Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REZOLŢIE MEPC.305(73) din 26 octombrie 2018 privind amendamente la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta
EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 107 din 12 februarie 2020
──────────
Conţinută de ORDINUL nr. 286 din 21 ianuarie 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 107 din 12 februarie 2020.
──────────
Amendamente la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973
pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta
AMENDAMENTE LA ANEXA VI LA MARPOL
(Interzicerea transportului la bordul unei nave a combustibilului lichid neconform
destinat combustiei pentru propulsia sau operarea acesteia)
Comitetul pentru protecţia mediului marin,
Amintind articolul 38(a) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului pentru protecţia mediului marin conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine de către nave,
luând notă de articolul 16 al Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin protocoalele din 1978 şi 1997 referitoare la aceasta (MARPOL), care specifică procedura de amendare şi conferă organismului corespunzător al Organizaţiei funcţia de examinare a amendamentelor la aceasta în vederea adoptării de către părţi,
luând în considerare, la cea de-a şaptezeci şi treia sesiune a sa, amendamentele propuse la anexa VI la MARPOL referitoare la interzicerea transportului la bordul unei nave a combustibilului neconform destinat combustiei pentru propulsia sau operarea acesteia,
1 adoptă, în conformitate cu articolul 16(2)(d) al MARPOL, amendamentele la anexa VI la MARPOL, al căror text este redat în anexa la prezenta rezoluţie;
2 stabileşte, în conformitate cu articolul 16(2)(f)(iii) al MARPOL, că amendamentele menţionate trebuie considerate ca fiind acceptate la 1 septembrie 2019, în afara cazului în care, până la această dată, cel puţin o treime din părţi sau părţile ale căror flote comerciale combinate reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, vor fi comunicat Organizaţiei obiecţiile lor cu privire la amendamente;
3 invită părţile să ia notă de faptul că, în conformitate cu articolul 16(2)(g)(ii) al MARPOL, amendamentele menţionate vor intra în vigoare la 1 martie 2020, după acceptarea acestora conform paragrafului 2 de mai sus;
4 solicită secretarului general, în scopul articolului 16(2)(e) al MARPOL, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexă tuturor părţilor la MARPOL;
5 solicită de asemenea secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la MARPOL.
ANEXA 1
la Rezoluţia MEPC.305(73)
AMENDAMENTE LA ANEXA VI LA MARPOL
(Interzicerea transportului la bordul unei nave a combustibilului lichid neconform
destinat combustiei pentru propulsia sau operarea acesteia)
ANEXA VI
Reguli privind prevenirea poluării atmosferei de către nave
Regula 14
Oxizi de sulf (SO_x) şi particule materiale
Cerinţe generale
1 Paragraful 1 este înlocuit cu următorul:
"1 Conţinutul de sulf al combustibilului lichid utilizat sau transportat pentru a fi utilizat la bordul unei nave nu trebuie să depăşească 0,50% m/m."
Cerinţe aplicabile în zonele de control al emisiilor
2 Paragraful 3 este înlocuit cu următorul:
"3 În sensul prezentei reguli, o zonă de control al emisiilor trebuie să fie orice zonă maritimă, inclusiv orice zonă portuară, desemnată de Organizaţie în conformitate cu criteriile şi procedurile prevăzute în apendicele III al acestei anexe. Zonele de control al emisiilor aflate sub incidenţa acestei reguli sunt:
.1 zona Mării Baltice aşa cum este definită în regula 1.11.2 din anexa I a prezentei Convenţii;
.2 zona Mării Nordului aşa cum este definită în regula 1.14.6 din anexa V a prezentei Convenţii;
.3 zona de control al emisiilor a Americii de Nord, care înseamnă aria delimitată de coordonatele prevăzute în apendicele VII al acestei anexe; şi
.4 zona de control al emisiilor din zona maritimă Caraibe a Statelor Unite, care înseamnă aria delimitată de coordonatele prevăzute în apendicele VII al acestei anexe."
3 Paragraful 4 este înlocuit cu următorul:
"4 Pe perioada în care o navă operează într-o zonă de control al emisiilor, conţinutul de sulf al combustibilului lichid utilizat la bordul acestei nave nu trebuie să depăşească 0,10% m/m."
4 Subtitlul „Prevederi referitoare la revizuire“ şi paragrafele 8, 9 şi 10 sunt eliminate.
Apendice I
I
Model de Certificat internaţional de prevenire a poluării atmosferei (IAPP) (Regula 8)
Supliment la Certificatul internaţional de prevenire a poluării atmosferei (Certificat IAPP)
5 Paragrafele 2.3.1 şi 2.3.2 sunt înlocuite cu următoarele şi un nou paragraf 2.3.3 este adăugat după cum urmează:
"2.3.1 Când nava operează în afara unei zone de control al emisiilor specificată în regula 14.3, nava foloseşte:
.1 combustibil lichid cu un conţinut de sulf, aşa cum este specificat în notele de livrare a bunkerului, care nu depăşeşte valoarea-limită de 0,50% m/m şi/sau
............................................................................................[]
.2 un aranjament echivalent aprobat în conformitate cu regula 4.1, aşa cum este indicat în paragraful 2.6, care este cel puţin la fel de eficient în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de SO_x ca şi utilizarea unui combustibil lichid cu o valoare-limită a conţinutului de sulf de 0,50% m/m
..............................................................................................[]
2.3.2 Când nava operează în interiorul unei zone de control al emisiilor specificată în regula 14.3, nava foloseşte:
.1 combustibil lichid cu un conţinut de sulf, aşa cum este specificat în notele de livrare a bunkerului, care nu depăşeşte valoarea-limită de 0,10% m/m şi/sau
............................................................................................[]
.2 un aranjament echivalent aprobat în conformitate cu regula 4.1, aşa cum este indicat în paragraful 2.6, care este cel puţin la fel de eficient în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de SO_x ca şi utilizarea unui combustibil lichid cu o valoare-limită a conţinutului de sulf de 0,10% m/m
............................................................................................[]
2.3.3 Pentru o navă fără un aranjament echivalent aprobat în conformitate cu regula 4.1, aşa cum este indicat în paragraful 2.6, conţinutul de sulf al combustibilului lichid transportat pentru a fi utilizat la bordul navei nu trebuie să depăşească 0,50% m/m aşa cum este specificat în notele de livrare a bunkerului
............................................................................................[]"
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: