Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
-------------
*) Traducere
Subsemnatii, plenipotentiari ai guvernelor tarilor membre ale Uniunii Postale Universale, in baza prevederilor art. 22 paragraful 2 din Constitutia Uniunii Postale Universale, adoptata la Viena la 10 iulie 1964, au hotarat de comun acord si sub rezerva prevederilor art. 25 paragraful 4 din sus-numita constitutie, in prezentul regulament general, urmatoarele dispozitii care asigura aplicarea constitutiei si functionarea Uniunii Postale Universale.
CAP. 1
Functionarea si organele Uniunii
ART. 101
Organizarea si reuniunea congreselor si congreselor extraordinare
1. Reprezentantii tarilor membre se reunesc in congres cel mai tarziu la 5 ani de la data punerii in aplicare a actelor congresului precedent.
2. Fiecare tara membra se face reprezentata la congres de catre unul sau mai multi plenipotentiari imputerniciti de catre guvernul lor cu puterile necesare. Ea poate, la nevoie, sa se faca reprezentata de catre delegatia unei alte tari membre. Totusi se intelege ca o delegatie nu poate reprezenta decat o singura tara membra, alta decat a sa.
3. In deliberari fiecare tara membra dispune de un vot.
4. In principiu, fiecare congres desemneaza tara in care va avea loc congresul urmator. Daca aceasta desemnare este inaplicabila, Consiliul de administratie este autorizat sa desemneze tara in care va avea loc congresul, dupa o intelegere cu aceasta ultima tara.
5. Dupa o intelegere cu Biroul international, guvernul care invita fixeaza data definitiva si locul exact ale congresului. In principiu, cu un an inaintea acestei date, guvernul care invita trimite o invitatie guvernului fiecarei tari membre. Aceasta invitatie poate fi adresata fie direct, fie prin intermediul unui alt guvern, ori prin intermediul directorului general al Biroului international. Guvernul care invita este insarcinat cu notificarea catre toate guvernele tarilor membre a deciziilor luate de catre congres.
6. Cand un congres trebuie sa fie reunit fara sa existe un guvern care sa invite, Biroul international, cu acordul Consiliului de administratie si dupa o intelegere cu Guvernul Confederatiei Elvetiene, ia masurile necesare pentru a convoca si a organiza congresul in tara in care isi are sediul Uniunea. In acest caz, Biroul international exercita functiile guvernului care invita.
7. Locul reuniunii unui congres extraordinar este fixat, dupa o intelegere cu Biroul international, de catre tarile membre care au luat initiativa acestui congres.
8. Paragrafele 2 si 6 sunt aplicabile prin analogie congreselor extraordinare.
ART. 102
Compozitia, functionarea si reuniunile Consiliului de administratie
1. Consiliul de administratie se compune din 41 (patruzeci si unu) de membri, care isi exercita functiile in timpul perioadei care separa doua congrese succesive.
2. Presedentia este acordata de drept tarii gazda a congresului. Daca aceasta tara nu accepta, ea devine membru de drept si, datorita acestui fapt, grupul geografic caruia ii apartine dispune de un loc suplimentar, pentru care nu sunt aplicabile restrictiile din paragraful 3. In acest caz, Consiliul de administratie alege la presedintie pe unul dintre membrii grupului geografic din care face parte tara gazda.
3. Cei 40 de membri ai Consiliului de administratie sunt alesi de catre congres pe baza unei repartitii geografice echitabile. Cel putin jumatate din numarul membrilor este reinnoita cu ocazia fiecarui congres; nici o tara membra nu poate fi aleasa succesiv de catre trei congrese.
4. Fiecare membru al Consiliului de administratie isi desemneaza reprezentantul, care trebuie sa fie competent in domeniul postal.
5. Functiile de membru al Consiliului de administratie sunt gratuite. Cheltuielile de functionare a acestui consiliu sunt in sarcina Uniunii.
6. Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:
6.1. - sa supervizeze toate activitatile Uniunii in intervalul dintre congrese, tinand seama de deciziile congresului, studiind problemele referitoare la politicile guvernamentale in materie postala si tinand seama de politicile reglementare internationale, cum ar fi cele referitoare la comertul serviciilor si la concurenta;
6.2. - sa examineze si sa aprobe, in cadrul competentelor sale, orice actiune considerata ca necesara pentru salvarea si intarirea calitatii serviciului postal international si pentru modernizarea lui;
6.3. - sa favorizeze, sa coordoneze si sa supervizeze toate formele de asistenta tehnica postala in cadrul cooperarii tehnice, internationale;
6.4. - sa examineze si sa aprobe bugetul si conturile anuale ale Uniunii;
6.5. - sa autorizeze, daca imprejurarile o solicita, depasirea plafonului de cheltuieli, conform art. 125 paragrafele 2 bis, 3, 4 si 5;
6.6. - sa stabileasca regulamentul financiar al Uniunii;
6.7. - sa stabileasca regulile care guverneaza Fondul de rezerva;
6.8. - sa stabileasca regulile care guverneaza Fondul special;
6.9. - sa stabileasca regulile care guverneaza Fondul activitatilor speciale;
6.10. - sa stabileasca regulile care guverneaza Fondul voluntar;
6.11. - sa asigure controlul activitatii Biroului international;
6.12. - sa autorizeze, daca se solicita, alegerea unei clase de contributie inferioare, conform conditiilor prevazute la art. 126 paragraful 6;
6.13. - sa hotarasca statutul personalului si conditiile de desfasurare a serviciului functionarilor alesi;
6.14. - sa creeze sau sa suprime posturi in cadrul Biroului international, tinand seama de restrictiile legate de plafonul de cheltuieli fixate;
6.15. - sa numeasca sau sa promoveze functionari la gradul de subdirector general (D2);
6.16. - sa stabileasca regulamentul Fondului social;
6.17. - sa aprobe raportul anual, stabilit de catre Biroul international asupra activitatilor Uniunii, si sa prezinte, daca este cazul, comentarii asupra acestui subiect;
6.18. - sa hotarasca contractele de stabilit cu administratiile postale pentru indeplinirea functiilor sale;
6.19. - dupa consultarea cu Consiliul de exploatare postala, sa decida asupra contractelor ce trebuie realizate cu organismele care nu sunt observatori de drept, sa examineze si sa aprobe rapoartele Biroului international asupra relatiilor Uniunii cu celelalte organisme internationale, sa ia deciziile pe care le considera oportune in conduita ce trebuie acordata fata de aceste relatii si de urmarile ce decurg din aceasta, sa desemneze, in timp util, organizatiile internationale guvernamentale si neguvernamentale care trebuie sa fie invitate, pentru fi reprezentate la un congres, si sa insarcineze pe directorul general al Biroului international sa trimita invitatiile necesare;
6.20. - sa hotarasca, in cazul in care considera util, principiile de care Consiliul de exploatare postala trebuie sa tina seama cand va studia problemele care au repercusiuni financiare importante (taxe, cheltuieli terminale, cheltuieli de tranzit, taxa de baza pentru transportul aerian al curierului si pentru prezentarea in strainatate a trimiterilor de corespondenta), sa urmareasca indeaproape studiul acestor probleme, sa le examineze si sa le aprobe, pentru a le asigura conformitatea cu principiile sus-citate, cu propunerile Consiliului de exploatare postala referitoare la aceste subiecte;
6.21. - sa studieze, la cererea congresului, a Consiliului de exploatare postala sau a administratiilor postale, problemele de ordin administrativ, legislativ si juridic, care intereseaza Uniunea sau serviciul postal international. Consiliul de administratie ii apartine decizia in domeniile sus-mentionate privind oportunitatea intreprinderii de studii solicitate de catre administratiile postale in intervalul dintre congrese;
6.22 - sa aprobe recomandarile Consiliului de exploatare postala privind modificarea, in intervalul dintre doua congrese si conform procedurii prescrise in Conventia postala universala, a taxelor de francare a trimiterilor postei de scrisori;
6.23. - sa formuleze propuneri care sa fie supuse aprobarii fie congresului, fie administratiilor postale, conform art. 122;
6.24. - sa aprobe, in cadrul competentelor sale, recomandarile Consiliului de exploatare postala privind adoptarea, daca este necesar, a unei reglementari sau a unei practici asteptand ca in aceasta materie sa decida congresul;
6.25. - sa examineze raportul anual stabilit de catre Consiliul de exploatare postala si, eventual, propunerile supuse de catre acesta din urma;
6.26. - sa supuna examinarii, Consiliului de exploatare postala, subiecte de studiu, conform art. 104 paragraful 9.17.;
6.27. - sa desemneze tara gazda a viitorului congres, in cazul prevazut de art. 101 paragraful 4;
6.28. - sa determine, in timp util si dupa consultarea Consiliului de exploatare postala, numarul de comisii necesare pentru buna conducere a lucrarilor congresului si sa le fixeze atributiile;
6.29. - sa desemneze, dupa consultarea Consiliului de exploatare postala si sub rezerva aprobarii congresului, tarile membre susceptibile:
- sa isi asume vicepresedintia congresului, precum si presedintiile si vicepresedintiile comisiilor, tinand seama, pe cat este posibil, de repartitia geografica echitabila a tarilor membre;
- sa faca parte din comisiile restranse ale congresului;
6.30. - sa decida daca este cazul sau nu sa se inlocuiasca procesele-verbale ale sedintelor unei comisii a congresului cu rapoarte;
6.31. - sa examineze si sa aprobe proiectul planului strategic ce urmeaza sa fie prezentat in congres si elaborat de catre Consiliul de exploatare postala cu ajutorul Biroului international, sa examineze si sa aprobe revizuirile anuale ale planului hotarat de catre congres pe baza recomandarilor Consiliului de exploatare postala si sa lucreze impreuna cu Consiliul de exploatare postala la elaborarea si actualizarea anuala a planului.
7. Pentru numirea functionarilor de gradul SD, Consiliul de administratie examineaza titlurile de competenta profesionala ale candidatilor recomandati de catre administratiile postale ale tarilor membre ai caror nationali sunt, avand grija ca posturile de subdirector general sa fie, in masura posibilului, ocupate de catre candidati provenind din regiuni diferite si, respectiv, din alte regiuni decat cele din care sunt originari directorul general si vicedirectorul general, avand in vedere considerentul dominant al eficacitatii Biroului international si respectand regimul interior de promovare din cadrul biroului.
8. La prima sa reuniune, care este convocata de catre presedintele congresului, Consiliul de administratie alege, dintre membrii sai, patru vicepresedinti si isi hotaraste regulamentul interior.
9. La convocarea presedintelui sau, Consiliul de administratie se reuneste, in principiu, o data pe an, la sediul Uniunii.
10. Presedintele, vicepresedintii, presedintii comisiilor si presedintele Grupului de planificare al Consiliului de administratie formeaza comitetul de gestiune. Acest comitet pregateste si conduce lucrarile fiecarei sesiuni a Consiliului de administratie si isi asuma toate sarcinile pe care acesta din urma hotaraste sa i le incredinteze sau a caror necesitate apare in timpul procesului de planificare strategica.
11. Reprezentantul fiecaruia dintre membrii Consiliului de administratie, care participa la sesiunile acestui organ, cu exceptia reuniunilor care au loc in timpul congresului, are dreptul la rambursarea fie a pretului unui bilet de avion dus-intors, clasa economica, ori a unui bilet de cale ferata, clasa I, fie a costului calatoriei prin orice alt mijloc de transport, cu conditia ca aceasta valoare sa nu depaseasca pretul biletului de avion dus-intors, clasa economica. Acelasi drept este acordat reprezentantului fiecarui membru al comisiilor sale, al grupelor sale de lucru sau al altor organe ale sale, atunci cand acestea se reunesc in afara congresului si sesiunilor consiliului.
12. Presedintele Consiliului de exploatare postala reprezinta acest consiliu la sedintele Consiliului de administratie, pe a caror ordine de zi figureaza probleme legate de organul pe care il conduce.
13. Pentru a asigura o legatura eficace intre lucrarile celor doua organe, Consiliul de exploatare postala poate desemna reprezentanti pentru a asista, la reuniunile Consiliului de administratie, in calitate de observatori.
14. Administratia postala a tarii in care se reuneste consiliul de administratie este invitata sa participe la reuniuni, in calitate observator, daca aceasta tara nu este membra a consiliului de administratie.
15. Consiliul de administratie poate sa invite la reuniunile sale, fara drept de vot, orice organism international, orice reprezentant de asociatie ori de intreprindere sau orice persoana calificata care doreste sa se asocieze lucrarilor sale. De asemenea, el poate sa invite in aceleasi conditii una sau mai multe administratii postale ale tarilor interesate in problemele prevazute pe ordinea sa de zi.
16. Membrii Consiliului de administratie participa efectiv la activitatile sale. Tarile membre care nu apartin Consiliului de administratie pot, la cererea lor, sa colaboreze la studiile intreprinse, respectand conditiile pe care consiliul poate sa le stabileasca pentru a asigura randamentul si eficacitatea muncii sale. De asemenea, ele pot fi solicitate pentru a prezida grupe de lucru, atunci cand cunostintele sau experienta lor justifica acest lucru. Participarea tarilor membre care nu apartin Consiliului de administratie se efectueaza fara cheltuieli suplimentare pentru Uniune.
ART. 103
Documentatia asupra activitatilor Consiliului de administratie
1. Dupa fiecare sesiune, Consiliul de administratie informeaza tarile membre ale Uniunii si uniunile restranse asupra activitatilor sale, adresandu-le in special o dare de seama analitica, precum si rezolutiile si deciziile sale.
2. Consiliul de administratie intocmeste un raport congresului asupra ansamblului activitatii sale si il transmite administratiilor postale cu cel putin doua luni inainte de deschiderea congresului.
ART. 104
Compozitia, functionarea si reuniunile Consiliului de exploatare postala
1. Consiliul de exploatare postala se compune din patruzeci de membri, care isi exercita functiile pe timpul perioadei care separa doua congrese succesive.
2. Membrii Consiliului de exploatare postala sunt alesi de catre congres, in functie de o repartitie geografica specifica. Douazeci si patru de locuri sunt rezervate tarilor in curs de dezvoltare si saisprezece, tarilor dezvoltate. Cel putin jumatate din numarul membrilor este reinnoita cu ocazia fiecarui congres.
3. Reprezentantul fiecaruia dintre membrii Consiliului de exploatare postala este desemnat de catre administratia postala a tarii sale. Acest reprezentant trebuie sa fie un functionar calificat al administratiei postale.
4. Cheltuielile de functionare ale Consiliului de exploatare sunt in sarcina Uniunii. Membrii sai nu primesc nici o remuneratie. Cheltuielile de voiaj si de sejur ale reprezentantilor administratiilor care participa la Consiliul de exploatare postala sunt in sarcina acestora. Totusi reprezentantul fiecaruia dintre tarile considerate ca defavorizate, conform listelor stabilite de Organizatia Natiunilor Unite, are dreptul, in afara reuniunilor care au loc in timpul congresului, la rambursarea fie a pretului unui bilet de avion dus-intors, clasa economica, sau al unui bilet de cale ferata, clasa I, fie a costului calatoriei prin orice mijloc de transport, cu conditia ca aceasta valoare sa nu depaseasca pretul unui bilet de avion dus-intors, clasa economica.
5. In prima sa reuniune, care este convocata si deschisa de catre presedintele congresului, Consiliul de exploatare postala alege, dintre membrii sai, un presedinte, un vicepresedinte, presedintii comisiilor si pe presedintele Grupului de planificare strategica.
6. Consiliul de exploatare postala isi stabileste regulamentul sau interior.
7. In principiu, Consiliul de exploatare postala se reuneste in toti anii la sediul Uniunii. Data si locul reuniunii sunt fixate de catre presedintele sau dupa un acord cu presedintele Consiliului de administratie si directorul general al Biroului international.
8. Presedintele, vicepresedintele, presedintii comisiilor si presedintele Grupului de planificare strategica al Consiliului de exploatare postala formeaza Comitetul de gestiune. Acest comitet pregateste si conduce lucrarile fiecarei sesiuni a Consiliului de exploatare postala si isi asuma toate sarcinile pe care acesta din urma hotaraste sa i le incredinteze sau a caror necesitate apare in timpul procesului de planificare strategica.
9. Atributiile Consiliului de exploatare postala sunt urmatoarele:
9.1. - sa conduca studiul celor mai importante probleme de exploatare, comerciale, tehnice, economice si de cooperare tehnica, care reprezinta interes pentru administratiile postale ale tuturor tarilor membre ale Uniunii, in special al problemelor care au repercusiuni financiare importante (taxe, cheltuieli terminale, cheltuieli de tranzit, taxa de baza pentru transportul aerian al curierului, cote-parti ale coletelor postale si prezentarea in strainatate a trimiterilor de corespondenta), sa elaboreze informatii si avize asupra lor si sa recomande masurile de luat in privinta lor;
9.2. - sa procedeze la revizuirea regulamentelor de aplicare ale Uniunii in urmatoarele 6 luni dupa inchiderea congresului, cel putin daca acesta nu hotaraste altfel. In caz de urgenta necesitate, Consiliul de exploatare postala poate sa modifice respectivele regulamente si in alte sesiuni. In ambele cazuri, Consiliul de exploatare ramane subordonat directivelor Consiliului de administratie in ceea ce priveste politicile si principiile fundamentale;
9.3. - sa coordoneze masurile practice pentru dezvoltarea si ameliorarea serviciilor postale internationale;
9.4. - sa intreprinda, sub rezerva aprobarii Consiliului de administratie, in cadrul competentelor acestuia din urma, orice actiune considerata necesara pentru salvarea si intarirea calitatii serviciului postal international si pentru modernizarea lui;
9.5. - sa revizuiasca si sa modifice, in intervalul dintre doua congrese si conform procedurii prescrise in Conventia postala universala, sub rezerva aprobarii Consiliului de administratie, taxele de francare a trimiterilor postei de scrisori;
9.6. - sa formuleze propuneri, care vor fi supuse spre aprobare fie congresului, fie administratiilor postale, conform art. 122; aprobarea Consiliului de administratie este solicitata atunci cand propunerile se refera la probleme aflate in competenta acestuia din urma;
9.7. - sa examineze, la cererea administratiei postale a unei tari membre, orice propunere pe care aceasta administratie o transmite Biroului international, conform art. 121, sa pregateasca comentariile aferente si sa insarcineze Biroul international sa le anexeze la respectiva propunere, inainte de a o supune aprobarii administratiilor postale ale tarilor membre;
9.8. - sa recomande, daca este necesar, si, eventual, dupa aprobarea de catre Consiliul de administratie si dupa consultarea ansamblului administratiilor postale, adoptarea unei reglementari sau a unei noi practici, asteptand ca in aceasta materie sa decida congresul;
9.9. - sa elaboreze si sa prezinte, sub forma de recomandari, administratiilor postale, norme in materie tehnica, de exploatare si in alte domenii de competenta sa, in care o practica uniforma este indispensabila. La fel procedeaza, in caz de nevoie, si pentru normele pe care deja le-a stabilit;
9.10. - sa elaboreze, cu ajutorul Biroului international, precum si in consultare cu Consiliul de administratie si cu aprobarea acestuia, proiectul de plan strategic, care urmeaza sa fie supus congresului; sa revizuiasca planul aprobat de catre congres, in fiecare an, de asemenea cu ajutorul Biroului international si cu aprobarea Consiliului de administratie;
9.11. - sa aprobe raportul anual, stabilit de Biroul international asupra activitatilor Uniunii, in partile sale care au tratat responsabilitatile si functiile Consiliului de exploatare postala;
9.12. - sa decida asupra contractelor ce urmeaza a fi luate cu administratiile postale, in vederea indeplinirii functiilor sale;
9.13. - sa procedeze la studierea problemelor de invatamant si de formare profesionala, care intereseaza tarile noi si tarile in curs de dezvoltare;
9.14. - sa ia masurile necesare in vederea studierii si difuzarii experientelor si progreselor realizate de anumite tari in domeniul tehnicii, exploatarii, economiei si formarii profesionale, care intereseaza serviciile postale;
9.15. - sa studieze situatia actuala si necesitatile serviciilor in tarile noi si in tarile in curs de dezvoltare si sa elaboreze recomandarile convenabile asupra cailor si mijloacelor de ameliorare a serviciilor postale in aceste tari;
9.16. - sa ia, dupa intelegerea cu Consiliul de administratie, masurile corespunzatoare in domeniul cooperarii tehnice cu toate tarile membre ale Uniunii, in special cu tarile noi si cu tarile in curs de dezvoltare;
9.17. - sa examineze toate celelalte probleme care ii sunt supuse de catre un membru al Consiliului de exploatare postala, de catre Consiliul de administratie sau de catre oricare administratie a unei tari membre.
10. Membrii Consiliului de exploatare postala participa efectiv la activitatile acestuia. Administratiile postale ale tarilor membre, care nu apartin Consiliului de exploatare postala, pot, la cererea lor, sa colaboreze la studiile intreprinse, respectand conditiile pe care acesta le poate stabili pentru a asigura randamentul si eficacitatea muncii sale. Ele pot fi, de asemenea, solicitate pentru a prezida grupuri de lucru, atunci cand cunostintele sau experienta lor justifica acest lucru.
11. Consiliul de exploatare postala stabileste, in sesiunea sa, care precede congresul, proiectul de program de lucru de baza al viitorului consiliu, ce urmeaza a fi supus congresului, tinand seama de proiectul planului strategic, precum si de solicitarile tarilor membre ale Uniunii, ale Consiliului de administratie si ale Biroului international. Acest program de baza, cuprinzand un numar limitat de studii asupra subiectelor de actualitate si de interes comun, este revizuibil in fiecare an, in functie de noile realitati si de prioritati.
12. Pentru a asigura o legatura eficace intre lucrarile celor doua organe, Consiliul de administratie poate desemna reprezentanti pentru a asista in calitate de observatori la reuniunile Consiliului de exploatare postala.
13. Consiliul de exploatare postala poate invita la reuniunile sale, fara drept de vot:
13.1. - orice organism international sau orice persoana calificata, pe care el doreste sa o asocieze la lucrarile sale;
13.2. - administratiile postale ale tarilor membre care nu apartin Consiliului de exploatare postala;
13.3. - orice asociatie sau intreprindere, pe care el doreste sa o consulte asupra problemelor privind activitatile sale.
ART. 105
Documentatia asupra activitatilor Consiliului de exploatare postala
1. Dupa fiecare sesiune, Consiliul de exploatare postala informeaza administratiile postale ale tarilor membre si uniunile restranse asupra activitatilor sale, prezentandu-le o dare de seama analitica, precum si rezolutiile si hotararile sale.
2. Consiliul de exploatare postala intocmeste, pentru Consiliul de administratie, un raport anual asupra activitatilor sale.
3. Consiliul de exploatare intocmeste, in atentia congresului, un raport asupra ansamblului activitatii sale si il transmite administratiilor postale ale tarilor membre, cu cel putin doua luni inainte de deschiderea congresului.
ART. 106
Regulamentul interior al congreselor
1. Pentru organizarea lucrarilor sale si a conducerii deliberarilor sale, congresul aplica regulamentul interior al congreselor, care este anexat prezentului regulament general.
2. Fiecare congres poate modifica acest regulament in conditiile fixate in regulamentul sau interior.
ART. 107
Limbile de lucru ale Biroului international
Limbile de lucru ale Biroului international sunt limbile franceza si engleza.
ART. 108
Limbile utilizate pentru documentatia, deliberarile si corespondenta de serviciu
1. Pentru documentatia Uniunii sunt utilizate limbile franceza, engleza, araba si spaniola. Sunt, de asemenea, utilizate limbile germana, chineza, portugheza si rusa, cu conditia ca utilizarea acestor ultime limbi sa se limiteze la documentatia de baza cea mai importanta.
Sunt utilizate, de asemenea, si alte limbi, cu conditia ca tarile membre care solicita acest lucru sa suporte toate costurile aferente.
2. Tara sau tarile membre care solicita utilizarea unei alte limbi decat limba oficiala constituie un grup lingvistic. Tarile membre care utilizeaza limba oficiala constituie grupul lingvistic francez.
3. Documentatia este publicata de catre Biroul international in limba oficiala si in limbile celorlalte grupuri lingvistice constituite, fie direct, fie prin intermediul birourilor regionale ale acestor grupuri, conform modalitatilor convenite cu Biroul international. Publicarea in diferite limbi este realizata conform aceluiasi model.
4. Documentatia publicata direct de catre Biroul international este, in masura posibilului, distribuita simultan in diferitele limbi solicitate.
5. Corespondenta dintre administratiile postale si Biroul international si dintre acesta din urma si terti poate fi schimbata in oricare limba pentru care Biroul international dispune de un serviciu de traduceri.
6. Cheltuielile de traducere intr-o limba, indiferent care ar fi ea, inclusiv cele care rezulta din aplicarea paragrafului 5, sunt suportate de catre grupul lingvistic care a solicitat aceasta limba. Sunt suportate de catre grupul lingvistic francez cheltuielile de traducere in limba oficiala a documentelor si corespondentei primite in limbile engleza, araba si spaniola.
Toate celelalte cheltuieli aferente furnizarii documentelor sunt suportate de catre Uniune. Plafonul cheltuielilor de suportat de catre Uniune pentru producerea documentelor in germana, chineza, portugheza si rusa este fixat printr-o rezolutie a congresului.
7. Cheltuielile de suportat de catre un grup lingvistic sunt repartizate intre membrii acestui grup in mod proportional cu contributia lor la cheltuielile Uniunii. Aceste cheltuieli pot fi realizate intre membrii grupului lingvistic, conform unei chei de repartitie, cu conditia ca cei interesati sa se inteleaga asupra acestui subiect si sa isi notifice hotararea lor catre Biroul international prin intermediul unui purtator de cuvant al grupului.
8. Biroul international da curs oricarei schimbari in alegerea limbii solicitate de catre o tara membra, dupa o perioada care nu trebuie sa depaseasca 2 ani.
9. Pentru deliberarile reuniunilor organelor Uniunii, limbile franceza, engleza, spaniola si rusa sunt admise prin intermediul unui sistem de interpretare - cu sau fara echipament electronic -, a caror alegere este lasata la aprecierea organizatorilor reuniunii, dupa consultarea directorului general al Biroului international si a tarilor membre interesate.
10. Celelalte limbi sunt in general autorizate pentru deliberarile si reuniunile indicate la paragraful 9.
11. Delegatiile care utilizeaza alte limbi isi asigura interpretarea simultana intr-una din limbile mentionate la paragraful 9 fie prin sistemul indicat in acelasi paragraf, cand modificari de ordin tehnic necesar pot fi aduse, fie prin interpreti particulari.
12. Cheltuielile pentru serviciile de interpretare sunt repartizate intre tarile membre care utilizeaza aceeasi limba, proportional cu contributia lor la cheltuielile Uniunii. Totusi cheltuielile de instalare si intretinere a echipamentului tehnic sunt suportate de catre Uniune.
13. Administratiile postale pot sa se inteleaga asupra limbii care se utilizeaza in corespondenta de serviciu in relatiile lor reciproce. In lipsa unei asemenea intelegeri, limba care se utilizeaza este limba franceza.
CAP. 2
Biroul international
ART. 109
Alegerea directorului general si a vicedirectorului general al Biroului international
1. Directorul general si vicedirectorul general al Biroului international sunt alesi de catre congres pentru perioada care separa doua congrese succesive, durata minima a mandatului lor fiind de 5 ani. Mandatul lor poate fi reinnoit o singura data. Cu exceptia unei decizii contrare a congresului, data intrarii lor in functii este fixata pentru 1 ianuarie a anului care urmeaza congresului.
2. Cu cel putin 7 luni inainte de deschiderea congresului, directorul general al Biroului international adreseaza o nota guvernelor tarilor membre, invitandu-le sa prezinte eventuale candidaturi pentru posturile de director general si vicedirector general si sa indice, in acelasi timp, daca directorul general sau vicedirectorul general in functii sunt interesati intr-o eventuala reinnoire a mandatului lor initial. Candidaturile, insotite de un curriculum vitae, trebuie sa ajunga la Biroul international cu cel putin doua luni inainte de deschiderea congresului. Candidatii trebuie sa apartina tarilor membre care ii reprezinta. Biroul international elaboreaza documentatia necesara pentru congres. Alegerea directorului general si aceea a vicedirectorului general au loc pe baza de scrutin secret, prima alegere fiind realizata pentru postul de director general.
3. In caz de eliberare a postului de director general, vicedirectorul general isi asuma functiile directorului general pana la sfarsitul mandatului prevazut pentru acesta; el este ales in acest post si admis din oficiu drept candidat, sub rezerva ca mandatul sau initial ca vicedirector general sa nu fi fost deja reinnoit o data de catre congresul precedent si ca el sa isi manifeste interesul de a fi considerat drept candidat la postul de director general.
4. In caz de eliberare simultana a posturilor de director general si de vicedirector general, Consiliul de administratie alege, dintre candidatii acceptati in urma unui concurs, un vicedirector general pentru perioada care urmeaza pana la viitorul congres. Pentru prezentarea candidaturilor, se aplica, prin analogie, paragraful 2.
5. In cazul eliberarii postului de vicedirector general, Consiliul de administratie insarcineaza, la propunerea directorului general, pe unul dintre subdirectorii generali ai Biroului international sa isi asume, pana la viitorul congres, functiile vicedirectorului general.
ART. 110
Functiile directorului general
1. Directorul general organizeaza, administreaza si conduce Biroul international, al carui reprezentant legal este. El este competent pentru a clasa posturile de gradele G1 la D1 si pentru a numi si promova functionari in aceste grade. Pentru numirile in gradele P1 la D1, el trebuie sa ia in considerare calificarile profesionale ale candidatilor recomandati de catre administratiile postale din tarile membre, de a caror nationalitate sunt sau in care, isi exercita activitatea lor profesionala, tinand seama de o echitabila repartitie geografica continentala, de limbile utilizate, precum si de toate celelalte considerente aferente, respectand in intregime regimul interior de promovare al Biroului international.
Totusi, in cazul posturilor care solicita calificari speciale, directorul general poate sa se adreseze in exterior. El tine, de asemenea, seama, cu ocazia numirii unui nou functionar, de faptul ca, in principiu, persoanele care ocupa posturile gradelor D2, D1 si P5 trebuie sa provina din diferite tari membre ale Uniunii. Cu ocazia promovarii unui functionar al Biroului international in gradele D1 si P5, nu este obligatoriu sa se aplice acelasi principiu. In plus, exigentele unei repartitii geografice echitabile si de limba trec, dupa merit, in procesul de recrutare. Directorul general informeaza Consiliul de administratie o data pe an, in raportul asupra activitatilor Uniunii, despre numirile si promovarile in gradele P4 la D1.
2. Directorul general are urmatoarele atributii:
2.1. - sa asigure functiile de depozitar al actelor Uniunii Postale Universale si de intermediar in procedura de adeziune de admitere in Uniune, precum si de iesire din aceasta;
2.2. - sa notifice ansamblului administratiilor regulamentele de aplicare hotarate sau revizuite de catre Consiliul de exploatare postala;
2.3. - sa pregateasca proiectul bugetului anual al Uniunii la un nivel cat mai scazut posibil, compatibil cu nevoile Uniunii, si sa il supuna, in timp oportun, examinarii Consiliului de administratie; sa comunice bugetul tarilor membre ale Uniunii, dupa aprobarea acestuia de catre Consiliul de administratie, si sa il execute;
2.4. - sa execute activitatile specifice solicitate de catre organele Uniunii si pe cele care ii sunt atribuite prin acte;
2.5. - sa ia initiative care sa vizeze realizarea obiectivelor fixate de catre organele Uniunii, in cadrul politicii stabilite si al fondurilor disponibile;
2.6. - sa supuna sugestii si propuneri Consiliului de administratie sau Consiliului de exploatare postala;
2.7. - sa pregateasca, pentru Consiliul de exploatare postala si pe baza directivelor date de catre acesta din urma, proiectul planului strategic de supus congresului si proiectul de revizuire anuala a planului;
2.8. - sa asigure reprezentarea Uniunii;
2.9. - sa serveasca drept intermediar in relatiile dintre:
- Uniunea Postala Universala si uniunile restranse;
- Uniunea Postala Universala si Organizatia Natiunilor Unite;
- Uniunea Postala Universala si organizatiile internationale a caror activitate prezinta un interes pentru Uniune;
- Uniunea Postala Universala si organismele internationale, asociatiile sau intreprinderile pe care organele Uniunii doresc sa le consulte sau sa le asocieze la lucrarile lor;
2.10. - sa isi asume functia de secretar general al organelor Uniunii si sa supravegheze, cu acest titlu, tinand seama de dispozitiile speciale ale prezentului regulament, in special:
- pregatirea si organizarea lucrarilor organelor Uniunii;
- elaborarea, producerea si distribuirea documentelor, rapoartelor si proceselor-verbale;
- functionarea secretariatului in timpul reuniunilor organelor Uniunii;
2.11. - sa asiste la sedintele organelor Uniunii si sa ia parte la deliberari, fara drept de vot, cu posibilitatea de a se face reprezentat.
ART. 111
Functiile vicedirectorului general
1. Vicedirectorul general asista pe directorul general si este responsabil fata de el.
2. In caz de absenta sau indisponibilitate a directorului general, vicedirectorul general exercita puterile acestuia. Acelasi lucru se intampla si in caz de eliberare a postului de director general prevazut in art. 109 paragraful 3.
ART. 112
Secretariatul organelor Uniunii Postale Universale
Secretariatul organelor Uniunii este asigurat de catre Biroul international, sub responsabilitatea directorului general. El adreseaza toate documentele publicate cu ocazia fiecarei sesiuni administratiilor postale membre ale organului, administratiilor postale ale tarilor care, fara sa fie membre ale organului, colaboreaza la studiile intreprinse, uniunilor restranse, precum si celorlalte administratii postale ale tarilor membre care le-au solicitat.
ART. 113
Lista tarilor membre
Biroul international stabileste si tine la zi lista tarilor membre ale Uniunii, indicand in ea clasa lor de contributie, grupul lor geografic si situatia lor in raport cu actele Uniunii.
ART. 114
Informatii, avize, cereri de interpretare si modificare a actelor. Anchete. Interventie in lichidarea conturilor
1. Biroul international este tot timpul la dispozitia Consiliului de administratie, a Consiliului de exploatare postala si a administratiilor postale, pentru a le furniza toate informatiile utile asupra problemelor referitoare la serviciu.
2. El este insarcinat, in special, sa reuneasca, sa coordoneze, sa publice si sa distribuie informatii de orice natura, care intereseaza serviciul postal
international; sa emita, la cererea partilor in cauza, un aviz asupra problemelor litigioase; sa de urmare cererilor de interpretare si de modificare a actelor Uniunii si, in general, sa realizeze studii si lucrari de redactare sau de documentare pe care respectivele acte i le atribuie sau care ar fi in interesul Uniunii.
3. El realizeaza si anchetele care sunt solicitate de catre administratiile postale, in vederea cunoasterii opiniei celorlalte administratii asupra unei probleme determinate. Rezultatul unei anchete nu reprezinta caracterul unui vot si nu se leaga formal de aceasta.
4. El intervine, cu titlu de oficiu de compensare, in lichidarea conturilor de orice natura, referitoare la serviciul postal international, intre administratiile postale care solicita aceasta interventie.
ART. 115
Cooperare tehnica
Biroul international este insarcinat, in cadrul cooperarii tehnice internationale, sa dezvolte asistenta tehnica postala sub toate formele ei.
ART. 116
Formulare furnizate de catre Biroul international
Biroul international este insarcinat sa faca si sa confectioneze cupoanele-raspuns internationale si sa aprovizioneze cu ele, la pretul de revenire, administratiile postale care solicita acest lucru.
ART. 117
Actele uniunilor restranse si aranjamentele speciale
1. Doua exemplare din actele uniunilor restranse si din aranjamentele speciale incheiate prin aplicarea art. 8 din Constitutia Uniunii Postei Universale trebuie sa fie transmise Biroului international de catre lucrarile acestor uniuni sau, in lipsa, de catre una dintre partile contractante.
2. Biroul international are grija ca actele uniunilor restranse si aranjamentele speciale sa nu prevada conditii mai putin favorabile pentru public decat cele care sunt prevazute in actele Uniunii si sa informeze administratiile postale de existenta uniunilor si a aranjamentelor sus-mentionate. El semnaleaza Consiliului de administratie orice neregula constatata in virtutea prezentei dispozitii.
ART. 118
Revista Uniunii Postale Universale
Biroul international redacteaza, cu ajutorul documentelor care ii sunt puse la dispozitie, o revista in limbile germana, engleza, araba, chineza, spaniola, franceza si rusa.
ART. 119
Raportul anual asupra activitatilor Uniunii Postale Universale
Biroul international intocmeste, asupra activitatilor Uniunii, un raport anual, care este comunicat, dupa aprobarea lui de catre Consiliul de administratie, administratiilor postale, uniunilor restranse si Organizatiei Natiunilor Unite.
CAP. 3
Procedura de introducere si examinare a propunerilor
ART. 120
Procedura de prezentare a propunerilor in congres
1. Sub rezerva exceptiilor prevazute la paragrafele 2 si 5, procedura urmatoare regleaza introducerea propunerilor, de orice natura, ce urmeaza a fi supuse congresului de catre administratiile postale ale tarilor membre:
a) sunt admise propunerile care parvin Biroului international cu cel putin 6 luni inainte de data fixata pentru congres;
b) nici o propunere de ordin redactional nu este admisa in timpul perioadei de 6 luni care precede data fixata pentru congres;
c) propunerile de fond, care parvin Biroului international in intervalul cuprins intre 6 si 4 luni inainte de data fixata pentru congres, nu sunt admise decat daca ele sunt sprijinite de cel putin doua administratii;
d) propunerile de fond, care parvin Biroului international in intervalul cuprins intre 4 si 2 luni, care precede data fixata pentru congres, nu sunt admise decat daca ele sunt sprijinite de cel putin opt administratii. Propunerile care parvin ulterior nu sunt admise;
e) declaratiile de sprijin trebuie sa parvina Biroului international in acelasi timp cu propunerile la care se refera.
2. Propunerile privind Constitutia Uniunii Postale Universale sau regulamentul general trebuie sa parvina Biroului international cu cel putin 6 luni inainte de deschiderea congresului; acelea care parvin ulterior acestei date, dar inainte de deschiderea congresului, nu pot fi luate in considerare decat daca congresul decide astfel cu majoritate de doua treimi din numarul tarilor reprezentate in congres si daca sunt respectate conditiile prevazute la paragraful 1.
3. Fiecare propunere nu trebuie sa aiba, in principiu, decat un obiectiv si sa nu contina decat modificari referitoare la acest obiectiv.
4. Propunerile de ordin redactional sunt prevazute, in antet, de catre administratiile care le prezinta, cu mentiunea "Propunere de ordin redactional" si publicate de catre Biroul international sub un numar urmat de litera "R". Propunerile neprevazute cu aceasta mentiune, dar care, dupa parerea Biroului international, nu sunt decat redactionale, sunt publicate cu o mentiune corespunzatoare; Biroul international intocmeste pentru congres o lista a acestor propuneri.
5. Procedura descrisa la paragrafele 1 si 4 nu se aplica nici propunerilor privind regulamentul interior al congreselor si nici amendamentelor la propunerile deja facute.
ART. 121
Procedura de prezentare a propunerilor intre doua congrese
1. Pentru a fi luate in considerare, fiecare propunere privind conventia sau aranjamentele si introduse de catre o administratie postala intre doua congrese trebuie sa fie sprijinita de catre cel putin alte doua administratii. Aceste propuneri raman fara urmare atunci cand Biroul international nu primeste, in acelasi timp, declaratiile de sprijin necesare.
2. Aceste propuneri sunt adresate celorlalte administratii postale prin intermediul Biroului international.
3. Propunerile privind regulamentele de aplicare nu au nevoie de sprijin, dar nu sunt luate in considerare de catre Consiliul de exploatare postala, decat daca acesta le aproba in regim de urgenta necesitate.
ART. 122
Examinarea propunerilor intre doua congrese
1. Orice propunere referitoare la conventie, aranjamente si protocoalele lor finale este supusa urmatoarei proceduri: un termen de doua luni este lasat administratiilor postale ale tarilor membre pentru examinarea propunerii notificate prin circulara de catre Biroul international si, eventual, pentru a face sa parvina Biroului international observatiile lor. Nu sunt admise amendamente. Raspunsurile sunt reunite prin grija Biroului international si comunicate administratiilor postale, cu invitatia de a se pronunta "pro" sau "contra" propunerii. Acelea care nu au facut sa parvina votul lor in termen de doua luni sunt considerate ca absente. Termenul citat incepe de la data circularelor Biroului international.
2. Propunerile de modificare a regulamentelor de aplicare sunt tratate de catre Consiliul de exploatare postala.
3. Daca propunerea priveste un aranjament sau protocolul sau final, numai administratiile postale ale tarilor membre care sunt parte la acest aranjament pot lua parte la operatiunile descrise in paragraful 1.
ART. 123
Notificarea deciziilor adoptate intre doua congrese
1. Modificarile aduse conventiei, aranjamentelor si protocoalelor finale la aceste acte sunt consacrate printr-o notificare a directorului general al Biroului international catre guvernele tarilor membre.
2. Modificarile aduse de catre Consiliul de exploatare postala regulamentelor de aplicare si protocoalelor lor finale sunt notificate administratiilor postale de catre Biroul international. Acelasi lucru este valabil pentru interpretarile vizate la art. 59.3.3.2. al conventiei si ale dispozitiilor corespunzatoare din aranjamente.
ART. 124
Punerea in vigoare a regulamentelor de aplicare si a celorlalte decizii adoptate intre doua congrese
1. Regulamentele de aplicare intra in vigoare la aceeasi data si au aceeasi durata ca si actele provenite de la congres.
2. Sub rezerva paragrafului 1, deciziile de modificare a actelor Uniunii, care sunt adoptate intre doua congrese, nu sunt executorii decat la cel putin 3 luni dupa notificarea lor.
CAP. 4
Finante
ART. 125
Fixarea si reglarea cheltuielilor Uniunii Postale Universale
1. Sub rezerva paragrafelor 2 si 6, cheltuielile anuale aferente activitatilor organelor Uniunii nu trebuie sa depaseasca sumele de mai jos, pentru anii 1996 si urmatorii:
- 35.278.600 franci elvetieni, pentru anul 1996;
- 35.126.900 franci elvetieni, pentru anul 1997;
- 35.242.900 franci elvetieni, pentru anul 1998;
- 35.451.300 franci elvetieni, pentru anul 1999;
- 35.640.700 franci elvetieni, pentru anul 2000.
Limita de baza pentru anul 2000 se aplica si anilor ulteriori, in caz de amanare a congresului prevazut pentru anul 1999.
2. Cheltuielile aferente reuniunilor viitorului congres (deplasarea secretariatului, cheltuieli de transport, cheltuieli de instalare tehnica a interpretarii simultane, cheltuieli de reproducere a documentelor in timpul congresului etc.) nu trebuie sa depaseasca limita de 3.599.300 franci elvetieni.
2 bis. Consiliul de administratie este autorizat sa depaseasca limitele fixate la paragraful 1 pentru a tine seama de reeditarea Nomenclaturii internationale a birourilor de posta. Valoarea totala a depasirii autorizate in acest scop nu trebuie sa depaseasca 900.000 franci elvetieni.
3. Consiliul de administratie este autorizat sa depaseasca limitele fixate la paragrafele 1 si 2 pentru a tine seama de majorarile treptelor de prelucrare, de contributii cu titlu de pensii sau indemnizatii, inclusiv de indemnizatii de post, admise de Organizatia Natiunilor Unite pentru a fi aplicate personalului lor in functie la Geneva.
4. Consiliul de administratie este, de asemenea, autorizat sa ajusteze, in fiecare an, valoarea cheltuielilor, altele decat cele referitoare la personal, in functie de indicele elvetian al pretului de consum.
5. Prin derogare de la paragraful 1, consiliul de administratie sau, in caz de extrema urgenta, directorul general poate autoriza depasirea limitelor fixate pentru a face fata reparatiilor importante si neprevazute ale cladirii Biroului international, fara ca valoarea acestora sa depaseasca 125.000 de franci elvetieni pe an.
6. Daca apar ca insuficiente creditele prevazute la paragrafele 1 si 2, pentru a asigura buna functionare a Uniunii, aceste limite nu pot fi depasite decat cu aprobarea majoritatii tarilor membre ale acesteia. Orice consultatie trebuie sa comporte o expunere completa a faptelor care justifica o asemenea cerere.
7. Tarile care adera la Uniune sau care sunt admise in calitate de membre ale acesteia, precum si cele care ies din Uniune trebuie sa-si achite cotizatia pentru intregul an in cursul caruia admiterea sau iesirea lor trebuie efectuata.
8. Tarile membre platesc in avans partea lor de contributie la cheltuielile anuale ale Uniunii, pe baza bugetului stabilit de catre Consiliul de administratie. Aceste parti de contributie trebuie sa fie platite cel mai tarziu in prima zi a exercitiului financiar la care se raporteaza bugetul. Daca acest termen este depasit, sumele datorate sunt producatoare de dobanzi in profitul Uniunii, respectiv 3% pe an, in timpul primelor sase luni, si 6% pe an incepand cu a saptea luna.
9. In imprejurari exceptionale, Consiliul de administratie poate absolvi o tara membra de toate dobanzile datorate sau de o parte din ele, daca aceasta s-a achitat, in capital, de toate datoriile restante.
10. O tara membra poate, de asemenea, sa fie absolvita, in cadrul unui plan de amortizare a conturilor sale intarziate, aprobat de catre Consiliul de administratie, de toate dobanzile acumulate sau de o parte dintre ele ori invers; absolvirea este totusi conditionata de executarea completa si punctuala a planului de amortizare, intr-un termen convenit la maximum 5 ani.
11. Pentru a acoperi insuficientele de trezorerie ale Uniunii, s-a constituit un fond de rezerva, a carui valoare este fixata de catre Consiliul de administratie. Acest fond este alimentat in primul rand prin excedente bugetare. El poate servi si pentru echilibrarea bugetului sau pentru reducerea valorii contributiilor tarilor membre.
12. In ceea ce priveste insuficientele trecatoare ale trezoreriei, Guvernul Confederatiei Elvetiene face, pe termen scurt, avansurile necesare, conform conditiilor care sunt fixate de comun acord. Acest guvern supravegheaza fara remuneratie tinerea conturilor financiare, precum si contabilitatea Biroului international, in limitele conditiilor fixate de catre congres.
ART. 126
Clasele de contributie
1. Tarile membre contribuie la acoperirea cheltuielilor Uniunii conform clasei de contributie la care apartin. Aceste clase sunt urmatoarele:
- clasa de 50 de unitati;
- clasa de 40 de unitati;
- clasa de 35 de unitati;
- clasa de 25 de unitati;
- clasa de 20 de unitati;
- clasa de 15 unitati;
- clasa de 10 unitati;
- clasa de 5 unitati;
- clasa de 3 unitati;
- clasa de 1 unitati.
Clasa de 0,5 unitati este rezervata tarilor mai putin avansate, enumerate de catre Organizatia Natiunilor Unite, si altor tari desemnate de catre Consiliul de administratie.
2. In afara claselor de contributie enumerate la paragraful 1, orice tara membra poate sa aleaga plata unui numar de unitati de contributie mai mari de 50 de unitati.
3. Tarile membre sunt inscrise intr-una dintre clasele de contributie de mai sus, in momentul admiterii lor sau al aderarii lor la Uniune, conform procedurii vizate la art. 21 paragraful 4 din Constitutia Uniunii Postale Universale.
4. Tarile membre pot schimba ulterior clasa de contributie, cu conditia ca aceasta schimbare sa fie notificata Biroului international inainte de deschiderea congresului. Aceasta notificare, care este adusa la cunostinta congresului, are efect la data intrarii in vigoare a dispozitiilor financiare, hotarata de catre congres.
5. Tarile membre nu pot sa solicite a fi declasate mai mult cu o clasa in acelasi timp. Tarile membre care nu isi fac cunoscuta dorinta de a schimba clasa de contributie inainte de deschiderea congresului sunt mentinute in clasa la care au apartinut pana atunci.
6. Totusi, in imprejurari exceptionale, cum ar fi catastrofe naturale care necesita programe de ajutor international, Consiliul de administratie poate autoriza declasarea cu o clasa de contributie, la cererea unei tari membre, daca aceasta dovedeste ca nu isi mai poate mentine contributia conform clasei alese initial.
7. Prin derogarea de la paragrafele 4 si 5, surclasarile nu sunt supuse nici unei restrictii.
ART. 127
Plata furniturilor Biroului international
Furniturile pe care Biroul international le ofera contra plata administratiilor postale trebuie sa fie platite in cel mai scurt timp posibil si cel mai tarziu in termen de 6 luni, incepand din prima zi care urmeaza celei de transmitere a contului catre acesta. Daca acest termen este depasit, sumele datorate sunt producatoare de dobanzi in folosul Uniunii, respectiv 5% pe an, incepand din ziua expirarii termenului sus-mentionat.
CAP. 5
Arbitraje
ART. 128
Procedura de arbitraj
1. In caz de diferend de reglat prin arbitraj, fiecare dintre administratiile postale in cauza alege o administratie postala a unei tari membre, care nu este direct interesata in litigiu. Cand mai multe administratii fac cauza comuna, ele nu conteaza, pentru aplicarea acestor dispozitii, decat ca o singura administratie.
2. In cazul in care una dintre administratiile in cauza nu da urmare unei propuneri de arbitraj in termen de 6 luni, Biroul international, daca cererea i-a fost adresata lui, provoaca la randul sau desemnarea unui arbitru prin administratia absenta sau ii desemneaza el insusi unul din oficiu.
3. Partile in cauza pot conveni, de comun acord, desemnarea unui arbitru unic, care poate fi Biroul international.
4. Deciziile arbitrilor sunt luate cu majoritate de voturi.
5. In cazul unor pareri impartite, arbitrii aleg, pentru a transa diferendul, o alta administratie postala, si ea dezinteresata in litigiu. In lipsa unei intelegeri asupra alegerii, aceasta administratie este desemnata de catre Biroul international dintre administratiile nepropuse de catre arbitri.
6. Daca este vorba de un diferend privind unul dintre aranjamente, arbitrii nu pot fi desemnati in afara administratiilor care participa la acest aranjament.
CAP. 6
Dispozitii finale
ART. 129
Conditii de aprobare a propunerilor privind regulamentul general
Pentru a deveni executorii, propunerile supuse congresului si referitoare la prezentul regulament general trebuie sa fie aprobate de majoritatea tarilor membre reprezentate la congres. Cel putin doua treimi din numarul tarilor membre trebuie sa fie prezente in momentul votului.
ART. 130
Propuneri privind acordurile cu Organizatia Natiunilor Unite
Conditiile de aprobare avizate la art. 129 se aplica si propunerilor de modificare a acordurilor incheiate intre Uniunea Postala Universala si Organizatia Natiunilor Unite, in masura in care aceste acorduri nu prevad conditiile de modificare a dispozitiilor pe care le contin.
ART. 131
Punerea in aplicare si durata regulamentului general
Prezentul regulament general va fi pus in aplicare la data de 1 ianuarie 1996 si va ramane in vigoare pana la punerea in aplicare a actelor viitorului congres.
Drept pentru care, plenipotentiarii guvernelor tarilor membre au semnat prezentul regulament general intr-un exemplar, care este depus pe langa directorul general al Biroului international. O copie de pe acesta va fi remisa fiecarei parti de catre guvernul tarii gazda a congresului.
Intocmit la Seul la 13 septembrie 1994.
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: