MARPOL, că amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2016, în afara cazului în care, înainte de această dată, cel puţin o treime din părţi sau părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi comunicat Organizaţiei obiecţiile lor cu privire la amendamente;
3. invită părţile să ia notă că, în conformitate cu art. 16(2)(g)(ii) al MARPOL, amendamentele menţionate vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2017, după acceptarea acestora conform paragrafului 2 de mai sus;
4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. 16(2)(e) al MARPOL, să transmită tuturor părţilor la MARPOL copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexă;
5. solicită în plus secretarului general să transmită membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la MARPOL copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale.
ANEXĂ
la Rezoluţia MEPC.266(68)
Amendamente la anexa I la MARPOL
CAPITOLUL 3
Cerinţe pentru compartimentele de maşini ale tuturor navelor
PARTEA A
Construcţie
Regula 12 - Tancuri pentru reziduuri de hidrocarburi (şlamuri de hidrocarburi)
Paragrafele 1 până la 4 ale regulii 12 sunt înlocuite cu următoarele:
"1. Cu excepţia cazului în care se indică altfel, prezenta regulă se aplică oricărei nave cu tonajul brut mai mare sau egal cu 400, cu excepţia paragrafului 3.5 al prezentei reguli care se aplică numai în măsura în care este rezonabil şi posibil în practică navelor livrate la 31 decembrie 1979 sau înainte de această dată, aşa cum s-a definit în regula 1.28.1.
2. Reziduurile de hidrocarburi (şlamurile de hidrocarburi) pot fi evacuate direct din tancul/tancurile pentru reziduuri de hidrocarburi (şlamuri de hidrocarburi) la instalaţiile de primire prin intermediul racordului standard de evacuare prevăzut în regula 13 sau la oricare alt mijloc de evacuare aprobat pentru reziduurile de hidrocarburi (şlamurile de hidrocarburi), precum un incinerator, o caldarină auxiliară adecvată pentru arderea reziduurilor de hidrocarburi (şlamurilor de hidrocarburi) sau alte mijloace acceptabile care trebuie să fie menţionate în rubrica 3.2 a formularului modelului A sau B al Suplimentului la Certificatul IOPP.
3. Trebuie să fie instalate unul sau mai multe tancuri pentru reziduuri de hidrocarburi (şlamuri de hidrocarburi) şi acesta sau acestea:
.1 trebuie să aibă o capacitate suficientă ţinând seama de tipul maşinilor şi durata voiajului, pentru a prelua reziduurile de hidrocarburi (şlamurile de hidrocarburi), care nu pot fi tratate altfel respectând cerinţele prezentei anexe;
.2 trebuie să fie prevăzut/e cu o pompă desemnată care este aptă să aspire conţinutul tancului/tancurilor pentru reziduuri de hidrocarburi (şlamuri de hidrocarburi) şi să evacueze reziduurile de hidrocarburi (şlamurile de hidrocarburi) prin mijloacele descrise în regula 12.2;
.3 nu trebuie să aibă niciun racord de evacuare în sistemul instalaţiei de santină, în tancul sau tancurile de stocare a apelor de santină, în tancurile superioare de balast sau în separatoarele de ape cu hidrocarburi; totuşi:
.1 tancul sau tancurile poate/pot fi echipat/e cu dispozitive de golire prevăzute cu supape cu operare manuală şi închidere automată şi cu dispozitive care permit o supraveghere vizuală ulterioară a apei stocate, care să fie racordate la un tanc de stocare a apelor de santină sau la un puţ de santină sau la un aranjament alternativ, cu condiţia ca un astfel de aranjament să nu fie conectat direct cu sistemul de tubulatură de evacuare a apelor de santină; şi
.2 tubulatura de evacuare a tancului de şlamuri de hidrocarburi şi tubulatura de evacuare a apelor de santină pot fi conectate la o tubulatură comună care să conducă la racordul standard de evacuare prevăzut în regula 13; conectarea celor două sisteme la o posibilă tubulatură comună care să conducă la racordul standard de evacuare prevăzut în regula 13 nu trebuie să permită transferul şlamurilor de hidrocarburi către sistemul instalaţiei de santină;
.4 nu trebuie să fie prevăzut cu niciun fel de tubulatură care să aibă un racord direct de evacuare în mare, altul decât racordul standard de evacuare prevăzut în regula 13; şi
.5 trebuie să fie astfel proiectate şi construite în aşa fel încât să faciliteze curăţarea lor şi evacuarea reziduurilor la instalaţiile de primire.
4. Navele construite înainte de 1 ianuarie 2017 trebuie să fie aduse în situaţia de a se conforma cerinţelor paragrafului 3.3 al prezentei reguli, nu mai târziu de prima inspecţie de reînnoire efectuată la 1 ianuarie 2017 sau după această dată.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: