Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REZOLUŢIA CM/Res (2023)3 din 12 mai 2023  de instituire a Acordului parţial extins privind Registrul daunelor cauzate de agresiunea Federaţiei Ruse împotriva Ucrainei, adoptată de Comitetul Miniştrilor la 12 mai 2023 la cea de-a 1466-a reuniune a adjuncţilor miniştrilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REZOLUŢIA CM/Res (2023)3 din 12 mai 2023 de instituire a Acordului parţial extins privind Registrul daunelor cauzate de agresiunea Federaţiei Ruse împotriva Ucrainei, adoptată de Comitetul Miniştrilor la 12 mai 2023 la cea de-a 1466-a reuniune a adjuncţilor miniştrilor

EMITENT: Consiliul Europei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 305 din 5 aprilie 2024
──────────
    Adoptată de LEGEA nr. 75 din 4 aprilie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 305 din 5 aprilie 2024.
──────────
        Reprezentanţii în Comitetul Miniştrilor ai Albaniei, Austriei, Belgiei, Croaţiei, Ciprului, Republicii Cehe, Danemarcei, Estoniei, Finlandei, Franţei, Georgiei, Germaniei, Greciei, Islandei, Irlandei, Italiei, Letoniei, Liechtenstein, Lituaniei, Luxemburgului, Maltei, Republicii Moldova, Monaco, Muntenegrului, Ţărilor de Jos, Macedoniei de Nord, Norvegiei, Poloniei, Portugaliei, României, San Marino, Republicii Slovace, Sloveniei, Spaniei, Suediei, Ucrainei şi Regatului Unit, precum şi reprezentanţii Uniunii Europene, Canadei, Japoniei şi Statelor Unite ale Americii,
     având în vedere Statutul Consiliului Europei (STE nr. 1), care subliniază în preambulul său căutarea păcii bazate pe justiţie, reamintind obligaţiile care revin tuturor statelor în temeiul articolului 2 din Carta Organizaţiei Naţiunilor Unite, inclusiv obligaţia de a se abţine, în relaţiile lor internaţionale, de la ameninţarea sau folosirea forţei împotriva integrităţii teritoriale sau independenţei politice a oricărui stat, sau în orice altă manieră incompatibilă cu scopurile Organizaţiei Naţiunilor Unite, şi de a-şi soluţiona diferendele internaţionale prin mijloace paşnice,
        reiterând condamnarea, în termenii cei mai fermi, a agresiunii Federaţiei Ruse împotriva Ucrainei şi exprimând sprijinul deplin pentru Ucraina şi solidaritatea cu poporul acesteia,
        solicitând Federaţiei Ruse să înceteze imediat agresiunea, să îşi retragă complet şi necondiţionat forţele sale de pe teritoriul Ucrainei, recunoscut la nivel internaţional, şi să elibereze toţi civilii transferaţi forţat sau deportaţi ilegal pe teritoriul Federaţiei Ruse sau în zone controlate sau ocupate temporar de Federaţia Rusă, în special copii,
        reiterând, de asemenea, angajamentul lor de neclintit faţă de independenţa, suveranitatea şi integritatea teritorială a Ucrainei în cadrul frontierelor sale recunoscute la nivel internaţional, reamintind că la 16 martie 2022 Comitetul Miniştrilor a decis să excludă Federaţia Rusă din Consiliul Europei ca urmare a agresiunii sale împotriva Ucrainei, această agresiune constituind o încălcare gravă de către Federaţia Rusă a obligaţiilor care îi revin în temeiul articolului 3 din Statutul Consiliului Europei şi în temeiul dreptului internaţional,
        condamnând toate încălcările dreptului internaţional, inclusiv ale dreptului internaţional al drepturilor omului şi ale dreptului internaţional umanitar, în special atacurile împotriva civililor şi a bunurilor civile, inclusiv a infrastructurii civile, a patrimoniului cultural şi religios şi a mediului înconjurător din Ucraina, şi convinşi de necesitatea stringentă de asigurare a unei responsabilităţi cuprinzătoare în contextul agresiunii Federaţiei Ruse împotriva Ucrainei,
        reamintind, în acest sens, Articolele din 2001 privind răspunderea statelor pentru fapte ilicite pe plan internaţional, Principiile şi orientările de bază ale ONU din 2005 privind dreptul la o cale de atac şi la reparaţii pentru victimele unor încălcări flagrante ale dreptului internaţional al drepturilor omului şi ale unor încălcări grave ale dreptului internaţional umanitar, precum şi Orientările din 2011 ale Comitetului Miniştrilor privind eliminarea impunităţii pentru cazurile grave de încălcare a drepturilor omului,
        reamintind deciziile Comitetului Miniştrilor din 15 septembrie 2022 şi 24 februarie 2023 care salută eforturile în curs de desfăşurare, în cooperare cu Ucraina, pentru a asigura repararea integrală a daunelor, pierderilor sau prejudiciilor cauzate de încălcările de către Federaţia Rusă a dreptului internaţional în Ucraina,
        ţinând seama de Rezoluţia A/RES/ES-11/5 a Adunării Generale a Organizaţiei Naţiunilor Unite din 14 noiembrie 2022 intitulată "Agresiunea împotriva Ucrainei: căi de atac şi reparaţii", care recunoaşte, printre altele, că Federaţia Rusă trebuie să suporte consecinţele juridice ale tuturor faptelor sale ilicite pe plan internaţional din Ucraina sau împotriva Ucrainei, inclusiv să repare prejudiciile şi toate daunele cauzate de astfel de fapte, şi luând act de faptul că prezenta rezoluţie recunoaşte, de asemenea, necesitatea instituirii unui mecanism internaţional pentru reparaţii şi recomandă crearea unui registru internaţional al daunelor, în cooperare cu Ucraina,
        luând act de faptul că Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei, în Rezoluţia sa 2482 (2023) referitoare la "Aspecte juridice şi încălcări ale drepturilor omului legate de agresiunea Federaţiei Ruse împotriva Ucrainei", a reiterat apelul adresat statelor membre de a institui un mecanism internaţional de despăgubire şi, ca prim pas, un registru internaţional al daunelor, convinse că instituirea unui registru al daunelor constituie un prim pas important pentru a asigura despăgubirea rapidă a victimelor faptelor ilicite la nivel internaţional ale Federaţiei Ruse din Ucraina sau împotriva Ucrainei,
        având în vedere Rezoluţia statutară Res (93)28 a Comitetului Miniştrilor privind Acordurile parţiale şi extinse,
        având în vedere Rezoluţia Res (96)36 a Comitetului Miniştrilor de stabilire a criteriilor pentru acordurile parţiale şi extinse ale Consiliului Europei, astfel cum a fost modificată prin Rezoluţia CM/Res (2010)2,
        având în vedere decizia din 19 aprilie 2023 prin care Comitetul Miniştrilor a autorizat înfiinţarea unui Registru al daunelor cauzate de agresiunea Federaţiei Ruse împotriva Ucrainei, sub forma unui Acord parţial extins în cadrul Consiliului Europei,
        decid să instituie Acordul parţial extins privind Registrul daunelor cauzate de agresiunea Federaţiei Ruse împotriva Ucrainei (denumit în continuare Registrul), reglementat de Statutul anexat, care va servi pentru înregistrarea, sub formă documentară, a dovezilor şi informaţiilor privind daunele, pierderile sau prejudicii cauzate tuturor persoanelor fizice şi juridice în cauză, precum şi statului ucrainean (inclusiv autorităţile sale regionale şi locale, entităţile deţinute sau controlate de stat), cauzate la 24 februarie 2022 sau după această dată pe teritoriul Ucrainei, în interiorul frontierelor sale recunoscute la nivel internaţional, care se extind până la apele sale teritoriale, prin faptele ilicite pe plan internaţional ale Federaţiei Ruse în Ucraina sau împotriva Ucrainei,
        convin ca Registrul să fie înfiinţat pentru o perioadă iniţială de trei ani,
        convin să revizuiască funcţionarea Registrului, în vederea analizării continuării funcţionării acestuia, până la sfârşitul perioadei iniţiale de trei ani,
        invită toate statele membre şi observatoare ale Consiliului Europei, precum şi alte state şi organizaţii internaţionale să devină membre ale Acordului parţial extins, în conformitate cu Statutul Registrului,
        invită toate statele membre şi observatoare ale Consiliului Europei, Uniunea Europeană, Organizaţia Naţiunilor Unite şi alte state şi organizaţii internaţionale să coopereze cu Registrul pentru a-i facilita activitatea,
        convin să disemineze cât mai larg posibil informaţiile privind Registrul către potenţialii solicitanţi şi către publicul larg, către state şi către organizaţiile şi organismele internaţionale relevante,
        convin să continue să lucreze, în cooperare cu Ucraina şi cu organizaţiile şi organismele internaţionale relevante, în vederea instituirii, printr-un instrument internaţional separat, a unui viitor mecanism internaţional de despăgubire, care ar putea include o comisie de soluţionare a cererilor de despăgubire şi un fond de despăgubire, din care activitatea Registrului, inclusiv platforma sa digitală cu toate datele privind cererile de despăgubire şi dovezile înregistrate în cadrul acesteia, ar trebui să facă parte integrantă.
    ANEXA 1

        la Rezoluţia CM/Res (2023)3
                                    Statutul Registrului daunelor cauzate de agresiunea
                                           Federaţiei Ruse împotriva Ucrainei
    ART. 1
    Mandatul Registrului daunelor
    1.1. Registrul daunelor cauzate de agresiunea Federaţiei Ruse împotriva Ucrainei (denumit în continuare Registrul) serveşte la înregistrarea, sub formă documentară, a probelor şi informaţiilor privind cererile de despăgubire pentru daunele, pierderile sau prejudiciile cauzate, la 24 februarie 2022 sau după această dată, pe teritoriul Ucrainei, în cadrul frontierelor sale recunoscute la nivel internaţional, care se extind la apele sale teritoriale, tuturor persoanelor fizice şi juridice vizate, precum şi statului ucrainean, inclusiv autorităţilor sale regionale şi locale, entităţilor deţinute sau controlate de stat, prin faptele ilicite la nivel internaţional ale Federaţiei Ruse în Ucraina sau împotriva Ucrainei.
    1.2. Registrul este instituit ca o platformă de cooperare interguvernamentală, care acţionează în cadrul instituţional al Consiliului Europei.

    ART. 2
    Funcţiile Registrului daunelor
    2.1. Registrul primeşte şi prelucrează informaţiile referitoare la cereri de despăgubire şi probe; structurează, clasifică şi organizează astfel de cereri, evaluează şi determină eligibilitatea cererilor în vederea înscrierii lor în Registru şi înregistrează cererile eligibile în scopul examinării şi soluţionării lor viitoare. Registrul nu are nicio funcţie jurisdicţională de soluţionare a cererilor de despăgubire, inclusiv în ceea ce priveşte stabilirea responsabilităţii şi alocarea plăţilor sau a despăgubirilor.
    2.2. Criteriile de eligibilitate pentru înscrierea cererilor de despăgubire în Registru în scopul examinării şi soluţionării lor viitoare sunt stabilite în normele şi reglementările Registrului, ţinând seama de faptul că astfel de cereri de despăgubire sunt formulate în legătură cu daune, pierderi sau prejudicii care au fost cauzate:
    a. la 24 februarie 2022 sau după această dată;
    b. pe teritoriul Ucrainei, în interiorul frontierelor sale recunoscute la nivel internaţional, care se extind la apele sale teritoriale;
    c. prin fapte ilicite pe plan internaţional ale Federaţiei Ruse în Ucraina sau împotriva Ucrainei.

    2.3. Cererile, probele şi informaţiile aferente sunt depuse la Registru de către persoanele fizice şi juridice vizate, precum şi de către statul ucrainean (inclusiv autorităţile sale regionale şi locale şi entităţile deţinute sau controlate de stat).
    2.4. Registrul cooperează cu partenerii naţionali şi internaţionali relevanţi în scopul promovării şi coordonării strângerii de probe privind daunele, pierderile sau prejudiciile cauzate prin faptele ilicite la nivel internaţional ale Federaţiei Ruse în Ucraina sau împotriva Ucrainei.
    2.5. Activitatea Registrului, inclusiv platforma sa digitală cu toate informaţiile privind cererile de despăgubire şi probele înregistrate în cadrul acesteia, este destinată să constituie prima componentă a unui viitor mecanism internaţional de despăgubire care urmează să fie instituit printr-un instrument internaţional separat, în cooperare cu Ucraina (denumit în continuare un mecanism de despăgubire). Forma exactă a viitorului mecanism de despăgubire urmează să fie stabilită, dar poate include o comisie de soluţionare a cererilor de despăgubire şi un fond de despăgubire mandatate să examineze şi să decidă cu privire la cererile de despăgubire şi/sau să plătească despăgubiri pentru daunele, pierderile sau prejudiciile cauzate prin faptele ilicite la nivel internaţional ale Federaţiei Ruse în Ucraina sau împotriva Ucrainei. Registrul, prin intermediul directorului său executiv şi cu sprijinul secretariatului său, participă şi facilitează, după caz, activitatea care vizează instituirea unui astfel de mecanism de despăgubire şi ia măsurile necesare pentru a pregăti transferul Registrului către un mecanism de despăgubire în conformitate cu prezentul statut.

    ART. 3
    Statut juridic şi sediu
    3.1. Registrul are personalitate juridică în conformitate cu legislaţia naţională a Regatului Ţărilor de Jos şi a Ucrainei şi, prin urmare, se bucură de capacitatea juridică necesară pentru a-şi exercita funcţiile, a-şi îndeplini mandatul şi a-şi proteja interesele, în special de capacitatea de a contracta, de a achiziţiona şi a dispune de bunuri mobile şi imobile.
    3.2. Registrul are capacitatea de a încheia înţelegeri cu state, organizaţii şi organisme internaţionale în vederea îndeplinirii mandatului său.
    3.3. Registrul îşi are sediul la Haga, Regatul Ţărilor de Jos. Statutul şi funcţionarea Registrului în Regatul Ţărilor de Jos sunt reglementate printr-un acord cu statul gazdă încheiat de Consiliul Europei.
    3.4. Registrul dispune, de asemenea, de un birou satelit în Ucraina în scopul de a asigura legătura cu Guvernul Ucrainei şi de a facilita informarea şi contactul cu potenţialii solicitanţi şi cu publicul larg din Ucraina, în special cu privire la existenţa şi scopul Registrului şi la procedura de depunere a unei cereri de despăgubire.
    3.5. Acordul general privind privilegiile şi imunităţile Consiliului Europei se aplică Registrului şi funcţionarilor săi, inclusiv biroului satelit al Registrului din Ucraina.

    ART. 4
    Participarea
    4.1. Orice stat membru sau observator al Consiliului Europei şi al Uniunii Europene, precum şi orice alt stat care a votat în favoarea Rezoluţiei A/RES/ES-11/5 a Adunării Generale a Organizaţiei Naţiunilor Unite din 14 noiembrie 2022, intitulată "Agresiunea împotriva Ucrainei: căi de atac şi reparaţii", se poate alătura Registrului în calitate de participant, printr-o notificare adresată secretarului general al Consiliului Europei.
    4.2. Orice stat membru sau observator al Consiliului Europei şi al Uniunii Europene, precum şi orice alt stat care a votat în favoarea Rezoluţiei A/RES/ES-11/5 a Adunării Generale a Organizaţiei Naţiunilor Unite din 14 noiembrie 2022, intitulată "Agresiunea împotriva Ucrainei: căi de atac şi reparaţii", se poate alătura Registrului în calitate de membru asociat, printr-o notificare adresată secretarului general al Consiliului Europei. Membrii asociaţi sunt încurajaţi să furnizeze contribuţii voluntare la Registru în conformitate cu articolul 10. Membrii asociaţi pot, în orice moment, să devină participanţi, printr-o notificare adresată secretarului general al Consiliului Europei.
    4.3. Conferinţa participanţilor poate autoriza orice alt stat sau organizaţie internaţională care a solicitat acest lucru să se alăture Registrului, în calitate de participant sau de membru asociat, ţinând seama în special de poziţia Guvernului Ucrainei.

    ART. 5
    Conferinţa participanţilor
    5.1. Conferinţa participanţilor (denumită în continuare Conferinţa) este formată dintr-un reprezentant desemnat de fiecare participant. Aceste desemnări sunt comunicate secretarului general al Consiliului Europei.
    5.2. Conferinţa alege dintre membrii săi un preşedinte şi doi vicepreşedinţi, pentru un mandat de trei ani.
    5.3. Conferinţa:
    a. are responsabilitatea generală pentru îndeplinirea funcţiilor Registrului;
    b. recomandă participanţilor şi membrilor asociaţi măsuri menite să faciliteze îndeplinirea obiectivelor Registrului;
    c. aprobă normele şi regulamentele propuse de Consiliu pentru reglementarea activităţii Registrului;
    d. numeşte membrii Consiliului;
    e. desemnează directorul executiv, la propunerea Guvernului Ucrainei;
    f. adoptă bugetul anual al Registrului;
    g. adoptă raportul anual de activitate al Registrului;
    h. îndeplineşte orice altă funcţie care îi este încredinţată prin prezentul statut.

    5.4. Conferinţa se întruneşte ori de câte ori este necesar, dar cel puţin o dată pe an. Costurile de deplasare şi de cazare legate de participarea la reuniunile Conferinţei sunt suportate de fiecare participant şi membru asociat. Conferinţa îşi poate exercita atribuţiile decizionale prin procedură scrisă şi prin mijloace electronice.
    5.5. Conferinţa îşi adoptă deciziile cu o majoritate de două treimi din voturile exprimate, fiecare participant dispunând de un vot. Chestiunile procedurale se soluţionează cu majoritatea voturilor exprimate. Conferinţa îşi adoptă propriul regulament de procedură şi orice alte dispoziţii necesare pentru punerea în aplicare a activităţilor sale.
    5.6. Fără a aduce atingere articolului 5 alineatul (7), membrii asociaţi pot asista la reuniunile Conferinţei, fără drept de vot. Membrii asociaţi pot face declaraţii orale sau scrise în cadrul reuniunilor Conferinţei.
    5.7. Membrii asociaţi care au contribuit voluntar la Registru cu o sumă egală cu suma stabilită de Conferinţă pentru participanţi în conformitate cu articolul 10 beneficiază de toate drepturile participanţilor în cursul exerciţiului financiar pentru care au făcut o astfel contribuţie.
    5.8. Secretarul general al Consiliului Europei poate participa sau poate fi reprezentat la reuniunile Conferinţei, fără drept de vot. Conferinţa poate invita reprezentanţi ai organismelor relevante ale Consiliului Europei sau ai organizaţiilor internaţionale să asiste la reuniunile sale sau la o parte a acestora, fără drept de vot, în funcţie de punctele de pe ordinea de zi. De asemenea, aceasta poate invita experţi să fie prezenţi la anumite puncte de pe ordinea de zi, fără drept de vot.

    ART. 6
    Consiliul
    6.1. Consiliul Registrului (denumit în continuare Consiliul) este format din şapte membri, ţinând seama de integritatea, experienţa şi expertiza multidisciplinară necesare pentru funcţionarea eficientă a Registrului, în special în ceea ce priveşte dreptul internaţional, daunele de război şi cererile de despăgubire, contabilitatea şi evaluarea pierderilor, precum şi echilibrul de gen şi echilibrul geografic la nivel global. Conferinţa poate modifica numărul de membri ai Consiliului, dacă este necesar, pentru a asigura funcţionarea eficientă a Registrului, ţinând seama de volumul şi complexitatea cererilor de despăgubire şi de volumul de muncă aferent al Consiliului.
    6.2. Unul dintre membrii Consiliului este numit de Conferinţă dintre candidaţii desemnaţi de Guvernul Ucrainei. Ceilalţi membri ai Consiliului sunt numiţi de către Conferinţă dintre candidaţii desemnaţi de către participanţi şi membrii asociaţi. Sub rezerva articolului 6 alineatul (3), toţi membrii Consiliului sunt numiţi pentru un mandat de trei ani, care poate fi reînnoit o singură dată.
    6.3. Conferinţa stabileşte procedurile de numire şi de revocare a membrilor Consiliului.
    6.4. Membrii Consiliului activează cu titlu individual, sunt independenţi şi imparţiali în exercitarea funcţiilor lor şi sunt disponibili pentru a-şi îndeplini sarcinile în mod eficient. Membrii Consiliului sunt remuneraţi de către Registru pentru activitatea lor, în condiţiile stabilite de Conferinţă.
    6.5. Fără a aduce atingere articolului 5, Consiliul:
    a. este responsabil pentru exercitarea funcţiilor Registrului;
    b. propune normele şi regulamentele care guvernează activitatea Registrului şi le pune în aplicare în mod corespunzător, în special în ceea ce priveşte determinarea categoriilor de daune, procedurile de primire, prelucrare şi înregistrare a cererilor de despăgubire, formatul formularelor cererilor de despăgubire şi cerinţele privind probele pentru fiecare categorie de cereri de despăgubire, care sunt aprobate de Conferinţă;
    c. are autoritatea supremă în ceea ce priveşte eligibilitatea cererilor de înscriere în Registru, pe baza recomandării directorului executiv;
    d. îndeplineşte orice altă funcţie necesară pentru îndeplinirea mandatului Registrului, care nu este atribuită de prezentul statut Conferinţei, directorului executiv sau secretariatului.

    6.6. Consiliul stabileşte data de la care Registrul este deschis pentru depunerea cererilor, a probelor şi a informaţiilor aferente.
    6.7. Consiliul îşi adoptă propriul regulament de procedură şi orice alte dispoziţii necesare pentru desfăşurarea activităţilor sale. Consiliul numeşte un preşedinte şi un vicepreşedinte dintre membrii săi pentru un mandat de trei ani, care poate fi reînnoit o singură dată.
    6.8. Consiliul se întruneşte în mod regulat, dar cel puţin trimestrial, pentru a stabili ce solicitări de despăgubiri trebuie înscrise în Registru şi pentru a lua orice alte decizii necesare pentru a-şi îndeplini funcţiile. Directorul executiv participă, cu titlu consultativ, la aceste reuniuni.
    6.9. Consiliul prezintă rapoarte trimestriale Conferinţei. Aceste rapoarte includ numărul de cereri primite şi numărul de cereri eligibile înscrise în Registru, categoriile relevante şi valoarea totală a despăgubirilor solicitate (dacă este cazul). Aceste rapoarte includ, de asemenea, un rezumat al altor aspecte factuale sau juridice semnificative, relevante pentru activitatea Registrului.

    ART. 7
    Directorul executiv
    7.1. Directorul executiv reprezintă Registrul şi are dreptul de a acţiona în numele acestuia.
    7.2. Directorul executiv are dreptul de a încheia contracte şi acorduri în numele Registrului. Acordurile încheiate de directorul executiv în numele Registrului cu organisme naţionale sau internaţionale care prevăd coordonarea strângerii de probe sau orice schimb de informaţii privind cererile de despăgubire sau probele sunt aprobate de Consiliu.
    7.3. Secretarul general al Consiliului Europei deleagă directorului executiv acele puteri care sunt necesare pentru exercitarea atribuţiilor directorului executiv cu privire la secretariat.
    7.4. Directorul executiv:
    a. are responsabilitatea cotidiană de a supraveghea şi administra activitatea secretariatului Registrului;
    b. împreună cu secretariatul, asigură sprijin substanţial, tehnic, administrativ şi organizatoric pentru activitatea Conferinţei şi a Consiliului, în special asigurând o legătură regulată şi pregătirea regulată a reuniunilor acestora;
    c. răspunde de transmiterea cererilor de despăgubire către Consiliu pentru aprobarea în vederea înscrierii în Registru;
    d. asigură legătura cu organismele naţionale şi internaţionale relevante cu privire la diverse aspecte legate de activitatea Registrului şi de procesul de colectare a cererilor de despăgubire şi a elementelor de probă;
    e. ţine legătura cu Guvernul Regatului Ţărilor de Jos şi cu Guvernul Ucrainei cu privire la diverse aspecte administrative legate de activitatea Registrului;
    f. îndeplineşte orice altă funcţie încredinţată directorului executiv prin prezentul statut.

    7.5. Directorul executiv este desemnat de către Conferinţă la propunerea Guvernului Ucrainei şi numit de către secretarul general al Consiliului Europei, ţinând seama de integritatea, experienţa şi expertiza multidisciplinară necesare pentru acest post. Directorul executiv poate fi demis din motive justificate de către secretarul general, în urma unei proceduri iniţiate de Guvernul Ucrainei sau de secretarul general şi după acordul Conferinţei.

    ART. 8
    Secretariatul Registrului
    8.1. Secretariatul asigură, sub autoritatea directorului executiv, sprijin funcţional, tehnic şi administrativ pentru menţinerea şi funcţionarea Registrului.
    8.2. Fără a aduce atingere articolului 8 alineatul (3), secretariatul are autonomie administrativă deplină faţă de Consiliul Europei şi de organismele sale.
    8.3. Statutul personalului Consiliului Europei se aplică secretariatului.

    ART. 9
    Independenţa
    9.1. În exercitarea atribuţiilor lor, membrii Consiliului, directorul executiv şi secretariatul nu solicită şi nu primesc instrucţiuni de la niciun guvern, de la nicio organizaţie internaţională sau de la nicio altă autoritate externă Registrului.
    9.2. Fiecare participant şi membru asociat al Registrului, precum şi Consiliul Europei şi organismele sale se angajează să respecte caracterul exclusiv independent al responsabilităţilor membrilor Consiliului, directorului executiv şi secretariatului şi să nu încerce să îi influenţeze în îndeplinirea responsabilităţilor lor.

    ART. 10
    Finanţare şi buget
    10.1. Registrul dispune de un buget propriu în conformitate cu Rezoluţia statutară Res (93)28. Conferinţa adoptă în fiecare an bugetul de cheltuieli al Registrului, pregătit de către directorul executiv.
    10.2. Registrul este finanţat prin contribuţiile anuale ale participanţilor săi şi prin contribuţiile voluntare ale membrilor săi asociaţi.
    10.3. Conferinţa stabileşte atât valoarea contribuţiilor anuale ale participanţilor săi, cât şi contribuţiile voluntare recomandate ale membrilor săi asociaţi. Aceste contribuţii ar trebui să se bazeze, de regulă, pe criteriile de stabilire a baremului anual al contribuţiilor la bugetul general al Consiliului Europei şi pot fi ajustate în conformitate cu principiile pe care se bazează acest barem.
    10.4. Registrul poate primi şi utiliza subvenţii voluntare suplimentare şi alte contribuţii legate de activitatea sa, inclusiv contribuţii în natură, sub rezerva autorizării prealabile a Conferinţei. Aceste contribuţii trebuie să fie în concordanţă cu obiectivele şi funcţiile Registrului.
    10.5. Conferinţa aprobă în fiecare an conturile anuale ale Registrului, care sunt întocmite de secretarul general al Consiliului Europei în conformitate cu Regulamentul financiar al Consiliului Europei şi sunt prezentate Conferinţei, însoţite de raportul auditorului extern, astfel cum se prevede în Regulamentul financiar. Pentru a descărca secretarul general de responsabilitatea gestionării exerciţiului financiar în cauză, Conferinţa transmite Comitetului Miniştrilor conturile anuale, însoţite de aprobarea sa sau de eventualele observaţii, precum şi raportul întocmit de auditorul extern, în conformitate cu Regulamentul financiar.
    10.6. Regulamentul financiar al Consiliului Europei se aplică adoptării şi gestionării bugetului Registrului, ţinând seama de dispoziţiile prezentului statut.

    ART. 11
    Confidenţialitate
    11.1. Sub rezerva articolului 11 alineatul (2), toate informaţiile privind cererile de despăgubire şi daune primite de Registru, inclusiv orice probe, sunt tratate ca fiind confidenţiale.
    11.2. Normele privind accesul la documente şi protecţia datelor referitoare la cererile de despăgubire transmise Registrului sunt propuse de Consiliu şi aprobate de Conferinţă, inclusiv în ceea ce priveşte schimbul de informaţii în temeiul dispoziţiilor prezentului statut, în special în scopurile prevăzute de articolul 2 alineatul (4).

    ART. 12
    Reguli şi reglementări ale Consiliului Europei
        Conferinţa, la propunerea justificată a Consiliului, poate aproba derogări de la normele şi reglementările aplicabile ale Consiliului Europei, dacă acest lucru este necesar pentru exercitarea eficientă a funcţiilor Registrului. Astfel de derogări aprobate sunt comunicate Comitetului Miniştrilor şi secretarului general al Consiliului Europei.

    ART. 13
    Modificări
        Prezentul statut poate fi modificat numai prin decizie a Comitetului Miniştrilor, în componenţa sa limitată la reprezentanţii statelor participante la Registru, cu majoritatea prevăzută la articolul 20.d al Statutului Consiliului Europei, şi printr-o decizie a Conferinţei redactată în termeni identici.

    ART. 14
    Transfer, succesiune şi încetare
    14.1. În urma înfiinţării unui mecanism de despăgubire, astfel cum se menţionează la articolul 2 alineatul (5), activitatea Registrului este transferată, după caz, către acest mecanism de despăgubire într-un mod care să asigure funcţionarea neîntreruptă a Registrului până la încetarea acestuia şi care să pună la dispoziţia mecanismului de despăgubire respectiv informaţiile privind cererile de despăgubire şi probele conţinute în acesta. Un astfel de transfer include platforma digitală a Registrului, inclusiv toate informaţiile privind cererile de despăgubire şi probele conţinute în acesta, alte documente, inclusiv arhivele, bunurile sale mobile şi imobile, inclusiv, dar fără a se limita la acestea, conturile bancare, echipamentele IT, software-ul şi orice licenţe aferente, contractele şi acordurile Registrului, precum şi orice date asociate.
    14.2. Consiliul propune normele şi procedurile necesare în vederea asigurării, după caz, a unui transfer fără pierderi al Registrului către un astfel de mecanism de despăgubire. Aceste norme sunt aprobate de Conferinţă.
    14.3. Un astfel de mecanism de despăgubire este destinat să fie un succesor al Registrului după finalizarea acestui transfer.
    14.4. După finalizarea unui astfel de transfer, după cum stabileşte Consiliul şi confirmă Conferinţa, Registrul va înceta să funcţioneze ca acord parţial extins al Consiliului Europei.

    ART. 15
    Soluţionarea disputelor
        Participanţii fac eforturi să soluţioneze orice dispută care ar putea apărea cu privire la aplicarea sau interpretarea dispoziţiilor prezentului statut prin negociere sau prin orice alt mijloc de soluţionare paşnică, acceptat de comun acord între ei.

    ART. 16
    Retragerea şi excluderea
    16.1. Orice participant sau membru asociat se poate retrage din Registru printr-o notificare trimisă secretarului general al Consiliului Europei.
    16.2. Secretarul general confirmă primirea notificării şi informează participanţii şi membrii asociaţi din Registru.
    16.3. Retragerea unui participant produce efecte la sfârşitul exerciţiului financiar în care a fost notificată, dacă notificarea este transmisă înainte de data de 1 iunie a exerciţiului financiar respectiv, sau la sfârşitul exerciţiului financiar următor, dacă notificarea retragerii este transmisă la data de 1 iunie a exerciţiului financiar sau după această dată. Retragerea unui membru asociat produce efecte la data primirii notificării.
    16.4. În conformitate cu dispoziţiile aplicabile din Regulamentul financiar al Consiliului Europei, Conferinţa examinează consecinţele financiare ale retragerii sau ale excluderii unui participant sau unui membru asociat şi ia măsurile corespunzătoare.
    16.5. Secretarul general informează imediat participantul în cauză cu privire la consecinţele retragerii sale, în conformitate cu articolul 16 alineatul (3).
    16.6. Conferinţa poate decide că orice participant sau membru asociat care acţionează într-un mod incompatibil cu mandatul Registrului sau care împiedică îndeplinirea funcţiilor acestuia încetează să mai fie participant sau membru asociat al Registrului de la data stabilită de Conferinţă.

                 ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016