Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENTUL ELECTORAL din 19 mai 2023  al Colegiului Medicilor Stomatologi din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENTUL ELECTORAL din 19 mai 2023 al Colegiului Medicilor Stomatologi din România

EMITENT: Colegiul Medicilor Stomatologi din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 591 din 29 iunie 2023
──────────
    Aprobat prin DECIZIA nr. 6/2CN din 19 mai 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 591 din 29 iunie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentul regulament reglementează organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru organele de conducere ale Colegiului Medicilor Stomatologi din România, denumit în continuare CMSR, constituite la nivel naţional, respectiv la nivelul colegiilor teritoriale.

    ART. 2
    În sensul prezentului regulament, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) act de identitate - cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, paşaportul, precum şi, în cazul cetăţenilor străini membri ai CMSR, certificatul de înregistrare, cartea de rezidenţă, cartea de rezidenţă permanentă;
    b) Adunarea generală naţională - Adunarea generală naţională a CMSR;
    c) biroul executiv - biroul executiv al consiliului colegiului teritorial, denumit şi biroul executiv al colegiului teritorial;
    d) Biroul executiv naţional - Biroul executiv naţional al CMSR;
    e) colegiu teritorial - colegiul medicilor stomatologi organizat la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
    f) Consiliul naţional - Consiliul naţional al CMSR;
    g) listă electorală - listă cu membrii cu drept de vot, ordonată în ordine alfabetică;
    h) listă electorală suplimentară - lista electorală cu membrii cu drept de vot care nu au fost incluşi în listă electorală iniţială;
    i) sediul comisiei - sediul colegiului teritorial sau, după caz, sediul CMSR în cadrul căruia funcţionează comisiile electorale.


    ART. 3
    Alegerea membrilor organelor de conducere ale CMSR se va face, de jos în sus, cu respectarea principiilor democratice şi a egalităţii membrilor corpului profesional.

    ART. 4
    (1) Membrii consiliului colegiului teritorial, precum şi reprezentanţii colegiului teritorial în Adunarea generală naţională se aleg prin vot direct, secret şi liber exprimat de către membrii fiecărui colegiu teritorial în cadrul adunării generale de alegeri.
    (2) Membrii biroului executiv al colegiului teritorial se aleg prin vot direct, secret şi liber exprimat de către membrii consiliului colegiului respectiv întruniţi în plen, structura biroului executiv urmând a fi stabilită conform prevederilor art. 74 alin. (7).
    (3) Membrii Biroului executiv naţional se aleg prin vot direct, secret şi liber exprimat de către membrii Adunării generale naţionale în cadrul Adunării generale naţionale de alegeri.

    ART. 5
    (1) În cazul alegerilor pentru Biroul executiv naţional, consiliul colegiului teritorial sau pentru Adunarea generală naţională sunt declaraţi aleşi în funcţie candidaţii care au obţinut cel mai mare număr de voturi valabil exprimate, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
    (2) În cazul alegerilor pentru biroul executiv al colegiului teritorial sunt declaraţi aleşi ca membri ai acestuia candidaţii care au obţinut cel mai mare număr de voturi valabil exprimate, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.

    ART. 6
    (1) Fiecare alegător îşi exprimă votul personal.
    (2) Exercitarea votului în numele altui alegător este interzisă.
    (3) Votul exercitat în cadrul alegerilor este secret.

    ART. 7
    Dreptul de vot, precum şi dreptul de a fi ales pot fi exercitate numai de către medicii stomatologi membri ai CMSR.

    ART. 8
    Dreptul de vot îl au numai membrii CMSR care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) au cotizaţia plătită la zi;
    b) nu sunt suspendaţi din calitatea de membru al CMSR.


    ART. 9
    Dreptul de a fi ales în organele de conducere ale CMSR, la nivel local sau naţional, îl au numai medicii stomatologi care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) au plătită la zi cotizaţia;
    b) nu au suspendat dreptul de exercitare a profesiei de medic stomatolog;
    c) nu se află în unul dintre cazurile de nedemnitate sau incompatibilitate prevăzute la art. 489 şi 490 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 5 ani.


    ART. 10
    (1) Dreptul de a alege şi de a fi ales se poate exercita numai în cadrul colegiului teritorial al cărui membru este alegătorul, în cazul alegerii reprezentanţilor colegiului teritorial în Adunarea generală naţională şi a membrilor consiliului colegiului teritorial.
    (2) Dovada calităţii de membru al colegiului teritorial se va face, acolo unde medicul stomatolog nu se găseşte pe lista electorală, cu ultima dovadă a plăţii cotizaţiei.

    ART. 11
    (1) Un membru al unui colegiu teritorial poate candida local pentru alegerea ca:
    a) membru în consiliul colegiului teritorial;
    b) reprezentant al colegiului teritorial în Adunarea generală naţională.

    (2) Pe lista pentru funcţia de membru în cadrul biroului executiv al colegiului teritorial pot candida numai medicii stomatologi validaţi de Comisia Electorală Centrală în funcţia de membru al consiliului colegiului teritorial.
    (3) Pe listele pentru funcţiile din cadrul Biroului executiv naţional pot candida numai medicii stomatologi validaţi de Comisia Electorală Centrală în funcţia de reprezentant al colegiului teritorial în Adunarea generală naţională.
    (4) Reprezentanţii colegiilor teritoriale în Adunarea generală naţională pot candida numai pentru una dintre funcţiile din cadrul Biroului executiv naţional, respectiv:
    a) preşedinte;
    b) vicepreşedinte;
    c) trezorier;
    d) secretar general.

    (5) Înscrierea candidaţilor pe buletinele de vot se face numai după validarea candidaturilor acestora, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.

    ART. 12
    (1) Membrii comisiilor electorale trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) să deţină calitatea de membru al CMSR;
    b) să deţină dreptul de exercitare a profesiei;
    c) să nu fi demisionat sau să nu fi fost revocaţi din calitatea de membru al comisiilor electorale în ultimii 5 ani;
    d) să nu fi fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 5 ani;
    e) să nu fi fost revocaţi din funcţii de conducere deţinute în cadrul corpului profesional, la nivel local sau naţional, în ultimii 5 ani.

    (2) Membrii Comisiei Electorale Centrale nu pot deţine şi calitatea de membru al comisiei electorale locale.
    (3) Prevederile alin. (1) şi (2) sunt aplicabile şi pentru membrii supleanţi.
    (4) Deciziile de validare a componenţei comisiei electorale locale, adoptate de Comisia Electorală Centrală cu prilejul constituirii sau completării comisiei electorale locale, atestă calitatea de membru al comisiei electorale locale.
    (5) Decizia Consiliului naţional prin care se aprobă constituirea sau completarea Comisiei Electorale Centrale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, atestă calitatea de membru al Comisiei Electorale Centrale.

    ART. 13
    (1) Membrii comisiilor electorale, inclusiv membrii supleanţi, nu pot candida la funcţiile elective în legislatura pentru care se organizează alegerile.
    (2) Înaintea confirmării în această calitate, membrii comisiilor electorale se vor angaja în scris să nu candideze la o funcţie electivă în legislatura pentru care se organizează respectivele alegeri.
    (3) Membrii comisiilor electorale nu pot fi soţ/soţie, rude sau afini până la gradul IV inclusiv ai candidaţilor la funcţiile elective.
    (4) În situaţia în care se depune candidatura de către medici stomatologi care deţin calitatea de soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul IV inclusiv al unuia dintre membrii comisiilor electorale, membrul comisiei electorale aflat în conflict de interese va aduce la cunoştinţa celorlalţi membri acest aspect şi va solicita înlocuirea.
    (5) Exercitarea corectă şi imparţială a funcţiei de membru al comisiei electorale este obligatorie.
    (6) Membrii comisiilor electorale şi ai secretariatelor tehnice organizate pe lângă acestea au obligaţia de a păstra confidenţialitatea datelor cu caracter personal prelucrate conform prevederilor prezentului regulament.
    (7) Membrii comisiilor electorale răspund disciplinar şi pentru săvârşirea următoarelor fapte:
    a) refuzul de a primi şi înregistra o întâmpinare, contestaţie sau orice altă cerere formulată în scris;
    b) înmânarea buletinului de vot unui alegător care nu prezintă actul de identitate ori care refuză să semneze în lista electorală sau în lista electorală suplimentară în care este înscris pentru primirea buletinului de vot sau a ştampilei cu menţiunea „Votat“;
    c) deschiderea urnelor înainte de ora stabilită pentru închiderea votării;
    d) încălcarea obligaţiei de a participa la activitatea comisiilor electorale.


    ART. 14
    Încetarea calităţii de membru al comisiei electorale intervine în următoarele situaţii:
    a) demisie;
    b) incompatibilitate apărută ulterior dobândirii calităţii de membru al comisiei electorale;
    c) deces;
    d) revocare;
    e) imposibilitatea exercitării calităţii de membru al comisiei electorale;
    f) transferul în alt colegiu teritorial, în cazul membrilor comisiei electorale locale;
    g) suspendarea dreptului de exercitare a profesiei de medic stomatolog;
    h) pierderea calităţii de membru al CMSR.


    CAP. II
    Comisiile electorale
    SECŢIUNEA 1
    Comisia electorală locală
    ART. 15
    (1) La nivelul fiecărui colegiu teritorial se organizează o comisie electorală locală formată dintr-un număr impar de membri, respectiv între 3 şi 15 membri, în funcţie de numărul membrilor înscrişi în colegiul respectiv, aprobaţi în mod individual de către consiliul colegiului teritorial la propunerea biroului executiv.
    (2) Odată cu membrii titulari se pot aproba, în condiţiile prevăzute la alin. (1), cel mult 5 membri supleanţi.
    (3) În situaţia în care cvorumul comisiei electorale locale nu poate fi întrunit, consiliul colegiului teritorial aprobă, în condiţiile prevăzute la alin. (1), completarea membrilor comisiei. Prevederile art. 16 alin. (3) şi ale art. 19 sunt aplicabile.

    ART. 16
    (1) Comisia electorală locală nu este subordonată organelor de conducere ale colegiului teritorial.
    (2) Comisia electorală locală îşi desfăşoară activitatea sub supravegherea şi controlul Comisiei Electorale Centrale, conform prevederilor prezentului regulament.
    (3) Componenţa comisiei electorale locale se validează de către Comisia Electorală Centrală în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.

    ART. 17
    (1) Comisia electorală locală funcţionează la sediul colegiului teritorial.
    (2) Biroul executiv pune la dispoziţia comisiei electorale locale, pe toată durata funcţionării sale, un spaţiu corespunzător desfăşurării activităţilor, precum şi, în limita posibilităţilor, un secretariat tehnic coordonat de către preşedintele comisiei.
    (3) Condiţiile materiale, logistice şi financiare necesare funcţionării comisiei electorale locale, precum şi organizării şi desfăşurării alegerilor la nivel local sunt asigurate de către consiliul colegiului teritorial.

    ART. 18
    (1) La prima întrunire, care va avea loc în perioada stabilită conform calendarului electoral aprobat de Consiliul naţional, denumit în continuare calendarul electoral, comisia electorală locală îşi alege dintre membrii săi un preşedinte şi un secretar.
    (2) Preşedintele conduce şedinţele şi activitatea comisiei electorale locale şi este singurul abilitat să facă publice datele şi informaţiile ce decurg din activitatea comisiei ori din organizarea şi desfăşurarea alegerilor la nivelul colegiului teritorial.
    (3) În absenţa preşedintelui, atribuţiile prevăzute la alin. (2) se exercită de către secretar.
    (4) În situaţia în care preşedintele sau secretarul comisiei electorale locale nu îşi poate exercita atribuţiile, membrii comisiei aleg un alt preşedinte sau, după caz, un alt secretar, prin vot secret, cu majoritatea simplă a voturilor celor prezenţi. Prevederile art. 16 alin. (3) şi ale art. 19 sunt aplicabile.

    ART. 19
    (1) În termen de 24 de ore de la data stabilirii structurii comisiei electorale locale, preşedintele acesteia comunică Comisiei Electorale Centrale numele şi prenumele membrilor, precum şi ale membrilor supleanţi, funcţiile deţinute în cadrul comisiei de către fiecare membru, adresa sediului unde îşi desfăşoară activitatea, numerele de telefon şi fax, precum şi adresa de poştă electronică, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.
    (2) Comisia electorală locală poate exercita atribuţiile prevăzute de prezentul regulament numai după validarea componenţei sale de către Comisia Electorală Centrală.

    ART. 20
    (1) Deciziile comisiei electorale locale se iau cu majoritate simplă de voturi, în prezenţa a minimum două treimi din numărul membrilor săi.
    (2) În cazul egalităţii de voturi la luarea unei decizii, votul preşedintelui comisiei sau, în lipsa acestuia, al secretarului este decisiv.
    (3) Prezenţa preşedintelui sau, în lipsa acestuia, a secretarului este obligatorie în momentul votării deciziilor.

    ART. 21
    (1) Şedinţele comisiei electorale locale sunt consemnate de către secretarul comisiei în procese-verbale de şedinţă, care sunt semnate de către preşedinte, secretar şi ceilalţi membri prezenţi ai comisiei electorale.
    (2) Păstrarea tuturor documentelor ce rezultă din activitatea comisiei electorale locale se organizează de către secretarul comisiei.

    ART. 22
    (1) Deciziile emise de comisia electorală locală sau orice alt act emanând de la aceasta, dacă nu se stabileşte altfel prin prezentul regulament, sunt semnate de către preşedintele comisiei şi de către secretarul acesteia.
    (2) În lipsa preşedintelui sau a secretarului, documentele prevăzute la alin. (1) vor fi semnate astfel:
    a) în lipsa preşedintelui, documentele se semnează de secretar (pentru preşedinte) şi un alt membru al comisiei desemnat în acest sens de către ceilalţi membri prezenţi (pentru secretar);
    b) în lipsa secretarului, documentele se semnează de preşedinte şi un alt membru al comisiei desemnat în acest sens de către ceilalţi membri prezenţi (pentru secretar).

    (3) În cazul comunicării corespondenţei comisiei electorale, adresele de înaintare se semnează de secretar sau, în lipsa acestuia, de către un alt membru al comisiei desemnat de preşedinte.

    ART. 23
    (1) Pe durata funcţionării sale, comisia electorală locală are o ştampilă proprie care este ţinută de către preşedintele comisiei sau, în lipsa acestuia, de către secretar.
    (2) Forma şi conţinutul ştampilei prevăzute la alin. (1) sunt stabilite prin decizie a Comisiei Electorale Centrale.

    ART. 24
    (1) Comisia electorală locală informează imediat Comisia Electorală Centrală despre problemele apărute în legătură cu interpretarea şi aplicarea prezentului regulament şi se conformează deciziilor de îndrumare adoptate de Comisia Electorală Centrală.
    (2) Deciziile Comisiei Electorale Centrale sunt obligatorii pentru comisia electorală locală.

    ART. 25
    (1) Comisia electorală locală exercită următoarele atribuţii:
    a) organizează în bune condiţii desfăşurarea alegerilor la nivel local, inclusiv prin stabilirea locaţiei necesare desfăşurării alegerilor, la propunerea biroului executiv, şi prin supravegherea dotării acesteia cu un număr suficient de cabine de vot în funcţie de numărul de membri cu drept de exercitare a profesiei înscrişi în colegiul teritorial, astfel încât să se asigure exprimarea secretă a votului;
    b) preia de la biroul executiv, pe baza unui proces-verbal, lista cu membrii înscrişi în colegiul teritorial cu drept de exercitare a profesiei, respectiv fără drept de exercitare a profesiei, cu precizarea membrilor cu drept de vot;
    c) actualizează lista electorală cuprinzând membrii cu drept de vot, dacă este cazul, şi aprobă lista finală;
    d) comunică Comisiei Electorale Centrale numărul de membri cu drept de vot, precum şi numărul membrilor înscrişi în colegiul teritorial, cu precizarea numărului celor care au drept de exercitare a profesiei, respectiv al celor fără drept de exercitare a profesiei, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;
    e) întocmeşte lista electorală suplimentară cu alegătorii care nu s-au regăsit pe lista publicată conform alin. (2), după ce verifică dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de prezentul regulament pentru a putea exercita dreptul de vot în cadrul colegiului teritorial;
    f) primeşte şi înregistrează candidaturile depuse personal de candidaţi sau prin procură specială notarială;
    g) verifică îndeplinirea condiţiilor de fond şi formă pentru ca un medic stomatolog să poată candida, înregistrând candidaturile care îndeplinesc cerinţele legale şi respingându-le pe cele neconforme;
    h) publică, prin afişare la sediul comisiei şi pe site-ul oficial al colegiului teritorial, şi comunică Comisiei Electorale Centrale:
    (i) candidaturile depuse, admise şi, după caz, respinse;
    (ii) candidaturile rămase definitive, cu 3 zile înainte de data alegerilor, iar în ziua alegerilor le publică şi la locul votării, înainte de începerea votării

    i) urmăreşte procesul de tipărire a buletinelor de vot, beneficiind de sprijinul tehnic şi financiar al consiliului colegiului teritorial;
    j) păstrează sub sigiliu buletinele de vot, comanda de tipărire şi procesul-verbal de primire a acestora; în cazul în care tipărirea se face prin mijloace proprii se va întocmi un proces-verbal de realizare a buletinelor de vot şi de predare a acestora către comisia electorală locală;
    k) publică, prin afişare la sediul colegiului teritorial, precum şi pe site-ul acestuia sau, cu sprijinul biroului executiv, prin orice altă modalitate stabilită de comisia electorală locală, data, locul, programul şi modalitatea de desfăşurare a alegerilor la nivel local, activitate suportată din fondurile colegiului teritorial; informaţiile menţionate anterior se comunică membrilor colegiului teritorial şi prin mijloace electronice;
    l) coordonează lucrările adunărilor generale de alegeri şi operaţiunile de votare, luând toate măsurile pentru asigurarea ordinii în locaţia în care are loc votarea şi în jurul acesteia;
    m) numără voturile, stabileşte valabilitatea voturilor exprimate, totalizează voturile exprimate şi stabileşte rezultatele alegerilor, pe care le comunică Comisiei Electorale Centrale în vederea validării;
    n) soluţionează întâmpinările referitoare la propria activitate şi contestaţiile cu privire la actele şi operaţiunile proprii;
    o) primeşte şi comunică Comisiei Electorale Centrale contestaţiile formulate împotriva deciziilor comisiei electorale locale;
    p) redactează în două exemplare procesul-verbal de desfăşurare a alegerilor şi procesul-verbal cu rezultatele finale;
    q) înaintează Comisiei Electorale Centrale un exemplar al procesului-verbal de desfăşurare a alegerilor şi al procesului-verbal cu rezultatele finale, însoţit de listele cu candidaţii aleşi;
    r) prin preşedinte sau, în lipsa preşedintelui, prin secretar, comunică presei, la cerere, informaţii legate de desfăşurarea alegerilor;
    s) acreditează, la cerere, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament, observatori care doresc să urmărească desfăşurarea alegerilor;
    t) organizează, dacă este cazul, noi alegeri, în baza deciziei Comisiei Electorale Centrale;
    u) afişează la sediul colegiului teritorial rezultatele alegerilor locale, precum şi rezultatele finale ale acestora validate de Comisia Electorală Centrală;
    v) atribuie mandatele celor aleşi, după validarea alegerilor de către Comisia Electorală Centrală;
    w) îndeplineşte orice altă activitate privind alegerile dispusă de către Comisia Electorală Centrală sau stabilită prin prezentul regulament.

    (2) Cu cel puţin 3 zile înaintea datei votării, comisia electorală locală, prin grija preşedintelui şi a secretarului, publică pe site-ul colegiului teritorial un extras al listei electorale cuprinzând numele şi prenumele membrilor colegiului teritorial cu drept de vot şi asigură accesul public la listă la sediul colegiului teritorial. Comisia electorală locală întocmeşte un proces-verbal în care se menţionează data afişării.

    ART. 26
    După validarea de către Comisia Electorală Centrală a alegerilor pentru membrii consiliului colegiului teritorial şi a reprezentanţilor colegiului teritorial în Adunarea generală naţională, comisia electorală locală emite mandatele celor aleşi şi convoacă în termen de maximum 3 zile consiliul colegiului teritorial.

    ART. 27
    (1) Prima şedinţă a consiliului colegiului teritorial de alegere a biroului executiv este condusă de către comisia electorală locală, prin preşedintele comisiei sau, în lipsa acestuia, prin secretar.
    (2) După validarea alegerii biroului executiv, inclusiv a structurii acestuia de către Comisia Electorală Centrală, comisia electorală locală îşi încetează de drept activitatea, fiind considerată dizolvată.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Comisia Electorală Centrală
    ART. 28
    (1) La nivelul CMSR se organizează Comisia Electorală Centrală formată dintr-un număr impar de membri, respectiv între 5 şi 15 membri aprobaţi în mod individual de către Consiliul naţional la propunerea Biroului executiv naţional.
    (2) Odată cu membrii titulari se pot aproba, în condiţiile prevăzute la alin. (1), cel mult 7 membri supleanţi.
    (3) În situaţia în care cvorumul Comisiei Electorale Centrale nu poate fi întrunit, Consiliul naţional aprobă, în condiţiile prevăzute la alin. (1), completarea membrilor comisiei. Prevederile art. 12 alin. (5) sunt aplicabile.

    ART. 29
    (1) Comisia Electorală Centrală nu este subordonată în niciun fel structurilor care au desemnat membrii săi.
    (2) Comisia Electorală Centrală îşi desfăşoară activitatea în mod independent, conform prevederilor prezentului regulament.

    ART. 30
    (1) Comisia Electorală Centrală funcţionează la sediul CMSR.
    (2) Biroul executiv naţional pune la dispoziţia Comisiei Electorale Centrale, pe toată durata funcţionării sale, un spaţiu corespunzător desfăşurării activităţilor, precum şi un secretariat tehnic coordonat de către preşedintele comisiei.
    (3) Condiţiile materiale, logistice şi financiare necesare funcţionării Comisiei Electorale Centrale, precum şi organizării şi desfăşurării alegerilor la nivel naţional sunt asigurate de către Consiliul naţional.

    ART. 31
    (1) La prima întrunire, care va avea loc în prima zi din calendarul electoral, Comisia Electorală Centrală îşi va alege dintre membrii săi un preşedinte şi un secretar.
    (2) Preşedintele sau, în lipsa acestuia, secretarul conduce şedinţele Comisiei Electorale Centrale.
    (3) Preşedintele este singurul abilitat să facă publice datele şi informaţiile decurgând din activitatea Comisiei Electorale Centrale ori din organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru funcţiile din Biroul executiv naţional.
    (4) În situaţia în care preşedintele sau secretarul Comisiei Electorale Centrale nu îşi poate exercita atribuţiile, membrii comisiei aleg un alt preşedinte sau, după caz, un alt secretar, prin vot secret, cu majoritatea simplă a voturilor celor prezenţi.

    ART. 32
    (1) Deciziile Comisiei Electorale Centrale se iau cu majoritate simplă de voturi, în prezenţa a minimum două treimi din numărul membrilor săi.
    (2) În cazul egalităţii de voturi la luarea unei decizii, votul preşedintelui comisiei sau, în lipsa acestuia, al secretarului este decisiv.
    (3) Prezenţa preşedintelui sau, în lipsa acestuia, a secretarului este obligatorie în momentul votării deciziilor.

    ART. 33
    (1) Şedinţele Comisiei Electorale Centrale sunt consemnate de către secretarul comisiei în procese-verbale de şedinţă, care sunt semnate de către preşedinte, secretar şi ceilalţi membri prezenţi ai Comisiei Electorale Centrale.
    (2) Păstrarea tuturor documentelor ce rezultă din activitatea Comisiei Electorale Centrale se organizează de către secretarul comisiei.

    ART. 34
    (1) Deciziile emise de Comisia Electorală Centrală sau orice alt act emanând de la aceasta, dacă nu se stabileşte altfel prin prezentul regulament, sunt semnate de către preşedintele comisiei şi de către secretarul acesteia.
    (2) Prevederile art. 22 alin. (2) şi (3) sunt aplicabile.

    ART. 35
    (1) Pe durata funcţionării sale, Comisia Electorală Centrală are o ştampilă proprie, care este ţinută de către preşedintele comisiei sau, în lipsa acestuia, de către secretar.
    (2) Forma şi conţinutul ştampilei prevăzute la alin. (1) sunt stabilite prin decizie a Comisiei Electorale Centrale.

    ART. 36
    Atribuţiile Comisiei Electorale Centrale sunt:
    a) urmăreşte aplicarea prezentului regulament, pentru buna desfăşurare a alegerilor locale şi naţionale;
    b) asigură respectarea, aplicarea corectă şi interpretarea unitară pe întreg teritoriul ţării a dispoziţiilor legale, a prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a CMSR referitoare la alegeri, precum şi a prezentului regulament;
    c) coordonează desfăşurarea alegerilor la nivel local şi adoptă decizii de îndrumare în vederea aplicării unitare a prezentului regulament şi a procedurilor electorale cu privire la organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale şi naţionale;
    d) rezolvă întâmpinările şi contestaţiile cu privire la modul de constituire, componenţa şi activitatea comisiilor electorale locale;
    e) soluţionează contestaţiile formulate împotriva deciziilor comisiilor electorale locale;
    f) soluţionează contestaţiile referitoare la modul de desfăşurare a votării şi de stabilire a rezultatelor;
    g) primeşte şi înregistrează numărul de alegători cu drept de vot, precum şi numărul membrilor înscrişi în fiecare colegiu teritorial, cu drept de exercitare a profesiei, respectiv fără drept de exercitare a profesiei;
    h) primeşte procesele-verbale de desfăşurare a alegerilor, precum şi procesele-verbale conţinând rezultatele alegerilor, însoţite de listele cu candidaţii aleşi, întocmite de către comisiile electorale locale;
    i) validează sau invalidează candidaturile admise de comisiile electorale locale, conform prevederilor prezentului regulament;
    j) validează sau invalidează candidaţii aleşi şi alegerile din fiecare colegiu teritorial, conform prevederilor prezentului regulament;
    k) primeşte şi înregistrează listele cu reprezentanţii colegiilor teritoriale aleşi în Adunarea generală naţională;
    l) convoacă, prin biroul executiv al colegiului teritorial, reprezentanţii colegiilor teritoriale pentru şedinţa Adunării generale naţionale de alegeri;
    m) primeşte, înregistrează şi validează sau invalidează candidaturile pentru funcţiile din Biroul executiv naţional;
    n) publică la sediul CMSR şi la intrarea în sala în care se va desfăşura votarea lista cu membrii Adunării generale naţionale şi lista cu candidaţii pentru funcţiile din Biroul executiv naţional;
    o) urmăreşte procesul de tipărire a buletinelor de vot, cu sprijinul tehnic şi financiar al Consiliului naţional;
    p) păstrează sub sigiliu buletinele de vot, comanda de tipărire şi procesul-verbal de primire a acestora;
    q) pregăteşte şi organizează din timp şi în bune condiţii desfăşurarea alegerilor naţionale, inclusiv prin stabilirea locaţiei necesare desfăşurării alegerilor, la propunerea Biroului executiv naţional, şi prin supravegherea dotării acesteia cu un număr suficient de cabine de vot, în funcţie de numărul membrilor Adunării generale naţionale, astfel încât să se asigure exprimarea secretă a votului;
    r) coordonează lucrările Adunării generale naţionale de alegeri şi operaţiunile de votare, luând toate măsurile pentru asigurarea ordinii în locaţia în care are loc votarea şi în jurul acesteia;
    s) numără voturile, stabileşte valabilitatea voturilor exprimate, totalizează voturile exprimate şi stabileşte rezultatele alegerilor;
    t) redactează în două exemplare procesele-verbale de desfăşurare a alegerilor şi procesul-verbal cu rezultatele finale, însoţit de listele cu candidaţii aleşi;
    u) primeşte şi soluţionează contestaţiile înregistrate împotriva activităţii şi deciziilor proprii;
    v) dispune renumărarea voturilor sau refacerea centralizării voturilor şi a rezultatului alegerilor, în situaţia în care constată că au fost comise erori sau există neconcordanţe între datele consemnate în procesele-verbale;
    w) informează Consiliul naţional cu privire la situaţia de invalidare a unor alegeri, dacă este cazul;
    x) adoptă decizii de organizare de noi alegeri.


    ART. 37
    După validarea alegerii membrilor Biroului executiv naţional, Comisia Electorală Centrală îşi încetează de drept activitatea, fiind considerată dizolvată.

    ART. 38
    (1) Prima şedinţă a Biroului executiv naţional este condusă de preşedintele ales.
    (2) Biroul executiv naţional se convoacă în termen de maximum 5 zile de la validarea alegerilor de către Comisia Electorală Centrală.

    CAP. III
    Campania electorală
    ART. 39
    (1) În campania electorală candidaţii şi ceilalţi membri ai CMSR au dreptul să îşi exprime opiniile în mod liber şi fără nicio discriminare, cu respectarea dispoziţiilor Codului deontologic al medicului stomatolog şi ale prezentului regulament.

    (2) Campania electorală se încheie cu 3 zile înainte de ziua votării.


    ART. 40
    (1) În procesul electoral este interzisă orice acţiune, prin orice mijloace, de propagandă în favoarea sau împotriva unuia sau a mai multor candidaţi care contravine Codului deontologic al medicului stomatolog şi reglementărilor corpului profesional.
    (2) Folosirea de termeni injurioşi sau indecenţi la adresa candidaţilor, a membrilor organelor de conducere ale CMSR constituite la nivel local sau naţional ori a corpului profesional este interzisă.
    (3) Săvârşirea faptelor prevăzute la alin. (1) sau (2) reprezintă abatere disciplinară gravă.
    (4) Persoana lezată poate sesiza comisia de disciplină competentă privind încălcarea dispoziţiilor prezentului articol.
    (5) Comisia electorală poate comunica faptele sesizate către biroul executiv sau, după caz, către Biroul executiv naţional, care poate dispune declanşarea anchetei disciplinare din oficiu.

    CAP. IV
    Candidaturile
    ART. 41
    (1) Declaraţia de candidatură va fi adresată comisiei electorale.
    (2) Candidaturile se vor depune personal sau prin împuternicit cu procură specială notarială la secretariatul comisiei electorale, cu respectarea termenelor prevăzute de calendarul electoral.
    (3) Secretarul comisiei electorale sau persoana desemnată primeşte şi înregistrează depunerea candidaturii, menţionând într-un registru toate actele primite de la candidat, respectiv declaraţia de candidatură, precum şi orice alte documente care dovedesc îndeplinirea condiţiilor necesare pentru a candida, şi înaintează candidatura comisiei electorale.
    (4) Declaraţia de candidatură se completează pe un formular-tip elaborat de către Comisia Electorală Centrală, care va cuprinde cel puţin următoarele menţiuni:
    a) numele şi prenumele, specialitatea şi gradul profesional deţinute, precum şi, acolo unde este cazul, titlul ştiinţific;
    b) vechimea în profesie;
    c) datele de contact (poştă electronică, telefon, fax);
    d) mandatul sau, în cazul alegerilor pentru consiliul colegiului teritorial şi pentru Adunarea generală naţională, mandatele pentru care doreşte să candideze;
    e) declaraţia pe propria răspundere că sunt îndeplinite condiţiile legale şi regulamentare pentru a candida;
    f) declaraţia pe propria răspundere conform căreia, în situaţii de incompatibilitate, va opta pentru una dintre funcţii înainte de primirea mandatului;
    g) data şi semnătura candidatului.

    (5) Nedeclararea situaţiei de incompatibilitate în declaraţia de candidatură reprezintă abatere disciplinară gravă.

    ART. 42
    (1) După încheierea perioadei de depunere a candidaturilor, comisia electorală afişează candidaturile depuse la sediul comisiei şi pe site-ul colegiului teritorial, întocmind un proces-verbal în care se menţionează data afişării.
    (2) În termen de maximum două zile de la înregistrarea candidaturilor, comisiile electorale vor aduce la cunoştinţa candidaţilor admiterea sau respingerea candidaturilor prin una dintre următoarele modalităţi care să asigure informarea: telefon/fax/poştă electronică, precum şi prin afişare la sediul comisiei şi pe site-ul colegiului teritorial.

    ART. 43
    Contestaţiile împotriva admiterii sau a respingerii candidaturii de către comisia electorală locală se vor face în cel mult 24 de ore de la data afişării.

    ART. 44
    (1) Lista cu candidaturile înregistrate de comisia electorală locală, respectiv lista cu candidaturile admise şi cele respinse pentru care nu s-a formulat contestaţie, se comunică Comisiei Electorale Centrale.
    (2) Comisia Electorală Centrală va valida sau va invalida candidaturile admise de comisia electorală locală, după verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de prezentul regulament, în termen de maximum 24 de ore de la comunicarea acestora de către comisia electorală locală.

    ART. 45
    După expirarea termenului de depunere a candidaturilor, soluţionarea eventualelor contestaţii şi validarea candidaturilor de către Comisia Electorală Centrală, comisia electorală locală încheie un proces-verbal prin care constată rămânerea definitivă a candidaturilor.

    ART. 46
    (1) Comisia electorală locală va întocmi listele finale cu candidaturile admise şi le va transmite Comisiei Electorale Centrale, cel mai târziu cu 3 zile înaintea datei alegerilor, împreună cu o copie a procesului-verbal de constatare a rămânerii definitive a candidaturilor.
    (2) Listele finale cu candidaturile admise, în ordinea alfabetică, vor fi afişate, prin grija comisiei electorale, la sediul acesteia, pe site-ul colegiului şi la sala unde se va desfăşura votarea.
    (3) La nivel local vor fi realizate 2 liste separate:
    a) o listă pentru consiliul colegiului teritorial;
    b) o listă pentru reprezentanţii colegiului teritorial în Adunarea generală naţională.

    (4) La nivel naţional vor fi realizate liste separate pentru fiecare funcţie din Biroul executiv naţional.
    (5) În listele finale cu candidaturi se vor menţiona vizibil locul, data şi programul de desfăşurare a votării.

    CAP. V
    Buletinele de vot
    ART. 47
    (1) Înainte de tipărirea tirajului final, comisia electorală locală transmite Comisiei Electorale Centrale, prin poşta electronică sau prin fax, pentru validare, modelul buletinelor de vot pentru alegerile organizate la nivel local.
    (2) Modelul buletinelor de vot va fi redactat cu respectarea caracteristicilor stabilite prin decizie a Comisiei Electorale Centrale.
    (3) Numărul de file ale buletinelor de vot va fi stabilit de comisia electorală locală în funcţie de numărul total al candidaţilor.
    (4) Filele buletinelor de vot vor fi tipărite numai pe faţa acestora.
    (5) Buletinele de vot se vor tipări sub supravegherea comisiei electorale şi vor avea formatul unei foi A4 sau, dacă este cazul, al unui pliant A4 (dacă este posibil, foaie A3 pliată pe jumătate).
    (6) Câte un model al buletinelor de vot se va afişa la sediul comisiei electorale locale şi la intrarea în sala în care se va desfăşura votarea, după ce a fost vizat şi anulat de preşedintele comisiei electorale.

    ART. 48
    (1) La nivel local vor exista două modele de buletine de vot având culoare diferită raportat la funcţia pentru care se candidează: membru în consiliul colegiului teritorial, respectiv reprezentant al colegiului teritorial în Adunarea generală naţională.
    (2) La nivel naţional vor exista patru modele de buletine de vot având culoare diferită raportat la funcţia pentru care se candidează: preşedinte, vicepreşedinte, trezorier, secretar general.
    (3) În buletinele de vot candidaţii vor fi trecuţi în ordine alfabetică, menţionându-se numele şi prenumele. În situaţia în care vor exista candidaţi cu nume şi prenume identice, se va menţiona suplimentar şi iniţiala tatălui.

    ART. 49
    (1) Pe prima pagină a buletinului de vot se vor menţiona următoarele informaţii:
    a) data alegerilor;
    b) perioada mandatului;
    c) modalitatea de votare;
    d) numărul de locuri eligibile;
    e) numărul maxim al candidaţilor care pot fi votaţi;
    f) cazurile în care buletinul de vot se anulează, specificându-se în mod expres faptul că votarea unui număr mai mare de candidaţi decât cel menţionat are ca rezultat anularea buletinului de vot.

    (2) Numărul locurilor eligibile se va stabili prin decizie a Comisiei Electorale Centrale, cu respectarea următoarelor proporţii:
    a) în cazul alegerilor pentru consiliul colegiului teritorial:
    (i) 7 locuri, pentru colegiile teritoriale cu cel mult 300 de medici stomatologi înscrişi;
    (ii) 11 locuri, pentru colegiile teritoriale cu 301-500 de medici stomatologi înscrişi;
    (iii) 13 locuri, pentru colegiile teritoriale cu 501-1.000 de medici stomatologi înscrişi;
    (iv) 19 locuri, pentru colegiile teritoriale cu 1.001-2.000 de medici stomatologi înscrişi;
    (v) 21 de locuri, pentru colegiile teritoriale cu peste 2.000 de medici stomatologi înscrişi;
    (vi) 47 de locuri pentru Colegiul Medicilor Stomatologi Bucureşti.

    b) în cazul alegerilor pentru Adunarea generală naţională norma de reprezentare este de 1/200 de membri înscrişi în fiecare colegiu teritorial, cel puţin un reprezentant pentru un colegiu teritorial;
    c) în cazul alegerilor pentru biroul executiv al colegiului teritorial:
    (i) 3 locuri, pentru colegiile teritoriale cu un număr de cel mult 300 de medici stomatologi înscrişi;
    (ii) 5 locuri, pentru colegiile teritoriale cu un număr de 301-5.000 de medici stomatologi înscrişi;
    (iii) 7 locuri, pentru Colegiul Medicilor Stomatologi Bucureşti

    d) în cazul alegerilor pentru funcţiile din Biroul executiv naţional:
    (i) 1 loc pentru funcţia de preşedinte;
    (ii) 4 locuri pentru funcţia de vicepreşedinte;
    (iii) 1 loc pentru funcţia de trezorier;
    (iv) 1 loc pentru funcţia de secretar general


    (3) Numărul reprezentanţilor colegiilor teritoriale în Adunarea generală naţională este reprezentat de numărul natural rezultat prin împărţirea numărului de membri înscrişi în colegiul teritorial la norma de reprezentare, după scăderea zecimalelor, cel puţin un reprezentant pentru un colegiu teritorial; de exemplu: un colegiu teritorial cu 900 de membri înscrişi va avea 4 reprezentanţi în Adunarea generală naţională (900 : 200 = 4,5 – 0,5 = 4).
    (4) Detaliile privind forma, caracteristicile şi conţinutul buletinelor de vot sunt stabilite prin decizie a Comisiei Electorale Centrale.

    ART. 50
    Buletinele de vot vor fi tipărite cu cel puţin 2 zile înaintea datei votării sub supravegherea comisiei electorale, care, după verificarea conformităţii şi a exactităţii conţinutului, le va păstra sub sigiliu până în ziua votării, la sediul comisiei.

    ART. 51
    Buletinele de vot se vor asigura în număr suficient, conform listei electorale, cu un supliment de maximum 5% faţă de numărul alegătorilor.

    ART. 52
    Buletinele de vot sunt autentificate de către comisia electorală prin aplicarea ştampilei proprii pe faţa buletinului de vot în momentul înmânării acestuia către alegător.

    ART. 53
    (1) Buletinele neconforme, deteriorate sau cele completate greşit de către alegători în timpul votării vor fi anulate prin scrierea/aplicarea pe prima pagină a menţiunii „Anulat“ alături de semnătura preşedintelui comisiei electorale sau a secretarului, în lipsa preşedintelui, aplicându-se totodată şi ştampila comisiei.
    (2) Alegătorul care a completat greşit un buletin de vot, dar nu a introdus buletinul în urnă, poate primi, la cererea sa, un alt buletin de vot de la preşedintele comisiei electorale, o singură dată, făcându-se această menţiune în lista de prezenţă la vot şi în procesul-verbal de desfăşurare a alegerilor, numai dacă predă buletinul completat greşit.

    CAP. VI
    Desfăşurarea votării
    ART. 54
    (1) Adunările generale de alegeri se vor desfăşura în locaţiile şi în zilele stabilite de către comisia electorală, la propunerea biroului executiv teritorial, respectiv a Biroului executiv naţional, cu respectarea termenelor prevăzute de calendarul electoral.
    (2) Data, locul şi programul de desfăşurare ale adunărilor generale se publică pe site-ul şi la sediul colegiului cu cel puţin 3 zile înaintea votării.
    (3) Comisia electorală întocmeşte un proces-verbal în care se menţionează data afişării informaţiilor prevăzute la alin. (2).

    ART. 55
    (1) Votarea are loc numai în prezenţa a minimum jumătate plus unu dintre membrii comisiei electorale.
    (2) Prezenţa preşedintelui comisiei electorale sau, în lipsa temporară a acestuia, a secretarului este obligatorie.

    ART. 56
    (1) Alegerile se desfăşoară într-un singur tur, într-o singură zi, conform calendarului electoral.
    (2) Comisia electorală va permite exercitarea dreptului de vot pentru toţii alegătorii prezenţi în sală la ora stabilită pentru închiderea votării.

    ART. 57
    (1) Preşedintele comisiei electorale are următoarele atribuţii:
    a) cu o oră înaintea începerii votării, în prezenţa celorlalţi membri ai comisiei, verifică urnele inscripţionate corespunzător fiecărei liste de candidatură, precum şi existenţa listelor electorale, a ştampilelor cu menţiunea „Votat“ şi a buletinelor de vot corespunzătoare fiecărei liste de candidatură;
    b) asigură, împreună cu membrii comisiei electorale, distribuţia, colectarea în urne a buletinelor de vot pentru fiecare listă de candidatură şi numărarea voturilor;
    c) primeşte şi înregistrează contestaţiile în ziua alegerilor sau în maximum 24 de ore de la data afişării rezultatelor obţinute de fiecare candidat după numărarea voturilor;
    d) comunică persoanei care a formulat o contestaţie rezultatul soluţionării acesteia, prin una dintre următoarele modalităţi care să asigure informarea: fax, telefon, poştă electronică sau personal;
    e) îndeplineşte orice altă atribuţie prevăzută de prezentul regulament sau prin decizia Comisiei Electorale Centrale.

    (2) Preşedintele comisiei electorale este obligat să ia toate măsurile necesare pentru exprimarea secretă a votului şi pentru ca alegerile să se desfăşoare în bune condiţii, inclusiv prin atenţionarea sau evacuarea din sală a celor care afectează desfăşurarea alegerilor.
    (3) În limita posibilităţilor, se pot contracta servicii specializate pentru asigurarea ordinii şi a desfăşurării în bune condiţii a alegerilor în locaţia în care are loc votarea.

    ART. 58
    (1) Comisia Electorală Centrală poate desemna unul sau mai mulţi dintre membrii săi pentru a supraveghea şi a controla procesul electoral local.
    (2) Reprezentantul Comisiei Electorale Centrale nu va avea competenţa de a lua măsuri cu privire la desfăşurarea votării, ci doar de a supraveghea şi controla desfăşurarea alegerilor.
    (3) La sfârşitul activităţii, reprezentantul Comisiei Electorale Centrale va întocmi un proces-verbal în care va consemna cele constatate.

    ART. 59
    (1) La nivel local sau naţional, în afara membrilor CMSR, a membrilor comisiilor electorale, a observatorilor acreditaţi, a membrilor secretariatului tehnic şi a consultanţilor juridici ai corpului profesional, nicio altă persoană nu poate participa la procesul de votare.
    (2) Persoanele prevăzute la alin. (1) au obligaţia de a face cunoscute alegătorilor numele, prenumele, calitatea, iar, în cazul membrilor comisiilor electorale, şi funcţia, prin intermediul unui ecuson, purtat în mod vizibil asupra lor.
    (3) Observatorii pot fi în număr de 3 persoane, reprezentanţi ai mass-mediei aflaţi în relaţii contractuale cu aceste instituţii, acreditate de comisia electorală cu 3 zile înainte de data desfăşurării alegerilor în condiţiile stabilite prin decizie a Comisiei Electorale Centrale.
    (4) Cu excepţia membrilor comisiilor electorale, inclusiv a reprezentantului Comisiei Electorale Centrale, a observatorilor acreditaţi şi a membrilor secretariatului tehnic, la nivel local sau naţional, nicio altă persoană nu poate staţiona în incinta în care are loc votarea mai mult decât timpul necesar pentru votare.
    (5) La procesul de numărare a voturilor este interzisă participarea altor persoane, în afara membrilor comisiilor electorale şi, dacă este cazul, a reprezentantului Comisiei Electorale Centrale.

    ART. 60
    (1) Înaintea începerii votării, preşedintele comisiei electorale, în prezenţa celorlalţi membri, verifică urnele, existenţa listelor electorale, a buletinelor de vot, a ştampilelor cu menţiunea „Votat“ şi, după închiderea urnelor, le sigilează aplicând ştampila comisiei electorale peste semnătura sa, a secretarului şi încă a unui membru al comisiei.
    (2) Fiecare medic stomatolog cu drept de vot va prezenta actul de identitate comisiei electorale la intrarea în sala în care are loc votarea, va semna în lista de prezenţă întocmită în ordine alfabetică şi va primi de la membrii comisiei electorale ştampila cu menţiunea „Votat“ şi câte un buletin de vot, pentru fiecare funcţie pentru care se candidează, pe care se aplică ştampila comisiei electorale de către preşedinte sau secretar.
    (3) Medicii stomatologi cu drept de vot, membri ai colegiului teritorial, care nu se regăsesc pe lista electorală, dar care fac dovada plăţii la zi a cotizaţiei şi nu sunt suspendaţi din calitatea de membru al CMSR, vor fi înscrişi de către preşedintele comisiei sau de către secretarul acesteia în lista electorală suplimentară.
    (4) Întâmpinările formulate cu privire la înscrierea alegătorilor în listele electorale suplimentare se soluţionează pe loc de către comisia electorală locală.
    (5) Listele prevăzute la alin. (2) şi (3) cuprind obligatoriu următoarele informaţii pentru fiecare alegător căruia i se înmânează buletinul de vot: numele şi prenumele alegătorului, numărul din registrul unic al medicilor stomatologi din România, tipul, seria, numărul şi data valabilităţii actului de identitate prezentat, semnătura alegătorului. Lista de prezenţă şi lista electorală suplimentară vor fi numerotate şi semnate de membrii comisiei electorale.

    ART. 61
    (1) În situaţia în care, din motive temeinice, reprezentanţi ai colegiului teritorial în Adunarea generală naţională nu pot participa la şedinţa la care au fost convocaţi şi nu a intervenit una dintre cauzele de încetare a mandatului de reprezentant în Adunarea generală naţională, biroul executiv al colegiului teritorial poate delega în scris supleanţi aflaţi pe lista validată de Comisia Electorală Centrală ca urmare a alegerilor desfăşurate la nivel local pentru mandatul în curs.
    (2) Supleanţii prevăzuţi la alin. (1) pot participa la şedinţa Adunării generale naţionale, cu drept de vot, numai dacă a fost comunicată Biroului executiv naţional, în prealabil, delegaţia emisă de biroul executiv al colegiului teritorial, însoţită de dovada imposibilităţii de prezentare a membrului titular.

    ART. 62
    (1) Alegătorii votează separat astfel încât să se asigure exprimarea secretă a votului.
    (2) Votarea se va face prin aplicarea ştampilei cu menţiunea „Votat“, al cărei model este stabilit prin decizie a Comisiei Electorale Centrale, în patrulaterul conţinând numele candidatului pentru care se doreşte exprimarea votului.
    (3) În funcţie de numărul de alegători, comisia electorală asigură din timp pregătirea unui număr corespunzător de ştampile pentru exprimarea votului.
    (4) Ştampila cu menţiunea „Votat“ trebuie astfel dimensionată încât să fie mai mică decât patrulaterele de pe buletinul de vot, respectiv decât distanţa dintre acestea.
    (5) Ştampila încredinţată pentru votare alegătorului se restituie preşedintelui sau acelor membri ai comisiei electorale desemnaţi de acesta.

    CAP. VII
    Constatarea şi validarea rezultatelor alegerilor
    ART. 63
    (1) După închiderea votării, în prezenţa celorlalţi membri ai comisiei electorale şi, după caz, a celorlalte persoane care au dreptul să asiste la votare, preşedintele comisiei procedează la inventarierea şi sigilarea buletinelor de vot rămase neîntrebuinţate şi a ştampilelor de vot, întocmindu-se în acest sens un proces-verbal, şi numai după aceea are loc deschiderea urnelor.
    (2) Numărarea voturilor va începe numai în prezenţa persoanelor care au dreptul de a asista la numărătoare, conform prevederilor art. 59 alin. (5), după părăsirea sălii în care are loc numărătoarea de către orice alte persoane.
    (3) Preşedinţii comisiilor electorale sau membrii desemnaţi vor număra şi consemna, în scris, în tabelele prevăzute la art. 66, voturile pozitive şi pe cele anulate, pentru fiecare listă de candidatură.

    ART. 64
    Numărătoarea voturilor începe după încheierea procesului de votare, în aceeaşi sală în care s-a desfăşurat votarea.

    ART. 65
    (1) Sunt nule buletinele de vot care:
    a) nu poartă pe prima faţă ştampila comisiei electorale;
    b) au altă formă sau alt model decât cele aprobate de Comisia Electorală Centrală;
    c) nu sunt complete;
    d) sunt neutilizate, respectiv nu a fost aplicată ştampila cu menţiunea „Votat“ pentru niciun candidat;
    e) au ştampila cu menţiunea „Votat“ aplicată în afara patrulaterelor care conţin numele candidaţilor;
    f) au aplicată ştampila „Votat“ pe un număr mai mare de candidaţi decât numărul menţionat pe prima pagină a buletinului de vot.

    (2) În cazul în care se anulează un buletin de vot se va menţiona pe prima pagină a acestuia motivul anulării.
    (3) Se consideră vot valabil exprimat atunci când:
    a) deşi ştampila cu menţiunea „Votat“ aplicată a depăşit limitele patrulaterului, opţiunea alegătorului este evidentă;
    b) tuşul s-a imprimat şi pe cealaltă parte a foii pe care a fost aplicată ştampila cu menţiunea „Votat“.

    (4) Buletinele de vot nule nu intră în calculul voturilor valabil exprimate.

    ART. 66
    Rezultatul numărării voturilor se consemnează în tabele separate, conform modelului stabilit de Comisia Electorală Centrală, pentru fiecare listă de candidatură.

    ART. 67
    (1) După deschiderea urnelor şi numărarea voturilor, comisia electorală încheie un proces-verbal privind desfăşurarea alegerilor, în două exemplare.
    (2) Procesul-verbal, al cărui model se stabileşte prin decizie a Comisiei Electorale Centrale, cuprinde următoarele menţiuni:
    a) numărul total al alegătorilor înscrişi pe lista electorală;
    b) numărul alegătorilor care s-au prezentat la votare, cu precizarea celor înscrişi în lista electorală suplimentară;
    c) numărul total al buletinelor de vot tipărite;
    d) starea sigiliilor de pe urne la închiderea votării;
    e) numărul total al voturilor valabil exprimate;
    f) numărul total al voturilor nule;
    g) numărul buletinelor de vot rămase neîntrebuinţate şi anulate;
    h) numărul voturilor valabil exprimate obţinute de către fiecare candidat;
    i) expunerea pe scurt a întâmpinărilor, contestaţiilor şi a modului de soluţionare a acestora.

    (3) Informaţiile prevăzute la alin. (2) lit. c)-h) se menţionează distinct pentru fiecare listă de candidatură.
    (4) Procesele-verbale se vor semna de preşedinte, de secretar şi de ceilalţi membri prezenţi ai comisiei electorale şi vor purta ştampila comisiei.
    (5) Procesele-verbale încheiate de comisia electorală locală vor fi transmise Comisiei Electorale Centrale prin poşta electronică sau prin fax, în aceeaşi zi în care au fost întocmite, precum şi în original, prin servicii de curierat rapid.

    ART. 68
    (1) În cazul alegerilor pentru membrii biroului executiv teritorial sau pentru funcţiile din Biroul executiv naţional, dacă în urma verificării listelor de prezenţă se constată că alegerile nu sunt valabile din cauza neîntrunirii condiţiei de participare de două treimi din numărul total al membrilor consiliului colegiului teritorial sau, după caz, al Adunării generale naţionale, se face menţiune despre acest lucru în procesele-verbale.
    (2) Decizia de organizare a unor noi alegeri se menţionează în procesul-verbal.
    (3) Comisia electorală locală va solicita Comisiei Electorale Centrale aprobarea organizării de noi alegeri.

    ART. 69
    (1) Dacă alegerile au fost valabil organizate, după întocmirea proceselor-verbale menţionate la art. 67 şi după soluţionarea eventualelor contestaţii de către comisia electorală locală sau, după caz, de Comisia Electorală Centrală, comisia electorală încheie procesul-verbal de stabilire a rezultatelor finale, în două exemplare.
    (2) Un exemplar al procesului verbal de stabilire a rezultatelor finale este comunicat Comisiei Electorale Centrale prin poşta electronică şi, în original, prin servicii de curierat rapid, în termen de maximum 24 de ore de la încheierea acestuia.
    (3) În cazul în care votarea şi stabilirea rezultatelor au avut loc prin fraudă de natură să modifice atribuirea mandatului, Comisia Electorală Centrală anulează alegerile şi dispune organizarea de noi alegeri, informând Consiliul naţional cu privire la cele constatate.

    ART. 70
    (1) Atribuirea mandatelor se face în ordinea descrescătoare a numărului de voturi până la ocuparea numărului de mandate prevăzut pentru fiecare listă de candidatură.
    (2) În caz de voturi egale obţinute pentru ultimul loc eligibil, departajarea se va face în funcţie de următoarele criterii, în următoarea ordine:
    a) cel mai mare grad profesional deţinut, luându-se în calcul gradele de medic stomatolog primar, respectiv de medic stomatolog specialist;
    b) vechimea în profesie, în situaţia în care niciunul dintre candidaţii în cauză nu deţine un grad profesional menţionat anterior ori dacă aceştia deţin acelaşi număr de specialităţi şi acelaşi grad profesional;
    c) numărul de specialităţi deţinute.

    (3) În cazul alegerilor pentru consiliul colegiului teritorial, respectiv pentru Adunarea generală naţională, primul candidat neales ca membru devine supleant, iar ceilalţi supleanţi sunt stabiliţi în ordinea descrescătoare a numărului de voturi. În caz de voturi egale obţinute se aplică criteriile prevăzute la alin. (2).
    (4) Numărul supleanţilor consiliului colegiului teritorial va fi stabilit de Comisia Electorală Centrală cu respectarea următoarelor proporţii:
    a) 3 supleanţi, pentru colegiile teritoriale cu cel mult 300 de medici stomatologi înscrişi;
    b) 5 supleanţi, pentru colegiile teritoriale cu 301-500 de medici stomatologi înscrişi;
    c) 7 supleanţi, pentru colegiile teritoriale cu 501-1.000 de medici stomatologi înscrişi;
    d) 9 supleanţi, pentru colegiile teritoriale cu 1.001-2.000 de medici stomatologi înscrişi;
    e) 10 supleanţi, pentru colegiile teritoriale cu peste 2.000 de medici stomatologi înscrişi;
    f) 11 supleanţi pentru Consiliul Colegiului Medicilor Stomatologi Bucureşti.

    (5) Numărul supleanţilor în Adunarea generală naţională va fi stabilit de Comisia Electorală Centrală cu respectarea următoarelor proporţii:
    a) 1 supleant, pentru colegiile teritoriale cu mai puţin de 400 de medici stomatologi înscrişi;
    b) 2 supleanţi, pentru colegiile teritoriale cu 400-599 de medici stomatologi înscrişi;
    c) 3 supleanţi, pentru colegiile teritoriale cu 600-799 de medici stomatologi înscrişi;
    d) 4 supleanţi, pentru colegiile teritoriale cu 800-999 de medici stomatologi înscrişi;
    e) 5 supleanţi, pentru colegiile teritoriale cu 1.000-1.199 de medici stomatologi înscrişi;
    f) 6 supleanţi, pentru colegiile teritoriale cu 1.200-1.399 de medici stomatologi înscrişi;
    g) 7 supleanţi, pentru colegiile teritoriale cu 1.400-1.599 de medici stomatologi înscrişi;
    h) 8 supleanţi, pentru colegiile teritoriale cu 1.600-1.799 de medici stomatologi înscrişi;
    i) 9 supleanţi, pentru colegiile teritoriale cu 1.800-1.999 de medici stomatologi înscrişi;
    j) 11 supleanţi pentru Colegiului Medicilor Stomatologi Bucureşti.


    ART. 71
    Rezultatele finale, validate de Comisia Electorală Centrală, vor fi afişate la sediul colegiului, întocmindu-se un proces-verbal cu data afişării.

    ART. 72
    La nivel local atribuirea mandatelor se va face de comisia electorală locală, după validarea candidaţilor aleşi şi a alegerilor de către Comisia Electorală Centrală.

    ART. 73
    În cuprinsul deciziei de validare se va menţiona faptul că, în cazul existenţei unei situaţii de incompatibilitate, mandatul va putea fi primit de către candidaţii aleşi numai dacă aceştia renunţă la funcţia incompatibilă cu funcţia pe care urmează să o exercite.

    ART. 74
    (1) După validarea de către Comisia Electorală Centrală a candidaţilor aleşi şi a alegerilor la nivel local şi atribuirea mandatelor de membru în consiliul colegiului teritorial, în termen de maximum 3 zile, preşedintele comisiei electorale locale convoacă prima şedinţă a consiliului colegiului teritorial pentru alegerea biroului executiv.
    (2) Prima şedinţă a consiliului colegiului teritorial se desfăşoară sub conducerea preşedintelui comisiei electorale locale şi este legal constituită în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor titulari validaţi de Comisia Electorală Centrală.
    (3) Depunerea candidaturilor şi desfăşurarea alegerilor pentru biroul executiv se desfăşoară în aceeaşi zi, conform programului stabilit de comisia electorală locală, cu respectarea calendarului electoral. Programul va fi afişat la sediul colegiului teritorial şi va fi adus la cunoştinţa membrilor consiliului colegiului teritorial cel mai târziu odată cu convocarea pentru şedinţa având pe ordinea de zi alegerea biroului executiv, precum şi prin orice altă modalitate stabilită de comisia electorală locală.
    (4) Candidatura oricăruia dintre membrii consiliului colegiului teritorial pentru funcţia de membru în biroul executiv se depune la secretariatul comisiei electorale locale. Modelul declaraţiei de candidatură, al buletinului de vot şi modalitatea de votare se stabilesc prin decizie a Comisiei Electorale Centrale.
    (5) Consiliul colegiului teritorial alege prin vot secret membrii biroului executiv, în funcţie de candidaturile depuse.
    (6) Primii candidaţi aleşi în ordinea descrescătoare a numărului de voturi pozitive obţinute în urma exprimării votului secret de către membrii consiliului colegiului teritorial vor forma biroul executiv, în limita locurilor eligibile prevăzute pentru colegiul în cauză.
    (7) Structura biroului executiv se stabileşte conform metodologiei aprobate prin decizie a Comisiei Electorale Centrale.

    ART. 75
    (1) Preşedintele consiliului colegiului teritorial, iar, în cazul Consiliului Colegiului Medicilor Stomatologi Bucureşti, şi doi dintre vicepreşedinţi sunt de drept reprezentanţii colegiilor teritoriale în Consiliul naţional.
    (2) În cazuri motivate, persoanele prevăzute la alin. (1) pot delega un alt membru al biroului executiv al colegiului teritorial să participe cu drept de vot la şedinţele Consiliului naţional, în cazul Colegiului Medicilor Stomatologi Bucureşti putând fi delegat în acest sens inclusiv un alt membru al consiliului.

    CAP. VIII
    Alegerile parţiale
    ART. 76
    (1) În cazul încetării mandatului pentru funcţiile elective înainte de împlinirea duratei prevăzute de lege, perioada rămasă din mandatul în curs pentru funcţia vacantă poate fi ocupată prin desfăşurarea de alegeri parţiale sau prin interimat, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
    (2) Alegerile parţiale se desfăşoară cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament, dacă nu se prevede altfel în prezentul capitol.

    ART. 77
    (1) În vederea organizării şi desfăşurării alegerilor parţiale la nivel naţional sau local se organizează Comisia Electorală Centrală, formată din 3 membri aprobaţi în mod individual de către Consiliul naţional, la propunerea Biroului executiv naţional. Prevederile art. 28 alin. (2) şi (3) sunt aplicabile.
    (2) În situaţia constatării vacanţei unei funcţii elective pentru care este necesară desfăşurarea de alegeri pentru perioada rămasă din mandatul în curs, la nivelul colegiului teritorial în cauză se organizează o comisie electorală locală formată dintr-un număr de 3 membri aprobaţi în mod individual de către consiliul colegiului teritorial la propunerea biroului executiv. Prevederile art. 15 alin. (2) şi (3) sunt aplicabile.

    ART. 78
    (1) În cazul în care mandatul de membru în consiliul colegiului teritorial sau de reprezentant al colegiului teritorial în Adunarea generală naţională încetează înainte de împlinirea duratei prevăzute de lege, funcţia vacantă va fi ocupată de supleant pentru perioada rămasă din mandatul în curs.
    (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1), locul rămas vacant va fi ocupat în ordinea descrescătoare a voturilor obţinute conform listelor validate de Comisia Electorală Centrală în urma desfăşurării alegerilor pentru mandatul în curs, după solicitarea validării unui nou membru pentru funcţia vacantă, transmisă Comisiei Electorale Centrale de către biroul executiv.
    (3) Supleantul va exercita funcţia în calitate de membru al organului de conducere după validarea de către Comisia Electorală Centrală.
    (4) Atunci când nu există supleant pentru ocuparea funcţiei vacante, biroul executiv va solicita Comisiei Electorale Centrale aprobarea organizării de noi alegeri.
    (5) Odată cu solicitarea prevăzută la alin. (4), biroul executiv va comunica componenţa comisiei electorale locale şi propunerea privind calendarul electoral, aprobate de consiliul colegiului teritorial în condiţiile prevăzute de prezentul capitol.
    (6) Comisia Electorală Centrală va comunica biroului executiv, în termen de 24 de ore de la data înregistrării solicitării, decizia de validare sau, dacă este cazul, de invalidare a supleantului în funcţia vacantă ori, după caz, decizia de aprobare a organizării de noi alegeri, cu precizarea calendarului electoral aprobat.
    (7) Prevederile art. 73 sunt aplicabile.

    ART. 79
    (1) În cazul în care mandatul de membru în biroul executiv al colegiului teritorial sau în Biroul executiv naţional încetează înainte de împlinirea duratei prevăzute de lege se vor organiza noi alegeri pentru perioada rămasă din mandatul în curs, în termen de cel mult 90 de zile de la data constatării vacanţei funcţiei.
    (2) În situaţia prevăzută la alin. (1), consiliul colegiului teritorial sau, după caz, Adunarea generală naţională poate aproba perioade de interimat, care nu pot fi mai mari de 12 luni. Interimatul nu se consideră mandat.

    ART. 80
    În situaţia în care nu au fost validate alegerile într-un colegiu teritorial, precum şi în cazurile prevăzute la art. 68 alin. (1) şi la art. 69 alin. (3), Consiliul naţional, în urma informării primite de la Comisia Electorală Centrală, va stabili datele pentru organizarea de noi alegeri.

    ART. 81
    (1) În cazul în care, din motive excepţionale, pentru perioada rămasă din mandatul în curs, la nivel local nu pot fi organizate şi desfăşurate alegeri de către consiliul colegiului teritorial pentru funcţiile elective vacante, alegerile sunt organizate de către Consiliul naţional.
    (2) Până la data organizării şi desfăşurării alegerilor, la propunerea Biroului executiv naţional, Consiliul naţional aprobă perioade de interimat pentru funcţiile din cadrul biroului executiv al colegiului teritorial, care nu pot fi mai mari de 12 luni, şi numeşte persoanele care vor ocupa respectivele funcţii.
    (3) Prevederile alin. (1) şi (2) sunt aplicabile şi în situaţia în care Adunarea generală naţională dispune, la propunerea Consiliului naţional, dizolvarea consiliului colegiului teritorial şi organizarea de alegeri pentru perioada rămasă din mandatul în curs, în termen de cel mult 90 de zile de la data dizolvării, atunci când este afectată în mod grav funcţionarea, organizarea sau situaţia financiară a unui colegiu teritorial.
    (4) În situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (3), calendarul electoral se stabileşte prin decizie a Consiliului naţional, iar atribuţiile consiliului colegiului teritorial prevăzute de Regulamentul de organizare şi de funcţionare a CMSR şi de prezentul regulament se exercită de către Consiliul naţional.
    (5) Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor se suportă de consiliul colegiului în cadrul căruia sunt constituite organele de conducere pentru care se organizează alegerile.

    ART. 82
    (1) Comisia Electorală Centrală organizată conform prevederilor art. 77 alin. (1) îşi încetează de drept activitatea, fiind considerată dizolvată, la ora 00.00 a primei zile din calendarul electoral aprobat de Consiliul naţional pentru desfăşurarea alegerilor pentru următorul mandat.
    (2) După validarea alegerilor parţiale la nivel local de către Comisia Electorală Centrală, comisia electorală locală organizată conform dispoziţiilor art. 77 alin. (2) îşi încetează de drept activitatea, fiind considerată dizolvată.

    CAP. IX
    Dispoziţii finale
    ART. 83
    Mandatul pentru funcţiile elective din organele de conducere ale CMSR constituite la nivel naţional, respectiv la nivelul colegiilor teritoriale are durata de 4 ani.

    ART. 84
    (1) Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor, inclusiv funcţionarea comisiilor electorale locale, se suportă de consiliile colegiilor teritoriale, iar cele pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor la nivel naţional, inclusiv funcţionarea Comisiei Electorale Centrale, se suportă de Consiliul naţional.
    (2) Membrii comisiei electorale locale şi cei ai secretariatului tehnic alocat acesteia pot primi o indemnizaţie în cuantumul aprobat de consiliul colegiului teritorial, iar membrii Comisiei Electorale Centrale şi secretariatul tehnic alocat acesteia primesc indemnizaţia stabilită de Consiliul naţional.

    ART. 85
    (1) Contestaţia formulată împotriva deciziei comisiei electorale locale se depune la comisia a cărei decizie este atacată, sub sancţiunea nulităţii.
    (2) Comisia electorală locală comunică Comisiei Electorale Centrale contestaţia prevăzută la alin. (1), prin grija preşedintelui comisiei electorale locale sau, în lipsa acestuia, a secretarului, în termen de maximum 24 de ore de la înregistrare.
    (3) Comisia Electorală Centrală va soluţiona contestaţiile primite în termen de maximum 24 de ore de la data înregistrării acestora la secretariatul tehnic organizat pe lângă Comisia Electorală Centrală.
    (4) Decizia Comisiei Electorale Centrale cu privire la soluţionarea contestaţiilor, cuprinzând motivarea în drept şi în fapt, se transmite celui care a formulat contestaţia, precum şi, după caz, comisiei electorale locale şi are caracter definitiv.

    ART. 86
    (1) Termenele pe zile prevăzute de prezentul regulament cuprind ziua când încep să curgă şi se termină la ora 24.00 a zilei când se împlinesc, chiar dacă acestea nu sunt zile lucrătoare.
    (2) Termenele pe ore prevăzute de prezentul regulament încep să curgă de la ora 00.00 a zilei următoare.

    ART. 87
    (1) Documentele rezultate în urma procesului electoral se păstrează pentru o perioadă de 1 an de la validarea alegerilor, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
    (2) Buletinele de vot neîntrebuinţate pot fi distruse după validarea alegerilor.
    (3) După expirarea termenului prevăzut la alin. (1), birourile executive ale colegiilor teritoriale, respectiv Biroul executiv naţional vor preda pe bază de proces-verbal, pentru topire, operatorilor economici specializaţi buletinele de vot întrebuinţate, buletinele de vot nule, listele electorale, listele de prezenţă, tabelele de numărare a voturilor, precum şi celelalte documente utilizate în procesul electoral, cu excepţia celor prevăzute la alin. (4).
    (4) Deciziile comisiilor electorale, procesele-verbale de şedinţă şi materialele ataşate acestora, procesele-verbale privind desfăşurarea alegerilor, procesele-verbale cu rezultatele finale, listele cu candidaturile definitive, listele cu rezultatele finale ale alegerilor, precum şi mandatele atribuite se arhivează în condiţiile legii.

    ART. 88
    (1) Medicii stomatologi răspund disciplinar pentru săvârşirea următoarelor fapte în legătură cu organizarea şi desfăşurarea alegerilor din cadrul CMSR, la nivel naţional şi local:
    a) oferirea sau darea de bani, bunuri ori alte foloase în scopul determinării alegătorului să voteze ori să nu voteze un anumit candidat;
    b) încălcarea prin orice mijloace a secretului votului;
    c) votarea de către o persoană care nu are acest drept;
    d) votarea de două sau mai multe ori de către aceeaşi persoană;
    e) votarea de către o persoană prin introducerea în urnă a mai multor buletine de vot decât are dreptul un alegător;
    f) înscrierea în listele electorale sau în listele electorale suplimentare, cu bună ştiinţă, a unor persoane fictive ori care nu au drept de vot;
    g) tipărirea fără drept de buletine de vot în vederea utilizării acestora în ziua alegerii;
    h) efectuarea de operaţiuni în listele electorale de către persoane neautorizate de comisia electorală;
    i) continuarea campaniei electorale după încheierea acesteia;
    j) sfătuirea alegătorilor, în ziua votării, în incinta locaţiei unde are loc votarea sau în împrejurimile acesteia, să voteze sau să nu voteze un anumit candidat;
    k) distrugerea, deteriorarea, murdărirea, acoperirea prin scriere sau în orice mod a listelor electorale, a listelor electorale suplimentare, a listelor de prezenţă la vot, a listelor cu candidaturi sau a listelor cu rezultate;
    l) comunicarea sau răspândirea, prin orice mijloace, inclusiv prin intermediul reţelelor sociale, de ştiri, date sau informaţii false ori de documente falsificate în scopul influenţării votului;
    m) împiedicarea, prin orice mijloace, a desfăşurării activităţii comisiei electorale;
    n) refuzul de a se conforma dispoziţiilor preşedintelui comisiei electorale cu privire la asigurarea ordinii în sala în care are loc votarea şi în împrejurimi;
    o) purtarea pe durata votării de către membrii comisiei electorale, candidaţi sau de către alegători de ecusoane, insigne ori alte însemne de propagandă electorală;
    p) nerespectarea deciziilor Comisiei Electorale Centrale.

    (2) Săvârşirea faptelor prevăzute la alin. (1) constituie abatere disciplinară gravă.

    ART. 89
    Activitatea comisiilor electorale se va desfăşura cu respectarea prevederilor titlului XIII din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a CMSR, ale prezentului regulament şi ale deciziilor organelor de conducere ale CMSR aplicabile.

    ART. 90
    Prevederile prezentului regulament se completează cu dispoziţiile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a CMSR.

    ART. 91
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.

    ANEXA 1

    la regulament

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐
│ │........................│
│ │/......../........ │
│ │/................ │
│ │(nr. şi data de │
│ │înregistrare) │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Comisia electorală │ │
│a Colegiului Medicilor Stomatologi │ │
│................................................. │ │
│Date de contact ale Comisiei electorale locale │ │
│Telefon: │ │
│............................................................ │ │
│Fax: │ │
│.................................................................│ │
│E-mail: │ │
│............................................................. │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┘

    COMPONENŢA
    comisiei electorale locale

┌────────┬───────────────────┬─────────┐
│Nr. crt.│Numele şi prenumele│Funcţia*)│
├────────┴───────────────────┴─────────┤
│Membri │
├────────┬───────────────────┬─────────┤
│1. │ │ │
├────────┼───────────────────┼─────────┤
│2. │ │ │
├────────┼───────────────────┼─────────┤
│3. │ │ │
├────────┼───────────────────┼─────────┤
│4. │ │ │
├────────┼───────────────────┼─────────┤
│5. │ │ │
├────────┼───────────────────┼─────────┤
│... │ │ │
├────────┴───────────────────┴─────────┤
│Membri supleanţi │
├────────┬───────────────────┬─────────┤
│1. │ │ │
├────────┼───────────────────┼─────────┤
│2. │ │ │
├────────┼───────────────────┼─────────┤
│3. │ │ │
├────────┼───────────────────┼─────────┤
│4. │ │ │
├────────┼───────────────────┼─────────┤
│5. │ │ │
└────────┴───────────────────┴─────────┘


    *) Se va menţiona funcţia deţinută în comisia electorală (preşedinte, secretar sau membru).

┌───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┐
│Preşedinte, │Secretar, │
│...........................................│...........................................│
└───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 2

    la regulament

┌─────────────┬────────────────────────┐
│ │........................│
│Antet comisie│/......../........ │
│electorală │/................ │
│locală │(nr. şi data de │
│ │înregistrare) │
└─────────────┴────────────────────────┘

    RAPORT
    privind numărul membrilor înscrişi în colegiul teritorial şi al membrilor cu drept de vot

┌──────────┬───────────┬────────┬──────┐
│Număr │Număr │Număr │Număr │
│membri cu │membri fără│membri │membri│
│drept de │drept de │înscrişi│cu │
│exercitare│exercitare │(col. 1 │drept │
│a │a profesiei│+ col. │de vot│
│profesiei │ │2) │ │
├──────────┼───────────┼────────┼──────┤
│1 │2 │3 │4 │
├──────────┼───────────┼────────┼──────┤
└──────────┴───────────┴────────┴──────┘



┌────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│Preşedinte, │Secretar, │
│................................................│.....................................................│
└────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016